Tilføjelse af masse


WarMonger
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har forsøgt i et stykke tid at gaine (og det gør jeg ved at hver uge øge mit kcal indtag med 200KCAL når jeg ikke gainer noget i vægt og pt kører jeg med 3000KCAL) men efter at have læst bogen "Gaining Mass!" af Anthony Ellis har jeg tænkt lidt på at prøve den metode som han bruger .. han påstår at man kan tabe fedt og stadig gaine muskler ved at gøre med en 30/40/30 fordeling (og selv. fornuftig kost) .. er der nogen der har prøvet at gaine med denne fordeling ? eller bruger alle en 2.5*vægt til protein, max 20 % fedt og resten kulhydrater ?

Da min kropstype er mellem mesomorph og endomorph vil jeg selvfølgelig helst ikke tage for meget fedt på men ønsker at smide små 10kg muskler på (min vægt er 78kg, 16% fedt)

Mvh

Kim

Link to comment
Share on other sites

Du ønsker simpelthen at smide muskler? Hvorfor?

Oh nej endeligt ikke .. jeg ønsker at smide fedt men også at tage på i muskler .. jeg vil gerne op og veje ca 90kg men da jeg er endomorph tager jeg ret let på i fedt og det vil jeg helst undgå .. måske fik jeg skrevet spørgsmålet lidt kryptisk .. sorry

Link to comment
Share on other sites

eller bruger alle en 2.5*vægt til protein, max 20 % fedt og resten kulhydrater ?

Næppe, det er dog ok retningslinjer, nok endda overkill på proteinmængden.

For dig med et indtag på 3000kcal giver den fremgangsmåde i øvrigt en fordeling på 26/54/20

Hvis man tror der er noget magisk ved 30/40/30, så er man godt naiv. Man kan godt tabe fedt og gaine muskelmasse i en periode hvor man totalt set er i underskud, det er bare nemmest for folk der ikke er i form, er overvægtige eller ikke har trænet særlig længe, og underskudets størrelse skal heller ikke være for stort.

Link to comment
Share on other sites

eller bruger alle en 2.5*vægt til protein, max 20 % fedt og resten kulhydrater ?

Næppe, det er dog ok retningslinjer, nok endda overkill på proteinmængden.

For dig med et indtag på 3000kcal giver den fremgangsmåde i øvrigt en fordeling på 26/54/20

Hvis man tror der er noget magisk ved 30/40/30, så er man godt naiv. Man kan godt tabe fedt og gaine muskelmasse i en periode hvor man totalt set er i underskud, det er bare nemmest for folk der ikke er i form, er overvægtige eller ikke har trænet særlig længe, og underskudets størrelse skal heller ikke være for stort.

<{POST_SNAPBACK}>

tja pt har jeg trænet i 2 ½ år hvor jeg så har brugt tiden på at først tabe 35kg (på en måde hvor både muskler og fedt røg) og nu vil jeg gerne have massen tilbage .. bare ikke fedtet .. problemet er at jeg har prøvet at gøre med retningslinier der hedder 25% protein, 20% fedt og resten kulhydrater men det jeg får ud af det er fedt og ikke muskler .. selv da jeg 'cuttede' røg der musker og ikke fedt (selv ved 2500KCAL). Jeg har endda også kørt med 40/40/20 som jeg desværre heller ikke havde det store held med.

måske er det mængden .. altså at 3000KCAL bare ikke er nok og jeg skal prøve at smide 500KCAL på hver uge der ikke sker noget i vægt forøgelsen ?

Link to comment
Share on other sites

Du kan tabe fedt og stadig gaine muskler ved at løbe inden morgenmaden om morgen for at tabe fedt, og sørge for at være i kcal overskud inden træning i centret og efter..  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det virkelig bare så nemt?

Overskud inden træning - godt med proteiner efter træning - og så løbe tidligt morgen?

Hvorfor ikke løbe inden sovetid?

Andre der har noget at tilføje til overstående?

Link to comment
Share on other sites

Det er nu sjældent så nemt. Hvis man effektivt vil bygge muskler skal man være i overskud i længere tid af gangen da ellers kan det være ret svært at vide om man rent faktisk får noget ud af anstrengelserne. Det samme med fedttab bare med modsat fortegn.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er nu sjældent så nemt. Hvis man effektivt vil bygge muskler skal man være i overskud i længere tid af gangen da ellers kan det være ret svært at vide om man rent faktisk får noget ud af anstrengelserne. Det samme med fedttab bare med modsat fortegn.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Dén er jeg med på. Men nu lyder spørgsmålet, hvordan man gainer muskler uden at blive lidt ekstra blævret også - altså gaine muskler og samtidigt cutte fedten.

Dertil kommer min "er det bare så nemt" til Mikkel's svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også læst bogen "The Secrets to Gaining Muscle Mass" af Anthony Ellis og jeg synes han virker meget fornuftig og der er ingen tvivl om at han har fået utrolige resultater.. men han foreslår så vidt jeg husker en fordeling af protein/kulhydrat/fedt på 40/30/30 ikke 30/40/30.. anyways det er utrolig svært at lave sådan en fordeling, og husk at han bruger alverdens supplementer for at kunne opnå dette. Han lægger heller ikke skjul på at uden div. supplementer (nogle vigtigere end andre) havde han aldrig set ud som han gør i dag. Og hvis du tjekker hans "supplement indkøbsliste" så er der meget du skal ud og ha' fat i, og det er dyrt, meget dyrt som han også selv siger..

Han lægger samtidig heller ikke skjul på at det kan lade sig gøre uden supplementer hvis du bare spiser ordentligt.. men han kunne åbenbart ikke klare sig uden hehe :smile:

Så jeg valgte ikke at følge hans guide helt præcist (selvom jeg først prøvede), men hans bog bruger jeg dog stadig som 'guideline' da han har en masse gode forslag til div. ting bl.a. kost.

Min fordeling er pt. på 30/50/20 (p/k/f) og det er jeg ikke helt tilfreds med, men det er nok ikke den værste fordeling da jeg spiser sundt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har længe gået og tænkt på om "muscle-memory" kan bruges i denne sammenhæng, når fedtet skal af, men man vil gerne smide mere masse på....... hvis man nu ligger langt under sit kcal-vedligeholdelses niveau i 7-8 og så påbgynder ens daglige mad- og trænings rutiner igen, hvad ville resultatet så være ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også læst bogen "The Secrets to Gaining Muscle Mass" af Anthony Ellis og jeg synes han virker meget fornuftig og der er ingen tvivl om at han har fået utrolige resultater.. men han foreslår så vidt jeg husker en fordeling af protein/kulhydrat/fedt på 40/30/30 ikke 30/40/30.. anyways det er utrolig ..

Jeps men 40/30/30 er til når man skal cutte .. 30/40/30 er til at gaine .. anyway nu prøver jeg at køre med den i 3 uger og se hvad der sker .. med mindre jeg ligefrem taber mig så må jeg så smide nogle ekstra KCAL på .. mon ikke 500KCAL ad gangen er tillpas ?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor den store fedtforskrækkelse? Vil man bygge muskler eller vil man ikke...?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg skam heller ikke .. bruge UDO's som primære fedt kildt og det stads det sparker bare røv :cooldance: .. well det og så mandler

Edited by WarMonger
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor den store fedtforskrækkelse? Vil man bygge muskler eller vil man ikke...?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg skam heller ikke .. bruge UDO's som primære fedt kildt og det stads det sparker bare røv :cooldance: .. well det og så mandler

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tænkte ikke på kosten, mere fedtet man tager på under bulk.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor den store fedtforskrækkelse? Vil man bygge muskler eller vil man ikke...?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg skam heller ikke .. bruge UDO's som primære fedt kildt og det stads det sparker bare røv :cooldance: .. well det og så mandler

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tænkte ikke på kosten, mere fedtet man tager på under bulk.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil mene, at man skal tilrettelægge sin kost så man er i Kcal overskud i forhold til sit normalindtag.. Hvis du gerne vil have muskler på kroppen, så skal du være i overskud.. Er din kropstype desværre en der let omdanner kulhydrater til fedt, så er det ærgeligt.. Det er min også.. Selvfølgelig skal du stadig sørge for at spise sundt med sundt fedt.. Ikke vælte dig i alt muligt.. Når du SÅ har opnået den ønskede masse, så planlægger du en kost med et mildt kcal underskud og smider fedtet.. I denne fase er det endda rigtig vigtigt at få godt med proteiner, for at holde på musklerne.. Det er simpelthen spild af tid, at prøve at gøre det den anden vej.. Du kan stadig gaine masse mens du cutter, men det er et MEGET beskedent gain.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share