Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det var, ganske som den udmærkede MarianneBB forudsagde, et ferie-tillæg, jeg havde fået. Det var nu heller ikke realistisk, at jeg pludselig skulle stige over 2k, sådan permanent, og uden at have fået oplyst nogen grund.

Men pengene er jo gode nok. Og så fik vi da slået fast, at der ikke var sket nogen fejl. Så kan pengene da bruges til at betale et par nye briller, som jeg trænger hårdt til, idet de gamle er meget slidte.

Mht. Ny Helse & Motion, så giver jeg lige omkring 240 pr. md., for helt fri træning. Så det er bestemt ikke dyrere end så meget andet.

Der kan godt være en smule crowded omkring fyraften, men ikke sådan, at man ikke kan træne ordentligt.

I går tvang jeg 16 km cykling igennem. Energien er ikke helt i top. Kan ikke rigtig blive klog på, om jeg evt,. har en lille virus i kroppen. Der er vist en del ting i omløb for tiden.

Jeg vover et forsigtigt styrke-pas i dag, og så tager jeg en hvile-dag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke har andet at berette, kan I lige få en historie.

Og for god ordens skyld: Denne her er, i modsætning til flertallet af mine MOL-historier, absolut FIKTIV!

I den hårde krigs-vinter 1942 havde en ung mand fået sin første hyre på et skib, der skulle til England. I England kunne man få alle de ting, der enten var rationerede eller helt umulige at skaffe her i landet, så hele sømandens familie kom på besøg, og afgav bestillinger på tobaksvarer, sprut, kaffe, sukker, eller hvad de nu stod og manglede.

Til sidst var det kun sømandens moster, der manglede at afgive bestilling.

Hvad kunne du tænke dig at få fra England, moster?, spurgte sømanden.

Åh, jeg vil såmænd bare gerne have et glas stærk sennep. Det har jeg savnet under hele krigen!, svarede den gamle dame, ganske beskedent.

Sømanden drog af sted, og snart gik han på landlov i Grimsby. Efter at have taget den store tur i nattelivet, kom han i tanke om, at han hellere måtte se at få købt de bestilte varer, før han løb tør for likvide midler. Så han styrtede rundt og købte sprut, cigarer, kaffe og meget andet. Til sidst fandt han også en butik, hvor han håbede at kunne få en krukke sennep til mosteren.

Sømanden: Jeg vil gerne bede om en krukke stærk sennep!

Købmanden forstod naturligvis ikke dansk.

Sømanden: Ja, altså, det der brune noget. Stærkt. Got it?

Købmanden fattede minus.

Sømanden prøvede på alle måder at gøre sig forståelig, men uden resultat. Til sidst blev det for meget, og han råbte, stærkt ophidset:

Det er sateme da for dårligt, at man ikke engang kan få noget sennep til sin gamle moster!

Ved ordet `moster´ lyste købmanden op i et stort smil.

Oh, you mean MUSTARD! There you go, sir. Have a nice day!

:laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nødt til at holde et par dages træningspause, imens kroppen bekæmper den virus, jeg desværre har reddet mig.

Måtte konstatere, at jeg havde en smule feber i går, så det gik ikke an at træne.

Men i det mindste har jeg det ikke værre i dag, så jeg skal nok snart komme ovenpå igen.

Ja, LIdls kakao er da godt nok utroligt god. Nogen vil måske synes, at den er lidt for massiv i konsistensen. Men så kan man jo spæde den op med lidt mælk.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nå, men i går fik jeg da i det mindste banket styrketræningen i gang igen.

Det blev til nogle gode DB curls og skulderpres (begge @14 kg). Må snart forsøge at curle 16, i det mindste med højre arm.

Leg extensions op til og med 80 kg.

Pecdeck @65 kg.

Rows @75 kg. Havde jeg været helt frisk, kunne jeg godt have taget 80.

Desuden triceps pushdowns og mange maveøvelser.

Det var rart at komme i gang igen.

I dag forsøger jeg med en beskeden cykel-etape.

Så må tiden vise, hvad jeg ellers skal lave i pinsen. Lidt prol-aktiviteter bliver der jo nok tid til.

God pinse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik et ganske fint styrke-pas i går.

Gode DB øvelser. Jeg prøvede liiige at curle lidt med en 16-kilos, men den er sgu tung, må jeg tilstå. Men jeg skal nok få PWNED den, en skønne dag!

Pecdeck op til 67,5 kg.

Leg extensions op til de sædvanlige 80.

Rows op til 80

Maveøvelser fik jeg også lavet mange af.

Med cyklingen er det mere på det jævne.

Den forkølelse har sat sit præg, både på min energi og på mine luftveje. Men med lidt astma-medicin, så går det.

Jeg fik da cyklet 15 km i forgårs, så helt off er jeg da ikke. Jeg skal nok komme igen. Stol på det!

Link to comment
Share on other sites

Nææ, jeg har vænnet mig til at være uden interwebz hjemme.

Min hjemme-PC gik ned for flere mdr. siden, og jeg lever faktisk ganske udmærket uden den. I øvrigt trængte jeg også til at komme til at bruge min fritid på andet end MOL og lignende.

Nå, men i går cyklede jeg 16 km. Så det går da fremad.

Snittet var 33,1 km/t, hvilket også var udmærket.

Jeg fik ikke spist ret meget i går, bl.a. fordi mit humør var lidt svingende. Det sker jo af og til. Det med, at jeg er slem til at være for hård ved mig selv, er jo ikke noget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men loggen skal vel holdes i gang!

Fredag blev det til 20 km cykling, med 33,2 km/t i snit. Det var en lidt varm omgang, men det gik da nogenlunde.

Lørdag formiddag var jeg i sving i et næsten tomt Ny Helse & Motion.

For en gangs skyld var der plads til at få lavet nogle gode DB-øvelser Jeg prøvede lige at curle med en 16-kilos, men den var nu liiige tung nok endnu. Med 14-kilos går det uden probs, selv om jeg ikke kan lide de nye technogym DBs, med drejeligt håndtag. Næ, kunst og kamp kræver stadig stål, som skrevet står.

Ellers var styrke-passet omtrent, som sådanne plejer at være.

I går var jeg tidligt i gang med at cykle. Det gjaldt om at få det klaret, inden det blev for hedt.

Jeg endte på 21 km, med 33,1 i snit. Ganske OK. Rart, at jeg er kommet mig efter forkølelsen. Heldigvis har mit helbred været virkelig stærkt de sidste mange år.

Ellers er weekenden gået med rengøring og læsning. Lidt flasker har jeg også fået indsamlet, selv om det naturligvis kan mærkes, at fredagsbar-sæsonen er slut.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg cyklet 15 km, selv om den meget høje luft-fugtighed førte til, at det ikke just var nogen fornøjelse.

Snittet var 32,9 km/, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg nåede også lige at sidde en times tid nede i haven, før tordenvejret kom rullende.

I forgårs:

Styrke-pas, med mange gode DB-øvelser, leg extensions, rows, og hvad jeg nu ellers plejer at lave.

I dag bliver det vist kun til gripper-træning, for jeg har akut brug for at få vasket en masse tøj. Mine cykelbukser lugter seriøst gustent!

I morgen skal jeg til møde nede på IMV, og så afspadserer jeg bagefter, så jeg kan få trænet, og derefter tager jeg en omgang fys-behandling på hjemvejen. Hele fire fluer med et smæk (møde, træning, fys og at jeg får nedbragt min kæmpe overarbejds-pukkel en smule, selv om det er alt for lidt).

Link to comment
Share on other sites

1: Ja. De var gode.

2: Bruger dem som regel til 2 etaper. Der skal ikke mange urenheder til, før det kan give et slidsår. Been there, tried that!

3: Informations- og medievidenskab. De har gode mødelokaler, man får god forplejning, og jernhulen ligger lige ved siden af.

4: Flere hundrede timer. Jeg er alt for døøøøgtig! :laugh: :laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da klaret det hele.

Først møde, og så over i Ny Helse, hvor jeg fik trænet godt igennem. Især med curls går det godt. Det hjælper tydeligvis på mine gunz.

DB skulderpress @14 kg (i hver hånd).

Pecdeck op til og med 67,5 kg.

Leg extensions op til og med 85.

Rows op til og med 80.

Desuden en masse maveøvelser, og nogle få minutter på siddecyklen.

Derefter nåede jeg lige at hilse på cookie-sq, inden jeg drønede over til fy-klinikken, hvor jeg blev banket godt og grundigt ugennem.

Nu er jeg så lige tilbage på kontoret og ordne nogle småting, inden jeg skal hjem i haven og kokse lidt ud. Det er og bliver mig en gåde, at vi er så få, der bruger den have.Når jeg sidder i læ bag hækken, læser en bog, og måske nyder en cola (i hverdagene) eller en bajer (i weekenden), så føler jeg næsten, at det hele kunne være mit eget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share