AxBard


Axbard
 Share

Recommended Posts

Var temmelig sent henne i mit træningscenter. Dette betyder som regel at der ikke er mange nede og træne. Dette havde 2 ungersvende også opdaget, for da jeg kom ind i lokalet havde de travlt med at få hevet deres trøjer på. Jeg grinede højt og sagde ”ja, ja, det er SELVFØLGELIG ikke det jeg tror det er?. Bare husk at her er overvågningskameraer og at de sælger de bedste af filmene”. Jeg ANTAGER, nej lad mig rette det, jeg HÅBER at de stod og sammenlignede mavemuskler. De grinede unægtelig en kende fjoget mens de fik orden på deres klæder :tongue:

Tirsdag 2005 08 09

BP

15 x 50

04 x 75

03 x 75

06 x 70

05 x 70

10 x 60

LP

14 x 140

12 x 210

10 x 210

13 x 190

Jeg funderer over hvor mange af disse kg som evt kunne overføres til squat. Jeg gør mig absolut ingen illusioner om at forholdet er 1:1, men det kunne være spændende at høre hvad andre har af erfaringer om dette?

LC

11 x 45

08 x 45

UCU

7 x (BW+10)

4 x (BW+10)

9 x BW

Faktisk væsentlig bedre end jeg havde forventet.

BOR

14 x 30

12 x 35

11 x 35

MP

13 x 35

Dip

14 x BW

12 x (BW+15)

08 x (BW+15)

Ser sikkert ret fjollet ud. Der er desværre ikke noget dip-bælte i dette center, og heller ikke nogle 15 kg skiver, så jeg forsøger efter fattig evne at placere en 10 kg skive og en 5 kg skive mellem benene, inden jeg går i gang med øvelsen :smile:

HE

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

Supersættet med abs-øvelserne

Abs

12 x 60

12 x 60

08 x 60

Total tonnage: 24.4 Ton (rub og stub)

Jeg har nu siden 3/7 flyttet rundt på omkring 213 tons – tænk hvis man kunne udnytte al den energi til noget brugbart :laugh:

Selv om tallene som sådan ikke vidner om en forkølet træning, så var det bestemt ikke optimalt, idet mine tanker i lange perioder kredsede om nogle problemer. Nå, men det er selvfølgelig ikke problemer, det er blot udfordringer……sagde jeg til mig selv :wink:

God dag der ude.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevet før, så kan jeg ofte ikke sove lige med det samme når jeg kommer hjem efter sen træning. Det betød at her til morgen måtte den bedre halvdel vække mig vha elektrochok terapi, nyreslag og kaffe så sort at Satans samvittighed ville være farvet i sarte pastelfarver. Jeg foreslog, da jeg havde fået talens brug tilbage at næste gang skulle hun hyre en pukkelrygget munk ved navn Igor, og bede ham sætte en drage op i tordenvejret. :laugh:

Torsdag 2005 08 11

Det blev som sagt sent inden jeg fik trænet, og jeg havde således begrænset tid før centeret lukkede.

BP

15 x 50

04 x 75

04 x 75

07 x 70

LP

15 x 140

12 x 210

09 x 210

LC

9 x 45

UCU

6 x (BW+10)

5 x (BW+10)

9 x BW

BOR

12 x 35

12 x 35

MP

12 x 35

DIP

15 x BW

11 x (BW+15)

07 x (BW+15)

HE

13 x (BW+10)

12 x (BW+10)

12 x (BW+10)

Supersettet sammen med maveøvelserne

Abs

12 x 62.5

12 x 67.5

08 x 67.5

Total tonage: 20.1 Ton

Træningen gik udmærket. Utrolig så stor indflydelse det har at jeg er begyndt at tage en lille flaske til vand med. Jeg bliver ikke HELT så træt som jeg ellers har konstateret at jeg bliver.

Der var en nede til træning som sagde at han havde problemer med sin ene skulder og at han syntes det kom lidt ved BP hvor han følte at han kørte skævt. Vi blev enig om at han kunne lige tage et sæt og så kunne jeg kigge på hvordan det så ud. Hvis der var asymmetri så var det minimalt og jeg ville ikke forvente at det var nok til at forårsage nogle skader. Til gengæld påpegede jeg at en ting som var virkelig i vejen med hans BP var at han tog 10-12 gentagelser ved 75 kg og at han nok burde tage mindre (f.eks. mindre end mig) for at undgå skader :laugh:

God dag der ude

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage inkl. weekenden har været udfordrende rent arbejdsmæssigt. Hver gang jeg mente at nu ville jeg lige præcis kunne nå det hvis jeg planlagde godt, så kom der endnu en ”haste-sag” som krævede mit input ASAP. Den vej har jeg været nede af for mange gange, og selvom jeg har inddraget de nye opgaver er jeg nu ved at prioriterer opgaverne og finde ud af hvornår jeg har tid til at lave dem. ASAP = AxbardS Aparte Prioriteter :wink:

Var nede og svømme med fruen her til morgen. Det er rart at lave noget sammen og det gav mig også en mulighed for at booste andre morgensvømmeres moral, for man finder nok ikke mange der svømmer dårligere end mig. Jeg vil faktisk tro at man kan finde strandvaskere med bedre teknik end undertegnede :tongue:

Men svømmet det fik jeg da – som de kloge siger, der er ikke noget som at starte dagen med at drikke 1½ klorvand......så det gjorde jeg så :smile:

Onsdag 2005 08 17

Svømning

Forhåbentlig får jeg styrketrænet i aften.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

I går var der så venskabskamp mellem England og Danmark, hvilket betød at der stort set ikke var nogle nede og træne – det var dejligt :smile:

Den ene som var nede og træne kørte kun mave og nogle enkelte rygøvelser (kun vha kropsvægt) hvilket han brugte mindst ¾ time på – han var stadigvæk i gang da jeg gik. Da jeg spurgte om det var for at styrke korsetmuskulaturen, sagde han at det nu snare var fordi han gerne ville tabe sig om maven. Jeg antydede at denne fremgangsmåde måske ikke var helt optimal, og han medgav da også at tanken om at den nødvendige energi for en øvelse blev taget fra det umiddelbare nære fedtlag måske var baseret på myter og tankespind. Ikke desto mindre ville han fortsætte som han gjorde og jeg så da heller ikke nogen grund til at være bedrevidende.

Onsdag 2005 08 17

BP

15 x 50

15 x 50

03 x 75

03 x 75

03 x 75

04 x 70

12 x 60

BP kører ikke rigtig i øjeblikket – i starten af året var jeg oppe på 3-4 gentagelser for 80 kg så jeg er tilsyneladende blevet svagere. Jeg var også mere konsekvent i min træning og mit fødeindtag i foråret.

LP

15 x 140

10 x 210

07 x 210

LC

10 x 45

UCU

06 x (BW+10)

04 x (BW+10)

10 x BW

BOR

10 x 20

13 x 35

12 x 35

MP

15 x 35

Dip

15 x BW

15 x (BW+15)

11 x (BW+15)

HE

Supersettet med abs

15 x (BW+10)

13 x (BW+10)

14 x (BW+10)

Abs

12 x 65

13 x 65

08 x 65

Total tonnage: 21.4 Ton (rub og stub)

Alt andet lige en fornuftig træning – dog var der gået for lang tid siden sidst idet 6 dage var sneget sig ind mellem i dag og min sidste træningsdag.

Har på det seneste gået og tænkt på hvor meget jeg kan forvente af min træning – kan jeg blive stærkere og/eller mere muskuløs nu da jeg nærmer mig de 40 år. Jeg var begyndt at overbevise mig selv om, qua mine resultater de seneste måneder, at jeg nok kun skulle forvente at kunne forblive i den form som jeg er i nu. Fandt dog i går følgende tråd på T-Nation:

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...hydra?id=654788

Så der er masser af muligheder endnu. Jeg ved dog ikke om disse gentlemen kører uden ”supplementer”, men set i lyset af de mange parametre som kan optimeres i min egen træning og kost, så skulle det dog undre mig hvis det ikke kan gøres bedre. :smile:

Et lille, i min verden, morsomt indlæg. Jeg modtog det nye kursuskatalog for aftenskolerne hvor jeg faldt over følgende to kurser:

MODELTOG FOR VOKSNE

Mange voksne går med drømmen: Når jeg engang får tid og plads skal jeg have mit modeltog bygget op igen. Hvordan kommer man i gang? På kurset gennemgås: System/skalatidsepoke. Lokomotiver/vogne. Analog/digital. Sporplan, bedst udnyttelse af pladsen. Landskaber, huse og tilbehør. Håndværksmæssig finish. Modeltog historisk set. Vi besøger en modeljernbaneklub.

ER DU DUS MED DIN MOBILTELEFON?

De fleste af os har anskaffet os en mobiltelefon, men mange af os anvender ikke telefonens mange muligheder. Har du lyst til at lære din telefon bedre at kende, så er dette et kursus for dig. Du lærer at sende og modtage SMS´er , at anvende kalender og adressekartotek, at viderestille telefonen, gå på nettet, skifte ringelyde, tage billeder osv., alt efter hvilke muligheder din mobiltelefon har. Kort sagt få styr på din telefon og dens muligheder. Medbring din telefon samt manualen, hvis du stadig har den.

Det sidst kursus kunne findes under Personlig udvikling :tongue:

Til sidst en klagesang – 10 KRONER FOR EN LITER BENZIN :dropjaw:

Nå, tilbage til den virkelige verden

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Endnu et forsøg på at få klorindholdet i mit blot op nær grænseværdierne. Jeg svømmer som en brosten og dykker som en prop :tongue:

På den lidt seriøse side kunne det vist være på sin plads at få noget undervisning i svømning. Jeg har ikke noget problem med at være i vand, jeg svømmer bare af helvede til så det burde være muligt at forbedre det. De næste par måneder bliver dog (og er) ret pressede så det ville dumt at starte noget ekstra op. Jeg må bare nyde at komme i vandet fra tid til anden.

Fredag 2005 08 19

Svømning

200 m

Imponerende men sandt

Får forhåbentlig styrketrænet i aften

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Der var fuld knald på arbejdet i fredags og jeg var meget i tvivl om jeg kunne nå at få trænet om aftenen som jeg havde lovet mig selv. Jeg kunne selvfølgelig bare arbejde i gennem, blive færdig, få trænet OG så tage hjem og hygge. Men det har jeg efterhånden gjort så mange gange og tilfredsstillelsen ved et godt udført stykke arbejde kompenserer efterhånden ikke det at komme hjem en fredag aften klokken 23 til familien. Jeg havde derfor lovet både mig selv og familie at jeg ville være hjemme senest klokken 20:00. klokken 19:10 var jeg faktisk færdig med dagens dont, og normalt ville jeg så have brugt en masse ekstra tid på at gennemlæse, rette, omstrukturere osv, men jeg besluttede mig for, som man siger, ”at det skal ikke være kunst, det skal være færdig”.

Slukkede computeren og løb ned og fik en superhurtig men superlækker gang træning. Jeg havde i øvrigt glemt både min notesblok og håndklæde, så jeg var RIGTIG lækker da jeg trådte ind af hoveddøren klokken 19:59:55 iført mit træningstøj :laugh:

Fredag 2005 08 19

BP

15 x 40

04 x 75

04 x 75

03 x 75

06 x 70

LP

15 x 135

12 x 200

11 x 210

UCU

5 x (BW+10)

4 x (BW+10)

6 x BW

BOR

12 x 35

13 x 35

HE

15 x (BW+10

14 x (BW+10)

14 x (BW+10)

Abs

15 x 100

15 x 100

15 x 100

Total tonnage: 19.1 Tons (rub og stub)

Jeg har nu løftet 273 tons siden 7/11 2005 – denne oplysning er sandsynligvis den mest ubrugbare man kan finde på hele det site :smile:

Så var det årsdagen for selvmordet af Rudolf Hess og det fejrede 100 vrede unge mænd ved at marcherer i gennem Kolding for at vise hele verden hvordan de har defineret hele deres livsgrundlag på menneskehad, intolerance og snæversynethed:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=392850

De er tilsyneladende heldigvis så få at der er andre problemer som er mere påtrængende. Ikke desto mindre maner det dog til eftertanke.

Nå, men jeg er jo på arbejde igen, så jeg må heller komme videre.

God dag til alle jer digitale eksistenser.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Skulle have været nede og styrketræne sidste søndag, men jeg havde kludret i tiderne, så centeret var lukket da jeg kom der ned. Det var ret ærgerligt, fordi de næste dage var umådelig travle, og jeg vidste allerede på forhånd at det ville være særdeles vanskeligt at få trænet. Ikke desto mindre tog jeg optimistisk mit træningstøj med hver eneste dag.

Jeg har haft mange møder, især mandag og tirsdag. Normalt behøver jeg ikke at have særskilt pænt tøj på, men til lige disse møder blev jeg nødt til at have jakkesæt på – noget som jeg ikke befinder mig specielt godt i. At solen så skinnede fra en sky klar himmel gjorde så ikke ubehaget mindre. Selv iklædt sommertøj ville jeg have svedt som en gal, men i jakkesæt, ja så havde jeg det faktisk dårligt. På vej hjem fra arbejde mandag nat kørte jeg derfor med bilruden nede, hvilket manifesterede sig i træk og deraf følgende ondt i halsen og s… i næsen ca. ½ time efter ankomst til det lille hjem. Nå, ikke mere klynk, ud over at jeg prøver at overbevise mig selv om at det er ok at jeg ikke fik trænet de sidste par dage.

Da det endelig blev fredag, besluttede jeg mig for at jeg ikke kunne lade være med at træne, så fruen og jeg tog ned og fik en morgensvømmetur – det er sådan en god måde at starte dagen på og så har jeg også glæde af mine klorbøvse resten af dagen :4thumbup:

Fredag 2005 08 26

Svømning

300 meter

Tog så på arbejde og arbejdede indtil klokken 21:30 hvor jeg så tog ned og trænede. Da jeg jo allerede havde holdt en form for dekonditionering, vidste jeg faktisk ikke rigtig hvilke vægte jeg skulle bruge. Jeg besluttede mig for at tage lidt lettere vægte end jeg egentlig skulle have gjort – til gengæld gad jeg ikke træne særlig længe :dry:

Fredag 2005 08 26

Styrketæning

BP

15 x 40

15 x 60

09 x 70

07 x 70

06 x 70

LP

15 x 125

15 x 175

14 x 200

12 x 215

UCU

5 x (BW+10)

8 x BW

Total tonnage: 14 ton (rub (?) og stub)

Hurtig og effektiv træning – glemte dog HE som jeg faktisk betragter som en af mine absolut vigtigste øvelser pga. min lænd/ryg problemer.

Tog derefter svært træt hjem.

Lørdag var en rolig dag med fokus på hygge og dagligdags ting. Søndag , i.e. i dag, er jeg tilbage på arbejdet. Håber jeg får trænet senere igen.

Energiforbrug

Har forsøgt at få en ide om hvad mit energiforbrug er. Ifølge MOLs stofskifteberegner

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...skifteberegner/

Så kan et udgangspunkt for mit stofskifte se ud som følger:

79 kg tung (?) 37 årig mand

Da mit arbejde primært er stillesiddende, men jeg til gengæld tager mig af opvask, indkøb, tøjvask, rengøring mm, så valgte jeg efter en del overvejelser rubrik 3:

Stillesiddende arbejde med et vist behov for fysisk aktivitet og ingen eller begrænset fysisk aktivitet i fritiden

Ligeledes var jeg i tvivl om jeg skulle krydse af i sport. Jeg træner nok 4-5 gange om ugen og de gange jeg kommer i gennem hele mit styrketræningsprogram, så varer det jo 1-1.25 time. Så jeg valgte at checke hvad energiforbruget skulle være både med og uden sport

Sport eller anden hård fysisk aktivitet i fritiden. (30-60 min. 4-5 gange/uge)

Hermed kommer jeg frem til følgende tal:

Uden sport:

Basalstofskifte (BMR): 7502 kJ = 1795 kcal

Total energiomsætning: 12377 kJ = 2961 kcal

(Hvilket nok er det mest realistiske lige i denne uge)

Med sport:

Basalstofskifte (BMR): 7502 kJ = 1795 kcal

Total energiomsætning: 14628 kJ = 3500 kcal

Jeg tror faktisk de 3500 kcal er ganske dækkende. I starten af dette år forsøgte jeg at tage lidt på ved bl.a. tælle kalorier. Vægten begyndte første at røre sig da jeg overskred de 3500 kcal (ca.).

Hvis jeg udregner mit BMI vha. MOLs online værktøj, får jeg

BMI = 23.6

Hvilket jo placerer mig solidt i segmentet for ”normale”.

Ikke desto mindre synes jeg at jeg ser temmelig afpillet ud og kunne rent æstetisk godt klare et par kg ekstra. Jeg kunne forestille mig at det bliver et af de mere kvantiserbare mål som bliver opstillet i slutningen af september.

Jeg vil, når tiden er til det, forsøge at udregne mit kalorieindtag. En af de store udfordringer, når man skal planlægge sin mad efter et bestemt kalorieindtag er det forbundne tidsforbrug med at veje og indtaste samt vanskeligheden i at fastsætte indtaget hvis maden er helt eller delvist færdigtilberedt, f.eks. i kantinen. En af løsningerne, som jeg har set adskillige eksempler på i det digitale nabolag, er at spise det samme hver ENESTE dag. Kylling, tun, brød, mælk, kylling, tun, brød, mælk, kylling osv. Selv om denne løsning naturligvis virker, så virker den knapt så appellerende, da den jo ikke (sjældent) indeholder nogle kulinariske oplevelser. Misforstå mig ikke, vi er bestemt ikke chef-kokke der hjemme, og nemme løsninger bliver bestemt smidt på bordet i nogle perioder. Men derfra og så til at fastlægge mig/os på sådanne fuldstændig fastlagte menuer, det gider jeg simpelthen ikke. Mad er vigtig, især set fra et ernæringsmæssigt synspunkt, men rent subjektivt er den faktisk vigtigere rent smagsmæssig, lugtmæssig og serveringsmæssig IMHO.

Da jeg kom tilbage på kontoret fra frokost i fredags, sad der en gråspurv på mit skrivebord foran min computer. Den fløj selvfølgelig ud af vinduet med det samme jeg kom ind på kontoret. Mit liv bliver mere og mere kompliceret. Hidtil har jeg skulle være bange for at nogle skulle hacke sig ind på min computer, nu skal jeg være bange for at nogle skal hakke sig ind på min computer :rofl2:

Da jeg kom hjem fredag aften var det store frø-aften. Jeg ANER ikke hvor alle de frøer kommer fra, men stierne er fyldt med frøer. Pga. af det svage lys skulle jeg virkelig være opmærksom på hvor jeg gik og jeg var såmænd lige ved at træde på en velvoksen frø. Jeg nåede lige at opdage den så jeg fik sat foden lige ved siden af frøen, hvorefter den kvitterede ved at hoppe OP på min fod. Så damer og herrer, hvis I ønsker en prins/prinsesse så meld jer her på denne kontaktside, så skal I få længde- og breddegrader til jeres GPS – husk jeres antiseptiske læbebalsam :tongue:

Nu vel, tilbage til arbejdet.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

Efter en hektisk dag på arbejdet, nåede jeg lige hjem og fik lavet noget lækker mad, før jeg besluttede mig for at tage en hurtig omgang træning.

Søndag 2005 08 28

Styrketræning

BP

15 x 50

04 x 75

04 x 75

03 x 75

05 x 70

LP

15 x 125

10 x 175

10 x 215

06 x 215

Gik dybere ned end sidste gang, så jeg kunne virkelig mærke det i mine baglår.

LC

5 x 60

For tung, ved ikke hvorfor jeg forsøgte

UCU

5 x (BW+10)

4 x (BW+10)

7 x BW

Fik et stik under ribbenet ved første sæt – ikke noget alvorligt, men min koncentration røg sig lige en tur, så jeg ikke kunne få 6 repetitioner.

BOR

13 x 30

11 x 40

08 x 40

Det er som sædvanlig armene og ikke ryggen der giver op først.

Dip

12 x BW

15 x (BW+10)

12 x (BW+10)

HE

13 x (BW+5)

12 x (BW+5)

Abs

På skrømt – ikke værd at nævne.

Total tonnage: 19.8 tons

Har for resten set filmen ”Be cool” i løbet af weekenden – den er ganske underholdende på en meget tilbagelænet måde. Især the Rock som homoseksuel bodyguard med skuespillerdrømme er skæg.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Har slet ikke fået trænet hele ugen. Der har været virkelig drøn på arbejdet med laaaaange arbejdsdage. I dag var første deadline, og en skalp kan således hænges i bæltet (man får virkelig mange underlige blikke på gaden når man viser sine trofæer :wink: ).

Desuden fik jeg en forkølelse sidste uge som ganske beundringsværdigt holder fast, og som oven i købet er blevet opgraderet til version 2.0 med en rigtig ubehagelig hoste. Den blev så voldsom i nat at jeg her til morgen opdagede at min viv havde lagt sig i stuen pga. larmen……eller måske pga. det dårlige selskab :laugh: .

Jeg har for så vidt en masse arbejdsmæssigt relaterede ting at tage mig til, men jeg tror jeg vil tage hjem og pleje mig selv lidt nu.

Jeg håber jeg får trænet i aften og svømmet i morgen tidlig.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

Forkølelsen og den irriterende hoste fortsatte i weekenden, så jeg orkede simpelthen ikke at komme ned og træne. Var dog lige nede i svømmehalen søndag morgen, men det var mest som moralsk opbakning til den bedre halvdel. Jeg skyllede hurtigt op på bredden og gav min prisbelønnede imitation af en grindehval.

Arbejdet er relativt intenst og vil være det de næste 2 uger. Min næste ”skalp” ligger knapt så godt til højrebenet (kan en skalp ligge til højrebenet?), da jeg ikke ved helt så meget om dette emne som det forrige – men det er jo netop det interessante, at få lov til at tilegne sig ny viden. Den øgede arbejdsmængde har dog betydet at mit allerede betydelig kaffeforbrug steg ganske betragteligt, og jeg kom faktisk ud i en situation hvor jeg begyndte at få hovedpine ca. 1 time efter sidste kaffeindtag. Dette kunne kun holdes nede ved at drikke en ny kop kaffe. Dette syntes jeg var lidt foruroligende, så jeg forsøger at holde mig fra kaffe, i hvert fald nogle dage. I guder hvor lugter fruens morgenkaffe godt. :crybaby:

I går kunne jeg ikke udsætte træningen længere, og jeg tog ned for at træne. Da mit program er gået fuldstændigt i spåner de seneste par uger, så trænede jeg efter bedste evne uden en overordnet plan.

Tirsdag 2005 08 06

BP

20 x 20

10 x 60

08 x 70

05 x 70

11 x 60

LP

10 x 125

12 x 175

11 x 175

UCU

6 x (BW+5)

5 x (BW+5)

6 x BW

5 x BW

Dip

12 x BW

12 x (BW+10)

10 x (BW+10)

HE

12 x (BW+10)

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

10 x BW

Abs

4 sæt

Træningen gik for så vidt ganske udmærket. Det er dog utroligt at en pause på blot en uge bevirker at jeg skal overtale mig selv til at komme ned og træne – jeg er et vanedyr, ordentlige vaner så jeg ikke tænker over om jeg skal eller ikke skal.

Inspireret af et par tråde i det elektroniske nabolag så vil jeg for god orden skyld fremhæve at SELVOM jeg i den grad udviser nærmest umenneskelig styrke, f.eks. mine 8 repetitioner ved 70 kg, så tager jeg IKKE nogle præstationsfremmende stoffer. Jeg ved dette vil komme som et chok for de fleste, men ikke desto mindre er det sandt. :rofl2:

(Hvis nogle fornemmer en efterklang af ironi og sarkasme så er det ikke helt fejlvurderet).

Jeg håber at I alle får en god dag.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg havde faktisk forventet at værre forvist langt længere tilbage end side 14, i betragtning af at man på bare 24 timer ryger 7-8 sider tilbage.

Så er det vist tid til at få loggen i gang igen. Som det vist mere en svagt blev antydet i de forgående indlæg på min egen subtile facon, så havde jeg nogle temmelig arbejdsmæssige pressede uger. På omkring en måned modtog jeg i størrelsesordnen 4-500 arbejdsrelateret mails hvoraf halvdelen havde vedhæftede dokumenter som jeg i næsten alle tilfælde skulle forholde mig til. De sidste dage før den sidste deadline hang jeg stort set ikke sammen af træthed – til trods for dette holdt jeg faktisk min kaffeafholdende og har lidt på fornemmelsen at det var en af de medvirkende årsager til at jeg rent faktisk kom nogenlunde helskindet i gennem perioden. Den sidste deadline var onsdag 2005 09 21 kl. 17. Klokken 17:01 (plus/minus nogle få femtosekunder) lukkede jeg min computer ned og tog 2½ uges velfortjent sommerferie.

Første dag i ferien var min fødselsdag og jeg blev i den grad forkælet på hjemmefronten. Middagen blev bestilt fra en af vores yndlingsrestauranter (Indian Taj Restaurant på Jernbanegade i København) hvor især deres spinat ret Saag (se evt menu her http://www.e-takeaway.dk/default.aspx?page=MenuCard&id=79) fik tårerne frem i mine øjne af fryd.

Ferien gik med alle mulige huslige ting, og såmænd også lidt træning med vægte, på motionscyklen samt lidt svømning. Hvis jeg får tid vil jeg på et tidspunkt paste træningsforløbne ind i denne post :tongue:

Nå, seneste træning så ud som følger

Onsdag 2005 10 12

SM

5 minutter

Midt i opvarmningen sank begge pedaler langsomt ned og alle lys i displayet lyste. Utroligt at en stairmaster også skal rebootes :blink:

BP

15 x 50

11 x 65

10 x 65

08 x 65

UCU

10 x BW

09 x BW

07 x BW

Dip

15 x BW

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

10 x (BW+10)

LP

15 x 140

15 x 160

12 x 180

Som sædvanlig knagede især venstre knæ gevaldigt og jeg er begyndt at check på e-bay om der er nogle titanium knæ billigt til salg.

LC

15 x 30

12 x 40

08 x 40

BOR

15 x 30

10 x 35

10 x 35

Den kørte faktisk rigtig godt da jeg i stedet for at trække stangen op til brystvorterne, i stedet for trak den 2-3 cm højere op mod halsen.

MP

13 x 35

13 x 35

HE

15 x (BW+5)

13 x (BW+5)

Abs (Abdominal crunch Technogym)

15 x 55

15 x 55

Tricep kabel

15 x 25

07 x 30

Var i tidsnød, og ville normalt hvis jeg skulle træne tricep isoleret benytte french tricep press, men kabel-tårnet var hurtigere at komme til.

Der var tre relativt unge (sjovt som flere og flere kommer ind i denne kategori) mennesker som trænede samtidigt med mig. De forbrød sig virkelig mod MOL dogmerne ved at træne pyramide træning, men da de var dobbelt så store som mig og trænede dobbelt så tungt som mig, så jeg ingen grund til at gøre dem opmærksom på deres åbenlyst fejlagtige træningsteknik :tongue:

Da jeg kom hjem bemærkede fruen at jeg var ved at få bitch tits. Da hun sagde det med gravalvorlig mine, troede jeg at det beroede på en misforståelse og at hun mente at jeg var ved at få brystmuskulatur. Da jeg på bedste pædagogiske facon begyndte at forklare forskellen kunne jeg til trods for hendes pokerfjæs se et fniiiiis rumsterer inde bag hendes øjne………Jeg overvejer at koge hendes underpermissioner og derefter antyde at hun er blevet bred over bagdelen :tongue:

Som om jeg ville blive den der lo sidst og dermed bedst :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Torsdag 2005 10 13

20 minutter på motionscykel

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 25

08 x 02 x 30

02 x 00 x 25

02 x 02 x 30-32

02 x 00 x 25

02 x 02 x 30-32

02 x 00 x 25

Med den nok bedste politiske fadæse in mente, vil jeg godt have lov til at sige at hvis noget i de sidste indlæg har været kontroversielle eller anstødelige på nogen som helst måde, så er det naturligvis IKKE mig men min web-master der har skrevet det. Eller som ATS opresumerede det:

HVÆSERNE MENER

Pens. agronom Erling Brokkendorf er desværre blevet syg (han er indlagt med for meget brok). I stedet skriver dolketingsmedlem Louise Frevert, Dansk Folkeantipati:

Så skal vi i Dansk Folkeantipati igen hænges ud som racister, blot fordi vi har gennemskuet, at alle muslimer er kriminelle, der forklædt som grønthandlere opbygger enorme formuer af sorte penge med det formål at overtage styringen af det åh så tolerante danske samfund, og som systematisk hjernevasker deres unge mænd, så de kan vokse op og blive selvmordsbombere og føre hellig krig mod vore blomsterkummer og voldtage danske piger og slå danske borgere ned for fode, hvilket de naturligvis skal have lov til, for det er jo deres ’kultur’!

Næh, hvis man virkelig ville komme det muslimske uvæsen til livs, burde man knuse ruderne i deres forretninger og sætte ild til deres synagoger (skulle der ikke stå ’moskeer’?, red.) og dræbe hele banden, så vi én gang for alle kunne blive befriet for denne kræftknude på det danske samfund, men dén slags må man jo ikke i det åh så blødsødne Danmark, hvor vi i stedet fylder fængslerne op med disse udskud og lader dem leve i sus og dus med tre daglige måltider og farvefjernsyn.

Længe leve det højt besungne danske ’retssamfund’!

P.S. Jeg skal hermed beklage visse passager i mit indlæg, som naturligvis er polemisk ment.

P.P.S. Nogle gange kommer jeg til at udtrykke mig lidt for bombastisk, men sådan kan det jo gå, når man deltager i den offentlige debat.

P.P.P.S. Nå, nu får jeg lige at vide, at det slet ikke er mig, der har skrevet mit indlæg. Det er min webmaster, som netop er blevet fyret.

P.P.P.P.S. Jeg skal hermed trække mit indlæg tilbage, da det som sagt ikke er mig, der har skrevet det, og da indlægget på ingen måde er udtryk for den politik, som Dansk Folkeantipati gerne vil give indtryk af at føre.

Jeg håber I alle får en god weekend.

Mvh,

AxBard

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 2005 10 14

BP

15 x 50

15 x 50

12 x 65

10 x 65

08 x 65

08 x 60

LP

15 x 140

15 x 180

15 x 180

14 x 180

LC

10 x 30

13 x 40

12 x 40

UCU

12 x BW

08 x BW

06 x BW

Dip

15 x BW

13 x (BW+10)

09 x (BW+10)

12 x BW

BOR

13 x 30

15 x 35

15 x 35

13 x 35

MP

15 x 35

13 x 35

11 x 35

HE

13 x (BW+5)

13 x (BW+5)

11 x (BW+5)

Abs (Technogym)

15 x 55

16 x 55

Fra kl. 18:35 – 19:40

Kan ikke rigtig finde ud af om det sidste sæt med lavere vægt tilføjer træningen noget væsentligt. Et er i hvert fald givet, og det er at musklerne føles ekstra trætte på en lækker måde. Hvis nogen har kommentar til dette, modtages dette med kyshånd!

Træning søndag 2005 10 16

SM

3 min

BP

15 x 50

12 x 65

09 x 65

09 x 65

12 x 60

LP

15 x 125

14 x 180

14 x 180

11 x 180

LC

10 x 40

15 x 50

13 x 55

Denne LC maskine er af mærket Teca og udvekslingen er tydeligvis væsentlig anderledes end Technogyms LC maskine, hvorfor de to sidste trænings pas ikke kan sammenlignes. Dette vanskeliggør naturligvis træningen noget, men det er dog en lille pris at betale for at have to centre til fornuftig pris.

UCU

11 x BW

08 x BW

07 x BW

Dip

15 x BW

14 x (BW+10)

12 x (BW+10)

12 x (BW+10)

BOR

10 x 30

13 x 35

13 x 35

MP

15 x 35

11 x 35

FTP (French Tricep Press)

9 x 35

Vægten var for tung og jeg var desuden for træt

HE

12 x (BW+5)

14 x (BW+5)

Abs (Cybex)

15 x 100

17 x 100

Tid: 20:45 – 22:05

Har som altid små problemer med min ryg, og har derfor bestilt en træningsbold, som jeg har tænkt mig at placerer i mit kontor på arbejdet. Hermed vil jeg kunne skifte fra min, ellers udmærkede, kontorstol og træningsbolden. Jeg har lagt mærke til at jeg meget nemt kommer til at hænge som sæk kartofler på stolen. Hvis jeg kommer til at gøre dette på bolden bliver der kontant afregning mellem mit hoved og gulvet :tongue: .

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tid til opdatering

Træning onsdag 2005 10 19

BP

15 x 50

09 x 70

06 x 70

05 x 70

11 x 65

LP

13 x 150

13 x 200

14 x 200

12 x 200

Før jeg startede på LP, skulle jeg fjerne vægte fra de forrige brugere. På slæden hang 220 kg i sædvanlige store skiver PLUS to styk 0.25 kg næsten usynlige vægte. En PR er vel en PR (eller snare en god joke) :tongue:

LC

10 x 40

10 x 60

09 x 60

UCU

9 x (BW+5)

5 x (BW+5)

4 x (BW+5)

5½ x BW

Dip

13 x (BW+5)

10 x (BW+15)

10 x (BW+15)

09 x (BW+10)

BOR

12 x 30

09 x 40

09 x 40

10 x 35

40 kg belastning føltes ikke korrekt. Det var som om teknikken ikke stod mål med belastningen. Nå, det kommer forhåbentligt.

MP

10 x 40

09 x 40

HE

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

Under træningen var der en ung kvinde, som hvis jeg havde været hurtigt ude kunne have været min datter. Hun blev ved med at forsøge at fange mine øjne, indtil det pludselige gik op for mig at hun måske prøvede at flirte med mig. Jeg gik naturligvis i panik og anede ikke hvad jeg skulle gøre. At ignorere hende ville jo ifølge en af MOLs mest aktive debattører være som at smide benzin på et potentielt bål. Jeg smilede derfor venligt til hende og forføjede mig derefter helt ned i den anden ende af træningscenteret hvor jeg blev indtil hun forsvandt :tongue:

Træning tirsdag 2005 10 25

En skidt dag, da jeg var blevet små-forkølet.

SM

3 min/lev 6

2 min/lev 8

BP

15 x 30

10 x 50

07 x 70

06 x 70

05 x 70

LP

10 x 130

11 x 160

09 x 200

06 x 200

LC

13 x 30

10 x 40

UCU

7 x (BW+5)

7 x BW

Dip

13 x BW

HE

15 x BW

10 x BW

Fik det markant værre i løbet af træningen, hvorfor den også blev mindre og mindre ambitiøs.

Træning fredag 2005 10 28

BP

15 x 50

15 x 50

07 x 70

06 x 70

05 x 70

LP

15 x 140

12 x 200

11 x 200

08 x 200

LC

15 x 35

06 x 45

05 x 45

UCU

9 x (BW+5)

8 x (BW+5)

9 x BW

Det er utroligt som UCU dræner mig for kræfter. Jeg er ofte helt rundtosset bagefter mine sæt. Det MÅ være sundt :tongue:

Dip

15 x (BW+5)

11 x (BW+15)

12 x (BW+15)

12 x (BW+15)

Squat

10 x 45

Nu lå stangen jo i stativet, så kunne jeg lige så godt forsøge. Det var såmænd ikke mine ben men mine sarte funktionær skuldre der ikke kunne lide det.

Jeg for straks videre i teksten

BOR

15 x 30

07 x 45

03 x 45

06 x 40

MP

15 x 40

07 x 45

03 x 45

HE

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

Træning søndag 2005 10 30

SM

2 min/lev 6

2 min/lev 8

BP

15 x 40

08 x 70

07 x 70

06 x 70

05 x 70

LP

13 x 125

09 x 150

12 x 200

09 x 200

09 x 200

LC

12 x 45

10 x 55

11 x 60

09 x 60

Svært af få et fornuftigt sammenligningsgrundlag når jeg træner to forskellige steder med så forskellige maskiner.

UCU

9 x (BW+5)

6 x (BW+5)

6 x BW

Dip

11 x (BW+5)

11 x (BW+15)

10 x (BW+15)

10 x (BW+15)

BOR

12 x 35

06 x 45

04 x 45

10 x 40

45 kg er tydeligvis for tung pt.

MP

10 x 40

06 x 45

04 x 45

French Tricep Press (FTP)

15 x 35

HE

15 x BW

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

13 x (BW+10)

Abs

Kørte 3 sæt i makskine.

Med en transport på omkring ½ time hver vej, tager ovenstående træningssæt omkring 2½ time, hvilket er al al for lang tid. Jeg må finde et center nærmere min bopæl med ordentlige åbningstider.

Sad to asiatiske kvinder og strakte ud. Den ene sad med begge hænder foran kroppen, håndfladerne mod hinanden og fingerspidserne opad. Den anden havde samme stilling, bare med hænderne BAG kroppen. Noget mere smidig end undertegnede, der gerne beder fruen om hjælp når det klør på ryggen (og det er desværre IKKE fordi arm muskulaturen er for stor) :tongue:

Hav en god dag.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 2005 11 01

Træningen startede godt. Jeg havde glemt min vandflaske i tasken fra sidste træning og da jeg skruede proppen af, sværger jeg på at noget af tapetet skrællede af :blush:

SM

2 min/lev 6

2 min/lev 8

BP

15 x 50

08 x 70

06 x 70

04 x 70

04 x 70

LP

10 x 150

10 x 170

12 x 200

11 x 200

08 x 200

Var fuldstændig færdig efter sidste sæt

LC

12 x 35

07 x 45

07 x 45

Er tilsyneladende blevet lidt stærkere i LC

UCU

9 x (BW+5)

6 x (BW+5)

7 x BW

6 x BW

Dip

10 x (BW+5)

10 x (BW+15)

12 x (BW+15)

09 x (BW+15)

10 x (BW+15)

BOR

10 x 30

06 x 45

03 x 45

05 x 40

Fik ondt i underarmen ved 45 kg øvelsen. Jeg tror at jeg bliver nødt til at ændre i rækkefølgen af mine øvelser. BOR er simpelthen for hård en øvelse så sent i træningssættet. Desværre er de foregående øvelser også ret hårde. Den eneste mulighed lige pt er at bytte rundt på dip og BOR.

MP

10 x 40

06 x 45

03 x 45

06 x 40

Ved 45 kg er den hård at vende rundt og få op til skuldrene. Må til at eksperimentere med at trække stangen ud af squat-stativet. Det var dog ikke en ubetinget succes sidst jeg forsøgte.

HE

Supersættet med mave

14 x (BW+10)

13 x (BW+10)

13 x (BW+10)

Abs

15 x 55

15 x 60

14 x 65

Ved 65 kg virkede det ikke som om den gik i maven, men snare at et sammensurium af forskellige muskler fra arme, ryg og ben tog over – meget sympatisk af mine andre musker men ikke særlig brugbart :smile:

Alt i alt en fornuftig træningsomgang.

Virker også som om den forkølelse som har luret i lang tid er ved at gå væk. Måske har de store doser C-vitamin jeg har taget virket?

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, men mens mine udregninger bliver eksekveret kan jeg lige så godt opdaterer loggen :smile:

Der gik næsten en uge inden jeg trænede igen. Jeg fik mere og mere ondt i højre skulder og det var IMO bare ikke forsvarligt at træne overkrop, og jeg gad simpelthen ikke tage ned blot for at træne ben.

Træning mandag 2005 11 07

Min skulder var overhovedet ikke klar, men jeg syntes alligevel jeg ville forsøge. Som sædvanlig havde centeret tættest på min bopæl lukket, og jeg måtte bruge næsten 1 time totalt set for at komme til at træne. Da jeg kom derud var der afsindigt mange nede og træne, langt flere end jeg er vant til. Jeg gik ud fra at det var fordi de fleste træner mandag, onsdag og fredag hvor jeg som regel er ude af sync og træner tirsdag, torsdag og søndag. Det viste sig onsdag at denne teori kunne skydes ned.

Da jeg havde klædt om ville jeg lige på toilettet. Uden i øvrigt at gå i detaljer, vil jeg blot konstaterer at brættet og gulvet var fuldstændig strintet til. Det kan godt være at jeg er en lille prinsesse, men det er mig en gåde at man ”kan komme til” at pisse et helt toilet til. Det må være fordi deres XXXXE er så små at de ikke kan få fingrene ned og holde fast og styre :laugh:

SM

2 min/lev6

2 min/lev8

1 min/lev10

BP (incline)

10 x 40

10 x 50

10 x 55

07 x 60

Almindelig BP var ikke ledig så jeg forsøgte med incline. Jeg havde ikke nogen fornemmelse af hvilke vægt jeg skulle benytte så jeg startede lavt. Jeg havde også helt glemt at der er noget teknik i at støde stangen op i luften i stedet for ud fra kroppen

BP

12 x 65

06 x 70

05 x 70

Den blev ledig, så jeg tog lige nogle ”ordentlige” sæt. Så var jeg også helt færdig

LP

13 x 125

09 x 175

11 x 200

09 x 200

UCU

9 x (BW+5)

7 x BW

5 x BW

Var virkelig færdig og kunne slet ikke overskue at tage et sæt til med ekstra 5 kg.

HE

Supersættet sammen med abs

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

Abs

3 sæt maskine

Dip

15 x BW

13 x (BW+15)

Havde egentlig ikke tænkt mig at træne dips pga skulderen, men jeg kunne ikke lade være. Det blev ikke værre af at træne men bestemt heller ikke bedre.

Endnu en gang var der en (anden) ung kvinde som strakte ud. Hun gik lige i split (eller spagat kan aldrig huske forskellen) og lænede overkroppen ned over det bagerste ben. Når man som jeg er smidig som et stykke knækbrød er det næsten ubegribeligt at man kan være så smidig.

Træning onsdag 2005 11 09

SM

2 min/lev 6

2 min/lev 8

BP

12 x 60

08 x 70

07 x 70

06 x 70

05 x 70

LP

15 x 50

10 x 200

10 x 200

09 x 200

LC

09 x 50

08 x 60

10 x 60

UCU

8 x (BW+5)

5 x (BW+5)

7 x BW

Dip

12 x BW

09 x (BW+15)

10 x (BW+15)

Skulderen begyndte at brokke sig alvorligt igen :mad:

BOR

10 x 35

Min højre skulder spurgte om jeg havde tabt hjernen, og venstre bicep støttede op med en intens smerte. Jeg var stemt ned 2:1 og stoppede :tongue:

HE

Supersættet sammen med abs

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

15 x (BW+10)

15 x BW

Abs

4 sæt

Mvh,

AxBard.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 2005 11 13

Kosten havde ellers været ret fornuftig hele ugen, men denne søndag da jeg tog ned for at træne ved 2 tiden, havde den været stærkt kritisabel idet jeg kun havde indtaget en bolle med nutella og 6 kopper kaffe, så jeg følte mig både energisvag OG dehydreret. Det irriterer mig når jeg falder i gennem på den måde.

SM

2 min/lev 6

2 min/lev 8

1 min/lev 10

BP

15 x 50

04 x 75

03 x 75

08 x 70

05 x 70

Jeg forstår simpelthen ikke at jeg kan tage 8 repetitioner ved 70 kg efter at jeg har taget et par sæt med 75 kg? Hvis jeg kigger på mit forrige træningsgang, så kunne jeg også kun tage 8 repetitioner ved 70 kg, men det var første sæt og således uden foregående muskel udmattelse. Spørgsmålet er om jeg kan udlede noget om min træning ud fra dette? Nogle kommentarer?

LP

10 x 150

06 x 180

07 x 210

07 x 210

Bliver nødt til at køre langsomt op i vægt, simpelthen for at give mit knæ en chance for at sige fra

LC

13 x 35

08 x 45

05 x 50

UCU

08 x (BW+10)

06 x (BW+10)

10 x BW

09 x BW

Det var fuldstændigt vildt så godt min chins kørte, jeg tror aldrig jeg har taget så mange ved BW+10 og derefter rent kropsvægt :smile:

Dip

10 x BW

10 x (BW+10)

10 x (BW+20)

08 x (BW+20)

Højre skulder knagede og smertede.

HE

13 x (BW+15)

11 x (BW+15)

10 x (BW+15)

Abs

15 x 55

10 x 60

Har endelig fået min træningsbold, så nu skal jeg bare have den ud på arbejdet så jeg kan skifte lidt mellem min i øvrigt glimrende kontorstol og så bolden. Jeg er spændt på om det vil have en gavnlig indflydelse på især min lænd :smile:

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så gik der en hel uge igen, og jeg nåede ingen gang at knipse. Det har været en skæv uge hvor hele verden var ude af sync med mig….jeg nægter at acceptere at det kunne være mig der var ude af sync med verden :tongue:

Anyway, here goes

Motionscykling mandag 2005 11 21

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

03 x 00 x 25

09 x 02 x 30-32

03 x 00 x 25

02 x 02 x 38-41

01 x 02 x 30

01 x 02 x 38-41

04 x 00 x 25

Totalt 23 minutter.

Før jeg satte mig på cyklen, kiggede min kærlige viv ind til mig, grinede af mit træningstøj og sagde ”you look riiiidicilus”. Da jeg var færdig med at cykle gik jeg storsvedende ind til hende og spurgte om hun gav et kys, hvortil hun svarede ”niks, du sveder og ser stadigvæk ridiculus ud”. Jeg havde desværre ingen argumenter imod dette :tongue:

Her til morgen skulle vi ned og svømme, men da vi kom udenfor og skulle ned til bilen, begyndte jeg simpelthen at fryse så meget at jeg decideret sad og rystede i bilen (hermed giver jeg en undskyldning til min stakkels medtrafikanter). Så da vi kom til svømmehalen kravlede jeg ned i varmvands bassinet og nød at min kropstemperatur krøb op til anstændige 37 komma noget grader.

Hav en god dag alle

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Motionscykling tirsdag 2005 11 22

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

02 x 00 x 30

08 x 02 x 30-31

Bare for at få de værste stress symptomer ud af kroppen inden jeg skulle sove.

Morgenvægten var 77.6 kg og fedtprocenten målt som et gennemsnit af 3 målinger var 10.6 % (hvortil skal lægges de sædvanlige par procent point til grundet de nævnte forbehold om underestimeret fedtprocent)

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Plan indtil jul

Styrketræning

14 træningsdage tilbage fordelt på følgende måde

A: 2005 11 23 (onsdag) :smile:

A: 2005 11 25 (fredag)

A: 2005 11 27 (søndag)

A: 2005 11 29 (tirsdag)

B: 2005 12 01 (torsdag)

B: 2005 12 04 (søndag)

B: 2005 12 06 (tirsdag)

B: 2005 12 08 (torsdag)

C: 2005 12 11 (søndag)

C: 2005 12 13 (tirsdag)

C: 2005 12 15 (torsdag)

C: 2005 12 18 (søndag)

D: 2005 12 20 (tirsdag)

D: 2005 12 22 (torsdag)

Fase A: 15 rep dage 3 sæt

Fase B: 10 rep dage 3 sæt

Fase C: 05 rep dage 4 sæt

Fase D: 2-3 rep dage

BP

A: 15 x 65

B: 10 x 70

C: 05 x 75

D: 02 x 80

LP

A: 15 x 180

B: 10 x 200

C: 05 x 220

D: 02 x 230

LC

A: 15 x 45 (55)

B: 10 x 50 (60)

C: 05 x 55 (65)

D: 02 x 60 (70)

To forskellige vægte skyldes stor forskel på LC ved to træningslokaler.

UCU

A: 15 x BW

B: 10 x (BW+5)

C: 05 x (BW+10)

D: 02 x (BW+15)

Dip

A: 15 x (BW+5)

B: 10 x (BW+10)

C: 05 x (BW+15)

D: 02 x (BW+20)

BOR

A: 15 x 30

B: 10 x 35

C: 05 x 40

D: 02 x 45

MP

A: 15 x 30

B: 10 x 35

C: 05 x 40

D: 05 x 40

Skulder har det ikke så godt, så jeg ønsker ikke at presse den ikke for meget i fase E

HE

A: 15 x (BW+5)

B: 10 x (BW+10)

C: 05 x (BW+15)

D: 05 x (BW+15)

Fase E vil afhænge af lænds opførelse

Skal finde ASAP nogle fornuftige maveøvelser som jeg kan udfører. De skal naturligvis tillade progression.

Cardio træning

Jeg vil benytte min motionscykel i mellem nogle af de ovenstående træningsdage

En foreløbig plan opdelt i fase

AA

BB

CC

AA: 2005 11 24 (torsdag)

BB: 2005 11 28 (mandag)

BB: 2005 11 30 (onsdag)

BB: 2005 12 05 (mandag)

BB: 2005 12 07 (onsdag)

CC: 2005 12 12 (mandag)

CC: 2005 12 14 (onsdag)

CC: 2005 12 19 (mandag)

CC: 2005 12 21 (onsdag)

Progression for de enkelte faser er lidt udflydende, da jeg slet ikke har nogen anelse om hvordan cardio skal planlægges. Jeg forestiller mig dog at jeg kan øge antallet af højhastigheds intervaller og/eller længden af disse. Planlægningen bliver yderligere kompliceret af at jeg ikke ved hvor lang tid min krop skal have for at restituerer når cardioen bliver kombineret med min styrketræning. Input modtages gerne.

Det bliver spændende at se hvor strikst jeg kan følge denne plan :cooldance:

Mvh,

AxBard

Edit: Sætter smileys ud for de træningsdage som jeg fuldfører

Edited by Axbard
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 2005 11 23

Første dag i planen skitseret onsdag 2005 11 23

Det mest positive jeg kan sige er, at til trods for at det blev relativt sent inden jeg kunne komme til at træne, ja så kom jeg afsted. Jeg var temmelig træt og dehydreret (ja jeg drikker nu lige så meget kaffe som tidligere) og havde ikke det store overskud.

BP

15 x45

15 x 45

09 x 65

08 x 65

LP

13 x 115

15 x 165

15 x 165

LC

15 x 50

13 x 50

UCU

08 x BW

07 x BW

Dip

15 x BW

15 x BW

Rent vægtmæssigt var det ikke nogen udfordring, men begge mine skuldre brokkede sig. Jeg turde derfor ikke øge belastningen som egentlig var meningen.

BOR

15 x 35

12 x 35

MP

Skulderknas

HE

15 x BW

15 x BW

Abs

Nix

Sidder på min nysindkøbte træningsbold mens jeg skriver dette. Jeg kan godt mærke at rygmusklerne skal bruges på en helt anden måde end normalt når jeg hænger på min kontorstol. Jeg pustede bolden op i går for lukket dør, jeg håber ikke mine kollegaer tror jeg pustede en dukke op :tongue:

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mine planer om at køre et rimelig struktureret træningsforløb op til jul blev skudt fuldstændig i sænk af en dårlig lænd. Jeg fik et deja-vu til årsskiftet 2004/2005 hvor jeg også havde stærke smerter i lænden. Smerterne har selvfølgelig haft stor indflydelse på hvad jeg har kunne magte. Heldigvis havde jeg stadigvæk nogle stærke smertestillende piller fra sidste gang, og de har gjort at jeg har kunne klare det mest basale i hverdagen.

Det er dog begyndt at gå bedre, og jeg håber snart jeg kan starte træning igen. Træningen vil naturligvis blive tilpasset hvad lænden mener er i orden. Jeg overvejer også at starte til noget Pilates, idet det skulle være øvelser der skulle fokusere på korset muskulaturen. Nogle kommentarer?

Det er også pokkers at jeg HAR sendt julegave ønsker ud. Jeg kunne godt tænke mig at få en god stærk ryg i julegave :xmas:

Ho ho ho og glædelig træning

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Smerten er nu gået ned i iskiasen (et gæt da min fysiologi viden er tæt på at være ikke-eksisterende). Jeg burde få trænet og dermed forhåbentlig få løsnet op for eventuelle spændinger og i øvrigt få styrket hele muskulaturen i ryggen, men juleforberedelser tager unægtelig lidt ekstra tid fra en travl hverdag.

Kan jeg nå at tilføje ekstra legemsdele til min ønskeseddel? :tongue:

Kommer nok langsomt i gang med træning igen mellem jul og nytår.

Må I alle få en glædelig jul og et velsignet nytår.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Motionscykling mandag 2006 01 02

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

05 x 00 x 30

05 x 02 x 30

05 x 00 x 30

05 x 02 x 30

05 x 00 x 30

05 x 02 x 30

Total: 30 minutter

Havde fået et Ajpåd Sjåfel af min viv :wub: så jeg har lidt af min egen musik når jeg træner I stedet for altid at skulle lytte til The Voice (faktisk var der en gang hvor radioen stod på trafikhjørnet på P1, hvilket var en hel lettelse).

Følgende sange blev spillet:

808 state: In Yer Face

The chemical Brothers: Galvanize

Mike Koglin: The Silence (depeche mode rip off)

Roger Sanchez (Axwell): Turn on the music

Som sædvanlig har julen taget hårdt på mig rent kropsmæssigt, jeg har helt efter bogen tabt mig ca. 2. Grunden til vægttabet skal nok findes i det faktum at skønt jeg spiser meget ved det enkelte måltid, så får jeg til gengæld kun 2 måltider i løbet af dagen.

Ryggen arter sig dog bedre så jeg vil se om jeg ikke kan komme i gang med vægttræningen også.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Motionscykling onsdag 2006 01 04

Nomenklatur: (Min x Level x Velocity)

05 x 00 x 30

05 x 02 x 30

05 x 00 x 30

05 x 02 x 35-37

05 x 00 x 30

Total: 25 minutter

Efter at have ventet i næsten 3 måneder kom jeg endelig til den stiktest der skulle afgøre hvad jeg er allergisk overfor. Udover at være allergisk over for de mest almindelig husdyr såsom pingvin, flodhest og blåhval, men sjovt nok ikke kat og hund, er jeg tilsyneladende også allergisk overfor græs. Det undre mig lidt at det var det eneste de fandt, da jeg efterhånden nyser året rundt. Er der nogle der ved hvad man skal gøre for at få afgjort hvad man ellers kan være allergisk overfor når det ikke lige er de 10 mest allergifremkaldende stoffer som der bliver testet for? Blodprøve?

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share