Mugges log


mugge
 Share

Recommended Posts

Mange tak Tina og godt nytår til dig. Det glæder mig, at en der er på kampsport, som logger her.

Træning i FW

BB Bænk

10x20 kg og 10 x30 kg og 5x 40 kg som opvarmning

2x7x60 kg, 1x5x60 kg og 1x3x 60 kg

45 grader benpres

4x5x60 kg i her side

Konv. DL

3x5x65 kg

Yates rows

5x5x65 kg.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Træning i går på jobbets fitnessrum. Jeg har lidt ømhed i venstre knæ, så det blev kun overkropstræning

BB skrå bænkpres

1x7x57,5 kg, 1x6x57,5 kg og 2x4x57,5 kg

Skulderpres i maskine

3x10x40 kg

Siddende row i maskine

 3x10x60 kg

Mavecrunch i maskine

3x12x45 kg

Pull overs

4x8 med z-stang med 5 kg på hver side.  

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 84,7 kg. Der skal skrælles lidt af den vægt, selv om det vil gå ud over styrken

Hurtig træning i FW her til morgen

Milipres

1x20 kg

5x30 kg

1x5x47,5 kg

4x47,5 kg

5x1x 50 kg

Det var meget sjovt, lidt SL-agtigt

SDL

3x5x70 kg

 

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Opdatering

Onsdag og torsdag var jeg i et frostklart og snedækket Bruxelles, hvilket er meget usædvanligt på de kanter. Jeg havde taget tøj med til et tur på løbebånd, da jeg havde to timer til rådighed. Men ved indtjekningen vfik jeg at  vide, at fitnessrummet var lukket. Efter at hvave overvejet om mine franskkundskaber rakte til at spørge om man kunne købre en endagsbillet i et kommercielt center, besluttede jeg mig til at gå en tur istedet for. Fik også gået 15.00o skridt ifølge Garmin.

Vægten fortæstter kursen nordpå. I dag sagde vægten 86,1 kg.

Træning i dag i FW

Milipres

3x5x47,45 kg, 1x4x47,5 kg. 1x3x 47,5 kg

SDL

3x5x75 kg

BOR

5x5x55 kg

    

 

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 84,2 kg

Træning i FW-Underkrop i dag

45 grader benpres

1 opvarmningssæt

5x12x40 kg i hver side

SDL

3x5x80 kg

DB side lunges

2x5 til hver side med en 10 kg i hver hånd

Bencurl i maskine

2x8x47,5 kg

Mave crunch

3x10x 45 kg

Dragon flags

1x8x BW-Ikke strikte

 

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Tur på løbebånd i jobbets fitnessrum 

5 km på 27,48 minutter m. 2 % stigning.

I morgen karate og fredag er en nødvendig nultræningsdag og lørdag kampsport i 4-5 timer. Søndag vil jeg få lavet styrketræning. I øvrigt har jeg haft massive DOMS i lårmusklerne efter den underkropstræning, jeg lavede i mandags.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Træning i FW

Milipres

10x20 kg, 5x30 kg

1x7x45 kg, 2x6x45 kg

Pull ups

1x3xBW-god genstart-næsten ikke ondt i albuen.

Pull overs

4x8x21,5 kg

BOR

5x5x60 kg

45 graders benpres

3x7x50 kg i hver side

Push ups

1x12

Dragon flags

2x3-strikte

Sideplanke

2 gange til hver side

Link to comment
Share on other sites

Fredag træning på jobber

BB skrå bænk

3x5x60 kg

2x4x60 kg

Skulderpres i maskine

3x8x50 kg

Siddende row i maskine

5x5x70 kg

Herefter var jeg til herremiddag, med lækker mad og gode vine. Chablis og en god Cote du Rhone  til hovedretten. Jeg holdt mig ikke tilbage, og havde heftige tømmermænd i går. I dag var jeg til træning i FW og styrken var klart påvirket af fredagens udskejelser, men det blev nu god træning alligevel. 

Milipres

1x6x45 kg, 2x5x45 kg, 4x3x45 kg-Slapt

SDL

3x5x80 kg

BOR

1x4x62,5 kg

Så kunne jeg ikke mere. Så tænkte jeg lidt volumenagtig træning kunne redde dagen. 

db bænk

4x12x16 kg.

Mave/core

Sideplanke et par gange til hver side

Dragon flags

2x3

Diverse

Push ups

1x8

Vandret benpres

3x8x60 kg

 

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 84,4 kg.

Tur om søerne med familien. 7,39 km på 57,16 minutter. 7,45 min/km,  som indbefattede 2 km gang og et par spurter med knægten, der på den sidste løb fra sin gamle far. Resten jævnt løb. 

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

På 2/10/2019 at 18:40 , mugge skrev:

Herefter var jeg til herremiddag, med lækker mad og gode vine. Chablis og en god Cote du Rhone  til hovedretten. Jeg holdt mig ikke tilbage, og havde heftige tømmermænd i går. I dag var jeg til træning i FW og styrken var klart påvirket af fredagens udskejelser, men det blev nu god træning alligevel. 

 

 

Lyder godt - det er skønt at træne og være fornuftig i sin hverdag, men en gang i mellem skal der sgu' være plads til at give den skrald. Vi får selv venner på besøg på lørdag og jeg forventer heller ikke at min søndagstræning bliver bemærkelsværdig :-D

Flot træningsmængde du oppebærer - vægttræning, løb og karate? Selvom jeg måske ville have haft viljestyrken til det, så tror jeg desværre ikke min krop mere ville acceptere den belastning. Men inspirerende! :-)

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Axbard skrev:

Lyder godt - det er skønt at træne og være fornuftig i sin hverdag, men en gang i mellem skal der sgu' være plads til at give den skrald. Vi får selv venner på besøg på lørdag og jeg forventer heller ikke at min søndagstræning bliver bemærkelsværdig :-D

Flot træningsmængde du oppebærer - vægttræning, løb og karate? Selvom jeg måske ville have haft viljestyrken til det, så tror jeg desværre ikke min krop mere ville acceptere den belastning. Men inspirerende! :-)

Ja der skal være tid til at slå til Søren ind i mellem. Og mange tak jeg prøver at holde dampen oppe.  Og så synes jeg, det er sjovt. Jeg gør dog en del ud af at prøve at undgå skader.  Karate finder jeg lidt fascinerende, også på grund af det mentale aspekt i det. Jeg finder mange ting der,   jeg kan bruge i hverdagen -uden man behøver blive zenbuddist, og selvom jeg ikke er jordens mest sociale væsen, er det rart med noget sport, man dyrker sammen med andre.  Løb og styrketræning kan blive noget ensomt. Selv om jeg elsker begge dele. 

Link to comment
Share on other sites

Træning i FW

Milipres

1x10x20 kg

1x5x30 kg

5x3x47,5 kg

Konv. DL

3x5x75 kg

BOR

3x6x60 kg

45 grader benpres

2x5x40 kg i hver side

DB Bænk

5x10x18 kg

DB bent over laterals

3x8x9 kg

Push ups

1x8

Dragon flags

1x5

Lidt sideplanke

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Løbetur med familien om søerne. 5,05 km. 34,24 minutter. tempo 6,5 min/km. Gns puls 127 bpm, maxpuls 144 bpm, Kadence 179. Benene føltes tunge og formen dårlig. Men det er vist også min første uge i lang tid med to løbeture. Men lige nu handler det bare om at holde formen lidt vedlige.

Link to comment
Share on other sites

Træning i jobbets fitnesrum

Skrå bb bænk

6x4x60 kg

Maskineskulderpres

4x7x50 kg

Siddende rows i maskine

4x4x75 kg

God kort træning. Det bliver også det enenste gang jeg får rykker i jernstænger i denne uge pga tjenesterejse og karatektiviteter. Jeg forventer dog en løbetur på fredag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share