Anders Holm's Fitness Fever...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 10/6-2006

Lækkert vejr igen idag..! Hvad skal det dog ikke ende med..? :tongue: Havde en ½ aftale med Hr. Kamp, der havde ytret, at han ville være tilstede over middag, meeen i min verden er over middag altså i tidsrummet 12-13.. Senere bli'r det sgu til eftermiddag mester..! :tongue: Nå men han kom slæntrende da jeg var på vej hjem igen.. :nonono::tongue:

Bryst:

Incline Smith Bench Press (Kg uden stangen):

1x12 @ 40 kg

1x12 @ 60 kg

1x10 @ 80 kg

1x7 @ 90 kg

2x9 @ 80 kg

1x10 @ 70 kg

DB Benchpress:

5x10 @ 34 kg

Chest dips:

5x12 @ BW + 20 kg

Standing cable flyes:

1x10 @ 35 kg

3x10 @ 40 kg

2x10 @ 35 kg

Så var der vist hverken plads eller lyst til mere..! :crazy:

Cardio:

30 min. powerwalk...

Hjem og se England - Paraguay, slappe lidt af og så til 25 års kanelfest i aften... :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diæt opdatering, efter 10 uger:

Der kom ingen opdatering i sidste uge, da jeg besluttede mig for ikke at stige på vægten. Grunden til det, var en uge hvor træningen og cardio'en langt fra var i højsædet.. Men i den sidste uga har jeg vendt stærkt tilbage..

Morgenvægt: 84.7 kg. = - 1.0 kg ( i alt -5.7 kg ).

Det går jo som planlagt.. :smile: Jeg regner med at få snakket lidt med styrmanden for diæten omkring formen, og hvor meget mere jeg skal regne med at smide. Jeg regner med at jeg nok skal ned omkring 80, så det kan blive nødvendigt med en vedligeholdende periode.. Nu må vi se...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Diæt opdatering, efter 10 uger:

Der kom ingen opdatering i sidste uge, da jeg besluttede mig for ikke at stige på vægten. Grunden til det, var en uge hvor træningen og cardio'en langt fra var i højsædet.. Men i den sidste uga har jeg vendt stærkt tilbage..

Morgenvægt: 84.7 kg. = - 1.0 kg ( i alt -5.7 kg ).

Det går jo som planlagt.. :smile: Jeg regner med at få snakket lidt med styrmanden for diæten omkring formen, og hvor meget mere jeg skal regne med at smide. Jeg regner med at jeg nok skal ned omkring 80, så det kan blive nødvendigt med en vedligeholdende periode.. Nu må vi se...

Har du en "STYRMAND" på diæten??? :laugh::laugh::laugh: Lyder sgu godt - gad jeg sgu godt have...

Flot vægttab du allerede har præsteret - trods din alt for vilde og gode form... :smile::devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Har du en "STYRMAND" på diæten??? :laugh::laugh::laugh: Lyder sgu godt - gad jeg sgu godt have...

Flot vægttab du allerede har præsteret - trods din alt for vilde og gode form... :smile::devil::devil::devil:

Hehe..! Egentlig ikke..! Jeg styrer den selv, men jeg har en der hjælper mig ja.. :smile: Og hans mere erfarne øjne vil nok kunne se hvor meget mere jeg nok bør smide..! :smile:

Jo tak mester, kan kun sige lige over da..! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 12/6-2006

Så blev jeg færdig med læsningen til den første eksamen... Nu mangler jeg blot, at forberede hvad eg vil sige og inddrage det læste stof i det..! :smile:

Lækkert vejr idag, så besluttede mig for at tage cardioen da jeg kom hjem..

Ryg:

Chins:

5x10 @ BW

Front pulldowns

2x10 @ 75 kg

2x10 @ 80 kg

1x12 @ 70 kg

T-Bar barbell row in the corner (20 kg stang):

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 70 kg

1x10 @ 80 kg :crazy:

2x10 @ 70 kg

Seated One arm row:

2x10 @ 40 kg

2x10 @ 42½ kg

1x10 @ 40 kg

Hyperextensions:

1x10 @ BW + 10 kg

3x10 @ BW + 20 kg

Lette idag.. Måske der skal øges næste gang...

Gaaanz:

Spidercurls:

1x10 @ 33 kg

2x9 @ 33 kg

2x10 @ 28 kg

Den trækker bare SÅ mange tænder ud... :devil:

Standing Cable cross curl:

1x10 @ 35 kg

3x10 @ 32½ kg

Stod lige og kæwede lidt med en der kørte lidt cable curls, så det kunne jeg da også lige gøre.. :smile:

Standing Cable Curl:

1x10 @ 50 kg

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 50 kg

Doooone.. :blink:

Cardio:

35 min. powerwalk i det fine vejr.. :superman:

Jeg fik snakket med min mentor idag om at få set lidt på sagerne i næste uge..! Men inden da fik jeg besked på at få lidt mere :sun: Så er det jo godt de lover godt vejr i næste weekend... :smile:

Det kan også være at min konkurrence kalender bliver udvidet med en uge.. Der afholdes noget fitness konkurrence i forbindelse med Miss Fitness weekenden efter DM... Så måske.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13/6-2006

Fik slæbt kroppen tidligt op idag og ud på en gang morgen cardio.. :smile:

Temperaturen var allerede oppe omkring 22 grader Celsius, da jeg begav mig ud, kl 07:50.. :4thumbup:

35 min. powerwalk...

Det gode vejr og den skinnende sol gjorde, at jeg svedte lidt mere end jeg plejer.. Lækkert.. :smile:

Regner med at jeg senere lige smutter ud i solen lidt..! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13/6-2006

Gaaaal det er varmt idaw... Og Ikke mindst nede i centret..! Lækkert..! Svedte som en gris allerede før den første rep..! :4thumbup:

Jeg kunne heller ikke vente længere idag.. Så jeg tog den nye golfbag med tilhørende jern og køller på nakken, og bevægede mig over på den nærliggende boldbane og slog lidt frem og tilbage i 45 min. Niiiice..! :bigsmile:

Bryst:

Incline DB Bench Press :

1x12 @ 22 kg

1x12 @ 30 kg

1x10 @ 34 kg

4x10 @ 36½ kg

1x10 @ 34 kg

Yiir det gik godt... De strøg bare op.. Og lækker intensitet på..!

DB Benchpress:

2x10 @ 36½ kg

1x6 @ 36½ kg :laugh:

1x10 @ 34 kg

1x9 @ 34 kg

2x10 @ 30 kg

Fik de vilde streger på overkroppen efter den omgang..! :devil:

DB floor press:

3x10 @ 34 kg - med stop i bunden :crazy:

2x10 @ 30 kg

Leee' omgang bryst da..!

Triceps:

Dips:

4x20 @ BW - :superman:

1x18 @ BW

Kææft det går godt med dips for tiden..! :w00t:

pushdowns:

1x10 @ 70 kg

4x10 @ 80 kg

1x10 @ 70 kg

Sådan da..! Færdig som gårdsanger..! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det kan også være at min konkurrence kalender bliver udvidet med en uge.. Der afholdes noget fitness konkurrence i forbindelse med Miss Fitness weekenden efter DM... Så måske..

Nå okay jeg er altså ikke den eneste der er blevet lokket til at udvide med en uge??? :4thumbup: Jeg tænker dog stadig over det - men hvad en uge er jo ikke så voldsomt vel?? :cool::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå okay jeg er altså ikke den eneste der er blevet lokket til at udvide med en uge??? :4thumbup: Jeg tænker dog stadig over det - men hvad en uge er jo ikke så voldsomt vel?? :cool::bigsmile:

Hehe.. så ikke lige du havde skrevet her..! Har lige skrevet en kommentar til det i din log.. :smile: Men du har ret..! Værd at overveje.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13/6-2006

Igen idag var jeg oppe i en fornuftig tid, så jeg kunne komme ud og bevæge stængerne lidt inden den stod på gennemgang af præsentationen ved eksamen imorgen...

35 min. powerwalk...

Det blæste lidt mere idag, men stadig fin sol på..!

Ingen træning idag, jeg vil koncentrere mig 100% om eksamen imorgen.. og skubber træningen til efter denne... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vist overvurderet den tid der er til jeg har min sidste eksamen, da jeg nok ikke får trænet forfærdelig meget inden... Den er på Tirsdag, men regner med at bruge de læsepauser jeg nu har brug for, på at træne..

Men jeg kommer altså ikke derned idag... Eksamen var ca. 1½ time forsinket idag, så jeg var først færdig kl. 1615. Derfor mente jeg ikke jeg kunne rive 2 timer ud til noget træning, da jeg imorgen har en aftale ved middagstid, men det kan i høre mere om senere... :smile:

Forresten fik jeg mig et udemærket 9 tal.. Jeg ville lyve hvis jeg sagde jeg er 100% tilfreds, men jeg kan jo ikke vinde hver gang, selvom jeg jo ik' syntes det burde være et problem.. :tongue:

Nå, tilbage til læsningen...

Hygge... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders.

For det første: Det ser jo utroligt godt ud :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg har lige et par spørgsmål angående din træning:

Hvad fortrækker du så, nu hvor du har både har trænet bryst med biceps og bryst med triceps, og ligeså med ryggen..

Hvordan synes du så det er at fortrække at opdelle det på?

Angående din brysttræning, så virker det som om du er mest til 'press' øvelser?? Hvordan kan det være, hvorfor ikke noget mere flyes eller ligende?

Og med hensyn til kosttilskud, tager du så protein puvler, om morgenen og lige efter træning, eller hvordan var den??

Hilsen mig.. og fortsæt den gode træning, ser jo super ud! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders.

For det første: Det ser jo utroligt godt ud :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg har lige et par spørgsmål angående din træning:

Hvad fortrækker du så, nu hvor du har både har trænet bryst med biceps og bryst med triceps, og ligeså med ryggen..

Hvordan synes du så det er at fortrække at opdelle det på?

Angående din brysttræning, så virker det som om du er mest til 'press' øvelser?? Hvordan kan det være, hvorfor ikke noget mere flyes eller ligende?

Og med hensyn til kosttilskud, tager du så protein puvler, om morgenen og lige efter træning, eller hvordan var den??

Hilsen mig.. og fortsæt den gode træning, ser jo super ud! :devil:

Hej Thomas...

Jeg takker og bukker..! :bigsmile:

Tjaa, jeg ved ikke rigtig hvad jeg foretrækker af de 2.. Jeg har haft fin succes med begge fremgangsmåder, og har ikke haft problemer med restitutionen. Men hvis du bad mig om at vælge, ville jeg nok på nuværende tidspunkt sige Bryst/Triceps og Ryg/Biceps...

Ja, er helt klart mest til press øvelser, da jeg føler, at belastningen af brystmusklulaturen er størst her. Desuden har jeg haft en del skulderproblemer, der ikke blev bedre under flyes.

Af kosttilskud benytter jeg mig af proteinpulver, lige efter træning, essentielle olier og multivitamin...

Jeg skal forsøge at fortsætte træningen, men bli'r nok først rigtig godt igen efter på tirsdag, hvor jeg har min sidste eksamen.. Og dermed kan se frem til 2 måneders sommerferie..! :superman:

Og velkommen i loggen forresten..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas...

Jeg takker og bukker..! :bigsmile:

Tjaa, jeg ved ikke rigtig hvad jeg foretrækker af de 2.. Jeg har haft fin succes med begge fremgangsmåder, og har ikke haft problemer med restitutionen. Men hvis du bad mig om at vælge, ville jeg nok på nuværende tidspunkt sige Bryst/Triceps og Ryg/Biceps...

Ja, er helt klart mest til press øvelser, da jeg føler, at belastningen af brystmusklulaturen er størst her. Desuden har jeg haft en del skulderproblemer, der ikke blev bedre under flyes.

Af kosttilskud benytter jeg mig af proteinpulver, lige efter træning, essentielle olier og multivitamin...

Jeg skal forsøge at fortsætte træningen, men bli'r nok først rigtig godt igen efter på tirsdag, hvor jeg har min sidste eksamen.. Og dermed kan se frem til 2 måneders sommerferie..! :superman:

Og velkommen i loggen forresten..! :smile:

Jo tak, var da så lidt :) Tror os jeg fortrækker at splitte det op på den måde, ellers ender jeg med at være for træt i triceps til min bryst træning, og går jo ikke! Lige et sidste spørgsmål, da jeg kun splitter mit program op i 2... Hva ville du så mene jeg skulle træne mine skuldre sammen med?, bryst gejlet, eller ryg gejlet? Har prøvet begge dele og restiuation i skulderne er fint uanset hva jeg vælger. Men hva ville du forslå? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jo forresten, de3t der 'Rotex' motion du lavede, eller hva det nu hedder. Hva går det ud på? Hvad er det? :blink:

Det er en slags ellispe løbemaskine, hvor du ikke løfter fødderne fra de to pladser føderne skal i.. Der er også 2 håndtag på den der 'følger med' benene.. Var det sigende nok..?

Link to comment
Share on other sites

Det er en slags ellispe løbemaskine, hvor du ikke løfter fødderne fra de to pladser føderne skal i.. Der er også 2 håndtag på den der 'følger med' benene.. Var det sigende nok..?

Jo helt fint, er med nu. Mange tak :4thumbup: Men du har ikk svaret på hvor du synes skulderne skulle placeres? sammen med bryst træningen, eller sammen med ryg træningen...??

Har prøvet begge, men lige nu kører jeg dem sammen med ryggen... Hva forslår du?

Link to comment
Share on other sites

Jo helt fint, er med nu. Mange tak :4thumbup: Men du har ikk svaret på hvor du synes skulderne skulle placeres? sammen med bryst træningen, eller sammen med ryg træningen...??

Har prøvet begge, men lige nu kører jeg dem sammen med ryggen... Hva forslår du?

Det er meget individuelt.. Men optimalt set, ville jeg foreslå, at forside skulder trænes sammen med bryst triceps, og bagside sammen med ryg biceps

Link to comment
Share on other sites

Det er meget individuelt.. Men optimalt set, ville jeg foreslå, at forside skulder trænes sammen med bryst triceps, og bagside sammen med ryg biceps

Okay tak for det, men kan ikke lige overskue at skulle dele skuldr eop i 2, så skal jeg jo træne dte 4 gange om ugen hehe.. så tror jeg bare trænser den sammen med ryggen... vel egentligt lidt det samme som du gjorde i starten med Bryst biceps og ryg triceps :smile:

Men vil du ikk smide din kostplan herinde? Eller det der program hvor man kan udregne kalorier i osv..?

Link to comment
Share on other sites

Det er meget individuelt.. Men optimalt set, ville jeg foreslå, at forside skulder trænes sammen med bryst triceps, og bagside sammen med ryg biceps

Ville træne skulder sammen med bryst, da den blir godt belastet allerede ved dine pres øvelse. Ang. forside/bagside snakken, blir forsiden jo os trænet ved biceps curl, men ellers rigtigt med pres = forsiden, ryg= bagside - hvis det skal deles op, hvilket jeg ikke mener man kan 100%. Så synes det en dum idé at dele den op over 2 dage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay tak for det, men kan ikke lige overskue at skulle dele skuldr eop i 2, så skal jeg jo træne dte 4 gange om ugen hehe.. så tror jeg bare trænser den sammen med ryggen... vel egentligt lidt det samme som du gjorde i starten med Bryst biceps og ryg triceps :smile:

Men vil du ikk smide din kostplan herinde? Eller det der program hvor man kan udregne kalorier i osv..?

Det er nu ikke så uoverskueligt at skulle dele det op.. :smile:

Husk nu at træne BEN også..! :wink:

Hvsi du kigger længere tilbage i loggen, omkring starten af maj, finder du en kostplan jeg bruger, men syntes du skal lave din egen.. Jeg bruger Krop og Kost regnearket. det findes på allnatural.dk

Ville træne skulder sammen med bryst, da den blir godt belastet allerede ved dine pres øvelse. Ang. forside/bagside snakken, blir forsiden jo os trænet ved biceps curl, men ellers rigtigt med pres = forsiden, ryg= bagside - hvis det skal deles op, hvilket jeg ikke mener man kan 100%. Så synes det en dum idé at dele den op over 2 dage :smile:

Tjaa, nu ved jeg ikke hvordan du træner biceps mester.. :tongue: Meen det er vist forholdsvist ubetydelig lidt forside skuldre aktiveres under en korrekt udført biceps øvelse.. Så vidt jeg ved bruges den blot som stabilisator.

Hvis man skal dele sin træning op på den måde som Thomas ønsker, og skal tage så meget højde for restitutionen som muligt. Vil jeg mene at man skal dele skuldertræningen op i de 2. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17/6-2006

Igen tidligt oppe, og så på en lørdag.. :nonono: Det irriterer mig en smule, at jeg ikke føler jeg kan tillade mig, at tage et par timer i centret... Tirsdag bliver nok den sværeste eksamen jeg endnu har haft på ingeniørstudiet, og jeg vil jo gerne gøre en god figur.. Trist at det skal gå ud over så meget andet... Men efter tirsdag har jeg sommerferie..! :superman:

35 min. powerwalk

Ikke et øje på vejene... Lækkert stille ind igennem skoven.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17/6-2006

Igen tidligt oppe, og så på en lørdag.. :nonono: Det irriterer mig en smule, at jeg ikke føler jeg kan tillade mig, at tage et par timer i centret... Tirsdag bliver nok den sværeste eksamen jeg endnu har haft på ingeniørstudiet, og jeg vil jo gerne gøre en god figur.. Trist at det skal gå ud over så meget andet... Men efter tirsdag har jeg sommerferie..! :superman:

35 min. powerwalk

Ikke et øje på vejene... Lækkert stille ind igennem skoven.. :bigsmile:

Ja, det er lidt ØV når omstændighederne gør at der ikke kan trænes - men det positive er jo, at du allerede er i super god form og på tirsdag har du ferie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er lidt ØV når omstændighederne gør at der ikke kan trænes - men det positive er jo, at du allerede er i super god form og på tirsdag har du ferie :wink:

Åårh Boop..! :bigsmile:

Du forstår at vende det positivt.. Dejligt..! :smile: Og du har helt ret..! Blir skøøøønt med 2 måneders ferie..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share