MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Så er det vel meget passende at mit svar også har været nogle dage undervejs. Der var lige et bryllup der skulle klares. :superman.gif

Flot klaret! Kæmpestort tillykke til jer to :flowers:

Og så kan jeg se, at du står på ventelisten til min Tysker WOD på fredag. Jeg håber, at du når at rykke op. Det bliver for fedt :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Flot klaret! Kæmpestort tillykke til jer to :flowers:

Og så kan jeg se, at du står på ventelisten til min Tysker WOD på fredag. Jeg håber, at du når at rykke op. Det bliver for fedt :4jumpy:

Tark. bigsmile.gif

Plejer der ikke være rigeligt frafald i sidste øjeblik? Forventer i hvert fald at dukke op. :superman:

Tak for en herlig lørdag!

I var meget smukke og din ja-hat klædte dig utroligt godt! :laugh:

Fandt du den frem senere på aftenen???

De kager var fantastiske!!! Hvor kan vi få fat i opskrifterne? :bigsmile:

Selvtak og tak. :laugh:

Jeg tror hatten blev "glemt" i kirken. :innocent:

Jeg havde den på cirka hele aftenen til polterabend, og det var tilstrækkeligt.

Og ang kager, så er du ikke den første der spørger.

Jeg skal se hvad jeg kan gøre.

Stort tillykke med sammensmeltningen! :smile:

Takker. cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet Crossfit! superman.gif

I fredags, til Tysker-WOD med Coach Y, og jeg er stadig kamp-domset i kadaveret. :laugh:

Det var viel spass med ca 40 glade træningstosser, opvarmning på tysk efter ordre fra coach Y, samtidig med at hun humpede målrettet rundt på sine krykker i midten af det hele.

Selve workouten var en lettere kringlet team WOD, hvert hold bestod af 4 personer, der hver var på en station med hhv pullups, pushups, kb swings og squats. Runder af 5 reps og stationswechslen hvert minut i 10 minutter. Det blev til noget i retning af 9 runder pushups+swings og 6 runder squats og pullups for mit vedkommende (da 4 stationer ikke går lige op i 10 min).

Derefter 400m løbetursamtidig med at hele holdet holdt i hånd. :laugh:

Og til sidst 100 boxjump burpees (over boxen) som hold, altså 25 hver.

Det var skæg, og hårdt, og overhovedet ikke passende ift min nuværende træningstilstand. innocent.gif Men om ikke andet interessant nok at vide skulderen stadig er meget sart, og at jeg skal meget roligt igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Og pas nu på din skulder

Ska' nok, men man kan jo ikke svigte holdet. innocent.gif

Træner du egentlig op mod Christmas Challenge nu??

Nej, Dan The Man har fået min plads ved siden af Kauf.

Jeg skal bare stille og roligt igang igen med masser af kvalitetsbevægelse og ingen konkurrenceplaner lige foreløbigt.

Og tak for billeder. Man kan dårlig set mit overskæg. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gang-igen træning med vægte torsdag d. 6. januar 2011 :w00t:

Cirka en times aktiv hygge i Paideia Gym :superman:

Complex 1:

Crunches på stor blå bold

Rygekstensioner i stort maskineri

Omvendte hypers i endnu større maskineri

Complex 2:

Benbøj over hovedet udført laaangsomt. Først med pind af træ, derefter pind af metal

Keddelkugle vindmøller

Dyp i metalstativ med kroppen

Complex 3: Starting Strength inspireret unilateral træning

Bulgarske split benbøj med metalpind på nakken

En-arms bænkpres med beskeden håndvægt

Et-bens dødløft af keddelkugle (cirka 10 cm under stående niveau)

En rolig omgang med ganske lette vægte, 2-3 sæt af hver og et sted mellem 5 og 10 reps - bare nok til at det føltes lidt hårdt.

Godt at være igang. :bigsmile:

Ingen brok fra nogle kropsdele andet end de meget slappe muskler.

Røv og patter melder og ikke ubetydelige doms. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

BOOM! Godt du er i gang igen. Går det godt med familien?

Hvordan kan det være du trænede på Islands Brygge? Ja, deres Reverse Hyper er godt nok et monstrum :smile:

Complex 3: Starting Strength inspireret unilateral træning

Bulgarske split benbøj med metalpind på nakken

En-arms bænkpres med beskeden håndvægt

Et-bens dødløft af keddelkugle (cirka 10 cm under stående niveau)

Jeg tror Rippetoe felt a sudden disturbance in The Force :wink:

Link to comment
Share on other sites

BOOM! Godt du er i gang igen. Går det godt med familien?

Bum. Familien trives. :smile:

Hvordan kan det være du trænede på Islands Brygge? Ja, deres Reverse Hyper er godt nok et monstrum :smile:

Fine forhold og jeg kan træne når som helst indenfor deres åbningstid uden at tvunget til holdtræning, hvilket ikke lige egner sig til min kom-igang-træning.

Jeg tror Rippetoe felt a sudden disturbance in The Force :wink:

HAHA :laugh:

Jeg har tidligere squattet, dødløftet og bænket til den helt store guldmedalje, men lige nu har jeg nogle ubalancer som ikke ligefrem bliver bedre af "bare" at lave de symmetriske løft.

Så jeg håber Rip ville synes det var ok. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bevægelse af kroppen under beskeden belastning

Så fik jeg dælme lavet lidt igen. Lige lovlig infrekvent træning jeg har gang i for tiden - det skal gøres bedre!

Småløb fra arbejdet - fin opvarmning

Dagens hyggetime:

KB getups med 8-16kg

KB armbar med en bette kugle

KB Halos

Lidt mellem benene og flip gøgl, bottom up clean and press med lille jernbold.

En smule Muscleup-progression

Assisted Muscleups med bands til ære for Dr Durden (og egen nysgerrighed) - spillede ikke max :wink:

Stående presses med rød elastik :laugh: - faktisk ikke så dum endda.

KB swings med 24 kg, blev hurtigt til KB flips - 3x10 plus det løse

Reverse hypers 3-4 sæt, en del reps, 5kg på monstrummet.

Bulgarian Split squat 3 sæt x 6-8 reps x 20-30kg

Good times :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg får trænet sporadisk - stadig noget stille og rolig kom-i-gang med hyggemobilitet og lette løft, der føles tunge.

TORSDAG D. 17. MARTS

I torsdags havde jeg en lille turboomgang på ca 30 minutter hvor jeg fik lavet en del sæt af diverse

- Startede med lidt rul og flow som opvarmning.

Derefter et improviseret circuit med lidt af disse:

- KB swings med diverse størrelser

- KB clean

- KB Goblin squats

- Plankpulls med elastik (som denne, bare uden prowler)

- Pushups på paralletter (aka pushup greb)

- Reverse hypers

1x stræk af hoftebøjere pr runde

2-4 sæt af hver og sådan en 8-10 reps

SØNDAG D. 20. MARTS

Sørme om jeg ikke fik klemt en træning ind her også. :w00t:

Fred mente det var en meget vigtig dag at komme på for at få med lidt igang med barbells igen.

Det blev et gensyn med en gammel kending.

Opvarmning ala Søren.

Lidt led

Lidt mobilitet

Lidt kredsløbsopvarmning

Teknik i øvelsen

Bear Complex

Workout bestod af i alt 5 arbejdssæt med 7 reps af

- Powerclean (fra gulv)

- Frontsquat

- Overhead anyhow

- Backsquat

- Overhead anyhow

Resultat:

Runde 1: 30kg

Runde 2+3+4+5: 35kg

Squatten+overhead blev i stort set alle sæt lavet som thrusters. I sidste sæt lavede jeg dem bevidst særskilt, så det var squat, vejrtrækning, push press, i øvrigt denne måde min makker lavede alle sæt på. Nøøj hvor var det meget meget hårdere end at køre thruster-varianten. Fydaføj. :laugh:

Det er hårdt at være tilbage. :wink:

Mit højre kraveben har fået gode tæsk af cleans og nakken er fin af blodsprængninger, så det er fjong. Der er en grund til jeg ikke laver Bear Complex frivilligt. tongue.gif

Og nu... Oh ve og klage, mine DOMS er tilbage. :laugh:

In other news:

Jeg skal være husejer pr 1. juli. :w00t: :w00t: superman.gif4thumbup.gifdevil.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Bear Complex

Workout bestod af i alt 5 arbejdssæt med 7 reps af

- Powerclean (fra gulv)

- Frontsquat

- Overhead anyhow

- Backsquat

- Overhead anyhow

Resultat:

Runde 1: 30kg

Runde 2+3+4+5: 35kg

Squatten+overhead blev i stort set alle sæt lavet som thrusters. I sidste sæt lavede jeg dem bevidst særskilt, så det var squat, vejrtrækning, push press, i øvrigt denne måde min makker lavede alle sæt på. Nøøj hvor var det meget meget hårdere end at køre thruster-varianten. Fydaføj. :laugh:

Det er hårdt at være tilbage. :wink:

Mit højre kraveben har fået gode tæsk af cleans og nakken er fin af blodsprængninger, så det er fjong. Der er en grund til jeg ikke laver Bear Complex frivilligt. tongue.gif

Og nu... Oh ve og klage, mine DOMS er tilbage. :laugh:

In other news:

Jeg skal være husejer pr 1. juli. :w00t: :w00t: superman.gif4thumbup.gifdevil.gif

:superman:

Tillykke med huset :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage skipper! :superman:

Stort tillykke med huset - hvor skal i bo?

Lad os se hvor længe du kan holde loggen kørende med barn og kommende hus :wink:

Jow tak, og mange tak.

Vi skal bo i Hvidovre, lige syd for der hvor Holbækmotorvejen starter.

Og ang det at jonglere med hus, barn og træning, der er du jo mit idol. Nu har det taget mig et halvt års tid før jeg så småt kan få gang i træningen igen, så det er ikke fordi jeg gør mig de vilde forventninger, hehe. Men nu får jeg trods alt en have hvor jeg kan boltrer mig i til sommer, så forhåbentlig det vil trække lidt.

Spændende at se om dette indlæg går godt. Det er skrevet fra IPBs iPad app. :wink:

Edit: html blev ikke klaret særlig fint.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Det var da fantastiske nyheder! Og sikke en fin beliggenhed!! Så er der dømt lange spadsereture i Vigerslev Parken :4thumbup:

Når I går tur op mod nord, skal I være velkommen til at kigge forbi hos mig til kaffe og kage :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det var da fantastiske nyheder! Og sikke en fin beliggenhed!! Så er der dømt lange spadsereture i Vigerslev Parken :4thumbup:

Når I går tur op mod nord, skal I være velkommen til at kigge forbi hos mig til kaffe og kage :4mewantfood:

Dét indlæg fik så jeg ikke lige set. :laugh:

Lad dette være et vidne om hvor lidt der sker i denne log.

Vi kommer gerne til kaffe og kage (eller måske lidt træning :w00t:), når vi har fået styr på det værste. Og måske vil vi gerne bede om noget andet end kaffe. :tongue:

Og HEP HEY - så jeg var til træning i Paideia i dag

Startede ud med lidt mobilitetsrul og udstræk.

Derefter roligt igang med hvad jeg nu lige fandt på - organiseret i to grupper og en finisher til sidst.

Gruppe 1: 3-4 runder i roligt tempo

Getup situp - ca 5 reps x 0kg, 2x8kg, 2x12kg

KB clean and jerk (1 arms)- 10-15 reps x 12-16kg

Support i ringene - kort tid

Back extensions - ca 10 reps x 0-10kg

Gruppe 2: 3 runder stadig i roligt tempo

Split squat - 6-7 reps x 20kg

KB dødløft stående på klods - 5 reps x 2x32kg

Reverse hypers - 10 reps x 10kg

Finisher: Trappe på 2-4-6-8-10 reps bestående af

- Høje boxjumps

- Double kb clean & jerk 2x16kg

- Parallette Jump-Dip-Jump-Pushup (kan måske ses her på fjæsen - video)

Tid - meget meget længe

Kender i det at man får undervurderet en øvelse i en WOD så den bare viser sig at suge meget mere end forventet?

Kender i så også det at man får sat den sammen med en anden øvelse der suger de samme kræfter (i dette tilfælde pressestrukturerne)?

Og kender i så det at man konstaterer at man bare er i meget meget ringe form og at det er meget længe siden man har været ude af comfortzonen?

:bigsmile:

Sådan var den - og jeg må endda indrømme at jeg havde skudt så meget forkert at planen var at lave trappen op og ned igen. Men den havde allerede taget meget længere end forventet og jeg var ved at gå "over tid", så valgte altså at trække stikket ved toppen. :smile:

Det er nu meget godt at få lavet lidt.

Cykelturen både frem og tilbage var også fantastisk - super lækkert vejr og seriøs god fart på lågen (mest frem).bike.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har været så dygtig så dygtig og logger slet ikke. innocent.gif

I onsdags trænede jeg godt en halv times blandet BW og KB tamtam hjemme på måtten.

Fredag blev der givet gas i Paideia med først en masse (lette) snatch med lang tung metalpind, en god håndfuld styrkeøvelser for det tunge korpus og afslutningsvis noget der mindede skræmmende meget og det dér Crossfits.

Uddybes evt hvis jeg keder mig på job i morgen. :tongue:

Og netop overstået tirsdagstræning

One arm KB swings - 10 min on the minute

1 x 10+10 @ 12kg

9 x 10+10 @ 16kg

- Det var ganske rigeligt til sved på Maxiebons pande (og pump på lænden)

Lette kb snatch

30+30 @ 12 kg

- Tog omkring 2 min og 10 sek. Selv med let vægt skal det ikke gå hurtigere end 2 sek pr stk før det bliver sjusk, men stilen kørte fino hvis jeg selv skal sige det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner med kettlebells! :devil:

Miss Daisy har inspireret mig til at fatte kuglerne igen, og jeg kunne ret meget have lyst til at melde mig til Nordic Kettlebell Cup http://kettlebellcup.dk/konkurrencer/nkc2011/ for at have et mål.

Kuglerne er gode fordi de står derhjemme altid klar, og workouten er som regel ganske overskuelig tidsmæssigt, så den kan klemmes ofte, hvis bare jeg tager mig sammen.

Men først må jeg lige finde ud af om det er noget mit slidte korpus vil være med til...

Her forleden drønede jeg en håndfuld TGUs af, først med 16kg og så 24kg.

Derefter en del clean & jerks med 16 kg. Først et par løse sæt, og som afslutning...

C&J

5 x 5+5 @ 16kg back-to-back.

Og igen i dag nede på plænen

Lidt swings, snatches og diverse flips med 16kg kugle og nogle testsnatches med 24kg.

Derefter mit forsøg på Kenneth Jays 36/36 protokol.

Snatch

8 runder á 36/36 sek work/rest @ 16kg

Det passede utrolig fint med 8+8 reps pr omgang, så i alt 128 snatches og lige under 5 min arbejdstid.

Skulderwise kørte det super, og jeg synes hurtigt teknikken sad ganske pænt men min lænd/hoftebøjere må være lavet af glas eller andet skrøbeligt materiale. nonono.gif

Bummelum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner med kettlebells! :devil:

Men først må jeg lige finde ud af om det er noget mit slidte korpus vil være med til...

Fantastisk med lidt træning i loggen igen :smile:

Af ren nysgerrighed. Hvad er det din skulder har fejlet og hvordan har du arbejdet med den rent genoptræningsmæssigt. Spørger fordi jeg selv døjer med min skulder på 7 mdr nu og føler efterhånden jeg har prøvet ALT. Let træning, udelukkende hvile, en blanding etc.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk med lidt træning i loggen igen :smile:

Af ren nysgerrighed. Hvad er det din skulder har fejlet og hvordan har du arbejdet med den rent genoptræningsmæssigt. Spørger fordi jeg selv døjer med min skulder på 7 mdr nu og føler efterhånden jeg har prøvet ALT. Let træning, udelukkende hvile, en blanding etc.. :blink:

Det kunne let blive en længere smøre, men den højre skulder føles ustabil i visse positioner og siger avs hvis jeg f.eks. laver pullups med overhåndsgreb.

Jeg har prøvet lidt af hvert, både det mere konventionelle hos fys og kiro og den mere holistiske tilgang med bl.a. Z-health. Intet har rigtigt gjort noget væsenligt.

Burde du ikke træne i Butchers Garage, når nu du bor hvor du gør? :innocent:

Ved du hvor jeg bor? :laugh:

Faktisk flytter jeg om en måned endnu tættere på garagen end nu, og jeg har bestemt luret på at starte der. Først skal jeg bare lige være overbevist om at jeg kan finde ud af at prioritere tiden så det lader sig gøre at komme jævnligt. cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share