Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Restitutionsdag

Jeg måtte se i øjnene, at jeg havde for mange DOMS i benene, efter thrusters igår, til løbetræning.

Istedet var jeg med ude og købe en mountainbike i WEBIKE i vanløse. Super fed butik.

Det blev en CUBE ATTENTION i white/black.

http://webike.dk/products-mountainbikes-(j10)/attention++black+'n'+white-(103000).aspx

Fredag

Løbetræning:

3,5 km. opvarmning

1 x 3200 m. interval: Tid 12.05 min.

3,5 km. afjog.

Jogging ud til Østerbro Stadion. Omgangstiden skulle holdes på 1.30 min. Ville gerne lige have løbet 6 sekunder hurtigere, men det må blive i næste uge.

Tiden svarer til:

- En cooper test på 3178 m. (PR 3320 m.) .

- Et Kondital på 59.5

- VO2 max på 4.16 L/min.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fedt at se du stadig giver den gas med træningen Augustinus :-) Drømmer du stadig om at blive jæger eller frø?

Hilsen,

Jacobsen fra 4. DEL, dengang i HBU tiden.

Hvad er din opfattelse af reserveofficersuddannelsen? Og endnu vigtigere - hvad er din mening om de delingsfører der kommer ud af den?

Jeg tillader mig lige at svare.

Jeg startede på RESOF uddannelsen i februar, og må sige at det ikke er nogen specielt god uddannelse, hvis man vil være soldat. Fokus ligger på, at blive instruktør og at kunne give befalinger. Enkeltkæmperfærdighederne i delingen er generelt rigtig ringe.

Uddannelsen er til for at lave HBU delingsførere, og det bærer den præg af. Af hvad jeg har hørt fra det første hold, der gennemførte uddannelsen, vil forsvaret meget gerne rekruttere reserveofficererne til hærens officerskole, og derved lave "rigtige" officerer.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

19 km. march

Vægt: 15 kg

Tid: 3 timer 20 min.

Jeg var et smut i dyrehaven med Gahrn. Jeg havde min GPS med og vores 20 km rute er åbenbart kun 19 km. Jeg kunne godt mærke i fusserne idag, at jeg havde min F2 (rygsæk) på. De andre par gange har jeg bare gået med en lille daypack. Næste gang skal vægten øges til 20 kg

March erfaring:

1. Sæt tensoplast på, før marchen begynder og ikke først når skaden er sket.

2. Medbring saks og ikke en lommekniv til at skære tensoplast

3. Du skulle have købt den bredde, ikke den smalle, udgave af Meindl performance :4slap:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fedt at se du stadig giver den gas med træningen Augustinus :-) Drømmer du stadig om at blive jæger eller frø?

Hilsen,

Jacobsen fra 4. DEL, dengang i HBU tiden.

Hej Champ

Den skulle meget gerne stå på forkursus-1 her d. 20 september. Hvad er dine planer?

post-8923-041113800 1278345395_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du for da gået en god sjat ture sammen med Gahrn! er hans ben tøj ved at komme sig? :smile:

Ja det er da blevet til 80 km i alt, i dyrehaven her på det sidste.

Hans ankel/fod er erklæret rask af en læge. Men han har stadig problemer med den. Men han kan godt løbe og gå march. Men det er sgu irriterende for ham, at han ikke kan give den max gas uden at skulle bekymre sig.

Søndag

Restitutionsdag

20 km. cykling til præstø, på en rusten damecykel fra 1967.

Ømme skinneben efter march.

Mandag

Workout:

4 runder af:

10 pullups

20 pushups

30 sittups

2 runder af:

8 dips med 10 kg

8 pullups med 10 kg

2 min. planke med 10 kg.

3 x 3 bænk @ 80 kg

1 x skulderpress @ 40 kg

1 x skulderpress @ 50 kg

1 x skulderpress @ 55 kg

Der opstod smerte i højre underarm under skulderpress-opvarmningen, så jeg måtte afslutte den øvelse før tid.

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ

Den skulle meget gerne stå på forkursus-1 her d. 20 september. Hvad er dine planer?

Det sgu fedt nok, godt kæmpet.

Jeg gør RESOFF uddannelsen færdig, tager et HBU hold og ser så om jeg vil på HO og blive RIGTIG officer.

Har snakket med en fra min DEL om at søge enkeltkæmperkursus i 2011, men vi er lidt usikre på om vi kan få lov til at komme i betragtning, da resoffer generelt er elendige enkeltkæmpere (af hvad jeg har set i hvert fald).

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Løbetræning:

4 km. opvarmning

1 x 1200 m. Tid: 4.30 min.

3 x 400 m. Omgangstid: 1.30 min.

Løbetræning på Østerbro Stadion. Blev nødt til at afslutte lidt før tid, da min løbebuddy fik det dårligt. Men der var også mange ting der ikke rigtig spillede for mig idag.

Løbeerfaring:

1. Spisning skal være afsluttet 2 timer før løbetræningen påbegyndes.

2. Drik ikke mere end 100 ml. vand lige inden du løber ud af døren.

3. Hvis det blæser meget, medbring en løbejakke, også selvom det er lunt.

Ting som jeg egentlig godt vidste, men som jeg ikke overholdt idag, og gjorde at jeg havde sidestik og løb dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Crossfit

Opvarmning.

4 runder med 30 kg stang af:

8 dødløft

6 clean

4 front squat

2 skulderpres

Teknik træning til power clean. Jeg fandt først rigtig teknikken efter workouten var færdig.

Workout:

15 power cleans med 50 kg

21 pushups

12 power cleans

15 pushups

9 power cleans

10 pushups

tid: 5.30.

Efter workouten havde jeg fanget teknikken bedre og kunne godt lavet power clean med 60 kg.

Open Gym

3 x 3 bænkpress @ 80 kg

Jeg kan mærke at mine skinneben er lidt ømme. Så morgendagens løbetræning er højst sandsynligt cancelled!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tja plejer normalt at være under 1.20 min pr. 400 m.

Min PR på cooper er 3320 m. Nu løber jeg lige under 3200. Hvor langt kommer du på cooperen?

Ikke langt nok, længe siden jeg har løbet cooper... Men har virkelig svært ved at komme op i tempo.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

45 min. havsvømning

Jeg var ude og tilpasse grejet og prøve nogle forskellige ting af.

Fredag

30 min. havsømning

Yderligere tilpasning

Lørdag

Restitution

Søndag

15 km. havsvømning tværs over storebælt (+3 km vandring over sprogø)

Tid: 6 timer og 32 min.

Søndag morgen tog jeg toget til Nyborg og mødtes med de 5 andre helvedes karle, der skulle svømme over storebælt.

Selskabet bestod af:

2 betjente fra Roskilde Politi

1 oversergent fra flyvevåbnet

1 tidligere soldat fra patrujledelingerne

1 tidligere premierløjtnant fra jægerkorpset

Yderligere havde vi en følgebåd med 2 mand og en følgekajak med 1 mand.

Vi klædte om til våddragt, neoprensokker, hætte, svømmebriller og finner. Og smurte os godt ind i zinksalve og solcreme. Smed taskerne op i båden og så var det ellers afsted.

De første 9 km. fra Fyn til Sprogø gik fint. Der var nummerede bropiller for hver 100 m. så man kunne hele tiden følge med i hvor langt man havde svømmet, og man kunne se at man flyttede sig hele tiden.

Så kom vi til Sprogø. Her klatrede vi på land og gik ca. 3 km over øen, som faktisk er en ganske flot ø. Jeg snakkede med Stefan om hans værnepligt i patruljedelingerne. Vi havde mødtes sidste år til komission i Jonstrup. Men hvor han desværre blev erklæret farveblind.

Så spiste vi en sandwich, inden vi igen gik ud i vandet og måtte svømme de sidste 6 km fra Sprogø til Sjælland. Her var der langt imellem bropilerne og bropylonerne. Og til tider meget strøm. Her kunne man til tider godt føle, at man ikke kom nogen vejne.

Jeg svømmede på ryggen og crawl. Mine fodled var ret overbelastede til sidst efter alle de finnespark, så det gik meget over i crawl, hvor jeg kunne bruge armene til at trække med istedet.

Da vi havde krydset sejlranden, fik vi os en romkugle og en øl, og der blev taget gruppebillede. Og så skulle de sidste par kilometer ellers bare overståes.

Endelig efter 6 timer og 32 min. kunne jeg igennem mine svømmebriller se at vandstanden blev lavere og lavere. Og til sidst dukkede Sjælland op.

Mikkels GPS og bådens GPS målte vores svømmetur til 21 km. Men selve storebæltsforbindelse er kun 18 km. Så enten er hans GPS blevet lidt forvirret ellers har vi svømmet lidt ekstra pga. strøm og zigzag.

Her er hvad han skrev efterfølgende:

"Så oprandt dagen omsider for storebælts-svømmeturen. 6 friske Helvedes Karle tog turen på tværs af bæltet. Afstanden blev til 21,3 km og tiden til 6 timer og 32 min. og det lykkedes vist at alle 6 blev en smule trætte. Vejret var fint et sjat regn undervejs var dejligt kølende og lidt N-lig strøm efter sejlrenden gav lidt afveksling. Vi var heldige at sejlrenden var helt fri da vi skulle passere, så vi kunne svømme helt over uden af skulle have assistance af følgebåd eller kajak. fed måde at bruge en søndag, men det bliver ikke gentaget allerede næste weekend"

Efter svømmeturen. Da jeg kom hjem var jeg meget svimmel og havde lidt feber. Min krop var nok blevet en smule dehydreret, samtidig med at saltbalance nok også var slået lidt ud af kurs. Her dagen efter er det eneste spor ømhed i begge knæ efter de mange finnespark.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag-Onsdag

Restitution

Jeg var alligevel godt medtaget efter vores svømmetur. Så brugte et par dage på at komme mig helt. Udover det har jeg hjulpet med at rive et køkken ned, og i den forbindelse har jeg fundet at en 16 kg kettlebell er et ganske udemærket nedrivningsredskab. Et par swings med sådan en, så kommer man hurtigt igennem et køkken. :tongue:

Torsdag

Løbetræning:

4 x 800 m.

Omgangstid: 1.30 min/pr.400 m.

Jeg følte mig ret ugidelig og træt. Og det irriterede mig at det var hårdt at komme igennem de ellers lette intervaller.

hva fanden var det galt...?

Var jeg ikke kommet mig over svømmeturen? eller var mit kondital faldet på bare en uge?

Men så slog det mig, da jeg cyklede hjem fra stadion. Det var jo ulideligt varmt og solen bagte på fuld kraft fra den blå skyfri himmel.

Jeg skulle have smidt mig i en stol og spist en is og ventet på at det blev aften og så løbe der istedet.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så kom der brev fra FVR!

"FVR har modtaget din ansøgning...

Da du er blevet afprøvet og fundet egnet i 2009, skal du ikke til fornyet afprøvning, men vil kunne forvente at blive indkaldt til forkursus i uge 38"

Hold da kæft, det bliver spændende! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så kom der brev fra FVR!

"FVR har modtaget din ansøgning...

Da du er blevet afprøvet og fundet egnet i 2009, skal du ikke til fornyet afprøvning, men vil kunne forvente at blive indkaldt til forkursus i uge 38"

Hold da kæft, det bliver spændende! :4mewantfood:

Held & Lykke, det bliver en oplevelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Held & Lykke, det bliver en oplevelse :tongue:

Jo tak. Ja det er jeg ikke i tvivl om!

Junker --> Ja mand. Jeg synes faktisk det var en fed tur, og ret hyggelig egentlig.

Torsdag aften:

7,5 km march med basis

Mine meindl performance har forvoldet mine småtæer/lilletæer lidt problemer. Derfor har jeg indkøbt nogle SuperFeet indlægssåler til mine udleverede Jolly støvler som bekendt er meget grimme, men altså også meget brede ude i forfoden. Og med et par gode indlægssåler, så var jeg faktisk flyvende i Jolly'erne. Masser af plads til tæerne, både til siderne og til loftet af støvlen. Det eneste problem er bare at jeg ikke har prøvet at gå rigtig langt i dem. Men med til Holland skal de i hvert fald.

På lørdag tager vi afsted til Nijmegen march (4 x 40 km.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er jo for fedt. Jeg håber det vil gå dig godt!

Takker. God tur til Oksbøl. Det er et herligt sted ; )

Lørdag

afgang til nijmegen

Søndag

ankomst til nijmegen

Mandag

ventetid og klargøring.

Tirsdag

Ca. kl. 3 om natten bliver vi sendt ud på den første march-etape, der er 44 km lang. De første 20 km. går flyvende. Efter 20 km. mærket begynder mine fødder at blive ømme og da der er 8 km tilbage gør det ondt at gå.

Da vi kommer i mål er mine trædepuder færdige! Men det hjælper meget på humøret, at vi er det hurtigste og første militære hold i lejren.

Onsdag

Starten går omkring kl 05. Mine fødder er ikke blevet bedre, og da vi går ud af lejrens port, og begynder dagens 36 km. march, gør det ondt i fødderne fra start.

Det bliver en forfærdelig dag. Der er 30 grader varmt og mine fødder smerter fra start til slut. Jeg er presset og kniber en tåre da vi igen går igennem porten til lejren og smerten og marchen er slut for en stund. Vi er igen det hurtigste hold.

Da jeg får sokkerne af, opdager jeg at der på begge mine hæle, under den hårde hud, er to store vabler. Det er en lettelse at få dem drænnet. Og morgendagens march går nu fra at være fuldstændigt uoverskuelig til at være overkommelig.

Torsdag

Vi starter igen ved en fem-tiden. Mine fødder skal lige varmes op, men efter opvarmningen føles de bare som to sten og den 39 km lange march går fint afsted.

Vi begynder at synge og det giver et bust i tempoet. Vi overhæler en masse hold der går langsomt. Man kan småløbe ved siden af vores tempo, og det er fedt at være et hurtigt hold der stryger afsted og bliver ved med at overhæle.

Fredag

Den sidste etape skal nu overståes. Dagens etape er 44 km. Mine fødder er som to sten. Til at starte med føles det som at gå på kogeplader, men efterhånden som vi går afsted bliver det mere og mere som sten, og min hjerne begynder så småt at lukke af for det vedvarende og monotone smertesignal for hver gang jeg tager et skridt. Jeg får en af mine kollegaers livshistorie og han får min og så er vi pludselig ved sidste rast efter 40 km.

De sidste 4 kilometers indmarch er ganske festlige og gaderne er fyldt med jublende hollændere.

Endelig er over 160 km. march med 10 kg basis overstået. Det overraskede mig hvor meget ekstra de 10 kg belastede kroppen. Og det overraskede mig også hvor ondt ens fødder kan gøre, og hvor langt man faktisk kan gå selvom man er på kanten til at hjernen slukker og lukker ned pga smertesignalerne fra fødderne.

Jeg er lettet over jeg kom igennem min krise på 2. etape hvor jeg havde uoverskueligt ondt i fødderne og havde uoverskueligt langt igen, men alligevel holdte tempoet og kom igennem sammen med de andre.

Jeg har fået en uundværlig marcherfaring i nijmegen, men jeg kommer aldrig igen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag aften

ankomst til Danmark

Søndag

Rest.

Mandag

Styrketræning:

10 min. opvarmning på C2

Bænk:

10 x 50 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

Skulderpres/lodret pres:

3 x 5 @ 40 kg

Clean and jerk

3 x 5 @ 40 kg

Squat teknik.

Gahrn viste mig en øvelse, hvor man skal næsten helt ned til gulvet og lade røven hvile et halvt sekund på en lille kasse. Hvilket tvinger en til at komme langt under 90 grader i squaten og få røven helt ned.

3 x 5 @ 50 kg

Mine lår brændte fuldstændigt sammen. Måske var jeg ikke helt restitueret ovenpå nijmegen alligevel.

Vandret træk

3 x 8 @ 60 kg

Lodret træk

3 x 8 @ 60 kg

Planke:

2 min med 10 kg

Core statisk.

Overkroppen hængende vandret ud fra plint.

1 min.

3 x 5 pullups (udsolgt)

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

rest.

Fik en 24 timers vagt smidt i hovedet, så måtte lige sove lidt ekstra.

Onsdag

30 min. jog.

Mest lige for at se hvad trædepuderne sagde til det. Det gik fint, men benene var ømme efter squatteknikken fra i mandags. Knæet brokkede sig også lidt til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share