Frygten for doping


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg var nede at træne melde mig ind i Dansk Helsesport i dag. Det virkede som et godt sted at træne.

Det er pænt og rent. De har masser af muligheder (både maskiner og frie vægte, både cardio og styrke). Prisen er også o.k.

Der er godt nok ikke så gode muligheder for squat/dødløft. De har kun én stang i kælderen. Men de to gange jeg har været der har ventetiden nu været begrænset.

Jeg kommer så ind og melder mig ind i dag. Betaler men kan ikke lige få medlemskortet med det samme. Jeg vil få det når jeg har trænet. Well whatever.

Jeg går i gang med at træne. Lækkert. Det er 2. gang jeg har trænet der og de eneste 2 gange i umindelige tider jeg har trænet. Det gør virkelig godt, - selvom 40 kg i squat føles ondt :blink:

Da jeg er færdig med at træne ringer jeg på klokken. Instruktøren (og desk-passeren) kommer ud. Jeg får en kontrakt. Læser den igennem (selvom han vender den med bagsiden opad og peger på underskriftsfeltet). Til min overraskelse ser jeg at man kun må træne max 1 gang pr. dag og max 4 gange pr uge. Umiddelbart er det ikke et problem. Dog kunne jeg måske få lyst til at træne cardio morgen og styrke aften eller som jeg har gjort tidligere et HST split (3 gange pr uge men både morgen og aften. Altså 6 pas. De tog godt nok kun ca. 30 minutter hver, - men det er jo alligevel 6 pas).

Jeg spørger så til det. Han siger det ikke er et problem. Jeg siger at jeg jo ikke kan skrive under på den kontakt. Han siger han bliver nødt til at ringe til chefen. Det gør han så. Søndag eftermiddag (Jeg anser det som et stort plus at man kan tale med en der har "bukserne på" til at tage beslutninger selv søndag eftermiddag!). Jeg får lov at tale med ham. Han siger at det ikke betyder noget. Det er blot for at undgå bodybuildere, - og spørger så til hvordan jeg har tænkt mig at træne.

Efter et minutstid bliver vi enige om at det nok ikke går. Jeg får mine penge tilbage (ikke spor muggeri og ikke noget antydning om at jeg måske burde betale for den time jeg lige har trænet).

Alt i alt synes jeg at det virker som et rigtig godt sted borset fra ovenstående regel.

Hvorfor er de gode steder så skide doping (for det er vel det han reelt mener) forskrækkede? Og hvad gør man så hvis man ønsker at træne lidt seriøst???

Link to comment
Share on other sites

Synes umiddelbart det lyder som et godt sted, med en "chef", der "brænder" for det han laver.

Men den regel du omtaler er jo temmelig tåbelig efter min mening.

Hvis man vil undgå bodybuildere kan man jo bare begrænse tilgangen til de tungere vægte i stedet for at begrænse tilgangen til træning (hedder det ikke Dansk Helsesport?).

De færreste BB gider vel spilde deres tid i et center, hvor de tungeste håndvægte vejer 35 kg! I øvrigt er den tanke at ville udelukke BB vel egentlig diskrimination på højde med udelukkelsen af indvandrere fra diskoteker...??? :blink:

Fordi nogle BB tager forbudte stoffer tager alle BB nok forbudte stoffer...??? :w00t:

Edited by TAZZ
Link to comment
Share on other sites

Er der ikke lige nogen som kan oplyse mig om hvorfor der ikke må komme doping-misbrugere i et trænings center?

Kan godt forstå hvis det er en klub og man er en del af en gruppe som stiller op i konkurrencer eller et eller andet - men som individ? Er det ikke ens eget ansvar hvis man bliver "nuppet i tolden" ?

Jeg mener at have læst at nogle centre har doping-kontrol - har nu aldrig oplevet det eller hørt det omtalt i f.eks. mit center.

Og hvordan kan man vurdere om folk doper sig?

Mht den regel du omtaler med kun at måtte træne 1 gang om dagen.. det forstår jeg heller ikke hvorfor de laver sådan en regel - men om det har noget med doping eller BB at gøre er da svært at sige. Det kan jo også være for at undgå anoreksia typerne?

Under alle omstændigheder - træner man så generelt ikke under "eget ansvar" ?

Link to comment
Share on other sites

Til min overraskelse ser jeg at man kun må træne max 1 gang pr. dag og max 4 gange pr uge. at træne lidt seriøst???

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan blive så harm på de her centre's ide om hvordan de fjerner "bodybuildere" - hvad er det der er så slemt ved bb'ere ? er det vitterlig alene AS frygten - fordi så rammer lige den regel, vel netop de færreste på AS.

Først fjerner de vægtene, så begynder de at diktere antal træningsgange om ugen, det næste bliver vel antal sæt og antal reps.

Kunne være rart med en baggrund for de spøjse regler der efterhånden findes rundt omkring :devil:

Link to comment
Share on other sites

Til min overraskelse ser jeg at man kun må træne max 1 gang pr. dag og max 4 gange pr uge. at træne lidt seriøst???

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan blive så harm på de her centre's ide om hvordan de fjerner "bodybuildere" - hvad er det der er så slemt ved bb'ere ? er det vitterlig alene AS frygten - fordi så rammer lige den regel, vel netop de færreste på AS.

Først fjerner de vægtene, så begynder de at diktere antal træningsgange om ugen, det næste bliver vel antal sæt og antal reps.

Kunne være rart med en baggrund for de spøjse regler der efterhånden findes rundt omkring :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Det med sæt og reps, klarer de vel egentligt fint i Nautilus. 1 sæt pr. maskine og 8 til 16 reps.... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke lige nogen som kan oplyse mig om hvorfor der ikke må komme doping-misbrugere i et trænings center?

Fordi det er moralsk forkasteligt?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Tvivler på at det er grunden

Det er nok mere af ren økonomisk grund, at der er flere penge i familien Danmark, end de lokale skaldet rocker med grønne arme på steroider :devil:

Link to comment
Share on other sites

Til dem der siger at det er folks eget problem om de tager steroider og spørger om centrene ikke vil tjene penge:

Centrene tjener ikke penge på seriøse styrkeløftere etc. De tjener penge på folk der sidder i maskiner og slapper af hele dagen fordi det er mere bekvemt end at have 100kg på nakken.

Dette klientel kunne eventuelt blive skræmt væk ved at have store larmende steroide pumpere til at træne i umiddelbar nærhed af dine typiske von dutch-kasket bærende diskopumpere.

Og som Rommel sagde, find en klub.

Link to comment
Share on other sites

Centrene tjener ikke penge på seriøse styrkeløftere etc. De tjener penge på folk der sidder i maskiner og slapper af hele dagen fordi det er mere bekvemt end at have 100kg på nakken.

Du har næsten ret. Størst profit er der ved de medlemmer, der medler sig ind og binder sig for 12mnd pbs, men kun træner en kort periode, og så bare lader sig malke måned efter måned.

Når man ser størrelsen de fysiske rammer disse centre kan tilbyde, kan man vist roligt konkludere det er en guldrandet forretning.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er trist, at folk ikke kan være side om side.

Jeg ved det ene center i byen, vil ikke have folk ind med lidt størelse på. Har hørt at i det andet er der lukket for bb'er.... Selv om ejeren også er en kæmpe bb'er.

Sådan er livt, ind med alle dem der kan scores fedt på, alle andre UD af butikken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nede at træne melde mig ind i Dansk Helsesport i dag. Det virkede som et godt sted at træne.

Det er pænt og rent. De har masser af muligheder (både maskiner og frie vægte, både cardio og styrke). Prisen er også o.k.

Der er godt nok ikke så gode muligheder for squat/dødløft. De har kun én stang i kælderen. Men de to gange jeg har været der har ventetiden nu været begrænset.

Jeg kommer så ind og melder mig ind i dag. Betaler men kan ikke lige få medlemskortet med det samme. Jeg vil få det når jeg har trænet. Well whatever.

Jeg går i gang med at træne. Lækkert. Det er 2. gang jeg har trænet der og de eneste 2 gange i umindelige tider jeg har trænet. Det gør virkelig godt, - selvom 40 kg i squat føles ondt  :blink:

Da jeg er færdig med at træne ringer jeg på klokken. Instruktøren (og desk-passeren) kommer ud. Jeg får en kontrakt. Læser den igennem (selvom han vender den med bagsiden opad og peger på underskriftsfeltet). Til min overraskelse ser jeg at man kun må træne max 1 gang pr. dag og max 4 gange pr uge. Umiddelbart er det ikke et problem. Dog kunne jeg måske få lyst til at træne cardio morgen og styrke aften eller som jeg har gjort tidligere et HST split (3 gange pr uge men både morgen og aften. Altså 6 pas. De tog godt nok kun ca. 30 minutter hver, - men det er jo alligevel 6 pas).

Jeg spørger så til det. Han siger det ikke er et problem. Jeg siger at jeg jo ikke kan skrive under på den kontakt. Han siger han bliver nødt til at ringe til chefen. Det gør han så. Søndag eftermiddag (Jeg anser det som et stort plus at man kan tale med en der har "bukserne på" til at tage beslutninger selv søndag eftermiddag!). Jeg får lov at tale med ham. Han siger at det ikke betyder noget. Det er blot for at undgå bodybuildere, - og spørger så til hvordan jeg har tænkt mig at træne.

Efter et minutstid bliver vi enige om at det nok ikke går. Jeg får mine penge tilbage (ikke spor muggeri og ikke noget antydning om at jeg måske burde betale for den time jeg lige har trænet).

Alt i alt synes jeg at det virker som et rigtig godt sted borset fra ovenstående regel.

Hvorfor er de gode steder så skide doping (for det er vel det han reelt mener) forskrækkede? Og hvad gør man så hvis man ønsker at træne lidt seriøst???

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile: Var det dig som kom ind da jeg dødløftede ?

Jeg vil lige sige at det er et privatejet center, hvor alle underlige regler er lavet af een person ejeren - Bjørn Lind. Instruktørene også i receptionen forstår ikke altid reglerne fordi de ikke kan få svar og svarer desværre nogengange efter bedste overbevisning.

Jeg træner dernede, mere end 4 gange om ugen, no problem. Kan du lide stedet foreslår jeg at du blot melder dig ind og træner løs.

Hvad JEG har hørt omkring reglen er, at den er skrevet for at undgå at centeret benyttes som værested for 2. genreations indvandrere. Det har på et tidspunkt været et problem at enklaver hang ud i centeret i timevis, stod og snakkede i mobil og vennerne kom forbi og skulle lige trænei cowboybukser, råbe og slå til hinanden. Dette skræmte hr og fru danmark væk, så derfor reglen.

Profit ja, men jeg har aldrig hørt reglen håndhævet i andre tilfælde.

Men, ja han er lidt paranoid omkring bodybuildere, selvom han selv har været det i sin tid. Han lader dog mig være i fred selvom jeg stille op i bodyfitness, så ligesom instruktøren først sagde det, så er det ikke noget problem.

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Var det dig som kom ind da jeg dødløftede ?

<{POST_SNAPBACK}>

Sandsynligvis.

Jeg vil lige sige at det er et privatejet center, hvor alle underlige regler er lavet af een person ejeren - Bjørn Lind. Instruktørene også i receptionen forstår ikke altid reglerne fordi de ikke kan få svar og svarer desværre nogengange efter bedste overbevisning.

Jeg træner dernede, mere end 4 gange om ugen, no problem. Kan du lide stedet foreslår jeg at du blot melder dig ind og træner løs.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaeh. Det ligger godt og som sagt synes jeg det virker godt.

Gider bare ikke at der skal være uenighed fra dag nummer 1!

Du er fra Århus? Så træn dog i Olympic?

Yep sig til hvis du vil ind og se det. Der kan du i øvrigt træne når du har lyst, og lige så mange gange om dagen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg meget gerne!

Sender dig en PM

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh. Det ligger godt og som sagt synes jeg det virker godt.

Gider bare ikke at der skal være uenighed fra dag nummer 1!

Der er heller ingen uenighed :wink:

Men du bestemmer selvfølgelig selv :smile: Du er een af de få som nogensinde har opdaget den fodnote og værger dig af princip. Det vil ikke blive et problem kan jeg roligt love dig.

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh. Det ligger godt og som sagt synes jeg det virker godt.

Gider bare ikke at der skal være uenighed fra dag nummer 1!

Der er heller ingen uenighed :wink:

Men du bestemmer selvfølgelig selv :smile: Du er een af de få som nogensinde har opdaget den fodnote og værger dig af princip. Det vil ikke blive et problem kan jeg roligt love dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har måske ret.

Nu giver jeg i hvert fald olympic en chance. Hvis der er noget der jeg ikke synes om så må jeg jo overveje om det skal være Dansk Helsesport (med en kedelig fodnote) eller Ny Helse & Motion (som ikke ligger nær så praktisk og ikke er helt så rent og pænt, - men til gengæld har mere plads til frie løft).

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal hænge dig så meget i det der papir, selvom jeg må medgive dig, at det er en gang crap, men desværre nogen gang nødvendigt, at have disse mærkelige "paragraffer", da der altid vil være "uheldige" personer der ikke kan finde ud af at begå sig sådan et sted.....

Hvis du hænger dig for meget i hvad der bliver skrevet, får du svært ved at træne nogen steder - I vores center må man f.eks. ikke træne i strop trøje og træne Styrke løft selv om der er 10 tons vægte og udstyr til det formål :raisebrow: . Så glem hvad der står skrevet rundt om kring - Hvis du træner og opføre dig fornuftigt, får du ikke problemer nogen steder, selv om du evt. skulle dukke op flere gange om dagen eller hver dag...........

Har selv trænet i Dansk Helsesport (Fint center) uden problmer og ejeren - Bjørn L er da en nice fyr som er til at snakke med. Ellers prøv Olympic eller Ny Helse - Også rigtig gode steder

God træning

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvor meget man skal hænge sig i de regler. I Fin Form står der fx også, at man skal rydde op efter sig, men har endnu ikke set nogen som gør det, selv ikke instruktørene. Der står også man skal tøre maskinerne af efter brug, hvilket heller ikke bliver gjort. Doping er ikke tilladt, men alligevel kan man gang efter gang udpege de første 5, der er på krudt. Måske er reglerne der bare for at familien Danmark vil skrive under på en sådan kontrakt :blink:

Det der med at fjerne de tunge håndvægte er også et lidt underligt træk :blink:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

att: Cons

træner du ikke i Nordland ? :blink::unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, Jeg træner i Dansk Helsesport.

Jeg stiller op for AK Nordland i styrkeløft sammenhæng og har også herigennem fået min løftelicens.

Jeg er kun oppe i AK nordland hvis der skal prøves trøje, findes et startløft eller lignende, ellers træner jeg for mig selv nede i Dansk Helsesport. De har ikke det fornødne udstyr til at træne for hypostrofi i AK nordland. Det har de det helt ok med deroppe - og jeg er glad for frihedsgraderne.

Link to comment
Share on other sites

kan da kun bekræfte at reglerne ikke bliver overholdt..... på en måde er de meget strikse dernede med at hænge regler op overalt, på mere eller mindre fornuftige ting.. men jeg har også den fornemmelse at det er pga erfaringer med folk der ikke fatter det mest basale selv...............

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Til min overraskelse ser jeg at man kun må træne max 1 gang pr. dag og max 4 gange pr uge. at træne lidt seriøst???

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan blive så harm på de her centre's ide om hvordan de fjerner "bodybuildere" - hvad er det der er så slemt ved bb'ere ? er det vitterlig alene AS frygten - fordi så rammer lige den regel, vel netop de færreste på AS.

Først fjerner de vægtene, så begynder de at diktere antal træningsgange om ugen, det næste bliver vel antal sæt og antal reps.

Kunne være rart med en baggrund for de spøjse regler der efterhånden findes rundt omkring :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Damn ja - der er en grund til, vi har de regler i centrene rundt omkring. Så vi med god samvittighed kan smide uønskede elementer ud!!!! Og med uønsket menes folk, der har glemt det deres mødre burde have lært dem - god opførsel. Størrelse og styrke er i den sammenhæng ligegyldig.

Sjovt nok hænger steroider, tunge vægte, høj musik og brovtende/selvhævdende adfærd DESVÆRRE ofte sammen - OG DET ER DER SQU IKKE PENGE I!!!!!

Men så længe folk opfører sig ordentligt og respekterer de øvrige kunder, er der virkeligt ingen problemer.

Så nej - der er intet galt i BB'ere eller andre "minoriteter". Problemet er, at får dit center ry for at være en udklækningsanstalt for mini-neggere, så får du ikke alle de profitable kunder ind, der betaler din husleje og løn. For tro mig - det er ikke de 50 "muskelsvulmende 6 gange om ugen, to timer +½ times bad" trænende kunder, man tjener penge på.

Til gengæld - får man de få uønskede elementer ud, har man et uvurderlig aktiv i dygtige "ekstra-instruktører", der gerne hjælper nye kunder - især når vi som instruktører må melde pas.

Edited by flor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share