Anders Holm's Fitness Fever...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 23/11-05

Uhh en laaang da på arbejdet..! Hurtigt hjem og smide lidt mad i gabet og en tur ned og køre wheels..! :bigsmile: Ville prøve at køre lidt anderledes idag. Ikke den vilde volumen, men tungere end jeg plejer.. :4thumbup:

Ben:

Squat:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 91 kg

1x10 @ 111 kg

2x8 @ 131 kg

1x6 @ 151 kg - Følte der var god power i bener'n, så nuppede da lige en rep PR på 151 kg.. :yahoo:

2x6 @ 131 kg

Lying Hacksquat:

1x10 @ 200 kg - Næsten ingen pause mellem sidste sæt squat og denne.. Føltes ret tung.. :blink:

1x10 @ 210 kg - Denne føltes derimod nem..? :raisebrow: Nå, så må det jo blive tungere..! hehe

1x10 @ 230 kg - Lidt mere bid..! :4thumbup:

1x8 @ 260 kg (Hele stakken) - Skulle prøves!

Seated Leg Extensions:

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 65 kg

1x10 @ 70 kg

1x10 @ 75 kg

Syg god power på benene..! Total optur! :4thumbup:

Stifflegged deadlifts:

1x10 @ 51 kg

1x10 @ 71 kg

1x10 @ 91 kg

1x10 @ 111 kg

1x10 @ 131 kg

1x10 @ 101 kg

NICE!

Leg curl maskinen var itu, og jeg har ikke meget fidus til den siddende Leg curl, så jeg valgte at tage lidt skulder istedet, kunne lige nå en enkelt øvelse inden arbejde..!

DB Full Cans:

1x10 @ 6 kg

2x10 @ 8 kg

Rigtig fin omgang onsdag for benene..! Masser af overskud i øvelserne, lækkert..! Men her torsdag morgen var det ikke så sjovt at cykle op af bakkerne til arbejde..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag d. 25/11-05

Igår stod den på thanksgiving day med gutterne.. 7 Gutter der hygger med go' mad og NFL i flimmerkassen, fedt! :4thumbup: Idag var en kort dag på arbejdet, hjem og holde weekend, eller skal jo arbejde i nat, flytte for en kammerat imorgen eftermiddag og så fyre den aw til julefrokost med min gamle gymnasieklasse hehe..! :4thumbup:

Bryst:

Dumbbell Bench Press

1x12 @ 24 kg

2x12 @ 34 kg

3x10 @ 34 kg :devil:

Mega pump på patterne allerede..! Troede de ville sprænge..! hehe..

Incline Dumbbell Bench Press:

3x10 @ 30 kg

1x9 @ 30 kg - Kunne ikke klemme den sidste op, tabte håndvægtene ned på brystkassen..! :blink:

Decline Dumbbell Bench Press :

1x10 @ 28 kg

3x10 @ 30 kg

Dumbbell flyes:

2x10 @ 22 kg

2x10 @ 20 kg

De var leee'e fra første rep..! :w00t:

Triceps:

Incline fransk press:

1x10 @ 28 kg

1x10 @ 38 kg

1x10 @ 38 kg

1x10 @ 33 kg

Triceps var godt brændt af, af al pattræningen..! :4whip:

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

2x10 @ 22.5 kg

1x10 @ 25 kg

1x10 @ 27.5 kg

Rope pushdowns (dropset):

1x10 @ 40 kg -> 1x10 @ 30 kg -> 1x10 @ 20 kg

1x10 @ 40 kg -> 1x8 @ 30 kg -> 1x10 @ 20 kg Leee'heeeee!!! :tongue:

Så lige en tur under grillen :sun: Så er jeg klar til weekendens strabadser efter nattens arbejde..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/11-05

Efter en blandet weekend, med arbejde, fest og hygge... De her julefrokoster kommer til at tære på mig kan jeg mærke.. Men sjovt var det sgu! :4thumbup: I morges var det dog ikke just nemt at komme ud af fjererne..! :tongue:

Jeg var på måleren i sidste uge, lidt for sjovt, for jeg stoler ikke rigtig på at den viser korrekt. Men den viste følgende:

vægt: 88.5 kg

fedtpct: 11 % :blink:

Det betyder, at jeg ifølge maskinen har taget 2 kg muskelmasse på, siden starten af august.. Syntes det lyder af meget..?

Ryg:

Chins:

1x8 @ BW + 10 kg

2x6 @ BW + 10 kg

1x5½ @ BW + 10 kg

1x6 @ BW

Seated wide grip High Row:

1x10 @ 65 kg

2x10 @ 70 kg

2x10 @ 75 kg

Bent over rows:

4x10 @ 75 kg - Sad ikke så godt... :dry:

One handed row (træktårn):

1x10 @ 55 kg

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 65 kg

1x10 @ 70 kg

De var nemme idag.. :blink:

Hyper extensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Biceps:

Concentration Curl (Arnold style):

2x10 @ 14 kg

2x10 @ 15 kg

Standing hammercurl:

4x9 @ 14 kg

CG supineret pullups:

1x8 @ BW

1x6 @ BW

1x5 @ BW

De var da syyyygt lede..! Måske jeg lige skal have hørt Granhof og Maa' om de der buddycurls..! hehe :tongue:

Ingen mave idag.. det var blevet sent, havde kæwet for meget, så hurtigt hjem, ting der skal nåes...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/11-05

Jeg var på måleren i sidste uge, lidt for sjovt, for jeg stoler ikke rigtig på at den viser korrekt. Men den viste følgende:

vægt: 88.5 kg

fedtpct: 11 % :blink:

Det betyder, at jeg ifølge maskinen har taget 2 kg muskelmasse på, siden starten af august.. Syntes det lyder af meget..?

Lyder da helt vildt med din fremgang! :w00t: Du har siden du startede loggen d. 2. juli gainet over 6,5 kg LBM? :blink:

Troede jeg slet ikke var muligt på 5 mdr.?

Jeg har løbende skulet lidt i din log, og lagt mærke til, at du kører med vanvittig mange sæt/rep. til hver muskelgruppe!

Til gengæld ser det ud til, at du kun rammer hver enkelt muskelgruppe én gang i ugen? Tager jeg helt fejl? Kunne være man skulle prøve det! Hvis jeg så kunne regne med bare halvt så meget fremgang, ville jeg sku være tilfreds! :tongue:

M.v.h.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Lyder da helt vildt med din fremgang! :w00t: Du har siden du startede loggen d. 2. juli gainet over 6,5 kg LBM? :blink:

Troede jeg slet ikke var muligt på 5 mdr.?

Jeg har løbende skulet lidt i din log, og lagt mærke til, at du kører med vanvittig mange sæt/rep. til hver muskelgruppe!

Til gengæld ser det ud til, at du kun rammer hver enkelt muskelgruppe én gang i ugen? Tager jeg helt fejl? Kunne være man skulle prøve det! Hvis jeg så kunne regne med bare halvt så meget fremgang, ville jeg sku være tilfreds! :tongue:

M.v.h.

Anders

Hvis bare det var sådan..! hehe.. Men nej, der skal lige tages højde for 3-3½ kg vand også, som jeg ik lige har fået skrevet på.. Men hvis målingerne passer svarer det til ca. 3 kg på 5 måneder, lidt mere realistisk :tongue:

Tjaa, vil ikke sige jeg kører med vanvittig mange sæt/reps, men jeg har altid været tilhænger af høj volumen, det virker godt for mig..! :4thumbup: Og du har skulet rigtig, jeg træner kun hver muskelgruppe 1 gang om ugen. jeg er gået fra 5-6 træninger om ugen til 3. Dette har jeg gjort for at give min skadede skulder lidt ekstra hvile samt for at passe det hele ind i mit ellers travle skema. Men jeg regner med at jeg starter det nye år med at oppe træningen lidt igen. :dumbbell_lift: Så må skulderen briste eller bære..! :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

I det store hele går det faktisk ganske godt.. Men det er også længe siden jeg har førsøgt mig med de øvelser der giver mig problemer, såsom dips og military.

Jeg får lavet en masse rotationsøvelser hjemme, og føler det går bedre end det længe har gjort. Efter jul og nytår vil jeg så forsøge mig først med dips, og sidenhen med lidt mere specifik skuldertræning, dog uden overhead pres øvelser.. :smile:

Jeg er faktisk selv rimelig overrasket over fremgangen. Jeg har rigtig godt fat i fedtprocenten og vægten bliver ved med at stige. Jeg tror jeg har haft rigtig godt af, at skære ned på træningsdagene.. Men så snart tiden er til det i januar (Man har vel fri i hele januar..! :wink: ) Så vil jeg forsøge mig med en øget mængde, og nok et nærmere kig på sæt og reps.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Småsyg og uoplagt..!

Det bli'r desværre ikke til ben træning i denne uge..! Jeg er lidt syg og uoplagt, så jeg holder mig hjemme for ikke at blive helt syg..

Desuden er bukserne også begyndt at stramme ret så kraftig om lårbasserne..! Skal vist have en ny måling i næste uge..! :tongue:

-Anders... :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 2/12-05

Det sygdom der nu engang var, har forladt kroppen igen, og var fuldt oplagt på at brænde igennem idag..! Besluttede mig for at køre med en høj volumen for bryst idag, fælte jeg havde rigtig god power..! :4thumbup:

Bryst:

DB benchpress:

1x12 @ 22 kg

2x12 @ 30 kg

4x10 @ 34 kg

1x8 @ 34 kg

2x10 @ 30 kg

Vild omgang! 10 sæt! :blink: Og overraskende god power! :dumbbell_lift:

Incline DB benchpress:

2x10 @ 28 kg

2x10 @ 30 kg

1x10 @ 34 kg

1x8 @ 34 kg

1x10 @ 30 kg

Også rigtig fint her, gik fint hele vejen! :smile: Men mon ikke jeg kommer til at betale for de foregående 17 pres sæt i den sidste pres øvelse..? :tongue:

Decline DB press:

1x10 @ 28 kg - for tuuuung...

1x9 @ 26 kg

1x8 @ 26 kg

1x10 @ 26 kg - yes.. hehe!

Jo, jeg måtte betale.. Puha..! :tongue:

Incline DB flyes:

2x10 @ 20 kg

1x8 @ 22 kg

1x8 @ 24 kg

Leee' pat træning idaw..! :devil:

Triceps:

Incline French press:

1x10 @ 28 kg

2x10 @ 38 kg

1x10 @ 43 kg

1x10 @ 38 kg

One arm triceps extension cable cross: (Armen ud fra kroppen i samme vinkel som kablet, let sidebøjning på overkroppen. Siden til cable cross)

3x10 @ 25 kg

1x10 @ 27.5 kg

Bardips:

Meget længe siden jeg har kørt denne pga. skulderen. Men skulle lige have det sidste presset ud!

3x10 @ BW

Det gik fint, ingen problemer med skulderen! :4thumbup: Men der var IKKE meget tilbaws at give af..! hehe

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5/12-05

Tid til at starte endnu en uge med en gang træning..! Glæder mig til, snart at være færdig med praktik forløbet, og holde en måneds ferie! :4thumbup:

Ryg:

Chins:

1x8 @ BW + 10 kg

1x7 @ BW + 10 kg

1x6 @ BW + 10 kg

1x3 @ BW + 10 kg - Mærkede et lille ryk i skulderen og stoppede med det samme.. Efter lidt sunden var jeg klar igen..

1x8 @ BW

Seated wide grip High Row:

1x10 @ 65 kg

1x10 @ 70 kg

1x10 @ 75 kg

1x10 @ 80 kg

Bent over rows (supineret):

1x10 @ 61 kg

1x10 @ 71 kg

1x10 @ 81 kg

1x10 @ 91 kg

1x10 @ 61 kg

One handed DB row:

3x12 @ 34 kg

Lidt bitter over den ikke var tungere, så jeg tryllede lidt med en 2½ kg klods..! hehe

1x10 @ 36½ kg :4thumbup:

Hyper extensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Biceps:

Standing bicep curl:

1x10 @ 15 kg

3x10 @ 17 kg

Standing Cable Cross biceps curls:

1x10 @ 35 kg

1x10 @ 40 kg

1x9 @ 40 kg

Knælende:

1x10 @ 35 kg

Rope bicep curl:

1x10 @ 50 kg dropset til 1x10 @ 40 kg dropset til 1x8 @ 25 kg :blink:

1x10 @ 40 kg dropset til 1x10 @ 25 kg dropset til 1x10 @ 15 kg

Heeeeeeelt færdig i amer'n! :tongue:

Mave:

Dragonflags:

1x7 @ BW

2x6 @ BW

Crunch, hængende udover kanten af en træningsbænk! :devil:

1x12 @ BW

2x10 @ BW + 5 kg

Crunches:

1x10 @ BW

Forsøgte mig med mere, men var totalt udsolgt i maven..! :devil::devil::devil:

En rigtig fin gang træning idag..! Selvom jeg også fik kæwet den en del..! Tror jeg fik aftalt med et par stykker at smutte over og se Loaded Cup til foråret..! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6/12-05

Jeg har besluttet at skubbe min ben dag frem til tirsdag, da min onsdag ellers bliver meget lang..! :blink: Og vil hellere nå hjem og kunne slappe lidt af også..! :innocent:

Ny mave øvelse igår = Sindssyge DOMS i SAMTLIGE lige mavemuskler..! :w00t:

Kedelig dag på arbejdet idag..! 4 timers transport for et 2 timers møde..! :dry: Men trænes skulle der! :bigsmile:

Ben:

Squat:

1x12 @ 51 kg

1x10 @ 91 kg

2x10 @ 111 kg

1x8 @ 131 kg

1x4 @ 151 kg1

1x8 @ 131 kg

Walking Lunges:

4x24 m. @ BW + 35 kg

Fååååårrrrk..! En Leee' øvelse.. Går liiiiiige i baller'n..! :4thumbup:

Seated Leg Extensions:

1x10 @ 60 kg

2x10 @ 65 kg

1x10 @ 70 kg

Ik' mere i quads..! :blink:

Lying Leg Curls:

1x10 @ 35 kg

1x10 @ 40 kg

2x10 @ 42½ kg

Skulder:

DB Full Cans:

1x10 @ 6 kg

2x10 @ 8 kg

1x8 @ 10 kg

Rigtig god træning idag..! Fik prøvet en ny god øvelse, og der var rimelig god power i stængerne..! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders,

- lee' træning du får fyret aw - ked af hvis jeg spørger om dumme ting der har stået i loggen, har kigget på det meste af din log - inklusive din dumme skulderskade (been there, noget rigtigt rod).

- konkurrerer man stadig i Dips/Chins samt 500m CII til AF?

- hvornår er konkurrencen i 06?

Ved du hvor meget deltagerne plejer at veje i +180cm klassen?

Ser ud til at din højde er helt optimal i forbindelse med at "fylde" din klasse ud - rigtigt lækkert.

Er det pga. din skulderskade at du ikke laver BB bænkpres?

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders,

- lee' træning du får fyret aw - ked af hvis jeg spørger om dumme ting der har stået i loggen, har kigget på det meste af din log - inklusive din dumme skulderskade (been there, noget rigtigt rod).

- konkurrerer man stadig i Dips/Chins samt 500m CII til AF?

- hvornår er konkurrencen i 06?

Ved du hvor meget deltagerne plejer at veje i +180cm klassen?

Ser ud til at din højde er helt optimal i forbindelse med at "fylde" din klasse ud - rigtigt lækkert.

Er det pga. din skulderskade at du ikke laver BB bænkpres?

Hey Spock..! Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar! :4smartass:

Ja der er en styrkerunde med chins og dips, samt en 'kondi' runde med 500 m. Concept 2..

Konkurrencen plejer at falde omkring d. første weekend i oktober.

Jeg ved ikke helt hvad deltagerne i +180 vejer på scenen, men Pauli, som er 176, og vandt den lave klasse, vejede 77-78 kg på scenen. Måske det kan give en idé..?

Ja, jeg er nok så høj man får lov til at være, om det er godt eller skidt ved jeg ikke..! Jeg regner med at veje omkring 77-78 kg på scenen. Og går efter en finale plads, til at starte med... :smile:

Min skulder driller en smule under BB bænkpress, så ja det er derfor jeg kører den meget sjældent.. Vil også helst have en makker hvis jeg skal løfte den, for at kunne presse mig selv maksimalt..!

Roder du med planer om at stille op..? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Roder du med planer om at stille op..? :bigsmile:

Tak for info - super!

Nej jeg stiller bestemt ikke op - det ville vist blive en pinlig affære :laugh: - er slet ikke i jeres kategori.

Men kunne da være sjovt en dag at prøve en enkelt gang.. er dog ikke i form til den slags :rudolph:

Med mine 188cm tror jeg at jeg er for høj og spinkel bygget til at kunne være med på det plan.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Tak for info - super!

Nej jeg stiller bestemt ikke op - det ville vist blive en pinlig affære :laugh: - er slet ikke i jeres kategori.

Men kunne da være sjovt en dag at prøve en enkelt gang.. er dog ikke i form til den slags :rudolph:

Med mine 188cm tror jeg at jeg er for høj og spinkel bygget til at kunne være med på det plan.

Der skal nu nok være nogen på din højde der stiller op..! Nok også højere..! Så det er bare med at komme igang! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share