MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Bonus M-WOD

2x2½ min re-visit af den hyggelige hoftebøjer/quad-strækker hvor underbenet placeret op af en væg (med ryggen til).

Det føles som om mine hoftebøjer er halv længde af hvad de burde være. :gal: Helt så slemt er det nok næppe, men de virker godt nok forkrampede.

Den er nasty og jeg havde samme oplevelse af hoftebøjernes manglende længde. Dog synes jeg, at det allerede var væsentlig bedre næste dag, hvor jeg prøvede igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligvis ikke tjekket mine kilder ordentligt, men har du meldt fra til FAF? :smile:

Ja, jeg har meldt fra.

Det ville slet ikke give mening at stille til noget konkurrence i min nuværende form (som jo er cirka 0). :smile:

Men det er min klare intention at komme og kigge sålænge familien tillader. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har meldt fra.

Det ville slet ikke give mening at stille til noget konkurrence i min nuværende form (som jo er cirka 0). :smile:

Men det er min klare intention at komme og kigge sålænge familien tillader. :tongue:

Det kan jeg sgu' godt forstå. Det ville også være pæredumt at give maxxx gas og risikere endnu længere tid til genoptræning af skader :unhappy:

Kom og kig og drik en bajer med Junker! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mobility-WOD 03-09-2010

Et par dage bagude med mobiliteten. innocent.gif

Den stod på PNF for baglårene - liggende med det ene knæ til brystet og en strop omkring foden, ca 2½ min pr side med ~5sek spænd imod og 15 sek passivt stræk.

Jeg startede med en test, hvor jeg sidder ret op med bøjede ben udover en kant - i dette tilfælde vores sofabord. :bigsmile:

Ryggen holdes neutral og benene strækker. Det er godt hvis ryggens position kan holdes og det er let at strække benene. Mindre godt hvis ryggen runder eller det føles meget hårdt at holde benene.

Min før-test landede midt imellem. Jeg kan holde ryggen, men det spænder voldsomt på bagsiden og quads skal arbejde hårdt.

5 min PNF senere

Meget meget mindre arbejde for at strække benene nu - markant forskel. :smile:

Bonus 1:

2x2 min sidde på tennisbold med baglåret. Gode ømme punkter hist og her.

Bonus 2:

En lille omgang stående hæl-æltning med tennisbold - gav ikke helt den beskrevne forbedring, men føltes meget godt.

Link to comment
Share on other sites

7e5fabca-cb60-4276-a759-017e476555e2.jpg

Jeg er lidt bagude med mobiliteten, men fik tidligere i dag lavet en omgang "split jerk"-stræk for forsiden af hoften og noget thorakal-mobilitet rullende på et par sammentapede tennisbolde.

http://mobilitywod.blogspot.com/2010/09/stronger-than-diane-goddess-of-squat.html

I dag var også første dag hvor Candymåsen og jeg var væk fra Celia-pigen samtidig i mere end en ½ time - det blev faktisk til hele 5 timer med brunch i frederiksbergsolen og Inception, der må sige at være en ganske fed film. Og så var det ellers fra drømmeverdenen tilbage i den virkelige verden med baby und alles. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hep hey.

Jeg får trænet stort set lige så meget som loggen giver udtryk for, så det er super. :laugh:

Ellers går det skam godt derhjemme med de to tøser, men min tid må bare prioriteres anderledes, og sådan er det.

Min skadesstatus hjælper nok heller ikke på motivationen, for jeg kunne da godt få klemt en lille hjemmewod ind hist og her, hvis det virkelig var.

Men sådan er det lige nu, og det er ok, når så meget andet er godt. :smile:

Nå, som luftet i en anden tråd blev min blå MBK-fixie cykel stålet sidste søndag, og er ikke set siden. unhappy.gif

Så jeg skulle igen igen ud og finde ud af hvilken cykel jeg nu skal have. Det er faktisk lidt pudsigt at mine nu seneste tre cykler er blevet nakket indenfor 1-2 år, og hver gang har mit behov og ønsker ændret sig en smule. Det var været gode cykler på forskellig måde, men der har hver gang ligesom været noget andet jeg ville prøve.

Jeg har været rigtig glad for min fixie, og den måde at køre på cykel har været super. Ren køreglæde. Men så har der været lidt småirriterende ting ved mbk'en f.eks. at den trods det simple setup var meget tung, og på trods af at jeg havde en kæde beregnet til singlespeeds skulle den hele tiden strammes op.

Så det store spørgsmål var stadig hvad skulle jeg egentlig have denne gang.

Og beslutningen er at jeg rigtig godt kunne lide det afslappede ved fixien, så det prøver jeg nu på en lidt anden måde i form af denne laban:

KiloC7CCM1-p.jpg

Ej, det er bare gas. :laugh:

Jeg har kigget lidt på hvad jeg kunne tænkes at få behov for indenfor et års tid, nemlig babytransport og måske lidt længere til arbejde, to ting der harmonere knap så godt med en fixie. Samtidig ligger det også fast at jeg ikke går på kompromis for at have en mindre "attraktiv" cykel ift. de mere langfingrede og skumle typer. Det ville jeg nok, hvis det drejede sig om en cykel der bare skulle bruges til 2km transport fra hjem til station eller lignende, men ikke for min primære låge.

Derfor er min nye cykel en...

Focus Arriba

Ikke så mange dikkedarer, en let og lækker cykel og voldsomt mange gear. :laugh:

Jeg kunne godt have undværet den ene af de forreste klinger, men der var ikke så mange valgmuligheder og synes måske det var lige drastisk nok at fjerne den, når den nu var der.

Tiagra 9-speed bagpå og Sora foran.

Bliver hentet i morgen. superman.gif

focus-arriba-2010-zoom.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Lækker ny hingst du skal have dig :w00t:

Jeg ville have anbefalet noget med plads til et barnesæde, men det er for sent nu :laugh:

Dejligt lige at se dig igår, jeg beklager, hvis jeg virkede lidt fjern. Det var jeg vist det meste af dagen :blush:

Bliver du klar til december, eller har du helt givet op, gamle mand? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lækker ny hingst du skal have dig :w00t:

Jeg ville have anbefalet noget med plads til et barnesæde, men det er for sent nu :laugh:

Dejligt lige at se dig igår, jeg beklager, hvis jeg virkede lidt fjern. Det var jeg vist det meste af dagen :blush:

Bliver du klar til december, eller har du helt givet op, gamle mand? :cool:

Lågen har skam alle de huller den skal have for at få monteret bagagebærer og barnesæde, men jeg synes ikke der var nogen grund til at få det monteret allerede nu, når der går mindst et halvt år før det er aktuelt.

Og ja, den er dælme lækker. cool.gif

Ang december, så ved jeg det ærlig talt ikke, og derfor er det nok klogest at give en anden pladsen - DBM virker som et godt bud. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lågen har skam alle de huller den skal have for at få monteret bagagebærer og barnesæde, men jeg synes ikke der var nogen grund til at få det monteret allerede nu, når der går mindst et halvt år før det er aktuelt.

Og ja, den er dælme lækker. cool.gif

Ang december, så ved jeg det ærlig talt ikke, og derfor er det nok klogest at give en anden pladsen - DBM virker som et godt bud. :bigsmile:

:laugh: :laugh: Det er godt tænkt med hullerne.

Vi kan jo lige se tiden an ang. december. Nu er den gode DBM lidt nede med flaget også, men lad os nu se om du ikke kommer dig... medmindre du ikke finder det synderligt morsomt at have en sådan hængende over hovedet? :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: Det er godt tænkt med hullerne.

Vi kan jo lige se tiden an ang. december. Nu er den gode DBM lidt nede med flaget også, men lad os nu se om du ikke kommer dig... medmindre du ikke finder det synderligt morsomt at have en sådan hængende over hovedet? :smile:

Fuck you Kauf!

Altså ikke fordi jeg skal trænge mig på og overtage den gode MaxPowers plads, men er du virkelig et øjeblik i tvivl om, at jeg ville være klar til at stille min spæde drengekrop til rådighed til vores fælles tag-team? Om så det skulle være i morgen, og krævede en amputation af min lorte skulder!!!!!!!!!!! devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Fuck you Kauf!

Altså ikke fordi jeg skal trænge mig på og overtage den gode MaxPowers plads, men er du virkelig et øjeblik i tvivl om, at jeg ville være klar til at stille min spæde drengekrop til rådighed til vores fælles tag-team? Om så det skulle være i morgen, og krævede en amputation af min lorte skulder!!!!!!!!!!! devil.gif

Du er så sød, når du er sur :wub: :wub: ... og jeg elsker, når du taler grimt! :wub: :wub:

Få den nu bare til at spille, me loved one, så skal du nok få lov til at komme med i kælderbadet igen :shades:

Link to comment
Share on other sites

The wheels

Man undres over at dæk med indbygget refleks åbenbart ikke er helt standard. :unsure:

Og jeg skal vænne mig til at støttebenet sidder ved baghjulet og fylder alt for meget.

Og styret er godt nok bredt ift det bullhorn jeg havde før.

Men den kører pissegodt. :bigsmile:

post-1845-021462800 1285616513_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Congrats med cyklen (og død over cykeltyve :mad:) - lækker låge! :bigsmile:

Har selv overvejet en fixie, men efter at have fået mit snørebånd fast i den ene pedal på min cykel forleden kom jeg til at tænke over hvad den mest sandsynlige udgang af det scenarie ville være på en fixie i høj fart.. går man bare ikke med sko med snørebånd, hvis man er bidt af en gal fixie? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Congrats med cyklen (og død over cykeltyve :mad:) - lækker låge! :bigsmile:

Har selv overvejet en fixie, men efter at have fået mit snørebånd fast i den ene pedal på min cykel forleden kom jeg til at tænke over hvad den mest sandsynlige udgang af det scenarie ville være på en fixie i høj fart.. går man bare ikke med sko med snørebånd, hvis man er bidt af en gal fixie? :laugh:

Jeg takker.

Angsten for snørebånd skal ikke være en grund til at fravælge fixie. :smile:

Mine vurderinger i dén sammenhæng:

1. Få styr på dine snørebånd, så er resten ligegyldigt.

2. Du har som minimum en forbremse, der tager langt det meste og evt en bagbremse også, så du kan altså stadig stoppe rimelig hurtigt. Garantere dog intet. :laugh:

3. Du kører næppe specielt hurtigt. Det var i hvert fald min vinkel på fixiekørsel - det er konstant tempo og flow, mere end det er fuld smadder igennem byen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej MaxPower,

Tilbage i 2009 skrev du at du led svært af træthed

http://www.motion-on...opic=51026&st=0

Slap du af med trætheden og i såfald hvad hjalp for dig, efter din mening?

Jeg kæmper selv med træthed så jeg vil gerne løse deZZZZZ :laugh:

Mvh,

AxBard

Hey Ax

Mere fokus på det hjalp mig helt sikkert, så jeg var mere opmærksom på når det var under opsejling, og så tog en pause, gik en lille tur, fik noget vand i hovedet - et eller andet.

Derudover hjalp det måske at jeg skiftede job, selvom jeg nu ikke følte jeg var et dårligt sted.

Jeg kan desværre ikke sige at jeg gjorde noget helt eksakt, og at problemet så gik væk. Det føles stadig som om det ligger og lurer, og jeg føler mig sjældent sådan frisk som en havørn, men når på en eller anden måde ikke at blive så slemt mere.

En fast søvnrytme, og nok søvn i øvrigt, har helt sikkert også noget at sige.

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxPower,

Tak for svaret.

Reglemæssig søvn og nok af den er i hvertfald et godt sted at starte :smile:

Jeg forsøger lige pt også at tage nogle små mellem-måltider med på arbejde, så jeg ikke går i 4-5 timer fra hovedmåltid til hovedmåltid. Det KUNNE godt virke som om det har en indvirkning men om det holder langsigtet er en anden historie.

Hav en god dag

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Angsten for snørebånd skal ikke være en grund til at fravælge fixie. :smile:

Mine vurderinger i dén sammenhæng:

1. Få styr på dine snørebånd, så er resten ligegyldigt.

2. Du har som minimum en forbremse, der tager langt det meste og evt en bagbremse også, så du kan altså stadig stoppe rimelig hurtigt. Garantere dog intet. :laugh:

3. Du kører næppe specielt hurtigt. Det var i hvert fald min vinkel på fixiekørsel - det er konstant tempo og flow, mere end det er fuld smadder igennem byen.

Lige et ret sent svar :innocent:

Hehe, punkt 1 og 2 er ret valide pointer - og jeg ville bestemt også have to bremser på, hvis jeg skulle have en fixie. Punkt 3 stemmer dog ikke helt overens med de stejle bakker i Århus :laugh: Det er ikke unormalt at ramme 45-50 km/t på vej til arbejde. Men nok en god idé at holde farten nede på en fixie ned af bakkerne, så man ikke rammer de 300 rpm..

Hmmm - må lige overveje det hele lidt.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lige et ret sent svar :innocent:

Hehe, punkt 1 og 2 er ret valide pointer - og jeg ville bestemt også have to bremser på, hvis jeg skulle have en fixie. Punkt 3 stemmer dog ikke helt overens med de stejle bakker i Århus :laugh: Det er ikke unormalt at ramme 45-50 km/t på vej til arbejde. Men nok en god idé at holde farten nede på en fixie ned af bakkerne, så man ikke rammer de 300 rpm..

Hmmm - må lige overveje det hele lidt.. :cool:

Så er det vel meget passende at mit svar også har været nogle dage undervejs. Der var lige et bryllup der skulle klares. :superman.gif

Sådan min helt egen personlige holdning er at jeg bestemt ikke ville vælge en fixie (eller singlespeed i det hele taget), hvis det var min daglige transport i Århus eller tilsvarende bakkede byer.

Min fixie var ikke højt gearet, men meget tilpas ift et noget hurtigere end gennemsnittet flow igennem byen, Valby bakke var hård op, men ikke noget problem som sådan, når den ikke er længere og der kan pustes lidt på den anden side. Nedaf er som du selv er inde på slem på en anden måde. Jeg har aldrig været glad for høje omdrejningshastigheder, så nedaf en stejl bakke på fixie er ikke rart. Dertil så er din bremseevne igennem pedalerne cirka nul, når det går stærkt - muligvis med undtagelse af hvis du blokere baghjulet. w00t.gif Men selvfølgelig har du håndbremser. :smile:

Det vil helt sikkert give god og varierende træning med fixie+bakker, jeg ville nok bare ikke have lyst til det som hverdagscykel.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share