MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Fuld praksis for første gang længe - nice nice. :w00t:

Kom fint op i håndstanden i overgangen til siddende og fik trykket maven mod loftet i broen. Det er en crazy stilling når man får givet gas. :superman:

Det lykkedes mig også at få ristet mavemullerne godt af med alle de gennemspringninger, som i øvrigt kørte ret blandet - nogle gange var der slet ikke nok løft og andre gange god kontrol til at skabe løft og plads.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

The usual VL-suspects (minus Dorte), Clark K, LaMotta + diverse var i hulen.

Jeg trængte til lidt flere kg i træk, men ellers var planen mere eller mindre standard.

Indledende skulder- og rygmobilisering

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Træk

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

3 x 3 @ 70kg

1 x 1 @ 80kg - Slam, tangering af PR

1 x 1 @ 85kg - SLAM BAM - PR +5kg

1 x 3 @ 70kg

- Nå, jeg stod og hyggede mig på 70 og syntes da egentlig det var fint nok, nu jeg ikke havde været over 60 siden jeg kom under pisken hos Erik og Anders.

Så kommer Anders hen og siger: "Hvorfor laver du så mange på 70?"

Øhh bøh, står jeg, og tænker om han nu mener det er for meget og for tungt.

"Smid da 80 på!" :laugh:

YES SIR :devil:

Smæk - siger det! Den sad der bare superlet i en sådan grad at jeg var helt oppe og gøre. Jeg fik så straks skæld ud for ikke at have lavet en 2'er. :laugh:

"En til", siger Anders, men jeg spørger så om jeg ikke lige så godt kan sætte 85 på.

Som sagt så gjort, og SMÆK x 2

På de 80 fik jeg trykket godt af, kommer fint under, og så vidt jeg selv kan mærke er eneste større problem at jeg kommer til at slappe af i skuldrene, så den får lidt et skulderstem.

På de 85 får jeg ikke trykket helt så godt, men er hurtigt under og banen er god, så kein problem.

Anders siger der er til 95 og måske 100, og jeg tror på ham. :w00t:

Og så må jeg få vænnet mig af med at lukke øjnene, hvilket jeg vist stod og gjorde på de 70. Gik også meget bedre da jeg fik styr på fokuspunktet. :innocent:

Vend bold :blink:

1 x 3 @ 50kg

3 x 3 @ 60kg

- Ja, øvelsesnavnet kunne jeg ikke få nogen forklaring på, men det er vend fra hæng - meget kort og på flad fod, dvs. fodstillingen er fra start som den skal være i landingen.

Den er rigtig god til at fokusere på mine problemer:

- At komme hurtigt under stangen, ikke føle for meget på stangen og bruge tid på at bremse den ned.

- At spænde op i øvre ryg.

- At være MEGA eksplosiv fra bunden i stedet for at lade vægten kvase mig.

Ben foran

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

5 x 5 @ 80kg

- Mobbet af Lea, der kommenterede at vi kørte med samme skiver og i samme øvelse. :blush: Eneste forskel var at hun jo brugte damestang (15kg vs 20kg) og kørte 4'ere, hvor jeg lavede 5'ere. :laugh:

For lidt fokus ifølge Anders. I forhold til ryggen er problemet som jeg ser det at jeg gerne vil skyde skuldrene frem for at stangen har noget at ligge på, men det skaber runding i øvre ryg og ingen kontakt til romboideus og traps. Hmm, what to do???

Split stem

4 x 5 @ 45kg

- Ingen' problem. Fik korrigeret lidt af Erik. Et godt trick var at teste om man kan bøje mere i bagerste ben uden at få balanceproblemer. Kan man det står man i hvert fald ikke helt galt.

1 hånds dødløft

50 - normal OH

70 - normal OH

90 - PR, låsegreb højre

105 - PR, låsegreb højre

80 - normal OH, både højre og venstre

- Dagens tosseindslag. :crazy_pilot:

Uden tvivl dedikeret Hoosier, der havde været så flink at sætte niveauet på 100kg. :tongue:

Gik ganske glimrende hvis jeg selv skal sige det - og det ska' jeg.

Reverse Hypers

1 x 15 @ 17kg PR

2 x 15 @ 19,5kg PR

- Jow jow, nu begynder det da at ligne og føles af noget. Går stadig fint med at kontrollere db'en og holde stængerne samlet så det ikke flyver af H-til.

Incline reverse crunch

2 x 15 @ ribbe 5

1 x 10 @ ribbe 5

- Abs brændt aw. For dælen da hvor er den øvelse god. Me lufs it :wub:

Tid: 1:35 + stræk

Det blev da egentlig en ret god træning. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Armstrong Pullup Program

Uge 4 - mandag

5 sæt Max effort, 90 sec RI

Chins overhånds

10

7

6

5

5

- Nitten. Total dejavu fra sidste mandag. Præcis lige så gumpetung, præcis samme antal reps...

Altid noget jeg har VL-træningen at gå i seng på. :smile:

Ingen tvivl om at jeg er væsentligt sejere i VL end kropshævninger. Det siger måske ikke så meget vil nogle så sikkert påstå. :tongue:

Og ja, jeg ska' satme være sej til VL. :devil:

Link to comment
Share on other sites

1 hånds dødløft

50 - normal OH

70 - normal OH

90 - PR, låsegreb højre

105 - PR, låsegreb højre

80 - normal OH, både højre og venstre

- Dagens tosseindslag. :crazy_pilot:

Uden tvivl dedikeret Hoosier, der havde været så flink at sætte niveauet på 100kg. :tongue:

Gik ganske glimrende hvis jeg selv skal sige det - og det ska' jeg.

BUUUH! Låsegreb er forbudt i en-hånds-dødløft! Så handler det jo mere om pain-tolerance end om grebs-styrke. Det er klart en kvinde, der er genetisk designet til at modstå smerterne ved barnefødsel, er uforholdsmæssigt stærk i sådan en test!

Link to comment
Share on other sites

BUUUH! Låsegreb er forbudt i en-hånds-dødløft! Så handler det jo mere om pain-tolerance end om grebs-styrke. Det er klart en kvinde, der er genetisk designet til at modstå smerterne ved barnefødsel, er uforholdsmæssigt stærk i sådan en test!

100 kg i låsegreb gør sgu da ikke ondt. :laugh:

MaxP>> Jeg skal nok få dig igen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

100 kg i låsegreb gør sgu da ikke ondt. :laugh:

enig, den største udfordring var egentlig at holde stangen i balance.

MaxP>> Jeg skal nok få dig igen. :tongue:

uhh, lyder lovende :cool:

Men jeg vil lige nævne at det var med en VL stang der er ret glat på midten. Må få prøvet med leokoen, både med låsegreb og normalt.

PS: Og så kom da lige med lidt klap på skulderen for min PR i kongeøvelsen træk. NÅ :devil:

funny-pictures-cat-groceries-lightbulb-butt1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Armstrong Pullup Program

Uge 4 - tirsdag

Pyramidedag

Pullups overhånds

1,2,3,4,5,6,6 + 4

- Jooo da, på trods af dejavuet i går, så var der fremgang at spore her. Nåede ikke et trin mere, men sidst sluttede jeg på 4+3 og i dag 6+4, så 3 reps mere på samme antal sæt.

Ligesom de andre armstrong-tosser kan jeg konstatere at programmet lader til at være væsentlig bedre til at øge densitet og volumen, men ikke max antal reps. :laugh:

Det komme...

og nu yoga

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

"Mysore" @ home

En tjep lille omgang hjemme i stuen. Der var en del ting der forsøgte at komme i vejen og trække det ud, men jeg fik da lavet ca 45 min og det var helt fint.

I Prasarita Padottanasana C (se billede) havde jeg for første gang længe ingen problemer med at holde hænderne samlet. :w00t: Det må være en kombi at smidigere skuldre/bryst/ryg og nok også mindre svedige hænder. :blush:

Jumpbacks kørte nærmest glimrende, men jeg savner noget overskud i jumpthrough...

5c-Prasarita-Padottanasana-C-ZOOM-150x150x30.jpg

Og nu: Prisonbreak s03e10 :w00t:

PS: Har i husket at læse gårsdagens VL-træning?

link

Link to comment
Share on other sites

Se, det var straks MEGET bedre. :w00t:

Man skulle jo bare prikke lidt til jer. :shades:

MarianneB -> Ja, det kunne da egentlig være meget skæg at få lavet et bette videobibliotek med alle de mærkelige VL-øvelser. :superman:

Candy -> Dig først. :tongue: Du har også lige fået.

SNF -> tak for rosen. Denne hund ser også ud til at have det lidt hårdt, men det understøtter sådan set bare det faktum at katte rulez!

funny-pictures-cat-steals-dog-bed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Candy -> Dig først. :tongue: Du har også lige fået.

Aii, hvor er du stædig - mere end mig jo :sneaky2: Men Marianne og jeg er jo lige stædige* og hun har jo rost idg.

Så godt gået trukket Maxie - 2 PRs i samme øvelse er godt gået :4thumbup:

(Eller også har du bare ikke presset dig selv nok tidligere :tongue: )

*: Estimeret på baggrund af "Omklædningsskabsepisoden". Omklædningsrummet i Adelgade er ret aflangt, og jeg havde min faste plads omkr. midten, hvorimod Marianne gik ned til enden. Så vi kunne faktisk ikke snakke, når vi klædte om - men ingen af os flyttede os i 2-3 uger. :blush:

I sidste uge tænkte jeg så, at når nu M altid stod for enden, kunne jeg vil også rykke derned - M havde tænkt det samme. Så resultatet var det samme :laugh: og konklusion: Vi er lige stædige.

Link to comment
Share on other sites

Aii, hvor er du stædig - mere end mig jo :sneaky2: Men Marianne og jeg er jo lige stædige* og hun har jo rost idg.

Så godt gået trukket Maxie - 2 PRs i samme øvelse er godt gået :4thumbup:

(Eller også har du bare ikke presset dig selv nok tidligere :tongue: )

*: Estimeret på baggrund af "Omklædningsskabsepisoden". Omklædningsrummet i Adelgade er ret aflangt, og jeg havde min faste plads omkr. midten, hvorimod Marianne gik ned til enden. Så vi kunne faktisk ikke snakke, når vi klædte om - men ingen af os flyttede os i 2-3 uger. :blush:

I sidste uge tænkte jeg så, at når nu M altid stod for enden, kunne jeg vil også rykke derned - M havde tænkt det samme. Så resultatet var det samme :laugh: og konklusion: Vi er lige stædige.

:rofl2:

Og du er ikke den første der kalder mig stædig. :innocent::blush:

Er det jo også kun fordi jeg har ret...

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Rent VL-crew i dag :superman:

Den sædvanlige skulderopvarmning med kosteskaft og lidt rygmobilisering

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Træk

5 x 3 @ 50kg

- Erik kommanderede vægten i dag, og han ville se teknik

Vend

5 x 4 @ 50kg

- se træk-kommentaren :wink:

Ben bagpå

1 x 8 @ 60kg

1 x 6 @ 80kg

1 x 3 @ 110kg

1 x 2 @ 120kg

1 x 1 @ 130kg

1 x 1 @ 142,5kg

1 x 1 @ 155kg - Absolute alltime raw PR +5kg :w00t:

- Stadig med Erik in charge skulle vi se hvad der var til. De 142,5 ramte jeg virkelig godt og det føltes som om der var masser af overskud på den. Ikke helt så godt på 155, så der skulle kæmpes. Den var dælme også tung. :devil:

Og så er det endda high-bar ATG (pretty much) ift et low-bar powersquat den gang for små to år siden da jeg lavede 150 (april '06).

Split stem

4 x 5 @ 45kg

- Ekstra udfordring i form af Erik, der stod foran og kørte armkrøl...

1 hånds dødløft - nu med leokostang

1+1 @ 60kg

0+0 @ 90kg - "normalt" OH-greb... baaah

1+1 @ 110kg - PR låsegreb :superman:

- Skod-grebsstyrke. Jeg fik lettet de 90, men den nåede ikke langt.

Det lød lidt som om venstre tommel knækkede lidt, men kunne ikke mærke noget. Følte dog ikke lige for at forsøge mere. :tongue:

Selve vægten var ikke noget problem. Erik sad og blærede sig med hvad han havde taget 1-hånds med strap - det må prøves en dag. :w00t:

Hypers + 1 sek hold

3 x 15 @ 10kg

supersættet med

Hanging reverse crunch

3 x 8 @ mig

- helt strakt mellem hver rep og benene krøller langsomt op

Supersættet til sidst fik som så ofte før brændt mavsen godt af og spændt dejligt op i erector.

Tid: godt 1:30

og godt med sladder på udstrækningsmåtten :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejede at ønske tillykke med træk-PR men med den skamløse selvpromovering tænkte jeg, at du ikke havde fortjent det.

Men nu hvor der er kommet flere katte i loggen, så vil jeg alligevel ønske tillykke med trækket og squatten.

Skal du ikke snart til stævne, så du kan blive officiel vægtløfter. Du er jo heller ikke langt fra guldkravet.

Neeeeej to PR's igen idag :w00t:(Er du sikker på du laver nok?! :tongue: )

Især ben bagpå, raaaaugh! :superman:

Nu har jeg trænet med Jesper, og han er velkendt for at lave helt nye øvelser blot for at kunne skrive PR i sin log og få billig ros :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share