MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ok, lyder som et farligt monster du har fået kreeret dig. Den er ikke en af den slags monstrer, der formerer sig med lynets hast vel?! Så kunne det godt gå hen og blive ret nasty e040.gif

:laugh: Den har faktisk allerede en tvilling

Tror kun det sker, hvis man fodrer den efter midnat.

Hmm, synes ellers der stod i brugsforvirringen at det kun var hvis den blev våd.

Jeg tror ikke den skal fodres uanset klokkeslet, og måske er det bare mig, men jeg har heller ikke helt luret hvornår det dér "efter midnat" skulle stoppe igen. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Ja, som jeg har truet med til et par personer, så skulle jeg en tur til Thor og nasse på deres romaskine, og fik så trænet lidt i samme anledning.

Det blev et relativt kort gensyn med Krebs, hvor Bat og Chris27 + min erstatning :blink: Per.

Stem fra bundstilling med trækgreb + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

4 x 5 @ 90kg

- Jeg stod og var lidt ubeslutsom med worksæt vægten, men så kom Per heldigvis og tilbød mig et sæt 10'ere, og så var det ligesom afgjort da der sad 70 i forvejen.

Dødløft

1 x 5 @ 90kg

6 x 3 @ 120kg

- Tjoo, nogenlunde, men jeg er i tvivl om hvorvidt stilen er VL nok. Må hellere få kigget den efter i sømmene.

Dernæst et trippel "supersæt" - dog med relatvt gavmilde pauser, deraf gåseøjnene. :blush:

BB rows fra død

3 x 8 @ 60kg

Stem

3 x 6 @ 50kg

Good mornings

3 x 8 @ 50kg

Og naturligvis rosinen i pølseenden - grunden til jeg havde begivet mig til Kløvermarken denne forårsaften...

Concept 2 romaskinen/røvmaskinen

500m opvarmning

1000m semi-frisk tempo

500m nogenlunde semi-frisk tempo

- Jeg fik da bekræftet mit had/kærligheds-forhold til det helvedes apparat, og jeg er vist løbet tør for kærlighed i dén retning. :devil:

Føj, den er led. :gal:

Formen... ? Tjaa, ikke helt så slem som forventet, men nu var forventningerne også sat lavt. :laugh:

Og så har jeg vist sagt lige tilpas. :tease:

Link to comment
Share on other sites

Og naturligvis rosinen i pølseenden - grunden til jeg havde begivet mig til Kløvermarken denne forårsaften...

Concept 2 romaskinen/røvmaskinen

500m opvarmning

1000m semi-frisk tempo

500m nogenlunde semi-frisk tempo

- Jeg fik da bekræftet mit had/kærligheds-forhold til det helvedes apparat, og jeg er vist løbet tør for kærlighed i dén retning. :devil:

Føj, den er led. :gal:

Formen... ? Tjaa, ikke helt så slem som forventet, men nu var forventningerne også sat lavt. :laugh:

Og så har jeg vist sagt lige tilpas. :tease:

Semi-frisk tempo.... :raisebrow: det er vist lige præcis lige så hurtigt som mig. Så er vi jo lige :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Semi-frisk tempo.... :raisebrow: det er vist lige præcis lige så hurtigt som mig. Så er vi jo lige :tongue:

Joo, jeg kan se du roede 2x500m semi-friskt i onsdags, men "kun" halvfriskt tempo på de 2x500m i går.

Hvordan er semi-friskt tempo ift halvfriskt?

Jeg er altså også noget spændt på når vi er sat igang og CandyTøsen råwer de første tider ud til os imens vi okser afsted. Der er da i hvert fald lagt i ovnen til lidt overraskelser fra flere fronter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Joo, jeg kan se du roede 2x500m semi-friskt i onsdags, men "kun" halvfriskt tempo på de 2x500m i går.

Hvordan er semi-friskt tempo ift halvfriskt?

Jeg er altså også noget spændt på når vi er sat igang og CandyTøsen råwer de første tider ud til os imens vi okser afsted. Der er da i hvert fald lagt i ovnen til lidt overraskelser fra flere fronter. :wink:

haha :laugh: Ja, jeg er ved at blive nervøs for, at jeg har presset forventningerne for højt op :4jumpy:

Halvfrisk var vist stort set samme tempo som semi-frisk. Måske lige en anelse langsommere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Joo, jeg kan se du roede 2x500m semi-friskt i onsdags, men "kun" halvfriskt tempo på de 2x500m i går.

Hvordan er semi-friskt tempo ift halvfriskt?

Jeg er altså også noget spændt på når vi er sat igang og CandyTøsen råwer de første tider ud til os imens vi okser afsted. Der er da i hvert fald lagt i ovnen til lidt overraskelser fra flere fronter. :wink:

Som den trofaste coach jeg er, fortæller jeg selvfølgelig kun Marianne jeres tider. :tongue:

Vi etablerer nemlig øresnegles forbindelse ligesom cykelrytterne, så I andre ikke kan høre noget :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

haha :laugh: Ja, jeg er ved at blive nervøs for, at jeg har presset forventningerne for højt op :4jumpy:

Halvfrisk var vist stort set samme tempo som semi-frisk. Måske lige en anelse langsommere :tongue:

Jeg synes forventningerne er lige hvor de skal være.

Lyder rimeligt med halv- vs semi-friskt.

Skalaen er vel cirka:

halv-friskt

nogenlunde-friskt

semi-friskt

ret friskt

temmelig friskt

friskt

:laugh:

Alt under halv-friskt kan vi vel blive enige om er uden betydning? Og skalaen er nok heller ikke helt lineær...

Link to comment
Share on other sites

Som den trofaste coach jeg er, fortæller jeg selvfølgelig kun Marianne jeres tider. :tongue:

Vi etablerer nemlig øresnegles forbindelse ligesom cykelrytterne, så I andre ikke kan høre noget :4smartass:

Jeg har intet imod du råwer lidt mere til/af Marianne, men jeg synes nu din primære rolle bør være speaker.

Hvis vi ikke ved hvad de andre ligger på er der da ikke meget spas i at ro samtidig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ang. det der med at råbe tider... Er det ikke lidt overflødigt, hvis vi starter samtidig?? :tomaatit:

:tease:

Nu ved jeg ikke om de romaskiner er linket sammen, men jeg ved da at jeg har ikke tid til at kigge specielt meget efter andres tider, når jeg skal give gas. Der burde dog lige akkurat være mentalt overskud til at høre andre tider og så vurdere situationen ift egen indsats.

Vi sætter dem naturligvis sådan så alle ror nøjagtigt 1000m og det er derfor underordnet om vi starter præcis samtidig. Det er udelukkende for konkurrenceelementet.

Og ang skalaen, så ja, jeg havde naturligvis udeladt fuld-spade-gearet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet imod du råwer lidt mere til/af Marianne, men jeg synes nu din primære rolle bør være speaker.

Hvis vi ikke ved hvad de andre ligger på er der da ikke meget spas i at ro samtidig. :wink:

Nå nå :tongue:

Men nu har jeg jo ikke det store kendskab til CII'erne, så ville nok værdsætte lidt instruktion i hvilke oplysninger det er i har brug for - og hvor de aflæses!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes forventningerne er lige hvor de skal være.

Lyder rimeligt med halv- vs semi-friskt.

Skalaen er vel cirka:

halv-friskt

nogenlunde-friskt

semi-friskt

ret friskt

temmelig friskt

friskt

:laugh:

Alt under halv-friskt kan vi vel blive enige om er uden betydning? Og skalaen er nok heller ikke helt lineær...

Jeg synes ikke, at du har styr på din skala: hvordan kan friskt være bedre end ret friskt og temmeligt friskt. Det er jo værre end den nye karakterskala, og jeg vil ikke bruge den, før du har rydtet op i den :nonono:

Da jeg ikke kan bruge din skala er jeg nødt til at skrive mine tider i loggen i stedet for.

Har romaskinerne i øvrigt ikke indstillinger, så man direkte kan ro med sin modstander som pace (men nok kun en modstander), det har jeg i hvert fald hørt er muligt på de dyreste C2'ere. Ellers må man jo pace sig selv.... Jeg er ikke helt sikker på at CandiGirl er helt upartisk.

Det er da interessant at vide, hvem der først når 2 minutter :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om de romaskiner er linket sammen, men jeg ved da at jeg har ikke tid til at kigge specielt meget efter andres tider, når jeg skal give gas. Der burde dog lige akkurat være mentalt overskud til at høre andre tider og så vurdere situationen ift egen indsats.

Vi sætter dem naturligvis sådan så alle ror nøjagtigt 1000m og det er derfor underordnet om vi starter præcis samtidig. Det er udelukkende for konkurrenceelementet.

Og ang skalaen, så ja, jeg havde naturligvis udeladt fuld-spade-gearet. :wink:

Et forsøg på en vits, der ikke bliver forstået, falder tungt til jorden :dry::tongue:

Jeg mente bare, at det måske er distancer, der er mere brug for at få råbt :smile:

Jeg tror ikke der er noget specielt sammenlinking mellem maskinerne og jeg giver dig helt ret i, at man ikke kan overskue at se på de andres tid/distance.

Link to comment
Share on other sites

chris -> skala-smala. Jeg synes det giver fin mening af "ret" og "temmelig" kan anses som procentdele (under 100) ift friskt tempo, men ellers synes jeg bare du skal bruge din egen skala.

For at ro mod hinanden "direkte" med de andre på skærmen så at sige, så kræver det enten ekstra hardware + PC eller at de har en PM4 monitor. Jeg er ret sikker på at PM3 er standard :smile:

MarianneB -> Jeg undskylder mange gange for ikke at fange din joke. :innocent: Når jeg tænker tider og dem jeg typisk har stående på displayet, så er det forventet sluttid der er den afgørende. Men for spændingens skyld er det fint for mig vi kun bliver informeret om løbende distancer og indbyrdes placering.

Link to comment
Share on other sites

MarianneB -> Jeg undskylder mange gange for ikke at fange din joke. :innocent: Når jeg tænker tider og dem jeg typisk har stående på displayet, så er det forventet sluttid der er den afgørende. Men for spændingens skyld er det fint for mig vi kun bliver informeret om løbende distancer og indbyrdes placering.

Nåh.. jeg har ikke benyttet den visning, tror jeg.

Måske I lige skulle tage et test-løb, inden den egentlige konkurrence, så jeg kan få en demonstration af det :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Nåh.. jeg har ikke benyttet den visning, tror jeg.

Måske I lige skulle tage et test-løb, inden den egentlige konkurrence, så jeg kan få en demonstration af det :4whistling:

Du kan jo passende klikke lidt rundt i menuerne og også se hvilke visninger den har mulighed for når du er igang. Så svær er den heller ikke at bruge.

Link to comment
Share on other sites

Hej VL-ekspert

Tænkte om du havde et par gode fif til OHS.?

Jeg kørte den idag med OL-stang og et par bette skiver. Super fed øvelse - men meget anderledes end med kettlebells.

//Hebnes

Jeg er fuld af gode fifs, men det er normalt nemmest hvis jeg kan se udførslen, eller alternativt kan du forklare hvad du følte der gav problemer. :smile:

Når du kører OHS med kugler, er det så en kugle af gangen og kun fat med den ene hånd?

Sørg for at du holder bredt nok. Jo smallere greb jo større krav til skuldrenes smidighed.

En god omgang skulderopvarmning med kosteskaft er ikke tosset.

Prøv evt også min normale opvarmningsøvelse, hvor du sidder helt i kælderen, holder stangen med trækgreb og laver pres bag nakken. Kun med stangen naturligvis.

Derudover må jeg naturligvis holde mig til min guru Fru Eriks vise ord:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=42883&st=0

Link to comment
Share on other sites

Takker - jeg nærlæser lige!

Syntes jeg stikker røven vel langt tilbage med dertil stort svaj i ryggen.

//Hebnes

Nedefra og op (ift dit problem):

- For flade sko (VL-sko gør enorm forskel :smile:)

- Måske for smal fodstilling

- Manglende ankelfleksibilitet

- Knæene får ikke lov at komme frem. Det må de gerne, bare de peger samme retning som fødderne.

Jeg vil tro at de fleste skal have følelsen af at presse knæene udaf og hoften frem for at komme rigtigt ned.

Prøv også virkelig at fokusere på spændet mellem skulderbladene. Stangen skal holdes så den nærmest er bag hovedet. Driver den frem bliver den tung i skuldrene.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share