MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det er mig en gåde hvordan man kan være så smidig :crazy:

Mener du mig? :blink::laugh:

Jeg er jo bare en stor, usmidig og slap klods der ikke kan beslutte sig hvad han vil. :innocent:

Hvis astanga var en maraton, så er jeg dårligt nået over start linien...

Synes faktisk det er ret cool, selvom det selvfølgelig også er en smule fimset :tongue:

Det er vist også den typiske holdning til yoga blandt fyre - bortset fra det med at det skulle være cool. :laugh:

And I couldn't care less :wink:

Jeg synes du lærer at sidde i split mellem 2 stole som Van Damme i Blood Sport. Det er sejt :w00t:

Jeg sætter det på listen. :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Jeg kom dejlig afslappet til yoga her til formiddag, havde også fået lækre hjemmebagte total-øko-agtige fuldkorns-spelt boller til morgenmad. :4mewantfood:

Haserne føltes mildt sagt temmelig stramme. hmmm

Smidigheden var ikke ligefrem i top, men varmen, flowet og bare hele stemningen var fantastish :hehe:

Gennemspringninger kørte rimeligt, lige indtil jeg fik lavet Baddha Konasana. Gennemspringningen efter (og kun den :wink:) var så let, enkel og ubesværet at jeg dårligt fattede det. :4jumpy:

Der er en ret tydelig sammenhæng mellem letheden af mine gennemspringninger og hvor åbne mine hofter er. Det burde jo betyde at får jeg øget smidigheden vil hopperiet blive bedre. :bigsmile:

Peter hjalp på den sidste Urdhva dhanurasana (bro), så jeg fik et helt emminent stræk og maven næsten nåede loftet. :hehe:

Baddha Konasana

24c-Baddha-Konasana-C-ZOOM-150x150x30.jpg

Urdhva Dhanurasana

31a-Urdhva-Dhanurasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

En omgang med Fru Erik ved roret. Han var tydeligvis meget glad for at se mig igen.

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5 @ 20kg

Træk fra hæng

3 x 5 @ 40kg

Træk

2 x 4 @ 40kg

2 x 4 @ 50kg

1 x 4 @ 55kg

1 x 3 @ 55kg

1 x 2 @ 55kg

- Så gad han ikke se mere. :laugh:

Ikke fantastisk, men da ikke værre end at jeg bare skal arbejde meget mere med selve øvelserne, for i det store hele ser det ok ud. (Ret mig hvis jeg overdriver, Erik :smile:)

Vend

1 x 4 @ 50kg

1 x 4+3 @ 50kg (stød på også, det droppede vi dog)

1 x 3 @ 60kg

2 x 3 @ 65kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 3 @ 80kg

2 x 2 @ 85kg

1 x 1 @ 95kg

1 x 1 @ 105kg

- De bliver bare først værd at kigge på fra 70 og opefter. :blush: De er ikke nødvendigvis pæne alle sammen, men nogle af dem er da.

Solide løft på toppen. Coach Anders siger det koster mig 20kg at jeg føler for meget på den og ikke kommer hurtigt og præcist nok under den. Det kan da vist godt bruges som en konstruktiv kommentar. :devil:

Ben foran

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 90kg

2 x 3 @ 105kg

2 x 2 @ 105kg

- Erik havde store planer, men det blev ikke rigtigt til noget. 105 var møgtunge, og jeg mistede spændet totalt på tredje rep i begge sæt.

Jeg har store problemer med at holde spændet særligt i øvre ryg, og egentlig til dels også maven tror jeg. Forslag til hvordan jeg løser dette modtages meget gerne. Indtil videre kunne jeg selv kmme på nedenstående.

Horizontal machine shrugs

3 x 15 @ 40kg

- Lidt som machine rows (nedenfor), men med strakte arme, så bevægelsen kun sker i skuldrene og med max kontraktion mellem skulderbladene.

Supersættet med lidt liggende skuldermobilisering udført som store armcirkler med 1,25kg i hver hånd.

LVSeatedRow.gif

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Træk fra hæng

Lår+knæ 2 x 2+2 @ 40kg

2 x 4 @ 40kg

- Højre skulder er begyndt at genere lidt for tiden, noget der sådan har kommet og gået uregelmæssigt. Jeg bemærkede det kom imod slutningen af træk sidst, så derfor droppet i dag.

Vend fra hæng + opadstød

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 50kg

2 x 3+3 @ 50kg

2 x 3+3 @ 60kg

1 x 2+2 @ 70kg

1 x 2+2 @ 75kg

1 x 2+2 @ 80kg

1 x 2+1 @ 80kg

1 x 2+2 @ 80kg

1 x 1+2 @ 80kg

1 x 2+1 @ 80kg

- damn, en marathon-runde. :laugh:

En del vend kørte ok, opadstød var generelt fesne.

Men who cares - jeg var i godt humør :4jumpy:

Ben bagpå

1 x 8 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

8 x 5 @ 115kg Volumen PR

- Lavede 5x5x110 sidste gang med bag bag. De var bare solide i dag, og jeg kunne slet ikke stoppe efter 5 sæt.

4,6 tons lige i benern på worksæt alene. :yo:

-Chris- mente de var alt for lette, da jeg ikke havde behov for spotter. :blink: Jeg er jo også så nem at stille tilfreds...

Split stem

4 x 6 @ 40kg

- easy

supersættet med

Horizontal machine shrugs

3 x 15 @ 50kg

1 x 15 @ 40kg

- Ramte ikke så godt på 50. Tror jeg vil prøve noget setup med db's og en bænk næste gang, for at se om det rammer bedre.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

The return of morgen-mysore :wub::superman:

Det var endda med Bodil i dag og da vi var ret få var hun meget gavmild med justeringerne. Når hun så oven i hatten er superdygtig kan det næsten ikke være bedre.

Kørte fuld praksis - ikke specielt kvikt men energien var til gengæld god hele vejen.

Bagefter måtte jeg lige have lidt råd til Nauli, og Bodils bedste bud var at jeg ganske simpelt er for stærk til at lave den. :laugh: Eller sagt på en anden måde, så modvirker VL'en den fine kontrol man er nødt til at have for at kunne lave nauli. Blød mave er klart bedst. Fik dog præciseret lidt hvilken rækkefølge og progression der er smartest.

Og hvor var kbh dog smuk her lige før solopgang sådan 6.30-ish. F.eks. da jeg cyklede forbi rådhuspladsen var lyset helt specielt på tårnet i med det store blå lærred vi kalder himlen i baggrunden. Nice. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bagefter måtte jeg lige have lidt råd til Nauli, og Bodils bedste bud var at jeg ganske simpelt er for stærk til at lave den. :laugh: Eller sagt på en anden måde, så modvirker VL'en den fine kontrol man er nødt til at have for at kunne lave nauli. Blød mave er klart bedst. Fik dog præciseret lidt hvilken rækkefølge og progression der er smartest.

Og hvor var kbh dog smuk her lige før solopgang sådan 6.30-ish. F.eks. da jeg cyklede forbi rådhuspladsen var lyset helt specielt på tårnet i med det store blå lærred vi kalder himlen i baggrunden. Nice. :smile:

Weee, flot at du igen kom op til morgen yoga post-13362-1204190215.gif

Ja, så føler man sig jo ikke særlig ramt :sneaky2: Men god arbejdslyst med din.

Har forøvrigt fået endnu mere rulleagtig bevægelse :bigsmile: - dog kun med midten og fra venstre mod højre :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Weee, flot at du igen kom op til morgen yoga post-13362-1204190215.gif

Ja ik :blush:

Det var på en eller anden måde bare lettere at komme ud af sengen i morges...

Ja, så føler man sig jo ikke særlig ramt :sneaky2: Men god arbejdslyst med din.

Har forøvrigt fået endnu mere rulleagtig bevægelse :bigsmile: - dog kun med midten og fra venstre mod højre :blush:

:laugh:

Det bløde skal naturligvis forstås muskulært. Eventuel polstring gør ingen forskel for kontrollen eller virkningen, kun en smule for hvordan det ser ud.

"Progressionen" Bodil beskrev var cirka sådan her:

- Træk begge sider ind, afslappet i midten

- Giv slip i den ene side, hold spændet i den anden og få skubbet rectus abdominis imod den afslappede side.

- Som ovenstående, men mere dynamisk fra side til side.

- Begynde at få midten med, så det bliver mere rul og mindre bare fra side til side.

Link to comment
Share on other sites

Ja ik :blush:

Det var på en eller anden måde bare lettere at komme ud af sengen i morges...

Tror jeg har en idé om hvorfor :tongue::wub:

:laugh:

Det bløde skal naturligvis forstås muskulært. Eventuel polstring gør ingen forskel for kontrollen eller virkningen, kun en smule for hvordan det ser ud.

Hmmm... ok da, du er tilgivet igen

Mht rullet med videre, skal man så ikke også have siderne med i rullet? Eller det er måske bare i efterfølgende step det kommer?!

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fredags-basis i hulen. Goldie (der ikke er så goldie mere :tongue:) blev pisket godt rundt af Anders, de sædvanlige VL'ere gav den gas og Bogsen + QP stak snuderne indenfor hen imod slutningen. :smile:

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 90kg

1 x 4 @ 90kg

1 x 5 @ 70kg

- Anders var hård men retfærdig... Det er ikke skidegodt. Opspændet i øvre ryg er der dårligt til at starte med og går fløjten rep for rep.

Vi fik justeret lidt på sagen i en sådan grad at jeg lige skulle vænne mig til et nyt niveau af kvælningsfornemmelse. :gal:

Højere op med skuldrene OG albuer, brystet IND UNDER stangen før hver rep.

På de 70 til sidst virkede det som om jeg kunne arbejde med de ting uden at dø helt...

Dødløft

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

1 x 5 @ 110kg

5 x 5 @ 120kg

- Ganske ok. Har lidt svært ved at føle om især øvre ryg og dels selve banen er god nok, men så længe de kloge ikke råber op (og Tim syntes de så fine ud), så går det vel.

Stiff leg deadlift (on box)

1 x 10 @ 50kg

3 x 10 @ 60kg

- Ville prøve noget andet end GM's, og umiddelbart virker den ganske udmærket. Lad mig prøve noget mere af den - og lidt flere kg på. :blush:

Udført nogenlunde som her:

BBStrBackStiffLegDeadlift.gif

Liggende db shrugs eksperimenter

Rodede med noget passende setup, men funkede ikke rigtigt.

Jeg skal have fat i rear lateral raise, lower trap raise, og nok bare en masse ryg, f.eks.:

supported db rows

cg pulldown

facepulls

bb rows mm

Så tvang Erik mig til netop lidt ryg. :smile:

Corner rows (midt i det hele :blink:)

1 x 12 @ 45kg

1 x 8 @ 60kg

3 x 10 @ 60kg

- Ikke tosset, når ellers Erik gad og holde stangen fast. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

BJJ har faktisk en stor overførsel til VL.... når man bliver choket ud til hverdag, er kvælningsfornæmmelsen fra vægtstangen slet ikke så slem! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fredags-basis i hulen. Goldie (der ikke er så goldie mere :tongue:) blev pisket godt rundt af Anders,

:w00t: og nej er ENDNU mindre goldie idag! Der er kommet knaaaald på :firebounce:

og ja tak - ham Anders han forstår at piske :4whip: Stængerne føles om MURSTEN idag, bliver sjaaaawt imorgen når jeg skal rende rundt i stiletter og lobbyere i Herning :crazy:

:4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Hvad man dog ikke får forvildet sig ud i... :innocent:

Det kræver måske lige en forklaring at formiddagsyoga blev "droppet" til fordel for nedenstående. Den er todelt.

1.

Jeg har haft en smule bøvl med højre skulder i perioder - meget op og ned, og ikke noget der har påvirket træningen i væsentlig grad, og værre end sædvanligt den seneste uges tid. Det er dog stadig ganske irriterende, og ikke noget jeg på sigt kan tillade mig at ignorere. Det er sådan en irritationssmerte inde i skulderen og kun dér. Til kiro i torsdags var diagnosen en inflammeret/irriteret ledlæbe (hvis jeg hørte rigtigt). Ikke helt impingement (endnu) - heldigvis da. Aktivitet med armen over hovedet er generelt problematisk for dette, og jeg blev frarådet at lave den slags når det giver smerter, eller når der er smerter. Det er jo relativt nedern, for man har armene over hovedet sådan rundt regnet 100 gange i astanga (nedadvendt hund f.eks.), og i VL giver det vist sig selv.

OG netop her til morgen var skulderen ikke i sit bedste humør...

Derudover havde jeg en interessant gennemgang med kiroen af nogle røntgenbilleder af min ryg tilbage fra 2005. I grove træk var der ikke noget alarmerende, så det er godt. Jeg har dog som nævnt en del gange før lidt Scheuermann-tendenser, og selvom det ikke er en klinisk Scheuermann, har jeg mindst 3 kileformede hvirvler (en i thorax og L2-3 vist) og dermed i praksis nogle af de samme problematikker.

Mit bækken ligner også ret meget det højre på nedenstående billede, hvilket heller ikke er fantastisk, men igen heller ikke vildt problematisk:

314lumbar.jpg

Note to self:

Det er tid til at få kigget på Neanderthal No More programmet igen igen :blush: og se hvor meget af det jeg kan inkorporere i min nuværende træning.

2.

Jeg blev lokket. :wub:

Styrketræning @ FitnessDK Royal!!!

Ben foran

opvarmning @ 40-50kg

Rumænsk dødløft (eller deromkring)

1 x 10 @ 70kg

3 x 10 @ 80kg

DB walking lunges

1 x 24 skridt @ 2x18kg

1 x 24 skridt @ 2x22kg

- Den bee'

Cable rows

3 x 10 @ whatever

- damn et mærkeligt træk - det var som om den var på elastik (eller i hvert fald et skummelt svinghjul)

Seated rear lateral raise

2 x 12

DB lower trap raise

opvarmning @ 40-50kg

Spinning

Det rene MOL-o-rama. :4jumpy:

En spin øvet ved Kim G. featuring Vivs, Posh, fantastiske Jules med gemal og ikke mindst Candymåsen.

Programmet var ret simpelt.

Del 1 - et bjerg på ca 17 min hakket ind i 5 runder af:

2 min siddende enkelt

45 sek stående tempo

45 sek siddende tempo

Del 2:

1 min siddende enkelt

1 min stående enkelt

1 min siddende tempo

1 min stående tempo

2 min siddende enkelt

2 min stående enkelt

2 min siddende tempo

2 min stående tempo

3 min siddende enkelt

3 min stående enkelt

3 min siddende tempo

3 min stående tempo

En del af den siddende enkelttakt blev brugt som aktiv restitution efter behov.

Det er vel godt et år siden jeg sidst sad på en spinningcykel - MOL-spinningtræf var det vel, så efter omstændighederne gik det egentlig ganske ok.

Jeg overlevede først og fremmest, og fik egentlig også disponeret ganske god OG givet lidt gas uden at gå kold, få kramper eller andre væsentlige kriser. :superman:

Kim er jo en super-instruktør - tilpas med snakken og hep, fin præsentation af kommende strabadser, og lækker trance. :cooldance:

Jeg får jo næsten lyst til at starte igen.... NOOOOOT! :tease:

Link to comment
Share on other sites

Øv med skulderen :mad: Skader sucks BIG time. Går selv med eftervirkninger i begge albuer fra Armstrong pull-up programmet.

Nå, men lige et yoga spørgsmål. Hvad er det som er så specielt ved lotus stillingen - umiddelbart kan jeg godt lægge fødderne på plads som på billedet - dog strækker det vel volsomt på ydersiden af den ene fod. :smile:

//Hebnes

Link to comment
Share on other sites

Øv med skulderen :mad: Skader sucks BIG time. Går selv med eftervirkninger i begge albuer fra Armstrong pull-up programmet.

Nå, men lige et yoga spørgsmål. Hvad er det som er så specielt ved lotus stillingen - umiddelbart kan jeg godt lægge fødderne på plads som på billedet - dog strækker det vel volsomt på ydersiden af den ene fod. :smile:

//Hebnes

Jeg har sikkert fået formuleret det værre end det egentlig er med skulderen, men det er slemt nok til at jeg må tage det seriøst. :innocent:

Sådan er det vel at kaste med vægte...

Lotus... Tjaa, når man ellers er blevet smidig nok til at sidde i den er det en god siddestilling at være i længe. Det er som regel den man sidder i til vejrtrækningsøvelser og meditation.

Indtil den er det, så må man bare bruge hvad der virker, halv lotus eller en form for skrædderstilling typisk.

Link to comment
Share on other sites

Sys da at maxieboy klarede det 10-4 under gårsdagens spinning lesson.... :4thumbup: Dejligt at se at den unge mand stadig kan mestrer en spinning cykel... :superman: Rart at se dig igen Maxie..Måske den yogatur snart kan blive aktuel... miss Candyfloss kan jo joine... :wub:

Say no more say no more......

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fedt at kunne lokke dig med til en gang spinning og styrketræning i FætnessDkå :superman:

[Harry]Syntes altså det er synd, at de fiiiijne små spinningbukser, ligger heeejlt alene inde i skabet [/Harry]

post-13362-1204486483.jpg

Bare rolig - jeg har to par, så de holder hinanden med selskab. :laugh:

Godt nok ærgeligt at jeg vist har opbrugt min kvote af prøvetimer hos FDK. :tongue: Synes ellers det gik fint når det hed 1 gang pr år pr center, men det lader til at de har strøget det med "pr center" eller aldrig har haft det. :hehe:

Sys da at maxieboy klarede det 10-4 under gårsdagens spinning lesson.... :4thumbup: Dejligt at se at den unge mand stadig kan mestrer en spinning cykel... :superman: Rart at se dig igen Maxie..Måske den yogatur snart kan blive aktuel... miss Candyfloss kan jo joine... :wub:

Say no more say no more......

:tongue:

I lige måde, kære Jules, også selvom jeg var nødt til at hoppe i cykelbuksen for at få opstøvet dig i KBH.

Link to comment
Share on other sites

Ææææj.. nu er det da snart nok med al den hemmelighedskræmmeri! :unsure: Ud med sproget.. hvad foregår der? :laugh:

:rofl2:

Ok, hvis det ikke ligesom er sivet ind endnu, så er vi vist nødt til at ty til store neonskilte på rådhuspladsen eller måske bannerannoncer. :tease:

link

Link to comment
Share on other sites

Sys da at maxieboy klarede det 10-4 under gårsdagens spinning lesson.... :4thumbup: Dejligt at se at den unge mand stadig kan mestrer en spinning cykel... :superman: Rart at se dig igen Maxie..Måske den yogatur snart kan blive aktuel... miss Candyfloss kan jo joine... :wub:

Say no more say no more......

:tongue:

Nu syntes jeg lige idéerne bliver lovlige gode :tongue:

Bare rolig - jeg har to par, så de holder hinanden med selskab. :laugh:

Godt nok ærgeligt at jeg vist har opbrugt min kvote af prøvetimer hos FDK. :tongue: Synes ellers det gik fint når det hed 1 gang pr år pr center, men det lader til at de har strøget det med "pr center" eller aldrig har haft det. :hehe:

Men til en time, er der jo mange flere par... og har også hørt, at sådan nogle er særdeles glade for sved :w00t:

Ja, det var godt nok ærgerligt, så må du jo melde dig ind, når nu du alligevel er så glad for FitnessDK :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ok, hvis det ikke ligesom er sivet ind endnu, så er vi vist nødt til at ty til store neonskilte på rådhuspladsen eller måske bannerannoncer. :tease:

:laugh: Kald mig bare langsom! Havde nu også mine mistanker.. men godt at se, at de holdt stik :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share