Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Vil bare nøjes med at skrive, at dagens styrke-pas forløb nogenlunde tilfredsstillende. Rows og curls kører fint, skulderpres ligeså, og ben-øvelser ligger, som de plejer.

Glæder mig til en cykel-etape i morgen. Skal bare i gang i god tid. Det bliver sjældent helt i top, når etapen ligger for sent. Sankthansbål kommer jeg nok ikke afsted til, i det tvivlsomme vejr. De er nu heller ikke ret gode til at lave bål, dem, der laver det i uni-parken. Det er vi en del, der kunne have gjort bedre. Men der er jo ikke nogen, der lytter til en halvgammel slangetæmmer. :nonono::nonono:

Nå, det må de selv om. Men jeg skal ikke have brændt hul i flere jakker, fordi de afbrænder dårlige materialer, så gløderne flyver rundt i luften.

Link to comment
Share on other sites

En lille update skal der vel til!

I forgårs var en lidt kompliceret dag, på flere niveauer, men jeg endte da med at få cyklet 23 km.

Efterhånden er der få etaper, der ligger under de 20 km.

I går: Et jævnt godt styrke-pas. ben og bryst kørte godt, hvorimod det kneb lidt mere the zeh gunz.

Tror måske, jeg fik en lille overbelastning omkring albuen. Men det lader til, at det er væk i dag.

I omklædningen modtog jeg en venskabelig opsang fra Verner, der gerne havde set, at jeg var blevet lidt længere. Man må virkelig have respekt for den energi, den mand er i besiddelse af.

I dag satser jeg på en nogenlunde cykel-etape. Gerne 18 km eller mere.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Igen måtte jeg kæmpe med manglende evne til at sove! :devil:

Men det gik da.

Cyklingen i går endte på 18 km. Mindre ville jeg ikke være bekendt at nøjes med.

Dagens styrketræning var ok, selv om varmen var hård ved alle tilstedeværende.

Ben og skuldre spillede godt, og for den sags skyld også gunz. riceps var ikke på toppen. Men det gik!

Nothing out of the ordinary.

Mine forældre er vendt hjem fra Spanien, og de kunne oplyse, at den nye Lancer havde klaret turen særdeles fint: Ikke én gang havde de haft den under fjerde gear, og det er altså ganske smukt, når den skal slæbe på en tungt lastet campingvogn. Samtidig gik dem ca. 11 km på en liter diesel, hvor Toyotaen sjældent kom over 9.

Konklusion: Mitsu´ens 1,8´er med 150 hk løste opgaven glimrende!

Nu står den på et bad, og derefter et bjerg af pasta og kylling.

I morgen skal jeg til fys, og har derefter nok ikke energi til andet.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg noget plaget af træthed, varme, og af at have været til fys.

Men efter at have hørt om Mollerups tragiske bortgang, sagde jeg til mig selv, at jeg lige måtte have en lille cykel-etape.

Så det blev til 14 sveddryppende km.

Jeg kendte ikke Mollerup mere end perifært, men jeg fornemmede tydeligt, hvor hårdt, han kæmpede. Hans indsats var voldsom, og hans præstationer imponerende.

Your spirit marches on, buddy!

I går fandt jeg en pung ude på vores p-dæk. Der var kun ca. 50 kr. i, men afleveres skulle den jo. Det lykkedes mig at opspore ejermanden, men det stod hurtigt klart, at han ikke var helt ressource-stærk, rent mentalt. Om det var demens, eller om han generelt var psykisk udviklingshæmmet, ved jeg ikke. Men jeg gav ham adressen, og han sagde, at han ville komme. Et par timer senere ringede en god nabo på min dørtelefon; manden rendte rundt nede på gaden og ledte efter pungen (både den pågældende nabo og vores `warm champion´ havde jeg snakket med, inden jeg gik op i min lejlighed). Han kunne åbenbart ikke tænke så langt, at han skulle henvende sig på min adresse. Og så måtte jeg jo ned og aflevere pungen.

Findeløn var der ikke noget af. Men så har jeg da i det mindste gjort min borgerpligt. Og man skal jo forsøge at hjælpe, hvor man kan.

Om jeg skal cykle eller pumpe i dag, må tiden vise.

Lige nu skal jeg transskribere.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Benhård træning i et kogende hedt, men til gengæld ikke overfyldt, center.

Mine rope hammer curls spiller igen, og mine smerter i underarmen synes at være væk. Nu har jeg også ladet wristrolleren hvile lidt. Prøver den igen i morgen.

Reverse wrist curls går udmærket. Så kan lidt wristrolls nok også gå an, når man ikke lægger for hårdt ud.

Bentræningen var ganske alm., idet leg curls lå omkring de 80-85 kg.

Generelt er det rows og pecdeck, der er mine bedste øvelser (sammen med leg extensions, naturligvis).

Efter træningen var jeg træt og tørstig, så jeg lagde vejen forbi kiosken, købte en halv liter Matilde og et ti-kr´s skrabelod. På det vandt jeg 20 kr., så jeg fik da tjent ind på gyngerne, hvad jeg havde brugt på karrusellen. Det har jeg altid haft en evne til.

Nu vil jeg lige straks hjem og have hakkebøf og pasta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lidt sent i gang med at cykle i går, og måske var det denne følelse af et vist tidspres, der gav mig energi.

I hvert fald endte jeg på 21 km. Snittet var ca. 26,5 km/t.

Derefter så jeg sæsonafslutningen af Ånderne vender tilbage. Nok det mest spooky afsnit, jeg har set endnu. :dropjaw: :freaked:

I løbet af den forestående weekend forventer jeg, at kondicyklen vil nå op over de 1500 km.

I dag skulle det gerne blive til en god gang styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Det blev et langt styrke-pas i dag, takket være min gode mentor/indpisker, Verner, der slyngede om sig med kvikke bemærkninger.

Især mine bisps fik en god omgang (noget i stil med 4x10 reps, svingende mellem 50, 55 og 60 kg i rope hammer curls), men også mine rows var gode. på det tungeste sæt (75 kg) udstødte jeg et vikinge-brøl, der fik selv nogle af de største gutter til at vende sig om.

Benene var måske en anelse stive, men 85 kg kunne jeg da tage i leg extensions.

Pecdeck går godt, men jeg tør ikke rigtig gå over de 60 kg.

Mine kolleger var ikke glade for, at jeg droppede deres årlige cava-drikning til fordel for træningen. Men der kan ikke blive tale om, at jeg drikker så meget som en enkelt genstand inden træning. Lige så meget, som jeg sætter pris på et godt glas, lige så urokkelig er jeg mht. det princip. Har jeg fået bare den ene genstand, er jeg ikke tilstrækkeligt fokuseret.

På vejen hjem fra træning spurgte 3 teenage-tøzer, om de måtte tage et billede af mig. Det vidste jeg nu ikke liiige, for som nogen af jer ved, er jeg noget kamera-sky. Det var vist noget med en konkurrence, hvor de skulle tage billeder af x antal mennesker på tid. Og så sagde jeg ja.

De lovede at slette billedet, men hvis nogen af jer fremover støder på et billede, hvor jeg sidder på kværnen, imens en purung brunette står med armen omkring mig, så kender I i hvert fald forklaringen nu. :laugh::laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Med en 18-km´s etape nåede jeg op over de 1500 km på den nye cykel.

Jeg frygtede, at det lumre vejr ville dræne mig for energi, men det gik faktisk ok.

I dag har jeg desuden fået gjort lidt rent, og handlet en del ind. En portion kylling er stegt og lagt på køl. Sidste anvendelsesdag var i morgen, så jeg stegte det med det samme, bare for en sikkerhedsnåls skyld.

Mærkeligt nok er jeg ikke søvnig. Det er måske endorfinerne fra cyklingen?

I hvert fald kan der lige blive tid til lidt mad og en night cap.

Link to comment
Share on other sites

Både i forgårs og i dag fik jeg gennemført gode træningspas.

Især i dag viste det sig, at wristrolleren er kommet til at fungere for mig igen. 32,5 kg klarede jeg uden problemer.

Også leg extensions var fine: 85 kg klarede jeg helt uden problemer, og var også oppe og lege lidt med de 90 kg.

Ellers var det meste, som det plejer at være.

I går cyklede jeg 21 km. Det var ganske udmærket.

I morgen er det fys-dag, og så runder jeg af med et styrke-pas fredag, inde jeg holder 14 dages ferie. Dog har mine forældre en lånt kondicykel, som jeg kan og vil bruge i de perioder, hvor vi ikke er på camping.

Og en kortvarigt dekon mht. styrketræningen ødelægger næppe noget. Jeg kommer hurtigt ovenpå igen. Det har jeg jo gjort hver gang endnu.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Den helt store røvtur i centret, med Verner som indpisker:

Kom så! Nu skal der løftes. Ib skal sateme ikke sidde ude på pinden og skrabe penge ind, uden at vi andre får noget ud af det!

Du kan godt træne lidt mere mave. Jeg holder øje med dig! :devil:

:laugh::laugh:

Haha! Han kunne være blevet en glimrende drill sergeant, hvis han havde været 20 år i dag!

Så der blev virkelig gået til stålet.

Nu er mine forældre på vej med Mitsu´en, så vi kan komme hjem til det westjyske og holde ferie.

I morgen tager jeg nok en tur på kondicyklen derhjemme (den er ikke top-dollar, men i mangel af bedre går den an), og mandag tager vi så på camping.

Det varer ikke så længe, før I har mig tilbage, og så skulle både krop og sind gerne være klar til at fyre den af med endnu flere tunge vægte.

God ferie.

Ox.

Link to comment
Share on other sites

God ferien Oksen,

Og prøv nu at nyd den ikke! Det der med at placere hele sin identitet på det faktum om man arbejder eller ej er altså noget rod, vi skal jo alle sammen stoppe med det end dag.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

@ Jaaanie:

I mit specifikke tilfælde, så handler det nok mere om pligtfølelse, end det egentlig handler om identitet; det er det der med, at jeg helst skal gøre alting bedre end de fleste andre: Helst klare så mange ting som overhovedet muligt uden hjælp, træne stort set dagligt (om jeg så skal cykle mit om natten, for at få det gjort), løfte tungere end gutter, der har langt bedre fysik, end jeg har.

Og på arbejdet skal jeg helst være mere pligtopfyldende end de fleste andre. Sidst i maj var der f.eks. en udflugt, hvor man skulle ud at sejle med en gammel galease. Og jeg elsker jo søfart osv., så jeg ville gerne have været med. Men ak, jeg gjorde mig hård, sad som den eneste tilbage på kontoret, og tog tilmed overtid den pågældende dag. Jeg forventer ingen tak for dette. Og penge har jeg nok af. Men det er mere et spørgsmål om selv at vide, at jeg har gjort det, jeg opfatter som min pligt.

Anyways: I går brugte jeg mine grippers en del, og lavede også lidt levering med sledgehammer.

I dag forventer jeg at få cyklet lidt. Har fået sat en rigtig Selle Royal saddel på den kondicykel, mine forældre har lånt.

I morgen går turen sydpå, til sprut, prol-bajere og våbenbutikker i det skønne Flensburg.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 18 km cykling i dag.

Man skal jo altid vænne sig til en `fremmed´ cykel. Men det gik da så nogenlunde.

Og så har jeg i det mindste gjort en indsats.

Vi ses sidst på ugen, når jeg vender tilbage fra sdr. jyll. Hvis der kommer skybrud, bliver jeg der måske ikke længere end til torsdag. Ellers måske til lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Har desværre reddet mig et lille, men meget irriterende, saddelsår, som lige skal have lidt tid til at hele.

Så jeg venter med at cykle, til jeg er tilbage i min egen lejlighed. På min egen cykel passer kørestillingen bedre til mig, så der vil det næppe være noget problem.

Men hold kæft, hvor jeg glæder mig til at komme i gang med styrketræningen igen, selv om det ikke har været nogen vildt lang pause. Så skal jeg hurtigt finde formen igen. Det har jeg jo præsteret før.

Men alt i alt har det være ok med en lille pause, til at komme den akkumulerede træthed til livs. Og uanset, om det bare er placebo eller ej, så vil jeg nyde følelsen af, at musklerne responderer vildt godt, når jeg igen skal til at pumpe jern.

Bøger, som jeg har læst i ferien:

`Skrig under vand´: Udmærket krimi. Ikke nyskabende, men velskrevet og elementært spændende.

`Blod vil have blod´: Krimi om retsantropologen Linnea, der er ekspert i at undersøge skeletter. Bogen trækker på virkelige sager, som f.eks. balladen omkring de irakiske tolke, og den illegale handel med oldtidsfund fra Irak. En nogenlunde god bog, der dog rummer for meget ligegyldigt fyldstof. At bogens hovedperson minder mig om en pige, der tidligere var meget aktiv på MOL, er vist bare en tilfældighed (og det er bestemt ikke ment som noget negativt overfor den pågældende, snarere tvært imod).

Har også fået læst et par andre, som jeg måske vil fremhæve ved en anden lejlighed.

Nu står `Forbrydelse og Straf´ af Dostojevskil, for tur.

Link to comment
Share on other sites

I morgen er jeg tilbage på mit kære Trøjborg.

Det er muligt, at jeg når et styrke-pas allerede i morgen. Fredag er jeg tilbage på jobbet. Egentlig har jeg ferie til mandag, men jeg bliver tosset af at vide, at arbejdet ligger og venter på mig. Så må de andre tænke, hvad de vil. Jeg kræver hverken penge eller afspadsering for den ekstra tid, så det bliver min egen sag. Og efter alt at dømme opdager de slet ikke noget.

Nå, det var lige lidt raseri, der skulle lukkes ud. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så er dødvandet brudt, hvad styrketræningen angår!

Jeg kørte det ikke max tungt, men energien var ok.

Rows og rope hammer curls var gode. Pecdeck var overraskende godt.

Wristroller sprang jeg over, da jeg ikke havde fået kalk med.

Mavemusklerne fik en (sikkert tiltrængt) omgang.

Nu bliver det spændende, hvoir slemme DOMS, jeg får i morgen.

I morgen er jeg forhåbentlig også tilbage på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Nej, nu kan det satan lyneme være mere end NOK! :devil:

Oksen siger NO, MA´AM!

Nu vil jeg ikke mere udnyttes. Jeg har elsket den broad, og jeg har reddet hende, både fra økonomisk uføre og fra nogle meget lidt sympatiske prol-typer. Og hvis det igen gjaldt hendes liv, så ville jeg gøre, hvad jeg kunne. Jeg støttede hende, da hendes søn døde, jeg støttede hende, da hun mistede sin mor, jeg støttede hende, når hun var bange for sin psykopatiske eks og hans rocker-lignende venner, og jeg har hjulpet hende adskillige andre gange. Men denne gang må jeg sætte min militærstøvle-klædte fod ned, sådan, at det kan høres!

Hun ringer og vil låne 1000 kr. Jeg frygter, at det drejer sig om noget vigtigt til hende selv eller til hesten (i så fald var jeg måske til at forhandle med), men det er sateme bare et kradse-miljø til sin kat, hun vil have. Jeg forstår godt, at hun holder af dyr, men har man ikke råd til en sådan luksus-ting som ovennævnte, så lader man være med at købe den! Og katten dør jo ikke af at måtte klare sig, som den hidtil har gjort.

Gudhjælpemig, om hun så ikke siger, at så må hun bare lade være med at købe sin hjerte-medicin, så der kan blive råd til kradse-miljø til katten! Til det kan jeg kun sige, at hvis hun sætter en ikke livsnødvendig luksus-ting til katten højere end sit eget helbred, så er det edderhakkeme for dumt! Hvis man ustandselig skal låne sig gennem livet, så går det som i Luksusfælden.

Og der var det så, at røret blev smidt på.

Men nu er min grænse nået. Hun skal ikke true, hverken med at skade sig selv, eller med at skaffe pengene på gaden, bare for at blackmaile mig. Jeg har været en poor, lonesome cowboy det meste af mit liv, og det kan jeg tåle at blive igen!

:devil::devil::devil::mad:

Det her må, for mit vedkommende, klares med en cykel-etape, og dernæst en solid scotch.

I´VE HAD IT UP TO MY NOSE!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Trods en smule DOMS i stængerne fik jeg cyklet 18 km i dag.

Godt, at jeg har kondicyklen at afreagerer på, når det hele bliver for meget. Det har gavnet mig mange gange.

Nå, men ud over alt det woman trouble har det været en ok dag. Jeg fik lavet et godt stykke arbejde, og på statsbib hentede jeg to bøger:Dostojevskijs Forbrydelse og Straf og Ellen Stampes Mysteriet om Pernille. Sidstnævnte handler om Pernille-sagen, hvor en teenage-pige blev fundet hængt, og sagen blev henlagt som selvmord. En del mener, at det var mord, og et lagen med mulige DNA-spor er fejlagtigt blevet sendt til forbrænding. Nogen tror sågar, at der skal findes en drabsmand i politiets rækker. Det tror jeg dog ikke.

Ja, kriminalsager har altid haft min interesse.

Link to comment
Share on other sites

På tide med en update:

Lørdag: 15 km cyklads.

Søndag: 20 km cyklads.

I går:

Ganske udmærket styrketræning, dog uden indpiskeren.

Rows var ganske habile, men det kneb lidt med at få gang i DB skulderpres.

Pecdeck gik fint. Tror godt, jeg tør forsøge de 65 kg næste gang.

Derefter skal jeg også til at have gang i wristrolleren igen.

En lille optur: Der er snart FESTIVAL!

Inden længe vil hele Nordeuropas redneck-miljø genlyde af instrumenter, der bliver stemt, tasker, der bliver pakket, våben, der bliver klargjort, Stetson-hatte, der bliver børstet af, TDI-motorer, der bliver startet op og whisky-flasker, der bliver åbnet.

Og jeg skal med til den officielle åbning i år. Det har jeg ikke haft tid til de sidste mange gange.

I can hardly wait!

Nu må vi se, om det bliver til en cykel-etape i dag. Skal først lige købe ind, og så skal jeg hjem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share