AxBard


Axbard
 Share

Recommended Posts

Hej Taurus,

Du er da rimelig stærk i dine biceps!

Hvis du træner med 2x16kg. og tager 8 reps ville det i praksis betyde omkring 34-35kg. med stang (bicepscurl). Sammenlignet med dine øvrige øvelser af de store muskelgrupper, så fejler din styrke ikke noget her - FLOT GÅET!! :4thumbup:

Tusinde tak for rosen

Jeg tog hammercurls med som den eneste isolationsøvelse i mit program (så vidt jeg da kan se) idet jeg simpelthen ikke syntes at bicep fik tilstrækkelig stimulering (vurderet helt subjektivt ud fra spejlbilledet sammenlignet med resten af kroppen).

Træning om aftenen giver for nogle, søvnløse nætter. Jeg prøvede også en enkelt gang at være hjemme lidt før halvti, så lå man der og kukkelurede op i loftet til klokken halv et om natten. Ikke så godt når vækkeuret ringer 04.05! :nonono:

De dage hvor du har din træning Axbard, kunne du så måske vælge dette som den høje prioritet disse dage, og indrette alt andet herefter. Sådan har jeg gjort nu (måske et spørgsmål om vane).

Jeg træner selv 3 gange om ugen og er væk i samlet 1½ time pr. gang de tre gange. Det er så lidt tid i det samlet hele, at min træning de dage har forrang frem for alle øvrige pligter/aktiviteter. (Steven Covey: Det vigtigste først).

Det fungerer fortrinligt - også med min indtagelse af kosttilskud på mine træningsdage i sammenhæng med familiens kostvaner.

Sikken en selvdiciplin at stå op klokken 4 om natten (bemærk jeg ikke skrev morgenen :laugh: ) - har du lang transporttid og vil undgå køtraffik?

Det er nu faktisk en af de løsninger jeg selv kigger på, ved at rykke min dag med bare ½ time så jeg står op klokken 5 om morgenen ( :wink: ) så tror jeg faktisk at jeg ville kunne nå at træne lige efter arbejde inden der skal laves aftensmad osv. Herved ville jeg så få tilstrækkelig mange timer fra træning til jeg går i seng hvorved dette natteroderi kan undgåes. Ulempen er selvfølgelig at jeg er B-menneske - alle mine bedste ideer er altid kommet mellem 22 og 02 :laugh:

Tak for input!

Jeg håber du har haft en god weekend!

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Sikken en selvdiciplin at stå op klokken 4 om natten (bemærk jeg ikke skrev morgenen ) - har du lang transporttid og vil undgå køtraffik?
Den selvdisciplin er nok mere tvungen end selvvalgt. :dry:

Jeg møder officielt kl. 06.30, men møder gerne en time før for netop at undgå trafik (har næsten vejene for mig selv. :smile: . Ofte stopper jeg så også det før og slutter min arbejdsdag omkring 13.30. Jeg har små 45 minutter på arbejde, hvor det kan gøres hurtigere, men jeg nyder at køre stille og roligt. Specielt i sommeren lige ved solopgang og mosekonebryg i det midtsjællandske landskab. Folk skulle vide hvad de mister af flotte oplevelser ved at sove på dette tidspunkt. Det er bare så flot når køerne og fårene græsser i foldene ude på markerne og de fantastiske solopgange! :bigsmile:

...

Ulempen er selvfølgelig at jeg er B-menneske - alle mine bedste ideer er altid kommet mellem 22 og 02

Jeg kan så godt følge dig. Selv har jeg det nøjagtigt som du, jeg er frisk (for det meste) om aftenen og går yderst sjældent i seng før 22. Om vinteren kan det dog hænde, men så ligger jeg og læser.
Tak for input!
Velbekomme Axbard.
Jeg håber du har haft en god weekend!
Jo - en dejlig weekend med sønnens fødselsdag.

Fredag var jeg med ham og tre af hans skolekammerater ude at bowle. Igår stod den så på den lidt ældre generation.

Får du læst lidt Covey?

Med de bedste ønsker om en god dag

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Ryggen var blevet bedre og jeg glædede mig til at træne om aftenen. Da vejret var dårligt i løbet af formiddagen kunne jeg få et lift af en af mine kollegaer over til kantinen. Desværre er denne bil væsentligt lavere end min (postmand Per) bil så jeg høvlede hovedet ind i kanten af bilen. I løbet af dagen havde jeg hovedpine og var virkelig svimmel i perioder. Da det blev aften spurgte jeg mig selv hvad jeg ville råde en anden til, hvis han havde samme symptomer som mig? Jeg ville naturligvis sige at han skulle udskyde det. Da jeg ikke er vederhæftig :laugh: lyttede jeg selvfølgelig ikke efter og tog ned og træne – det gik væsentligt bedre end forventet.

Vægttræning tirsdag 2006 10 31

BP

10 x 55

05 x 75

05 x 75

04 x 75

04 x 75

04 x 75

05 x 70

SQ

10 x BW

10 x 35

10 x 55

10 x 55

10 x 55

10 x 55

Fik en reminder fra højre knæ allerede ved 35 kg men jeg besluttede mig for at checke om det ikke kunne klare noget tungere vægt og det gik fint

BOR

10 x 40

09 x 40

09 x 40

MP

10 x 40

10 x 40

10 x 40

Nogle dage elsker jeg bare bestemte øvelser – og denne gang gik MP bare op i en højere enhed (om end den stadigvæk var hård)

UCU

5 x (BW+2.5)

5 x (BW+2.5)

5 x (BW+2.5)

5 x (BW+2.5)

5 x (BW+2.5)

Tror efterhånden der er til en vægtøgning igen

Dip

10 x BW

08 x (BW+10)

05 x (BW+10)

05 x (BW+10)

05 x (BW+10)

05 x (BW+10)

Glemte hvad jeg skulle gå efter i sæt 2 så jeg tog lidt for mange gentagelser

Hammercurls

7 x 16

5 x 16

6 x 14

6 x 14

Dans med stang

10 x 15 (plus stang)

08 x 15 (plus stang)

08 x 15 (plus stang)

Total tid: 70 minutter

Om alt går vel og jeg synes jeg har overskud på torsdag, så vil jeg forsøge at øve vægtene yderligt.

Prøvede at få trænet noget tidligere således at jeg var hjemme allerede kl. 19. Det gav pote idet jeg kunne sove ved almindelig sovetid. Ulempen er selvfølgelig at der er et hav af mennesker på det tidspunkt. Dette er dog ikke helt så slemt som det lyder idet det er ganske få mennesker der træner på samme måde som mig – de fleste træner kabler og maskiner hvorfor jeg kunne træne i den rækkefølge som jeg ønskede.

Dette bringer mig til en anden observation. Som læser af MOL har jeg efterhånden accepteret mantraet at frie vægte er det eneste der virker. Når jeg så kigger rundt på brugerne af centeret f.eks. i går er det tydeligt at man godt kan få en anselig størrelse OGSÅ vha. kabler og maskiner, blot man træner hårdt og dedikeret og det var der i hvert fald to af brugerne i går som gjorde. Så med så mange andre ting, skal man nok erkende at der ikke kun er en ”rigtig” vej til målet.

Og så oplevede jeg min første cardio-bunny som både kunne køre energisk på stairmaster OG snakke i mobil-telefon samtidigt :laugh:

Nu vel tilbage til arbejdet.

Hav en god og stormfuld onsdag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Tarus,

Den selvdisciplin er nok mere tvungen end selvvalgt. :dry:

Jeg møder officielt kl. 06.30, men møder gerne en time før for netop at undgå trafik (har næsten vejene for mig selv. :smile: . Ofte stopper jeg så også det før og slutter min arbejdsdag omkring 13.30. Jeg har små 45 minutter på arbejde, hvor det kan gøres hurtigere, men jeg nyder at køre stille og roligt. Specielt i sommeren lige ved solopgang og mosekonebryg i det midtsjællandske landskab. Folk skulle vide hvad de mister af flotte oplevelser ved at sove på dette tidspunkt. Det er bare så flot når køerne og fårene græsser i foldene ude på markerne og de fantastiske solopgange! :bigsmile:

Jeg kan sagtens følge dig - når disen ligger hen over land mens solen langsomt står op en tidlig sommermorgen så er Danmark utrolig smuk. Da jeg bor på Vestegnen (Kbh) med primær transport af Motorring 3, ja så ligger det desværre ikke helt til højre benet med smukke naturoplevelser på vej til arbejdet :laugh:

Jeg er begyndt at læse Covey men jeg ser hans bog som en mere langsigtet strategi som på sigt vil hjælpe. Lige nu er jeg parallelt med denne bog ved at læse Bjarne Toftegårds lille bog om stress, hvor der er nogle gode "her-og-nu råd" som kan afhjælpe nogle af symptomerne. Jeg tog for "sjov" (efter opfordring fra min viv) en stress test på siden:

www.forebygstress.dk

Og den gav mig en score på 174 med 7 alvorlige stress signaler. Man skal selvfølgelig ikke tage sådan en test for andet en populær indgang til emnet, men ikke desto mindre kan det i mine øjne give en indikation.´

Så det korte af det lange er at jeg er begyndt at tage det seriøst og er begyndt aktivt at gøre noget ved det.

Jeg håber du får en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Dette bringer mig til en anden observation. Som læser af MOL har jeg efterhånden accepteret mantraet at frie vægte er det eneste der virker. Når jeg så kigger rundt på brugerne af centeret f.eks. i går er det tydeligt at man godt kan få en anselig størrelse OGSÅ vha. kabler og maskiner, blot man træner hårdt og dedikeret og det var der i hvert fald to af brugerne i går som gjorde. Så med så mange andre ting, skal man nok erkende at der ikke kun er en ”rigtig” vej til målet.
Også en erkendelse jeg er nået frem til.

Man mener dog, at resultatet (styrke/masse) vil opnås lidt hurtigere gennem frivægtstræning.

Al min rygtræning er for eksempel kun udført via kabelmaskiner og jeg er absolut ikke utilfreds med de resultater jeg har fået herigennem.

Jeg er begyndt at læse Covey men jeg ser hans bog som en mere langsigtet strategi som på sigt vil hjælpe. Lige nu er jeg parallelt med denne bog ved at læse Bjarne Toftegårds lille bog om stress, hvor der er nogle gode "her-og-nu råd" som kan afhjælpe nogle af symptomerne. Jeg tog for "sjov" (efter opfordring fra min viv) en stress test på siden:

...

Og den gav mig en score på 174 med 7 alvorlige stress signaler.

Coveys bøger er et værktøj der læses indtil flere gange. Så det er netop som du nævner en langsigtet strategi, men den kan også implementeres fra dag 1. da allerede de første sider giver stof til eftertanke hvor man her kan ændre lidt i sin egen selvopfattelse.

Jeg fik 102 med 1 alvorligt stresssignal. Testen er lidt tvivlsom, det skrives så også i svaret på testen. Andre ting i ens dagligdag kan påvirke resultatet som du også rigtigt påpeger. Jeg betragter slet ikke mig selv som liggende i det røde felt.

Så det korte af det lange er at jeg er begyndt at tage det seriøst og er begyndt aktivt at gøre noget ved det.
Det er en meget glædelig besked at få Axbard!

Når først man har lært sig den lektie at prioritere sit liv anderledes, så opdager man helt nye sider af sig selv, da alt nu foregår under afklimatiserede forhold - man tænker og handler anderledes. :smile:

Tror efterhånden der er til en vægtøgning igen
Der er fremgang at spore i din træning kan jeg se! Godt gået :superman:
Jeg håber du får en god dag
Det er præcis det samme jeg ønsker for dig - du er nu et høfligt væsen!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Skulle have trænet torsdag, men da vi pludselig opdagede en Internet auktion hvor der blev solgt særdeles interessant måleudstyr måtte jeg ofre mig for sagen. Det blev umiddelbart ganske udbytterigt idet jeg fik 200.000 DKK udstyr for kun 15.000 DKK :smile: – nu håber jeg sgu bare skidtet virker. Bagsiden af medaljen var at jeg ikke nåede det arbejde jeg skulle have lavet torsdag og da jeg først kom hjem fra arbejde kl. 24 var min fredag heller ikke så produktiv. Derfor sidder jeg på mit arbejde denne højhellige søndag.

Fik dog trænet lørdag som planlagt.

Planen var at øge vægten i samtlige øvelser

Vægttræning lørdag 2006 11 04

BP

10 x 50

04 x 80

03 x 80

03 x 80

10 x 70

04 x 75

04 x 75

Meningen var at jeg ville tage de sædvanlige 5x5. Desværre kunne jeg mærke ved 3. sæt at jeg absolut ikke overskud til at tage flere sæt med 80 kg (muligvis 2 rep). Derfor blev resten ustruktureret. Først tænkte jeg at så måtte et 70 kg sæt være passende, men dette var tydeligvis for let hvorefter jeg øgede til 75 kg.

Jeg er meget i tvivl hvilke fremgangsmåde der er den bedste. Bør jeg blot forsøge at få det bedste ud af 5x5 på nuværende tidspunkt eller skal jeg i stedet for satse på sæt af 3 repetitioner med et øget total antal sæt? Eller noget helt 3. Nu giver jeg det lige et skud til, så vidt jeg kan se i min log så lykkedes det mig sidste gang efter en ”svag” start ved 80 kg at øge antallet af repetitioner acceptabelt så det i det store hele svarede til min planlagte 5x5.

SQ

10 x BW

10 x 40

10 x 55

10 x 60

10 x 60

10 x 60

05 x 60

Mine knæ startede ud fornuftigt hvorfor jeg øgede til 60 kg. Dette gik fint indtil sidste sæt hvor venstre knæ sagde stop. Har ikke haft nogle problemer efter træningen.

BOR

10 x 45

10 x 45

09 x 45

MP

10 x 45

09 x 45

05 x 45

Så begyndte MP at blive rigtig tung

UCU

5 x (BW+5)

5 x (BW+5)

4 x (BW+5)

5 x (BW+5)

3 x (BW+5)

Ganske morsomt. I 3. sæt begyndte det at knibe med at holde dampen oppe. Da jeg så startede 4. sæt var der en ung mand som begyndte at tage UCU i barren lige ved siden af. Helt ubevidst forsøgte jeg at holde trit med ham både i antal og tempo. Dette bevirkede at jeg hev 5 repetitioner frem i 4. sæt. Desværre skulle han ikke træne ved mit 5. sæt - frækt at han ikke indrettede sin træning efter hvad der gavnede MIG bedst :laugh:

Gad vidst om dette betyder at jeg ikke giver mig alt hvad jeg kan?

Men bortset fra dette er jeg ganske godt tilfreds med min UCU i øjeblikket. Jeg er tydeligvis blevet stærkere i øvelsen.

Dip

10 x BW

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

Føltes tungere end jeg egentlig forventede og ved sidste sæt var mine arme ved at kollapse. Dette er noget jeg skal være opmærksom på, idet jeg vil tro at dette kan give et voldsomt pres på skuldrene.

Hammercurls

5 x 18

7 x 16

5 x 16

5 x 14

Abs crunch machin-thingy

10 x 112

10 x 112

09 x 112

Ryggen var ikke helt ok så jeg ville ikke udfordrer den med at byde en vægtstang op til dans

Total tid: 90 minutter

Alt alt for lang tid

Var en ung spinkel men relativ muskuløs mand som kørte MP med 50 kg. Hans attitude var imponerende. Fordi vægten var så tung for ham, blev han nødt til at tage et skridt frem når han havde stødt vægten op idet han ellers ville få overbalance.

Nå tilbage til arbejde.

Håber I alle har haft en god og velsignet weekend.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard

Godt at se dine dips - det er sgu tungt kørt :superman: Det samme med dine UCU mærker du slet ikke nogen smerte i underarmen?

Jeg er meget i tvivl hvilke fremgangsmåde der er den bedste. Bør jeg blot forsøge at få det bedste ud af 5x5 på nuværende tidspunkt eller skal jeg i stedet for satse på sæt af 3 repetitioner med et øget total antal sæt? Eller noget helt 3.

Da jeg kørte 5x5 kørte jeg f.eks 75 kg til jeg kunne køre dem med overskud, så lagde jeg f.eks 2,5 kg kg på og kørte de 77,5 til jeg kunne køre dem med overskud osv.

Ha nu en god dag :smile:

Mvh

Miguel

Link to comment
Share on other sites

Vægttræning tirsdag 2006 11 07

BP

10 x 50.0

04 x 80.0

03 x 80.0

02 x 80.0

02 x 80.0

04 x 77.5

02 x 77.5

04 x 75.0

Må erkende at 80 kg er for tung.

SQ

10 x BW

10 x 50

10 x 60

10 x 60

10 x 60

10 x 60

10 x 60

BOR

10 x 45

09 x 45

08 x 45

MP

8 x 45

6 x 45

6 x 45

UCU

5 x (BW+5)

5 x (BW+5)

5 x (BW+5)

5 x (BW+5)

5 x (BW+5)

Dip

10 x BW

5 x (BW+15)

5 x (BW+15)

5 x (BW+15)

5 x (BW+15)

5 x (BW+15)

Hammercurls

2 x 18

9 x 14

7 x 14

Dans med stang

10 x 10 (plus stang)

09 x 10 (plus stang)

07 x 10 (plus stang)

Total tid: 85 minutter

En lang torsdag præget af min halve tilstedeværelse til både en workshop og møde krævede at jeg fik afløb ved noget træning.

Vægttræning torsdag 2006 11 09

BP

03 x 80.0

03 x 77.5

04 x 77.5

03 x 77.5

03 x 77.5

02 x 77.5

10 x 70.0

Jeg følte at BP denne gang var lidt mere struktureret end sidste gang. I sættet med de 70 kg var jeg lidt ukoncentreret og var således slet ikke opmærksom på da min krop var ved at være mør før jeg begyndte at sænke den 10. repetition og jeg bare tænkte f**k den får jeg aldrig op igen hvad tænker jeg på :laugh: . Med remmer, tøjler og skævvrid fik jeg dog presset den op.

SQ

10 x BW

10 x 50

10 x 60

10 x 60

10 x 60

10 x 60

08 x 60

BOR

8 x 45

6 x 45

5 x 45

MP

8 x 45

6 x 45

6 x 45

UCU

12 x BW

Dip

10 x BW

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

05 x (BW+15)

Hammercurls

8 x 16

6 x 16

8 x 14

7 x 14

Dans med stang

10 x 15 (plus stang)

08 x 15 (plus stang)

08 x 15 (plus stang)

Decline crunch

10 x (BW+5)

10 x (BW+5)

Total tid: 90 minutter

Hav en god weekend :smile:

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Miguel,

Godt at se dine dips - det er sgu tungt kørt :superman: Det samme med dine UCU mærker du slet ikke nogen smerte i underarmen?

Tak skal du have, men de føles også rigtig tunge nu - jeg havde håbet der ville være til 20 kg, og jeg vil da også forsøge, men jeg er skeptisk. Det går med skuldren men jeg tror ikke jeg skal dyrke tunge dips i for lange perioder af gangen.

Mht chin-ups, så fik jeg mange smerter i underarmene når jeg kørte overhånds chin-ups, men får ikke rigtig nogle problemer når jeg kører underhånds chin-ups.

Da jeg kørte 5x5 kørte jeg f.eks 75 kg til jeg kunne køre dem med overskud, så lagde jeg f.eks 2,5 kg kg på og kørte de 77,5 til jeg kunne køre dem med overskud osv.

Det var også sådan jeg havde tænkt mig at gøre det - jeg havde blot troet at jeg kunne gøre det med 80 kg. Jeg har dog (nu) erkendt at det pt er for tungt og har derfor efter dit forslag ændret det til 77.5 kg. Tak for input! :smile:

Jeg håber du får en god weekend.

mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

. . .

Jeg følte at BP denne gang var lidt mere struktureret end sidste gang. I sættet med de 70 kg var jeg lidt ukoncentreret og var således slet ikke opmærksom på da min krop var ved at være mør før jeg begyndte at sænke den 10. repetition og jeg bare tænkte f**k den får jeg aldrig op igen hvad tænker jeg på :laugh: . Med remmer, tøjler og skævvrid fik jeg dog presset den op.

Hej Axbard.

Det er i sådan en situation en spotter netop har sin store berettigelse.

Ellers en flot solid gennemført træning må jeg sige. Du går godt nok til den når man sammenholder mængden af træning med den forbrugte tid. :4thumbup:

Og så lige til et spørgsmål der længe har pirret min nysgerrighed.

Hvad er "Dans med stang"?

Nu er det vel ikke Rock'n Roll eller Jitterbug med olympisk vægtstang, for så kan det da gå meget grueligt galt hvis ikke du får grebet stangen. :tongue:

Rigtig god weekend Axbard!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Det er i sådan en situation en spotter netop har sin store berettigelse.

Normalt plejer jeg også at holde mig fra forced repetitioner da jeg kan mærke hvor udmattet jeg bliver af dem så derfor har jeg sjældent behov for en spotter. Men denne gang lå jeg simpelt hen i mine egne tanker da jeg jo havde overstået det tunge :smile:

Og så lige til et spørgsmål der længe har pirret min nysgerrighed.

Hvad er "Dans med stang"?

Nu er det vel ikke Rock'n Roll eller Jitterbug med olympisk vægtstang, for så kan det da gå meget grueligt galt hvis ikke du får grebet stangen. :tongue:

Jo, først byder man den smukkeste vægtstang op som man kan finde og så smider man stangen op i luften og griber den igen hvis musikken er til det eller også så tager man en sjæler :smile: Når jeg bliver rigtig stærk vil jeg begynde at jonglere med flere stænger - det bliver udfordrende når der kun er 2.5 m til loftet :tongue:

Spøg til side så er begrebet opstået i mangel af bedre. Lige nu har jeg ikke et link men jeg vil finde et så det kan beskrives helt nøjagtigt. Men man tager en vægtstang og kliner den ene ende ind i et hjørne. Sætter vægt på i den anden ende og løfter så denne ende op og holder den midt for sig. Derefter begynder man kontrolleret at køre stangen fra side til side mens man sørger for at det primært er ens core der bliver belastet (hvorfor man skal være opmærksom på at armene ikke overtager arbejdet). Jeg ved ikke om forklaringen gav mening?

Hav en rigtig god weekend.

Mvh.

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Øv

Allerede lørdag morgen da jeg stod op, føltes det som om jeg havde ligget på en skildpadde hele natten. Selvom man bliver overrasket over hvor tit det sker :laugh: så fik jeg overbevist mig selv om at smerterne i ryggen nok snare skyldtes at jeg var begyndt at hoste ret kraftigt i løbet af natten.

Dette er blot taget til, så jeg føler mig syg uden at være syg nok til at være syg.

Tirsdag måtte jeg dog blive hjemme fra arbejde og sov mere eller mindre hele dagen hvorfor jeg onsdag troede at NU var alt i orden, men ak hele denne nat var et langt hosteorgie.

Havde håbet at jeg kunne få trænet i aften men jeg er slet ikke sikker nu.

God dag til jer alle

Mvh,

AxBard

PS CoqRouge jeg tror du har ret men når jeg får det bedre vil jeg lige for god ordens skyld finde et link.

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard.

Hvad er nu det!! :unhappy:

Må jeg ønske dig rigtig god bedring. Håber du hurtigst muligt kommer dig så træningen kan fortsætte.

Husk at glutamin er den vigtigste kilde til dit immunforsvar og ikke som mange tror, - masser af vitaminer.

Efter at jeg har forhøjet mit daglige glutaminindtag, er jeg sluppet for megen sygdom hvor andre lægger sig på stribe. Jeg har rigtig god erfaring med dette!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Må jeg ønske dig rigtig god bedring. Håber du hurtigst muligt kommer dig så træningen kan fortsætte.

Husk at glutamin er den vigtigste kilde til dit immunforsvar og ikke som mange tror, - masser af vitaminer.

Efter at jeg har forhøjet mit daglige glutaminindtag, er jeg sluppet for megen sygdom hvor andre lægger sig på stribe. Jeg har rigtig god erfaring med dette!

Så er jeg vist ved at være noglelunde ovenpå uden de HELT store hostanfald.

Jeg har googlet efter Glutamin og fundet nogle diskussioner om Glutamin - det virker som om der er en del diskussion om dets indflydelse på imunforsvaret?

Hvilke referencer overbeviste dig :smile: ?

Jeg antager at du tager Glutamin i pulverform? Hvor meget per dose og hvor mange gange om dagen?

Jeg kunne sagtens overveje at tage det, især efter anbefaling fra dig, men jeg ville godt lige læse lidt mere om det

mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers,

Det er vist efterhånden længe siden jeg har pippet i din log men nu kan jeg passende ønske dig god bedring.

Tusinde tak for det!

Jeg følger skam også med i din log, jeg er bare ikke flink til at få skrevet noget begavet (ok, det har jeg så aldrig været :laugh: men bare at få skrevet så!)

Hav en god dag

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Miguel,

Håber at alt er vel? ellers god bedring :smile:

Ja, efterhånden er jeg ved at være ovenpå. Det holdt nu hårdt. Især nætterne var hårde da det var her de værste hosteanfald kom. Jeg lignede noget der var løgn til sidst (DET har mine venner nu altid sagt :laugh: ) med poser under øjnene pga manglende søvn og helt bleg med blanke øjne i sandhed et pragtfuldt skue :tongue:

Jeg håber at jeg efterhånden kan komme i gang med at træne igen enten i dag eller i morgen.

Håber du får en god dag!

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Så er jeg vist ved at være noglelunde ovenpå uden de HELT store hostanfald.

Jeg har googlet efter Glutamin og fundet nogle diskussioner om Glutamin - det virker som om der er en del diskussion om dets indflydelse på imunforsvaret?

Hvilke referencer overbeviste dig :smile: ?

Jeg antager at du tager Glutamin i pulverform? Hvor meget per dose og hvor mange gange om dagen?

Jeg kunne sagtens overveje at tage det, især efter anbefaling fra dig, men jeg ville godt lige læse lidt mere om det

mvh,

AxBard

Hej Axbard.

Velkommen tilbage, nu håber du holder dig sygdomsfri i lang tid så vi kan få nogle træningspas (og noget korrespondance :wink: ) fra dig.

Jeg fik mit "bidrag" vedr. glutamin fra AST Sport Science (igen) hvor der er referencer til nogle studier og undersøgelser.

Det er så blevet underbygget, for mit eget vedkommende, af disse link:

Glutamin

Glutamin

Hvor meget der er i det skal jeg lade være usagt, og jeg indtager heller ikke ren glutamin, men får det gennem mit alm. valleprotein.

Her er glutaminkoncentrationen bl.a. et kriterie for mit valg af produkt.

Jeg får ca. 12-16g. pr dag herigennem, hvilket skulle have en hvis effekt i betragtning af den slidtage/nedbrydning der finder sted ved tung styrketræning. Vægttræning er ifølge lægfolk temmelig belastende for immunforsvaret.

Rart at høre fra dig igen! :bigsmile:

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share