MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Godaften i loggen, Miss Daisy.

Jeg ved at du ved at jeg ved det, og derfor er det dejligt at kunne "bestille" en lille opsang, når der er brug for det. Jeg takker mange gange. :bigsmile:

Her er hvad der kom ud af den...

Opvarmning

kb jerk, snatch, clean&jerk @ 16kg

then

KB triathlon training

I go, I stop, then I go again

30/30 sek V+H jerk (mere pushpress) @ 24kg

1 min pause

30/30 sek V+H snatch @ 24kg

1 min pause

30/30 sek V+H clean&jerk @ 24kg

And the score: 18+19, 12+12, 9+9 = 79 reps

Bum sagde det lige i Maxies guns og delts. :devil:

Tempoet var om ikke all-out, så i hvert fald højt i hhv jerk og clean&jerk. I snatch holdt jeg en smule igen og forsøgte at holde en rytme, men bare uden så meget pause i toppen. 2 sek pr snatch er absolut top speed med nogen fornuftig størrelse kugle, så 2,5 sek i snit inkl håndskift er dog acceptabelt. Så skal det bare prøves uden de indlagte hvil en dag. :laugh:

24kg klodsen føltes dejlig swingable i dag - fantastisk. superman.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Godaften i loggen, Miss Daisy.

Jeg ved at du ved at jeg ved det, og derfor er det dejligt at kunne "bestille" en lille opsang, når der er brug for det. Jeg takker mange gange. :bigsmile:

Her er hvad der kom ud af den...

Opvarmning

kb jerk, snatch, clean&jerk @ 16kg

then

KB triathlon training

I go, I stop, then I go again

30/30 sek V+H jerk (mere pushpress) @ 24kg

1 min pause

30/30 sek V+H snatch @ 24kg

1 min pause

30/30 sek V+H clean&jerk @ 24kg

And the score: 18+19, 12+12, 9+9 = 79 reps

Bum sagde det lige i Maxies guns og delts. :devil:

Tempoet var om ikke all-out, så i hvert fald højt i hhv jerk og clean&jerk. I snatch holdt jeg en smule igen og forsøgte at holde en rytme, men bare uden så meget pause i toppen. 2 sek pr snatch er absolut top speed med nogen fornuftig størrelse kugle, så 2,5 sek i snit inkl håndskift er dog acceptabelt. Så skal det bare prøves uden de indlagte hvil en dag. :laugh:

24kg klodsen føltes dejlig swingable i dag - fantastisk. superman.gif

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Sådan! Jeg er glad for, at jeg fik trykket på de rigtige knapper der. Det var stærkt!! Det kan du absolut være bekendt :devil:

Bare sig til hvis du skulle have brug for en opsang endnu en gang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle elektroniske venner og andre loglæsere

Så er det tid til logning igen, for trænet, det er der blevet.

Fredag 24-06-2011 - en løbetur i nye sko

Jeg fik lyst til et par nye sko, egentlig meget til hverdag, men var også nysgerrig efter at prøve andre "barefoot" sko end lige FiveFingers.

Så jeg fik købt mig et sæt Vivo Evo superman.gif

TRAINER-415.jpg

Og de skulle da testes skulle de.

Så jeg flækkede lige en lille rute sammen med først ca 500 meter løb og derefter 2x1000m - og med et par minutters gåpause mellem hver tur.

Det "forløb" :tongue: ganske ok omend hvis jeg skal være hudløst ærlig så var underbenene en smule presset på sidste halvdel af sidste tur, men jeg var (dum)stædig, var jeg. :innocent: Akillessenens hæfte nede ved hælen var ret ømt men virker til at komme sig fint. Da læggene tidligere i dag fik en tur på den blå rulle, så fik jeg godt nok smerte at føle da. devil.gif

Skoene er fine og de er hvad jeg vil kalde transparente - man er ikke i tvivl om at de er der og sålen virker stærk, men fødderne får ret meget lov til at gøre hvad de har lyst til, og der er ingen hjælp at hente. :smile:

Stoffet på oversiden er som det måske ses en form for 6-kantet mønster i gummi med noget meget tynd stof imellem/under. Det er en smule stift, så det krøller lidt nede ved tæerne når man går og hvis man tænker over det kan det godt mærkes. Ikke et problem heldigvis, så sådan en lille ting der trækker ned fra topkarakteren. Det skulle også være fikset i Vivos nye Neo-model. Under løb mærkede jeg dog intet til det.

Missionen er lagt - jeg skal kunne løbe DHL i enten Evo eller FFs uden at slagte mine underben. Jeg sætter ikke noget mål i tid, for det vil alligevel bare være et random tal uden betydning for den konkrete træning. Vi ser hvad det bliver til.

Næste gang løb skal være 3 ture á 500-750m.

Lørdag 25-06-2011 eftermiddag

Jeg fik lige scoret mig en lille halv time til trænings, så afsted over stepperne.

Lidt let opvarmning med swings og små sæt snatches.

Then the work...

Snatch session @ 16kg

1 min snatch venstre

30 sek pause

1 min snatch højre

30 sek pause

- dette udført 3 runder

Så begyndte grebet at blive træt og jeg valgte at tage resten af det planlagte i 30 sek intervaller uden ekstra pause imellem de 2 dele.

30 sek snatch venstre

30 sek pause

30 sek snatch højre

30 sek pause

- og denne klump blev så lavet i 4 runder

Scoren blev 18-22 reps pr min i den første del og 10-11 reps pr 30 sek i den anden del.

Grand total: 99+102 reps = 201 reps udført på 10 arbejdsminutter med 7 min pause. Hvis vi så lige fjernede pausen og øgede vægten med 50%, så ville det ligne lidt. :laugh:

No chalk - just grip!

Stadig lørdag - nu aften

Long Cycle session @ blandet

Let opvarmning (i modsætning til hvis den var hård, hvilket jo sker tit :tongue::innocent: )

ca 5+5 @ 16kg

glemt antal @ 24kg (vist nok i nærheden af 10+10)

6+6 @ 32kg

2x3+3 B2B @ 32kg

Herefter en stak sæt med 2x16kg

10 reps

10 reps

15 reps

5 reps

10 reps

- Tempoet er ret konstant en 6-7 sek pr rep, så godt et minut for 10'er sættene og omkring 1:40 tog de 15 reps. Stille og roligt med kort vejrtrækningspause i rack både op og ned.

Still no chalk - just grip!

Jeg er nået frem til den konklusion at jeg er ikke til programlagt træning for tiden, men det er godt at have nogle programidéer jeg kan læne mig op af til den konkrete træning. Så vælger jeg lidt på dagsform og lyst om det skal være udholdenhed, tungt eller kort og let. :laugh:

Jeg er efterhånden bevidst om mine svagheder. I snatch er det i særdeleshed grebet, og i Long Cycle skal jeg være bedre til at hvile i rackposition så virker det til at jeg kæmper for meget imod mig selv i overhead positionen, så der mangler skuldrene noget smidighed. Generelt suger long cycle også ret hurtigt luften ud af mig!

Das war es! Nu skal der rulles.

5 dage til nøgle (måske kun 4) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hov - nu glemte jeg helt min tribute til Steve Cotter. Han er i sandhed en ægte gøgler (prøv selv at browse lidt rundt på youtube og se hvad der ligger med ham).

Her en 2x32kg No hand TGU

Tror lige jeg skal have genopfrisket lidt video med ham. Han er sej!

Link to comment
Share on other sites

Hov - nu glemte jeg helt min tribute til Steve Cotter. Han er i sandhed en ægte gøgler (prøv selv at browse lidt rundt på youtube og se hvad der ligger med ham).

Her en 2x32kg No hand TGU

Tror lige jeg skal have genopfrisket lidt video med ham. Han er sej!

Steve Cotter er nemlig mega sej :cool: Super fed inspiration med hans videoer.. Derudover super lækkert, at se der er ved, at komme lidt fut i loggen igen hvad angår trænings updateringer. Keep it up! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebell omgang tirsdag 28-06-2011

Dagens fokus var volumen med 24kg kuglen, og jeg må sige det lykkedes ganske godt. :bigsmile:

Lidt swings, snatches og windmills som opvarmning.

Kettlebell snatch @ 24kg

10 sæt á 5+5 reps

Tog pauserne på gefühl så det tog 15 min i alt.

Det er 100 gode reps og det er meget længe siden (læs: år!) jeg har været så højt oppe i volumen med 24'eren.

Mit hoved ville gerne have lavet 200, men tror det var fint jeg stoppede ved 100. Så kan jeg altid lave 200 en anden dag - eller måske bare 150.

Inden ovenstående omgang havde jeg fundet Cotters hjemmeside ikff.net hvor han ser ud til at have postet en større bunke videoer omkring snatch-teknik. Jeg havde fået set afsnit 6 "Snatch trajectory part 1+2" og opdaget flere vigtige pointer. Nogle ting måske noget jeg i en eller anden grad allerede brugte ubevidst og andre er helt sikkert ting jeg aldrig har eksperimenteret med.

En eksempel på de førstnævnte er hans pointe om at læne sig tilbage når kuglen skal ned og hvordan armen/hånden roterer. Jeg har tidligere lavet "hardstyle" "vip-kuglen-over-hånden"-teknik og senere prøvet at lære mig selv hvad jeg troede var en lidt mere GS-agtig stil (GS=Girevoy Sport=Kettlebell sport), hvor kuglen skrues ned. Begge dele er spildte kræfter for det kan gøres enklere som Steve demonstrerer. Jeg kæmper stadig med at nedtagningen er ond ved den hårde hud især på venstre hånd, men jeg synes helt sikkert at Steves tricks gjorde en forskel i den positive retning.

Den anden ting jeg ændrede cirka halvvejs inde i workouten er håndstillingen i bunden af snatchet. Det har jeg altid gjort med rotation af kuglen, så tommelen er tilbage når kuglen er nede og ikke rigtig tænkt det kunne give mening at gøre meget anderledes. Det betyder at kuglen roterer cirka en kvart omgang mellem nede og oppe. Det ændrede jeg så til at tommelen peger skråt frem (væk fra den side kuglen holdes i), og det betyder at der er rundt regnet 0 rotation af kuglen. MEGET MEGET ENKLERE! og det tog kun ganske få snatches før det føltes som en helt fin måde at gøre det på.

Nu skal jeg have set de andre klip og suget dem for guldkorn.

Og så vil jeg have Cotters skuldre! :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

"Løbetur" onsdag 29-06-2011

Jeg fik lokket familien med en tur i parken til en kort lille luntetur.

Højre akillessene er stadig lidt mærket, så der var ekstra fokus på at den ikke brokkede sig. Og den gjorde heller ikke noget lyd af sig overhovedet. :bigsmile:

Kb overhead walk med 16kg derned - omkring 500 meter.

I parken først 2x500 meter i de flade sko med et par minutter imellem.

Derefter 5 sprint-ture med liggende start á ca 60-70 meter på tværs af plænen med skiftevis kort og lidt længere pause.

På sidste tur fik jeg (=konen) taget tid på mig - 9,7 sek, og så var det endda med en mindre detour udenom en hund og dens halshånd. :laugh:

Fy da føj, det var ubehagelig hårdt. :laugh:

Det kan kun være godt så.

Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning

Maling, maling, maling. wink.gif

Forventet lørdagstræning

Maling, maling og måske lidt mere maling.

'

Det er squ da lige før du ender op med, at PR på det der maling? :tongue:

Ps. Håber ikke det er udendørs i skal have malet i det her fantastiske vejr!

Link to comment
Share on other sites

Overtræning ligger og lurer om det næste hjørne .....

Ja, og det er dælme ikke særlig "constantly varied". :laugh:

Det er squ da lige før du ender op med, at PR på det der maling? :tongue:

Ps. Håber ikke det er udendørs i skal have malet i det her fantastiske vejr!

2 værelser er done - så nej det er ikke udendørs.

Muligvis PR, da 3 af væggene i det ene værelse skulle være hvide og behøvede 4 gange maling. :wink:

Maling er røvsygt og ekstremt katabolsk men man bliver så glad for det bagefter :bigsmile:

Smider du ikke lidt videoer i logget af dine snatches. Jeg har selv ekstrem dårlig teknik i KB snatch så kunne være jeg kunne lurer lidt tricks af :smile:

Selve malerarbejdet er egentlig ikke så slemt, selvom det er lidt hårdt når kroppen ikke er vant til det, men det ekstremt kedelige er forberedelsen. Grundrense, spartle, tape jada jada jada - og kan man male. superman.gif

Jeg skal se om jeg kan få arrangeret noget video af mine snatches og long cycle - har også tænkt at det for min egen skyld måske kunne være lærerigt. cool.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Selve malerarbejdet er egentlig ikke så slemt, selvom det er lidt hårdt når kroppen ikke er vant til det, men det ekstremt kedelige er forberedelsen. Grundrense, spartle, tape jada jada jada - og kan man male. superman.gif

Det ultra kedelige må vel være at sidde på en stol i et hjørne og se på det tørrer ?

:)

mvh Jens

(som har brugt 10 timer på at pumpe vand i kolonihaven)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Derfor er min nye cykel en...

Focus Arriba

Hey MP, stadig glad for cyklen? Jeg skal selv ud og investere og har luret netop på sådan en. Kan fås til 4.000 hos Heino cykler, og umiddelbart virker det som et bargain..

Kræver den egentligt meget vedligeholdelse, og kan sådan en tåle at køre om vinteren, når der kan være en del salt og grus på vejene?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey MP, stadig glad for cyklen? Jeg skal selv ud og investere og har luret netop på sådan en. Kan fås til 4.000 hos Heino cykler, og umiddelbart virker det som et bargain..

Kræver den egentligt meget vedligeholdelse, og kan sådan en tåle at køre om vinteren, når der kan være en del salt og grus på vejene?

:smile:

Ja da - den er en dejlig hurtig hverdagscykel - nu med barnestol. :laugh:

Styret der monteret på min synes jeg er for bredt - måske ok til mountainbike-kørsel i skoven, men for bredt til bykørsel. En anden lille detalje der kunne være irriterende er stængerne mellem krank og bagnav. De laver en lidt sjovt svaj som jeg ramte på med indersiden af hælen hvilket dog blev løst ved at sætte en lidt bredere pedal på. Større sko/fødder vil selvsagt gøre det mere problematisk.

Vinteren var hård ved cykler, og den tog da også lidt på kæde og tandhjul - og bremseklodserne blev slidt ned af alt det grus og skidt. Sådan tror jeg det er med de fleste cykler med den slags gear/bremser. Sådan er det. Pleje og ordentlig vedligehold hjælper gevaldigt. innocent.gif

PS: Jeg er byggemand Bob aka Gør-Det-Selv Max for tiden, men træningen kommer i sving igen lige om lidt. blush.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Keddelkugler fredag 22-07-2011

Lige om lidt blev så i fredags. :laugh:

Der fik jeg klemt følgende ind i programmet:

10 min TGU @ 16kg

- Ukendt antal reps, nogenlunde kontinuerligt udført 1 rep af gangen hver side

10½ min snatch @ 16kg

15+15

lille pause

20+20

lille pause

4 x 10+10 back-2-back sæt

Og tænkt engang om jeg ikke også fik trænet i går

Kugler søndag 24-07-2011

Afhentning af 24kg kugle 300-400 meter fra hytten - naturligvis båret hjem i overhead position. :gal:

Det blev til mange håndskift!

Senere på aftenen...

Lidt opvarmnings swing og så...

Long Cycle (clean&jerk)

- Nogle reps med 1x16kg.

- 5 reps @ 2x24kg

10 min Long Cycle 2x24kg

- 7 sæt á 5 reps (cirka 30 sek pr sæt)

Fy for puttgarten, det er ikke for børn eller barnlige sjæle, det stads. devil.gifdevil.gifdevil.gif

Christina synes også det så tungt ud! :laugh:

Nu må min krop så bare tage sig sammen og blive lidt hård - og så i øvrigt glæde sig over at jeg kan nøjes med 2x20kg til konkurrencen. blush.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kugler onsdag 27-07-2011

Tilbage i kirken w00t.gif (dog nok for en kortere bemærkning)

Jeg havde fået æren af en plads på deres første afvikling af et KB konkurrencehold featuring den gæve kugleswinger Sif som instruktør. Jeg tænkte det kunne jo være jeg stadig kunne lære en ting eller to om det at svinge kugler. innocent.gif

Programmet stod først på lidt konkurrencesnak og en rolig opvarmning med masser af skulderfokus.

Derefter var der snatch for alle pengene - bygget op fra grunden men dog med gode tips ift konkurrence. Jeg lærte både om det dobbelte benbøj og fik en fornemmelse af at udnytte den frie arm. Den kommer til at tage nogle hundrede snatches før de to ting begynder at virke fornuftigt samtidig. Effekten var dog ikke til at tage fejl af. Nedbevægelsen var der også gode tips til, men der havde jeg jo for nylig set lidt guldkorn fra Steve Cotter, så ikke noget revolutionerende der.

Snatch-sessionen sluttede med en lille trappe-interval-ting, håndskift halvvejs i hvert interval.

Work/rest:

30/30sek @ 16kg

60/60sek @ 16kg

90/90sek @ 16kg

30/30sek @ 20kg - synes godt lige jeg kunne øge. blush.gif

Så var tiden stort set gået, men vi fik lige klemt 10-15 min ind med long cycle. "Officielt" kun med 1 kugle, men jeg kunne ikke helt nære mig at forsøge lidt med 2x20kg. Ville jo gerne lige mærke hvordan de føles. Tungt var svaret, men heldigvis markant en sjovere oplevelse end 2x24kg. :laugh:

En godt lille tip jeg lærte var at "hente" kuglen når den skal den fra strakt arm. Det skal times med at komme op på tæer, så man får lidt mere distance til at absorbere kuglen. Måske ikke så afgørende med én kugle, men bestemt en faktor med 2, for når man ikke gør det, så får man altså markant flere tæsk når kuglerne skal gribes.

En lærerig og alt for kort omgang, som jeg dog håber skal gentages. bigsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

Keddelswingeri lørdag 30-07-2011

Jeg skylder en logning.

Lidt en blandet landhandel, men hovedpointerne var følgende.

Forsøg med Long Cycle i langsomt tempo, men det blev ikke til sååå lange sæt lige den dag. :blush:

Long Cycle

7 reps @ 2x24kg PR

- HAHA, jeg tror faktisk ikke jeg har lavet flere reps i træk, så denne noteres som PR, og så skal den vist snart slås. :devil:

Snatch test 5 min

30+33 reps @ 16kg, tid 3:35

- Startede med venstre, den svage arm. Efter et min var den relativt presset - FUCK!

Holdt ud til 2 min med 30 reps og skiftede så hånd, og tænkte at højre skulle så nemt kunne nappe 3 min, da den føles noget stærkere.

Tempoet har dog også tendens til at være lige en tand højere, så efter måske 1:15 var den også ved at være lidt slatten.

Efter i alt 3:35 blev jeg så "saved by the baby", der vågnede fra sin lur og måtte afbryde sættet. :laugh:

Yderst belejligt. innocent.gif

Aftenkugler søndag 31-07-2011

Der var lige tid til en omgang kugle.

Havde læst en smule om Kenneth Jays 15:15 protokol, og den skulle den lige prøves. Efter hvad jeg kan forstå så er målet at arbejde sig op til 80 sæt á 15:15 work/rest, altså 40 min i alt med 20 min arbejde. Jeg valgte konservativt at sigte efter halvdelen med 16kg kuglen.

KB snatch 15:15 protokol

40 sæt á ca 6 reps = 240 reps

- Jeg har nok fået lavet 5 eller 7 reps nogle enkelte sæt, men mon ikke det cirka går lige op og nok til den gode side, så vi siger 240 reps totalt.

Jeg kører 15 sek venstre, 15 sek pause, 15 sek højre, 15 sek pause osv osv, som man også skal, og det er det eneste der giver mening med så korte intervaller.

Det føltes godt og teknikken kan holdes i kort snor.

Jeg føler der er bedre styr på det dobbelte ben/knæbøj, imens det halter lidt mere med at få den frie arm med i spil - men jeg arbejder på sagen.

Til gengæld tror jeg så jeg lurede hvordan jeg kan passe bedre på hænderne. Mit problem har været at selvom jeg vil mene jeg gør det rigtigt med nedtagningen, så følte jeg stadig at kugle let fik fat især i venstre hånds hårde hud. Problemet opdagede jeg så skyldes at jeg skifter greb på kuglen for sent, så den har nået at få for meget fart på. Løsningen var at give en lidt mere markant vip sideværs på kuglen, så jeg hurtigere får skiftet greb, og at det derfor sker imens kuglen bevæger sig langsommere ned med mindre bøvl til følge. Jeg bemækede faktisk også det hurtige vip med håndleddet når Sif demonstrerede i onsdag, og nu tror jeg jeg forstår hvorfor hun gjorde sådan. :bigsmile:

Det var alt for i aften. Sov godt. cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Flere kugler devil.gif 01-08-2011

Det kører for the MaxPower formerly known as Crossfitter. :tongue:

I dag var Long Cycle dag - jubiiiiiiiiii, for det er skæg.

Kort logning uden så mange kommentarer, for vi skal åbenbart i seng snart. superman.gif

Long Cycle

5 reps @ 1x16kg

5 reps @ 2x16kg

10 reps @ 2x24kg PR devil.gif

- Så blev klokken sat til at styre

5 reps @ 12sek pr rep, 2x16kg

10 reps @ 12sek pr rep, 2x16kg

15 reps @ 12sek pr rep, 2x16kg = 3 minutter!, måske PR - tjekker i morgen. :laugh:

- Lidt hurtigere

7 reps @ 10sek pr rep, 2x16kg

12 reps @ 10sek pr rep, 2x16kg

- Lidt hurtigere

10 reps @ 8 sek pr rep, 2x16kg

Solid omgang. Long Cycle er virkelig noget der suger - og det var mærkeligt nok mest bicepserne der syrede til. Resten tog det rimelig pænt efter omstændighederne.

I alt 74 reps så vidt jeg kunne tælle.

Link to comment
Share on other sites

15 reps @ 12sek pr rep, 2x16kg = 3 minutter!, måske PR - tjekker i morgen. :laugh:

Øv, det var det så ikke - kun på tid, hvilket dog ikke er helt ligegyldigt.

I slut juni lavede jeg også 15 reps, men på 1:40. :wink:

Skal nok blive bedre og det virker til at mit tempo skal ligge omkring 6-8 sek pr rep.

I øvrigt en ny/gammel fast øvelse i min opvarmning:

To buy or not to buy... :innocent:

http://kratos.dk/?wpsc-product=20-kg-konkurrence-kettlebell

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Godt at se du holder kroppen i gang med kuglerne. Jeg fatter ikke meget af dine opdateringer, men det ser da ud som du laver en del :4thumbup:

Jeg håber ellers det går godt og du har styr på familien :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du holder kroppen i gang med kuglerne. Jeg fatter ikke meget af dine opdateringer, men det ser da ud som du laver en del :4thumbup:

Come on, champ.

Jeg laver stort set kun to øvelser, snatch som du kender, og long cycle, der bare er et fancy navn for Clean and jerk med kettlebell(s).

Er det alt mit tekniknørderi der volder besvær? :tongue:

Det er vist også meget passende med lidt video i loggen, måske det kan hjælpe? :bigsmile:

Jeg håber ellers det går godt og du har styr på familien :smile:

Familen har i hvert fald godt styr på mig. :laugh:

Jeg klager ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Come on, champ.

Jeg laver stort set kun to øvelser, snatch som du kender, og long cycle, der bare er et fancy navn for Clean and jerk med kettlebell(s).

Er det alt mit tekniknørderi der volder besvær? :tongue:

Det er vist også meget passende med lidt video i loggen, måske det kan hjælpe? :bigsmile:

Familen har i hvert fald godt styr på mig. :laugh:

Jeg klager ikke.

Så er jeg lidt mere med :cool: Med film ville helt sikkert hjælpe meget. For folk der ikke dyrker Crossfit, virker det selvfølgelig også sort!

Hvad synes du ellers om KB træning? Er det gok eller er der bang for the buck? Jeg tænker dels styrke og cardio! Jeg har aldrig selv kastet mig 100 brocent ud i det, men det kunne jeg nu heller ikke forestille mig at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg lidt mere med :cool: Med film ville helt sikkert hjælpe meget. For folk der ikke dyrker Crossfit, virker det selvfølgelig også sort!

Hvad synes du ellers om KB træning? Er det gok eller er der bang for the buck? Jeg tænker dels styrke og cardio! Jeg har aldrig selv kastet mig 100 brocent ud i det, men det kunne jeg nu heller ikke forestille mig at gøre.

Jeg ser hvad jeg finder på af filmeri.

Der burde ikke være nogen tvivl om at kb's kan give særdeles meget bang for dollaren, hvis de ellers bruges fornuftigt. Det er uanset om det er konkurrence-style eller hard-style (uden alle de små modifikationer man laver pga lange sæt).

Min træning lige pt er jo ret gearet imod konkurrencen, der ikke er langt væk. Så det handler mest om tilvænning og at minimere mine svage sider mht. KB-udholdenhed og toughness. Og Long Cycle kræver godt med toughness skal jeg sige. :devil:

Og jo, jeg synes godt om træningen både effekten og ikke mindst det praktiske element i at den kan klares hjemme i og omkring huset.

Konkurrencen er blot en ekstra motiverende faktor.

Du postede en video med Holmberg og Froning for nylig og den sluttede med en lille WOD udført at Holmberg og Dan Bailey.

21-15-9 af kb clean&jerk 2x32kg og muscleups. Tog dem ~15 min :devil: Nasty! Satme meget for 90 reps.

Den nød jeg meget at se - og ikke kun pga Baileys crazy arme. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share