Inderlår???


L.M.
 Share

Recommended Posts

:) jeg tror jeg må lytte lidt efter Mette og så bytte noget af det andet ud med lidt styrketræning eller ihvertilfald prøve det..jeg lover ikke noget tror jeg kommer til at kede mig vildt under min træning..:)

Men så skal jeg jo bare igang og ha' lidt hjælp..for mht styrketræning er jeg helt på bar bund..kender ikke alle de udtryk I bruger osv.:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mette_Musen så må du lige poste et par billeder af tricepsen... hele MOL er alligevel blevet forvandlet om til et interaktivt fotoalbum ;) nej ok, så tror jeg på dig, men tendensen til slappe triceps hos kvinder er meget udbredt.

Link to comment
Share on other sites

NU må jeg liiige... :chatter:

1) Store kvindelår er ikke grimme, når det ikke er fedt. Store INDERlår er grimme, ligegyldigt om det er fedt eller muskler. En velvoksen quadriceps og baglårsfleksorgruppe pynter på alle kvindelår - man kan ovenikøbet tillade sig at have lidt fedt siddende på yder- og indersiden uden det slasker.

2) Det er underhudsfedtet, der slasker på både inderlår og triceps. Og jo, de fleste kvinder har en slap (svag) triceps indenunder vinkeflæsket - den passer fint til resten af overkroppen, desværre.

3) Mange kvinder giver den ikke gas i styrketræningsrummet fordi de er bange for at blive "store" - en fuuuuuuldstændig ubegrundet frygt. Så udebliver resultaterne, de synes det bliver kedeligt (hvis det ikke har været det hele tiden), og så holder de op igen. Synd.

4) Kan kun tilslutte mig antipatien mod inderlårsmaskiner. Jeg kom for sent ud af den og først nu, ca. 1½ år efter, er resten af låret ved at komme i balance med inderlåret. Dødirriterende.

Gentag efter mig, kvinder: STORE quadriceps er PÆNE quadriceps. STORE quadriceps er PÆNE quadriceps. STORE quadriceps... :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldstændig enig!!

Jeg har desværre ligesom dig både trænet yder/ og inderlår til den store guldmedalje, lige ind til jeg læste artiklen her på siden.... (!) Heldigvis har det ikke har den store effekt, men jeg føler mig lidt latterlig, når jeg nu har siddet der, og troet jeg lavede nogle gode øvelser......

Men igen, hvis instruktørerne ved noget om træning, ja så opfatter de åbenbart piger/kvinder som nogle hvis eneste formål er fedtforbrænding, og hvis man så som pige vil styrketræne, ja så får man anvist de ubrugelige maskiner. Man er jo en pige, og har ikke styrke eller viljen til de store øvelser.... .. bahhh!!!

Hmmm, sikke en gang smøre, undskyld mit sprog, men jeg er virkelig træt.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget forbløffet over, hvad man kan få kvinder til.

Da jeg selv startede i Nautilus i sin tid var instruktøren en sild på fotomodel-niveau (næsten), så selvfølgelig troede man på, at det hun sagde var rigtigt.

Jeg blev desværre aldrig så god til HIT som min bror, så jeg valgte form & figur istedet.

Men her, hvor jeg træner nu, er flertallet af de kvindelige instruktører udstyrede med ridebukser og røve som ladeporte (jeg er glad for former, men der er en grænse) (selv den bedste aerobics instruktør sild har overdimmensioneret understel)

Alligevel sidder pigerne troligt i inderlår+balle maskinen meget længe af gangen. (eneste trøst er, at de træner med så lav intensitet, at der alligevel ikke sker noget ved det)

Jeg ville nok lige spørge, om de selv trænede, som de instruerede, og så ville jeg lade være med at lave øvelserne, hvis det var mig (nu altså, hvor jeg delvist har lært at tænke selv).

Link to comment
Share on other sites

xjyden: Problemet er jo at mange "lette" fitness bøger også lovpriser disse øvelser. De har dem med, og skriver hvad de træner. Tilgengæld udelader de ofte øvelser som: lunges, squat og dødlødt. Så hvordan skal man finde ud af det, hvis man ikke lige har læst alt om fitness..??

Du kan jo heller ikke selv udelukke, at du har taget fejl mht. din træning på vise omr., der er jo mange argumenter for og imod det ene og det andet.

Lige en kommentar til instruktørernes udseende: De mandlige instruktører, der er i mit center er heller ikke just "strandløver", men derfor kan de jo godt vide noget om træning...

Det er næsten det samme som at påstå fede mennesker ikke burde undervise i aerobic. Fx sagen i USA om kvinden der ikke fik jobbet pga. vægten... det viste sig hun faktisk VAR kvalificeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo netop fortalt, at jeg også selv har trænet inderlår, og lavet andre fejl.

Men jeg ville ikke tage imod råd fra en, der lå langt fra mit eget ideal udseendesmæssigt, og de omtalte instruktører har altså store lår (antageligt omkring 80 cm) ikke at det gjorde noget, hvis resten matchede, men det gør det ikke.

Jeg er lidt overrasket over, at aerobicsinstruktøren er blevet rund om røven, men det er nok især tilfældet, hvor teenagepiger hopper på lidt for intensiv træning, før de har fået former (mit gæt)

Link to comment
Share on other sites

.. det tror jeg ikke.

Jeg går ud fra du tænker på bredden omkring hoften(benene)? Disse kan jo ikke vokse muskelmæssigt, det er kun fedtet der kan forøge understellet. -Bortset fra lårene.

Desuden har de fleste kvinder altså bare mere fedt omkring hofterne, hvad enten de træner eller ej. Nogle har bare mere end andre, og det sidder altså fast.... :(

Link to comment
Share on other sites

:)   Godmorgen

dvs.at nu efter "pres" fra Mette Musen's side om at gå til styrketræning ;)   at når jeg nu får sagt i centret at jeg gerne vil styrketræning så sætter de mig til at bruge alle de her ubruglige maskiner  :) ??

Så er det jo et fedt...kunne jeg ikke få en af Jer til at sige hvad jeg skal bruge for at træne mine ben og hvor mange gange om ugen  ??  Husk nu jeg ikke kender alle Jeres udtryk

:)

Link to comment
Share on other sites

Dybe benbøjninger (full squats) kombineret med bakke-sprints (10-15 sæt af varierende længde) er vejen frem til velformede ben/hofter/bagdel uden overflødigt fedt/løs hud.....

Selvfølgeligt kan man også bruge oceaner af tid med abductor-maskiner, elastikker, Nautilus diller-daller apparater, trappemaskiner, elipse-træningsting m.v. for en dag at finde ud af at det hele ikke hjælper en sk... - men når man er nået så langt kunne man jo overveje mit foreslag i de øverste 3 linier... :)

mine 2 cents

hej...

Link to comment
Share on other sites

Deri har Mette M. ret. Utrænede kvinder og mænd har nogenlunde den samme muskelmasse på deres lår, den store forskel mellem de to køn ligger i overkroppen. Men derudover har kvinderne en hormonelt betinget fordeling af fedtet, som så sætter sig med forkærlighed på inder/ydersiden og dels bagsiden af lårene, samt på hofterne og noget uden på gluteus (ballerne). Træner kvinder lår uden at smide fedtet, kan lårene og røven hurtigt fremstå store. Det er måske ikke altid lige til at se, om det er muskuløse lår dækket af lidt fedt eller bare fedt. Frem med kenderblikket, xjyden :)

Hint: Kig der hvor du måler (under lysken). Er låret størst fra side til side eller forfra-bagtil?

Link to comment
Share on other sites

Mener i virkelig, at i ville tage imod råd fra sådanne instruktører ?

(Det gør alle pigerne i centeret jo, så hvorfor spørger jeg?)

Den ene er forøvrigt spinning instruktør, og det undrer mig, at folk ikke flygter fra spinning.

Alle, som jeg kender, og som får nok at spise får større ben af cykling, og det gør instruktøren åbenbart også. Sjovt som naturen virker.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo sagtens have en viden på et punkt uden at efterleve det selv 100% - der findes eksempelvis masser af rygende læger...

Hvis den eneste instruktør i centeret som kunne vise mig et teknisk korrekt dødløft var en kvinde med en røv som en ladeport, ville jeg da lytte til hende, selvfølgelig.

Hendes kostråd ville jeg måske veje med et gran salt i første omgang - men hendes ladeport er muligvis et produkt af manglende motivation og ikke nødvendigvis manglende viden. Og motivationen kommer indefra én selv af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt om en pige som Anni Friesinger, som nok må siges at have store lår, men jeg ville nok ikke spørge hende om råd omkring bentræning, hvis jeg var en pige, der var nervøs for at få "for store lår".

De instruktører jeg snakker om, har en del fedt, og de 2 af dem er omkring 160 høje. Spinninginstruktøren er noget højere, og hun er bedre proportioneret, men hvis det var mig, der var hende, ville jeg nok begynde at træne overkrop.

Er det svar nok?

Link to comment
Share on other sites

Ja OK! Folk på 160 med en del fedt og en lårvidde over 60... Jeg er med.

Proportionen er vigtig, især for os kvinder, som fra utrænet tilstand har et udgangpunkt med frodigt understel og lille overkrop. Jeg kender flere (spinninginstruktører og andre) som går i vandet her. Jeg har fx en veninde, som er slank med flotte muskuløse lår og lægge, men hun vil ikke træne overkrop, fordi hun ikke vil have synlige muskler. Det forstår jeg ikke, og jeg synes hun er ude af symmetri med tynde arme og "solide" lår. Hun forstår til gengæld heller ikke mig... :)

Har du et link til et billede af hende Friesinger?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share