MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg trænet med Jesper, og han er velkendt for at lave helt nye øvelser blot for at kunne skrive PR i sin log og få billig ros :nonono:

Ja, det kunne jeg så sagtens forestille mig :laugh: Han har jo ligefrem givet mig fifs til at kunne skrive nye PR's :hehe:

Men så længe jeg kan få til ros tilbage for min ros, så er det ok med mig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for rosen candy-pige, det er virkelig sødt af dig at bemærke. :bigsmile:

Chris27 -> Tjaa, hvad kan jeg sige? Du har luret mig. :laugh: Og om nødvendigt opfinder jeg gerne helt nye øvelser for at kunne sætte PR's

Og jo, jeg skal snart til stævne. Min debut er planlagt til sidst i april. Hvad jeg så har ambitioner om at lave vil tiden vise. 200kg i to-kampen kunne være virkelig nice (og realistisk mener jeg), men det skal nok komme i år på et eller andet tidspunkt, så no rush.

Og jeg fandt så også lige at de 200 sørme er kravet til senior DM - hehe.

Link to comment
Share on other sites

De smalle er meget lettere for mig.

Ditto for mig - kæmpe forskel på pullup og chinup, syntes dog pullup er blevet lettere i de uger jeg har fulgt Armstrong programmet. Kunne være sjovt at maxe ud i chinup i nærmeste fremtid og se hvor meget de har flyttet på sig. :bigsmile:

...og tillykke med PR's.

Ang. dit piveri over manglende grebsstyrke. Prøv med lidt highrep kettlebell snatches med 24'eren direkte efterfulgt af deadhangs i pullup baren. Det var denne kombination som hjalp mig til "næsten" at nå 50/50 snatch...blev kun til 50/42 mener jeg. ¨Så snart min højre skulder er helt klar igen vil jeg gøre endnu et forsøg. Stædighed er en dyd. :laugh:

//Hebnes

Edited by Hebnes
Link to comment
Share on other sites

Er det der med den manglende grebsstyrke ikke sådan lidt koketteri? Jeg synes da, at 110 kg i 1-hånds dødløft er ganske godt, for nu at underdrive.

Spørgsmål: Er der tale om suitcase-deadlifts i ovennævnte, eller hvordan gør du helt præcist?

-og så lige lidt VL-ros. Du ka' ta' det!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Hebnes + CoqRouge ->

Jo, det er bestemt (unødig) piveri ang mit greb. Det er jo ikke ligefrem fordi jeg skal bruge mega grebsstyrke til det store i hverken det ene eller andet. Gudskelov for låsegreb :innocent:

I forhold til hvordan jeg løftede de 80 forrige gang og stangen jeg gjorde det med blev jeg bare lidt skuffet over ikke at kunne tage mere (med normalt OH greb altså). De 110 var jeg nu ok tilfreds med. :smile:

Og ja, jeg mangler lidt casual high rep snatches i min træning. :laugh:

Løftet udføres cirka således (dog uden støtte på låret med den frie hånd naturligvis):

To klassiskere:

http://www.evo.hr/cat/

http://www.savageresearch.com/humor/insanityTest.html

Link to comment
Share on other sites

Armstrong Pullup Program

Uge 4 - torsdag

Traningsets derudaf, 60 sec RI

Pullups overhånds

15 x 4

- Damn, hold da op. :smile: Sidste uge lavede jeg 10x4 og sluttede for sjov med 2x4 underhånds, fordi dem troede jeg jeg kunne tage en masse af.

Det var sådan set heller ikke til failure i dag, men jeg synes det var godt nok og min sengetiden er sådan set allerede overskredet. Det var lige et indlæg som tog lidt tid. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Armstrong Pullup Program

Uge 4 - fredag

Gentag hårdeste dag - det må vist blive mandagens 5x max endnu en gang.

Pullups overhånds

11

7

6

5

5

- :w00t: Én hel fucking rep mere på første sæt. Og nøøj der så skulle kæmpes for at holde de resterende sæt på niveau.

MEGA-pump i gåns og lats... hot damn. :4flex:

Sjipperi

5 min blandet

20 double unders hurtigst muligt - 1:35

20 double unders hurtigst muligt - 1:15

Fy faan, de double unders er lede. Mit kredsløb er helt oppe og ringe meget meget hurtigt. Mere af det :devil:

Fik også lige tjekket med naboerne, at de kan ikke høre en daddel, så jeg kan bare give gas. :yahoo:

Overvejer lidt om det ikke kan være nok til at stille op til den lille C2 dyst vi har gang i (og med ukendt slutdato i øvrigt). Hvem sagde arrogant? :tongue:

De to alternativer hvor jeg rent faktisk får roet er hhv bonus-ture til AK Thor (hvis Chris ellers kan få samlet maskinen), eller et medlemsskab hos den lokale fitnessworld. Sidstnævnte føles bare lidt som mega overkill :innocent: så jeg tror det bliver the rope kombineret med et form-check hos Thor.

Link to comment
Share on other sites

Om 12 timer skulle jeg gerne sidde i en flyver på vej til de franske alper.

Derefter følger en forhåbentlig fantastisk uge med høj sol og masser af det hvide. :w00t:

Jeg forventer ikke lige at være i nærheden af net dernede, og jeg må se hvor meget træning jeg kan og vil snige ind. :wink:

Jeg tog lige et smut over i den lokale Fitnessworld for at tjekke forholdene ud. Fik helt ond i øjnene af alt det Technogym udstyr - en røvfuld maskiner på måske 3-4x større areal end frivægtsområdet, og jeg fik ikke engang bemærket om der var et squat rack. DL var der i hvert fald ikke noget sted til, men hvorfor skulle man også det. :laugh: 3 fine C2'ere stod placeret på rad og række midt mellem løbebånd og alt det andet cardio-grej, så den del var i det mindste i orden.

Jeg er dog overbevist om at jeg i stedet vil bruge det som motivation til rebet, for jeg er dælme ikke meget for at medfinansiere den maskinpark. :devil:

Link to comment
Share on other sites

candy -> Du glemmer at jeg har forbud imod brysttræning. :tongue: Skulle jo helst heller ikke få større pattøj. :boobs:

dbm -> Jeg kan stoppe hvornår det skal være - honest :innocent:

Ja, det glemmer jeg - hvor er det lige det står. Er det fordi du ikke kan lave dine gennemhopninger (eller hvad de nu hedder) til yoga, hvis brysterne er for store :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det glemmer jeg - hvor er det lige det står. Er det fordi du ikke kan lave dine gennemhopninger (eller hvad de nu hedder) til yoga, hvis brysterne er for store :tongue:

Min kiro siger jeg ikke må lave det fordi det trækker skuldrene i den forkerte retning (ift min nuværende rygstatus).

Coach Anders siger det også fordi det generelt ikke er anvendeligt i VL og giver stramme skuldre.

Det er mere bagsmækken og store ben der kan være i vejen i gennemspringninger. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvem sagde afhængig?! :tongue::laugh: Men flot at du, trods alt har klaret dig, så mange dagen uden MOL a035.gif

post-13362-1201901998_thumb.jpg

Indsæt selv manglende tekst. F.eks. Manglende rygrad? Who me?! c065.gif

post-13362-1201902682_thumb.jpg

Invisible?! a055.gif

PS. Det er en egen produktioner af Milton :blush: Andre forslag modtages :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ahh, endelig tilbage. :superman:

Fint arbejde, Rune - selvom der skulle prikkes helt nede fra frankrig. Kan også se der er mange gode her de sidste par dage.

Han er heller ikke helt uden talent, ham Milton. :wink:

En kort træningsopdatering:

Lørdag 26. jan

ingen træning...

rejse, vente, rejse, vente og rejse

Søndag 27. jan

Ski

Mandag 28. jan

Ski

Tirsdag 29. jan

Ski

Onsdag 30. jan

Ski - nu i tåge så tyk som ærtesuppe

Torsdag 31. jan

Ski

Fredag 1. feb

Skiiiiiii

Lørdag 2. feb

ingen træning...

vente, læse, stene, rejse, vente, stene rejse og rejse

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

I gang (igen)

10 min blandet sjip... minus kondi :crazy:

Double unders begyndte dog næsten at køre ok. Fik til sidst klaret 20 på 55 sek, rimelig solid PR - den gamle var 1:15. :superman:

Nu pakke og afsted gennem byen til yoga, desværre uden special guest star i denne omgang. :shades:

Men mon ikke det nok skal lykkes snart - i det mindste kan vedkommende føle sig lidt truffet nu. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share