udo´s Choice


jfk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

I samme anledning vil jeg spørge om man kan få alle de fedtsyrere der er i Udo's ved at spise avocado, fisk og lignende - ? :smile:

(jfk hvor meget koster det hvis du ved det)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke udtale mig pga. jeg er sponsoreret af Udos

.... men det er der jo nok en grund til :innocent:

(og JA - jeg brugte det også mange år før jeg blev sponsoreret ... og det er der nok også en grund til :4smartass: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også blevet sponsoreret, men har set det til mellem 160-220 for en halv liter

Men ville lige høre hvad i havde at sige om det

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det kan vente kan vi to snakke d. 29. i kaffepausen :innocent: ellers må jeg jo lige sende ne PM ved lejlighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

det kan de sagten

det eneste jeg ikke er helt med på er mængen jeg skal indtage.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis vi snakker mængde, så prøv med 30-40 gram om dagen til en start for optimale resultater til en mand af din størrelse :4thumbup:

Dog skal denne mængde kompenseres i det normale fedtindtag, dvs. at du skal fjerne de 30-40 gram din kost andetsteds.

Jeg gør generelt det at jeg fjerner alle fedtkilder fra min kost og spæder så kun til med Udos, Cocosa samt fiskeolie!

En sidste ting - du skal huske på at der går en del måneder før din krop er mættet med den nye fedsyretype, hvorfor du heller ikke begynder at mærke en markant ændring før + 3 måneder efter konsekvent forbrug :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

det kan de sagten

det eneste jeg ikke er helt med på er mængen jeg skal indtage.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis vi snakker mængde, så prøv med 30-40 gram om dagen til en start for optimale resultater til en mand af din størrelse :4thumbup:

Dog skal denne mængde kompenseres i det normale fedtindtag, dvs. at du skal fjerne de 30-40 gram din kost andetsteds.

Jeg gør generelt det at jeg fjerner alle fedtkilder fra min kost og spæder så kun til med Udos, Cocosa samt fiskeolie!

En sidste ting - du skal huske på at der går en del måneder før din krop er mættet med den nye fedsyretype, hvorfor du heller ikke begynder at mærke en markant ændring før + 3 måneder efter konsekvent forbrug :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

en ændring af hvad? :tongue:

Har aldrig fattet, hvad fiskeolie helt præcist gør. Ved, at det er vigtigt, og godt for ledene i kroppen. Men mere ved jeg ikke. Så jeg håbede lidt på, at du ville velsigne mig med lidt brugbar viden!

Link to comment
Share on other sites

det kan de sagten

det eneste jeg ikke er helt med på er mængen jeg skal indtage.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis vi snakker mængde, så prøv med 30-40 gram om dagen til en start for optimale resultater til en mand af din størrelse :4thumbup:

Dog skal denne mængde kompenseres i det normale fedtindtag, dvs. at du skal fjerne de 30-40 gram din kost andetsteds.

Jeg gør generelt det at jeg fjerner alle fedtkilder fra min kost og spæder så kun til med Udos, Cocosa samt fiskeolie!

En sidste ting - du skal huske på at der går en del måneder før din krop er mættet med den nye fedsyretype, hvorfor du heller ikke begynder at mærke en markant ændring før + 3 måneder efter konsekvent forbrug :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

en ændring af hvad? :tongue:

Har aldrig fattet, hvad fiskeolie helt præcist gør. Ved, at det er vigtigt, og godt for ledene i kroppen. Men mere ved jeg ikke. Så jeg håbede lidt på, at du ville velsigne mig med lidt brugbar viden!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan desværre ikke komme ind på hvilke ændringer da det kan tages som reklame for produktet ...

Link to comment
Share on other sites

I samme anledning vil jeg spørge om man kan få alle de fedtsyrere der er i Udo's ved at spise avocado, fisk og lignende - ?  :smile:

(jfk hvor meget koster det hvis du ved det)

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan nemt få de essentielle fedtsyrer (dem kroppen har brug for) gennem fødevarer, dog kan det for en del knibe med at indtage nok fisk til at dække sit N-3 behov.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kan komme med faglig understøttet viden vil det selvfølgelig ikke tages som reklame.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det vil.... så længe det er en sponsoreret person der skriver - i det jeg henviser til et kosttilskud som jeg har økonomisk interesse i!

Link to comment
Share on other sites

Mange af de bodybuilding artikler der findes omkring fiskeolier er lige lovligt positive ifht hvad der er evidens for.

Fiskeolie tilskrives antiinflamatorisk effekt (det er så vidt jeg er orienteret blot neutralt og ikke prooxidativt som mange andre fedtsyrer),

forbedret insulinsensitivitet (er ifølge litteraturen ikke bedre end almindelige umættede fedtsyrer),

kan dænpe depression (denne effekt skulle være moderat men dog til stede),

forårsage skift i kropssammensætning så fedt% falder og muskelmasse øges (hos rotter ja :wink:), mindske risikoen for hjerte-kar sygdomme (den er god nok) og andre positive virkninger.

Fiskeolie anbefales ofte af fitness folk i ganske høje doser > 8g pr dag. Dette kan ikke understøttes af tilgængelig litteratur.

Det skal dog siges at jeg selv tager det i høje doser, for praksis er ofte foran videnskaben og jeg kan ikke forestille mig det skader. Jeg nøjes i mit samlede forbrug af kosttilskud med: vitaminpiller, fiskeolie, hørfrøolie, creatin, prots og glucosamin. Prots og hørfrøolie er jo istedet for andre ofte dyrere kcal, så det tæller jeg ikke engang som tilskud almindeligvis :smile:

Udo's er et helt kapitel for sig. Jeg laver selv discount, bland selv olivenolie og hørfrøolie og spis nødder en masse versionen :smile:

Aner ikke om udo's er bedre, for jeg vil heller bruge mine penge på billige øl og damer end mærkevare olier :wink:

Har dog hørt fra visse mennesker at Udo's skulle være mærkbart bedre, kvaliteten af Flora's produkter er ihvf. upåklagelig!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godt indlæg Poul :smile: Interessant info!

Stubbe> Jeg synes jeg får mange forskellige anbefalinger og tal hvad angår sundt fedt og den slags. Jeg er begyndt at spise én avocado om dagen (den vejer 200 gram uden stenen) - hvor "godt" er jeg dækket ind med den avocado hvis jeg må spørge så...hm ja simpelt :blush: (jeg kan dog forstå der er en pæn mængde mættet fedt i avocado? :raisebrow: )

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kan oplyse om bilkas omega3-olie er noget værd.

Den koster 30 kroner for 500ml.

mættede fedtsyrer 9g

enkeltumættede fedtsyrer 43g

flerumættede 48g

Heraf

omega 6 17g

omega 3 30g

- blandingsforhold på 0,6

<{POST_SNAPBACK}>

Fremstillingsprocessen af flora's olier er meget meget skånsom. man kan smage og lugte en stor forskel på deres hørfrøolie frem for en almindelig hørfrøolie. Det er et tydeligt bevis på kvaliteten IMO.

Bilka's olie kan jeg ikke forestille mig lever op til tilnærmelsesvis samme kvalitetskrav, men andre har måske insider viden?

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kan oplyse om bilkas omega3-olie er noget værd.

Den koster 30 kroner for 500ml.

mættede fedtsyrer 9g

enkeltumættede fedtsyrer 43g

flerumættede 48g

Heraf

omega 6 17g

omega 3 30g

- blandingsforhold på 0,6

kommer bl.a. an på om den er økologisk koldpresset og opbevaret i køleskab i en lystæt papæske.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Godt indlæg Poul  :smile: Interessant info!

jeg kan dog forstå der er en pæn mængde mættet fedt i avocado?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da vel også i orden, så længe det holdes under kontrol? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut! :smile: - jeg er dog af den tro at så lidt mættet fedt skal ind i systemet som muligt. En tro jeg har efter at have set en del familiemedlemmer dø/lide af problemer med det kardiovaskulære systemet som følge af arteriosklerose.

Jeg har i forvejen reduceret mit indtag af mættet fedt AMAP (as much as possible :tongue: ) men det er nu også fordi jeg nogengange spiser to avocadoer på en dag, og hvis faderen serverer en rød bøf til aftensmad, så... :tongue:

Noget helt andet er, at jeg synes det er svært at identificere ud fra etiketter hvilke olier der er dårlige og hvilke ikke er.

Er der nogen forskel på cosurs ekstra jomfru olivenolie (tror jeg den hedder) til... ca. 25 kr for 500 ml og så andre ekstra jomfru olivenolie til 45-50 kr? MEf forskel mener jeg ikke rigtig smag men mere behandling af olien, oliens kvalitet. Syreindholdet i cosurs billige olivenolie er 0,75% mener jeg, og jo lavere jo bedre..?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jesper> jeg har læst artiklen før, og jeg synes den er interessant :smile:

Fra artiklen:

Selvom der findes en del studier der peger på at mættet fedt øger risikoen for hjerte-karsygdomme, så ved man i dag ikke helt hvorfor. Det lader til at en væsentlig effekt ligger i at mættet fedt forværrer dårlige kolesteroltal - dvs. øger LDL-kolesterol i blodet. Omvendt må man også sige, at såfremt LDL-kolesterolet hos den enkelte ikke er forhøjet, så er der ikke meget der peger på at mættet fedt i sig selv er en risikofaktor.

Tja, ud fra de studier vil jeg da være villig til at undgå mættet fedt. Jeg har læst næste del også hvor der står at mættet fedt måske ikke er et problem hvis ikke kolesterolniveauerne ændres, men jeg har ikke mulighed for at måle mit kolesterol regelmæssigt.

Det betyder selvfølgelig ikke at jeg er panisk over at få mættet fedt. Det betyder bare jeg er opmærksom på det, efter at have læst en hel del om alle de skavanker folk har fra åreforkalking (nedsat syn, impotens, blodpropper, et cetera.)`1/3 af alle danskere, ca., dør af hjerte-karsygdomme. Den uhyggelige statistik får mig gerne til at gøre hvad mange danskere ikke gør, og det er at undgå mættet fedt. Forleden var der en artikel i aviserne om danskeres madvaner. Artiklens konklusion var, at danskere fortsat fik for meget mættet fedt.

Min bottomline :tongue: er at medmindre det mættede fedt er nødvendigt for kroppen ser jeg ingen grund til at indtage det, hvilket min kost så også bærer præg af :smile:

Jeg synes det er et meget spændende emne, og jeg prædiker overhovedet ikke at have fundet den absolutte vej. Jeg ser dog ingen grund til at indtage mere mættet fedt end kan undgåes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt at nogen gider spilde penge på sååå dyre special-olier, når det glimrende Nutridan kan fåes i f.eks Bilka og Føtex for 30-40kr for 500ml. Olien indeholder ca. 30% omega-3 og så kan man lynhurtigt få dækket sit behov af et par skvæt derfra. Billigt, enkelt og effektivt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaaa... hvorfor køber nogle Gucci når man kan købe tøj i Føtex :raisebrow:

... ikke at det er at sammenligne :innocent:

- men hvis man finder et godt produkt som er konsistent i sin kvalitet samt man oplever løbende forbedringer i forhold til dengang hvor man selv lavede sin egen blanding, så er en del af svaret nok der :smile:

Den billige løsning har aldrig præsteret at give mig de samme glæder jeg har fået af Udos :bigsmile:

p.s. Du må ikke henvise til Nutridan :wink:

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share