Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hej Lenskjold!

Lyder fedt. Hvornår søger du?

Jeg er faktisk kun lige begyndt på at fokusere mere på kosten. Jeg er blevet anfalet at kigge nærmere på "Paleo diet" eller på dansk "stenalderkost". Det synes jeg er meget interessant. Men jeg er som sagt kun lige ved at gå igang med det.

Onsdag

Styrketræning:

alle øvelser med en 5 sek. fleksion/5 sek. extension cadence.

Triceps træk:

7 x 55 kg

Drag curl:

10 x 12,5 kg

Pull downs:

10 x 55 kg

Overhead press:

11 x 27 kg

Pullups:

1 x 10 (2/2 cadence)

1 x 7 (5/5 cadence)

Bænk press:

56 kg x 9

Squat:

12 x 56 kg

Dødløft: (2/2 cadence)

8 x 56 kg

Efterfølgende

Core stability program 1.

1 gennemførsel

Torsdag

DHL stafet

5 km. løb

Tid 19.49 min.

Jeg fik en afbudsbillet på et af forsvarets hold. Det var hyggeligt, men løberuten var ikke speciel god.

okay, forståeligt nok - det med kosten.

- Leder selv efter en kostplan/stil som virker for mig.

Jeg er lige fyldt de 21. så jeg er stadig frygtlig grøn! så søger optagelse i SSR før, at den står på Aalborg - tror jeg vil gavne, min psyke og min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Styrketræning

Alle øvelser med 5/5 cadence

Triceps træk:

7 x 60 kg

Drag Curl:

12 x 15 kg

Pulldowns:

9 x 60 kg

Overhead press:

9 x 31 kg

Pullups med 2,5 kg:

1 x 10 (stadig 5/5 cadence)

Bænk press:

9 x 61 kg

Squat:

12 x 61 kg

Dødløft

10 x 61 kg (2/2) skåne

Efterfølgende Core stability program 2

Søndag

O-løb

10 km i fugl

30 poster

Svær

Kongsøre skov lige ved siden af frømandskorpset. Godt vejr og 108 minutter i skoven på ruten.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Orientering

Lad være med at stresse i startområdet, lige når tiden er sat igang. Tag tid til at kigge på kortet.

Hav en helt klar plan når indløbspunktet forlades.

Vær opmærksom på kompaskursen, så man rammer den rigtige sti første gang

Hold planen!

Det er okay at lave en lille område opklaring, istedet for at stirre kortet til døde lige i nærpostsområdet.

tag tid til at kigge på kortet hvis vejvalget er svært. lad være med at løbe bare for at løbe.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Svømning:

Bryst:

150 m. tid: 2.52 min. OK

200 m. tid. 3.51 min. OK

300 m. tid: 5.45 min. OK (Forbedring 29 sek!)

400 m. tid: 7.50 min´OK

Ca. 3 min. pause imellem hver.

ialt: 1050 m.

Fedt. Der var rigtig god glid idag. Næste gang er målet at komme under 10 min. på de 500 m. Og så skal jeg begynde at træne bjergeben igen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Styrketræning:

Cadence 5/5 sek.

triceps træk:

6 x 65 kg

7 x 65 kg

Pullups:

10 x 5 kg

5 x 10 kg

Dødløft:

10 x 56 kg

10 x 76 kg

Press:

8 x 36 kg

7 x 36 kg

Lunges

20 x 28 kg

20 x 32 kg

Squat

7 x 66 kg

Pulldowns

8 x 65 kg

Drag curl:

12 x 17,5 kg (5/5)

25 x 17,5 kg (explosivt)

Bænk press

8 x 66 kg 5/5

12 x 66 kg explosivt

Biceps curl

9 x 28 kg

7 x 32 kg

Jeg har en rettelse på min fremgangsmetode. Jeg vil, efter at have læst en ny undersøgelse, begynde at tage 2 sæt pr øvelse, istedet for et enkelt sæt.

1 sæt med 5/5 sek kadence og et eksplosivt sæt. Begge til udmattelse.

Onsdag

Kitesurfing i 5 timer

Grundkursus ved Amager syd. Det var mega fedt. Helt sikkert en sport jeg vil prøve at se mere til når jeg får mere tid.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Styrketræning: (5/5 cadence)

Opvarmning: 500 m. roning tid: 1.42 min.

triceps træk: 7 x 70 kg, 8 x 70 kg

pullups: 2 @ 7 x 10 kg

press: 2 @ 7 x 41 kg

drag curl: 7 x 21 kg

pulldown: 2 @ 7 x 70 kg

bænk press: 2 @ 7 x 71 kg

biceps curl: 7 x 32 kg

O-march:

10 km.

dagslys

5 poster

tid: 1 time og 30 min.

Det var lige en tand for nemt.

Søndag

2 x 40 min. fodbold kamp

fuld gas.

Mandag

Svømning

Bryst:

150 m. tid 3.00 min.

500 m. tid: 09.52 min (OK)

7 x 50 m. Tid: 55, 55, 54, 53, 56,56,56 sek.

i alt. 1000 m. bryst

50 m. bjergeben / nærdrukneoplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Crossfit:

Clean teknik op til 80 kg.

Efterfølgenede workout.

3 runder af:

20 x clean, frontsquat og pushpress med 40 kg

15 KB swing med 24 kg

12 pullups med kip

8 burbees

tid: 18 min.

Det er første gang i 2 mdr at jeg er til crossfit pga. af pause med ryggen. Så nu bliver det lidt spændende og se hvad ryggen siger til det imorgen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

DOMS!

Fredag

Løb

2 timers fodbold træning

Lørdag

Styrketræning

Søndag

O-løb

På Asnæs. Divisionsmatch. Jeg løb den lange svære. 9 km. i fugl. Nok en 12 km alt ialt. 26 poster.

Jeg skal have fokus på at lave nogle enklere vejvalg så jeg undgår at tage vejvalg der kræver meget læsning.

De enklere vejvalg gør at jeg vil kunne sætte farten op og have en mindre bomrisiko.

Mandag

Svømning

opvarmning

1000 m. bryst

tid: 20.45 min

2 baner bjergeben. Det går fremad

Målet er stadig at komme under de 20 min.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus og Co.

interresant log.

Jeg er en københavner med en plan om at blive frømand (om et par år)

lige pt. holder jeg min grundform ved lige/forbedrer den marginalt, men kunne tænke mig at supplere med noget mere orientering og selvtillidsprøver.

Har du mon planer om flere o-marcher i den nærmeste fremtid?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d.20

Core 1

x 2

Onsdag

Crossfit

Squat teknik. Mit tungeste løft var 1 x 100 kg. i bedste teknik nogensinde. Jeg følte jeg løftede mig sikkert, stabilt og i den rigtige balance.

Efterfølgende WOD med noget frontsquat

Fredag

2 timers fodbold

Lørdag

1 times styrketræning

Søndag

14-15 km. O-løb i Tisvilde leje

25 km MTB i kalvebod

Super fed skov. Den var meget svær, men jeg løb stort set uden bom. Næste gang skal fokus være på at sætte hastigheden op.

Onsdag

Crossfit WOD

100 thrusters med 35 kg

for hvert minut. 5 K2E og 3 burbees.

tid: 15 min.

Torsdag

1 times MTB

Fredag

2 timers fodbold

Lørdag

Forstuvet storetå! PIS

Havde planlagt O march og svømning med Jonas

Søndag

Stadig forstuvet storetå! PIS PIS

Skulle have løbet O-løb med Mads i helsingør

Link to comment
Share on other sites

Månedsevaluering for SEPTEMBER

Antal gennemførte/antal planlagte træningspas

Løb:

4/5 (heraf meget fodbold træning)

For næste måned bliver der et ekstra seriøst løbepas om ugen. (12 min. intervaller)

O-løb:

3/4

Jeg har meldt mig ind i OK Roskilde, hvilket har været rigtig godt. Her skal jeg bare fortsætte og løbe så tit som muligt.

March intervaller:

0/4

Jeg har slet ikke været ude og gå march intervaller. Hvilket er for dårligt.

Svømning:

3/4

udemærket fremgang osv. Fastholdes.

Styrketræning

8/8

Crossfit og vægttræning. Her skal jeg lave specifik patruljecirkel mindst engang om ugen.

O-march:

1/4

For dårligt. Denne måned har været præget af aflyste marcher og forkursus 1, som mange af mine træningsbuddies har været på.

i Oktober skulle vi gerne ramme 3-4 marcher.

Core:

2/8

For dårligt. Det har været lidt for tidskrævende. Men det er vigtigt, så jeg må finde et sted at smide det ind.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hey P!

Jeg mangler lidt inspiration til mine core træning, så jeg tænkte at du lige ville være manden til at inspirere mig :tongue:

Det lader ikke til at have været den mest produktive månede, men sådan er det jo tiltider :wink:

Hvordan går det med tåen?

Hvornår er FOKRURSUS II?

Anyways, så må vi snart stikke hovederne sammen igen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej Peter kan ses du leder efter et AR hold (inden på boost adventure), jeg ved mit eget hold engang imellem står og mangler en 3.mand, så der kunne være muligheder der. Jeg vil forslå dig, at du melder dig til USG adventure øvet træning https://www.usg.dk/usgonline/sportsgren/udendors-adventure.asp . Hvis du vil se om det er noget, er der træning i morgen kl. 17 fra Insitut for idræt (Nørre alle 53). Bare lige sig til, så snakker jeg lige med Lars (træneren) om det er muligt, at du kan få lov til at træne med, for lige at se om det er noget.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Efter et sindssygt efterårssemester på medicinstudiet og efter at være blevet snydt for en plads på journalisthøjskolen i nord. Er jeg ved at være ovenpå igen, med nye mål (se forsiden) og der er igen tid til at logge lidt træning

Fredag d.17/2

11 km. løb

Løb forbi Tårnby stadion. Amager Atletik og KVIK tri har noget fællestræning derude tirs/torsdag, som jeg skal have afprøvet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter kan ses du leder efter et AR hold (inden på boost adventure), jeg ved mit eget hold engang imellem står og mangler en 3.mand, så der kunne være muligheder der. Jeg vil forslå dig, at du melder dig til USG adventure øvet træning https://www.usg.dk/u...s-adventure.asp . Hvis du vil se om det er noget, er der træning i morgen kl. 17 fra Insitut for idræt (Nørre alle 53). Bare lige sig til, så snakker jeg lige med Lars (træneren) om det er muligt, at du kan få lov til at træne med, for lige at se om det er noget.

Hej

Sorry jeg har slet ikke set dit opslag.

Det lyder sgu godt! Det kunne jeg godt tænke mig at prøve af.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus og Co.

interresant log.

Jeg er en københavner med en plan om at blive frømand (om et par år)

lige pt. holder jeg min grundform ved lige/forbedrer den marginalt, men kunne tænke mig at supplere med noget mere orientering og selvtillidsprøver.

Har du mon planer om flere o-marcher i den nærmeste fremtid?

Jeg sidder også lidt i samme situation. Jeg er frisk på O-march.

Peter, hvor går du til O-march henne? Og hvilken O-klub løber du for?

Sidste ting, hvis nogen har lyst til at køre noget MTB, så forsøger jeg har køre turen på vestvolden hver søndag. Ret fed tur, når det begynder at blive grønt igen. Turen er ca. 25 km, og relativt tæt på byen.

Teaser:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26 februar

19 km. o-løb (21 km+)

74 km. cykling

5 km gåtur med damen

i alt 100 km.

Cyklede på mountainbiken med Thomas Lind fra Amager til Roskilde. Vi nåede lige hen til start 10 minutter før løbet blev skudt igang. Jeg havde cykelben til at starte med men kunne følge med den bagerste ende af feltet. Ca. 1,5 time inde i løbet er jeg fuldstændigt dehydreret jeg har ikke fået noget at drikke i 45 min. eller mere siden sidste vanddepot. Jeg er lige ved at dejse om på stien. Da jeg møder et par med en barnevogn. De tilbyde mig en halv liter kold vand fra en lyserød prinsesse drikkedunk og et stykke agurk. jeg takker og vakler videre og efter 5 min. er kvalmen og svimmelheden væk og jeg får fanget den bagerste ende af feltet igen. Og kommer i mål. Hvor Jonas og Thomas venter med varm mad.

Efter en times røverhistorier cykler thomas og jeg hjem til københavn igen.

Da jeg kommer hjem kommer jeg i tanke om at tage i svømmehalen for at svømme 1800 m. for så ville dagens indsats stort set have svaret til en halv ironman. Svømmehallen havde desværre lukket. Så det må blive en anden gang.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Godt du er tilbage bro!

Har du lagt korpset på hylden?

Efter forkursus 3 sidste år blev jeg enig med O-læreren og min egen uafklarethed om at tage hjem og træne o-march et års tid. Jeg fik en aftale med kursussektionen om, at jeg kunne komme tilbage i år og starte hvor jeg slap på enten forkursus 2 eller 3. Jeg fik hen over sommeren ringet derop og bekræftet aftalen, men en uge før forkursus 2 ringede Ryan til mig og fortalte at HOK havde lukket kassen for flere kontrakter. Jeg og 4-5 andre i samme situation fik den kedelig besked om, at vi måtte søge næste år.

Så efter at have brugt hele december og januar på at være skuffet, er jeg klar igen. Og søger igen til sommer

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder også lidt i samme situation. Jeg er frisk på O-march.

Peter, hvor går du til O-march henne? Og hvilken O-klub løber du for?

Jeg løber for Roskilde OK.

Men der er lige startet en københavnsk o-løbs klub. Men det har jeg ikke fået undersøgt nærmere.

Jeg går ikke o-march igen før til efteråret.

Og sibbe. Ja for fanden vi skal ud og træne sammen!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onsdag d. 28 marts

Natorienteringsløb i Helsinge. Sjællandsmesterskaber

8,8 km. i fugl

23 poster

reel distance 11.85 km. (35%)

tid i bevægelse: 1 time og 20 min

pause tid/meget langsom bevægelse: 09 min 42 sek

tid totalt: 1 time 29 min 42 sek.

gennemsnitstempo: 6:47 min./km. (7,9 km i timen)

bedste tempo: 03.39 min/km

fejl:

2 x stiparallelfejl

1x kompaskursfejl

1x skridttællingsfejl

1 x omvejsfejl (hurtigere højre om end venstre om)

Forbedringspunkter:

husk skridttælling noget oftere, især hvis der er risiko for parallel fejl

stol på kompasset

lad være med at komme for langt væk fra stregen/ideallinien

højere gennemsnitstempo

lavere pausetid

erkend bom hurtigere, erkend mulighed for parallelfejl

Jeg får ikke logget så meget for tiden pga. tidsmangel. Men min startside bliver løbende opdateret med årets løbsplan, som bliver meget spændende.

Uge træningen for tiden ser således ud:

Mandag: løbetræning 2,5 km. opvarmning. 3 x 1000 m. interval. ca. 3.40 min./km

Tirsdag: styrketræning

Onsdag: O-løb/ løbetræning 2,5 km. opvarmning. 3000 m. interval. ca. 4 min/km

Torsdag: styrketræning

Fredag: fri / racercykel tilvænning

Lørdag: 5 km. park run. ca. 4 min./km

Søndag: styrketræning

Udover det kommer lidt MTB og MTBO

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Efter forkursus 3 sidste år blev jeg enig med O-læreren og min egen uafklarethed om at tage hjem og træne o-march et års tid. Jeg fik en aftale med kursussektionen om, at jeg kunne komme tilbage i år og starte hvor jeg slap på enten forkursus 2 eller 3. Jeg fik hen over sommeren ringet derop og bekræftet aftalen, men en uge før forkursus 2 ringede Ryan til mig og fortalte at HOK havde lukket kassen for flere kontrakter. Jeg og 4-5 andre i samme situation fik den kedelig besked om, at vi måtte søge næste år. Så efter at have brugt hele december og januar på at være skuffet, er jeg klar igen. Og søger igen til sommer

Du har sgu trænet orientering i flere år?? Er det ikke kun en mental ting at de tester dit svar? De ville måske høre "Jeg kan lære orientering godt nok på optagelsen og i uddannelsen. Jeg kan godt lære! Jeg vil ikke hjem på nogen måde. :annoyed: ". Hvis de får en at tage hjem fordi de siger at man ikke er god nok, då har man sgu et problem.

Men det var måske at du ikke KUNNE gå videre i optagelsen og ikke at du snakkede med en instruktør etc. Då er mit inlæg BS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share