MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Spinning

En begyndertime featuring Søren Skjærbæk

Nye hoveder bliver ved med at vælte ind - i dag var der 4, så det tog godt 20 minutter inden de var på plads og havde lært the basics. Så man stod ligesom selv for opvarmning og hvad man ellers havde lyst til, men det gik nu ok, selvom der var for lidt musik.

Vi kørte noget teknik-træning, dvs kun et ben af gangen måtte arbejde. Det er pænt hårdt, men sikkert godt for jeg er stadig ikke så god til det runde tråd.

Så var der et par stigninger, hvor jeg tog lidt ekstra :bigsmile:

Det er jo ved at være TdF snart, så vi tyvstartede med en halv Alp d'Huez - den med de 21 hårnålesving. Konceptet var masser af belastning sidden og endnu mere belastning stående i selve svingene, som så til gengæld var ret korte. Jeg stak af ved at slå nogle stykker af dem sammen :devil:

Det var dog næppe mere end 1 minut stående af gangen, så det var ingen problem.

Noget pause var der også plads til inden sidste stigning, der foregik ganske simpelt. Superlangsomt tempo, 2 min i alt, og der skulle mere belastning på hver 15. sekund eller deromkring. Efter 5-10 sekunder siger Søren så, at man bliver siddende så længe man gider/kan holde det ud, men når man rejser sig skal man stå resten af vejen. Så rejste jeg mig naturligvis og gav den gas :devil:

Vi sluttede vanen tro af med lidt spurt, 2x30 sekunder, skiftevis den ene og anden halvdel af lokalet. Jeg, dvs mine lægge er bestemt ikke glade for det tempo-pjat. I dag fik jeg nasty krampe i venstre læg efter måske 10 sekunder i den første spurt. Så gør det sidste lidt nas!!!

Den har efterhånden været der nogle gange, og det er da lidt irriterende, men Søren sagde der nok ikke var så meget at gøre, andet end at sørge for ikke at spænde op i læggen - tænke på at træde med hælen, så man træder med hele foden :smile:

Måske kan det også have spillet ind at jeg stadig havde lidt lægdoms fra i fredags :raisebrow:

I eftermiddags var jeg ude i solen i ca 1½ time for bl.a. at læse og spise is :4mewantfood: Da jeg så efter spinning skal have min knaldrøde t-shirt af synes jeg ikke farveskiftet var så stort som det "burde" have været. Lad os bare sige jeg var fornuftigt rød på hele brystkassen. :devil::laugh:

Det er dog altid noget jeg ikke rigtig kan mærke det.

Yoga

Så var Rene tilbage på banen igen med en super omgang yoga. Første del var meget afslappende og godt til smidighed. I midten kom så lidt mere krævende ting, et-bens bro, 20x hund + omvendt hund :tongue: , skulderstand og ploven.

Fantastisk god time faktisk. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

MBL (aka Mave-Balle-Lår)

Mette havde lokket mig i uføre igen - denne gang til den ultimative tøse-time, Mave-balle-lår :laugh:

Må hellere lige starte med starten, for min cykel er sendt på værksted, så jeg skulle gå til træning. Det er 3km, så ingen problemer der. Kl 16:57 efter ca en km får jeg lige lyst til at sende en sms til en ven og finder mobilos frem. MBL kl 1700 står der så på skærmen.

ARGH! jeg var da sikker på det først var 17:30. Hvis jeg bare går misser jeg jo halvdelen af timen så. What to do, what to do??? Run of course :devil:

Så det gjorde jeg - løb de 2 km med en mindre rygsæk. Da jeg kom frem kunne jeg selvfølgelig konstatere at jeg havde husket rigtigt og det var først 17:30 :laugh::laugh::laugh:

Så langt så godt. Timen bestod vist sådan cirkus af følgende:

- Lidt aerobic agtig opvarmning

- Elastik om knæene og så ellers balletræning til de var badet i syre.

- Mavetræning, både crunches ad libitum, reverse crunches (fyffer pyffer) og sidebends med elastik.

- Så var det lårenes tur til alm. squat, sumo squat og til sidst lunges

- endnu en gang syrebad til los ballos

- Og endnu mere til lårbasserne

Ubrugelig note-to-self: når man skal lave ting med elastik om knæene skal man enten have barberet ben, eller lange bukser på :laugh: - den bed lidt af og til

Man skal selvfølgelig passe på med den slags, men jeg mener godt kan jeg love at dette var sidste gang med noget af alt det mærkelige træning kvinder udsætter sig selv for. Der er vist heller ikke flere hold Mette har jeg kan prøve :tongue:

Jeg må se om jeg kan leve uden at have prøvet:

Body Toning - skulle være den milde udgave af total toning, endnu flere reps og lavere vægt

Step - koordinationshelvede

Mave-ryg - har allerede en af hver :tongue:

Go' morgen gymnastik - Owned af yoga :devil:

Low beg. - 1 / circuit :blink:

baby boom - tror ikke jeg er kvalificeret

Dance - nej tak

Pilates - been there, done that. igen owned af yoga :tongue:

Nu jeg sidder og kigger på programmet er der måske to ting jeg kunne prøve, nemlig "ryg hold ved fys" (med mindre det koster ekstra :wink: ) og "Bold-træning", jeg har jo en og kender ikke forfærdelig mange øvelser. Det må jeg lige overveje nærmere :smile:

Videre i dagens tekst.

Træning

DB side press

1 x 10 @ 14kg

1 x 5 @ 18kg

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 22kg

1 x 5 @ 24kg

2 x 5 @ 26kg

Skulle lige finde ud af hvor jeg lå :bigsmile:

Lækkert at mærke hvor meget arbejde det kræver af hele maveregionen

Chinups (overhånds)

7 x 5 @ mig

Supersættet med side presses

DB hammercurls

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 24kg

3 x 5 @ 28kg PR :devil::devil::devil:

1 x 15 @ 16kg

MWUHAHAHAHA!!!

Så ka' de skod-vægte f****** lære det!

Super-stricte var de ikke - lad os kalde dem powercurls :laugh:

Ej, faktisk synes jeg ikke det var så galt.

Face pulls

4 x 15 @ 15kg

direkte træk

syrede godt til

Stiff arm pulldown

4 x 15 @ 15kg

direkte træk

feel da ABS :bigsmile:

Hammer, facepulls og pulldown blev også supersættet

:banana: :banana: :banana: :banana:

Selvom jeg er meget glad for bananer, så føler jeg efterhånden det er lidt trivielt (og ubrugeligt) med karakteren. Jeg har sjældent dårlige træninger synes jeg, og træninger til top-karakter er heller ikke så hyppige, når træningen ikke er helt så styrkeorienteret. :bored:

Og da jeg jo skulle hjem igen blev det til 3 km mere - denne gang gående alle 3 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

glut. med. doms?

Hyggeligt at se dig på timen :smile:

Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med de timer - udholdenhed og syretilvænning, det er jo ikke sjovt. De fleste trænger jo til at tabe et par kilo og ikke til at blive mere udholdende i muskler hist og pist, så det er bestemt ikke min yndlingstime. Næh, spinning du, det ved man hvad er.

Link to comment
Share on other sites

glut. med. doms?
Naah - min røv er rimelig hårdfør. Måske meget meget lidt :bigsmile:

Mavsen er vist mere ramt

Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med de timer - udholdenhed og syretilvænning, det er jo ikke sjovt. De fleste trænger jo til at tabe et par kilo og ikke til at blive mere udholdende i muskler hist og pist, så det er bestemt ikke min yndlingstime. Næh, spinning du, det ved man hvad er.

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg vil mene jeg stadig får forbrændt en rimelig portion kalorier, når jeg giver den gas til sådan en time, men det er måske halvdelen af en spinning-time, og det er ret sikkert de færreste på det hold som giver sig lige så meget. Total toning er faktisk væsentlig bedre hvad det angår tror jeg.

Og apropos spinning, så ses vi jo i morgen. :cooldance: Tror du jeg kan overleve dine 2 timer i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Fed log! :4thumbup: interessant med dine grafer (og billeder) ifm cutting! Også spændende med yoga - kunne være fedt at prøve, hvis man ikke lige havde så meget andet træning at passe!

Go' træning!

Link to comment
Share on other sites

Minitræning

Havde lige et kvarter inden yoga, så jeg kunne jo lige rive lidt vægte rundt. Hele pivtøjet blev supersættet.

Rotator-cuff (nedaf-rotation)

2 x 20 @ 10kg

Dips

2 x 10 @ mig

Seated db curl

2 x 15 @ 14kg

Seated db rear laterals

2 x 15 @ 8kg

Yoga

En meget hård time, men mange krævende statiske elementer.

Sidste gang havde jeg snakket en smule om vejrtrækningen med Rene, og selvom min var rolig og langsom, så var det vist meningen det skulle gøres lidt anderledes. Det havde jeg så forsøgt mig lidt med derhjemme uden den store succes, men da timen gik igang idag var det pludselig som om det gav mening. Jeg kunne dog ikke helt holde den vejrtrækning hele timen igennem - det var sgu for hårdt.

Stadig uden cykel, så inkl. et tur i supermarkedet tidligere idag har jeg fået gået 8,5km

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP :wink:

Ser ud til at du har fået gang i en rigtig cool log. Den må jeg lige læse ordentligt igennem når jeg kommer hjem fra job.

Men anyways, jeg kiggede bare forbi fordi jeg så dine billeder i galleriet.

Det ser virkelig godt ud, må jeg sige. Du ser meget fit ud. Du har da vist også tabt en del i ansigtet, henover tiden eller hur?

cut-job well done :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du overlever musikken, overlever du nok også to timer... Nummer 2 er en begynder - hvis der altså er begyndere på - ellers går vi amok :cooldance:

Mine tanker til mbl timen må også være noget med

- mavetræning som den vi fik i tirsdags - måske lidt ekstra...

- 3-4 sæt squat, bredstående sq. + lunges, måske med en bodybar i hver hånd.

- endnu mere til lænden.

Her har jeg så en ubændelig trang til at lade dem hoppe den sidste halve time, men det går jo ikke. Måske noget brydning eller noget :laugh:

Hvis du har nogen ideer, er du velkommen... Ellers holder jeg nok ikke længe til den slags time, så må det blive en total toning i stedet.

Hej fra mette

Link to comment
Share on other sites

Din musik overlever jeg snildt - også selvom det er to timer i rap.

Hvis jeg skal være helt ærlig ang MBL (og det skal jeg :bigsmile: ), så synes jeg konceptet er mere eller mindre dødfødt (var lige ved at skrive dødløft :laugh: ), fordi det netop er fokus på kun en lille del af kroppen, også selvom det måske er et svagt punkt hos mange. Man kunne jo ud fra næsten samme grundlag lave en BBM-time for alle diskopumperne (Bryst, biceps, mave), og det var så hvad man trænede en hel time. :tongue:

Brydning lyder ellers som en interessant ide - det kræver i hvert fald syg styrke og stabilitet i mave, baller og lår (og resten), meeeen det er måske tvivlsomt hvor mange der er med på den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Rene var i hopla, klar til at lave noget rigtig hård yoga, så det var hvad vi gjorde.

Det er altid svært at huske sådan en hel time, og han havde desværre ikke lige programmet skrevet ned, bl.a. fordi han laver et nyt tema for sine timer hver uge, og derudover variere dem lidt fra gang til gang så det ikke er helt det samme man laver når man har alle hans timer.

Men vi lavede i hvert fald følgende:

Sidebøjninger, både med begge arme strakt og kun den ene arm strakt.

Hunden

Stol - squat-positionen, statisk med vandrette lår og langsomme bevægelser helt i bund og helt op. Den var der vist mange som synes var rigtig svær.

Forøverbøjninger med lidt varierende fodbredde

Trekant variant, med det ene ben bøjet - synes jeg selv jeg fik lavet rigtig flot. :bigsmile:

Stående stillinger på et ben (med overkroppen vandret så vidt muligt), første omgang med hænderne nede for at hjælpe på balance, anden gang strakt, og tredje gang den ene arm strakt lige frem og den anden holdt fast i foden, så man strakte forsiden af låret.

Klovnen - den nemme hovedstand som jeg også viste i det lille video-klip fra forleden.

Dyb afslapning til sidst.

En superfed time, hvor jeg var rigtig godt koncentreret, hvilket også var påkrævet.

Da jeg først får hentet min cykel om lidt gik jeg naturligvis de 2x3km til og fra træning - SUVERÆNT vejr :cooldance:

Forresten, hvis mine yoga-beskrivelser er total uforståelige, og nogle godt kunne tænke sig det, så kan jeg godt vedhæfte billeder af de øvelser jeg kan finde.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvad lavede du i impuls idag? Spinning?

Så dig nemlig hverken ved vægte eller maskiner  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile: Hvis det ikke er yogaen i formiddag du hentyder til, så kan det vist kun være spinning. Beskrivelse kommer efter maden.

Træner du der fast? Og kan du da lige hilse på en anden gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad lavede du i impuls idag? Spinning?

Så dig nemlig hverken ved vægte eller maskiner  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile: Hvis det ikke er yogaen i formiddag du hentyder til, så kan det vist kun være spinning. Beskrivelse kommer efter maden.

Træner du der fast? Og kan du da lige hilse på en anden gang :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja træner der ca. hver dag...

det var her kl. 19 du gik hurtigt forbi mig på vej i bad, kom først i tanke om det var dig bagefter så ville jeg ikke forstyrre ;)

Havde en sort t-shirt på.

Link to comment
Share on other sites

Spinning

:w00t::w00t::w00t: Jeg overlevede min første dobbelttime :laugh:

En spinning 1 efterfulgt af en begynder.

I 1'er timen fortæller Mette lystigt at vi starte med det værste, så er det ligesom overstået. Det var det bestemt også, for det foregik cirke således:

5 omgange af 1 min stående følger takten, så 1 min acceleration, hvor man skal ligge foran takten og til sidst 1 min siddende. Det giver 10 min stående og halvdelen af det i det onde tempo. Det kan jeg bare ikke endnu - ikke fordi jeg ikke kan finde rytmen, men højt tempo stående dræber mine lår på nul-komma-fem. Jeg tror vist nok at jeg fulgte med på halvdelen af acc.-tiden resten var bare på beatet.

Derfra vil jeg ikke ligefrem sige det var nemt, men det var noget mine ben var lidt gladere for. Efter den store omgang der sad jeg dog og var en smule bekymret for hvor mange kræfter der ville være til næste time, for så meget overskuu' var der sgu' ikke.

Afrulning, udstræk, pause, et trøjeskift og 2 stks bananer gjorde godt, og jeg følte mig fint klar til næste time. Jeg tog ikke alt bonus-materialet Mette foreslå til "ikke-begyndere", men 3x20 sekunders stående blev da lavet til 1x3 min, og så sluttede vi med Birte K og hendes onde onde omkvæd stående i nærmest sprint-tempo (ok, måske ikke helt, men det er hurtigt). Mine ben har vist aldrig været så fulde af syre som på sidste omkvæd, der er et helt minut af det sjove :devil: Damn, det brændte!!!

Men som sagt, jeg overlevede, kørte 2 hæderlige time, og nu er jeg meget meget træt i stængerne, så det er dejligt der først er spinning igen på mandag.

Hennestar -> Hehe, på det tidspunkt var jeg vist rimelig fokuseret på at jeg skulle have mig en snack :4mewantfood:

Kan du ikke lige skrive en PM om hvornår du som regel er der - eller hvornår du er der i morgen f.eks., så jeg kan prøve at ramme det.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Træning 01-07-2005

Er der nu også træning med vægte i denne log??? :laugh:

Første supersæt:

Stiff arm pulldown

2 x 20 @ 10kg

Cable push pull

2 x 15 @ 30kg

Planken

2 x ca 20 sek

Swissball reverse hypers

2 x 20

Andet supersæt:

Low incline db press

1 x 10 @ 22kg

4 x 12 @ 26kg

Db row

1 x 10 @ 22kg

4 x 12 @ 30kg

Tredje supersæt:

Military press

2 x 15 @ 30kg

Pulldown

2 x 20 @ 50kg

Fjerde supersæt:

Dødløft

3 x 5 @ 80kg

Use it or loose it, som man siger... I lost it :dry:

Swissball modsat arm og ben løft

3 x 10

Femte supersæt:

Db hammercurls

1 x 5 @ 24kg

1 x 5 @ 30kg PR :devil: Powercurls!!!

Seated db hammercurls

4 x 8 @ 22kg

1 x 15 @ 14kg

Pushdown (direkte træk)

5 x 10 @ 25kg

Det var da en ganske udmærket træning :devil:

PS: Stængerne må siges at være mærkede efter igår, men det er faktisk ikke så galt igen.

Link to comment
Share on other sites

Femte supersæt:

Db hammercurls

1 x 5 @ 24kg

1 x 5 @ 30kg PR  Powercurls!!!

Nice :devil: og tillykke

Men med hvilken teknik :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Som der står... powercurls :laugh:

Går man i meget små sko var det måske på grænsen til cheatcurls, men det gør JEG ikke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Femte supersæt:

Db hammercurls

1 x 5 @ 24kg

1 x 5 @ 30kg PR  Powercurls!!!

Nice :devil: og tillykke

Men med hvilken teknik :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Som der står... powercurls :laugh:

Går man i meget små sko var det måske på grænsen til cheatcurls, men det gør JEG ikke :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så bare i orden :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens lungetræning

Jeg havde gang i den store oprydning på værelset og fandt en fin oppustelig stol under sengen. Så den skulle da pustes op - manuelt :laugh:

Den måler ca 80x80x45 plus ryglæn, så det giver rundt regnet 1/3 kubikmeter luft :devil:

Det tog 28 minutter.

Og nu skal den så bruges :bigsmile:

post-1845-1120226860_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Her så hvad jeg har nået på mine 4 (betalings)uger i Impuls, dvs fra 8. juni:

14 timers yoga

10 timers spinning

1 time total toning

1 time MBL

12 gange træning

Det giver en timepris på ca 18kr, så kan de kloge/nysgerrige jo regne ud hvad jeg har givet, hvis jeg ikke allerede har nævnt det et sted. :bigsmile:

Min vægt har i øvrigt været noget ustabil den seneste uge. Det er sikkert alt det spinning...

Onsdag 22-06-2005 - 85,0

Fredag 24-06-2005 - 83,6 (-1,4)

Mandag 27-06-2005 - 86,2 (+2,6)

Fredag 01-07-2005 - 84,2 (-2)

Lørdag 02-07-2005 - 85,6 (+1,4)

Vægtstigningen på 1,4kg fra i går til i dag var næsten pr i vægtstigning. Rekorden lader til at være 1,6kg sat helt i starten af perioden, nemlig den 25.-26. februar, hvor jeg gik fra 91,6 til 93,2. :laugh:

I starten af juni var jeg tæt på med 1,5kg fra 85 til 86,5. Det kan forhåbentlig sige lidt om hvor vigtigt det er at veje sig hver dag, hvis man vil have en ide om udviklingen. Hvis jeg var på kur og kun vejede mig hver uge ville det godt nok være trist, hvis jeg lige havde ramt sådan en dag. Hudfoldemålinger viser da også at der ikke er sket noget siden sidst, så det er blot væskebalance/føde i transit :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft mand, der er kun 5-6 kg imellem os!

Hvordan føles det at være en pind? :bigsmile:

Har du planer om at hitte de tunge vægte igen, eller vil du for altid være en pind?

Har set billederne i MBC og det er altså for vild en udvikling, respekt herfra!

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft mand, der er kun 5-6 kg imellem os!

Hvordan føles det at være en pind?  :bigsmile:

Det føles overraskende godt :bigsmile:

Man kan se sine abs, se vener alle mulige steder og bedst af alt, passe alle sine bukser igen :laugh:

Har du planer om at hitte de tunge vægte igen, eller vil du for altid være en pind?

Har set billederne i MBC og det er altså for vild en udvikling, respekt herfra!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har da planer om at løfte tungt på et tidspunkt, men selv at blive rigtig tung vil jeg nok ikke stile efter.

To ting står klart for mig:

1. Selvom man ser resultater, så er det ikke superspændende at være på skrump på 4 mdr, så jeg vil næppe tillade min fedtprocent at gå voldsomt højt op igen - måske 12 stykker med min nuværende målemetode.

2. Jeg kan meget bedre lide min krop nu end da jeg var "tung"

Ifølge mine målinger har jeg 77-78kg fedtfri masse (det er måske lidt højt sat, fordi fedtprocentmålingen nok er 1-2 procent-point for lav). Det er planen at få det på den anden side af 80kg med en fedtprocent i stil med min nuværende. Men langt langt vigtigere er det at jeg holder min krop sund, at jeg lytter til den, hvis der er smerter og gør noget ved det. Det ene udelukker heldigvis ikke det andet, men sådan her må prioriteterne bare være.

Og tak :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

I dag featuring Kristina

Programmet var:

- Skrædderstilling, vejrtrækning, en smule stræk af ryggen

- Tegne cirkler med hoften, dvs køre overkroppen rundt i cirkler

- Kattestræk, først de simple, så med lidt mere bevægelse

- 2 x hundestræk + barnets stilling

- 2 x rimelig standard solhilsner (der findes vist ikke rigtig en standard solhilsen, men disse kommer vist tæt på)

- Starten af en solhilsen til og med hunden, så strækkes det ene ben bagud og op så godt man nu kan, og det føres frem til duens stilling. Den sad vi så i lidt , og for så at øge strækket lidt skulle vi bøje forover. Det blev så gentaget med det andet ben også. Supergod til at få strukket ballen godt

- En solid omgang hund og omvendt hund, frem og tilbage...

- Sidebøjning stående med en arm imod loftet

- Trekanten

- Vrid A (rygsøjlen) - den nederste ben var bare strakt

- Afslapning

Det er så fed en fornemmelse man har i kroppen bagefter. :smile:

post-1845-1120297767.jpg

post-1845-1120297774.jpg

post-1845-1120297780_thumb.jpg

post-1845-1120297795_thumb.jpg

post-1845-1120297845_thumb.jpg

post-1845-1120297946.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share