MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Tillykke med loggen.

Hold da k*ft du har smidt noget masse, pas nu på du ikke ender som os andre dødelige... :laugh:

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med gæstebilletter pt. i SATS, men hvis det kan lade sig gøre, skal du da med til nogle timer i Parken, ikk??

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med loggen.

Hold da k*ft du har smidt noget masse, pas nu på du ikke ender som os andre dødelige...  :laugh:

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med gæstebilletter pt. i SATS, men hvis det kan lade sig gøre, skal du da med til nogle timer i Parken, ikk??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er dog heldigvis stort set udelukkede fedt der er røget ifølge mine målinger, og jeg bestemt tilfreds med resultatet indtil videre.

Du må meget gerne tjekke ang gæstebilletter - bare jeg ved det god tid i forvejen, så jeg ikke kører mig i sænk dagen forinden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Total toning :laugh:

jaja, grin i bare, men nu da jeg alligevel har chancen, så kan jeg lige så godt prøve lidt af de mere alternative træningsformer.

Det var naturligvis Mette, der havde lokket mig med, for hun er instruktør på holdet.

For de uindviede kan jeg prøve at beskrive konceptet: Total toning er i alt sin enkelthed en stor pærevælling af simpel aerobic, lidt step og så styrketræning som hold. Styrkedelen består grundlæggende af 2-3 øvelser sat sammen i et monster supersæt, hvor der laves 3x12 af hver uden pause imellem øvelser, og kun en smule pause imellem hvert supersæt. I alt kom vi vel op på 10 øvelser i alt, så det bliver alligevel til en smule.

Jeg lærte en MEGET vigtig ting, nemlig at være RIGTIG RIGTIG ydmyg med vægten. Som det første siger Mette at vi skal lave pres over hovedet. Military tænker jeg - kein problem, og med 3x12 er 30kg sikker passende. På dette tidspunkt havde jeg ikke lige fattet af det skulle supersættes med en bag-skuldrene ting og barbell curls OG at jeg allerede var godt varm (læs: forpustet) af alt det andet sjov.

Første sæt military blev klaret med kun lidt besvær, men så gik det jo rent galt :laugh:

Jeg pillede 10kg af (dog stadig mindst det dobbelte af hvad alle damerne brugte :tongue: ) og klarede mig så igennem. Efter en omgang op-og-hop halløj var det så tid til styrke igen - denne gang deltoid supersæt, laterals med skiver, front laterals og rear laterals. Der fik jeg så valgt lidt mere fornuftigt - dvs meget lidt :laugh:

Efter endnu mere op-og-hop kom så barbell rows/dødløft. Vi havde vist også kørt squat ind imellem, som også gik ok, jeg kørte både lidt front og back squat. Nå, men rows/dødløft kombien var lidt pudsig, fordi 30 i bb-rows er ret lidt, selv med mange reps, så der formåede jeg endda at kører dobbelt tempo i et af sættene :devil: og i dødløft er 30kg jo heller ikke ligefrem en udfordring, men at stå med sådan en tynd og glat skodstang i mindst et minut er ren syre for undergånz :bigsmile:

Jeg tror jeg har en evne til at gøre al form for konditræning hård, men det overraskede mig nu alligevel hvor hårdt det her faktisk var. Kondi-mæssigt kan det (hvis man virkelig giver sig) næsten godt komme i nærheden af spinning, med mindre det bare er varmen der snyder, og styrkedelen kan uden problemer fungere som en high-rep/restitutionsdag. Så jeg er helt overbevist om at for midaldrene kvinder (eller mænd for den sags skyld), der aldrig har brugt deres muskler, er det en glimrende motionsform - sikkert langt sjovere end bare at få et maskinprogram stukket ud. For de lære jo styrketræning med frie vægte trods alt :smile:

For mit eget vedkommende tror jeg dog det var en engangsforestilling - jeg har nok i min almindelige træning, spinning og yoga :bigsmile:

Men det var sgu' sjovt at prøve :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Det var med vikar idag, da Rene lige skulle til bornholm og undervise noget yoga - eller noget... :laugh:

Instruktøren hed vist nok Andreas, og var så vidt jeg forstod en god ven af Rene.

Han synes vi skulle starte med noget lidt grænseoverskridende, så vi skulle gå tilfældigt rundt og hilse på alle som om det var en gammel ven vi ikke havde set længe :laugh:

En rigtig humør-løfter øvelse. Det var ret sjovt at ligge mærke til hvem man gav hånd til og hvem man gav et kram. Der skulle ligesom være en gensidig glæde før man krammede. På et tidspunkt kommer jeg hen til en meget lille kvinde, som aldersmæssigt sikkert kunne være min mor. Hun får et godt kram og siger så "sikke stor du er blevet" :laugh: Fee' humor :tongue:

Så var det videre med noget mere traditionel yoga-opvarmning og lidt forskellige øvelser.

Og så siger Andreas så at nu ville han spille noget "ikke-yoga" musik, så vi kunne få pulsen lidt op. Okay, tænker jeg, hvad mon han finder på. Så smider han sgu' en solid omgang dance-musik på, og vi laver sådan noget god gammeldaws gymnastikopvarmning man kender fra folkeskolen, hvor alle løber rundt i salen, løber lidt baglæns, sidelæns, med tvist osv osv :laugh:

Tilbage på måtterne til en blanding af yoga-øvelser og så lidt strækkere og mavebøjninger.

Efter timen lavede jeg så lige skulderstanden, ploven, fisken, kragen og hovedstanden (den nemme aka klovnen)

Da jeg skulle hjem regnede det, men så var det jeg tænkte på at han lige havde snakket om hvordan man ikke skulle lade sig hænge i små ubetydelige ting man oplever i hverdagen. Så jeg cyklede hjem med et oprigtigt smil på læberne, mærkede den afslappede fornemmelse i kroppen, mærkede hvordan regndråberne landende i mit ansigt og på armene og tænkte hvor fjollet det egentlig er at synes regn er noget slemt :wink:

Ja, som i kan læse risikerer man at blive helt hjernevasket af det her yoga :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Også tillykke med din log fra mig, -jeg har fulgt lidt med på sidelinien i din blog, og synes det er en imponerende træning du ligger for dagen. Og ikke mindst en interessant kombination med yoga :bigsmile:

Da jeg skulle hjem regnede det, men så var det jeg tænkte på at han lige havde snakket om hvordan man ikke skulle lade sig hænge i små ubetydelige ting man oplever i hverdagen. Så jeg cyklede hjem med et oprigtigt smil på læberne, mærkede den afslappede fornemmelse i kroppen, mærkede hvordan regndråberne landende i mit ansigt og på armene og tænkte hvor fjollet det egentlig er at synes regn er noget slemt  :wink:

Ja, som i kan læse risikerer man at blive helt hjernevasket af det her yoga  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder som en dejlig livsbekræftende træning det yoga, -jeg bliver helt misundelig :tongue:

MetC :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Mange tak for ros :bigsmile:

Godt nok har jeg kun gået til yoga i 3 uger nu, men jeg er helt overbevist om at det vil være fantastisk givende - det kan kun anbefales.

PS: Et lille :hmmm: over at ca 20 har hentet mine fine yoga-film, men ingen har kommenteret. :wink:

Link to comment
Share on other sites

MOL BC 2005 SLUTSTATUS

Siden 22 februar har jeg vel egentlig cuttet. Jeg føler ikke jeg kan kalde det diæt, for ud over at jeg har nogle småændringer i kosten for at få mere fiber og flere gode fedtsyrer, så har jeg stort set spist som jeg plejer - bare en smule mindre.

Jeg er virkelig virkelig glad for den evne, det tilsyneladende er, at så snart jeg mentalt beslutter at nu vil jeg tabe mig, så kommer der nærmest helt af sig selv.

MOL BC 2005 startede 1. april, hvor jeg allerede var godt igang, så det kunne jeg lige så godt hoppe med på, selvom min fedtprocent på det tidspunkt kun var omkring 13.

Jeg er supertilfreds med resultaterne indtil videre, som tallene viser er det gået ret godt - faktisk vil jeg påstå overraskende godt taget i betragtning hvor lidt jeg føler jeg har planlagt min kost.

Portionskontrol har været en vigtig ting og som altid protein fra gode kilder (overvejende lyst kød, mejeri-produkter og den slags). Men der har sandelig også været en enkelt ædegilde eller to, næsten altid i sociale sammenhænge, jeg har været fuld hver dag 5 dage i træk og ædt slamkost i forbindelse med rusvejledernes forberedelsestur i påsken, og jeg er da også faldet i diæt-mæssigt et par gange. Det er dog stadig kontrollerede ting, og ikke noget der fortsætter over flere dage. Mht at falde i, så var det værste nok da jeg kom til at købe en pakke småkager, og planen var så lige at nappe 1-2 hver dag for at stille den søde tand. De 200g og noget i retning af 1200kcal forsvandt på én aften :4mewantfood:

Så har jeg tilgæld også holdt mig fra de småkager siden :laugh:

På træningssiden har det set lidt sjovt ud. I den store forkromede plan skulle jeg ud og gå PW ca hver dag - i hvert fald hver anden. Det gik også nogenlunde de første 3 uger, så er der pludselig et hul på 5 uger hvor jeg ikke var på en eneste tur. Undskyldningen kan jeg ikke huske, men den er sikkert dårlig. Så kom jeg lidt igang igen, men det stoppede så for 3-4 uger siden. Årsagen (jeg vil ikke kalde det en undskyldning) er at vi havde 3-ugers kursus på DTU, og mine sengetider gjorde bare at der ikke var energi til at komme tidligt nok ud af sengen til at nå morgenturen. Og om eftermiddagen kunne jeg bare ikke tage mig sammen. Men så begyndte jeg jo også til yoga og spinning, hhv 4 og 3 timer pr uge, så fraværet af PW blev vist ok suppleret.

Nok snak -nu må det være tid til at masse sjove tal - weeeeeeeeeee :cooldance:

Motion:

Total cykling: 1500km (75km/uge)

Total PW: 140km (sølle)

Total løb: 45km (er dårligt kommet i gang)

Yoga: 10 timer (indenfor de sidste 3 uger)

Spinning 7 timer (indenfor de sidste 3 uger)

Kropsmål:

Før (25-02):

Vægt: 91,6kg

Fedtprocent: 15,6

Fedtfri masse: 77,3kg

Fedt: 14,3kg

MOL BC 2005 start (01-04):

Vægt: 88,7kg

Fedtprocent: 12,6

Fedtfri masse: 77,5kg

Fedt: 11,2kg

Slut (25-06):

Vægt: 84,5

Fedtprocent: 8,1

Fedtfri masse: 77,7kg

Fedt: 6,8kg

Vedhæftet er fine grafer for min vægt-udvikling (total og fedtfri), fedtprocent og fedtmasse, samt mine hudfoldemålinger.

Opsummering:

Tabt i alt 7,1kg på 4 mdr (350g vægttab om ugen)

Bevaret muskelmassen 100% (så godt som målingerne nu kan vise det)

Fedtmassen er mere end halveret, og fedtprocenten er næsten halveret.

Er jeg så færdig nu?

Både ja og nej.

Som sagt er jeg rigtig tilfreds med resultatet indtil videre. Jeg føler bare stadig lidt at min røv er en fedtklump, der bare ikke vil give slip, og lårene kunne bestemt godt bruge lidt mere definition. På den anden side vil det nok være lidt tåbeligt at jagte en ekstremt lav fedtprocent, da det helt sikkert vil koste masse. Jeg er sgu' lidt stolt over at det er lykkedes at bevare massen så godt.

Men i juli måned kan jeg træne en masse, så jeg kan lige så godt se hvad det giver af resultater. August bliver den store feriemåned, så der bliver det vist udfordring nok bare at holde nogenlunde på massen.

post-1845-1119775211_thumb.jpg

post-1845-1119775219_thumb.jpg

post-1845-1119775227_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Cykeltur

En lille tur på 32,5km, som er blevet kørt nogle gange, dog kun anden gang i år. :bigsmile:

Tiden var 1:17, hvilket giver en snit hastighed på 25km/t. Helt fint taget i betragtning af at jeg tog det ret let på udturen, og lå kun omkring 23,5km/t.

Menuen så således ud: :4mewantfood:

Skovbær - kraftig bærsmag og et hint af youghurts syrlige smag

Mango - superfrisk sorbet, meget mild

Kokos - smager af … kokos. Et fint alternativ til den klassiske vanilje

Tiramisu - ok mælkeis, men siger mig ikke så meget

Lakrids - lakrids er godt, men ikke som is. Smager mere af lakridsrod tror jeg det er, end den mere ”normale” salmiak- eller sød lakrids man kender fra slik.

Link to comment
Share on other sites

MOL BC 2005 SLUTSTATUS

Siden 22 februar har jeg vel egentlig cuttet. Jeg føler ikke jeg kan kalde det diæt, for ud over at jeg har nogle småændringer i kosten for at få mere fiber og flere gode fedtsyrer, så har jeg stort set spist som jeg plejer - bare en smule mindre.

Jeg er virkelig virkelig glad for den evne, det tilsyneladende er, at så snart jeg mentalt beslutter at nu vil jeg tabe mig, så kommer der nærmest helt af sig selv.

MOL BC 2005 startede 1. april, hvor jeg allerede var godt igang, så det kunne jeg lige så godt hoppe med på, selvom min fedtprocent på det tidspunkt kun var omkring 13.

Jeg er supertilfreds med resultaterne indtil videre, som tallene viser er det gået ret godt - faktisk vil jeg påstå overraskende godt taget i betragtning hvor lidt jeg føler jeg har planlagt min kost.

Portionskontrol har været en vigtig ting og som altid protein fra gode kilder (overvejende lyst kød, mejeri-produkter og den slags). Men der har sandelig også været en enkelt ædegilde eller to, næsten altid i sociale sammenhænge, jeg har været fuld hver dag 5 dage i træk og ædt slamkost i forbindelse med rusvejledernes forberedelsestur i påsken, og jeg er da også faldet i diæt-mæssigt et par gange. Det er dog stadig kontrollerede ting, og ikke noget der fortsætter over flere dage. Mht at falde i, så var det værste nok da jeg kom til at købe en pakke småkager, og planen var så lige at nappe 1-2 hver dag for at stille den søde tand. De 200g og noget i retning af 1200kcal forsvandt på én aften  :4mewantfood:

Så har jeg tilgæld også holdt mig fra de småkager siden  :laugh:

På træningssiden har det set lidt sjovt ud. I den store forkromede plan skulle jeg ud og gå PW ca hver dag - i hvert fald hver anden. Det gik også nogenlunde de første 3 uger, så er der pludselig et hul på 5 uger hvor jeg ikke var på en eneste tur. Undskyldningen kan jeg ikke huske, men den er sikkert dårlig. Så kom jeg lidt igang igen, men det stoppede så for 3-4 uger siden. Årsagen (jeg vil ikke kalde det en undskyldning) er at vi havde 3-ugers kursus på DTU, og mine sengetider gjorde bare at der ikke var energi til at komme tidligt nok ud af sengen til at nå morgenturen. Og om eftermiddagen kunne jeg bare ikke tage mig sammen. Men så begyndte jeg jo også til yoga og spinning, hhv 4 og 3 timer pr uge, så fraværet af PW blev vist ok suppleret.

Nok snak  -nu må det være tid til at masse sjove tal - weeeeeeeeeee  :cooldance:

Motion:

Total cykling: 1500km (75km/uge)

Total PW: 140km (sølle)

Total løb: 45km (er dårligt kommet i gang)

Yoga: 10 timer (indenfor de sidste 3 uger)

Spinning 7 timer (indenfor de sidste 3 uger)

Kropsmål:

Før (25-02):

Vægt: 91,6kg

Fedtprocent: 15,6

Fedtfri masse: 77,3kg

Fedt: 14,3kg

MOL BC 2005 start (01-04):

Vægt: 88,7kg

Fedtprocent: 12,6

Fedtfri masse: 77,5kg

Fedt: 11,2kg

Slut (25-06):

Vægt: 84,5

Fedtprocent: 8,1

Fedtfri masse: 77,7kg

Fedt: 6,8kg

Vedhæftet er fine grafer for min vægt-udvikling (total og fedtfri), fedtprocent og fedtmasse, samt mine hudfoldemålinger.

Opsummering:

Tabt i alt 7,1kg på 4 mdr (350g vægttab om ugen)

Bevaret muskelmassen 100% (så godt som målingerne nu kan vise det)

Fedtmassen er mere end halveret, og fedtprocenten er næsten halveret.

Er jeg så færdig nu?

Både ja og nej.

Som sagt er jeg rigtig tilfreds med resultatet indtil videre. Jeg føler bare stadig lidt at min røv er en fedtklump, der bare ikke vil give slip, og lårene kunne bestemt godt bruge lidt mere definition. På den anden side vil det nok være lidt tåbeligt at jagte en ekstremt lav fedtprocent, da det helt sikkert vil koste masse. Jeg er sgu' lidt stolt over at det er lykkedes at bevare massen så godt.

Men i juli måned kan jeg træne en masse, så jeg kan lige så godt se hvad det giver af resultater. August bliver den store feriemåned, så der bliver det vist udfordring nok bare at holde nogenlunde på massen.

<{POST_SNAPBACK}>

Flot resultat, men du har jo tydeligvis både tabt spæk og bygget muskel på´samme tid. Vand på Ugh Togoths mølle :laugh:

Stærkt gået, ingen eca eller andre tricks involveret?

Respekt til endnu en af Mol Crew'et der praktiserer hvad han prædiker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt gået, ingen eca eller andre tricks involveret?

Tak :bigsmile:

Og nej, ingen suspekte kosttilskud indblandet. :laugh:

Jeg tager en vitamin-pille, et par gram fiskeoliekapsler dagligt, og så har jeg mine hemmelige våben: chokolade med højt cacaoindhold (75%+ 20-25g dagligt), mandler (nok omkring 25g dagligt). Derudover har jeg på anbefaling i fra en tråd herinde prøvet gensing i en periode, bare for at se om jeg kunne mærke forskel - nothing what so ever :wink:

Link to comment
Share on other sites

Flot resultat, men du har jo tydeligvis både tabt spæk og bygget muskel på´samme tid. Vand på Ugh Togoths mølle :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan kun tilskrive masse-gainet til usikkerhed på målingerne :tongue:

Ganske godt gået, at hive flæsk af, og samtidig gaine Masse.. Det er jo til UG  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, jeg tror faktisk den meget store variation i rep-range er lidt af hemmeligheden.

Og tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vand på Ugh Togoths mølle :laugh:

lol, Polle :laugh:

------------

Det er rigtig flot gået, MaxP :smile: Men fortæl mig lige...hvorfor mørk chokolade? pga. mineraler og antioxidanter? :unsure:

Og mht. Parken, så ja! Du skal være velkommen :bigsmile: ...men hvis du vil køre 2 timer, så træn efter det nu. Jo bedre form du er i, jo federe vil det være. Ellers nøjes vi kun med en enkelt.

Jeg skal dog rejse i juli...så det kan være det ender med kun dig og Spockie, hvis du altså ikke kan vente til august :smile:

Edited by ReemDJ
Link to comment
Share on other sites

Sund chokolade

Det er mildt sagt spekulativt om det har nogen effekt på kvaliteten af mit vægttab, men jeg nævnte det også lidt i sjov.

Ang spinningen, så ville det selvfølgelig være sjovest hvis vi er flest muligt - du skal da med :bigsmile: . Jeg ved ikke hvor realistisk det er at jeg kører dobbelt timer nu. Jeg har godt nok muligheden for at køre en 1'er og en begynder lige bagefter på torsdag. Det kunne jeg måske overveje - bare for at prøve. Men ellers hvis det skal være inden juli, eller i starten af juli, så tror jeg en enkelt time er helt fint. I august er jeg ikke hjemme så meget, så det skal lige aftales nærmere, hvis det skal være der.

Link to comment
Share on other sites

Træning

Tænk at denne log skulle nå helt om på side tre, før der kom et indlæg med styrketræning. Er verden da gået helt af lave? :laugh:

Jeg fik pludselig lidt travlt her til aften, da jeg opdagede at centret lukkede kl 20. Så her er hvad jeg nåede på 3 kvarter.

Chinups (underhånds) (S1)

4 x 8 @ mig

Ikke dårligt :devil:

Stiffarm pulldown (S1)

2 x 20 @ 30kg

En gut spurgte mig imellem sættene hvad det var jeg lavede, for det var da en underlig måde at træne front delts på og i øvrigt en pudsig sammensætning :laugh:

Det sidste må jeg give ham ret i - den skulle have været lavet først, men jeg måtte jo så forklare at den ikke lige var til front delts. :wink:

Military (S1)

1 x 10 @ 30kg

4 x 10 @ 40kg

Øj, længe siden, gamle ven :devil:

BB rows (S2)

3 x 10 @ 60kg

HÅRD!

Low incline db press (S2)

3 x 10 @ 26kg

Stille og roligt

Low incline db flyes (S2)

3 x 10 @ 14kg

Pump på patten :4flex:

Db hammercurls (S3)

2 x 5 @ 24kg

1 x 10 @ 16kg

Der var vener og streger ud over det hele - LEEEE' :devil::devil::devil:

Kragelaterals (S3)

2 x 5 @ 14kg

1 x 10 @ 8kg

Flere vener og streger

Dips (S3)

2 x 10 @ 10kg

Hep hey - de har fået købt et vægtbælte i centret. Nu er det åbenbart ikke for bodybuilder agtigt mere - eller også har de konstateret at der rent faktisk også var bodybuildere i centret i forvejen :tongue:

At nogen så samtidig havde plantet 40kg håndvægtene ovenpå stativet for at stabilisere det hjælp gevaldigt.

I øvrigt en rigtig fornuftig volumen jeg nåede at få fyret af på den korte tid. Måske der er planen for en mere effektiv træning - kom lige inden lukketid :w00t:

I dagens anledning havde jeg valgt at træne i tanktop - noget jeg eller sjældent gør. Det var sgu' fedt, for med min efterhånden acceptable fedtprocent var der et ret tydeligt pump.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Sund chokolade

<{POST_SNAPBACK}>

Lærerig læsning, hvis det ikke var fordi de ikke fremhævede nogle specifikke mærker ku man næsten mistænke dem for at have økonomiske interesser, med alle de roser til den mørke chokolade. :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg prøvede lige at lave en hurtigt søgning på "dark chokolate" på pubmed, og der var en del hits på forsøg som så interessante ud. Jeg har skam også hørt rådet andre steder (bl.a. Oprah, men sig det ikke til nogen :laugh: ), så jeg har ingen grund overhovedet til at tro iform skulle have skumle bagtanker.

Jeg forstår din smiley til sidst som om du er ret skeptisk, på trods af at de som du selv nævner ikke reklamere for konkrete mærker eller lignende. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Rute: den lille trekant i søllerød

Distance: 3km

Tid: 15:02

Speed: 12km/t

Nu prøver jeg at starte langsomt op med løbet - correction, jeg prøver ikke, jeg GØR.

Do or do not - there is no try, siger en klog lille grøn ting i en film. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sund chokolade

<{POST_SNAPBACK}>

Lærerig læsning, hvis det ikke var fordi de ikke fremhævede nogle specifikke mærker ku man næsten mistænke dem for at have økonomiske interesser, med alle de roser til den mørke chokolade. :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg prøvede lige at lave en hurtigt søgning på "dark chokolate" på pubmed, og der var en del hits på forsøg som så interessante ud. Jeg har skam også hørt rådet andre steder (bl.a. Oprah, men sig det ikke til nogen :laugh: ), så jeg har ingen grund overhovedet til at tro iform skulle have skumle bagtanker.

Jeg forstår din smiley til sidst som om du er ret skeptisk, på trods af at de som du selv nævner ikke reklamere for konkrete mærker eller lignende. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror skam på hvad de siger, men jeg har efterhånden lært at man skal tage mange oplysninger i denne verden med et gran salt. Jeg mener ikke jeg er mere skeptisk en godt er :smile:

Nu er der jo også en go undskyldning for at ha' lid chokolade liggende i skabet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share