HD studiet og træning???


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer lidt at begynde på 2. del af HD studiet, også kaldet "skilsmissestudiet" pga de mange timer det kræver.

Nu ville jeg lige høre om nogen har været igennem studiet, og om det virkelig er så umuligt at få det til at gå op i en højere enhed med at have et liv ved siden af.

I forvejen har jeg et job som somme tider gør det svært at træne. Dertil kommer en kæreste som også skal passes. Jeg har ikke tænkt mig at droppe hverken træning eller kæreste, så studiet skal på en eller anden måde passes ind i dette.

Som sagt. Er der nogen der har prøvet det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog hd 1. del (og venter med 2. del i udenrigshandel) og dem jeg læste sammen med, der fortsatte sagde at der blev lidt mere substans på 2. del, istedet for varmluftballonen på første del. Det betød også at der lå flere arbejdstimer i forhold til 1. del, omend for dem var det mest i det sidste halve år at det havde seriøse konsekvenser for resten af livet, da hovedopgaven skulle afleveres. De trænede næsten alle på motionsplan

Mht. 1 del havde jeg fint tid til at træne, men det betød naturligvis at træningen foregik kl 6 om morgenen. det betød at man ikke sov nær så meget som hidtil, da læsegrupper ofte blev sent på aftenen. Det var ved siden af en arbejdsuge på omkring de 60 timer timer ud over hd'en. Man kan hvis man vil. Spørgsmålet er naturligvis også om man vil have 11 eller bare 6 eller 8.

Som en - måske - klog mand engang sagde, så har du en hel vågen måned mere om året hvis du sover to timer mindre hver nat. Så hvis du sover 7 timer istedet for 9 så kan du saaagtens nå det hele. Hvis du da kan holde til at sove det mindre.

Gør det i alle fald klart for din kæreste at det er noget du rigtig gerne vil og at der kun er tale om 2 år, og at du så selv er opmærksom på at give den en ordentlig skalle på hjemmefronten, når du har tid til det. Og ellers er der jo Interflora. Det kan hjælpe på nogle kærester.

Jeg har det lidt med den slags ting at hvis man intet har at lave f.eks. i ferien, så kan man bruge en hel dag på at vaske op og købe ind, mens i perioder hvor man har fuld hammer på så når man rigtig meget mere.

Hvorhenne tager du den?

Held og lykke med det. evt. kan du tage det som fjernundervisning, hvis du har selvdisciplin nok. Ligemeget hvad får du travlt, men der er ingen grund til at blive skilt.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke gift, men er lige flyttet sammen med en, men det ændrer ikke ved at det jo gerne skulle holde.

At træningen nok bliver tidligt på morgenen er jo noget man kan leve med, selvom det ikke er optimalt, det er jo for en begrænset periode. Og ambitionen behøver ikke være et 11-tal i alle fag, så det hjælper jo nok også lidt.

Fjernundervisning har jeg overvejet. Jeg vil sådan set gerne have forelæsningerne, men jeg hader gruppearbejde hvis man sidder i en gruppe som vil diskutere alt. Jeg har slet ikke temperament til den slags. Men jeg kan ikke helt overskue hvor meget gruppearbejde der er tale om. Og selvfølgelig er det også afhængigt af den gruppe man kommer i.

Nu er det HD-A jeg overvejer, og det bliver nok på handelshøjskolen i København.

Men foreløbig mangler jeg 2 fag for at kunne komme ind, så der er heldigvis et års tid til at planlægge.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg egentlig bare ville sige med mit indlæg var at det kan godt lade sig gøre at genneføre hd og træne, mange før dig har gjort det. Det handler til dels om at få det afklaret med samboen.

Gruppe arbejde kan være hårdt og trættende, enig.

Link to comment
Share on other sites

Tja...

Jeg startede på HD-2.-del for snart en del år siden.

Måske er jeg en langsommere læser end så mange andre men jeg brugte ihvertfald MEGET tid på studiet.

Det blev kæresten træt af, og så sagde hun farvel... men hold KÆFT hvor var hun også grim .... :sneaky2:

Nej seriøst.. hun kunne ikke acceptere at jeg brugte så meget tid på arbejde+studie, og det største problem var vel for mit vedkommende, at møderne i studie-gruppen tog for mange timer fra mig så jeg konstant var bagud med læsningen, og alt alt for træt.

Da kæresten var gået begyndte jeg at styrketræne lidt, - og så lidt mere , og endnu mere. Til sidst droppede jeg studiet, da det var meget sjovere at træne !

Ja, sørgelig udgang hvis studiet havde været strengt nødvendigt for mig, men det er nu gået fint uden. :smile:

Måske du har mere klæbehjerne end mig, og hurtigere kan tilegne dig stoffet ?

Eller måske er du bedre til at tale med kæresten om hvad det kommer til at betyde end jeg var. Hvis der havde været fjernstudie dengang havde jeg helt klart valgt det i stedet.

Held og lykke !

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Tjah, jeg har nu talt med hende om det, og hun støtter da også op om det.

Men det er netop det med gruppearbejdet jeg tror kan blive et problem. Alt det andet kan man planlægge sig ud af.

I øvrigt fatter ikke hvorfor der ikke findes en version at HD som tog f.eks. 2 år længere, men til gengæld foregik i et mere fordøjeligt tempo. Der er for mig at se ingen logisk grund til at man ikke kunne gøre det.

Desværre (eller heldigvis) er jeg indrettet sådan at jeg ikke bare kan sætte mig og glo i en bog døgnet rundt, der skal også være tid til det sjove.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share