Long Tall Sally-log


Long tall sally
 Share

Recommended Posts

Tju-hej hvor det går!

Opdagede MOL igår. Skrev et indlæg med spørgsmål ang. piger og tunge vægte. Fik et hav af fantastiske svar. Lavede fuldstændig nyt program med frie vægte i den tunge afdeling. Startede på det imorges. Helt ny verden har åbenbaret sig, tak for hjælpen allerede. Så kører bussen!

Squat 5x5 a 40 kg

Bænkpres 5x5 a 25 kg

Chins 5x5 a øhhh spiltten ved 40 kg

Seated rows 5x5 a 40 kg

Rygstrækninger/hyperextensions 3x15 reps. egen vægt

Knee raise/roman chair 2x15

Crunches 3x30

Crunches twisted 3x30

Ja, drengene har allerede kommenteret lidt, så der komme vist et par ændringer løbende.

Glæder mig allerede til at se hvad der kommer ud af det.

Lidt fakta:

Q´67, 187 cm, pt 82 kg. Meget kvindelige former, men velproportioneret Har styrketrænet for nogle år siden, men har haft lidt travlt :violin:. Har flirtet lidt med noget yoga. Begyndte styrketræning igen her i marts i forbindelse med rygestop, hvor jeg begyndte at ta' på gahhh... som om det ikke er svært nok i forvejen.

Har indtil igår brugt mit gl. hat-og-briller-tøse-program med luftige vægte og et antal reps. der når olympiske højder. SLUT SLUT SLUT! Træner mellem 2-4 gange pr. uge. Altid med 30-45 min cardio efter træningen.

Arbejder som Art Director i reklamebranchen, og har alt for mange år bag mig på kaffe, cigaretter, rødvin og 70 timers arbejdsuge og nul motion. Fik en vognstang BAF i hovedet sidste efterår, da jeg vågnede en morgen og ikke kunne stå på mine ben... stress big-time! Godt man har en krop der kan sige fra, når man selv er for tykhovedet.

Elsker:

Romaskiner, Tv-serien "The Office", Gary Oldman og The white Stripes.

Hader:

Armbøjninger, kurveflet og mænd der føntørrer hår.

Frygter:

At komme til at ligne bademesterinde fra tidl. USSR og at vatskuldre og Miami Vice-looket kommer tilbage.

Mål:

At blive mere tonet og komme af med det bløde lag der skjuler mine muskler. Få en stærk og smuk krop.

Ready, set, GO!!!

Kærligste hilsner

Sally

Edited by Long tall sally
Link to comment
Share on other sites

Wooouuuhhh hvor er der hurtig respons her! Tak for velkomsten!

Blev lidt forskrækket imorges da jeg vågnede, med hammerondt i mine knæ... måske var det lige lidt for voldsomt med mine første squat igår. Efter at ha' kravlet lidt rundt går det nu lidt bedre. Hmmm har vist glemt at skrive at jeg altid har haft bøvl med mine knæ, men at de faktisk er blevet meget bedre siden jeg startede med at træne... -har lavet hundredevis af lunges, så jeg troede egentlig at bevægelsen var på plads.

Fik iøvrigt læst link's om squat og bænkpres. Kan godt se at jeg vist ikke har gjort det helt rigtigt. Holder lige pause fra styrke idag, så må jeg prøve at gøre det bedre i morgen. Ska rejse her i week-enden, så det bli'r lidt stille på træningsfronten.

Kærligst Sally

...og ja, ja Don Johnson holder max, men lyserød t-shirt i kombi m. hvid bomuldsblazer med ærmeopslag og skindmokkasiner, har aldrig gjort noget godt for nogen... heller ikke for gud!

Link to comment
Share on other sites

Heysa :bigsmile:

Også lige en velkomsthilsen herfra :wink: Det tegner da til at blive en rigtig spændende log...! :4thumbup:

Er sikker på, at MOLboerne nok skal være gode til at :4whip::wink: Denne side har i hvert fald hjulpet meget på min motivation :bigsmile:

Glæder mig til at følge med i din træning; det ser jo ud til, at du allerede har temmelig godt styr på sagerne :smile:

Kram

Nobleza

Link to comment
Share on other sites

hvis du har brug for noget hjælp med teknikken i de "nye" løft, må du sige til.

<{POST_SNAPBACK}>

Incognitos tilbud er et af de bedre. Det kan godt betale sig at kigge forbi AK Thor (vægtløfterklub på Amager) for at lære teknik. De er forøvrigt nogle flinke mennesker... :smile:

Og velkommen til logsektionen, glæder mig til at følge med!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Ha!!! Tak for ponyerne! Fanfuckintastisk :4thumbup: I reklamebranchen siger vi altid, at der ikke findes noget der virker bedre end børn og dyr! Her er begge dele, det er jo til at tude over.

Tak Incognito, vil meget gerne ha' hjælp til de nye øvelser :smile:

R som sagt væk i week-enden, men måske næste uge? Træner du på Christianshavn?

Og Nobleza... Tak for din søde velkomst :bigsmile: Må lige cruise forbi din log, og se hvad du gør... bli'r hele tiden lidt klogere!

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Ha!!! Tak for ponyerne! Fanfuckintastisk :4thumbup: I reklamebranchen siger vi altid, at der ikke findes noget der virker bedre end børn og dyr! Her er begge dele, det er jo til at tude over.

Tak Incognito, vil meget gerne ha' hjælp til de nye øvelser :smile:

R som sagt væk i week-enden, men måske næste uge? Træner du på Christianshavn?

Og Nobleza... Tak for din søde velkomst :bigsmile: Må lige cruise forbi din log, og se hvad du gør... bli'r hele tiden lidt klogere!

Kærligst Sally

<{POST_SNAPBACK}>

jeg træner i en snusket VL klub ovre ved kløvermarken, men det er kun 12 minutters gang fra christianshavn.

Link to comment
Share on other sites

Lidt snusk er ingen hindring :bigsmile:

Jeg cykler altid, så afstanden er helt perfekt. Lad os lige fange hinanden i starten af næste uge, så vi kan aftale nærmere. Er helt vildt glad over at du vil hjælpe mig.

Kærligste Hilsner

Sally

<{POST_SNAPBACK}>

no problemo.

Det er min gospel.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 22. juli '05

Superdag!

Startede ellers ret skidt. Jeg vejde pludselig 2 kg. mere end jeg gjorde i forgårs. Hvad!!! Hvorfor??? Og så endda efter at jeg de sidste par dage har spist rigtig fint, med masser af protein, gulerødder og grønt, flere måltider, litervis af vand og hele balladen.

Nå, skulle ha' instruktion og gennemgang af mine nye øvelser, med Incognito idag. Har glædet mig helt vildt. Så over middag cyklede jeg ud til Thor på Amager.

Det er da nogle helt fantastiske lokaler, super-autentisk og lige til en foto-serie -gahh der kom reklamedamen lige på banen. Vil elske at komme forbi en anden gang.

Incognito gennemgik dødløft, squat, bænkpres og militarypress. Og jeg prøvede indtil jeg kunne gøre det (rimelig) korrekt. Kan godt se at det jeg selv havde gang i vist ikke var så heldigt.

Det var så godt at få forklaret tingene, få svar på sine spørgsmål -og så af sådan en god og top-pædagogisk instruktør. Incognito! Tusind tak for din tid og hjælp.

Efter Thor cyklede jeg lige lukt til Frederiksberg, hvor mit center ligger og gik i gang:

Squat:

1x5 a stangen (skulle lige finde formen)

5x5 a 30 kg (ikke så tungt som sidst, men nu kom jeg tilgengæld helt ned i tempo og form)

Dødløft:

5x5 a 25 kg

Gahhh svært. I mit center er der ingen af de lette skiver med stor diameter, som vi brugte hos Thor. Og med den lette vægt jeg starter med kommer stangen nærmest til at ligge og rode på gulvet. Endte så med at jeg simpelthen droppede at slippe stangen, og bare gå stille og rolig op og ned, med pauser stående med stangen hængene i armene. Synes det er en svær øvelse, lidt nervøs for ryggen stadigvæk.

Bænkpress:

5x5 a 25

Gik lidt tungere nu med den rigtige form og tempo, i sidste sæt måtte jeg holde en pause, var igen lige ved at få stangen i hovedet aiii..

Militarypress:

Hos Thor brugte vi en let "pige-stang", som jeg alligevel synes var ret tung at få møffet op over hovedet. I mit center er der ingen lette stænger, alle er på 20 kg, hvilket sikkert ville sende mig lige i dørken. Så jeg måtte desværre droppe det.

Men har luret ind i aeorobicsalen, hvor der er nogle mindre stænger, som bruges til "pump". Måske jeg kan få fat i en af dem, når der ikke er timer derinde.. grrrr listetyv...

Seated rows:

Så kører bussen, her er noget jeg kender!

1x5 a 40

3x5 a 47

1x5 a 54 (sådanne! -fremgang indenfor 2 dage hurra!!!!)

Hyperextentions:

3x15 med egen vægt

Abs/Roman Chair:

2x10 "NYHED-nu med strakte ben" .. arggghhh! Så, så man lige mig blive helt slap igen :bigsmile:

Cardio:

30 min romaskine

15 min crosstrainer

(ikke hysterisk tempo, ca. 400 kal. ialt)

Hmmm.. der er ingen tvivl om at hvis jeg skal blive pæn, så skal der hives et godt lag fedt af. Overvejer lidt om jeg skal begynde at skrive kosten ind her, kunne være meget godt at forpligte sig lidt, nu da jeg vejer 2(fååååååååkin') kg mere :raisebrow: hmmm... det ser jeg lige på.

Kærligste hilsner til alle og stort knus til dig Incognito

Sally

Link to comment
Share on other sites

Startede ellers ret skidt. Jeg vejde pludselig 2 kg. mere end jeg gjorde i forgårs. Hvad!!! Hvorfor??? Og så endda efter at jeg de sidste par dage har spist rigtig fint, med masser af protein, gulerødder og grønt, flere måltider, litervis af vand og hele balladen.
De 2kg på så kort tid kan ikke forklares via øget blodvolumen og større sukkerdepoter (forklaret af kloge folk på en nem måde her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...n_og_vaegttab/). Men udsving kommer der altid for jer tøser. ikke noget at gå i bro over..

Hvorfor filan vejer du dig?

Brug et målebånd istedet. Vægten siger intet om hvordan du ser ud i spejlet :wink:

Gahhh svært. I mit center er der ingen af de lette skiver med stor diameter, som vi brugte hos Thor. Og med den lette vægt jeg starter med kommer stangen nærmest til at ligge og rode på gulvet. Endte så med at jeg simpelthen droppede at slippe stangen, og bare gå stille og rolig op og ned, med pauser stående med stangen hængene i armene. Synes det er en svær øvelse, lidt nervøs for ryggen stadigvæk.

Efter jeg læste om skadesfrekvenser for styrkeløftere og fordelingen på forskellige øvelser kan jeg ikke være bange for dødløften. Risikoen er minimal, især hvis du bygger det langsomt op med fokus på teknik. :smile:

Incognito er virkeligt skarp på sin teori, det praktiske er han også sej til. Med de lange lemmer han har, er det en nødvendighed :wink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Vil strakt gå ud og købe et målebånd -det er sgu lidt bøvlet med en tommestok :wink:

Den vægt har fan'me også domineret mit liv siden jeg var 16... pyyyyhhh ha dumme vægt!

Jeg går ligeså stille videre med dødløftene, skal nok få bugt med den ryg.. måske er det bare ømhed i musklerne jeg mærker, og ikke smerter i selve leddene. Jeg skal generelt lige lære at mærke efter, hvor det gør ondt og hvordan. Har altid stoppet hvis det gjorde ondt, øhhh også i musklerne.

Incognito og jeg er på cm lige høje -og smukke :wink:

-og ja, der er styr på tingene!

Sally

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt sikker på at jeg forstår det med at blive større/ta' på nu. Kan man ikke tabe fedt og samtidig ta' muskler på? Jeg synes det virker fuldstændig uoverskueligt at tabe 10-12 kg bagefter, hvorimod 5-7 kg er til at overskue

fra pm:

Det er noget farligt noget at vove sig ud her på mol... Jo, man kan godt tabe fedt og tage muskel på samtidigt, men hvis kosten er fornuftig (og det har vi snakket om) kan man kun gøre det på een måde: At træne mere, og det er jo ikke altid lige en mulighed.

Derfor ser man i praksis at det er lettest at opnå en god kropssammensætning ved at bulke hhv. cutte. Når man bulker, holder man typisk et overskud på 2000-4000 KJ og når man cutter et underskud i samme størrelsesorden (oftest i den lavere ende af den angivne range).

Umiddelbart vil jeg tro at du ikke vil nå dit mål alene ved at tabe dig, du er altså givetvis nødt til at bygge lidt muskel på også. Derfor er det altså min "professionelle holdning" at du er nødt til at bruge noget indsats på at bygge muskel og derfor have nogle bulkeperioder. (bulke lyder så drastisk... måske byggeperioder eller overskudsperioder er mere salgbart?)

Hvis du ikke bruder dig om store vægtudsving, er der i princippet ikke noget i vejen for at bulke/cutte perioderne måske kun varer f.eks. 3 uger. Det eneste problem ved det er at det så kan være lidt svært at vide om man har gjort det godt nok (HAR jeg nu rent faktisk tabt det 1½ kilo jeg skulle, eller..?).

Men allervigtigst! Nu skal du først vænne dig til nogle andre øvelser og en helt andet træningsdogmatik og derfor synes jeg du skal bruge mindst en måned på at få tingene til at falde til. Når du er blevet mere fortrolig med øvelserne, er der plads og tid til eksperimenter.

Jeg vil iøvrigt tro at et program som dette her

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=169

vil være godt i forhold til dine mål (igen, når du lige er blevet mere fortrolig med det hele.

Og du skal være meget velkommen ude i Thor igen en anden gang. Hvis Krebsen ser en qvinde derude skider han er lakridshelikopter på tværs af bar befippelse.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Hmmm stadig lidt indviklet... skal jeg så spise xx KJ mere end jeg plejer i 3 uger, og hvad skal jeg spise?? øhhh bøhhh..

Som du siger, tror jeg bare at jeg bruger en måneds tid til at blive fortrolig med "det nye", og tænke lidt mere over kosten. Så kan vi lige se hvad kropsvægten og styrken siger til den tid.

Chekker lige dit bodyzonelink..

Vil rigtig gerne se hvordan man skider en lakridshelikopter på tværs :blink: Du siger bare til så kommer jeg løbende og befipper Krebsen :smile:

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share