Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Fedt med jævnlige opdateringer igen Augustinus..

Lader til at have været spændende med en dag og døgn hos eliten. Siriusmanden, Per, gik jeg selv på sergentskole med i sin tid. Han er en hyggelig, hård negl. Hvis ikke du har prøvet, så goggle ham lige og se, hvad han efterhånden har præsteret. Det er ikke småting.

Har ikke kigget de sidste sider i din log og ikke sikkert du vil sige det her, men har du besluttet, om JGK skal søges??

Junker

Ja han er sgu en fin fyr.

Ang. JGK

På den ene side, har jeg lyst til at holde mig for øjnene og bare søge derop. Jeg har lyst til at forsøge mig som kursist og aspirant og arbejdet som jæger tænder mig stadig.

På den anden side, savner jeg virkelig den indre ro. Jeg føler ikke, at jeg hverken har det fysiske overskud eller den mentale afklarethed, som gør at man bare kan tage hovedet under armen og fortsætte igennem hvilken som helst strabads.

Når natten falder på, når jeg er træt, våd og sulten begynder mine tanker at svæve. Tænker på kæresten, studiet, mad og en varm seng.

Men jeg er heller ikke afklaret med, at det alligevel aldrig bliver mig. Og jeg synes, at det er svagt at give op uden at give det sit bedste skud.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. maj

Crossfit baby

Opvarmning

3 runder af

10 dødløft

8 clean

6 front squat

4 pushpress

med 30 kg.

Uden at måtte slippe stangen under hele workouten.

Dagens Workout

80 airsquats

80 atomic sittups

80 pushups

80 kb swing med 20 kg.

tid 11 min og 32 sek. superman.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag

- Kampsvømning - guldmærke

- En times styrketræning

De værnepligtige er sendt hjem, så sergenter og officerer har lige den sidste uge til at hygge og afvikle.

Tirsdag

- Skyt dag. Gruppens afsiddet kamp.

Onsdag

- Træningstilstandsprøve

- Crossfit

Først 3000 m. på tid. Trods at testen ikke kunne være meget dårligere planlagt, var jeg udemærket tilfreds med min tid. Jeg kom ind i 11.28 min, selvom vi aldrig nåede at varme op og morgenmaden sad helt oppe i halsen.

Efterfølgende workout med bl.a.

50 burbees

800 m. løb med 30 kg på ryggen

Core rotation med 25 kg vanddunk

kb swing med 25 kg

Clean and jerk med 25 kg

Traktor dæk flips - 100 meter

Løb med dæk bundet til et tov

Torsdag

Terrænsportsmærke:

- Håndgranatkast

- afstandsbedømmelse

- opgaver med kompas og kort

- o-løb

O-løbet var rigtig fedt ud til vandet og strand og med sol og blå himmel. Jeg bommede ikke en eneste gang og løb alt hvad jeg kunne. Lidt ærgerligt at benene var lidt tunge fra 3000 meteren dagen før. Men ellers perfekt o-løb. Med badning ved stranden bagefter = )

Link to comment
Share on other sites

Fredag

- Bungy jump fra 80 meter i københavns havn.

Det kan godt anbefales! Vi var 15 kammerater der var taget derind for at springe. Vejret og udsigten var perfekt og alle havde en kanon oplevelse!

Jeg skal hilse og sige, at man lige skal tage sig sammen til at læne sig forover når man står oppe i 80 meter. = )

www.bungyjump.dk

Link to comment
Share on other sites

Mandag

7 km løb med Neel i Hellested. Indlagde nogle 1 min. intervaller, men mit venstre knæ kunne ikke holde til det, så jeg måtte stoppe efter 2 intervaller. unhappy.gif

Tirsdag

Crossfit baby

WOD "Cindy with a twist":

5 pullups

10 pushups

15 airsquat

3 dødløft med 70 kg

Så mange runder som muligt på 20 min.

Jeg nåede 16 runder. Blev ret forvirret over at tælle i løbet af workouten. Hjernen kunne ikke rigtig koncentrere sig, når der ikke var så meget luft til overs.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9/6

1 times svømning i Bellahøj med Frederik og Gahrn.

Det er lang tid siden jeg har svømmet og dykket, så dette træningspas var mest for at komme igang igen og få lidt vandføling. Af kvalitet lavede vi:

4 x 50 m. bryst. 65-70 sek arbejde, 50 sekunders pause

4 x 50 m. fri. 40 sek arbejde, 10 sekunders pause

4 x 25 m. dynamisk apnea

Pingo-træning:

45 sek statisk efterfulgt af 25 m. dynamisk

1.15 min statisk efterfulgt af 25 m. dynamisk

Jeg er virkelig øm efter gårsdagens workout, så jeg springer wod'en over idag og giver den en ekstra skalde imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Crossfit

"Eva" den lede kælling

3 runder af:

800 m. løb

30 swings med 24 kg

30 pullups

Jeg gik fuldstændigt ned på at lave alle de pullups. Jeg har ikke rigtig min kipping-teknik i orden, så jeg kunne kun tage 3-5 af gangen. Og når jeg løb efter alle de pullups, føltes det som om mine lunger var punkterede.

En hård omgang. Ikke en workout jeg har lyst til at lave igen en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d.11 juni

1 times svømning med Gahrn i Bellahøj.

bl.a.

4 x 100 m. start. 1.45 min.

4 x 50 m. start. 55 sek.

Vi lavede også noget pingo træning. Statisk 1.30 min efterfulgt af 25 meter dynamisk. Jeg havde dog svært ved at finde roen, og kunne ikke koncentere mig, så det lykkedes ikke for mig idag, men Gahrn tog dem uden det store besvær.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

30-40 min løb

Fra skindergade ud til kongens have, ud og rundt om søerne og tilbage igen.

Jeg skal hilse og sige, at det åbenbart er en dødssynd at løbe i botanisk have. Det fik jeg i hvert fald at vide af en gammel sur mand, da jeg kom løbende ind igennem porten.

Mandag

30-40 min løb

Fra skindergade ud til østerbro station, og en tur rundt om kastellet og tilbage igen. Med Neel.

Tirsdag

De 90 pullups jeg lavede til en workout i sidste uge medførte at noget af den hårde hud jeg har i hænderne blev revet af og efterlod et åbent sår ind til læderhuden. Hvilket tvang mig til at holde 4 dages pause fra crossfit indtil den nye hud nu er på plads.

Dagens crossfit:

Opvarmnings workout

3 Runder af:

10 squat med 60 kg

10 ringdips

10 pullups

Dagens workout: Flow

10 min. AMRAP

1 x Trinity Squat

1 x "Frog Jump" (kan ikke huske det rigtige navn)

1 x Trinity Squat

1 x Sit Thru

1 x Trinity Squat

1 x Tripod

1 x Trinity Squat

1 x planke

1 x Trinity Squat

1 x RollOver

Fed alternativ workout. Der var lidt yoga over den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at finde nogle o-løb jeg kan deltage i, omkring København. Men det jeg kan finde er i nordsjælland og de nærmeste faster poster jeg kan finde er i Allerød.

der er faste poster i Rudeskov (ved Holte) og en 14 dags bane der oppe.

ellers har amager orienteringsklub fast træning om tirsdag på amager...

Link to comment
Share on other sites

Hey tak for tippet. Jeg kigger på det

Onsdag aften

Crossfit

Wod: "Those Burbees Suck Bigtime"

10 Pullups

20 Swings med 24 kg KB

30 Boxjumps

40 Pushups

50 Situps

60 Airsquats

70 Burpees

10 Pullups

Synes ikke det var så slemt. Var færdig efter 12:05 min.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag aften

15,8 km. løb

tempo: 4.44 min./km

Af en eller anden mærkelig årsag har jeg ikke fulgt op på mit første træningspas i Sparta før nu. Men det var fint at være tilbage igen.

Hele understellet brokkede sig dog ret meget til at starte med. De 70 burbees fra igår havde sat deres spor og jeg havde ondt i ankler, lægge og knæ. Efter en halv times løb gik det dog stille og roligt over.

Jeg kunne fint følge med på holdet (Sparta tempo 3) og vandt den enkelte 300 m. spurt der var lagt ind til sidst på løberuten.

Næste gang vil jeg prøve at rykke et hold op og se om jeg kan følge med "tempo 2".

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Helicast, rapelling og dykker øvelser med de helvedes karle i kolding. Det var meningen at vi skulle ud og lave noget ekstra spændende om natten, men vejret var simpelthen for dårligt. Regn, hagl og blæst.

Vi skulle bl.a. dykke 30 m. under vandet i det kolde vand ved Houens Odde. Jeg kan dykke 50 m. i svømmehallen, men her var de 30 meter virkelig en udfordring. Våddragten, blybæltet, og kulden var alle med til at gøre de 30 meter længere end normalt.

Søndag

2 timers tennis i Hellested. God kamp. God alternativ løbe/intervaltræning som kroppen ikke helt er vant til for tiden.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Løb med Sparta - JP Running Team

3 km. opvarmning. Tempo: 4:10 min/km

4 x 800 m. Tempo: 2.50 min. pr. interval

1 x 400 m. Tempo: 1.18 min.

Så kom der andre boller på suppen. Jeg kom ud til Sparta og rykkede et hold op, fra tempo 3 til tempo 2. Opvarmningen foregik i 4.10 istedet for 4.40-50 som på tempo 3.

Puha det var lige i overkanten at lægge ud med, men jeg blev i hvert fald varm. De efterfølgende 800 meter intervaller var hårde. Holdet blev delt op i yderligere 4 hold da vi skulle løbe intervaller. Med det langsomste hold på 90 sekunder pr 400 meter og det hurtigste på 75 sek. Jeg var med på 85 sek holdet.

Der var mange gode løbere på holdet og der var masser af udfordring at tage fat på. Så jeg glæder mig til at træne videre med holdet i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Crossfit:

Opvarmning og teknik

3 x 10 Squat @ 70 kg.

5 min. Snatch test.

I Squaten var der fokus på den korrekte dybde og komme rigtig godt dybt ned.

I snatch-testen snuppede jeg 121 reps med en 16 kg KB. Set i bakspejlet skulle jeg have haft en tungere kedel, men mine hænder er blevet revet helt op igen, så det er ikke nogen fornøjelse at holde på kedlen. Jeg må prøve med nogle handsker næste gang.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Open Gym:

5 x 3 @ 80 kg bænk

3 x 5 @ 40 kg pres

1 x 5 @ 45 kg pres

3 x 10 @ 27 kg curl

3 x 10 @ 16 kg flyers

2 min. planke med 20 kg

8 x dips med 10 kg

8 x pullups med 10 kg

3 x 10 evil wheel

Jeg skulle egentlig have været ude med Sparta og løbe idag, men røven og bentøjet havde for mange DOMS, så det blev istedet en styrketræning for overkroppen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb:

3,5 km opvarmning

1 x 2400 m. Tid: 9.08 min.

1 x 800 m. Tid: 2.58 min.

3,5 km afjog

i alt: 10.2 km.

Med Neel ud til østerbro stadion. Det var meningen at jeg ville løbe 4 x 800 m. med hastighed 3.45 min/km. Men efter den første 800 meter gik det jo fint og så fortsatte jeg indtil jeg ikke kunne holde tempoet længere på den tredje 800 meter.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Restitutionsdag:

15 km cykling

50 pushups

Flow

Jeg kunne ikke rigtig komme tilbage ind i flow-rytmen. Måske manglede jeg musikken.

Mandag

Open Gym:

3 x 5 lodret pres @ 40 kg

3 x 3 bænk @ 80 kg

3 x 5 dødløft @ 100 kg

Crossfit:

Teknik træning. Dumbell Snatch

Workout:

800 meter løb.

8 runder Cindy (40 pullups, 80 pushups, 120 airsquat)

800 meter løb.

Tid: 12.30 min.

Workouten lå meget godt til min kropsopbygning, så jeg var hurtigste mand ud af de ca. 10 fremmødte. MC Clemens kom ind som nr.2 ca 2 minutter efter.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

7,7 km. O-løb - Svær

Kørte til Tokkekøb hegn i Allerød sammen med Gahrn. Vi løb på faste poster og kortet havde vi printet ud fra nettet. Min printer havde dog ikke mere blå farve, så alt der skulle have været blåt på kortet, såsom åer, grøfte, moser, var ikke lige kommet med på kortet. Det gjorde o-løbet lidt lakrids. Derudover har lave mørkerøde stolper ikke helt det samme blikfang som en postskærm. Så der var lidt ekstra udfordring.

Efterfølgende en tur forbi stranden ved svanemøllen og få en dukkert. Til finale en stor mexi burger og en kold fad. Bang!:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Crossfit:

100 thrusters med 30 kg

for hvert minut:

3 knees to elbows (i alt. 51 reps)

3 burbees (i alt. 51 reps)

Jeg kørte de første 3 runder med 10 gentagelser. Hefter gik jeg ned på 5 gentagelser de sidste 14 runder.

Tid: 17 min.

Efterfølgende ville jeg have kørt lidt open gym, men mine håndled føltes overbelastede så det blev bare til:

3 x 5 bænk @ 70 kg.

Imorgen står valget på løbetræning med Sparta eller Adecco City løb

Hmm....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share