Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Ved ik, om jeg skulle oprette en log eller hvad. Mine præstationer bliver aldrig i top i forhold til, hvad mange herinde kan præstere, men måske ville det være ok for nogen at se, at man godt kan træne, selv om man har et fysisk handicap.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til, og tillykke med loggen :4thumbup:

80% af dem der har logs herinde er ikke interesseret i at være top idrætsudøvere, så det skal du skam ikke være nervøs for. Her er mange lalleglade motionister, jeg selv inkluderet.

Du kan tilgengæld få mange gode råd af folk hvis de mener at der er ting du kunne gøre bedre, eller inspirere dig til at holde træningen vedlige.

Har du et fysisk handicap? hvad (hvis jeg må spørge)?

Har du nogle mål, nogle specielle interesser, nogle favorit sportsgrene du vil kæmpe med?

Velkommen til

-Waits-

Link to comment
Share on other sites

Ved ik, om jeg skulle oprette en log eller hvad.
Think no further! Det er allerede gjort! :wink:
Mine præstationer bliver aldrig i top i forhold til, hvad mange herinde kan præstere

Fuldstændigt ligegyldigt. Det er ikke det det handler om når man fører log. Det handler om at få respons på den træning man laver! :bigsmile:

men måske ville det være ok for nogen at se, at man godt kan træne, selv om man har et fysisk handicap.

Hvid du træner med et fysisk handicap vil det IMO gøre det mere spændende at følge med i end en "tilfældig" discopumper/styrkeløfter log.

Så kom bare igang! :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen, og taxon for den fede respons.

Lige svar på nogle spørgsmål: mit handicap er, at jeg er lettere spastiker. Er ikke i kørestol, men har en el-scooter til transport. Kortere ture kan jeg godt gå. I det daglige klarer jeg mig uden hjælp.

Jeg begyndte at cykle på motionscykel, fordi jeg havde taget en del på efter en periode, hvor jeg havde fået `lykkepiller´. Dem er jeg heldigvis ude af nu. Jeg låner en motionscykel nede hos min fysioterapeut. Når jeg får noget større at bo i, skal jeg have en Kettler ErgoRacer eller lign.

Desuden tonser jeg igennem med mine håndvægte herhjemme hver dag.

I dag har jeg cyklet 14,8 km på 36 minutter.

Hilsen Oksen

Link to comment
Share on other sites

Der er andre spastikere der har klaret sig rimeligt godt på cykel

Karen vinder guldet

HVad er dit mål med træningen? Bare vægttab eller andet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg kender godt den artikel med Karen. Det er sejt gået. Mht. mit formål med træningen, så er det dels for at (for)blive fit, og dels fordi jeg er blevet bidt af det.

Link to comment
Share on other sites

Super at se sådan en motivation :4thumbup:.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Så fik jeg lige drønet 14,5 i dag. Realistisk mål for denne uge: Omkring 50, da jeg nok kun når at komme derned 3 gange.

Desuden bruges håndvægtene flittigt, og jeg kan mærke, at det giver funktionel styrke. Når man, som jeg, har lidt dårlig balance, er det en ekstra fordel med lidt jern i armene, når man skal bære skolebøger, købmandsvarer osv.

Jeg er ved at skrive speciale for tiden, og det er trods alt vigtigere end træningen.

Blev i øvrigt lige ringet op af en amerikansk-talende dame, som sagde, at jeg havde vundet et krydstogt til Caribien. Det er et velkendt svindelnummer, og mit svar var også derefter: Fuck you, yankee bitch! Havde vedkommende stået overfor mig, havde det sagt ding dong dynamolygte.

Stay cool!

Link to comment
Share on other sites

Super at se sådan en motivation :4thumbup:.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Så fik jeg lige drønet 14,5 i dag. Realistisk mål for denne uge: Omkring 50, da jeg nok kun når at komme derned 3 gange.

Desuden bruges håndvægtene flittigt, og jeg kan mærke, at det giver funktionel styrke. Når man, som jeg, har lidt dårlig balance, er det en ekstra fordel med lidt jern i armene, når man skal bære skolebøger, købmandsvarer osv.

Jeg er ved at skrive speciale for tiden, og det er trods alt vigtigere end træningen.

Blev i øvrigt lige ringet op af en amerikansk-talende dame, som sagde, at jeg havde vundet et krydstogt til Caribien. Det er et velkendt svindelnummer, og mit svar var også derefter: Fuck you, yankee bitch! Havde vedkommende stået overfor mig, havde det sagt ding dong dynamolygte.

Stay cool!

<{POST_SNAPBACK}>

Så fik jeg lige snuppet 16 km på omkring 38 minutter i dag. Skal blive rart at kokse ud til Rejseholdet i aften.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Snuppede 14 km på cyklen i går. I dag holder jeg så fri, da jeg har travlt med at skrive speciale. I morgen over middag sidder jeg på stålhesten igen. Min fys vil have mig med på et hold i styrketræning, men i øjeblikket skal jeg ikke have flere jern i ilden. Når jeg er færdig med min udd., vil jeg overveje det. Når man har vederlagsfri fys, skylder man jo både det offentlige og sig selv at lægge nogle balls i det.

Link to comment
Share on other sites

Snuppede 14 km på cyklen i går. I dag holder jeg så fri, da jeg har travlt med at skrive speciale. I morgen over middag sidder jeg på stålhesten igen. Min fys vil have mig med på et hold i styrketræning, men i øjeblikket skal jeg ikke have flere jern i ilden. Når jeg er færdig med min udd., vil jeg overveje det. Når man har vederlagsfri fys, skylder man jo både det offentlige og sig selv at lægge nogle balls i det.

<{POST_SNAPBACK}>

Så fik jeg lige znuppet 14,2 km i dag. I går var jeg ik dernede, for jeg skulle have sendt en masse sider til min specialevejleder. I eftermiddag vil jeg ned på pubben og løfte et par fadøls-krus med de lokale hooligans, men hvis jeg ikke får en meget slem knoldpine, tager jeg en cykeltur i morgen igen.

Link to comment
Share on other sites

Snuppede 14 km på cyklen i går. I dag holder jeg så fri, da jeg har travlt med at skrive speciale. I morgen over middag sidder jeg på stålhesten igen. Min fys vil have mig med på et hold i styrketræning, men i øjeblikket skal jeg ikke have flere jern i ilden. Når jeg er færdig med min udd., vil jeg overveje det. Når man har vederlagsfri fys, skylder man jo både det offentlige og sig selv at lægge nogle balls i det.

<{POST_SNAPBACK}>

Så fik jeg lige znuppet 14,2 km i dag. I går var jeg ik dernede, for jeg skulle have sendt en masse sider til min specialevejleder. I eftermiddag vil jeg ned på pubben og løfte et par fadøls-krus med de lokale hooligans, men hvis jeg ikke får en meget slem knoldpine, tager jeg en cykeltur i morgen igen.

<{POST_SNAPBACK}>

I dag tog jeg 16 km. Må vel siges at være ok dagen efter en bytur.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med vægttræningen med håndvægte, hvordan ser det ud? Har du nogen begrænsninger på det punkt? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Min venstre arm kan ikke strækkes helt ud, men jeg kan godt lave curls osv. med den. Jeg bruger mine håndvægte lidt hver dag. Sideløbende med det får jeg strukket arme og ben igennem hos fysioterapeuten, og får massage for at modvirke spændinger i skuldrene.

Link to comment
Share on other sites

Oksen har sq okset 17,6 km på lige knap tre kvarter i dag. Jubiiiiii!

Håndvægt-træningen holder også. Fik givet den en god skalle i går. Overvejer at prøve crosstraineren. Den står og samler støv, uden at nogen bruger den ret meget.

Nå ja, og så er mine dåååmme naboer flyttet. De ville ik blive her, fordi man ingenting måtte. Ja, godmorgen! Hvor må man sælge monkey-juice, opbevare hælervarer, og have en kamphund i en lille lejlighed!??

Nå, godt at vi ik skal have mere bøvl med de bavianer.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, og så er mine dåååmme naboer flyttet. De ville ik blive her, fordi man ingenting måtte. Ja, godmorgen! Hvor må man sælge monkey-juice, opbevare hælervarer, og have en kamphund i en lille lejlighed!??

:laugh:

Hvor tunge er de håndvægte du bruger forøvrigt? :smile:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

I dag tog jeg 17,2 km på 42 minutter. Jeg er sq helt stolt! Men SÅ trængte jeg også til en kalvekotelet :4mewantfood:

Men for tiden arbejder jeg mest på mit speciale. Jo før det bliver færdigt, jo før kan jeg få en større lejlighed, og jo før jeg får det, jo før kan jeg begynde at kigge på en ErgoRacer.

Min samlede distance for denne uge nærmer sig de 50 km. Ret godt, når tænker på, at jeg `kun´har været dernede 3 gange.

It shall nok gå all together (som de siger i The Julekalender).

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share