Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning lørdag

ca 12 km løb - almindelig 'cruiser-tempo'

Nu har jeg bestilt en kettlebell :w00t: - så tung som 8 kg :chicken: - den fås vidst ikke meget lettere...Så når jeg får den skal der styrketrænes :devil::devil:

Dejligt at se at du får løbet så meget. :cooldance:

Er spændt på at høre hvad du synes om det. Får du instruktion også? Hvornår skal "slaget" stå?

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se at du får løbet så meget. :cooldance:

Er spændt på at høre hvad du synes om det. Får du instruktion også? Hvornår skal "slaget" stå?

Jeg havde bare bestilt en kb online og nu får jeg besked om, at der ikke er flere 8 kg på lager :4ranting: - og at der ikke kommer det før november :raisebrow: Jeg havde ikke tænkt i instruktionsbaner - jeg holder åbenbart utroligt meget af at gøre tingene forkert og få ondt i ryggen :tongue: Nå må finde et andet sted at erhverve en kb - kan man ikke bare købe en bowlingkugle og få støbt et håndtag på :tongue:

Går ikke ud fra at du tilfældigvis har haft en kb i 8 kg-størrelsen, som nu er til salg :tongue: - det er trods alt nok for meget en tøsestørrelse :chicken:

Nå well jeg var jo også ude i skoene i dag :w00t:

11 km løb

Link to comment
Share on other sites

Desvaerre ikke.

Jeg har samme problem her i england.... Det firma jeg koeber hos faar foerst deres 24 kg i naeste uge, saa nu har jeg ogsaa ventet laenge.

Men hvis det er til at betale transporten til DK kan du forsoege her

http://powerseekers.co.uk/

Deres kugler ser ret "flotte" ud

De har ikke vaeret saa flinke til at svare paa mails, indtil jeg altsaa betalte for KB'en hvor de saa var saa venlige at fortaelle at de ikke havde flere :dry: Det havde vaeret rart hvis de havde skrevet det paa siden foer man gav sine kort oplysninger. Men den kommer snart og saa er jeg jo glad igen.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

10-11 km restitutionsløb - tiltrængt efter gårsdagens intervaller :tongue:

Jeg vil i nærmeste fremtid forsøge at holde mig til et løbe'program' (det er nærmere bare en struktur :tongue: ) der ser sådan ud:

Mandag: ingen løb

Tirsdag: intervalløb

Onsdag: restitution

Torsdag: marathontempo (der eventuelt løbes i lange intervaller á 3-5 km - en ide jeg fik fra et Allan Zachariasen-program på MTC's hjemmeside)

Fredag: ingen løb

Lørdag: fartleg

Søndag: lsd

På fridagene vil jeg styrketræne og/eller cykle. Desuden skal jeg regelmæssigt løbe motionsløb på halv- og helmarathondistancerne. Ellers har jeg forestillet mig at fortsætte med en samtlig ugentlig distance på 50-80 km/uge frem til nytår - derefter tager jeg det op til revision igen :tongue: Desuden hedder den restitutionsuge hver 4-5 uge.

Før de 78 km i Schweiz næste sommer skal jeg nok op og runde de 100 km/uge men den tid den sorg (øh glæde selvfølgelig :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hey Mizzrasmussen.

Jeg synes jo dit program ser fremragende ud, håber at du kan holde det. Det lyder meget fornuftigt med de 50-80 om ugen, men jeg tror virkeligt det bliver hårdt at løbe de 100 km om ugen. Altså ikke at gøre det en eller to uger, men at blive ved... Det er i hvert fald hvad jeg selv har erfaret, på den bitre måde :blush:

Jeg vil jo næsten følge samme program, så vi kan jo holde hinanden lidt i internet-hånden med træningen.

Hvordan har du tænkt dig at lave fart leg?

Link to comment
Share on other sites

Hey Mizzrasmussen.

Jeg synes jo dit program ser fremragende ud, håber at du kan holde det. Det lyder meget fornuftigt med de 50-80 om ugen, men jeg tror virkeligt det bliver hårdt at løbe de 100 km om ugen. Altså ikke at gøre det en eller to uger, men at blive ved... Det er i hvert fald hvad jeg selv har erfaret, på den bitre måde :blush:

Jeg vil jo næsten følge samme program, så vi kan jo holde hinanden lidt i internet-hånden med træningen.

Hvordan har du tænkt dig at lave fart leg?

Sidst vinter, hvor det var min mening at øge til 130 km/uge (det var også sidste år et mål at løbe den lange tur i Schweiz :tongue: ) fandt jeg også ud af, at for mig trak det tænder ud efter 80-90 km/uge :devil:

Men jeg fik til gengæld filet mig frem til, at det program jeg har udlagt rammerne for ovenfor, var en struktur, der passede mig godt.

Fartleg løber jeg i enten hårde eller lette varianter :tongue: - men i virkeligheden har det lidt karakter af intervaller af variende længde og varierende tempo og gerne krydret med lidt bakker og/eller trapper (trapper er lettest at finde, hvor jeg bor...). Det er en måde at få lidt fart og højintensitetstræning, som virker lidt legende, ind i programmet. Og så afstemmer jeg intensiteten efter dagsformen. Jeg har prøvet at løbe intervaller to gange om ugen i stedet for og det knækkede jeg halsen på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Styrketræning fullbody - twice in one week :w00t: Det er stadig for pinligt at logføre vægtene :chicken:

Var hos massør i går aftes og det er jo altid fantastisk - pånær de steder på kroppen, hvor alt bare gør ondt :devil: Jeg har et højre baglår, der nu er ude af stand til at slappe tilstrækkeligt meget af, til at det faktisk kan få glæde af at blive masseret :blink: Jeg tror ham når han siger, at der ligger mange særheder på sådan en briks :tongue::laugh:

Og så skal jeg ud og repelle i morgen formiddag - det ser jeg vældig meget frem til :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

ca 11 km løb.

Det var meningen at det skulle have været fartleg men jeg kan åbenbart allerede nu ikke holde mig program :tongue: Jeg havde sovet for lidt og var noget påvirket af, at min aftensmad fredag bestod af vingummi og skumfiduser i rigelige mængder - det gav en noget klam fornemmelse i maven ved løbeturen lørdag morgen :mad:

Til gengæld var rapellingen helt fin, og jeg skal klart ud igen! Den første gang bruger man jo bare sit krudt på at finde ud af, hvordan man skal håndtere rebet :tongue: Jeg havde regnet med at have væsentligt større krise over at komme ud over kanten men det gik fint. Man skal bare lade være med at starte med at kigge ned :tongue:

Træning søndag

18-19 km løb - lsd. Fin tur i Utterslev mose.

Link to comment
Share on other sites

opdatering...

Fredag ingen træning overhovedet...det sker ikke så tit :blink:

Træning Lørdag

ca 13 km løb inkl. let fartleg

Træning søndag

18-19 km lsd-løb. Super-fedt løbevejr i dag :4thumbup: - kølig luft og høj klar sol i Utterslev mose :bigsmile:

Jeg skal have erstattet den fartleg med noget andet eller byttet rundt i programmet. Et eller andet hænger ikke sammen siden jeg er så træt i benene lørdag (var det også sidste lørdag). Har overvejet om jeg skal flytte styrketræning af ben over på en løbedag og håbe at jeg kan bide i det sure æble og komme afsted til træning to gange på en dag, for det holder ikke rigtig at jeg har gang i benene hver dag, fordi jeg styrketræner på løbefrie dage...

Overvejer om jeg skal løbe Newline Skovmarathon (Skovmaren) i Hillerød den 6. november. Må lige se, hvordan mine ben arter sig :blush:

Link to comment
Share on other sites

Kunne det være en idé at starte lidt blidere op, og f.eks. skrotte lørdagens løb? Bare til at starte med, og så om 3-4 uger sætte den på skemaet igen.

Altid dejligt at følge din træning... Efter at have læst her, glæder mig helt vildt til at komme ud igen. Skal bare lige have den ondeste forkølelse ud af kroppen (og jeg er ellers aldrig syg, men den hærger godt nok lige i øjeblikket).

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

Intervalløb: 20 min opvarmning, int. 8x3 min+1 min pause, 15 min nedjog.

Ikke nogen god intervaldag - min puls ville ikke ordentligt i vejret, som den jo gerne skal ved intervalløb :mad: I et enkelt interval (nr. 5 el. 6) ramte den 180 - som er det jeg gerne minimum skal ramme - og ellers lå den og rodede rundt i 160-170'erne. Det var nu ikke min fornemmelse at farten fejlede noget. Nå pyt - det var bare en dårlig dag. Til gengæld var vejret godt - koldt og klart :bigsmile:

Til gengæld har jeg fået flybilletter til en forlænget weekend i London i starten af november :4thumbup: - synes det er så lang tid siden jeg har været der, selvom det måske ikke er helt rigtigt (sidste besøg var vidst i foråret...). Har da også overvejet om jeg ikke kunne spare en del penge ved simpelthen bare at flytte derover i stedet for at stå i den situation, at jeg får abstinenser, når jeg ikke har været der i ½ år :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey MizzRasmussen,

Hvad er din maxpuls? Det virker da mærkeligt at du ikke kunne få pulsen højere op på de andre intervaler :blink: Men nogle dage vil kroppen bare heller ikke som træningsprogrammet siger den skal og det skal man ikke lade sig slå ud af.

Jeg tror ikke jeg behøver at fortælle hvor dejlig en by london er, hvis man altså er til lidt hektisk liv, der mest af alt minder om strøget en lørdag kl 13. Der er mere af alt, og Kbh kommer hurtigt til at virke som en lille miniputby uden det store byliv, når man har boet her et stykke tid.

Hvad forhindrer dig i at flytte herover og finde et job??

Link to comment
Share on other sites

Hvad er din maxpuls?
en makspuls-test har vist 191. Når jeg løber korte intervaller som i dag plejer jeg også at have som rettesnor at pulsen skal ramme 180 og helst 185 afhængigt af dagsformen, men i dag var min krop gået i strejke og jeg havde nærmest ikke nogen dagsform :newtongue:
Hvad forhindrer dig i at flytte herover og finde et job??

Jeg kan ikke sådan på stående fod finde et eneste godt argument for ikke at rykke teltpælene op :blush: - om ikke andet for forandringens skyld...Det skulle da lige være at jeg ikke kender jobmarkedet overhovedet, og min seneste london'ske joberfaring ligger over 10 år tilbage og er fra shipping-branchen. Og da jeg i mellemtiden bl.a. har fordrevet tiden med at tage en cand.merc.-uddannelse i erhvervsøkonomi og filosofi skal jeg nok finde mig en anden branche...Og her fik jeg så omgående produceret nogle underlige argumenter, der ligesom forudsætter at det er vildt meget mere risikabelt at skulle finde nyt job i et andet land :blush::blink: - nå men jeg kan da ikke sige, at jeg ikke (seriøst) har overvejet det...Man er jo trods alt mere mobil og fleksibel så længe man ikke har familie og børn at skulle flytte med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share