Træningsafhængighed?


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg tror jeg er ved at blive afhængig af min træning.. Jeg har her det sidste stykke tid, ikke haft mulighed for at løbe, og jeg har det ærlig talt underligt..

Jeg føler mig ekstrem rastløs, føler jeg har energi til at løbe en marathon og får det faktisk lidt skidt psykisk.. Jeg vægttræner dog stadigvæk, men det er somom det er blevet værre med rastløsheden efter jeg er stoppet i skolen..

Er det træningsafhængighed, eller bare ren og skær kedsomhed der udløser dette?

Link to comment
Share on other sites

Tjae jeg kan nikke genkendede til PTPouls holdning, men jeg tror det er en periode mange kommer igennem hvor træningen er altoverskyggende, men synes bestemt ikke det er udtryk for en sund holdning - og den giver virkelig bagslag hvis man en dag f.eks. kommer ud for en skade, så kan man føle det som om at gulvtæppet bliver trukket væk under een.

Det gode er dog at man efter de første 3 uger's helvede med abstinenser faktisk finder udaf at det ikke er så slemt igen :wink: og den skal man skrive sig bag øret når man lander i gymmet igen. Jeg personligt går meget op i min træning, men har fået et meget mere afslappet forhold til den idag.

Derfor nok mere på SAS's side at det ikke er dumt at finde kigge lidt om efter noget afveksling - og få et lidt bredere spektrum af interesser, finde et alternativ til at brænde rastløsheden af end lige løb.

Link to comment
Share on other sites

Men nu er det jo meget sundt at løbe sig en tur for brænde rastløsheden af, end at f.eks gå ud og lave hærværk. Men kan godt se dit synspunkt.

Jeg har det dog på samme måde med træning. Sidder på ferien og kan simpelthen ikke vente med at komme hjem og få trænet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det blevet så populært at snakke om den så "farlige "trænings"afhængighed"?

- Det er åbenbart et samfundsmæssigt problem,- at en stadig voksende gruppe mennesker, ikke bruger de obligiske 8 timer foran flimmer kassen,- men istedet dyrker det uhyggelige motion, nogle enda i socialt samværd med andre mennesker, som i det fatale begreb kaldet "sport"; når de så oven i hatten udskifter burger, roladekager og andet dertilhørende junk, med sund kost; så må der vitterlig være tale om mentale sygdomme, og usunde holdninger; "Bigoreksi" er hvad det er!!!

At kroppen OG hjernen er lavet til at blive brugt, høre fortiden til; det samme gør BÅDE OG; helbred, mental sundhed og lykke, alt sammen skiftes ud med et enten eller! - Man kan ikke både have interesser, være social, og samtidig "trænings afhænig" - (ikke hvis der skal være plads til alt det ligegyldige, fremmedgørelsen - anyway, og det skal der jo.)!

Sumu sumarum:

PAS PÅ, du er ude på et sidespor; du rissikere et langt indholdsrigt liv, og/ eller en ubesværet viril alderdom, altsammen med et sygdomsfrit tilhørende luksuslegme,- kan man forestille sig noget værre? :4smartass:

NEJ VEL! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

:poking: - Når alt kommer til alt,- vil jeg sige præcist som ptpoul, med et dertilhørende,- husk at læse en god bog i ny og næ! - Bare fordi man har fundet en af de vigtige døre i livet,- er der ingen grund til at lukke for de andre og visa versus! ;)

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

He he, nu er det ikke 5timers daglige marathon sessions jeg taler om..

I visse perioder (F.eks. som Bacardi Bællers Roskilde tur) sker der så meget at trænings afholdenhed ikke betyder noget.

Men daglig motion har for mange fordele til at jeg vil undvære det :wink:

Motionen kan være noget så simpelt som at fyre den auf på cyklen og køre en omvej på job (husk der skal skiftetøj med og være bade faciliteter). Det skal bare bide lidt i kroppen, så kører den.. At jeg ikke får tid til at se Horton sagaen, overlever jeg nok :laugh:

Link to comment
Share on other sites

... det som gør at man ikke kan undværer det er for mit vedkomne at man kan "presse citronen" mere og mere ..... man bliver stærkere og konditionen bilver bedre ... så jeg tror det er meget forbundet med de fremskridt man har eller ikke har. Det er vel ganske naturligt at man gør det man er go' til og som interesserer een.

... så det kan være ligemeget om man træner 10 - 12 timer ugen eller bygger modeljernbaner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo kun svare for mit eget vedkommende og jeg tilslutter mig mange af de tidligere indlæg.

Jeg er afhængig af at træne. Jeg holder sjældent pauser, hvilket ej heller ikke er sundt. men, jeg er glad for at det er træning og det endorfin kick som det giver mig at jeg er afhængig af.

tænk hvis ens ensomhed eller rastløshed havde medført at man enten var nød til at drikke alkohol, tage stoffer eller andet...?

Se evt. min log... :cooldance: :4thumbup:

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share