MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Og ovenpå alt det måtte jeg da også hellere lave lidt selv, så det blev til 10 min, overvejende DU-halløj.

Jeg er virkelig dårlig til et-bens hop. :blink:

Syntes det er mindre og mindre pas der bliver logget - hvad bliver det næste frem-og-tilbage-til-vaskeriet pas? :crazy:

Og ja, jeg VED altså godt hvad DU's er ServiceMax :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er mindre og mindre pas der bliver logget - hvad bliver det næste frem-og-tilbage-til-vaskeriet pas? :crazy:

Det er tilsyneladende ikke nødvendigt, for dem logger du åbenbart.

Det er åbenlyst ikke træningspassets varighed, der er afgørende for om det skal logges eller ej. :shades:

Og ja, jeg VED altså godt hvad DU's er ServiceMax :tongue:

Jaja, mindre hjerneblødning, bare mob løs - jeg ka' ta' det.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Ben, ben og mere ben, og lidt ryg.

Skulderen har været eksemplarisk i dag, men nu ser jeg den lige an en lille uges tid eller noget deromkring, før jeg for alvor lukker op for posen igen.

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

4 x 5 @ 80kg

- så mobbede Anders mig med om jeg ikke snart var færdig med opvarmningen! OK SÅ. :devil:

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 100kg

1 x 5 @ 105kg Rep PR +5kg GRRRRR

1 x 5 @ 70kg

- Kræver vist lidt forklaring. :blush:

Arbejder jo stadig med den ryg, som meget gerne klapper sammen, eller dvs. spændet i øvre ryg fra start af er sjældent godt nok, og det bliver ikke bedre på vej ned!

Det følte jeg var passende at arbejde med ved 80, og de virkede godt nok også tunge i dag - trætte ben.

Anders er af en anden mening. Jeg skal op på mindst 90, så jeg bliver straffet for at gøre det forkert, og derigennem så gerne skulle lære at spænde ordentligt.

Mon Erik er enig?

Ben bagpå

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 110kg

1 x 6 @ 130kg Rep PR (tidligere 5x125)

1 x 3 @ 140kg 3RM PR

- Ok, både ben foran og bagpå samme dag er måske overkill, men havde lige brug for at mærke noget der kørte, i modsætning til foran. Ganske godt tilfreds med at lave PRs med den volumen i stængerne allerede. :superman:

Imponerende så lidt der skulle til at hyle Anders ud af den. Han spottede mig og jeg havde meldt ud jeg skulle have 5. Meeeen, når jeg nu kunne mærke der var til en rep mere, så er det da med at tage den (så kan jeg lave 135 en anden dag :innocent:).

Derudover kommenterede Anders så at når man ser på min ben foran vs ben bagpå, så får jeg næppe særlig meget overførlighed til vendingen ved at øge i bagpå, for de er i forvejen rigtig pæne. 20kg mere i ben foran giver derimod rigtig meget hvor det betyder noget. Det kan jeg godt se pointen i. :wink:

BB rows fra død

1 x 10 @ 50kg

3 x 8 @ 70kg

- ok, lidt tunge i det når det nu er fra død.

Good mornings

1 x 10 @ 50kg

2 x 8 @ 60kg

- Der skal bare ikke mange kg på her, før jeg synes spændet i kernen ryger fløjten. :unsure:

Hop til platform

3 x 5 @ 92cm

- helt i bund mellem hver, selvom det føles lidt akavet

Skuldermobilisering

2 x 5+5

- 2 sæt af ca 5 cirkler hver vej. Glade skuldre.

Fornøjelig træning i hulen som altid. Miss Gylden fik ristet stængerne godt og grundigt, og så var der battle mellem alu-stangen og en ny fyrs tænder. Stangen vandt, dog ikke uden mærker. :blink:

VL er fandme en farlig sport...

Link to comment
Share on other sites

Hey Maxie!

Godt at se, at du er kommet deropad i squatten - tillykke med det, skipper :devil:

Se evt seneste træningspas. :devil:

Og tak, mester.

Selvom du er skrumpet lidt, så er der da kommet nogle kg på rammen. Synes da jeg kan huske du lå og rodede omkring 80, da vi mødtes i FDK nørrebronx (men det er vist egentlig også ved at være længe siden)

Link to comment
Share on other sites

Imponerende så lidt der skulle til at hyle Anders ud af den. Han spottede mig og jeg havde meldt ud jeg skulle have 5. Meeeen, når jeg nu kunne mærke der var til en rep mere, så er det da med at tage den (så kan jeg lave 135 en anden dag :innocent:).

:rofl2: ja, det så godt morsomt ud! Anders var allerede gået og måtte HURTIGT tage tre skridt tilbage til dig da du pludselig gik i kælderen :laugh: men godt gået MaxiBoi :4thumbup:

Fornøjelig træning i hulen som altid. Miss Gylden fik ristet stængerne godt og grundigt, og så var der battle mellem alu-stangen og en ny fyrs tænder. Stangen vandt, dog ikke uden mærker. :blink:

VL er fandme en farlig sport...

Ja puha :blink: sgu ikke i orden at man sådan skal samle tandrester op fra måtten inden man skal igang :nonono::tongue: Ej, det var sgu vildt! Jeg lærte ihvertfald HELT SIKKERT at det hedder LIGE op og ned! :w00t:

og stængerne... :crazy: det snakker vi ikke om, kun godt at jeg skal sidde ned til kursus hele dagen i morgen :laugh:

:4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Solid runde hjul i mandags nannerpunk.gif

Hvorvidt jeg er enig med Anders i sagen om front squat er lidt kringlet. Dit thorakale opspænd er generelt ringe så snart der kommer mere end 50 kilo på, og synes det er for let at sige, at du bare skal køre mere og tungere. IMO er det en bedre løsning at arbejde lidt mere teknisk på 80-90 kilo i 50/50 Front Squat og Superman Front Squat (med håndfladerne op) samt supplere med en masse opbyggende øvelser for opspændet :smile:

Jeg er enig med Anders' syn på et korrekt teknisk front squat, men det betyder ikke, at det er det bedste for alle. Blot at det er det, man skal stile mod, medmindre andet, åbenlyst, virker bedre.

Dabaya fra Frankring, som har vundet VM, og derfor kan sit kram, er et glimrende eksempel på en anden type FSQ:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

:4trumpet::banana::cheer: :banana3: :superman: !!!!!TILLLØØØØKKKEEEE MAX!!!!!! :4trumpet::banana::cheer: :banana3: :superman:

Beklager at jeg ikke lige så det :blush: skyder klart skylden på Fruen som rendte rundt i bare arme og stramt trikot :tongue4:

Så det gentager du bare på mandag og så LOVER jeg at kigge :wink:

:4winkkiss:

M :elvis:

ps. jeg skal have købt mig et sjippetov - har du nogen anbefaling :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Goldie -> Utålmodige tøs :bottom: - jeg får ikke engang lov til at logge først. :laugh:

Sjippetov... Jeg købte et i Sportmaster for hunner' kroner, Casall tror jeg. Det virker udmærket - i hvert fald hurtigt og som tidligere logget slår det dejlig hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Goldie -> Utålmodige tøs :bottom: - jeg får ikke engang lov til at logge først. :laugh:

:blush::cry: jamen, jeg har da ikke fortalt noget.... :unhappy: jeg har bare sagt tilløk' :crybaby:

Sjippetov... Jeg købte et i Sportmaster for hunner' kroner, Casall tror jeg. Det virker udmærket - i hvert fald hurtigt og som tidligere logget slår det dejlig hårdt!

gracias :heartpump:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Satan'eme gang i VL'eriet i hulen i dag. :smilerock:

Opvarmning med kosteskaft og skuldermobilisering tegnende cirkler liggende med et par kiks.

Stadig fino skulder...

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

1 x 5+5 @ 20kg

Frivend + stødvend fra hæng

2 x 2+2 @ 40kg

1 x 2+2 @ 50kg

1 x 2+2 @ 60kg

3 x 2+2 @ 70kg

1 x 2+2 @ 80kg

2 x 2+1 @ 80kg

- Dejligt med VL. Mange af dem så pæne ud, havde dog lidt problemer med at de sidste reps blev noget hårde, så der manglede eksplosivitet i hivet, og armene var for spændte og dermed langsomme at få rundt.

Ja, 4 reps er HIGHREP VL. :blush:

Ben foran

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 4 @ 90kg

1 x 3 @ 100kg

1 x 2 @ 110kg

1 x 1 @ 120kg NEM

1 x 1 @ 130kg PR +10kg, TUNG MEN NEM :banana3:

4 x 4 @ 70kg - superman arme :superman:

- Free your mind, Neo!

Fruen dikterede op til en fornuftig 2x2 på 110. Fair nok, jeg gik i krig. De 100 var tunge og jeg overvejede faktisk lidt at nøjes med 105. :blush: Stængerne var jo også blevet godt grillet i mandags. Nå, what the hell, 110 på og jeg laver en fin 2'er. "Tag en med 120 i stedet", kommanderer Erik. Yes sir. Jeg gør lige opmærksom på at det kun er tangering af PR, og Fruen troede vist også det ville være ny top. "Skal jeg sætte 2½ mere på?", spørger jeg. "Naah, tag lige 120 først". Som sagt så gjort, og den sad lige i skabet. "130", nærmest råber Erik og skal straks have Anders med på den. :laugh: Godt så - lige som før, og den sidder bare perfekt. Fuld kontrol hele vejen, og der var måske endda til en bette smule mere.

Benene er klar til mere, kroppen er nogenlunde med, hovedet hænger i bremsen, men jeg tror jeg er ved at fatte det. :laugh:

Fedt fedt fedt, og så kan det ikke røre mig at Tim, vores 17-årige knægt på 75kg, har 3x3 stående på programmet med 140kg også i ben foran. :laugh:

Yates row

1 x 8 @ 50kg

1 x 8 @ 60kg

3 x 8 @ 70kg

- Efter ordrer fra Fruen, som har fået det af vide af Guarden, så det må være godt. :blink:

Hanging reverse crunch

2 x 10

Reverse Hypers

3 x 20

- godt med lidt pump til lænden

Sluttede af med lidt mere skuldermobiliseringstamtam som til opvarmning og stræk naturligvis.

Sweeeeet.

Kropsvægten tikker for tiden ind på 89kg og har ligget stabilt der længe.

Link to comment
Share on other sites

:blush::cry: jamen, jeg har da ikke fortalt noget.... :unhappy: jeg har bare sagt tilløk' :crybaby:

gracias :heartpump:

M :elvis:

Du er tilgivet, smukke, og tusind mange tak. :4winkkiss: Det bliver dog næppe gentaget mandag. Jeg skal nok sige til næste gang.

Og jeg kan også godt forstå fokus var et andet sted med det dress Fruen rendte rundt i. :wink:

Link to comment
Share on other sites

En nem PR :nonono: ...det burde da ikke være muligt var?! :innocent:

"tung men nem" er jo mere bare et udtryk - det skal ikke tages helt så bogstaveligt. Det var tydeligt at mærke det var mig der styrede showet. :bigsmile:

MarianneB -> Rigtig mange tak. Ja, stængerne har disket op med en del PR's på det seneste. Det har de bare også, sådan som de får tæsk. :devil: Skal du ikke også til at flytte nogle grænser hist og her? :poking:

Link to comment
Share on other sites

MarianneB -> Rigtig mange tak. Ja, stængerne har disket op med en del PR's på det seneste. Det har de bare også, sådan som de får tæsk. :devil: Skal du ikke også til at flytte nogle grænser hist og her? :poking:

Jah joh, det skal jeg vel :4whistling: Det er jo sindsyg længe siden min squat har bevæget sig op ad og jeg har taget tilløb til at prøve 1RM, så lidt mere end hvad jeg repper med må der vel være :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jah joh, det skal jeg vel :4whistling: Det er jo sindsyg længe siden min squat har bevæget sig op ad og jeg har taget tilløb til at prøve 1RM, så lidt mere end hvad jeg repper med må der vel være :smile:

Vi må vist snarest få styrketrænet sammen igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Aftensjip p005.gif

17½ minut blandet, i dag overvejende fokus på speedwork og ropefeel - lidt DU's hist og her naturligvis. :cool:

100 hop med samlede ben kunne klares på 33 sek - runningstyle på 25, men føj den er hård. Største problem er næsten at skulle koncentrere sig om at tælle samtidig - ikke nemt. :laugh:

Og nej, jeg fløjter ikke samtidig...

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fint gang i VL'en her lørdag middag med Tim, Chris, Lea, Michael og Coach Anders

Opvarmning + skuldermobilisering liggende på ryggen.

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

4 x 4 @ 90kg

- Startede tungt og med ømme hoftebøjere, men det blev lettere efterhånden.

Dødløft

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

5 x 3 @ 120kg

- Så spænd dog den core! :devil::4whip:

Føltes ikke videre overbevisende, men farten var vist ok.

Ben bagpå

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 110kg

3 x 3 @ 130kg

- Skulle egentlig have været en Fru Erik tribute, men venstre lænd brokkede sig efter hvert sæt, så jeg prøvede at være fornuftig. :innocent:

Der var ellers dømt tom stang op til de 110...

På dette tidspunkt stod ALLE på plateauet og lavede squat - 5 stativer i gang og 6 hoveder. :superman: Coach blev vist helt rørt. :laugh:

Yates rows

3 x 10 @ 60kg

supersættet med

Stiff leg deadlift on box

3 x 10 @ 60kg

Lidt afsluttende tam-tam

Skuldermobilisering liggende på ryggen

3 sæt @ 2½kg

let

Hop til platform

5

5

8

- Mere fokus på en høj landing i tredje sæt efter råd fra Coach. Det handler om at få fyret mit tyngdepunkt så højt op som muligt, og ikke bare være hurtig på benern. :blush:

Backextensions

3 x 15 @ mig

Skuldermobilisering nu liggende på maven

AV AV AV :crazy:

Armen køres strakt frem så højt op som muligt (ca vandret eller lidt over typisk), så en kvart cirkel baglæns holdt oppe og rundt igen

- Der blev min højre skulders svage punkt i dén grad afsløret. Nu må jeg så eksperimentere om det hjælper eller ikke at lave den slags.

Kørte også lidt udadrotation for rotatoren efterfølgende, og det er ekstremt tydeligt at højre er svag og øm, mens venstre ingen problemer har med samme vægt

Reverse incline crunch

3 x 10 @ ribbe

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share