Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Her kommer lige et lille indlæg.

Jeg har endnu ikke fået trænet i dag, men der er lige en lille syret historie (you´re gonna love this one, Blackmoore): Nede på hjørnet af Paradisgade og Klostergade sad/lå en gammel, tatoveret fyr, som var stærkt overrislet. Ved siden af ham stod en halvtømt flaske King George whisky. Han spurgte alle, om de ikke liiige kunne køre ham hjem i hans sommerhus. Hvor bemeldte sommerhus lå, kunne han imidlertid ikke oplyse :laugh: .

Et par andre gutter kom til, og de prøvede at hjælpe ham med at holde styr på hans ting (han havde både en fed 3-mobil og flere store pengesedler liggende frit fremme på fortovet), så han i det mindste ikke blev rullet.

Skal vi ringe efter en taxa til ham?, spurgte en pige, som kom ud fra en butik. `Ingen taxamand vil have en så fuld person med, og han ved dårligt nok, hvor han skal hen´, svarede jeg. `Jamen, hvad gør man så?´ `Ring til :4police: , så holder vi ham hen med snak, til de kommer, hviskede jeg, så beruseren ikke hørte det.

Jeg blev derefter på stedet, og forsikrede manden om, at nu var der blevet ringet efter en taxa. Kort efter kom strissen. `Vågn op. Det er politiet!, buldrede den ene betjent. Så kom der sgu liv i beruseren: Han gav simpelthen betjentene en gevaldig sviner :4ranting: , og krævede, i kontante vendinger, at blive kørt til førnævnte sommerhus (som han stadig ikke kunne oplyse adressen på).

Da betjentene bad ham om at lade være med at blive ubehagelig, råbte han, at de kraftedeme ikke skulle spille op overfor ham, for så kunne han både det ene og det andet :4boxing: :bruce:, og i øvrigt var politiet de største røvhuller! Så havde ordensmagten fået nok: Klokken er nul-nul-duuut, osv. Kort efter var salatfadet på stedet, og beruseren blev fragtet til fuldebrummen.

Ja, det er simpelthen UTROLIGT, hvad Oksen kommer ud for!

jeg vender tilbage med en update, når jeg har fået cyklet noget.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Her kommer lige et lille indlæg.

Jeg har endnu ikke fået trænet i dag, men der er lige en lille syret historie (you´re gonna love this one, Blackmoore): Nede på hjørnet af Paradisgade og Klostergade sad/lå en gammel, tatoveret fyr, som var stærkt overrislet. Ved siden af ham stod en halvtømt flaske King George whisky. Han spurgte alle, om de ikke liiige kunne køre ham hjem i hans sommerhus. Hvor bemeldte sommerhus lå, kunne han imidlertid ikke oplyse :laugh: .

Et par andre gutter kom til, og de prøvede at hjælpe ham med at holde styr på hans ting (han havde både en fed 3-mobil og flere store pengesedler liggende frit fremme på fortovet), så han i det mindste ikke blev rullet.

Skal vi ringe efter en taxa til ham?, spurgte en pige, som kom ud fra en butik. `Ingen taxamand vil have en så fuld person med, og han ved dårligt nok, hvor han skal hen´, svarede jeg. `Jamen, hvad gør man så?´ `Ring til :4police: , så holder vi ham hen med snak, til de kommer, hviskede jeg, så beruseren ikke hørte det.

Jeg blev derefter på stedet, og forsikrede manden om, at nu var der blevet ringet efter en taxa. Kort efter kom strissen. `Vågn op. Det er politiet!, buldrede den ene betjent. Så kom der sgu liv i beruseren: Han gav simpelthen betjentene en gevaldig sviner :4ranting: , og krævede, i kontante vendinger, at blive kørt til førnævnte sommerhus (som han stadig ikke kunne oplyse adressen på).

Da betjentene bad ham om at lade være med at blive ubehagelig, råbte han, at de kraftedeme ikke skulle spille op overfor ham, for så kunne han både det ene og det andet :4boxing: :bruce:, og i øvrigt var politiet de største røvhuller! Så havde ordensmagten fået nok: Klokken er nul-nul-duuut, osv. Kort efter var salatfadet på stedet, og beruseren blev fragtet til fuldebrummen.

Ja, det er simpelthen UTROLIGT, hvad Oksen kommer ud for!

jeg vender tilbage med en update, når jeg har fået cyklet noget.

:rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage med en lille update: 13 km, fik jeg cyklet idag, plus at jeg fik brugt håndvægtene noget. Det giver en foreløbig total (fra og med lørdag) på 76 km. De 100 burde være indenfor rækkevidde, men det sagde jeg også i sidste uge, så denne gang lover jeg ikke noget.

I morgen skal jeg til fys kl. 13. Lige nu er jeg ikke træt nok til at sove, så jeg vil lige læse lidt i `Gai-jin´. Deeeejlig bog.

Oksen siger godnat efter er viiiildt feeee´dag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Her har I mig tilbaaage! :bigsmile:

Efter en hviledag i går var benern´ i topform, og det blev til hele 20 km på cyklen, oven i købet i ganske godt tempo.

Det er bare fiiiint!

Nu skal jeg lige vaskes lidt, og så smutter jeg en lille tur ned i byen. Skal jo se, om der er nogen, der skal i kachotten, eller noget! :laugh:

Arj, det gør nu ikke noget, om det bliver en rimeligt stilfærdig aften. Jeg gider bare ikke sidde hjemme, når vejret er så godt.

I går fik jeg brugt håndvægtene en del, og i dag sagde min nabo, at han kunne se, at jeg var blevet mere pumpet at se på. Det var jeg jo ikke ked af at høre.

Vi ses her i loggen!

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyramiderne, hvor har det været varmt i dag. Næsten for meget af det gode. Men jeg fik da trampet 16 km her i aften. Der skulle meget vand til, og intensiteten kunne nok have været bedre, men jeg fik det gjort, og foreløbig er det det, der tæller. Når jeg kan holde etaperne på den længde, sker der næppe noget ved, at intensiteten falder marginalt.

I går cyklede jeg ikke, men fik brugt håndvægtene ganske meget. Måske lægger jeg snart et pund på i hver side af håndvægt-stængerne :dumbbell_lift: . Så har jeg alle skiverne i brug!

Nå, lad os nu se. Det haster jo ikke. Når bare jeg har min gode viljestyrke, så arbejder tiden for mig. Jeg har jo altid været vant til, at de fysiske ting tog tid.

En af mine nabo kom og ville købe en øl af mig i dag. Det kunne han ikke, for jeg er løbet tør. Men pyt, mine forældre er ved grænsen i skrivende stund, så der kan nok ventes forsyninger inden længe. Skulle der dukke en fest eller noget andet op, køber jeg nogle Harboe. Men jeg tror nu ikke, det bliver aktuelt.

Nå, jeg vil smutte i bad.

Oksen siger godnat

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Så lykkedes det!

Med 12 km cykling i dag kmommer min total (fra og med lørdag til og med lørdag) op på 108 KM! WE HAVE A PR!

:cheer::cheer::cheer: :4band: :headphonedance::icecream: :bike: :partytime2::gun2:

Jeg gider ikke skrive mere lige nu. Skulle bare lige have den gode nyhed nedfældet.

Vi ses.

Tillykke :superman::superman::superman:

Super godt gået :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lige en sen update: Ved middagstid var jeg nede hos min fys for at træne lidt på crosstrainer. Det går virkelig fremad med det. Inden længe tror jeg, jeg kan få armene med også. I hvert fald kommer benern´ til at virke bedre og bedre.

17 km cykling blev det også til. Skøøønt.

Nede i byen var en af de velkendte drankere gået omkuld på en trappesten. Jeg tjekkede lige, om han trak vejret. Det gjorde han. Han lå bare og sov :sleeping: , så jeg lod ham være. Da jeg kom forbi på hjemvejen, stod der imidlertid en fyr og en pige ved siden af den sovende dranker, og fyren snakkede med alarmcentralen, og sagde noget om en ambulance. `Bare tag det roligt. Det nummer laver han flere gange om ugen´, sagde jeg (det ved jeg at han gør, for jeg ser det).

Jeg fik så fyrens mobilos, og fortalte manden på alarmcentralen, at den pågældende beruser var kendt for at lægge sig til at sove rundt omkring, og at jeg ikke mente, han var i akut fare, hvorfor det nok ville være overkill at sende ambulancen.

`Læg ham lige om på siden, så kommer vi og prikker til ham´, sagde gutten på alarmcentralen. Ok, ved fælles hjælp fik vi beruseren, som er en ordentlig bamsebjørn, rullet om på siden. Det var svært, fordi vi samtidig skulle passe på, at han ikke slog knolden, når vi lempede ham ned af trappestenen.

Kort efter kom polisen :4police: , og de kunne fortælle, at den pågældende var stamgæst i detentionen, og de var i øvrigt enige i, at der ikke var brug for en ambulance. For en sikkerheds skyld ville de dog slæbe ham i fuldebrummen.

Salatfadet kom, og lovens lange arm hankede op i drukkenbolten. Det var et syn for guder: Benene eksede totalt under ham, og flere gange var han ved at sætte sig ned. Heldigvis var han var for slap i koderne til at kunne lave ballade. Strisserne lod ham så sætte sig i døråbningen på salatfadet, og svingede hans ben indenfor. Afsted med ham. Men lur mig, om jeg ikke ser ham igen en af dagene! Trist skæbne. Tsk tsk!

Oksen natter alle MOLboer.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Efter en cykel-pause i går fik jeg i dag cyklet 18 km, så jeg er foreløbig oppe på 61 km i denne uge. Om jeg når de 100, ved jeg ikke, men det burde være muligt, under forudsætning af, at parolen er. No booze, no babes, no nothing :4thumbup: .

Desuden fik jeg brugt håndvægtebne en del. Jeg prøver nok at lægge et pund på i hver side af stængerne her en af dagene, bare for at se, om det går an.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag fik jeg cyklet 15 km. Det var liiige ved, at jeg ikke gad, men så var der én, der gjorde mig sur, og det var nok lige det, der skulle til. Først fik hun en ordentlig omgang :4ranting: , og så sprang jeg på cyklen, og bankede 15 km af.

Med et par ture i dag og i morgen kommer jeg nok op i nærheden af de 100. Nogen PR bliver det næppe. Dertil har temperaturerne og pollentallene været for høje. Men det kan jo heller ikke være en ny PR hver gang.

Update følger, når jeg har fået trænet noget mere. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Halløgsovs i los loggos!

I går fik jeg cyklet 16 km. Forinden havde jeg været i Bio og se Da Vinci Mysteriet, men der kunne IKKE blive tale om at springe cyklingen over :nonono: . En smule håndvægt-træning blev det også til.

I dag stod den så på crosstrainer, og det gik glimrende. Der er potentiale i crosstraineren. Endnu er min balance bare ikke til, at jeg kan få armene med. Men det skal nok komme. Tålmodighed har jeg aldrig manglet.

I morgebn kommer mine forældre. De skal campere ude på Århus Nord, så der bliver nok lige en god middag i morgen aften. Først skal der dog gøres grundigt rent her i mit lille skur. Ellers falder der æselgødning ned ad bjergsiden, når min mor træder ind af døren.

Of log. On frokost , :cola: , kaffe (som der mangler en smiley for) og rengøring!

Link to comment
Share on other sites

Vil bare lige fortælle, at min total for sidste uge kom op på 100 km rent. De sidste 8 km (i aftes) var overraskende hårde, pga. træthed, varme og lidt høfeber, men det var for nederen at give op så tæt på målet. Det næste par dage bliver der nok ikke trænet det helt store, da mine forældre er her.

See y´all!

Link to comment
Share on other sites

I går blev det kun til lidt håndvægttræning, da jeg som sagt havde mine forældre på besøg. De camperer i øjeblikket ude på Århus Nord, og i aftes var jeg med derude.

Det var en udmærket eftermiddag, med godt vejr, og min livret (kylling, salat, fritter og hvidløgsbrød) til aftensmad. Uhmmm! :4mewantfood:

I dag skulle der så cykles, og det blev der: 21 sveddryppende km. Ganske ok gået, eller rettere sagt cyklet. Min nabo og hans kammerater var ved at gøre sig klar til at drage til Roskilde, så jeg hældte lige en enkelt :beer: på dem. Jeg takkede dog nej, da de ville give den næste omgang. jeg skulle jo være i stand til at træne ordentligt. I morgen skal jeg til fys kl. 12.30.

Pssstt :secret: Der er vistnok noget med, at der er en lejlighed på vej til Oksen. Men det ligger ikke helt fast endnu. Jeg var ude hos boligforeningen i dag, og det ser meget godt ud, idet jeg er numero uno på listen til en 55 kvm i Abildgade. Update følger, både hvad lejlighed og træning angår.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da super spændende med den nye lejlighed. Hvor er det Abildgade ligger?

Det ligger fra Trøjborg centret, og så lidt længere til venstre (når man kører/går/cykler/løber eller whatever, henad Nordre Ringgade). Men det ligger ikke helt fast endnu. Det eneste, der er sikkert, er, at jeg er nummer 1 på listen. Så når der kommer en opsigelse, kan jeg få en lejlighed, og opsigelser kommer som regel af og til.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger fra Trøjborg centret, og så lidt længere til venstre (når man kører/går/cykler/løber eller whatever, henad Nordre Ringgade). Men det ligger ikke helt fast endnu. Det eneste, der er sikkert, er, at jeg er nummer 1 på listen. Så når der kommer en opsigelse, kan jeg få en lejlighed, og opsigelser kommer som regel af og til.

I går cyklede jeg 17 km, og brugte håndvægtene lidt. Det var ganske udmærket. Det kan i hvert fald ikke siges, at jeg ikke bruger min kondicykel. Men det ville også være for nederen at købe så dyr en cykel, bare for at lade den stå og kede sig.

I aften er det så sankthans, og Oksen vil, uden tvivl være at finde ved et bål et eller andet sted. Der er få ting, jeg holder mere af, end et godt bål i naturskønne omgivelser :firebounce::firebounce::firebounce: . Fedest er det naturligvis hjemme på vestkysten, hvor man kan fornemme saltet i luften. Men bålet nede i uni-parken (hvor der så til gengæld er høje træer), plejer at være ok.

Drachmanns uoplyste sludder om at `Hver by har sin heks, og hvert sogn sine trolde´ kan jeg dog ikke bruge til meget. Der blev brændt midsommerblus i dette land, længe før hekse-processernes tid. Kirken har bare flyttet datoen, så den passer med Johs. Døberens fødselsdag.

Nææ, jeg betragter sankthansbålet som en hyldest til naturen, og drikker et krus til de gamle vikingers ære.

På mandag skal jeg ned og se den lejlighed, jeg har mulighed for at få. Det bliver spændende. Det vil sgu alligevel blive med et vist vemod, at jeg forlader min nuværende bolig. Men det går jo nok. I hvert fald får jeg bedre plads, og er mindre udsat for indbrud (idet det er oppe på 5. sal).

God sankthans til alle log-lurere!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Så er Oksen hjemme fra sin sankthans tur. Det blev en hyggelig, rolig aften, uden noget ballade, men med et godt bål og en cool stemning. Dog var det lidt køligt, så den sorte RIOT hætte-trøje fra de gode gamle autonom-dage gjorde god gavn. Bliver sgu helt nostalgisk, når jeg tager den på.

Jeg sørgede for at få cyklet, inden jeg tog afsted, og det var nok meget klogt. Jeg var lidt forvirret pga. det der med flytningen osv. Jeg er glad for, at jeg nu kan se frem til at få mere plads, og for, at flytningen kan ordnes inden ferien, men omvendt har det her lille hummer været mit hjem, på godt og ondt, i en del år, og der ligger meget af min sjæl i det.

Nå, op på stålhesten, og så ellers knokle forvirringen ud af knolden! Det blev til hele 21 km. Det kan der absolut ikke klages på. I morgen kommer den nok mest til at stå på håndvægt-træning, da jeg har planer om at tage en lille bytur. Inden da skal jeg dog køre i pendul-fart et par gange ned til Tøfex, for jeg har en gevaldig bunke flasker, som skal laves i penge. Det bliver ren farmer walk at slæbe de tunge sække ind i Tøfex. Men hvad, pengene er jo gode nok, især, fordi de har samme farve som min førnævnte hætte-trøje :laugh::laugh: .

Natmad, TV-kigning, :sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen her med en update: Lørdag ville jeg en tur i byen og have et par pilz, men jeg snuppede pligstskyldigt 12 km på cyklen, inden jeg tog afsted :innocent: . Det var en ganske ok bytur. Jeg vil ikke sige, at jeg blev stiv. Jeg fik vist lige tilpas.

I går holdt jeg så cykelpause, men brugte håndvægtene en del.

I dag var jeg så nede og kigge på lejlighed. Konklusion: Der er både plusser og minusser. Minus: Meget lille køkken, som er indrettet til kørestolsbrugere (bygningen rummede oprindeligt kun handicapboliger, men i dag kan alle få lov at bo der, og det er heller ikke en decideret handicapbolig, jeg skal have).

Plusser: Ok badeværelse, ok stue. Fint rum, hvor min el-scooter kan stå tørt og sikkert, sammen med en hel flåde af andre el-scootere (der bor åbenbart en del ældre mennesker og andre brugere af el-scootere i ejendommen).

Fin udsigt, og en lukket altan, med isolering og det hele, hvor man kan have kondicykel og lidt styrke gear stående. Lejligheden er godt sikret mod indbrud, idet den ligger på 5. sal.

Jeg har derfor besluttet mig for at takke ja. Køkkenet er stadig akilleshælen, men heldigvis har jeg en far, der er håndværker, så vi får nok indrettet det nogenlunde.

I morgen skal alt papirnusseriet så sættes i værk, og én af dagene skal vi så have fat i min onkels store boogie-trailer, så vi kan få flyttet alt mit habengut. Min onkel er rejst til Split med konen og ungerne, men traileren må vi godt låne.

Men trænes skal der jo også, og i aften cyklede jeg 19 km. Det betyder, at hvis jeg bare kan cykle 19 km i løbet af i morgen og på onsdag, så er min gamle PR på 108 km slået.

Endnu vil jeg ikke love nogen PR, but I´ll give it one hell of a try!

Vi zeeeeeez!

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg nede og træne på crosstrainer, og det gik storartet. Min balance er forbedret, så jeg nu begynder at kunne få armene med. Det er jeg godt nok glad for.

På cyklen blev det til 14 km, hvilket giver en total, fra og med onsdag, på 104 km. Dvs., at alt over 4 km i morgen udløser en PR. Jeg kan mærke, at jeg, i dag, har kørt lige på grænsen af, hvad benern´ kan klare. Og som spastiker er det ingen spøg at smadre sine bener´.

Jeg er træt som et helt alderdomshjem, så jeg smutter nu. Så kan jeg altid skrive noget mere i morgen.

Det har været en helt igennem ok dag, selv om der er meget at ordne, med flytning osv.

Nat nat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share