Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg måtte kæmpe hårdt med mig selv, men jeg fik cyklet 15 km i går.

27,6 km/t i snit. Jeg kunne have ønsket mig en længere etape, men det var energien bare ikke til.

I nat sov jeg ikke alt for godt. Er jo slem til at spekulere for meget. If it ain´t women, then it´s money! I nat var det sidstnævnte. Men det ordner sig. Jeg kan berolige folk med, at jeg ikke er ved at ryge på røven. Har bare lige nogle ufarlige investeringer, som jeg skal have ordnet.

I dag forventer jeg at få styrketrænet en del.

Link to comment
Share on other sites

Skal ærligt tilstå, at jeg ikke er på toppen i dag.

Føler mig totalt kvæstet, hovedsageligt fysisk, men det kan jo ikke undgå at smitte af på det mentale. Har vist ligget forkert i nat, og det giver så mange dumme spændinger.

Jeg skal naturligvis nok snart komme ovenpå igen. Det er bare træls, imens det står på. Bedre bliver det ikke af, at jeg skal knokle op og ned ad trapper på arbejdet, fordi den skide rådne lortevator er i stykker for vistnok fjerde gang på halvandet år. Jeg kunne påberåbe mig force majeure, og blive hjemme. Men det er jo ikke min stil. Sålænge, det er muligt for mig at komme på job, så skal jeg på job.

Nå, det var lige lidt frustrationer, der skulle have afløb.

Træningen i går var ellers udmærket, selv om den måske blev lidt længere, end den burde have været. I pecdeck er jeg igen oppe på 65 kg, og wristrolls ligger stabilt på 35 kg.

Benene kørte jeg lidt let (hvilket vil sige, at jeg ikke var over 85 kg i leg extensions), da jeg allerede i går kunne mærke, at den snigende overtræthed var på vej.

I dag er en hviledag decideret påtvunget. I ved, at jeg kun nødigt holder hviledage. Men det bliver et safety issue, hvis jeg ikke får lidt ro på. Ingen skal tro, at jeg hverken er selvmordstruet eller andet virkeligt slemt. Men det her må tages i opløbet.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Måtte desværre konstatere, at jeg havde hold i nakken.

Derfor: Fys-behandling, samt et par dages træningsfri. Det huede mig ikke, men det var nødvendigt. I skrivende stund er det bedre, men ikke helt kureret.

Jeg prøver et forsigtigt styrke-pas i dag. Så tager jeg endnu en fys-behandling i næste uge. I weekenden forventer jeg at kunne cykle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er igen i gang med træningen.

Dog har jeg stadig nogen stivhed i nakke og skuldre. Skal til fys igen torsdag. Skal nok komme over det. Det kræver bare, at der bliver arbejdet med det.

Cyklede 18 km i går, uden nævneværdige problemer. I fredags havde jeg et styrke-pas. Det får jeg også i dag.

Sådanne spændinger i nakke og skuldre er jo kun alt for velkendte for mig. Derfor ved jeg også, at når bare det bliver behandlet, så skal det nok blive bedre igen. Det er bare træls, imens det står på.

Folk behøver dog ikke være nervøse for mig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er de her handsker fede eller WAT?

http://securityshop.dk/products_/309/handsker/bladerunner_rhino

Kostede de det halve, så var jeg ikke i tvivl.

Og inden folk nu råber op om, hvad jeg skal bruge dem til: Jeg ville bruge dem til at beskytte mine næver, ved elscooter-kørsel og flaske-indsamling.

Jeg har i forvejen mange ar på mine hænder. Vil nødigt have flere. Og det kan være svært nok at få folk til at tro på, at selvsamme ar ikke stammer fra slåsseri.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Her kan man se et eksempel på, hvad en god sportsmand IKKE gør:

Noget sådant er naturligvis hul i hovedet, og bør udløse en omgang karantæne, der virkelig kan mærkes. Et par års udelukkelse fra konkurrence ville imo ikke være for meget. Hvis det så betyder enden på hans karriere, så kan han kun takke sig selv for det! At smide med medaljen er udtryk for disrespect for sporten, men når han ligefrem begynder at vandalisere udstyret på scenen, så knækker filmen da totalt!

Der er vel ingen, der decideret bryder sig om at have taberens rolle (omend jeg også ville mene, at det var ok at blive nummer 2), men kan man ikke tabe med nogenlunde god stil, så lader man være med at stille op. EOFD!

Nå, men i går blev der trænet pænt igennem. Især pecs og mavemuskler fik en god omgang, og desuden er Verner ved at lære mig at lave DB curls på den rigtige måde. Jeg gør det ikke for at ødelægge dig, men for at du skal blive én af centrets stærkeste!, lød dagens visdomsord fra SL-guruen.

Det med centrets stærkeste skal nu nok tages med adskillige gran salt. At være blandt top 20 i et center som Ny Helse er vel de færreste forundt. Men jeg respekterer Verners dedikation, og at han ville alle os yngre bros det bedste.

Det er meget tænkeligt, at jeg lige skal lægge nogle DB curls ind, med henblik på at ramme `toppen´ af bisps lidt bedre, end det er muligt ved rope hammer curls. Det vil jeg prøve fremover.

I dag håber jeg på en pæn cykel-etape.

Bossen har lagkage med i dag. Må se, om jeg magter at stå imod.

Link to comment
Share on other sites

SPIS NU DET KAGE OKSEN! :mad:

Naturligvis kom den til at stå på skyr med bananskiver i stedet for kage. jeg kan naturligvis ikke sige, at jeg aldrig spiser usundt. Men guderne skal vide, at jeg kæmper hårdt for at undgå de værste fælder.

Gårsdagens cyklads endte på 22 km. 27,0 km/t i snit.

Ganske ok.

Efter dagens træning skal jeg have kylling. Og der skal gerne blive så meget til overs, at jeg kan få lavet en ekstremt solid madpakke i morgen. Får en ret lang dag, da jeg skal til fys så sent som kl. 17.10.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Når man laver 2 kilo ad gangen, så skal der nok blive lidt til overs, du :tongue:

Meget apropos:

8 stykker? Det havde jeg jo spist, inden klokken var 10! :laugh: :laugh:

Nu bulker jeg ikke decideret, men jeg har en god appetit, når jeg altså husker at spise. Hvis jeg enten har meget travlt, eller er i skidt humør, så kan jeg til tider glemme at spise. Folk, der (modsat undertegnede) har fysisk betonet arbejde, kan seriøst godt klare 12-14 halve til frokost. Det har jeg før set.

Link to comment
Share on other sites

Nu bulker jeg ikke decideret, men jeg har en god appetit, når jeg altså husker at spise. Hvis jeg enten har meget travlt, eller er i skidt humør, så kan jeg til tider glemme at spise. Folk, der (modsat undertegnede) har fysisk betonet arbejde, kan seriøst godt klare 12-14 halve til frokost. Det har jeg før set.

Nu behøves du jo ikke bulke for at lave meget mad ad gangen - min pointe var blot, at hvis du gerne vil have noget til madpakken/eller fryseren, så bare lav rigeligt af det. Du bruger jo ikke mere tid på at lave mere, men får samtidig forberedt frokosten til dagen efter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare nøjes med at skrive, at dagens træning gik godt, og at især gunz blev ramt godt og grundigt.

I morgen får jeg ikke træet, da jeg skal til fys, og forhåbentlig have lavet min nakke helt i orden igen. Det går meget bedre, men sådan noget tager jo tid.

Nå, men så må jeg bare lege lidt med COC´er i morgen.

Forventer at styrketræne på fredag, og så cykle for vildt igennem i weekenden.

Jeg tørner ind, for jeg er dødtræt.

Link to comment
Share on other sites

Det var godt at få nogle DB curls ind over i går. Maybe, I can use that in another træningspas?

Jeg er tilbage i jernhulen allerede i morgen. I dag er jeg nødt til at hellige mig fys-behandlingen.

Jeg har lige fået den dumme besked, at min kontor-flytning bliver udsat til uge 45. Generelt har jeg stor respekt for håndværkere (min far er en ganske dygtig én af slagsen), men forsinkelser er altid trælse, ikke mindst fordi jeg så skal tilbringe 3 uger som Palle alene i verden på mit `gamle´ kontor, uden kolleger, og måske kun med et par tilfældige studerende at servicere.

Men bliver jeg hjemme, selv om min boss siger, at jeg gerne må? Gu´ gør Oksen da røv og nøgler!

Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Hvad kan jeg sige, andet end at kvinder stadig frister mænd, som de har gjort det siden tidernes morgen!?

:laugh: :laugh:

Hvis det ikke er druk og udskejelser, så er det kage! :tongue:

Spøg til side! Jeg fik ellers lige travlt i går: Jeg var ikke mere end lige kommet hjem, da fys-klinikkens sekretær ringede og spurgte, om min tid (17.10) kunne ændres til kl. 15, idet de havde fået nogle afbud?

Ja, det kunne godt liiiige lade sig gøre. I en fart kylede jeg en banan og 3/4 liter cacaomælk i skuffen, og så afsted som et smurt lyn!

Efter behandlingen skulle jeg et smut over i sparekassen, der ligger i umiddelbar nærhed af træningscentret. Jeg behøver næppe fortælle, hvad jeg så gjorde! Men jeg fortæller det alligevel: Naturligvis snuppede jeg et styrkepas!

Pecdeck kørte godt. Leg extensions ligeså, selv om der var så stor efterspørgsel efter lige netop den maskine, at jeg ikke fik trænet så meget leg extensions, som jeg kunne have håbet.

Rows kneb det en anelse med, men det skyldes sikkert, at lige netop de muskler lige havde været under behandling hos fysioterapeuten.

Bisps fik en god omgang, først med rope hammer curls @60 kg, og så nogle alm. db curls med en 10-kilos.

Desuden maveøvelser, db skulderpres, leg curls og triceps.

Derefter købte jeg et par gode stykker oksekød. Det var tiltrængt, og smagte glimrende. :4mewantfood:

Her til morgen var jeg noget øm. Det er der vist ikke noget at sige til.

Nu skal det snart gøre godt at få weekend, så man kan få ro til at cykle noget!

Jeg vender nok tilbage med et længere indlæg i aften, da der er en bog, jeg gerne vil fortælle mine log-læsere lidt om. :smile:

Y´all have yourselves a real nice day. And that´s an order!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Der bliver cyklet lige for tiden!

Således er det blevet til 22 km i dag, og 21 km i går.

Det er sådan set ganske udmærket.

Jeg vil tro, at det også ender med cykling i morgen. Der er nogle ting, jeg skal have ordnet herhjemme, så jeg må nok afstå fra at drøne for meget rundt.

En del flasker har jeg dog fået indsamlet. Det gode efterårsvejr gør jo de unge mennesker tørstige, og giver dem lyst til at nyde deres humle udendørs. Flaskerne kommer nok til at betale for nogle æg. Det har jeg ikke fået i et stykke tid. Og prots skal der jo til.

Nu skal jeg lige have en lille én, og så til køjs. Mht. søvn har jeg et lidt sært mønster: Enten er søvnen dødlignende, fordi træning, arbejde eller andet har udmattet mig, eller også ligger jeg søvnløs og spekulerer. Det sidstnævnte ville være rart at kunne undgå.

Her er Mandy Strobels sæt fra årets SCC festival:

http://www.youtube.com/watch?v=dqJ7yGlVZV8&feature=player_detailpage

Han var cool, trods det noget feminint klingende navn.

Link to comment
Share on other sites

Det endte med et styrke-pas i går.

Skulle alligevel ned i Tøfex, som ligger nær jernhulen. Så det ville næsten være dumt, ikke at slå to fluer med et smæk, når man nu havde chancen.

Der blev kørt nogle gode DB skulderpres, samt DB curls.

Leg extensions var ligeledes gode.

Ellers ikke så meget at berette om det.

Vel hjemme igen fik jeg vasket gulve over det hele, så nu går der et stykke tid, før det igen bliver nødvendigt.

Aftensmaden var, som så ofte før, rødspætter. Inden sengetid var jeg nærmest nødt til at slutte af med et glas rom, fordi jeg var kommet til at læse en ekstremt klam bog. Det kan interesserede læse mere om i boganmelder-tråden, under OT.

Link to comment
Share on other sites

I går:

22 km på cyklen. 27,0 km/t i snit.

Det var ganske acceptabelt. Til aften stod den på pasta, rå gulerødder og gode skinkeschnitzler. Jeg fik forleden et helt kilo af sidstnævnte for en halv hund i Tøfex. Det er jo ganske prot-holdigt, og fattigt på fedt.

I dag skal der igen pumpes jern!

Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg til at gå lidt amok i hjemmelavet pizza (Statsbibs kantine ftw!), cacaomælk og protbars!

Træne gjorde jeg bestemt også. I starten kneb det lidt med energien, men det var, som om det hjalp, da jeg kom rigtigt i gang.

Rope hammer curls var ganske solide, og jeg kørte to af de tungeste sæt (@65 kg). Tør jeg snart vove de 70? ved det ikke rigtigt.

Benene kørte jeg lidt let, idet jeg gerne vil være sikker på, at jeg magter at cykle i dag. Derfor holdt jeg leg extensions på max. 80.

DB skulderpres (@14 kg) og DB curls (@10 kg) var der også en del af, foruden naturligvis maveøvelser og triceps pushdowns.

Ville gerne have afsluttet dagen med at se Station 2, politirapporten (det er tit sjovt at se banditter få noget velfortjent pwnage), men da klokken rundede 22.30, gik jeg simpelthen ud, som om jeg var blevet ramt af en Mikkel Kessler-knockout.

I dag skal jeg lige have afleveret en masse flasker i Rema1000. Vil have gjort rent bord, så jeg måske kan få samlet nogle flere inden længe. De fylder jo en del at have stående.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Bevar mig, hvor er mine pecs egentlig ømme i dag!

Synes ellers ikke, jeg kørte pecdeck og brystpres særlig tungt i går. Men der var vistnok lidt flere sæt, end der andre gange har været.

Men nu vil jeg snart hjem og hente en sækfuld flasker, så jeg kan få tømt Rema1000.

Så vil det vise sig, om jeg kan cykle i aften. Det kan jeg nok. Men det bliver næppe ret meget over 15 km.

Link to comment
Share on other sites

Forleden lovede jeg at fortælle lidt om en bestemt bog. Dette kunne jeg gøre i boganmelder-tråden, men da det sikkert bliver et længere indlæg, så holder jeg det i min egen log.

Som jeg altid siger: Læs med, hvis I gider, og ellers hop andre steder hen.

`Martas Hjerte´ af Susanne Staun er udformet som en lang politianmeldelse, hvor en storebror melder sin lillesøster for en række drab. Men bogen er ikke en krimi. Den handler om medlidenhedsdrab.

Historien er jo fuld af eksempler på folk, der helt eller delvist har manglet empati. De værste tilfælde er f.eks. voldsforbrydere/mordere, der slet ikke er i stand til at se, at det, de har gjort, ikke er fuldstændig i orden. Mangel på empati er derfor et velkendt tema i psykiatrien.

Men hvad nu, hvis der findes folk med `omvendte´ empati-forstyrrelser, altså et overskud af empati?

Sådan en person er bogens hovedperson Marta. Lige fra barnsben lider hun kraftigt med dem, der bliver begået uret imod. Hver aften skal hun bruge et par timer på at græde over, at nu bliver den og den pige holdt udenfor i skolen, eller at nu har klassens tykke dreng fået tæsk igen. Det tærer hårdt på moderen, der hele tiden må agere sjælesørger.

Martas karriere som dræber starter, da familiens bil påkører en ugle. Da Marta ikke vil vente på Falck, finder hun en sten, som hun lader falde på uglen.

Da hun senere ser en såret ko, der er ved at gå til bunds i et mosehul, skærer hun halsen over på den, da bonden `ikke har tid´ til at hjælpe dyret.

Ved et senere trafik-uheld kvæler hun en hårdt såret dreng, for at han ikke skal ende som en grøntsag.

Marta sendes til psykiater, men hun siger, at hun har det godt med at være, som hun er. Og ingen psykiater kan hjælpe en patient, der aktivt modarbejder ham.

Som ridepige oplever Marta heste-mishandling, og sammen med den meget aktivistisk anlagte Michelle er hun med til at dræbe en ældre hestehandler, der vanrøgter sine dyr. Det er dog Michelle, der udfører dette drab. Hestehandleren får en gang peberspray, bliver skudt med boltpistol, og får skåret halsen over.

Derefter tager tingene fart: Svagelige ældre, psykisk syge, drukkenbolte og andre, der lider slemt, bliver hjulpet ud af denne verden. Da Marta erklærer, at hun vil være læge, får storebroderen hende til at love, at hun ikke vil bruge sine medicinske kompetencer til at dræbe folk. Drabene udføres derfor fortsat med kniv, ved stump vold eller med giftige planter.

Til sidst bliver det for meget fra storebroderen, og han skriver den lange politianmeldelse, som bogen består af.

Når denne bog gjorde så stort et indtryk på mig, hænger det måske sammen med, at vi for godt og vel et års tid siden måtte beslutte, at min meget afkræftede bedstemor ikke skulle have sondemad eller anden udsigstløs livsforlængende behandling. Dette var `passiv dødshjælp´, hvilket selvsagt ikke er så kontroversielt som aktiv dødshjælp. Men det var mere end svært nok alligevel. Jeg var bestemt ikke ene-ansvarlig, men kan omvendt heller ikke fralægge mig min del af ansvaret. Bevidstheden om, at vi reelt afkortede hendes liv var bestemt ikke rar. Hendes egen læge var på vor side (hvilket mine forældre har papir på), men fra sygehusvæsnets side oplevede vi et stærkt pres for, at der skulle iværksættes kunstig ernæring.

En person, som jeg korresponderede med over nettet, gik så vidt som at kalde mig for en morder. Den pågældende har jeg selvsagt afbrudt enhver forbindelse med. At kalde folk for mordere er temmelig groft, og kan i værste fald straffes efter injurie-lovgivningen. Noget sådant gider jeg dog ikke bruge ressourcer på.

Men ovennævnte bog er både basalt spændende og frem for alt yderst tankevækkende.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hele to gange i dag nåede jeg at blive plaskende våd!

Det er lidt hårde betingelser at køre på minicrosser, når det regner SÅ kraftigt, som tilfældet var i dag.

Men man er vel viking, så jeg knoklede ned til Ny Helse, og fik taget et nogenlunde pænt styrke-pas.

Der var lidt crowded, men især rope hammer curls spillede ganske godt. De 65 kg klarer jeg så godt som hver gang. Ligeledes godt pump i lårmusklerne.

Ellers ikke så meget at fortælle. Jeg har fået min Bebook Club i dag, og den er overraskende behagelig at læse på. Fin detalje, at man selv kan justere størrelsen på skrifttyperne.

Naturligvis kommer jeg til at læse alm. bøger mange år endnu. Men Jeg skal nok blive glad for Bebook´en. Foreløbig har jeg kun prøvet med en gratis e-bog, rent forsøgsvist. Når der kommer `rigtige´ bøger ind på den, så bliver det noget ganske andet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share