Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hejzaaaaaa!!!

Jeg har en masse bøvl med damen lige for tiden. Måske er det ved at være slut. Det er jeg naturligvis ked af, men går det ikke, så går det ikke. Hun siger, at hun er lidt bange for mig. Indrømmet, når Oksen bliver sur, bliver han virkelig :devil: men det er noget sludder at sige, at hun er bange for, at jeg skal skyde hende :gun2: Det kunne jeg naturligvis aldrig finde på :nonono: , hvilket jeg også flere gange har forsikret hende om.

Anyway: Efter den svada havde jeg en masse energi, jeg skulle af med, så jeg drønede ned og cyklede 24 km, hvilket er en tangering af min PR.

Håndvægtene har jeg også fået brugt en del på det sidste.

jeg skriver måske lidt mere senere.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Skyde hende?? Jamen du godeste... Kan det være så slemt. Ja nogle gange har man da lyst til at flå hinanden, men ligefrem skyde hinanden... :innocent:

Danf, nu skal det så siges, at jeg har en passion for våben (og en pæn lille samling af dem). Hvis man er meget imod våben, kan det måske virke skræmmende. Selv er jeg bestemt ikke imod våben, men jeg er imod FJOLSER MED VÅBEN. Der skal en person til at trykke på aftrækkeren. Man forbyder heller ikke bilkørsel, fordi der dør folk i trafikken.

Men at jeg skulle finde på at skyde min dame, kan jeg absolut og kategorisk afvise. DEt er nærmest en lidt syg indstilling, at nogen kan tro det. Men hun har åbenbart haft en ret vild barndom, med en fordrukken far, og en masse andre personlige problemer. Det kan måske nok give en del noia.

Link to comment
Share on other sites

Davzen!

Jeg skal ikke nægte, at der var en del ømhed i mine lårmuskler efter de 24 km i går. Men afsted måtte jeg. Det gik måske lige knap så intensivt til, som det før har gjort, men i det store hele var det ok, og jeg endte på 17 km.

Det kan der vel ike klages over, alt taget i betragtning.

jeg fik kørt et par glimragende sæt med håndvægtene i går, inden jeg kravlede under dynen for at se From Dusk Till Dawn 2. Nu har jeg omsider fået set dem alle 3, men jeg må stadig sige, at 1´eren er fedest. Ingen kan slå Tarantino.

nu skal jeg lige have lidt at spise. Måske skriver jeg lidt mere senere.

Link to comment
Share on other sites

I dag er der ikke så vildt meget at fortælle. Jeg var til fys kl. 9 i formiddags, men cyklede ikke, da jeg havde bestemt mig for at restituere i dag. Der har været lidt bøvl med lyset på min el-scooter, så jeg var nødt til at bestille reparation (da det er et handicap-hjælpemiddel, skal kommunen underrettes, når det skal repareres, medmindre det drejer sig om småting som en slange, der skal lappes, eller en pære, der skal skiftes).

Mens jeg ventede på Ole falckmand, som kører værkstedsvognen, ville jeg lige tage et par sæt med håndvægtene. Det gik også fint, indtil jeg ville sætte 1½ kilo mere på i hver side, for at kunne køre et par lidt tungere sæt. På en eller anden måde tabte jeg skiven, som faldt ned og ramte min pegefinger, som på den måde kom i klemme mellem håndvægten og skiven. AAAAAUUUUUU! :devil: Med et brøl, der ville have gjort en brøleabe misundelig, røg Oksen op under loftet.

Derefter gik det i en hast hen til køleskabet. Frem med isterninger fra fryseboksen, en karklud omkring isterningerne, og hele molevitten omkring fingeren. Efter et par minutter var det holdt op med at dunke i fingeren, og bortset fra et par små blå-lilla mærker og en let ømhed, er den ok nu.

I morgen regner jeg bestemt med at skulle ned og cykle lidt igen. Det kunne være rart at gå et stykke over de 60 km i denne uge, men det skulle ikke være noget problem, forudsat, at jeg kommer derned både i morgen og på fredag.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg drønet rundt på gader og stræder meget af tiden. Jeg skulle bl.a. ned på statsbib for at aflevere bøger, og hente nogle nye. Dernæst blev det til et stykke kage og en superlight i statsbib´s kantine, inden turen gik ned til fys-klinikken for at cykle.

Jeg må sige, at det gik glimrende i dag. jeg havde stort set ingen pauser, knoklede bare løs. Ved 19,5 km valgte jeg at stoppe. Jeg kan jo altid tage endnu en tur i morgen, hvad jeg nok også gør.

Den ugentlige total so far er på 60,5 km, så med en god tur i morgen er der en god chance for, at jeg kan slå min PR på 71,8 km.

Nu er det spisetid. :4mewantfood: . Skal have flæskesteg, uuuhhmmm!

Senere skriver jeg nok lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

½øjza og god weeeeekend!

Nøøøøøøj, vi har fået en gevaldig røvfuld sne i nat!!!!

Heldigvis kunne jeg godt køre ned til træning. 17 km, blev det til i dag. Det er ganske OK, og min ugentlige total bliver på 77,5 km! Det er så absolut en PR! Så det var en udmærket uge, rent trænings-mæssigt.

Nu sidder jeg lige og overvejer, hvad jeg skal give mig til. I morgen smutter jeg nok en tur ned i byen. Der går rygter om, at der sker et eller andet. Må hellere komme ned og se, om der bliver noget :4boxing: Det tror jeg nemlig godt, der kan gå hen og blive.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg ikke rigtig fået trænet noget. Jeg havde jo hele tiden haft planlagt, at jeg skulle ned og tjekke den der demo ud. Jeg er den type, der IKKE kan holde mig væk, når der er mulighed for at protestere mod den yderste højrefløj. Ved middagstid fik jeg besked om, at demo´en var aflyst. Kort efter kom der en ny besked: Den første besked var falsk. Demo´en finder sted.

Der var mødt en ussel flok på vel ikke over 30-40 højreekstremister op, og en del af disse var ikke stort andet end børn. Jeg havde forberedt mig på lidt af hvert (mine forberedelser skal jeg ikke gå i detaljer med her), men alt forløb nogenlunde roligt, og hver gang, arrangøren af højre-demo´en sagde noget, druknede hans ord i råb som TUUUUDEEEEFJÆÆÆÆS!!!!! Ganske skægt. :laugh:

Efter endt demo fik jeg en lille :beerchug: og hilste på et par af mine gamle `krigskammerater´. Jeg måtte dog lade det blive ved en enkelt øl, da jeg skulle køre på min scooter hjem.

Det var såmænd en ok dag. Hvis bare alt kunne klares med så lidt ballade.

Nu snupper jeg en light cola og et par kiks, inden jeg fyrer et par sæt af med håndvægtene :dumbbell_lift: , og det var så den dag!

Ja, det var et indlæg, der ikke handlede så meget om træning, men jeg valgte at skrive det alligevel, for at sikre en vis kontinuitet i loggen.

Natter!

Link to comment
Share on other sites

Hejzaaaaaa, MOL-boer!!!!!!!!!!!!!!!!

I går drønede jeg ned i byen for at glo lidt bold. Det endte naturligvis med, at jeg fik en lille pind i øret :4drunk:

Derfor er jeg en anelse træt i dag, men trænes skulle der. Jeg havde sat mig et forsigtigt mål på 12 km, og endte på 17,5. Det kan der vist ikke klages over, alt taget i betragtning.

I morgen ved jeg ikke, om jeg kommer til træning. Det gør jeg måske nok ikke, al den stund, at jeg igen-igen-igen skal have kigget på min scooter. Denne gang vil jeg dæleme håbe, at fejlen HOLDER indtil reparatøren dukker op!!!! Det duer sq ikke, at man ikke kan stole på, at lyset virker.

Men i hvert fald har jeg fået en OK start på min uge, rent trænings-mæssigt. Nu trænger mit cykeltøj til vaske, og jeg trænger til en spand mokka og lidt hygge-læsning.

Link to comment
Share on other sites

½løgsovs!!!!!!!!

I dag kom Ole falckmand så igen og kiggede på min scooter. Han blev desværre nødt til at tage den med. Der er en fejl i ledningsnettet, og det er en sag for fabrikken. Så nu er jeg uden køretøj. :cry3:

Så den næste lille uges tid foregår al færdsel på gå-ben og med min rollator :walking:

Men pyt, så får jeg da lidt gang-træning. Og med min besværede måde at gå på kræver det noget mere, end når `almindelige´ mennesker går en tur.

I dag kunne jeg så ikke komme til at cykle, fordi jeg skulle være hjemme, når han kom og kiggede på scooteren. Men i morgen tager jeg ned og cykler. Og nok oz på fredag. Så kommer jeg da op på 3 ganges cyklads i denne uge.

I går fik jeg taget et par udmærkede sæt med håndvægtene.

Jeg var lige oppe hos Claus Buhl Cykler og kigge på cykeltøj, men der skal jeg IKKE handle!! Jeg hedder trods alt hverken Gates eller Rockefeller til efternavn.

Link to comment
Share on other sites

Davzen

I morges kl. 8 vågnede jeg ved en dåååm lyd: Skrab skraaab! Der var faldet sne, og vicevært Thomas var allerede i gang med at rydde det væk. Godt gået af ham :clap: men irriterende for mig, at sneen i det hele taget var kommet.

Heldigvis begyndte det hurtigt at tø, og jeg tog derfor rollatoren, og begyndte at gå ned til fys-klinikken for at cykle. Jeg gav den en god skalle, og nåede op på 22,1 km. Det giver en foreløbig total på lige i underkanten af de 40 km for denne uge. Jeg når så kun 3 trænings-dage i alt i denne uge, men det er også helt ok.

Naturligvis regner jeg med at tage et nap i morgen også, og så kommer totalen nok op over de 55 km. Det skulle den i hvert fald gerne.

Da jeg så kom hjem fra træningen, tabte jeg både næse og mund: Hvad hulen var det, der stod der, hvor min scooter plejede at stå??? Hmm, en el-scooter, mage til min. Men hov, det VAR jo min, og den var blevet repareret!!!

Så havde Ole falckmand dæleme været der med den, imens jeg ikke var hjemme! Det var jo en skøn overraskelse, når jeg nu havde indstillet mig på at skulle undvære den en uges tid.

Hiver lige `strumenterne´ (som Bamse & Kylling siger) frem, og spiller en hyldest-sang for Ole :4band: For he´s a jolly good fellow! Han får en :beerchug: næste gang, jeg ser ham.

Link to comment
Share on other sites

Hallo og halløgsovs!

Ved middagstid kørte jeg på min ny-reparerede scooter ned for at cykle. Peter fys var i gang med at træne med en knægt på omkring de 15, og og de to er lige store drengerøve, så der var en del :blahblah: , og det var ikke lige til missionshuset altsammen!

Men pyt, det skal der også være plads til. Ellers er det næsten umuligt at arbejde med lettere psykisk handicappede drenge i den alder, hvor safterne stiger.

Jeg sprang op på nakken af stålhesten, og trampede løs. Da jeg havde fået knoklet mig igennem den værste doms fra den lange tur i går, gik det fint, og jeg endte på 21 km. Dvs. at den ugentlige total ender på lige over 60 km (3 trænings-dage). Det kan der næppe klages på.

Derefter gik turen over i Tøfex for at få handlet lidt ind. Jeg var liiige ved at falde for fristelsen til at købe en fransk hotdog for en tier, men lod være. I stedet steger jeg et par kyllingepølser herhjemme. Så kan jeg også få ordentligt brød og et par gulerødder til. Det er jo noget sundere.

Måske skriver jeg lidt mere senere. Nu skal der kokkereres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt ved siden af mig selv for tiden. Jeg kan knapt nok spise noget. Ved ikke, hvad det hele skal ende med. Hvis jeg ikke skriver i loggen et stykke tid, er det derfor. Træningen fortsætter i det omfang, jeg kan mobilisere mig selv til det.

Måske kommer jeg tilbage, måske ikke. Tak til de MOL-venner, der har gidet læse alt mit bullshit.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Som det vel nok fremgik af mit sidste indlæg, var jeg lidt depri i går. Men da jeg alligevel fik trænet noget i dag, kan jeg lige så godt skrive lidt i loggen. Det gavner vel ikke noget at lade være.

I morges var min el-scooter flad på det ene baghjul, takket være en glassplint. ØØØØØVVVV! :mad:

Så jeg tog rollatoren, og trampede ned på statsbib, for at hente nogle bøger, som jeg havde bestilt. Det var en halv-hård tur :walking: men jeg fik da klaret det.

Derefter kunne jeg liiige nå at komme ned og cykle lidt. :bike: Jeg lod det være godt med 15 km, i betragtning af, at jeg også lige havde fået ca. 4 km sveddryppende walking. Nu er scooteren heldigvis blevet lappet, og jeg sidder lige og får mig en kop mokka.

Alt i alt tør jeg nok sige, at jeg har fået rigeligt med motion i dag. Men det er nu også bedst at holde sig i gang. Intet er værre end at sidde med en masse kræfter, som man ikke kan få brugt. Så sker det, at tiden bliver lang og tankerne triste. Men pyt, foreløbig går det jo. Det gælder om at foretage sig noget.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Ja, Oksen har sit at slås med for tiden. Jobs hænger ikke på træerne. Men trænes skal der jo, og det bliver der da også. I dag ved middagstid drønede jeg ned på fys-klinikken for at cykle lidt. Jeg gik efter de sædvanlige 20,5 km, og endte med at cykle 21,5. Det var ganske ok cykling, selv om jeg nok synes, det tog lidt tid at få sparket stængerne i gang.

Måske var det mest mentalt, at jeg syntes, det gik trægt, for km-tælleren viste, at jeg kørte ganske stærkt. Efter de første 5 km var jeg udmærket flyvende, og hjulede afsted, kun afbrudt af en kort pause, hvor Peter fys rakte mig et bæger vand.

I morgen skal jeg til at skrive ansøgninger. Det nytter sgu ikke, at jeg er alt for genert mht. at sende ansøgninger uopfordret. Noget må der gøres.

Men foreløbige total i denne uge er kun ca. 36 km, men med en lang tur i morgen, og en lidt kortere på fredag, går det næppe helt galt. Fredag bliver det nok en lidt kort tur, da jeg skal have fys-behandling bagefter. Men 12-15 km har også ret. Vi skal da gerne over 60 km på 4 træningsdage.

I går fik jeg trænet lidt med håndvægtene. Ikke vildt meget, men et par gode sæt. Det bliver der nok også tid til i aften.

Alt i alt er træningen det, der går bedste i mit liv lige nu. Alt det andet er der en del bøvl med. men så er det jo godt, at man har MOL.

Nat nat fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Ja, Oksen har sit at slås med for tiden. Jobs hænger ikke på træerne. Men trænes skal der jo, og det bliver der da også. I dag ved middagstid drønede jeg ned på fys-klinikken for at cykle lidt. Jeg gik efter de sædvanlige 20,5 km, og endte med at cykle 21,5. Det var ganske ok cykling, selv om jeg nok synes, det tog lidt tid at få sparket stængerne i gang.

Måske var det mest mentalt, at jeg syntes, det gik trægt, for km-tælleren viste, at jeg kørte ganske stærkt. Efter de første 5 km var jeg udmærket flyvende, og hjulede afsted, kun afbrudt af en kort pause, hvor Peter fys rakte mig et bæger vand.

I morgen skal jeg til at skrive ansøgninger. Det nytter sgu ikke, at jeg er alt for genert mht. at sende ansøgninger uopfordret. Noget må der gøres.

Men foreløbige total i denne uge er kun ca. 36 km, men med en lang tur i morgen, og en lidt kortere på fredag, går det næppe helt galt. Fredag bliver det nok en lidt kort tur, da jeg skal have fys-behandling bagefter. Men 12-15 km har også ret. Vi skal da gerne over 60 km på 4 træningsdage.

I går fik jeg trænet lidt med håndvægtene. Ikke vildt meget, men et par gode sæt. Det bliver der nok også tid til i aften.

Alt i alt er træningen det, der går bedste i mit liv lige nu. Alt det andet er der en del bøvl med. men så er det jo godt, at man har MOL.

Nat nat fra Oksen

Tell me about it. Vi mollere må stå sammen. Må indrømme mit eget humør har været below 0 de sidste mange dage, men forhåbentlig er der lys forude. Ligenu virker alting bare sådan lidt tåget...

Link to comment
Share on other sites

Tak, folks. Jeg bliver sq helt rørt af jeres indlæg. Nu tror jeg bare, jeg snupper en god bog i en times tid, og så må jeg i seng. Det skal sq også nok gå. Nogen gange tager jeg bare en nedtur. Nu må jeg snakke med AF i morgen, og så som sagt se at få skrevet noghle ansøgninger.

Og så skal jeg til at forkæle mig selv. Når kommunen siger, at jeg har for mange penge, så kan jeg nok tillade mig at bruge lidt.

Endnu engang tak. I er sq for seje.

Link to comment
Share on other sites

Davz, gutter og gutinder!

I dag begyndte min træning kl. 15. Desværre var der en dame, der lige skulle varme op på `MIN´ cykel, inden jeg kunne komme til. Det var træls, men det er betingelserne, når man låner sig til en cykel, som jeg jo gør.

Snart var drengerøvs-klubben, under ledelse af Peter fys, dog samlet, og jeg hjulede løs, selv om jeg et par gange grinede, så jeg var ved at falde af stålhesten :laugh: . Det er en folk glimrende fyre, der er forsamlet til træning om torsdagen, selv om flere af dem helst vil snakke om :beer: og :slut::boobs: , og bruger snakketøjet mere, end de bruger benene.

Jeg satsede som sædvanligt på at nå de 20,5 km, og da det mål var nået, gav jeg den endnu en lille spand kul, så dagens total blev på 22 km. Udmærket.

I morgen møder jeg til cykling kl 12, og skal så have fys-behandling kl. 13. jeg er tilfreds, hvis jeg kan tage 10-12 km i morgen. Så kommer min ugentlige total opm i nærheden af de 70 km.

Link to comment
Share on other sites

Halløgsovs!

I dag startede jeg med at ringe til AF. Der kunne man, langt om længe, oplyse, at jeg ville blive indkaldt til samtale 16/3. Så langt, så godt!

Derefter i rask gallop ( på scooteren) ned på statsbib for at aflevere en bog, og hente en anden. Så ned på fys-klinikken og høvle lidt cyklads igennem, før den stod på fys-behandling.

Efter 14 udmærkede km stoppede jeg, så jeg kunne nå at dampe lidt af, og klæde om, inden Peter fys kom og behandlede mig.

I morges, da jeg barberede mig, fik jeg en lillebitte rift, lige under næsen. Imens jeg får fys-behandling, sker der selvfølgelig det, at denne rift springer op, så der flyder en lille, ubetydelig dråbe blod. Du har næseblod!!!!!!, skriger Peter fys, helt stor i hovedet. Nej, jeg har sq ej!!! Stik mig køkkenrullen og spritten (på en fys-klinik står der flasker med `badesprit´ overalt), så skal jeg sq nok klare det!!!, svarede jeg.

Jeg sprittede riften af, og holdt et stykke køkkenrulle imod den, så var `katastrofen hurtigt afværget. :laugh::laugh:

Min total for denne uge blev 72,5 km. Det er ganske udmærket, og ikke vildt langt fra min PR.

Da jeg så kom hjem, lå der et kort, hvorpå der stod, at JP søgte telefonsælgere. Det skyndte jeg mig at søge. Måske er det et skod-job, sådan, som nogen siger, men skod-jobs giver også brød på bordet. Akademiker-snobberi er der ikke plads til nu. Min bedstefar slæbte 100 kg tunge sække med kul og koks op ad folks trapper tilbage i 40´erne, og det lykkedes da for ham at få kone og 4 børn, hvoraf de 3 af dem er levende endnu. Ja, meget har ændret sig, og gudskelov for det. Men stadigvæk.. Makes u think, doesn´t it??

God weekend fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Så blev det søndag. Jeg har holdt mig indendørs i dag, pga. at der er kommet meget sne. Men jeg regner da med, at jeg skal ned og cykle en smule i morgen, hvis jeg kan komme derned. Men det tror jeg nu godt, jeg kan.

Et par sæt med håndvægtene er det da blevet til i dag. Jeg kan mærke, at jeg bliver stærkere. Måske smider jeg snart et kilo mere på. Da jeg købte håndvægt-sættet, sagde min far, at jeg aldrig ville komme til at bruge alle skiverne. Men det går den vej nu.

Nu skal jeg snart på udkig efter en ny lejlighed. Det kunne jo være ret fedt at få plads til en cykel, og måske lidt flere vægte. Hvis jeg kunne komme op på f. eks 15 km cykling hver dag, ville det åbne helt nye horisonter mht. fysisk form.

Ellers ender det jo med, at jeg skal ned i SATS og cykle. Det ved jeg ikke helt, om jeg `tør´.

Nå, men det finder vi jo nok ud af. Der er ganske vist dem, der siger, at man ikke kan motivere sig til at træne hjemme. Men når man har været under behandling/optræning, siden man var et år gammel, ved man nok et og andet om trænings-moral.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

:dumbbell_lift: Davzen igen!

Ja, så fik vi endnu en bunke sne, og i morges så det ud til, at det ville blive svært for mig at komme uden for en dør i dag. SÅ blev Oksen gal som en :rocketwhore: :4boxing: :kickass::bottom::chopper::gun2: !!!

Jeg pakkede mit grej i huj og hast, imens jeg forbandede alt og alle (heldigvis var jeg alene, så der skete ingen skade ved det). Ud og starte scooteren, og så afsted, til trods for, at sneflokke vrimlede ned fra himmelen. Heldigvis gik det nemt med at køre gennem den løse pulversne.

Jeg satte mig mit sædvanlige standard-mål på 20,5 km, og pressede den til 21 rent. Det var ganske ok. I morgen får jeg ikke cyklet, da mine forældre kommer på besøg. Vi skal ud i boligforeningen og sige til dem, at de godt kan begynde at lede efter en lejlighed med plads til kondicykel :bike: og våbenskab.

Den 16 skal jeg så til samtale på AF. Forhåbentlig ordner det sig altsammen.

Blackmoore, mht. min håndvægt-træning :dumbbell_lift: , så skriver jeg, når jeg får tid, en beskrivelse over, hvilke øvelser, jeg kan lave, og hvor mine stærke og svage sider ligger.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Dawzen!

Så er Oksen online i loggen igen. I går var mine forældre her. Vi drønede rund til boligforeninger, offentlige kontorer og Fanden og hans pumpestok. Aaaaarrrrrghhh! DØD VED KØLLE!!!!!!!!!! :devil: Men ok, jeg var da glad for, at de gamle kom herover og hjalp med det.

Viby Andelsboligforening, som jeg nu har boet til leje hos i flere år, er åbenbart stadig den eneste, der besidder selvstændigt tænkende medarbejdere. Jeg har jo en del ancennitet hos dem, så mon ikke det lykkes dem at finde noget til mig?? I think so. Nå, men tålmodighed er en dyd.

Kl. 12 i dag stof jeg så i fys-klinikken, klar til cykling. Det gik glimrende. Mine ben var i topform efter gårsdagens restituering, og jeg var flyvende stort set fra starten.

Det endte med 22 sveddryppende kilometer, og ugens foreløbige total er nu 43 km. Med en god tur i morgen og på fredag skal ugens samlede total nok komme til at ligge i den fede ende. 70 km burde være et realistisk bud.

En af dagene tager jeg nok ud og kigger på kondicykler. Jeg har et par idéer til, hvad for nogle, der måske kan komme på tale. Kan jo lige så godt sætte pengene i noget fornuftigt.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share