Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Crossfit

25 burbees

10 pullups

40 swings med 24 kg

10 pushups

40 dødløft med 40 kg

10 pullups

30 goblet squat med 24 kg

20 pushpress med 40 kg

25 burbees

tid: omkring 12 min.

Jeg har holdt meget igen på det sidste pga. overbelastning i ryggen, som jeg nu er næsten ovre. Men det var dejligt og hårdt at være tilbage igen.

Jeg mødte klaus guldager dernede og vi stod og snakkede om træning efterfølgende. Meget inspirerende!

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Crossfit med Gahrn og Dennis Frisch som træner

3x3

Press: 50 kg

Pushpress: 60 kg

Pushjerk: 64 kg

Workout:

5 runder af

Start hvert 2. min.

5 pullups

10 swings med 24 kg Kb

15 burbees

Mandag:

2 timers yoga

Der stod egentlig svømning på programmet, men Gahrn fik lokket mig med til 2 timers yoga på nørrebro. Det var os i sinde at finde ud af, om man kunne bruge yoga til at opbygge en hardcore core. Men der var vist lidt for mange gode energier og god karma til universet til at det blev rigtig hård træning, men vi fik da lavet et par hårde øvelser.

Tirsdag:

10 km O-løb

20 poster.

Med Gahrn og Michael i hareskoven. Michael havde lavet banen og det var perfekt sommervejr.

Jeg synes at jeg er blevet bedre til at tælle skridt og vurdere hvornår jeg skal bruge kompaskurs og hvornår jeg skal bruge terrænets ledelinier.

Onsdag:

fri

Den stod egentlig på noget styrketræning, men jeg har stadig ondt i en muskel i venstre side af ryggen. Jeg har været til fys, men han kan ikke gøre så meget ved det. Jeg tror jeg prøver en tur sportsmassage for første gang. Jeg har også overvejet at prøve noget akupunktur.

Torsdag:

12 km løb med Sparta - team 3.

inkl. 2 x 3 km. tempotur

1. 3010 meter i 4.09 min/km tempo

2. 3080 meter i 4.03 min/km tempo.

Jeg havde satme gode stænger. Jeg var ude og løbe med kompressionssokker for første gang, men jeg tror ikke de havde noget med at gøre at jeg havde gode ben. Jeg synes egentlig at de var lidt irriterende, de strammede for meget.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

21 km march

I amager og kalvebod fælled

Onsdag

14 km O march - (March 7 Ishøj Landsby)

4 poster (vandløb knæk, NØ hjørne af have/park, spang, lysning/hvidvej )

Dagslys

Med Gahrn. Vi diskuterede rutevalg, alternativ rute og Ø,V,S,N opfang. Ledelinier i TN, passage af åer. Og kort huske.

Fredag

Behandling

I denne uge har jeg haft ondt i ryggen i en måned. Jeg har en hævet overbelastet muskel i ryggen der irriterer meget. Musklen kilder/sover eller er bare øm.

Jeg har været til Fys et par gange, men der har fokus mere været på en anden skade i ballen og jeg synes ikke jeg har fået så meget til ryggen.

Så jeg valgte at prøve noget akupunktur (pga. et godt tilbud på downtown). Det var en blanding af akupunktur, fysiurgisk massage, infrarødt lys og elektricitet.

Lige nu er det svært at sige om det har hjulpet da musklen er øm pga. det strøm der er blevet sendt igennem.

Pga. musklen har jeg også måtte prøve at holde lidt hvile fra træning. Så jeg har ikke styrketrænet eller løbetrænet den sidste uges tid. Hvilket er meget frustrerende når jeg har masser af tid til at træne og gerne vil give den max gas.

Jeg har dog kastet mig over lidt andre ting.

Jeg er begyndt på noget weightgainer som jeg fik anbefalet (BSN True Mass). Som jeg er meget tilfreds med, blandet med at jeg er begyndt at spise mere er jeg steget fra 68 til 70 kg, hvilket er lækkert!

Jeg er begyndt at læse i Timothy ferris bog "The four hour body" hvilket jeg finder meget underholdende!

Check lige videoen her: http://www.fourhourbody.com/

Imorgen står den på O-løb og på søndag god gammeldags bodybuilding med Fame Boy i the GYM, hvilket jeg ser meget frem til!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Søndag

fælles træning i The Gym sammen med Fame Boy, 321 og Gahrn :superman:

Bench press

Opvarmning

1 x 05 x 80 kg.

1 x 05 x 80 kg.

1 x 08 x 80 kg.

Kropshævninger

1 x 08 x 8 kg.

1 x 08 x 8 kg.

1 x 08 x 8 kg.

Dips

1 x 08 x 12kg.

1 x 08 x 12kg.

1 x 08 x 12kg.

Squat

Squat teknik med Kettelbell (12 kg ) Goblet squat.

2 x 05 x 20kg.

2 x 05 x 30kg.

2 x 05 x 40kg.

2 x 05 x 50kg.

2 x 05 x 60kg.

2 x 05 x 70kg.

Teknikken blev overvåget af Fame Boy, som kom med tips og rettelser :4thumbup:

Jeg skal bla arbejde med dybden, og opspændet.

Konklusionen fra coach Fame Boy var at jeg ikke var i overhængende fare for at komme galt afsted :laugh:

Det var godt at blive kyndigt spottet og vejledt og det er bestemt ikke sidste gang at jeg tyger til Fame Boy i denne sammenhæng.

Efterfølgende stod den på noget fælles gok.

Tire "flip" med et 150kg bæst

3 runder af

- 5 burpees.

- 2 x 20m med 16kg KB OH, skiftesvis H/V.

- 20 x 16kg KB swings.

- 350m løb.

Vi teamet op i 2 hold som bestod af 1) G og Fame Boy. 2) 321 og jeg.

Efter at være blevet sat fuldstændigt ved vægtene, kom 321 og min cardio form endelig til sin ret

(PS: tak til 321 for skabelon ; )

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag-Torsdag

Sveriges tur

40 km Mountainbike på hallandåsen

15 km. gåtur på kullaberg.

Jeg syntes egentlig det var blevet bedre med ryggen, men efter gåturen på kullen har jeg ondt i ryggen igen. Jeg tror det er rygsækken der udløser at jeg får en lidt anderledes holdning i ryggen, som den så bliver øm af.

Handleplanen bliver at holde ro på og lave nogle udstræknings og smidighedsøvelser for ryggen. Jeg tror simpelthen jeg er for stiv i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

lørdag d.30/7

1,5 times o-løb med Gahrn

Valby hegn i Helsinge.

Efterfølgende en badetur i Reersø. Og forskydning hjemad via magaritruten. Herligt, vejret var godt og is blev nedkæmpet.

Jeg er blevet god til at lave mere skridttælling og måle distancen på milimeteren med kompasset. Den eneste bommert var da jeg ville skyde genvej igennem noget tæt skov, hvilket resulterede i at jeg kom ud af kurs

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Du klør på Augu - godt at se!

Fedt du mærker fremgang i O - det er desværre alt for lidt O jeg laver i øjeblikket, men af og til må der prioriteres.

Er du på til FEB?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg haft ondt i ryggen siden maj måned. Jeg er lige ved at blive sindssyg af det. At jeg hele tiden er øm i ryggen og at jeg ikke kan give den gas med træning.

Nu er der bestilt tid til lægen, fysioterapeuten og jeg er tilmeldt 5 forskellige yoga hold rundt omkring i københavn og jeg har udprintet diverse udstrækningsøvelser og bøger om udstrækning er bestilt på biblo.

Denne uge er dedikeret til få ordnet ryggen. Der skal ikke trænes overhovedet bortset fra udstrækningsøvelser. NU SKAL DER BARE STYR PÅ DET LORT!

Gode råd, links, røverhistorier og svinge katten over hovedet tips modtages!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hej Lasse

Du får også fyret god træning af

Yes jeg er på til marts. Skal du med?

Hvis du er interesseret i O-march. Kan du komme med i vores march gruppe på face. Hvis du er i KBH nogensinde kan du jo gå med

Ja marts selvfølgelig! Nej, jeg er ikke på i år. Jeg tager sydpå til september, så mine planer har ændret sit lidt/dét er blevet udskudt.

Når jeg er i KBH er det ikke med støvler og kompas, men skulle du ende i det nordjyske, så skriv endelig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja marts selvfølgelig! Nej, jeg er ikke på i år. Jeg tager sydpå til september, så mine planer har ændret sit lidt/dét er blevet udskudt.

Når jeg er i KBH er det ikke med støvler og kompas, men skulle du ende i det nordjyske, så skriv endelig :smile:

Nå det var en skam!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share