bænkprestrøje


tonny
 Share

Recommended Posts

De er jo ved at gøre noget ved det, da de tydeligvis har interesse i sporten.
Men tydeligvis ikke nok til rent faktisk at gøre noget ved det :4smartass:
Jeg kan ikke nævne andre end dem på listen, da jeg ikke taler med andre der styrkeløfter. Men nu er det jo kun en brøkdel af dk's styrkeløftere der sidder på mol, så mon ikke der er andre utilfredse ude i landet?

Du sagde selv, at du kendte mange. Nu ændrer du mening og kommer med gisninger om hvorvidt de eksisterer. Kan du nu blive enig med dig selv? :poking:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den eneste grund til jeg stillede op til dm-bænk var jeg havde forberedt det de sidste 4 måneders tid, og ikke mærkede noget til min skade når først jeg kom i trøjen - hvis jeg ikke havde døjet med min skulder havde jeg hellere end gerne mødt op til nordland, og det er på trods af jeg ikke ligefrem er til trekamp.

/ Søren :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Et par opvarmningsløft og et semi max løft er ikke det der ødelægger skulderen.

Der er jo også 2 andre løft man kan hygge sig med til stævnet.

En del af sport er også at konkurrere på trods af at man ikke er 100%. Det kræver en balance af boller og sund fornuft.

jeg ser stadig kun bortforklaringer og et ønske om quick fixes. Jeg forventer at jeg kan få et semi godt løft godkendt til SM efter 4-5måneder med trøje tekniktræning ca. 1xpr uge og hyppigere senere hvios jeg kan holde til det. Rigtigt god tager sikkert et par år.

Ord ord ord, men bakkes ikke op af handling.

Jeg ville ikke sætte mine penge på, at de der kritiserer udstyr mest viser sig til nordland næste år... Det er bare varm luft på internettet...

Jeg har personligt droppet Nordland pga. studiet. Men kunne finde på at komme fra bufféten, men garanterer for at jeg ikke løfter raw. Det er det rene vanvid og jeg er stærkt imod det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke det elastik-udstyr passer til sporten.

Når det hedder styrkeløft burde det være styrken det drejede sig om, og ikke hvem der var dygtigst teknisk til at få elastikken til at virke bedst.

Men det får vi nok meget svært ved at blive enige om.

De der ikke får særlig meget ud af trøjen vil føle sig forurettet, mens de der henter en masse ikke har noget imod det  :smile: 

Jeg synes dog bare det giver et forkert billede, og et forkert resultat!

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Disse ord er som taget ud af min mund, helt enig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den eneste grund til jeg stillede op til dm-bænk var jeg havde forberedt det de sidste 4 måneders tid,

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå, men ikke forberedt Nordalnd på trods af RAW er en høj prioritet for dig?

og ikke mærkede noget til min skade når først jeg kom i trøjen

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det jag siger, det er vanvid ikke at bruge udstyr.. Pisse farligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man får 20kg ud af en trøje vil jeg betegne det som middelgodt

20 kg, synes jeg dælme er slattent. Får man kun 20kg begår man enten nogle fejl, eller også er man meget uerfaren :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget man får ud af trøjen afhænger jo også af hvor ens stickingpoint er. Mit er feks. i toppen selv under RAW løft. For et års tid siden fik jeg kun ca. 10kg ud af trøjen, men nu er jeg vel efterhånden oppe på 20-25kg efter lang tids trøjespecifik træning med bands, kæder og klods. En stor del af min fremgang tror jeg dog også skal tilskrives en forbedret evne til at eksploderer stangen forbi mit stickingpoint. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke det elastik-udstyr passer til sporten.

Når det hedder styrkeløft burde det være styrken det drejede sig om, og ikke hvem der var dygtigst teknisk til at få elastikken til at virke bedst.

Men det får vi nok meget svært ved at blive enige om.

De der ikke får særlig meget ud af trøjen vil føle sig forurettet, mens de der henter en masse ikke har noget imod det  :smile: 

Jeg synes dog bare det giver et forkert billede, og et forkert resultat!

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Disse ord er som taget ud af min mund, helt enig :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fede løft til Norland forøvrigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nu for det meste, at resultatet ville blive det samme. :wink:

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.

Hvilke skader er det lige udstyret giver? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke det elastik-udstyr passer til sporten.

Når det hedder styrkeløft burde det være styrken det drejede sig om, og ikke hvem der var dygtigst teknisk til at få elastikken til at virke bedst.

Men det får vi nok meget svært ved at blive enige om.

De der ikke får særlig meget ud af trøjen vil føle sig forurettet, mens de der henter en masse ikke har noget imod det  :smile: 

Jeg synes dog bare det giver et forkert billede, og et forkert resultat!

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Disse ord er som taget ud af min mund, helt enig :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fede løft til Norland forøvrigt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu forholder det sig sådan, at Styrkeløft kun er en hobby for mig. Der er så mange ting, der er vigtigere som fx at deltage i min søsters svendegilde som var den samme dag og at forberede mig på eksamen.

Jeg behøver heller ikke stille op til en stævne for at vise min styrke. Jeg klare mig fint med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens se at sporten kan forbedres og sandsynligvis vil være langt mere publikumsvenlig, uden udstyr!

Jeg vil stinke (endnu mere) uden udstyr der er som skabdt til mine sticking points (de er alle i bunden).

Første gang jeg trak sumo i en dragt blev min teknik bedre og jeg hev en massiv pr hjem.. Hvad så?

Det gør ikke at min beundring for dem der har teknikken til at udnytte udstyret vinder.. No way. En rigtig vinder tager guldet lige meget omstændighederne. Det er et spørgsmål om at forvalte sit talent bedst muligt og afsøge alle muligheder for at vinde.

I could have been a contender... No fucking way :laugh:

Dem der taler om snyd og den forkerte vinder, kende åbenbart ikke konceptet vedrørende regler osv inden for sportsgrene. Hvis man er imod udstyr, så gør noget! Underskrifts indsamlinger, bak op om Nordland, lav eget forbund, etc.. Det ville være smukt! men der sker ikke en skid. Ingen dukker op til nordland, etc..

Link to comment
Share on other sites

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nu for det meste, at resultatet ville blive det samme. :wink:

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.
Hvilke skader er det lige udstyret giver? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kommer til at løfte mange flere kg end kroppen rent faktisk kan løfte. Et par stramme knæbind er jo heller ikke en måde at beskytte knæene på. Dette klares fint med et par løse knæbind. Prøv også at hvad der sker for folk, når der er problemer med deres trøje, de er chanceløse.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nu for det meste, at resultatet ville blive det samme. :wink:

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.
Hvilke skader er det lige udstyret giver? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kommer til at løfte mange flere kg end kroppen rent faktisk kan løfte. Et par stramme knæbind er jo heller ikke en måde at beskytte knæene på. Dette klares fint med et par løse knæbind. Prøv også at hvad der sker for folk, når der er problemer med deres trøje, de er chanceløse.

<{POST_SNAPBACK}>

Em god måde at undgå skader på, er derimod hovedløst at maxe konstant til træning, f.eks. ugen inden et stævne :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Døjer desværre med nogle skader, men prøver at få det bedste ud af situationen. Bare lidt tamt at jeg ikke kan smide mere vægt på, men sådan er det.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.

<{POST_SNAPBACK}>

:poking::poking::poking:

Forøvrigt er det noget fis at sige, at vi kun forsvarer vores meninger "for ikke at vende op og ned på det hele"... Har endnu ikke oplevet en, der var knald stærk i udstyret, uden også at være det raw.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget man får ud af trøjen afhænger jo også af hvor ens stickingpoint er. Mit er feks. i toppen selv under RAW løft. For et års tid siden fik jeg kun ca. 10kg ud af trøjen, men nu er jeg vel efterhånden oppe på 20-25kg efter lang tids trøjespecifik træning med bands, kæder og klods

lang tid og lang tid, det kan nu diskuteres. Jeg vil stadig betegne dig som forholdsvis uerfaren(ganske ligesom jeg selv iøvrigt). Uerfaren skal ikke forståes som uvidende, men mere som en der ikke har haft mulighede for at træne det i tilstrækkelig lang tid pga. man ikke har været i gamet i så lang tid endnu

Link to comment
Share on other sites

Nu har folk jo grunde til ikke at stille op til Nordland lige som de har grunde til ikke at stille op til udstyrs-stævner.

<{POST_SNAPBACK}>

En god måde at undgå skader til stævner er jo f.eks. at melde afbud til de fleste af dem, og slet ikke stille op. Det er 100% skadesfri helgardering imod skader :poking:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Døjer desværre med nogle skader, men prøver at få det bedste ud af situationen. Bare lidt tamt at jeg ikke kan smide mere vægt på, men sådan er det.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.

<{POST_SNAPBACK}>

:poking::poking::poking:

Forøvrigt er det noget fis at sige, at vi kun forsvarer vores meninger "for ikke at vende op og ned på det hele"... Har endnu ikke oplevet en, der var knald stærk i udstyret, uden også at være det raw.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men nu er der faktisk flere, der aldrig vil være blandt de bedste, hvis udstyret ikke var til.

Og kan godt følge Søren i, at det ikk altid er den stærkeste, der vinder. Jeg synes da også det er underligt, at man kan være meget stærkere end sine konkurrenter og så alligevel tabe.

Link to comment
Share on other sites

ptpoul

nu skriver han at han intet kunne mærke når han var i trøjen.. desuden klart man ikke gider stille op til et stævne, når man allerede ved på forhånd at ens præstationer vil være langt fra optimale, og man hellere vil holde sig fra den tunge træning for at komme af med skaden hurtigst muligt...

kan kun tilslutte mig mølvis og faber, men sådan er sporten nu og vil der nok ikke blive ændret på...

Link to comment
Share on other sites

IMHO gør de tunge kilo, som folk kan løfte i udstyr sporten til en ekstrem sport. Squat fx er ikke den samme oplevelse til et udstyrs stævne som et raw stævne.

Det er dog sjovt, at dem der er imod udstyr af styrkeløfterne er dem, som har problemer med at få særlig meget ud af udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt følge styrkeløfterne. De forsvare deres sport med næb og klør. De ved godt, at der vil blive vendt op og ned på top og bund, hvis udstyret blev afskaffet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nu for det meste, at resultatet ville blive det samme. :wink:

Men umiddelbart har udstyret ikke nogen funktiton udover at give folk en 'falsk' styrke. Nu har jeg på det sidste droppet udstyret og har sluppet for en del skader, som udstyret føre med sig, så vil ikke holde den store flammetale om, at vi ikke kan undvære udstyret, når sandheden er en anden.
Hvilke skader er det lige udstyret giver? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kommer til at løfte mange flere kg end kroppen rent faktisk kan løfte. Et par stramme knæbind er jo heller ikke en måde at beskytte knæene på. Dette klares fint med et par løse knæbind. Prøv også at hvad der sker for folk, når der er problemer med deres trøje, de er chanceløse.

<{POST_SNAPBACK}>

For min halvgamle krop er det meget værre, at løfte nærmax vægte raw end i udstyr. Og hvis du tænker på nogle af de stunts, man ser hvor folk er ved at smide stangen i hovedet på dem selv, vil jeg mene at det primært sker for folk der ikke har skyggen af teknik. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul

nu skriver han at han intet kunne mærke når han var i trøjen.. desuden klart man ikke gider stille op til et stævne, når man allerede ved på forhånd at ens præstationer vil være langt fra optimale, og man hellere vil holde sig fra den tunge træning for at komme af med skaden hurtigst muligt...

kan kun tilslutte mig mølvis og faber, men sådan er sporten nu og vil der nok ikke blive ændret på...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det klart?? :blink: Har da allerede nu stillet til to stævner, hvor jeg vidste at min præstation i ét af løftene ikke var optimalt, men at jeg kunne gøre mit bedste i de to andre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu har folk jo grunde til ikke at stille op til Nordland lige som de har grunde til ikke at stille op til udstyrs-stævner.

<{POST_SNAPBACK}>

En god måde at undgå skader til stævner er jo f.eks. at melde afbud til de fleste af dem, og slet ikke stille op. Det er 100% skadesfri helgardering imod skader :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der vist ingen, der melder afbud til et stævne pga. det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share