Vuelta a Espana 2005


Squatfather
 Share

Hvem vinder årets Vuelta?  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lørdag starter den 60. udgave af Vuelta a Espana. Der køres lørdag en enkeltstart over syv kilometer i Granada i det sydlige Spanien. Der er en enkel stigning undervejs, der passeres efter 2,3 km.

Der skal i Vuelta'en alt køres 3358 kilometer på de spanske landevej fra den 27. august til den 18. september. Fem etaper slutter på toppen af en stigning, og der skal bl.a. passeres fire bjerge udenfor kategori og elleve af første kategori.

Der bliver tre danske deltagere i årets Vuelta a Espana, der starter lørdag. Vladimir Gusev har meldt afbud og Allan Johansen erstatter russeren på det danskbaseret Team CSC, hvor også Jakob Piil og Nicki Sørensen er med.

CSC stiller med et stærkt hold bestående af Carlos Sastre, Christian Vandevelde, Jakob Piil, Nicki Sørensen, Manuel Calvente, Linus Gerdemann, Andrea Peron, Giovanni Lombardi og Allan Johansen.

Sastre er kaptajnen der køres for i klassementet og han bør i Vandevelde, Calvente, Peron og Sørensen kunne få god støtte i bjergene. Der ud over må man formode, at Piil, Johansen og Lombardi på de flade og lettere kuperede etaper vil forsøge at gå efter den etapesejr som holdet aldrig har vundet i den spanske rundtur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Håber og tror på min yndling Heras. Har hørt en fugl synge om at han kan gå hen og blive den mest vindende rytter i spanien rundt hvis han vinder denne? Er det rigtigt?

Derudover håber jeg også lidt på Azevedo.. De 2 er simpelthen direkte onde i bjergene.. Altså når de rammer formen(denne passer nok bedre på Heras)..

Link to comment
Share on other sites

Håber og tror på min yndling Heras. Har hørt en fugl synge om at han kan gå hen og blive den mest vindende rytter i spanien rundt hvis han vinder denne? Er det rigtigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Der skulle være tale om en rekord, såfremt Heras i år vinder for 4. gang. :smile:

Derudover håber jeg også lidt på Azevedo.. De 2 er simpelthen direkte onde i bjergene.. Altså når de rammer formen(denne passer nok bedre på Heras)..

Det er en fornøjelse, at se de to angribe i bjergene når de er i topform. Jeg har dog også stor tiltro til Mancebo og Aitor Gonzalez, som begge har vist flot kørsel tidligere i år. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber på Pereiro Sio. :smile: Synes han var en af de mest spændende ryttere i årets tour.

<{POST_SNAPBACK}>

Pereiro er en dejlig offensiv rytter, og ud fra bullitinerne fra Phonak bliver det ham der køres for i klassementet på trods af man også har Landis og Botero til start. :smile:

Er Valverde stadig skadet? Han kørte jo fremragende under touren inden knæet sagde stop  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Valverde er begyndt at kører løb igen, men deltager ikke i Vueltaen. Han satser istedet på VM i Madrid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke Heras har noget at bevise i år efter endnu en skuffelse i touren

Jeg har en lidt romantisk forestilling om at Heras brugt touren som opvarmningsløb.. Et eller andet sted forekommer det mig besynderligt at en rytter af hans format stiller op i så elendig en form. Og jeg kan ikke lade være at tænke på om en rekord i Vueltaen tæller mere end en sejr i Touren for ham.

En sejr i touren ville være meget svært for ham pga ITT. Men som stor beundrer har man jo lov at drømme om at når han nu har sat rekord så dukker han op i Touren 06 og viser hvordan de bjerge skal tages..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en lidt romantisk forestilling om at Heras brugt touren som opvarmningsløb.. Et eller andet sted forekommer det mig besynderligt at en rytter af hans format stiller op i så elendig en form. Og jeg kan ikke lade være at tænke på om en rekord i Vueltaen tæller mere end en sejr i Touren for ham.

<{POST_SNAPBACK}>

Romantik eller ej, så er faktumet at Heras ikke har kørt et anstændigt TdF siden 2002. Og i år manglede der ikke ligefrem store ord fra hans side om, hvilken fortræffelig form han var i op til Touren. :wink:

En sejr i touren ville være meget svært for ham pga ITT. Men som stor beundrer har man jo lov at drømme om at når han nu har sat rekord så dukker han op i Touren 06 og viser hvordan de bjerge skal tages..

Jeg må så melde mig blandt tvivlerne med hensyn til Heras´s kommende storhed i TdF. Men hvem ved, uden Lance Armstrong og hans stærke hold der kontrollere alt i løbet kan 2006 blive et helt andet løb end vi er vant til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har ret mht touren og Heras. Men man kan så spørge sig selv om det er motivationen, formen eller noget helt tredje der har manglet?

Det kan være at Heras hellere vil vinde Vueltaen, da det betyder mere for ham at vinde i sit hjemland, til trods for at Touren nok må siges at være det ypperste.

Vises hele Vueltaen på tv2 eller ryger det over på Zulu efter lørdagens transmision?

Noget helt andet er at der efter min mening er mange spændende overtagere for Armstrongs dominans. Jeg ser frem til en mere jævnbyrdig tour næste år :smile:

Totti :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at Heras er klart overvurderet... Vi må vente og se hvad han kan levere, jeg tror på mancebo.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved ikke helt med ham. Han er helt klart en af de stærkeste ryttere på papiret, men jeg hans form toppede jo under touren, så han er lidt et spørgsmålstegn for mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at Heras er klart overvurderet... Vi må vente og se hvad han kan levere, jeg tror på mancebo.

:blink:

Det syntes jeg nu ikke. han skuffede fælt under Touren.. Men mener ikke han er overvurderet.. Hvilket han sejre i Vueltaen samt uvurderlige arbejde for Lance tydeligt viser.

Link to comment
Share on other sites

En artikel i Jyllandsposten fandt at Sastre var god for en forbedring af hans hidtil bedste placering og at CSC stiller et stærkt hold. Skal danskernes interesse for Vueltaen vækkes, kræver det Sastre i toppen. Og hvorfor ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Sastre har også udtalt at Vueltaen er en slags test for ham. Såfremt han kører et superløb vil han overveje at skifte væk fra CSC for at prøve sine egen chance i Tour de France.

Angående Valverde, så læste jeg lige på feltet.dk, at han ikke er i den bruttotrup på 14 ryttere som Paco Antequera har udtaget til VM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Super kørt af Heras idag.. Så er der vidst kun en ulykke der kan stoppe ham fra at vinde...

Man kan da vidst godt tale om at knuse alt og alle idag på etapen...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var et fint eksempel på Manolo Saiz´s fremragende taktiske sans. Løbet er nok kørt nu med hensyn til 1. pladsen, men der er da stadig spænding med hensyn til om Sastre eller Menchov skal løbe med andenpladsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

NICKI SØRENSEN!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg må tage hatten af for Nicki´s præstation i dag. Det var intet mindre end fantastisk. Nu er jeg jo normalt ikke den store fan af Nicki, men det var sgu en mandfolke præstation at vinde den klassiske Avilaetape. :4thumbup:

Iøvrigt en helt fantastisk underholdningsværdi de sidste par etaper i Vueltaen her haft. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share