Inderlår???


L.M.
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

Lidt om mig selv, er 27 år 168 cm/53 kg.

Jeg går til poweryoga en gang om ugen og boxaerobic en gang om ugen. derudover løber jeg 3-4 gange om ugen 5 km.pr.gang. har en hviledag eller to.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvorfor mine inderlår ikke bliver styrket?? hvad kan jeg evt.gøre.?

Og en anden ting jeg føler ikke at jeg er træt efter en time eller en af mine løbeture, min puls kommer ikke ordentlig op (min hvilepuls ligger på 48) og har desuden meget lavt blodtryk, presser jeg mig selv for lidt siden pulsen ikke kommer ordentlig op??? eller skal jeg starte på noget helt nyt??.

på forhånd tak...

Lotte

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvordan afgør du. at dine inderlår ikke er trænede nok?

Er du hjulbenet, og mangler noget fylde?

Har du svært ved at samle benene?

Jeg fatter ikke, hvorfor nogen i dagens Danmark vil træne inderlår, men hvis du bare mangler masse, så kig under sumo dødløft, det bør give resultater også derhjemme uden vægt.

Link to comment
Share on other sites

x-jyden - du er for sej, yes, sumo dødløft til tøserne, så kører det...

nej, jeg mener det faktisk, kan godt lide dit indlæg

L.M. - du er 168 og vejer 53 - altså er du temmelig tynd, så jeg går ikke ud fra at det er fedt på inderlåret der plager dig. Bare husk, hvis du vil tage muskelmasse på, skal du have et lille kalorieoverskud, bare en strøtanke, der opstod, da jeg læste din vægt.

og så lidt inderlår generelt: med mindre du rider meget (ikke fnise) eller spenderer meget tid bag på en motorcykel, så er det funktionelle i decideret inderlårstræning nok så som så - følg i stedet x-jydens råd, det er ikke så voldsomt som det lyder - få trænet hele benet på en god, tung og funktionel måde og hop ud af Abductor-maskinen.

gode lår fra Mette

Link to comment
Share on other sites

1: det eneste, man mig bekendt bruger inderlårerne til, er at samle benene. Jeg skriver også, at jeg ikke forstår, hvorfor LM vil have stærke inderlår.

Jeg har desværre selv trænet inderlår til den store guldmedalje engang, så nu gnider mine lår altid mod hinanden, og det er værst når jeg også løbetræner, så bliver jeg hudløs mellem benene, selvom mine ben er en del mindre en Xax's (han løber vist hellerikke nogen stader)

Problemet er jo, at man ikke bare kan lade være med at træne bagefter, eller det kan man godt, men der kommer bare fedt istedet for musklerne.

Af samme grund har jeg droppet sumo dødløft, selvom det er klart bedst til mig, og jeg forsøger at træne en del forside og bagside lår (dog p.t. begrænset p.g.a. min fokus på Hatfield bænkpres)

2: LM skriver ikke noget, som tyder på, at hun træner i vægttræningscenter, så jeg tænkte, at en øvelse svarende til sumodødløft uden vægt ville være passende.

Ridning med eller uden hest kunne også være et forslag, men i modsætning til andre, så ønskede jeg ikke at insinuere noget.

Jeg nøjes med at fantasere for mig selv :)

Link to comment
Share on other sites

I skal nok ikke regne med, at Lottes mål er en masseforøgelse omkring hendes inderlår. Nogle kvinder har "løse" lår, også selv om de IKKE vejer for meget. Lotte' søger nogle løsninger på hendes "problem", men hun træner ikke, og har heller ingen intentioner derom. Nogle forslag?? (Jeg har ingen....).

Link to comment
Share on other sites

:) nej nej jeg er ikke købet skrigende bort jeg har bare ikke været online.

Mette har ret det er fordi jeg føler jeg har "løse" inderlår, og syntes bare at det er mærkelig nu når jeg er så akitv som jeg er.

Mht. det med ridning..hmmm...jamen så må jeg jo hellere komme igang ;)

Og tak til Jer alle.:)

en sidste ting som jeg ikke rigtig har fået svar på, det er det med min puls presser jeg mig selv for lidt eller trænger min krop til at prøve noget nyt, siden at min puls ikke rigtig kommer helt op.??

Link to comment
Share on other sites

Jeps, enten træner du på samme måde således, at din krop har venede sig til din træningsform, så variere din træning: intensitet, varighed og område.

Som jeg skrev til dig før, så ER det muligt, at få faste ben, men det kræver hårdt arbejde og en villighed til at træne med vægte.

Link to comment
Share on other sites

Mine ben er jo faste, jamen det er altså svært at forklare med du sagde selv ordet "løse" inderlår (Mette).:) det er sådan jeg har det ..ønsker ikke store muskler.

Men det lyder åbenbart til at der er delte meninger om det at træne inderlår, kan forstå at xjyden fraråder det.

Link to comment
Share on other sites

han mener: at hvis du kun træner dine inderlår, så vokser muskelmassen og låret fylder (måske) mere.

Men jeg træner selv mine ben, dog ikke inderlår :) - og de er muskuløse og faste, men overhovedet ikke maskuline!! For at få faste ben, så du have større muskler  -eller tabe dig.. Desuden får du heller ikke STORE muskelben af at træne, det tager tid og det er hårdt, specielt som pige, da vi ikke sådan lige vokser som fyrene.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tabe dig, MetteM remsede bare de muligheder op der er for at komme problemet til livs. Men efter at have kigget på din højde/vægt så skal du BESTEMT ikke tabe dig - tag hellere et kg på ved tung vægttræning, og få strammet dine "slaskede" inderlår op ad den vej...

Hvad er det med kvinder og de inderlår? Bliver det ligeså slasket som eksempelvis triceps? (det er helt seriøst, da jeg ikke tidligere har lagt mærke til det hos det modsatte køn)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til at tænke på noget, hvad med sådanne nogle aerobic elastikker? De må da være optimale i den situation her, lige fæstne dem til en radiator og så lave noget indadføring med benene - helt perfekt. Det kan sagtens laves derhjemme, og det lyder lidt som om du har rigeligt at se til allerede mht. sport/tid.

Det er selvfølgelig med mindre du kunne tænke dig at begynde til noget styrketræning :)

Link to comment
Share on other sites

:)  ja lyder da som en god ide, det med elastikket.

men har ikke en disse forstand på styrketræning og alle de udtryk der bliver brugt, syntes bare det ser kedeligt ud, har det bedst når der sker noget hvis du forstår :)

Men er da ved at blive åben for ideen men så skal jeg jo skifte noget af det andet ud.

men er bare bange for at blive stor..:)

Link to comment
Share on other sites

LM: under power yoga træner i så også "hilsen til solen" ?

Hvis du kører 12 af dem hver morgen, så tror jeg ikke, du kan gøre meget mere.

Jeg vil stadig anbefale, at du holder dig fra at træne inderlårene. Jeg opdagede lige i går, at når jeg står afslappet med 5 cm mellem knæene, så rører de 10 øverste cm af mine lår hinanden. Det kan ikke anbefales. (Jeg er overvægtig for tiden, men det er næsten altid et problem)

Hvis du får protein nok, så burde lårene jo vokse lidt og kompensere for indersiden, når du løbetræner, men ellers kunne du jo lave knæbøjninger med samlede ben, så du styrker lårerne uden at styrke indersiden.

Eller som jeg sagde før "træn alt andet end inderlår" !

Link to comment
Share on other sites

:) ja vi køre 2 forskellige slags solhilsner og ja okay du har nok ret men efter 12 af de solhilsner vi laver så tror jeg også jeg er færdig :D

for det er rimlig hårdt..så det vil sige vi laver 4 af den første solhilsen og derefter 4 af den næste solhilsen.:)

Link to comment
Share on other sites

LM: Jeg kender kun en slags bare med forskellig hastighed.

Så vidt jeg husker sagde de garvede først 12 langsomme og så 12 hurtige som opvarmning til yoga, det er godt.

Der var en gang, jeg tog 12 langsomme hver morgen, men det holdt kun en uges tid, nu kniber det med overskud til at lave 2.

Det er nemmere, når man vejer under 80, skal jeg hilse og sige.

PS: Du kunne jo også begynde på seriøs bentræning, som beskrevet flere steder her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Lige en kommentar til jyden: Piger vil generelt ikke have store lår, og så hjælper det heller ikke, hvis fylder mere end et andet sted.... :)

Og nej, jeg anbefalede ikke du skulle tabe dig, der er bare ikke andre muligheder bortset fra en fedtudsugning.. og den virker sikkert heller ikke -har jeg hørt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bemærket, at der er en ikke ubetydelig skræk fra nogle pigers side i forhold til at få "store lår".

Men dels vil jeg gerne se den kvinde midt i 20'erne eller ældre, der får "store lår" af at træne styrketræning i bare lidt modereret form.

Dels så er pige/kvinde ben med runding fra muskler væsentlig flottere end flertallet af pigers kombination af ridebukser og magre lår.

(Jeg anbefaler fortsat udelukkende træning af forside og bagside muskler, ikke noget  med samle og sprede med vægt på)

Link to comment
Share on other sites

L.M:

Nu ved jeg, at Charlotte B har lavet masser af videoer med elastisk som redskab, men jeg betvivler stærkt  øvelsernes effekt. Selv om det kan være hårdt med de mange gentagelser, så vil det på længere sigt (formentlig) ikke give de mest iøjnefaldende resultater.

Cilius: Har kvinder da "slaskede" triceps..... ?? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share