Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I fredags kørte jeg lige fra kontoret til træningscentret, hvor jeg fik pumpet noget jern, inden jeg returnerede til kontoret, gjorde de sidste ting færdig, og sluttede af i fredagsbaren.

Om aftenen var jeg ude på årets første rigtige flaskesamler-tur. Det gav egentlig ganske godt.

Lørdag: 17 km cykling. Snittet var vistnok lidt under 36 km/t.

Søndag: Endnu et styrke-pas.

I dag cykler jeg igen, og i morgen er jeg klar til at lægge Fleggaards prol-imperium ned. Er du gal, jeg skal have meget sprut med hjem! For første gang i flere år er mit lager tæt på at være tømt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag cyklede jeg 16 km.

Tirsdag var jeg meget tidligt oppe, for at være klar til turen.

Det viste sig dog, at mine forældre var lidt forsinkede, da de havde måttet holde i kø ved et ulykkessted.

Efter, at rundstykker og kaffe var indtaget, gik turen af sted ad motorvejen. Og jeg må sige, at den nye Avensis er noget mere komfortabel end den ret sports-prægede Mitsu. Avensis´en fulgte da også glimrende med ved pænt høje hastigheder (ingen grund til at nævne tal her).

Vel fremme i Süderlügum gik det løs hos Fleggaard, Calle, Købsmandsgården, Nielsen Discount, og hvad alle prol-butikkerne nu hedder.

Jeg købte følgende:

2 litersflasker Grant´s Whisky.

1 flaske 10-års Glengoyne.

1 Flaske Glenmorangie 12 års (lagret på portvinsfade)

2 flasker Hansen-rom.

Coke light (de var billigere end Pepsi)

Harboe-pilsnere (naturligvis).

Diverse slik.

1200 gram marcipan (til en kollega).

En currywurst mit Pommes blev der også tid til, inden vi igen stak snuden nordpå.

På hjemturen så vi adskillige stykker råvildt.

Nu vil jeg snart ned og træne!

Link to comment
Share on other sites

Kære log-læsere.

Jeg skriver lige et kort indlæg, da jeg ikke har så meget tid.

I december blev der varslet masse-fyringer på AU, og lige siden har de fleste været meget nervøse. Jeg har ikke villet skrive meget om det på MOL, for dels vidste jeg ikke meget, og dels måtte jeg tænke på min tavshedspligt. Skal ærligt tilstå, at jeg var meget bange. Et nyt job er jo ikke let at finde, og især ikke for en fysisk handicappet.

Men dels har der været nogle rimeligt fordelagtige fratrædelses-ordninger, som mange seniorer har valgt at benytte sig af, og dels har alle, fra institutledelsen til studentermedhjælpere, været engageret i at finde besparelser. Derfor kunne institutlederen i aftes melde ud, at der IKKE bliver tale om ufrivillige fratrædelser på vort institut i denne omgang!

Der er stadig små 200 medarbejdere andre steder på uni, som bliver ramt af hammeren engang i næste uge. Det er meget, meget trist for dem. Derfor bruger vi også kun e-mail i næste uge, hvis vi skal have kontakt til fyrings-truede medarbejdere. Vi ved jo godt, at de rammer loftet, hver gang, telefonen ringer.

Men lige her og nu er lettelsen stor. Det vil kræve et par fredags-øl!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg relativt tidligt i gang med at cykel, og det resulterede i, at jeg kunne klare 20 km, med et ganske pænt snit på 36,2 km/t.

Det var en sveddryppende tur, men jeg var dejligt flyvende bagefter.

Lørdag var jeg nede i træningscentret ved 11-tiden, så der var god plads. herligt.

Flasker har jeg også fået indsamlet en del af i den forgangne weekend. Nogle er blevet afleveret, mens andre ligger på lager endnu.

I dag skal jeg have vasket mit cykeltøj, og så skal jeg, for en gangs skyld, have varm mad. Det får jeg for sjældent. Sådan er det, når man selv skal lave det.

I morgen skal der igen løftes jern.

Link to comment
Share on other sites

Hej Oksefar,

Jeg tænkte på dig, her til morgen da jeg hørte radio. Det glæder mig meget, at du kan beholde dit job, og jeg er sikker på, de har en rigtig god medarbejder i dig. Men jeg synes de sagde 400 i Radio247, heraf 50-60 forskere? Nu har jeg aldrig selv været i forbindelse med en fyringsrunde, men synes det lyder mærkligt, at I kun vil maile med folk. Jeg tænker, at man normalt ville få den besked via et møde med sin nærmeste leder, og ikke en telefonopringning?

Efter at læst om din grænsetur, får jeg lyst til selv at køre afsted. Det er bare SÅ hyggeligt! Men har du overvejet, hvorfor Coke Light var billigere end Pepsi :smile: Hvorfor købte du ikke mandler?

Link to comment
Share on other sites

#PP: De 400 er inklusive de frivillige fratrædelser.

Jeg sidder i institut-sekretariatet på Æstetik og Kommunikation. Og i den aktuelle situation er det et held, at jeg sidder i et sekretariat, der i forvejen er meget centraliseret.

Og ja, det ER faktisk sjovt at komme en tur ned over grænsen, selv om det ikke er det samme som i spritbådenes tid, hvor man mødte et festligt sammenrend af turister, lokale spasmagere, håndværkere på fyraftensdruk, gymnasie-elever, der varmede op til weekendens fester, og Flensburg havns løse piger, der var ude for at brænde dagens indtjening af.

Ak ja, det var tider.

Apropos gamle dage (og også apropos søfart), så påtænker vi, i min familie, at lave et kæmpe sømands-party, engang til efteråret, i anledning af, at min bedstefar kunne have fejret sin 100-års fødselsdag i år. Vi forventer at kunne holde det i min moster og onkels sommerhus i Thyborøn. Det bliver så med kød fra Webergrillen, og drikkevarer fra grænsen, og det er meningen, at alle deltagere skal bidrage, både økonomisk og med arbejdsindsats.

Det bliver hylende skægt, hvis tilstrækkelig mange ellers er med på spøgen. Og så fald vil den gamle gut sidde oppe i Valhalla og fryde sig!

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk er fantastisk udtryk, det her med, at man "varmer op" med alkohol, inden det for alvor går løs.

Thyborøn lyder rigtig hyggeligt, med Weber og drikkevarer fra grænsen. Hvor stort er sommerhuset, og hvor mange bliver inviteret? Jeg forestiller mig, at der vil blive spillet John Mogensen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder i institut-sekretariatet på Æstetik og Kommunikation. Og i den aktuelle situation er det et held, at jeg sidder i et sekretariat, der i forvejen er meget centraliseret.

Så det er dig der sidder og melder mig fra eksamen og undervisning i tide og utide? Shame on you...

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk er fantastisk udtryk, det her med, at man "varmer op" med alkohol, inden det for alvor går løs.

Thyborøn lyder rigtig hyggeligt, med Weber og drikkevarer fra grænsen. Hvor stort er sommerhuset, og hvor mange bliver inviteret? Jeg forestiller mig, at der vil blive spillet John Mogensen?

Sommerhuset er et alm. hus på ca. 120 kvm. Vi kan dog nok klare overnatning til en del mennesker, for mange af os har campingvogne, og der er plads nok at stille dem på.

Antallet af inviterede er vi endnu ikke sikre på. Det kommer an på, om det skal stoppe med mine fætre og kusiner (med partnere) eller om disses børn også skal med. Hvis det ikke bliver vildt mange, er det muligt, at vi holder det hos mine forældre i stedet for.

Et er dog sikkert: Jeg gider ikke, hvis det skal være på restaurant, som nogen har foreslået. Jeg foretrækker, at det bliver med egne drikkevarer, og at der bliver mulighed for at fortælle historier, synge sange osv. Det vil også være mest i min bedstefars ånd.

Og ja, det er da nok muligt, at vi kommer til at høre noget John Mogensen, men det meste bliver nok noget i stil med dette:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Men for nu at få lidt seriøsitet ind i loggen, så kan jeg fortælle, at lørdagen bød på et ganske fint styrke-pas.

Det var ellers meningen, at jeg ville have været ned og træne om fredagen, men det måtte jeg opgive, fordi der lige kom én med en haste-opgave, så jeg blev forsinket på kontoret. Og da opgaven var klaret, blev der lagt pres på mig, for at jeg skulle gå med til en reception. Så det gjorde jeg.

Men om lørdagen var jeg tidligt i centret, og fik brændt godt igennem.

I går skulle der så cykles, og det blev der: Hele 21 km. Snittet lå på 35,7 km/t.

I dag skal jeg til fys kl. 17, og satser på at kunne nå et styrke-pas inden.

Til aften steger jeg noget kyllingefilet. Der bliver nok et stykke til overs, og så jeg jeg også en rest bøffars i fryseren. Så kan de to ting tilsammen give et måltid i morgen. På den måde sparer jeg både på dagligvare-indkøbene og på kalorie-indtaget.

Link to comment
Share on other sites

I går morges var jeg meget tidligt oppe, pga. manglende evne til at sove. Jeg fik derfor klaret en opvask, og også læst nogle sider, før jeg skulle af sted.

Efter arbejdet gik turen videre til træningscentret, hvor jeg lige fik mig et hurtigt styrke-pas. Der var en del gode bros til stede, og det ærgrede mig lidt, at jeg ikke havde tid til at blive længere.

Kl. 17 var jeg så til fys. Og DAMN, hvor kunne jeg bare mærke, at det var tiltrængt! Er pænt øm i dag, ganske som forventet, så det bliver rart med en hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Skal man lave noget spændende i weekenden :-)

Man skal vistnok have vasket en hulens masse tøj.

Træne skal man selvfølgelig også. Og læse bøger. Og gøre rent. Og samle flasker. Og tømme nogle af sine egne flasker. Og..og...og....!

I går tog jeg 12 km på cyklen. Snittet hed 35,6 km/t.

Nu tror jeg nok, jeg vil køre ned og prøve det der, de kalder træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share