Proteinpulver


cardiac
 Share

Recommended Posts

Hejsa! Jeg har lige købt en ny spand proteinpulver, men er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man egentlig skal tage?

Jeg har ikke spist/ drukket proteinpulver i et års tid, da jeg sidste gang blev syg og troede at det måske havde noget med det at gør. Det har det ikke! Men jeg kan huske, at en af instruktørene i mit gamle træningscenter sagde, at man ikke måtte spise mere end 30g proteinpulver om dagen, da kroppen ikke kan omsætte mere, og det derfor bliver til fedt. Passer dette?

Det pulver jeg denne gang har købt hedder ProteinExtreme og indeholde 76g valle protein per 100g. Jeg vejer ca. 63-64 kg og er omkring 168 høj og træner fullbody 2 gange om ugen.

Der står på spanden, at man skal tage 2 skeer (ca. 40g) i 400ml minimælk. Vil denne dosering være optimalt for mig og hvor ofte ska jeg tage det?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa! Jeg har lige købt en ny spand proteinpulver, men er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man egentlig skal tage?

Jeg har ikke spist/ drukket proteinpulver i et års tid, da jeg sidste gang blev syg og troede at det måske havde noget med det at gør. Det har det ikke! Men jeg kan huske, at en af instruktørene i mit gamle træningscenter sagde, at man ikke måtte spise mere end 30g proteinpulver om dagen, da kroppen ikke kan omsætte mere, og det derfor bliver til fedt. Passer dette?

Det pulver jeg denne gang har købt hedder ProteinExtreme og indeholde 76g valle protein per 100g.  Jeg vejer ca. 63-64 kg og er omkring 168 høj og træner fullbody 2 gange om ugen.

Der står på spanden, at man skal tage 2 skeer (ca. 40g) i 400ml minimælk. Vil denne dosering være optimalt for mig og hvor ofte ska jeg tage det?

<{POST_SNAPBACK}>

Brug det ikke som primær protein .. brug hellere noget rigtigt kød det mætter mere .. men ud over det så er 30g om dagen ikke ret meget .. jeg alene bruger 40g inden jeg går i seng og 50g lige efter træning + 40g til morgenmad så det med at man kun må tage 30g om dagen er helt hen i vejret

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret! Det vil altså sige, at jeg roligt kan drikke det en 2-3 gange om dagen med 2 skeer i (altså 40g), uden at blive tyk?!

Har forresten lige læst det andet emne om proteinpulver fra matas, og jeg er sgu blevet taget ved næsen :dry:

Lige for at være sikker... Skal man drikke det hver dag, eller kun de dage hvor man træner?

Link to comment
Share on other sites

Du skal drikke det de dage du mangler protein, pulveret skal og kan ikke erstatte normal mad. Det skal altså tages som et suplement til din normale kost. (Læs: det er spild af penge hvis din kost er dårligt sammensat) Mange tager det hver dag, men som suplement, fordi det er svært at få nok protein gennem kosten og fordi protein pulver er langt nemmere at have med sig end kød eller lignende. Man siger, at er man en trænende vægtløfter eller bodybuilder, vil 2,0 - 2,5g protein pr. kg. kropsvægt være tilstrækkeligt om dagen. Så det er helt op til dig selv hvor ofte og hvornår du vil drikke det.

Du tager ikke på af proteinpulveret i sig selv. Du tager på hvis du er i kalorieoverskud (dvs. spiser mere mad end du bruger) og taber dig hvis du er i kalorieunderskud. Du kan ved hjælp af søgemaskinen her på siden finde mange, mange, mange tråde om dette :smile:

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Der er stadig ingen undersøgelser der har vist man behøves 2 gram protein pr kg kropsvægt eller mere. Langt de fleste personer, med mindre de træner rigtig meget, vil være dækket allerede ved ca 1,5 gram protein pr kg kropsvægt. Det er ganske nemt at indtage nok protein i kosten, også så man rammer omkring eller endda over 2 gram protein pr kg kropsvægt. Når det er sagt kan proteinpulver være en nem og billig løsning for personer som ikke gider eller har tid til at indtage protein via almindelige fødevarer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vil det sige...,  at ca. 40g proteinpulver om dagen, som et supplement til kosten, egentlig er nok?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja hvis det dækker dit behov :wink:

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd, bland det kun op med vand, eller økologisk skummet mælk.. da almindelig mælk(hormoganiseret) gir' acne ved mange, heriblandt mig  :mad: 

Desuden, nedbryder øko mælk osse østrogen, så slipper du for div. bitch tits  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du evt. nogle undersøgelser til at bakke disse påstande op? Så vidt jeg er orienteret er det ikke homogeniseringen der giver acne...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Homogenisering er jo en mekanisk behandling, og den går jo egentlig kun ud på at fedtet bliver delt i småstykker, indholdet er jo det samme. Jeg kunne også gerne tænke mig at se referencer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share