AxBard


Axbard
 Share

Recommended Posts

Var ganske mør efter en lang arbejdsdag og overvejede at droppe træningen. Kom dog til at tænke på hvor meget det hjælper på mit humør, så jeg tog afsted.

Vægttræning tirsdag 2006 04 18

BP

15 x 47.5

10 x 65

10 x 65

10 x 65

SQ

15 x BW

10 x 40

10 x 65

10 x 65

09 x 65

Fanden tog ved mig, og jeg fik lyst til at provokere mit knæ. Jeg fik da også lidt ondt i både lænd og knæ. Ikke desto mindre tror jeg ikke jeg nogensinde har været over 60 kg i SQ grundet mit knæ, så en fesen PR, men ikke desto mindre en PR.

UCU

5 x BW

5 x BW

5 x BW

5 x BW

Efter at jeg er holdt op med at køre til failure i denne øvelse, så hader jeg den ikke helt så meget. Til gengæld overvejer jeg om jeg kun skal køre den 2 gange om ugen. Jeg synes den trækker uforholdsmæssigt mange kræfter og ressourcer ud af mig.

MP

15 x 35

15 x 35

15 x 35

Blev lidt øm i skuldrene, ikke på den gode måde

Dip

10 x BW

10 x BW

10 x BW

HE

Ingen, da stativet var optaget og jeg gad ikke at vente, ville hellere hjem.

Total tid: 40 minutter

Ganske rigtigt var humøret meget bedre da jeg havde fået trænet – det er jo ren Fraiser at træne :tongue: .

Her dagen efter føler jeg mig ret øm i hele kadaveret, desværre ikke kun DOMS relateret. Men hvis bare det stilner af til næste træningsrunde, så går det nok.

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Fik aldrig opdateret loggen, så det bliver hermed gjort

Vægttræning fredag 2006 04 21

BP

15 x 50

10 x 65

10 x 65

10 x 65

08 x 65

UCU

5 x BW

5 x BW

5 x BW

3 x BW

Kunne ikke komme til ved min normale barre, så jeg brugte en anden hvor hænderne skulle klemmes ind. I sidste sæt fik jeg klemt min hånd på en mærkelig måde, så jeg ikke kunne holde fast de sidste planlagte repetitioner, til trods for at jeg havde kræfterne.

SQ

15 x BW

15 x 20

10 x 50

09 x 65

09 x 65

08 x 65

Venstre knæ hold til 50 kg sættet og jeg besluttede mig for at forsøge 65 kg. I det sidste sæt havde lænden ondt. Tog 1 minut bagefter i barren for at forsøge at strække ud.

MP

15 x 35

15 x 35

15 x 35

Dip

10 x BW

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

HE

10 x BW

10 x BW

Total tid 50 minutter.

Skulder-problemer

Da det blev søndag og jeg havde været på arbejde begyndte jeg at få virkelig ondt i højre skulder. Det blev så galt at jeg droppede al tanke om at træne og faktisk tog hjem før jeg havde planlagt.

Blev nødt til at sidde med ispose på 20 minutters tid. Kunne simpelthen ikke gå rundt. Ville ikke tage en voltaren, da jeg forbeholder disse (endnu) til når min lænd går rigtig i baglås. Min viv masserede også min skulder og det hjalp noget.

Stadigvæk i dag gør det temmelig ondt, og selvom jeg overvejer at tage over at træne (mest fordi jeg får dårlig samvittighed når jeg ikke træner), så har jeg besluttet mig for at lade være. Jeg vil give skulderen i hvert fald en dags pause ekstra.

Jeg har gået og tænkt over hvorfor disse problemer med skulderen er opstået, og har følgende bud:

· Alder

· 10-11 timers arbejde med mus hver dag

· Forkert udførte øvelser ved vægttræning

· Svage rotator manchet muskler

Alderen kan jeg nok ikke gøre noget ved. Jeg kan overveje igen at tage Glukosamin, om end jeg mindes at erindre at en stor undersøgelse konkluderede at det ikke var det vidundermiddel som det længe var udråbt til. Jeg ville ønske jeg kunne huske hvor jeg læste denne undersøgelse.

Antallet af timer foran computeren kan nok reduceres, bl.a. ved at bruge mindre del af min fritid foran computeren. Desuden har jeg bestilt en Mouse-Trapper som potentielt kan reducerer myoser mm, se

http://www.mousetrapper.se/

Vægttræningsøvelserne kan muligvis udføres med endnu bedre stil. Jeg synes jeg er ret fokuseret på at de bliver udført korrekt, men det kan helt sikkert gøres bedre. Jeg har også lidt mistanke til at MP ikke er god for mig. Under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at skifte øvelserne ud og noterer mig hvordan jeg har det, med og uden dem.

Jeg indså en gang for alle at jeg bliver nødt til at træne min rotator manchet, og jeg vil tro jeg benytter det simple program fra bodyzone:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=81

I artiklen bliver det foreslået at træne rotator manchetten efter det almindelig træningsprogram, men gælder det også HVIS skaden er sket. Skal jeg hellere tage det program på de dage hvor jeg ikke vægttræner, eller skal jeg tage det samme dag men starte med dem? Hvis nogle har erfaringer med dette hører jeg meget meget gerne fra dem.

Nu vel, det blev en længere smøre.

Nu vil jeg tage på 3 dages tvungen ferie. Jeg kan ikke overføre min ferie og jeg må ikke få dem udbetalt. Men selvom jeg holder ferie, så kan man vel altid arbejde lidt hjemmefra, deadlines ændres jo ikke bare fordi man SKAL holde ferie.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Mine skuldersmerter var temmelig stærke i flere dage. Efter næsten en uge begyndte smerterne at blive reduceret. Desværre forsvandt smerterne ikke, men var tilstedeværende i form af en konstant ”baggrunds” smerte.

Jeg brød også mit løfte til mig selv om at forbeholde mine voltaren til lænd-smerter og forsøgte således at dulme smerterne helt ved at indtage smerte-stillere i et par dage. Ræsonnementet var at smerterne kunne skyldes spændinger som skyldtes smerter, og at jeg således var inde i en cirkel af årsag-virkning. Dette kan godt stadigvæk være tilfældet, men det hjalp ikke.

Jeg besluttede mig for at forsøge igen.

Vægttræning lørdag 2006 04 29

SM

5 min x level 6

RM

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=81

Øvelse 1

2 x 15 á 2 kg

Øvelse 2

2 x 15 á 2 kg

Øvelse 4

2 x 15 á 2 kg

Som øvelsen er beskrevet skal de udføres liggende på en smal briks. Dette var et problem, idet der kun var korte træningsbænke på lidt over 1 meter. Det må have set sjovt ud, da jeg krøllede sammen på disse korte bænke for at udføre øvelserne :laugh:

Øvelserne blev lavet og jeg opdagede at min højre skulder ved øvelse 1 simpelthen skurrede inde i leddet, på en måde som den store bio-mekaniske gud ikke havde tiltænkt (håber jeg).

Da jeg ville strække lidt ud, førte jeg mine hænder op til skuldrene, mens jeg havde albuerne ud fra kroppen og roterede armene langsomt med uret (dvs mod ryggen) og hver gang min arm var fremme var der noget omkring kravebenet som gav sig og medførte nogle smerter.

Bør nok kontakte noget sagkundskab.

Derefter var det begrænset hvor meget jeg turde gøre ud af resten.

BP

15 x 50

15 x 60

15 x 60

13 x 60

SQ

15 x BW

15 x 30

10 x 50

10 x 60

UCU

5 x BW

5 x BW

5 x BW

Dip

10 x BW

10 x BW

HE

10 x BW

10 x BW

Abs

10 x 50

10 x 50

Jeg sprang MP over for at se om dette hjalp. Jeg kunne ikke umiddelbart konkludere at det havde nogen effekt.

Som et lille morsomt efterspil var der kultur eftermiddag i den svømmehal, hvor mine træningsfaciliteter ligger. Så da jeg ganske svedig kom ud fra vægttræningslokalet var det lige ud til en ældre herre som akkompagnerede et større orkester med sine pauker foran et relativt talstærkt publikum på mindst 100 mennesker. Jeg følte mig en kende malplaceret, om end jeg naturligvis overvejede at give mit besyv med.

Mvh,

AxBard

Kommentarer vedr. rotator manchet muskler modtages med kyshånd

Link to comment
Share on other sites

Så gik der en uge som var lidt for travl til at jeg ville opdaterer loggen. Det har jeg egentlig stadigvæk men da jeg skal i gang med en større opgave nu, så valgte jeg overspringsmanøvren :laugh:

Rent træningsmæssigt har det været en tilfredsstillende uge, jeg har fået vægttrænet 3 gange. Desværre har jeg ikke trænet rotator manchetten, idet jeg stadigvæk grubler over hvordan jeg kan ligge på siden med mit 183 cm høje legeme på en 120 cm lang bænk. Nu vel, det vil blive løst.

Vægttræning tirsdag 2006 05 02

BP

20 x 20

15 x 50

15 x 60

15 x 60

15 x 60

SQ

15 x BW

15 x 20

10 x 50

10 x 60

10 x 60

10 x 60

UCU

5 x BW

5 x BW

5 x BW

5 x BW

5 x BW

Dip

10 x BW

10 x BW

Højre skuldre begyndte at brokke sig men ikke noget alvorligt tilsyneladende.

HE

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Supersættet med abs

Abs

10 x 100

10 x 100

10 x 100

Vægttræning torsdag 2006 05 04

SM

2 min / lev 6

2 min / lev 8

BP

15 x 50

15 x 50

15 x 60

15 x 60

15 x 60

15 x 60

ved 4. sæt begyndte noget ved højre side af kravebenet at knage faretruende og ved 6. sæt var der noget der sagde klik efterfulgt af en del smerte. Meget underligt.

SQ

15 x BW

10 x 50

10 x 60

10 x 60

10 x 60

08 x 60

UCU

6 x BW

6 x BW

6 x BW

6 x BW

6 x BW

De første 3 sæt var virkelig eksplosive og jeg hævede mig så hurtigt op med brystet til barren at jeg faktisk slog hovedet mod et vandrør. De 2 næste sæt var med hiv og sving

Dip

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Dip er en hård øvelse for min højre skulder og det kan være øvelsen bliver fjernet fra mit ”program”.

HE

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Supersættet med abs

Abs

10 x 50

10 x 55

10 x 50

10 x 55

Total tid: 65 minutter

Vægttræning søndag 2006 05 07

Jeg havde været til en komsammen om lørdagen, og skønt jeg ikke drak alkohol overhovedet, så havde jeg tømmermænd. Det må skyldes dehydrering, idet jeg sad 6 timer i solen og drak kaffe og cola. Men hvis der skal være nogen retfærdighed til, så håber jeg nogle af de andre fra selskabet havde RIGTIGE tømmermænd for der blev unægtelig drukket temmelig meget :laugh: . Det var dog for mit vedkommende naturligvis ikke værre end at jeg kunne tage på arbejde og derefter få trænet.

BP

20 x 20

15 x 50

15 x 50

10 x 65

10 x 65

10 x 65

Mærkede kun lidt til højre skulder

SQ

15 x BW

15 x 20

10 x 50

10 x 65

09 x 65

08 x 65

UCU

6 x BW

6 x BW

6 x BW

6 x BW

Dip

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Da solen skinnede og jeg var ret dehydreret ville jeg egentlig bare hjem og hygge mig. Som sagt, så gjort.

Total tid: 45 minutter

Status

Skulderen generer mig pt. ikke i min hverdag. Den gør lidt ondt nå jeg træner men ikke ulideligt. Det er dog min fornemmelse at jeg skal være meget opmærksom, hvorfor jeg skal have gjort noget ved RM øvelserne.

Jeg forventer at få min mouse-trapper snart, hvilket skulle mindske risikoen for yderligere museskavanker.

Nå, nu kan jeg nok ikke udsætte det længere, jeg må i gang med at arbejde :laugh:

Jeg ønsker alle MOL-boere en velsignet solskinsdag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Skulderen generer mig pt. ikke i min hverdag. Den gør lidt ondt nå jeg træner men ikke ulideligt. Det er dog min fornemmelse at jeg skal være meget opmærksom, hvorfor jeg skal have gjort noget ved RM øvelserne.

Jeg forventer at få min mouse-trapper snart, hvilket skulle mindske risikoen for yderligere museskavanker.

God bedring.

Jeg håber det er noget du snart kommer dig over.

Jeg ønsker alle MOL-boere en velsignet solskinsdag
Tak, i lige måde.

Tillader lige at lægge et billede i din log:

post-9788-1147336048_thumb.jpg

Rigtig god weekend.

Link to comment
Share on other sites

Det var en skøn sommeraften og trangen til at sidde hjemme og nyde vejret var stor, men min viv som har været bekymret for min skulder problemer synes jeg skulle tage af sted til træning. Naturligvis havde hun ret og det krævede heller ikke meget overtalelse.

Vægttræning onsdag 2006 05 10

SM

Ingen

BP

15 x 50

15 x 50

10 x 65

08 x 65

09 x 65

SQ

15 x BW

10 x 30

10 x 65

10 x 65

10 x 65

Jeg skal passe på med min teknik. Jeg har en tendens til (føles det som) at falde forover, måske derved for at slippe for at gå helt ned i knæ? Dette mærker jeg naturligvis når jeg er nede i knæ, hvorefter jeg rykker tilbage med overkroppen og dermed laver et ryk i min lænd. Der er ikke andet for end at fortsætte med fokus på teknik. Mine knæ har i parentes bemærket opført sig ret eksemplarisk den seneste tid.

UCU

6 x BW

6 x BW

6 x BW

6 x BW

6 x BW

En lang snakkepause mellem sæt 4 og 5 gjorde sidste sæt ret nemt.

Dip

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Skulderen holdt. Må dog huske at lytte til min skulders signaler, da jeg kan mærke at skaden snildt kan vende tilbage.

MP

10 x 30

10 x 30

10 x 30

Da skulderen nu holdt, så blev jeg kålhøgen og forsøgte MP hvilket gik eksemplarisk. Vil dog fortsætte med lav vægt et stykke tid endnu.

At gå ned gennem en alle af træer med spæde lysegrønne forårsfarver er ren uforfalsket livskvalitet.

God dag til jer alle

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Taurus,

Mange tak for din hilsen. Heldigvis virker det som om min skulder er i bedring, jeg håber dog jeg lært lektien.

* At træne min rotator manchet, bla vha den øvelse som Gregers viste i sin log

* At mindske mit arbejde med mus, bl.a. vha. en mouse-trapper

* At lytte til min krops signaler - jeg havde fået nogle advarsler fra skulderen.

* At blive yngre :laugh:

Dit billede passer perfekt ind i samlingen. Når jeg ikke læser faglitteratur læser jeg ofte Science Fiction. I mine yngre dage kunne jeg godt købe en SF bog blot fordi den havde et flot cover som det du f.eks. har postet. Især Chriss Foss var en eye-opener for mig. Siden er jeg blevet lidt mere kritisk i mine valg af bøger.

Med ønsket om at du og andre også får en god weekend.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard!

* At blive yngre
Jeg håber, at vor træning kan hjælpe os lidt på vej gennem netop dette punkt. Ikke på dåbsattesten, der er ikke meget at gøre, men på vores sind og vores fysik.

Pudsigt!

Billedet er lige netop af Chriss Foss, - det vidste du måske?

Nu troede jeg lige jeg kunne overraske dig!

Jeg er også lidt af en SF-fanatiker. Kommmer der en i TV, så skal jeg se den!!!

Hustruen siger gerne til børnene, når hun ser at der bliver sendt en i TV; "Så, nu er der en film for far!", så familien er bekendt med 'problemet' :tongue:

Har du iøvrigt set "Silent running", med Bruce Dern i hovedrollen. Filmen er fra 70'erne og deraf dårligt udført rent teknisk, men handlingen!!

Det er faktisk den mest autentiske SF jeg har set og jeg anbefaler alle at se den for den viser fuldstændigt den udvikling vi er ved at bevæge os henimod - det er en forfærdelig tanke, men den sætter tankerne igang, hvis man ikke kun 'nøjes' med at se den som ren underholdning.

Så lige et billede til, men af Fred Gambino(undskyld!):

post-9788-1147383394_thumb.jpg

Billedet er i reduceret str. for at det kunne uploades - det er gået lidt ud over kvaliteten.

Også rigtig god weekend til dig!

Hilsen

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Så blev det Store Bededags ferie. Desværre havde jeg for meget arbejde til at jeg kunne holde fri og jeg var således på arbejde både fredag og søndag. Det var egentlig meningen at jeg skulle have trænet fredag, men da det var hustruens fødselsdag OG jeg skulle arbejde, ville det være halsløs gerning også at træne.

Søndag pressede jeg lige en hurtig halv time ind, hvilket ikke tillod et helt program, ikke desto mindre bekom det mig ualmindelig godt at få rørt kroppen.

Vægttræning 2006 05 14

BP

15 x 50

10 x 70

08 x 70

09 x 70

SQ

15 x BW

10 x 50

10 x 70

07 x 70

Højre knæ knagede men holdt til strabadserne. Det VIRKER som om mine knæ er blevet stærkere, da jeg aldrig har været oppe på 70 kg før med SQ. Ergo, jeg noterer mine knæ for en PR.

UCU

7 x BW

7 x BW

6 x BW

Den sidste var hård. Jeg er dybt imponeret af de folk som kan tage 70+ chin-ups på 10 minutter, endda med overhånd - de må være lavet af et andet materiale end mit :laugh: . Ikke desto mindre må jeg forsøge en dag, om end det ikke bliver overhånd da jeg ofte får smerter i underarmene når jeg vender armene på den måde.

HE

10 x BW

10 x BW

Dip

10 x BW

10 x BW

Skulderen holdt, så måske kan jeg snart sætte lidt vægt på dip?

Hvor jeg dog elsker forår. Jeg gik mig en tur i min frokostpause, både for at komme af med den restløse energi jeg ofte får oparbejdet i løbet af en arbejdsdag bag skrivebordet, men også for at nyde de nyudsprungne træer og den friske luft :smile:

Jeg ønsker jeg alle en god dag!

Mvh,

AxBard.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Mange tak for SF indlægget. Jeg har desværre ikke set den film som du referer til. Jeg vil holde øje med den (alderen på filmen taget i betragtning, så kommer den måske på TCM!). Hvis du opdager den en dag går på en af kanalerne, må du meget gerne give mig et hint :smile:

I mine unge dage købte jeg en bog med især SF forsider lavet af Chris Foss, hvorfor han har en særlig plads i mit hjerte. Dog ikke større end jeg ikke var klar over at det billede som du havde vedhæftet var af Chris Foss. Sidenhen opdagede jeg dog også at der fandtes mange andre talentfulde kunstnere som også bidrog til SF generen, og ALLE bidrag er velkomne!

Som jeg har skrevet i mit forrige indlæg så var det ikke meget træning jeg nåede, delvist pga arbejde og pga. hustruens fødselsdag. Forhåbentlig får jeg rettet op på dette i den kommende tid.

Jeg håber at du og alle andre får en god dag

mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard!

Tak i lige måde.

Hvis jeg må have lov at bevæge mig lidt off topic og over i Science Fiction (igen).

Så sendte DR1 "Regnbuekrigen" i 1989 instrueret af Bob Rogers.

Den kan meget varmt anbefales og den varer faktisk ikke mere end 20-25min.

Da de sendte den, gik deres båndmaskine i stykker og jeg nåede at se knapt 10min. af den. Filmen ville blive sendte på et senere tidspunkt...og blev også gjort, men uden varsel, så jeg fik aldrig set resten :crybaby:

Nu kommer det paradoksale; for 4 år siden kunne min tålmodighed ikke holde længere, og jeg skrev til DR1 om de ikke kunne 'presse' de 20 min. ind i deres program ved næste programlægning. Det skulle jeg ikke regne med, for de får så mange henvendelser dagligt af den type så det var uladesiggørligt!!!!

For 3 år siden tog jeg bolden op igen og skrev denne gang til TV2, men de har ikke rettighederne til at vise denne film, så de kunne ikke hjælpe mig. Så blev det DR1...igen!

Dennegang ville de sende min forespørgsel til programredaktionen uden at de ville love noget, men jeg kunne holde øje med deres programmer, HVIS de sendte den?????

Tålmodig som jeg er, tog jeg deres ugentlige program over en periode på 7 måneder via internettet...men ingen "Regnbuekrigen" og jeg holdt jævnligt øje over et år.....fuldstændig uden resultat.

Det er den udstrakte service man udviser licensbetalere. De vil gerne have dine penge, men forvent ingen modydelse.

Nå det var lige et lille opkast over min frustration, som bunder i total magtesløshed.

Filmen kan købes i USA og er ret dyr af en film der kun varer de ca. 20 min. Og med toldafgift m.m. så er det ikke her jeg investerer.

Filmen er virkelig en oplevelse værd og al handling foregår i skyerne (den er meget speciel). Virkelig en film der giver stof til eftertanke når vi sammenligner med vores måde at være på over for hinanden og hvor lidt der skal til for at starte uoverensstemmelser.

Har du set denne?

Lige et par billeder fra filmen:

post-9788-1147701806.jpg post-9788-1147701814.jpg post-9788-1147701826.jpg

Så vil jeg lige her til sidst ønske dig tillykke med din hustru.

Hilsen

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Det var planen at jeg skulle have trænet igår, men pga nogle ekstra opgaver på arbejdet blev dagens program skubbet og jeg måtte sent i aftes erkende at jeg ikke kunne nå at træne. Dvs principielt kunne jeg have trænet ved 10 tiden, men som jeg tidligere har nævnt, så ryger min nattesøvn ofte på den konto hvilket var en pris jeg ikke ønskede at betale igår.

Jeg håber, hvis alt går glat, at jeg får trænet senere i dag.

God dag til alle :smile:

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Mange tak for din hilsen til min hustru. Jeg kommer nok ikke på top 10 listen over gode mænd pga. den fødselsdag. Det var helligdag, jeg havde principielt fri, og alligevel måtte jeg tage på arbejde. Til gengæld havde jeg ikke fået købt en gave til hende :laugh:

Du skal være hjertelig velkommen til at komme med ikke træningsrelaterede indlæg, især når de er om en fælles interesse!

Jeg kender ikke umiddelbart Regnbuekrigen om end der ringer en klokke. Det var dog en dybt irriterende oplevelse du havde med mastodonten, men når filmen er så gammel, kunne du måske overveje at finde filmen af mere "alternative" digitale veje?

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard.

Jeg ville næsten give min højre arm (også kun næsten) for at eje "Rainbow War"!

Det med gaver til hustruen....jeg købte ikke en mors dags gave til hende i søndags, til gengæld får hun nogle nyistandsatte arealer i huset, det må vel kunne gøres ud for det samme. :tongue:

Der vil helt sikkert komme mere SF fra min side, når du nu siger god for det...noget kan måske være lidt astronomirelateret, håber det går.

Hilsen

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Forskellen mellem at alt går glat og at alt går galt er minimal :laugh: . Til trods for at alt ikke gik som det skulle onsdag, så fik jeg dog trænet.

Vægttræning onsdag 2006 05 17

BP

20 x 20

15 x 50

10 x 70

10 x 70

10 x 70

SQ

20 x BW

10 x 40

10 x 70

10 x 70

10 x 70

UCU

7 x BW

7 x BW

6 x BW

Var helt ude i torvene ved den sidste gentagelse i sidste sæt.

Dip

15 x BW

14 x BW

10 x BW

HE

15 x BW

15 x BW

15 x BW

super sættet med abs

Abs

15 x 125

12 x 125

10 x 125

Total tid: 50 minutter

Jeg havde selvfølgelig noget travlt da jeg først ankom til træningscenteret klokken 21:30, hvorfor jeg ikke tog mig tid til at træne RM. Heldigvis generer skulderen ikke mere, selvom den dog giver lyd fra tid til anden.

Så en samlet status mht. skulderen:

* Ikkke nogle vedvarende smerter pt.

* Har modtaget min mouse-trapper. Desværre kan jeg ikke få den til at spille med min bærbare, kun til min stationære som jeg faktisk kun bruger til simuleringsarbejde. Så den er ikke kommet rigtig til nytte endnu, men forhåbentlig så kommer det.

* Har nu fundet to øvelser som rammer RM og som ikke kræver en bænk. Den ene er fra RM programmet fra bodyzone og den anden var øvelsen som Gregers var så venlig at vise. Disse skal inkorporeres i mit træningsprogram

* Er ikke startet på Glukosamin endnu, er lidt tvivlende på om det virker.

* Jeg har besluttet mig for at værre yngre :tongue:

Om alt går vel, så får jeg trænet i aften og på søndag.

Jeg ønsker jer alle en god weekend.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Jeg er bange for at dit bænkpres vil lide gevaldigt under din manglende arm :laugh: Jeg tror jeg ville allierer mig med nogle af mine særdeles IT-vidende venner og se om det ikke var muligt at finde filmen af andre kanaler. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig selv, da jeg ikke er så meget bevendt i den verden!

Min hustru vidste godt hun ikke fik nogen gave og var også helt afklaret med det. Jeg FØLTE mig dog som et lidt skidt menneske og jeg vil overraske hende en dag!

SF og astronomi er velkommen. Jeg så lige i Politiken at der er fundet en planet i den beboelige zone:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=454261

Spændende.

God weekend

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard!

Når jeg får mere tid, vil jeg søge efter Regnbuekrigen, tak for dit råd.

Mht. HD69830, så er det altid spændende når nye planeter opdages.

Faktisk kan man se stjernen med det blotte øje, hvis man står et mørkt sted (ude på landet uden gener af bylys) da den ligger på mag 5.95.

Stjernen er fremme i vinterhalvåret og ligger mellem stjernebillederne Hydra (Havuhyret) og Monoceros (Enhjørningen).

Jeg følger jævnligt med hos Exopanets.org og henter deres liste i PDF format, hvis nogen en dag skulle have lyst at se en af stjernerne i mit teleskop.

Rigtig god weekend.

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 2006 05 24

Det har været nogle travle dage mht. arbejde og sociale fornøjelser. Det var meningen at jeg skulle have vægttrænet både fredag 2006 05 19 samt søndag 2006 05 21. Søndagen var jeg på arbejde fra ca. 8:30 til 20, så med en kort intens PW for lige at klare hovedet og skærpe koncentrationen, så blev det ikke til yderligere træning.

Power Walk fredag 2006 05 19

Distance: 3.8 km

Tid: 30 minutter

Vægttræning fredag 2006 05 19

BP

20 x 30

10 x 70

06 x 70

06 x 70

04 x 70

Er noget forundret over at jeg ikke kunne tage flere gentagelser i de sidste sæt

SQ

20 x BW

15 x 30

10 x 70

09 x 70

06 x 70

06 x 70

Allerede ved første 70 kg sæt begyndte højre knæ at smerte. Jeg tog det derfor lidt med ro

UCU

7 x BW

7 x BW

7 x BW

5 x BW

Det går stille og roligt frem af med styrken i denne øvelse, men den er også umådelig krævende på psykisk og styrkmæssigt.

Dip

15 x BW

15 x BW

13 x BW

MP

10 x 30

10 x 30

En smerte i venstre arm, lige ved tricep fæstet ved skulderen, som jeg faktisk ikke har nævnt tidligere men som har små generet længe, blev meget intens i sidste sæt og jeg droppede den.

Cabel push-down

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

10 x 20

10 x 25

Da jeg ikke tør sætte ordentlig vægt på mine dips endnu grundet skulderen, tænkte jeg at jeg ville træne mine arm på anden vis

HE

10 x BW

10 x BW

15 x BW

Hammer Curl

10 x 09

10 x 10

10 x 12

07 x 12

Abs

10 x 40

10 x 50

10 x 55

Total tid: 60 minutter

Power Walk søndag 2006 05 21

Distance: 2.9 km

Tid: 23 minutter

Vejret så fornuftig ud da jeg tog af sted, men jeg blev overrasket af en regnbyge. Da jeg blot går i mit almindelige tøj var det lettere irriterende at skulle sidde i sit våde tøj bagefter og arbejde.

Power Walk tirsdag 2006 05 23

Distance: 2.5 km

Tid: ca. 20 minutter, tidsmålingen blev ikke nøjagtig

Vægttræning tirsdag 2006 05 23

BP

15 x 50

09 x 70

08 x 70

05 x 70

04 x 70

Sidste gang var tilsyneladende ikke bare en enkelt kikser, men er mit nuværende styrkeniveau.

SQ

15 x BW

15 x 25

10 x 60

10 x 70

10 x 70

09 x 70

08 x 70

Kan godt mærke at SQ er en full-body øvelse idet min lænd kommer på arbejde. Jeg bliver mere og mere glad for denne øvelse. Jeg håber at mine knæ vil tillade mig at fortsætte med den

UCU

7 x BW

7 x BW

7 x BW

5 x BW

Dip

13 x BW

13 x BW

12 x BW

MP

10 x 30

Samme som sidst

HE

Super sættet med abs

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

Abs

10 x 55

10 x 55

10 x 50

Hammer Curl

Super sættet med cabel push-down

10 x 12

10 x 12

06 x 12

08 x 10

Cabel push-down

10 x 25

10 x 30

10 x 30

10 x 30

Total tid: 60 minutter

Det var så alt for denne gang.

Jeg håber at min uge kommer til at se ud som følger

Onsdag: Power Walk

Torsdag: Vægttræning

Fredag: Power Walk

Lørdag: Vægttræning

Søndag: 60 års fødselsdag……altså ikke min :laugh:

Jeg håber I får en god dag.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Tak for dit indlæg.

Det må være virkelig spændende at kunne observere universet. En dag når jeg har mere tid, skulle jeg måske overveje at prøve stjerne-kiggeri?

Mht digitale kopier af film mm, så så jeg at den norske internet browser med et navn som jeg fuldstændig har glemt nu, har inkorporeret bittorrent, et fildelingsprogram, som en integreret del af browseren, hvorved det bliver nemmere at finde filer. Jeg har ikke forsøgt at bruge det, og jeg ville også kun benytte sådanne midler hvis jeg skulle finde ældre ting som ikke er til at opdrive på lovlig vis.

Mht SF så er min ubestridte yndlingsfilm Blade Runner. Muligvis fordi jeg så den i en alder hvor jeg var meget påvirkelig. Ridley Scotts fortolkning af verden som den måske kommer til at se ud er IMO meget realistisk. Jeg kan godt lide at ting ser slidte ud i den verden, som om at alting har været brugt i lang tid, ikke nypoleret som f.eks. Star Wars (hvilket iøvrigt er en af mine yndlings aversioner efter at den nye triologi kom). Blade Runner har også så mange gode replikker, f.eks. den jeg benytter i min signatur. Også et citat som "If only you could see, what I have seen, with your eyes" er så finurligt at jeg til stadighed kan smile for mig selv når jeg hører det.

Jeg håber du får en god dag.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard!

Det er et særsyn at kigge i en titommer, dér kan ingen Science Fictionfilm være med, det er helt fantastisk.

Nu kan jeg ikke se ret mange informationer om dig, men skulle du befinde dig et sted på Sjælland, er du velkommen til en nat under himlen sammen med mit teleskop og mig.

Det med den norske browser må du godt være opmærksom på, jeg er stadig dybt deprimeret over ikke at have set Regnbuekrigen endnu.

Den koster 49$ i USA, og med told og fragt er det utænkeligt at jeg vil købe den...DR kan bare se at sende den igen kan de.

Blade Runner betragter jeg faktisk som lidt af en kultfilm i denne genre. Den bør ophøjes til samme niveau som Star Wars Trilogien.

Citatet du gengiver, kræver at blive læst mere end een gang, der er virkelig en dybere mening med dette. En fantastisk formulering må jeg sige!

Tak, jeg har haft en dejlig dag. Sønnens hold vandt lige 19-1 i fodbold her til aftens!!! De er suveræne de knægte, de spiller afsindigt godt kan jeg fortælle.

Håber du får en dejlig fridag imorgen.

Taurus.

PS: Det kan godt smerte mig lidt at se, at du ikke kan træne tungt i knæbøjninger. Det er en eventyrlig god øvelse som er uerstattelig.

Link to comment
Share on other sites

Så gik der igen for lang tid inden jeg opdaterede min log, for forklaring se sidste i dette indlæg.

Power Walk onsdag 2006 05 24

Distance: 2.3 km

Tid: 18 minutter

Vægttræning torsdag 2006 05 25

BP

10 x 60

10 x 70

10 x 70

07 x 70

06 x 70

SQ

15 x BW

10 x 20

10 x 50

10 x 75

09 x 75

08 x 75

UCU

7 x BW

7 x BW

6 x BW

5 x BW

Dip

14 x BW

12 x BW

10 x BW

I det sidste sæt var det som om koncentrationen svigtede helt

Hammer Curl (HC)

Supersættet med cable push down

10 x 12

09 x 12

06 x 12

10 x 10

Cable push down

10 x 45

10 x 50

10 x 50

Et andet kabeltræk hvorfor belastning fra sidste gang og til denne gang ikke kan sammenlignes

HE

Supersættet med abs

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

Total tid: 60 minutter

Vægttræning mandag 2006 05 29

BP

15 x 50

15 x 50

04 x 75

03 x 75

07 x 70

06 x 70

04 x 70

SQ

15 x BW

15 x BW

10 x 75

08 x 75

07 x 75

UCU

8 x BW

8 x BW

8 x BW

Kørte forbløffende godt

Dip

15 x BW

13 x BW

11 x BW

HC

Supersættet med cable push down

10 x 12

07 x 12

08 x 10

Cable push down

10 x 30

09 x 30

08 x 30

HE

Supersættet med abs

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Abs

10 x 55

10 x 55

10 x 50

Total tid: 50 minutter

Power Walk tirsdag 2006 05 30

Distance: 2.3 km

Tid: 20 minutter

Power Walk onsdag 2006 05 31

Distance: 2.3 km

Tid: 18 minutter

Vægttræning torsdag 2006 06 01

BP

15 x 20

10 x 60

05 x 75

05 x 75

05 x 75

06 x 70

SQ

15 x BW

10 x 20

10 x 60

09 x 75

08 x 75

06 x 75

07 x 70

Begge knæ var allerede ømme ved første sæt, så det bekymrer mig noget.

UCU

8 x BW

7 x BW

4 x BW

De var helt umuligt at hæve mit fnuglette korpus

Dip

13 x BW

12 x BW

09 x BW

Efter at jeg er begyndt at fokusere på at spænde skuldrene ordentligt op, virker det som om at dips er acceptable for kroppen igen. Det ville være dejligt at lægge noget vægt på.

HC

Supersættet med cable push-down

9 x 12

7 x 12

8 x 10

Cable push down

10 x 50

10 x 55

10 x 55

HE

Ikke supersættet med abs, da denne var optaget

13 x BW

12 x BW

15 x BW

Abs

17 x 125

11 x 125

Total tid: 60 minutter

Kom først afsted og træne kl. 21:20 og var færdig (og jeg mener fuldstændig færdig) kl. 22:20. Faldt dog for en gang skyld hurtigt i søvn, det sene trænings tidspunkt til trods, og slumrede således allerede kl. 23:30

Grunden til den manglende opdatering er naturligvis arbejdsrelateret. Jeg har en del opgaver som jeg skal tage mig af og det fylder efterhånden meget i min dagligdag og jeg synes at min arbejstid langsomt æder min fritid. Således har jeg stort set ikke holdt nogle fridage på søndage det sidste halve år, og stort set alle de små fridage som gavmildt er spredt ud over foråret har jeg også inddraget for at arbejde. I sidste uge kom der så yderligere en opgave med deadline 31/7 som bliver svær at nå. Jeg er den eneste som kan lave denne opgave, så der er ikke noget at rafle om. Jeg tror også jeg kan presse den ind mellem de andre opgaver, men det bliver knaldhårdt, og jeg må virkelig prioriterer min tid. Min plan er bestemt at holde fast i træning, forhåbentlig opdaterer (relativt) løbende og så følge med i mine ”udvalgte” log-bøger.

Med ønsket om en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Tusinde tak for din hilsen.

Ja, jeg har ikke været så flittig til at opdatere min log den seneste tid. Alt alt for meget arbejde har gjort at jeg ikke har haft kræfterne. Jeg har heldigvis fundet tiden til at træne, og jeg har skam også fulgt med i din log, især erfaringerne med visualisering er utrolig spændende.

Jeg fulgte faktisk op på det med den norske browser, den hedder Opera og kan tilsyneladende findes på følgende side:

http://www.opera.com/

pudsigt nok kunne jeg ikke finde noget om fil-delingsværktøj så jeg har muligvis misforstået noget? Jeg må altså også understrege at jeg kender absolut intet til denne browser, så jeg ved ikke om der er nogle "fælder" eller andet som man skal være opmærksom på! Jeg så også i din log at du kontakter DR igen for at høre om de ikke kan genudsende den. Husk endelig at minde mig om det, hvis du pludselig opdager at den bliver sendt.

Mht stjernekiggeri så tager jeg dig nok på ordet, når der forhåbentlig kommer noget mere ro på arbejdsfronten! Tak for tilbuddet!

Jeg håber du får en god dag og weekend

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share