MOL VS. Bodyhouse


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men lad os nu se hvor mange kg du kan holde på efter endt kur… Når du så finder ud af at du ikke kan holde på massen, så forstår du sikker hvorfor folk griner af bemærkningen "bare en enkelt kur"…

Hvorfor mener du ikk man kan holde på den opnåede masse? :blink:

Hvis det meste er væske vil det være svært (giver sig selv), men ellers kan jeg ikk se det.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er lige lavet forsøg fra SDU hvor de satte unge mænd på styrketræning og test. Efter en periode uden test men med styrketræning røg de tilbage på niveau med dem som ikke havde brugt.

Der blev ikke brugt PCT. etc.

IRL. holder nogen på deres gains, andre ikke.

Jeg har respekt for at WO Fantic og Spondy har valgt primo og ikke er hoppet på never ending kure, men hvor mange kender i der vælger den vej?

Måske er det en fordom fra min side, men jeg ser 2store gupper inden for mængden af AS brugere:

1. Jeg krudter op til sommer og midster hele skidtet igen. Krudter måske af og til men det hele klapper sammen i -ikke træningsperioder

2. Wow det var fedt, krudt rykker. Mere vil have mere, respekten mistes gradvist doseringen øges gradvist.

Der findes dem der holder sig til lave doseringer af de mere sikre stoffer, men ud fra hvad jeg har set BH er det enten massive kure med mange præparater, eller drengerøve der er bange for nåle, der dominerer billedet.

Måske er det fordi de "kvikke" brugere bruger søgefunktionen, læser artiklerne og smutter til tyrkiet uden at poste om det? I Dunno..

Link to comment
Share on other sites

Ja lad os da tag diskussionen igen.. Det plejer jo som regel at være rigtig sjovt...  :wink:

Tror det var Preafke som mener at vi AAS brugere sørger for at samfundet mister mange penge fordi vi så tit ligger indlagt... Ja og hva så? Vi betaler også skat, så vi har selvfølgelig også lov til behandling.

Argumenterne med at AAS brugere går og banker alle folk holder altså bare heller ik, for de personer som gør det er højest sandsynlig ikke en skid bedre når de ik bruger AAS.

Vi bestemmer nu engang selv hvordan vi vil leve vores liv... Det må jo i bare acceptere... Folk står heller ik og dunker jer oven i hovedet når i drikker jer pisse fulde i weekenden, i ku jo ende bivirkninger selv.

Derudover mener jeg nu ikke at folk bliver lokket til AAS gennem BH, det skal de nok blive med det samme de vil være større, om BH fandtes eller ej ville nok være et fedt.

<{POST_SNAPBACK}>

Og der opstår mit problem når AS brugere og rygere f.eks. på vores bekostning koster samfundet penge. Når de skader os, eller bruger deres "stoffer" på bekostning af andre. Når mennesker skader andre mennesker i deres egoistiske ræs er jeg stærkt i mod det - jeg troede det var naturligvis men åbenbart ikke :blink:

Link to comment
Share on other sites

Workoutfanatic
Det er sgu da til at brække sig over. Hvis du synes det er umuralsk og idiotisk, så lad være med at tage skidtet! At andre ikke har det på samme måde bør man da som et voksent menneske kunne respektere, sålænge det ikke skader dig personligt.

What a load of :4pooh: utroligt at folk ikke ser længere end deres egen snude...

Er du også ligeglad med folk der kører uden sele, kører for størkt, uden hjelm, drikker, spiser, junker sig halvt ihjel, ryger indtil de render rundt som darth vader... :raisebrow:

Sundhedssektorens $ er monster.....men nå nej, det skader dig ik personligt, måske bortset fra din trækprocent!

Ja, jeg er overordnet faktisk temmelig ligeglad om folk påfører sig selv skade. At have ondt i røven over dem, der gør, er IMO så småligt, som noget kan være. Come on.... Hvor meget tror du at trækprocenten stiger som følge af behandlinge foresaget af overdrevent brug af AS? Kan ikke engang forstille mig, at det er en hundrededel af en promille.

Hold da op hvor må du være bitre på MANGE mennesker, som bruger dine hårdtjente håndøre på noget fjolleri.

devito-->

"Hvis der ikke fandtes et forum som BH var der nok ik så mange ..... der ville prøve AS"

Hvad baserer du så det på?

Det var som svar på spondy's udsagn...

Hvis folk bliver snakket fra AS på BH er det jo bare fint i mine øjne, men derfor er det stadig en side som vejleder og huser aktive krudt-grise....

Ja, det ville fanme også være fedt, hvis folk ikke blev vejledt! Så kan de fanme lære at føle bivirkningerne! Ha! De fortjæner det sku de store omkostningssvin! De skulle brændes levende, sku' de!

Fra BH om Dianabol:

Selvom Dianabol har mange potentielle bivirkninger er de dog sjældne ved doser op til 20 mg per dag..........

...... I højere doser ved 50 mg og derover per dag kan man observere øget aggressivitet hos brugerne. Derfor bør folk med stort temperament være opmærksomme på dette og sørge for at kontrollere sit temperament.

:laugh: grunden til folk har stort temperament er fordi de ikke kan styre det....
Tror du at folk, som intet ønske har om at prøve AS, bevæger sig ind på forumet og bliver lokket til det? Det må da næsten være en hel promille af AS-brugere, der gør det. Og det bliver klart opvejet af alle dem, som på forhånd ER fastsatte på at dope sig, men finde vej til BH og tilegner sig viden om stofferne og dets virkning og bivirkninger, hvordan man formindsker chancer for alvorlige bivirkning, den rette injektionsteknik, sterilitet, faretegn og meget, meget mere.

Tværtimod tror jeg BH har fået MANGE til droppe tanken om AS, efter råd fra boardets brugere. Det bliver desværre aldrig nævnt, hvor ofte nye brugere bliver frarådet brug af AS på BH.  :dry:

Igen det var en hentydning til Spondy kommentar, men faktum at andre kører kurer for nok ikke "børn" til at synes det er mere forkert....

Den med risikoen for at skade andre er da værst.... Så skulle stress, diæter, lovlige lægemidler, rygestop mm også forbydes, da de som AS i sidste ende kan resultere i øget aggressivitet. Det er MENNESKET, der skader andre mennesker... Man kan ikke bruge sit AS-brug som undskyldning.
Det var dog den ringeste sammeligning...

Det ville jeg oså havde svaret, hvis jeg ikke kunne finde ud af at give et begrundet svar. /B]

Synes du virkeligt, at du skal bestemme, hvordan folk skal leve deres liv, og om de skal have børn? Wake up... Sådan fungere det heldigvis ikke. Hvis lykken for en person er, at blive større end hvad naturligt er muligt, skal han da så ikke have lov til det?
Nej :laugh: jo hvis han klipper sit sygesikringskort over...

...Eller også kunne han beholde sit sygesikring, HVIS han løb begynder at løbe en tur om morgenen, hvor han samtidigt samler skrald op, som han derefter afbrænder i sin miljøbevidste brændeovn, men han tilbereder et måltid fra sin egen økologiske nyttehave for derefter at tage hen og lave forskelligt frivilligt ubetalt arbejde for samfundet, for derefter at sætte sig og tigge på Nørreport en halv times tid, og aflevere omsætningen til skattekontoret ved dagens afslutning. Så kan det være, han kan få lov til at bo i DIT samfund.:please:

Så kunne man omvendt sige, at blev muligheden for ham at opnå sin lykke elimineret, kunne han ende i dyb depression, blive mere aggresiv af ren og skær afmagt, og derved skade sine nære både emotionelt og fysisk, i stedet for at finde sin lykke, og blive et mere harmonisk menneske.
Ha ha, og børn er skyld i at nogle er pædofile :laugh:

WTF? Hvordan skulle det på nogen måde kunne sættes i sammenhæng til ovenstående?

"Den er vanskeligere, men der er større kulturel accept af dette stof. Især fordi det ikke medfører potentielt voldsomme mentale ændringer. Derudover er de helbredsmæssige konsekvenser ikke nødvendigvis så stpre rent ummidelbart, hvor det første skud AS potentielt kan medføre infektioner, hjertestop etc.."

LOL! Nu stopper det snart! :bigsmile:

Hvis et stof er kulturelt acceptabelt, så er det i orden at bruge det, til trods for dets skadelige virkning?? WTF!? Så hvis AS var mere kulturelt acceptabelt, havde du ikke haft samme holdning til det?  :raisebrow:

Hvordan kan du sige, at tobak ikke medfører potentielt voldsomme mentale ændringer? Hvad medfører nikotiontrangen? Aggressivitet, irritation, konsentrationsbesvær, lavere tolerencetærskel og listen fortsætter....

De helbredsmæssige konsekvenser ikke så store ift. AS? Nu stopper festen altså. Ja, AS kan medføre infektioner, hjertestop ect. hvis man ikke sætter sig ind i tingene f.eks. ved at læse på BH. :wink:

:tongue4: Tror du du er imun fordi du har læst det på bodyhouse :laugh:

Nej. Men hvis ens mål med at deltage i denne "debat" var andet end bare at bashe modparten, ville man kunne finde meningen med sætningen. Hvis det alligevel skulle gå forbi folks hoveder, indsatte jeg en smilie som skulle kunne understrege meningen. Da det åbenbart er alle, der har evner til dette, skal jeg glædeligt udpensle det for dig:

Det er en hentydning til, at BH faktisk hjælper folk til formindske mulighederne for de kedelige ting du nævner, og derved faktisk sparer sundhedssystemet for at bruge resourcer på fejlfix'ene. Hvis man tager hadebrillerene af, kan man sagtens forstå, at jeg ikke mener jeg er immun over for bivirkningerne, men jeg har bedre forudsætninger for ikke at få dem, ved at tilegne mig viden om hvordan man formindsker chancerne for dem.

"En helt grundlæggende årsag til at man får modvilje imod AS brugere er at en stor del af dem: Træner som idioter, er meget unge og uintelligente, ikke havde en anstændig base inden de gik igang. "Brian frekvensen" er uhyggeligt høj blandt AS brugere."

So f**** what?! Hvordan kan folks måde at træne på, deres intelligens og udgangspunkt støde dig?

Fordi den intelligens ikke kun gør sig gældene i centeret :tongue:

Igen kan jeg ikke forstå, hvad du mener...

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by Workoutfanatic
Link to comment
Share on other sites

Flexi--->

Fuckin' A!!

Du må ha en eller anden form for problemer med lavt selvværd første gang du skænker det en tanke!

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Du må VIRKELIGT have problemer med lavt selvværd, hvis du har brug for at være nedsættende for at højne dit eget værd.

Og hvad så hvis manden skulle have lavet selvværd? Så vil du gerne stå og stikke til ham? :poking: "Hahaha! Se ham! Han har det dårligt med sig selv! Hahahaha! Hold da op en taber!" Det siger vidst mere om dig, end det gør om ham.

Det er virkeligt sølle....

Link to comment
Share on other sites

Ja lad os da tag diskussionen igen.. Det plejer jo som regel at være rigtig sjovt...  :wink:

Tror det var Preafke som mener at vi AAS brugere sørger for at samfundet mister mange penge fordi vi så tit ligger indlagt... Ja og hva så? Vi betaler også skat, så vi har selvfølgelig også lov til behandling.

Argumenterne med at AAS brugere går og banker alle folk holder altså bare heller ik, for de personer som gør det er højest sandsynlig ikke en skid bedre når de ik bruger AAS.

Vi bestemmer nu engang selv hvordan vi vil leve vores liv... Det må jo i bare acceptere... Folk står heller ik og dunker jer oven i hovedet når i drikker jer pisse fulde i weekenden, i ku jo ende bivirkninger selv.

Derudover mener jeg nu ikke at folk bliver lokket til AAS gennem BH, det skal de nok blive med det samme de vil være større, om BH fandtes eller ej ville nok være et fedt.

<{POST_SNAPBACK}>

Og der opstår mit problem når AS brugere og rygere f.eks. på vores bekostning koster samfundet penge. Når de skader os, eller bruger deres "stoffer" på bekostning af andre. Når mennesker skader andre mennesker i deres egoistiske ræs er jeg stærkt i mod det - jeg troede det var naturligvis men åbenbart ikke :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så med når du skader mit skrøbelige AS-oppustede selvværd, ved at foragte og tale ned til mig indtil jeg grrrader zom en lille klovn på din egen bekostning? Hader du så dig selv?

Bu-fucking-hu!! At mene at andre folk skal indrette deres liv efter din fløjte fordi deres levestil i mindste og inddirekte form kan påvirke dit liv en lille smule negativt er fanme definationen af at være egoistisk.

Edited by Workoutfanatic
Link to comment
Share on other sites

Kære krudthoveder..

Sagen er at det er jer der sætter vores sport / hobby i et dårligt lys.

Når folk ser jeg har en dunk kosttilskud stående kommer spørgsmålene nemt om det er noget af det ”der doping”

Hvis man går op i sin træning hører man bemærkninger om ”man er en af dem der bruger det der”

De knægte jeg har trænet har fået bekymrede spørgsmål om "er ham den store der træner jer ikke på det der doping"

Jeg er ligeglad med hvad i gør med jeres egen krop og helbred, men… I er med til at stigmatisere hele ”The iron game” som en slags dopingens sandkasse.

Og I er med til at give alle os der træner clean for fornøjelse, funktionalitet eller konkurrence et dårligt rygte.

Og det syntes jeg er synd og skam!

Og at I ikke kan se det viser bare hvor meget jeres egne etiske grænser er gledet ned af skråplanet.

Link to comment
Share on other sites

Det ville jeg oså havde svaret, hvis jeg ikke kunne finde ud af at give et begrundet svar. /B]

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, du ville have sagt som følger:

Vi har vidst vidt forskellige holdninger til emnet, og jeg tror ikke det er værd at diskutere, da vores nok forskellige livssyn øjensynligt forhindre os at godtage vores argumenter som gyldige. Vi har vores forskellige holdninger, og de vejer begge lige tungt.

:poking::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kære krudthoveder..

Sagen er at det er jer der sætter vores sport –hobby i et dårligt lys.

Når folk ser jeg har en dunk kosttilskud stående kommer spørgsmålene nemt om det er noget af det ”der doping”

Hvis man går op i sin træning hører man bemærkninger om ”man er en af dem der bruger det der”

Jeg er ligeglad med hvad i gør med jeres egen krop og helbred, men… I er med til at stigmatisere hele ”The iron game” som en slags dopingens sandkasse

Og det syntes jeg er synd og skam!

<{POST_SNAPBACK}>

Kære selvbestaltede moralske ophøjethed

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

...Synd og skam.

Link to comment
Share on other sites

Og der opstår mit problem når AS brugere og rygere f.eks. på vores bekostning koster samfundet penge. Når de skader os, eller bruger deres "stoffer" på bekostning af andre. Når mennesker skader andre mennesker i deres egoistiske ræs er jeg stærkt i mod det - jeg troede det var naturligvis men åbenbart ikke  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så med når du skader mit skrøbelige AS-oppustede selvværd, ved at foragte og tale ned til mig indtil jeg grrrader zom en lille klovn på din egen bekostning? Hader du så dig selv?

Bu-fucking-hu!! At mene at andre folk skal indrette deres liv efter din fløjte fordi deres levestil i mindste og inddirekte form kan påvirke dit liv en lille smule negativt er fanme definationen af at være egoistisk.

<{POST_SNAPBACK}>

Læg mærke til han bruger udtryk som "os", "vores" og "andre mennesker"? Hvordan du kan opfatte dét som om han kun tænker på sig selv, siger vist mere om DIN tankegang. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Workoutfanatic..

Jeg syntes det er synd og skam at en så god og sund hobby som BB og styrketræning i medierne og andre steder præges så meget af hvad krudthovederne laver.

Det gør at alt for mange unge mennesker ser det som den nemmeste/eneste udvej til en god fysik og at vores sport/hobby i medierne bliver præget ALT for meget af historierne om Roid pusherne.

Med andre ord.. I ødelægger meget for os andre!

Og at du ikke kan se det er på alle måder særdeles tankevækkende… :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kære krudthoveder..

Sagen er at det er jer der sætter vores sport –hobby i et dårligt lys.

Når folk ser jeg har en dunk kosttilskud stående kommer spørgsmålene nemt om det er noget af det ”der doping”

Hvis man går op i sin træning hører man bemærkninger om ”man er en af dem der bruger det der”

Jeg er ligeglad med hvad i gør med jeres egen krop og helbred, men… I er med til at stigmatisere hele ”The iron game” som en slags dopingens sandkasse

Og det syntes jeg er synd og skam!

<{POST_SNAPBACK}>

Kære selvbestaltede moralske ophøjethed

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

...Synd og skam.

<{POST_SNAPBACK}>

Han har påtaget sig det ansvar, at hjælpe nogle unge knægte i gang med sporten på en hensigtsmæssig og ufarlig måde. Han har på ingen måde sat sig op på en beundret piedestal, som du gør det til.

Sidespørgsmål: Prædiker du også AS forbrug til unge gutter der vil ind i gamet? (”Practise what you preach”-dynamikken)

Link to comment
Share on other sites

Bare lige en lille bemærkning til doping snakken...

- Det er da paradoksalt, at vi i øjeblikket har en dopingliste med over 300 præparater, hvoraf højst en fire-fem stykker er virkelig virkningsfulde.

- Samtidig tolererer vi i stigende omfang brug af medicin til præstationsforbedringer andre steder i samfundet, siger Ask Vest Christiansen.

Han nævner universitetsstuderende som eksempel.

- Jeg kan stadig huske, da jeg selv læste. Da havde jeg studiekammerater, der brugte koffeinpiller for at kunne læse længere og være klar til eksamen.

- Samtidig var det et middel, der gav karantæne, hvis cykelryttere brugte det. Senere har jeg som censor oplevet en studerende, der havde taget betablokkere for at holde nerverne i ro. Og den slags medicin ser ud til at blive stadig mere almindelig på universiteterne, mens det er ulovligt for sportsfolkene.

- Men hvis man tager det i en eksamenssituation, er det jo også for at fremme præstationen og derved give sig selv en fordel i konkurrencen på arbejdsmarkedet. Præcis som atleterne tager stoffer for at få en fordel i deres konkurrencer.

- Det paradoksale er så, at jo mere medicin, vi selv bruger, des hårdere kæmper vi for, at sporten skal være ren. Det er som om, sporten er blevet udråbt til reservat skarpt adskilt fra virkeligheden udenfor.

- Det besynderlige er, at mens vi ser positivt på medicin, der fremmer vores præstationer i hverdagen, oplever vi det som forkasteligt, hvis sportsfolk forsøger at fremme deres præstationer med de samme typer af medicin, siger Ask Vest Christiansen.

Skal lige med at Ask Vest Christiansen er ph.d. stipendiat på Institut for Idræt og Biomekanik på Syddansk Universitet

Edited by konradx
Link to comment
Share on other sites

Bare lige en lille bemærkning til doping snakken...

- Det er da paradoksalt, at vi i øjeblikket har en dopingliste med over 300 præparater, hvoraf højst en fire-fem stykker er virkelig virkningsfulde.

- Samtidig tolererer vi i stigende omfang brug af medicin til præstationsforbedringer andre steder i samfundet, siger Ask Vest Christiansen.

Han nævner universitetsstuderende som eksempel.

- Jeg kan stadig huske, da jeg selv læste. Da havde jeg studiekammerater, der brugte koffeinpiller for at kunne læse længere og være klar til eksamen.

- Samtidig var det et middel, der gav karantæne, hvis cykelryttere brugte det. Senere har jeg som censor oplevet en studerende, der havde taget betablokkere for at holde nerverne i ro. Og den slags medicin ser ud til at blive stadig mere almindelig på universiteterne, mens det er ulovligt for sportsfolkene.

- Men hvis man tager det i en eksamenssituation, er det jo også for at fremme præstationen og derved give sig selv en fordel i konkurrencen på arbejdsmarkedet. Præcis som atleterne tager stoffer for at få en fordel i deres konkurrencer.

- Det paradoksale er så, at jo mere medicin, vi selv bruger, des hårdere kæmper vi for, at sporten skal være ren. Det er som om, sporten er blevet udråbt til reservat skarpt adskilt fra virkeligheden udenfor.

- Det besynderlige er, at mens vi ser positivt på medicin, der fremmer vores præstationer i hverdagen, oplever vi det som forkasteligt, hvis sportsfolk forsøger at fremme deres præstationer med de samme typer af medicin, siger Ask Vest Christiansen.

Skal lige med at Ask Vest Christiansen er ph.d. stipendiat på Institut for Idræt og Biomekanik på Syddansk Universitet

<{POST_SNAPBACK}>

Lidt skæv analogi..

Sportsfolk skal yde noget fysisk, så de tager stoffer for at blive stærkere, hurtigere whatever..

Studerende skal fremlægge deres viden, men de tager sgu' ikke stoffer for at blive klogere, men for at fjerne den flaskehals der kan forekomme ved formidlingen, som kan resultere i at de ikke blir bedømt for hvad de faktisk ved.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt krum, hvad så med betablokkere i golf, billiard etc..

Modifanil som præstationsfremmer neuralt og mentalt hos Kelly White mener jeg det var?

Der er mange sportsgrene der afhænger af at man skal holde nerverne, tankerne og hånden i ro, i alle de grene kan beroligende være præstationsfremmende..

Link to comment
Share on other sites

Lidt skæv analogi..

Sportsfolk skal yde noget fysisk, så de tager stoffer for at blive stærkere, hurtigere whatever..

yep, og desuden så er sportsfolk i direkte konkurrence med hinanden hvor studerende ikke skal konkurrere med andre end dem selv.

Link to comment
Share on other sites

Mine knægte læser også på nettet. Og de vil gerne være store og stærke..(og de har også god fremgang med god solid grundtræning og alm. mad)

Og folk der bruger krudt er bare dårlige rollemodeller, og det bekymrer mig. Jeg er 30 år og kan sagtens selv se gennem hype og BS. Men jeg er sgu ked af hvis de dårlige vaner man f.eks ser på BH skulle smitte af på nogen af mine ”knægte!”

Jeg vil 10 gange hellere fremhæve en med en dedikation som Craw end en der har fået store biceps gennem nogen kure!

Der er da mange fornuftige mennesker der har taget et overvejet valg ved at bruge AAS og andre midler, men det ændrer ikke ved at deres valg, overvejet eller ej, smitter af på os alle sammen.

At man slet ikke kan se at det image man stiller op der er til skade for hele sporten siger vist mest om dem der er til de lette løsninger… desværre.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt krum, hvad så med betablokkere i golf, billiard etc..

Modifanil som præstationsfremmer neuralt og mentalt hos Kelly White mener jeg det var?

Der er mange sportsgrene der afhænger af at man skal holde nerverne, tankerne og hånden i ro, i alle de grene kan beroligende være præstationsfremmende..

<{POST_SNAPBACK}>

My point exactly :smile: - synes det er ok, at der skelnes mellem de 2 ting.

edit: Altså, drugs in school vs. drugs in sport, ikke nervemedicin mm. vs. anaboler, test, EPO mm. :wink:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Kære krudthoveder..

Sagen er at det er jer der sætter vores sport –hobby i et dårligt lys.

Når folk ser jeg har en dunk kosttilskud stående kommer spørgsmålene nemt om det er noget af det ”der doping”

Hvis man går op i sin træning hører man bemærkninger om ”man er en af dem der bruger det der”

Jeg er ligeglad med hvad i gør med jeres egen krop og helbred, men… I er med til at stigmatisere hele ”The iron game” som en slags dopingens sandkasse

Og det syntes jeg er synd og skam!

<{POST_SNAPBACK}>

Kære selvbestaltede moralske ophøjethed

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

...Synd og skam.

<{POST_SNAPBACK}>

Han har påtaget sig det ansvar, at hjælpe nogle unge knægte i gang med sporten på en hensigtsmæssig og ufarlig måde. Han har på ingen måde sat sig op på en beundret piedestal, som du gør det til.

Sidespørgsmål: Prædiker du også AS forbrug til unge gutter der vil ind i gamet? (”Practise what you preach”-dynamikken)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej.

Link to comment
Share on other sites

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

Jamen... vil det sige, at du selv er stolt over dine bedrifter og det, at du krudter den (= "måden du gør det på"), eller har du (også i dine egne øjne) et kedeligt udgangspunkt for at træne?

Link to comment
Share on other sites

Lige nogle tanker…

Denne diskussion gik fra starten ud på hvad de unge ville have – MOL versus Bodyhouse – ud fra en ide om at Bodyhouse havde væsentligt flere besøgende. Det viser sig, at være forkert idet MOL har ca. det dobbelte antal daglige besøgende jfr. chart.dk, hvilket må indikere at de unge vil have MOL!!!

Nu har doping-debatten efterhånden udviklet sig i en retning, som jeg fra starten af denne tråd anså som uundgåelig. Jeg har selv gennem lang tid fulgt med på begge sites uden den store skrivelyst, og har dermed fået adgang til spændende træningsrelateret materiale, som jeg har læst med stor interesse. Bodyhouse og MOL giver efter min opfattelse ofte to forskellige perspektiver på mange ting indenfor træning, hvilket i mine øjne er en nødvendig forudsætning i en stræben efter en dybere forståelse af de mange mange aspekter såvel fysiske som psykiske, der indgår i styrketræning. Netop derfor er det vanskeligt at sige, hvilket site der er bedst.

Mange herinde på MOL retter en meget skarp kritik af Bodyhouse, hvilket efter min bedste overbevisning skyldes uvidenhed. Bodyhouse er IKKE kun et sted, hvor hårdt pumpede fyre med anseelige mængder test i blodet folder sig ud og giver gode råd til 17årige, men rent faktisk også et sted, hvor der er en fandens masse interessant data tilgængelig. Et interessant eksempel der illustrerer hvad BH også kan bruges til er tråden om et medlems psykiske bivirkninger som følge af AS. Denne tråd afholder forhåbentligt nogle unge knægte fra at begive sig i kast med AS. Der findes ”brådne kar” på alle fora, hvorfor det ikke nytter noget med alle de generaliseringer, som brugerne herinde på MOL alt for ofte slynger ud om ”Dem der ovre på BH”.

Jeg anvender ikke selv AS i min træning, men ikke desto mindre finder jeg emnet yderst interessant og følger interesseret med i udviklingen indenfor området. Jeg synes ærligt talt at brugerne herinde er lidt for ”hellige” i deres udmeldinger – det er som om hver gang ordet ”steroider” bliver nævnt, går alle i forsvarsposition med det samme. Lær dog at acceptere at mange har en anden opfattelse end Jer, og prøv i stedet at forstå årsagerne hertil og den videnskabelige side af steroider, så kan det være at i rent faktisk kan bidrage med noget konstruktivt i denne evigt tilbagevendende debat. At i er uenige i deres valg, er så bare det, men lær dog at acceptere at nogen er anderledes end Jer...

Link to comment
Share on other sites

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

Jamen... vil det sige, at du selv er stolt over dine bedrifter og det, at du krudter den (= "måden du gør det på"), eller har du (også i dine egne øjne) et kedeligt udgangspunkt for at træne?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har mit individuelle mål med og holdning til min træning. Jeg er stolt over det arbejde, jeg ligger i min træning og livsstil(dog er træningen ikke det vigtigste i mit liv). Dermed skal det også siges, at jeg sagtens kan beundre folk, som arbejder hårdere end mig og dermed også clean atleter.

Mit udgangspunkt for at træne er ganske simpelt. At gøre mig selv mere attraktiv og dermed have bedre muligheder såvel med at score og på andre områder af livets gang. Og fordi jeg elsker det! Har ikke trang til at finde en udredning om HVORFOR jeg elsker det. Hvis der er noget, som jeg føler forøger min livskvalitet, gør jeg det uden at stille spørgsmål om begrundelse.

Det er nok ikke et udgangspunkt som er vellidt herinde. Men det er ærligt.

Edited by Workoutfanatic
Link to comment
Share on other sites

Lige nogle tanker…

Denne diskussion gik fra starten ud på hvad de unge ville have – MOL versus Bodyhouse – ud fra en ide om at Bodyhouse havde væsentligt flere besøgende. Det viser sig, at være forkert idet MOL har ca. det dobbelte antal daglige besøgende jfr. chart.dk, hvilket må indikere at de unge vil have MOL!!!

Nu har doping-debatten efterhånden udviklet sig i en retning, som jeg fra starten af denne tråd anså som uundgåelig. Jeg har selv gennem lang tid fulgt med på begge sites uden den store skrivelyst, og har dermed fået adgang til spændende træningsrelateret materiale, som jeg har læst med stor interesse. Bodyhouse og MOL giver efter min opfattelse ofte to forskellige perspektiver på mange ting indenfor træning, hvilket i mine øjne er en nødvendig forudsætning i en stræben efter en dybere forståelse af de mange mange aspekter såvel fysiske som psykiske, der indgår i styrketræning. Netop derfor er det vanskeligt at sige, hvilket site der er bedst.

Mange herinde på MOL retter en meget skarp kritik af Bodyhouse, hvilket efter min bedste overbevisning skyldes uvidenhed. Bodyhouse er IKKE kun et sted, hvor hårdt pumpede fyre med anseelige mængder test i blodet folder sig ud og giver gode råd til 17årige, men rent faktisk også et sted, hvor der er en fandens masse interessant data tilgængelig. Et interessant eksempel der illustrerer hvad BH også kan bruges til er tråden om et medlems psykiske bivirkninger som følge af AS. Denne tråd afholder forhåbentligt nogle unge knægte fra at begive sig i kast med AS. Der findes ”brådne kar” på alle fora, hvorfor det ikke nytter noget med alle de generaliseringer, som brugerne herinde på MOL alt for ofte slynger ud om ”Dem der ovre på BH”.

Jeg anvender ikke selv AS i min træning, men ikke desto mindre finder jeg emnet yderst interessant og følger interesseret med i udviklingen indenfor området. Jeg synes ærligt talt at brugerne herinde er lidt for ”hellige” i deres udmeldinger – det er som om hver gang ordet ”steroider” bliver nævnt, går alle i forsvarsposition med det samme. Lær dog at acceptere at mange har en anden opfattelse end Jer, og prøv i stedet at forstå årsagerne hertil og den videnskabelige side af steroider, så kan det være at i rent faktisk kan bidrage med noget konstruktivt i denne evigt tilbagevendende debat. At i er uenige i deres valg, er så bare det, men lær dog at acceptere at nogen er anderledes end Jer...

<{POST_SNAPBACK}>

Well said...

Men du kan godt regne med at få nogle replys om, at det jo SLET ikke er det, det handler om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ærligt talt at brugerne herinde er lidt for ”hellige” i deres udmeldinger – det er som om hver gang ordet ”steroider” bliver nævnt, går alle i forsvarsposition med det samme. Lær dog at acceptere at mange har en anden opfattelse end Jer, og prøv i stedet at forstå årsagerne hertil og den videnskabelige side af steroider

Du har ikke læst hele tråden, vel? :smile:

Som Blackmoore også skriver, så stempler det udprægede dopingforbrug ALLE der løfter vægte.

Det handler selvfølgelig IKKE om, ikke at kunne respektere andres holdninger. Jeg vil bare have lov til at dyrke min interesse, uden at min moster eller svigermor bekymret skal spørge, om jeg bruger doping, eller at jeg i almindelighed bliver stemplet blandt venner og bekendte. Vægttræning og doping er i den almindelige danskers bevidsthed er blevet lænket stærkt sammen, hvilket er dopingbrugernes og ingen andres skyld. Og jeg synes, det er pisseirriterende og ansvarsløst, at der render brugere rundt i mit center, og jeg synes det er pisseirriterende og ansvarsløst, at der er brugere på MOL, for vi bliver alle skåret over én kam.

Link to comment
Share on other sites

Mine knægte læser også på nettet. Og  de vil gerne være store og stærke..(og de har også god fremgang med god solid grundtræning og alm. mad)

Og folk der bruger krudt er bare dårlige rollemodeller, og det bekymrer mig. Jeg er 30 år og kan sagtens selv se gennem hype og BS. Men jeg er sgu ked af hvis de dårlige vaner man f.eks ser på BH skulle smitte af på nogen af mine ”knægte!”

Jeg vil 10 gange hellere fremhæve en med en dedikation som Craw end en der har fået store biceps gennem nogen kure!

Der er da mange fornuftige mennesker der har taget et overvejet valg ved at bruge AAS og andre midler, men det ændrer ikke ved at deres valg, overvejet eller ej, smitter af på os alle sammen.

At man slet ikke kan se at det image man stiller op der er til skade for hele sporten siger vist mest om dem der er til de lette løsninger… desværre.

<{POST_SNAPBACK}>

My point exactly ! :4thumbup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share