bænkprestrøje


tonny
 Share

Recommended Posts

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

At man kan finde på at bruge udstyr til styrkeløft tyder dog på at man allerede har fået en straf i livet: Uheldige gener  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er klart, for med de heldigste af alle heldige gener kommer der intet slid på kroppen af at flytte rundt på store vægte! Og det aller-aller-ALLER-som-der-bedste er at udstyr bare forære en kilo!!! Man skal ikke kæmpe for det, det er bare såd'n: "VOILA! Her nogen kilo til dig min skat!"

:4slap:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
At man kan finde på at bruge udstyr til styrkeløft tyder dog på at man allerede har fået en straf i livet: Uheldige gener  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er klart, for med de heldigste af alle heldige gener kommer der intet slid på kroppen af at flytte rundt på store vægte! Og det aller-aller-ALLER-som-der-bedste er at udstyr bare forære en kilo!!! Man skal ikke kæmpe for det, det er bare såd'n: "VOILA! Her nogen kilo til dig min skat!"

:4slap:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var tilfældet for ColaJunkie, han hentede 20 kg første gang han prøvede trøje og fik 140 kg :smile:

Link to comment
Share on other sites

At man kan finde på at bruge udstyr til styrkeløft tyder dog på at man allerede har fået en straf i livet: Uheldige gener  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er klart, for med de heldigste af alle heldige gener kommer der intet slid på kroppen af at flytte rundt på store vægte! Og det aller-aller-ALLER-som-der-bedste er at udstyr bare forære en kilo!!! Man skal ikke kæmpe for det, det er bare såd'n: "VOILA! Her nogen kilo til dig min skat!"

:4slap:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke engang løgn

Sidst jeg glemt min trøje i klubben, lå den og lavede sæt på 200, da jeg ville hente den igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

At man kan finde på at bruge udstyr til styrkeløft tyder dog på at man allerede har fået en straf i livet: Uheldige gener

eller også vil man bare gerne have en ærlig chance for at gøre sig i konkurrencen, da udstyret er tilladt yil disse

men du kan jo passende stille op og vise os nogle overlegne gener ved at vinde en masse styrkeløft konkurrencer uden brug af udstyr.

alternativt kunne du bakke op om nordland cup der afholdes 1 gang om året. var du der i lørdags?? - jeg fik ikke hilst på dig ihvertfald

ps: jeg tror ikke Siders gener er så dårlige, selvom han bruger udstyr

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

utrolig at vi skal høre på det mund lort, hver gang der er en der nævner en trøje

folk ævler og kæfter op om en masse ting de ikke aner en skid om.

ja en trøje give flere kilo og hvad så

der nu engang et regl sæt inden for styrke løft

hvor det er tilladt at bruge dem

Link to comment
Share on other sites

Problemet er som jfk rigtigt pointerer, at folk udtaler sig om noget de ikke har en skid forstand på. Prøv at mød op og se nogen stævner eller deltag. Jeg har selv set både udstyrsfrie of almindelige styrkeløft stævner og IMO er de stævner med udstyr mere underholdende. Løftende bliver mere ekstreme (især squat) og gør styrkeløft til en ekstremsport.

Jeg startede selv til styrkeløft efter at have været tilskuer til SM 2003 i 3 kamp, da det stævne virkelig gjorde indtryk på mig. Det var sgu fedt og se folk presse sig til det yderste i teknisk krævende udstyr. Havde jeg mødt op til et stævne uden udstyr var jeg nok ikke startet, da det er lidt mere kedeligt at glo på IMO.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

At man kan finde på at bruge udstyr til styrkeløft tyder dog på at man allerede har fået en straf i livet: Uheldige gener  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er klart, for med de heldigste af alle heldige gener kommer der intet slid på kroppen af at flytte rundt på store vægte! Og det aller-aller-ALLER-som-der-bedste er at udstyr bare forære en kilo!!! Man skal ikke kæmpe for det, det er bare såd'n: "VOILA! Her nogen kilo til dig min skat!"

:4slap:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke engang løgn

Sidst jeg glemt min trøje i klubben, lå den og lavede sæt på 200, da jeg ville hente den igen :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg oplevede det samme med min squatdragt forleden... Og fanme om ikke den brugte racket i TRE KVARTER uden at vi andre kunne komme til!!! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det var tilfældet for ColaJunkie, han hentede 20 kg første gang han prøvede trøje og fik 140 kg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det gjorde jeg også første gang jeg prøvede en trøje! 20kg på bænkpressen! og første gang jeg prøvede en anden trøje, vupti der kom også nogen kilo på! MEN, at omsætte det til et stævnegodkendt løft viste sig at være en HELT anden sag… :wink:

Det er klart at hvis man bare ska' ned og vise sig i "Fitten" og fyre nogen ego løft af, så er det da sikkert smart nok, men at omsætte det til et godkendt løft er HÅRDT!!! Det er 10 gange hårdere at bænkpresse 90% af mit trøjemax end 95% af mit RAW max!

Jeg fatter ikke at der er så mange der konstant skal sammenligne deres hygge-fitness-løfteri med en sportsgren bare fordi sporten i deres umiddelbare form kan udføres af alle.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Anders jeg forstår ikke helt din sidste post...du skrev man ikke fik noget foræret - jeg nævner en der fik 20 kg foræret, og han var og er helt klar over hvad der er et godkendt løft og hvad der ikke er...?

Link to comment
Share on other sites

Anders jeg forstår ikke helt din sidste post...du skrev man ikke fik noget foræret - jeg nævner en der fik 20 kg foræret, og han var og er helt klar over hvad der er et godkendt løft og hvad der ikke er...?

<{POST_SNAPBACK}>

For en styrkeløfter eller en der gerne vil være der, tæller løft uden for stævner ikke rigtigt. Det er på platformen at det tæller og ingen andre steder.

Link to comment
Share on other sites

NU var det ved os cola løftede i trøje

og det var ikke noget der var i nærheden af noget der kunne godkendes

<{POST_SNAPBACK}>

Det forstår jeg ikke, for:

Anders jeg forstår ikke helt din sidste post...du skrev man ikke fik noget foræret - jeg nævner en der fik 20 kg foræret, og han var og er helt klar over hvad der er et godkendt løft og hvad der ikke er...?

<{POST_SNAPBACK}>

:tongue:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Anders jeg forstår ikke helt din sidste post...du skrev man ikke fik noget foræret - jeg nævner en der fik 20 kg foræret, og han var og er helt klar over hvad der er et godkendt løft og hvad der ikke er...?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke skrevet at man IKKE fik noget foræret… :wink:

Genlæs evt. min post uden mine-fitness-venner-har-prøvet-at-lave-noget-der-minder-om-din-sport-og-derfor-ved-alt-brillerne på. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Trøjer er sjove. Mit mål er at pimpe min så meget til SM, at jeg bløder ud af øjenkrogene pga. presset fra trøjen, og kun med nød og næppe får nervefunktionen i armene tilbage inden dødløften :laugh:

Trøjeløft er SJOVT, for det bliver så voldsomt teknisk. Tror man skal være inde for sporten for at forstå, hvor fantstiske teknikere de bedste bænkpressere ofte er.

Link to comment
Share on other sites

Anders jeg forstår ikke helt din sidste post...du skrev man ikke fik noget foræret - jeg nævner en der fik 20 kg foræret, og han var og er helt klar over hvad der er et godkendt løft og hvad der ikke er...?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej DOC!

Vis dig som en rigtig mand og bestem dig for hvornår du vil løfte i og uden trøje eller meld dig ud af diskussionen om trøjer -jeg er klar....og en slap trøjefreak som mig kan du vel altid slå, det kan da ikke være så svært kan det????

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vis dig som en rigtig mand og bestem dig for hvornår du vil løfte i og uden trøje eller meld dig ud af diskussionen om trøjer -jeg er klar....og en slap trøjefreak som mig kan du vel altid slå, det kan da ikke være så svært kan det????

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Jeg må bare erklære mig enig med Mr. Faber i ovenstående, og så er den ikke længere...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Styrkeløftsbænkpres? Udover udstyret er det også andet regelsæt i forhold til den måde de fleste motionister udfører øvelsen på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Styrkeløftsbænkpres? Udover udstyret er det også andet regelsæt i forhold til den måde de fleste motionister udfører øvelsen på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det vil være en god ide :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share