Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Øv bøv.. idag har jeg været hos dykkerklubbens flaskemand til tilsyn af min flaske, den blev godkendt af ham, men jeg bliver nødt til at sende den til trykprøvning ifølge loven.. øv bøv så bliver der ikke mere dykning til mig i de næste par uger..hmm

Men som en lille trøst har jeg fået bestilt Eliten! Uha det bliver godt, glæder mig især til at se delen om FKP.

Forresten Omega du kan jo låne den når jeg engang bliver færdig med den, hvis det har interesse?

I dag bliver det til en omgang af Powermands styrketræning

Link to comment
Share on other sites

jo vi prøver at fange dig! Forresten vi kan gå gratis i svømmehallen hver mandag fra nu af kl 20-22 gennem dykkerklubben. Jeg skal være træner og uffe hjælpetræner i henholdsvis fri/snorkeldykning og apparatdykning der kan du bare være med. Men det kan jeg forklare dig alt om imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes efter at have set Eliten. Prøvede Uffe og jeg at lave bronzecirkel og løbe coopertest inden vi begyndte vores alm. styrketræningsprogram.

Ved bronzecirkelen skiftedes vi til at være instruktør og elev og 'hjalp' hinanden med at gøre alt 100 % korrekt plus lidt belønninger.

Jeg gennemførte på 7 min og 22 sek. og viste vejen

bagefter gennemførte Uffe på 7min og 40 sek.

Vi havde begge sværest ved kropshævningerne som trak tænder ud, men vi kom selvfølgelig igennem.

Efter en kort pause, steg vi på løbebåndet. Efter lidt tid måtte Uffe give op, han har stadig ondt i skinnebenene og har desværre også forstuvet sin ankel (hævet til dobbelt størrelse :blink: )

jeg blev dog ved og løb med en hastighed på 15km/t og løb 2840 meter på de 12 minutter. Det var første gang jeg løb cooper og jeg var meget overrasket over hvor hårdt det var. Jeg troede at enhver værnepligtig kunne løbe 2800 meter på 12 min. Men der skal sq gives gas alligevel.

Bagefter styrketrænede vi til vi blev smidt ud.

I aften gælder det fest og imorgen Synoptikløbet på 22km. Jeg fornemmer det bliver en hård nat og efterfølgende et hårdt hårdt løb.

På mandag er der UV-Rygby!! :4thumbup: og den 30. regner jeg med at løbe mit første o-løb i klubben.

PS

Er jeg den eneste der har set den usynlige hær og er ret skuffet?

Link to comment
Share on other sites

Ved bronzecirkelen skiftedes vi til at være instruktør og elev og 'hjalp' hinanden med at gøre alt 100 % korrekt plus lidt belønninger.

Jeg gennemførte på 7 min og 22 sek. og viste vejen

bagefter gennemførte Uffe på 7min og 40 sek. 

Det var da en flot tid. Var det tre gange i kom igennem hver cirkel?

Prøv at sikre jer at I er helt nede at ramme med brystet i armbøjninger. Ikke løfter armene når benene ryger igennem i reaktionsøvelser, og ikke støtter med det andet ben på knæbøjningerne :4thumbup:

Efter en kort pause, steg vi på løbebåndet. Efter lidt tid måtte Uffe give op, han har stadig ondt i skinnebenene og har desværre også forstuvet sin ankel (hævet til dobbelt størrelse  :blink:
Så er det nok en god idé at stoppe :blink:
jeg blev dog ved og løb med en hastighed på 15km/t og løb 2840 meter på de 12 minutter. Det var første gang jeg løb cooper og jeg var meget overrasket over hvor hårdt det var.

Det var da en god distance... Nu ikke for at skuffe dig, men ret ofte viser løbebåndene ikke korrekt, og det vil derfor være bedre hvis i kunne komme ud på en løbe bane, så er der også lidt vind i håret :laugh:

Jeg troede at enhver værnepligtig kunne løbe 2800 meter på 12 min.
:rofl2::rofl2:

Jeg tror nok kravet er 2400, eller også er det lige sat ned til 2200, og selv der er der folk der ikke klare den. Så du skal være godt tilfreds.

Er jeg den eneste der har set den usynlige hær og er ret skuffet?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Vi gennemførte 3 gange jeps. Ham der var instruktør talte armbøjningerne ved at have sin flade hånd helt i gulvet. Armbøjningen talte så kun hvis man smadrede bryst, mave helt ned i hånden. Ved knæbøjningerne bruger vi ikke det andet ben til at støtte med, men en ribbe istedet, som på FKP's hjemmeside.

Ja jeg må ud og prøve cooper på gammel stadion. En proff. fodboldspiller fra min klasse sagde at hans cooper rekord var 3600 meter, det havde jeg sq svært ved at tro på.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Vi gennemførte 3 gange jeps. Ham der var instruktør talte armbøjningerne ved at have sin flade hånd helt i gulvet. Armbøjningen talte så kun hvis man smadrede bryst, mave helt ned i hånden. Ved knæbøjningerne bruger vi ikke det andet ben til at støtte med, men en ribbe istedet, som på FKP's hjemmeside. 

Ja jeg må ud og prøve cooper på gammel stadion. En proff. fodboldspiller fra min klasse sagde at hans cooper rekord var 3600 meter, det havde jeg sq svært ved at tro på.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan meget vel være, at han har løbet 3600 - man løber vel lidt som fodboldspiller - men prøv lige at spørge ham, hvor langt han kan løbe efter en bronzecirkel ... og opvarmning! :poking:

Når man er til prøve i frømandskorpset, er der en god opvarmning, så det er måske en god idé at træne med lidt løb, f.eks. 15 minutter, inden I starter på bronzecirklen. Desuden er løbebanens beskaffenhed ikke den samme som på et normalt løbestadion. Dertil skal også lægges, at der nok er lidt stress i kroppen, når man er til prøve ...

Men det er helt klart super, at I kører bronze og løb lige efter hinanden - nøjes dog med at køre kombinationen én gang hver 14. dag, eller hver måned, som en slags formbarometer. Det er i hvert fald, hvad der anbefales de fleste steder ...

Link to comment
Share on other sites

Okay det tror jeg vi vil prøve at få gjort hver 14. dag.  Hvordan er løberuten i korpset? Op og rundt i skoven eller hvordan?

<{POST_SNAPBACK}>

Til ansættelsesprøven er løbeturen på en bane - den er blot ikke i tip-top stand ... :smile:

Til optagelsesprøven løber man vist ikke på bane, men mere fra punkt til punkt.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er skam også ligegyldigt, det burde ikke være banes facon der slog en ud.

Idag løb jeg Synoptik Halvmarathon. En meget krævende rute med megen modvind. Så ingen supertider. Jeg gennemførte på 1time og 49. Lidt skuffende, jeg have håbet på 10 min før. Men som sagt en meget krævende rute der trak tænder ud på selv de rigtig gode.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er skam også ligegyldigt, det burde ikke være banes facon der slog en ud.

Idag løb jeg Synoptik Halvmarathon. En meget krævende rute med megen modvind. Så ingen supertider. Jeg gennemførte på  1time og 49. Lidt skuffende, jeg have håbet på 10 min før. Men som sagt en meget krævende rute der trak tænder ud på selv de rigtig gode.

<{POST_SNAPBACK}>

Tlk med løbet! :4thumbup:

Så er det Cph.-Marathon næste gang ... Hér er konkurrenterne i din aldersgruppe: Resultater 15-19 :devil:

Link to comment
Share on other sites

ja det burde jo kunne lade sig gøre at vinde det. Man skal bare under 3 timer

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og når du lige har løbet 21km på 1:49 på en krævende rute, skal du bare løbe lidt hurtigere og gange op med to for at have din tid. Noooo problem :laugh:

Tillykke med løbet, forresten :4thumbup:

Nå ja, og for at der også er noget der måske er relevant for loggen

http://infanteristen.dk/

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

ja det burde jo kunne lade sig gøre at vinde det. Man skal bare under 3 timer

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og når du lige har løbet 21km på 1:49 på en krævende rute, skal du bare løbe lidt hurtigere og gange op med to for at have din tid. Noooo problem :laugh:

Tillykke med løbet, forresten :4thumbup:

Nå ja, og for at der også er noget der måske er relevant for loggen

http://infanteristen.dk/

<{POST_SNAPBACK}>

:wink:

Ja, det er jo lidt noget andet, når det er dobbelt distance, specielt når man runder de 30 km - det var i hvert fald min egen oplevelse.

Meeen, Cph.-Marathon er jo først til maj måned næste år, så hvis du fortsætter din udvikling, så vil jeg vædde på, at du ligger i top 5 i din aldersgruppe!! Og hvorfor så ikke bare gå efter 1. pladsen?! :devil:

Husk på, at maratonløbet er det mindste af det hele ... hvis du vil vinde, så skal der trænes stabilt de næste 9 måneder - så spørgsmålet er: VIL du vinde?

Løb, løb, løb ... og så er du der lige pludselig! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi gennemførte 3 gange jeps. Ham der var instruktør talte armbøjningerne ved at have sin flade hånd helt i gulvet. Armbøjningen talte så kun hvis man smadrede bryst, mave helt ned i hånden. Ved knæbøjningerne bruger vi ikke det andet ben til at støtte med, men en ribbe istedet, som på FKP's hjemmeside. 

Ja jeg må ud og prøve cooper på gammel stadion. En proff. fodboldspiller fra min klasse sagde at hans cooper rekord var 3600 meter, det havde jeg sq svært ved at tro på.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men den fodboldspiller kan han overhovedet gennemgføre en bronzecirkel?

Din coopertest er som regel 200-400 m længere uden det bronze...det er det for mig!

Mht. ommere kan du altid få disse selvom øvelsen er korrekt udført...nogle ynder at indgyde skræk i aspiranter ved at uddele ommere som var det dummeflader fra en utidig rocker!

Endvidere er der som regel lidt nerver på drengen!

Link to comment
Share on other sites

ja det burde jo kunne lade sig gøre at vinde det. Man skal bare under 3 timer

<{POST_SNAPBACK}>

I min verden løber jeg ikke bare marathon på under 3 timer...din vægt har stor indflydelse her...en mand som Per Kyneb (90 kg er tidligere styrkeløfter og næsten 1 ton i de 3 styrkeøvelser - han har logså log bog her) løb marathon på 3:10 min og det kan ikke sammenlignes med en ål på 60 kg og underben tynde elledninger!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share