Vægttab, kolosalt!


jesper1987
 Share

Recommended Posts

Goddag.

Er her nogle som kan hjælpe mig?

Jeg har brug for at få lavet et kost-program!

Som jeg kan FORHOLDE mig til, ellers går det bare galt!

Nu har jeg lige fået ferie, og den skal bruges på vægttab!

Jeg regner med at cykle 5 gange om ugen, minimum 50km hvergang!

Men, jeg har brug for at vide hvad jeg skal spise, er der nogle som kan hjælpe mig?

Jeg er 184, vejer 90kg!

Såå skal lige af med en del kilo!

Og hvis jeg spiser sundt, og cykler 250km per uge, hvor hurtigt kan jeg så tabe mig!

Nyt liv er på vej, håber i kan hjælpe mig på vej.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det vil være en dårlig ide, hvis du skulle få en færdig og komplet kostplan primært af to grunde:

1. Du ved selv bedst hvilke ting du kan lide, og hvad du har tid og mulighed for i din hverdag. Derfor kan en kostplan der er super for en anden være noget skidt for dig.

2. Du lærer ikke særlig meget ved at få stukket sådan en færdig kostplan i hånden. Du er meget bedre stillet, hvis du i stedet lære principperne for hvordan fornuftig kost opbygget, og hvordan det så bruges i forbindelse med vægttab.

Jeg regner med at cykle 5 gange om ugen, minimum 50km hvergang!
50km er rimelig langt at cykle, hvis du ikke er vant til det og især hvis udstyret ikke er helt i top. Jeg vil foreslå dig at starte med noget mindre og langsomt trappe op.
Og hvis jeg spiser sundt, og cykler 250km per uge, hvor hurtigt kan jeg så tabe mig!

Om din kost er sund eller ej har ikke afgørende betydning for om du taber dig - det vigtigste er dit samlede indtag af kalorier i forhold til dit forbrug.

Hvis du får cyklet 250km pr uge ~ 10 timer @ 25km/t, så forbrænder du måske energi svarende til 1-1½kg fedtvæv (7000-10000kcal). Hvis du derudover spiser mindre end dit ligevægtsindtag uden cyklingen indberegnet, så vil du naturligvis også tabe dig pga det. 500kcal mindre end dit behov hver dag (som måske er 3000kcal) giver ca ½kg om ugen.

Her er læsning til dig:

motion-online_slankekuren

vaegttab

tab_dig_med_motion

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Vil først ønske held og lykke med projektet.

Jeg har selv tabt mig en del for et års tid siden (60kg ned til 50, hvilket er passende for mig) og jeg kan da lige komme med et par fif om, hvad jeg gjorde for det.

A. Jeg motionerede, nærmere betegnet vandrede i det skotske højland.

B. Jeg tænkte mig om hvad jeg puttede i munden, og hvornår jeg gjorde det. De ændringer jeg lavede var:

1.Passede på med hurtige kulhydrater, da de giver store blodsukkerudsving, hvilket fører til store insulinmængder i blodet, hvilket fører til lagring af fedt. DVS så vidt muligt ingen sukker, og jeg erstattede hvidt brød m rugbrød, pasta med fuldkornspasta, ris med brune ris (spiser dog næsten aldrig ris) og skar ned på mængden af tilberedte rodfrugter, dvs kartofler, pastinakker osv. Rå gulerødder spiste jeg masser af.

2. Spiste masser af frugt og grønt.

3. Tænkte mig om mht hvilken slags fedt jeg spiste, undgik så vidt muligt mættet fedt.

4. Gik aldrig mere end 3 timer uden mad, men spiste små måltider

5. Spiste protein med hvert måltid

6. Undgik drikkevarar med kalorier i, da de ikke mætter noget særligt.

Det er selvfølgelig ikke den fastlagte plan du efterlyste, men jeg håber du alligevel kan bruge det til noget. Og så bliv for guds skyld ikke mere fanatisk end at du tillader dig selv et stykke lagkage ved fødselsdage osv.

Held og lykke med projektet

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du er så motiveret... :4thumbup:

Men, pas nu på med at sætte for høje mål fra starten. Det at du allerede siger at du VIL cukle fem gange om ugen mindst 50 km. pr. gang, det er altså meget hvis du er forholdsvis utrænet..

Jeg siger det af bitter arfaring. jeg træner selv meget Cardiotræning.

Prøv at fokusere på din kost i stedet og supller med motion, bare det at du ændrer et par ting i hverdagen kan gøre stor forskel...bare vent.. Glæder mig til at følge med.. :4thumbup: :cooldance:

men, hvis det nu viser sig at du kan cykle fem gange om ugen mindst 50 km, så æder jeg hvert ord igen.....

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Goddag :)

Jamen tak for de mange gode råd.

De 5 gange om ugen, er måske liiige en tand for meget jeg tror det bliver 3-4 gange om ugen altså cyckling, også selvfølgelig gåture med f.eks hunden! :)

... Så bliver begge parter da glade :)

Jeg er begyndt at spise lidt morgenmad, jeg kan simpelthen næsten ikke få noget mad ned om morgen, det bliver vel til en lille potion havregryn, med lidt er bedre end intet vel! :)

.. Igår var jeg gået totalt i staver, jeg havde ikke rigtigt spist noget mad, fra kl 10:00 kl 16:00 kun et æble, og et glas vand, og jeg cykler så en tur med min far på nogle rimelige onde bakker, og lige pludselig går jeg bare "kold" jeg bliver rigtig svimmel, hvad skyldes det?

.. Mangel på mad,- dårlig form? Eller andet?

Jeg har et problem, hvordan regner i alt det der kalorier osv ud?

Hvergang jeg skal spise, skal jeg skrive på et papir jeg hvad jeg spiser? Og hvordan regner jeg ud hvor mange Kalorier jeg har tabt på cykelturen? Det er det jeg ikke forstår 100%! :)

Håber der er en som kan give en vejledning på det, ville jeg sætte god pris på!

Hvis der er nogle som har MSN eller lign, som eventuelt jeg kan få på, så jeg har en jeg kan spørger om råds når jeg har brug for det!? :)

Link to comment
Share on other sites

.. Igår var jeg gået totalt i staver, jeg havde ikke rigtigt spist noget mad, fra kl 10:00 kl 16:00 kun et æble, og et glas vand, og jeg cykler så en tur med min far på nogle rimelige onde bakker, og lige pludselig går jeg bare "kold" jeg bliver rigtig svimmel, hvad skyldes det?

.. Mangel på mad,- dårlig form? Eller andet?

<{POST_SNAPBACK}>

Du skriver jo selv hvad problemet er i dit indlæg, et æble og et glas vand er ikke nok hvis du skal dyrke noget hård træning, du bliver nød til at fordele dine måltider noget bedre hvis du vil få noget ud af din træning...

Dårlig form kan også have lidt af sige, men mit bedste råd er at du skal lytte til din krop og hvad den kan klare, men held og lykke med vægttabet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jo simplere man gør det, jo lettere er det at holde ved, også de perioder hvor man måske ikke har den samme motivation. Jeg har f.ks. beregnet hvor mange kcal jeg forbruger på en gennemsnitlig dag, og så indtager jeg simpelt hen 1000 kcal mindre end det, hvilket resulterer i 2000 kcal. Når jeg indtager dette vil jeg altid tabe mig, selv de dage hvor jeg ikke motionerer, så der behøver jeg ikke have vildt dårlig samvittighed.

Du behøver bestemt ikke at sulte dig selv. Det går ud over dine muskler som vil blive forbrændt, og endvidere vil du mangle energi til at motionere. Jeg synes f.ks. aldrig jeg sulter selvom jeg kun spiser 2/3 af den energi jeg har brug for. Hvis man indtager det jævnt i løbet af dagen vil man ikke føle sult og man vil have energi og lyst til at bevæge sig.

Min metode ser bestemt ud til at virke, da jeg i dag vejer 94 kg, og for bare 9 uger siden vejede 105 kg, og min muskelmasse er endda steget svagt på trods af det betydelige kalorieunderskud.

Du kan beregne her hvor mange kcal du ca. forbrænder dagligt(Bare indtast din nuværende vægt ved "Ønskevægt"): http://lidtfedt.dk/hvormangekcal.php

Peter :cooldance:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share