The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fredag den 30 december 2005

:walking: 45 min gåtur ind til mit center som følge af al den sne

:4dog: Løb på løbebånd

Tid: 1,5 time

Distance 16 km

Stepmaskine 25 min

:walking: 45 min gåtur igen, denne gang ud til mit job

Aften: Balanceprogram 50 min

Og ja jeg er sgu træt nu....

Året slutter en anelse irriterende for mig, da jeg måtte opgive at grave Molly fri af sne og altså endnu engang må ty til DSB imorgen tidlig for at komme ned til mine to cykel hold imorgen :sneaky2: Og ikke nok med det..Har masser af nytårs mad mm der skal med... :nonono: Men jeg må jo tage det hele med et smil. Det er trods alt små problemer.....

Happy New Year Folks

Btw Glæder mig til næste uge...Masser af balancetræning, masser af egne fede cykel hold...III, Puls, udholdenheds event på 90 min næste weekend. Jeg har noget specielt i ærmet til folkene YEAH

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ak ak hvilke minder jeg får, når jeg hører WHIGFIELD m GIMME GIMME.. Fandt den lige blandt mine gamle cd'ere :blink::w00t: (skræmmende) :4thumbup:

Jeg vandt skam en dansekonkurrence i 1996 og en rejse for to til Spanien :blush: Ak ja ak ja det var der sgu nok ikke mange der vidste. :superman::shades: Det var tider.... :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 1 Januar 2006 :blink::laugh:

Weeeeeeeeeee Vær velkommen Herrens år. Yes yes yes et nyt år .Nye udfordringer. :4thumbup: Sidder og fører min log ajour med det fænomenale musik fra National Cycling Academy. Musik fra deres event SALZGITTER ENDE ZWEI fra 2004...Det musik er fantastisk og det bliver fyret af på mit 90 min udholdenhedsevent på lørdag. Jeg glæder mig som en lille unge til at dække mine små kunder i mørke med de fede flyvende rytmer og de lange seje udholdenhedstræk, der får de små hår til at rejse sig på armene, mens man kontinuerligt arbejder med sveden dryppende ned af ansigtet....Sådan en oplevelse havde mange på en mindre udgave af udholdenhedstimen igår.....55 min i trance heaven.....Fik nye kunder på den time igår, det er helt sikkert. :devil: Jeg føler, jeg bliver bedre og bedre som tiden går...Alle de forskellige steder, jeg har undervist og trænet. Alle de forskellige mennesker jeg har mødt på min vej har givet mig den erfaring, jeg har. Ingen tvivl om at jeg har været under vingerne på nogle af de bedste indenfor cycling verden..Jeg har et stenhårdt fundament for mit videre forløb som cycling instruktør og Effekt/Pilates/Balance instruktør (Balance er et SATSkoncept bestående af træning med elementer fra Tai Chi, Aikido,Pilates, Yoga og Balance øvelser). Vil altid forsøge at optimere min viden omkring de forskellige ting, jeg gør, og selvom jeg hverken er læge eller ergotereapeut :tongue: , så føler jeg alligevel, at jeg har den viden, der skal til for at gøre de ting, jeg gør og på den måde, som jeg gør dem...Det kan jeg takke alle de personer for, som har gjort mig til den instruktør, jeg er idag. Til en instruktør i konstant forvandling, i konstant udvikling. Jeg holder aldrig op med at forbedre mig...Derfor kan jeg tydeligt mærke folks tilfredshed på mine timer, hvilket hele tiden puster til ilden, så jeg aldrig går i stå. "bliver du aldrig træt af at undervise Julie". Jo nogle gange men når jeg mærker intensiteten og forventningen blandt folk inden en time, ser dem smile, når de ser det er mig der kommer for at køre med dem...Hvordan kan man så være træt af at undervise....Basalt set er årsagen....Jeg elsker det.... Jeg vil aldrig give slip på det. Så selvom jeg idag sidder med de største tømmermænd i halvandet år, grundlagt af den fedeste nytårsfest med veninder og venner igår, ja så er jeg glad. En fest der iøvrigt sluttede kl 7 imorges :beerchug: (sys det er meget flot af mig, der ikke har drukket alkohol i over eet år, at holde ud til den lyse morgen og både drikke rosévin, hvidvin, champagne, drinks af diverse slags osv osv :sleepy: ) Kæmpe hovedpine idag og en krop, der føltes ramt som et tog efter et par timer på et hårdt køkkengulv :wub: som vi så ikke kommer ind på her. Men underholdende aften og nat det har det været... :w00t: Ligenu går der ihvertfald et år før jeg drikker igen..... :blush: Det var nemlig knap så underholdende, da jeg skulle med DSB hjem og frysende sad og ventede på perronen med en Carlsbergs Kildevæld mellem mine forfrosne hænder, stirrende ned i jorden for at finde et stabilt punkt, så jeg kunne fokusere på andet end den brusende kvalme, der bølgede i min mave. Ufff det er bestemt ikke værd at tænke de par timer tilbage...Der blev da heller ingen træning. I det hele taget har jeg for første gang haft en dag, hvor jeg ingenting har lavet. Intet vasketøj, intet papirarbejde. NOTHING :superman: Og det føltes great.....

Det var sådan en lille intro til min log anno 2006 (Ulrik) :smile: Og så vil jeg vende tilbage til træningen igår, der bestod af to cycling timer, hvoraf den førnævnte udholdenhedstime i trance musikkens ånd blev kørt til glæde for alle på det fulde hold. :superman:

Træning Nytårsaftens dag

Cycling 1 ved mig

Tid 45 min

:4heart: snit 146

:4heart: max 150 Nej nu kan den plade godt blive lagt væk. EEN GANG MERE :eh:

Trods Gnags og det helvede det til sidst har været at skulle køre saaaaammmmmmme seance igen og igen, var der en god stemning på holdet, som var næsten fyldt. Jeg havde i forvejen ikke så mange forventninger om stort fremmøde på sådan en dag, men jeg tog fejl

Cycling udholdenhed

Tid 45 min

:4heart: snit 162 Såååå begynder det at ligne noget :devil:

:4heart: Max 183

FEEED time og fuld sal.

Programmet så ud som følger:

10 min opvarmning fordelt på mellemtakt og heltakt Fys 3,4,5,6

8 min stående heltakt Fys 7-8

8 min siddende mellemtakt Fys 7

8 min stående heltakt Fys 7-8

8 min siddende tempo Fys 7,5

8 min stående heltakt Fys 8

2 min siddende angreb Fys 9

Simpelt men sat sammen med noget velvalgt musik og et publikum, der elsker at træne effektivt og træningsmæssigt korrekt, ja så har man recepten på en dejlig iflg mig selv cykel time :cool:

Herefter i sol med en veninde :sun: og hjem og forberede nytårsmenuen, som var kræs for madelskere som os tøser :4mewantfood: ....Krebsehale canapeer med dertilhørende rosévin til Hendes Majestæt Dronningens nytårstale. En tale vi ikke hørte så meget af, fordi vi :blahblah: Så var der ellers forret med tomatsuppe og grove brød og hvidvin. Hovedret var hvidvinsdampet torsk med hvidløg (fuck jeg stinker haha), gratinerede kartofler og rodfrugter med hvidløg.Hertil mere hvidvin..såååå lille mad pause :gal: og med en tidligere bartender og tjener som gæst, ja så var det drinks tid. hik hik. Derefter hjemmelavet citron is med karamel figner...Og så flere drinks...og ja lidt mere :blahblah: Så forbi en anden fest med et helt hold frederikshavnere kun få meter fra vores egen lokation, så mødtes jeg med endnu en gammel bartender og familiemedlem og så hik lidt flere drinks. Så tilbage til den gamle fest og lidt flere drinks og bang så ramte man køkkengulvet.... :4crutches: SÅ IKKE FLERE DRINKS MEN SÅ VAR VI SJU OSS VE Å VÆRE GÅTT BERUSEDDDDE OG FORFÆRDDDELIIE AT HØRE PÅ...ZZZZZ

:wink:

Idag har den som sagt stået på en lidt mindre sund livsstil..Nemlig :4pizza: og fransk hotdog puhhh. Klamt men hvad...Imorgen er der en ny dag med en god omgang træning. Er lidt spændt på mit cycling III program til imorgen. Jeg tror, jeg brækker mig :4whip:

Om 45 min er der Krøniken igen.....Så falder min intensitetsskala helt ned på 3, idet jeg rammer min sofa og smækker benene op, tænkende tilbage på et år på godt og ondt, som nu er væk...

Velkommen 2006. Danfanatiker har savnet dig...Godt nytår alle sammen..

Ciao

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Hej Julle og godt nytår. God rapport om nytårsfest og træning. Ufattelig man gør det ved sig selv hva? Men se den på den anden side - en god herrebrandert fortæller jo om hvor fjollet det er at forgifte sig selv. Men man skal jo lige mærke efter først haha ! Lækker middag. Lyder til i har hygget jer.

Sjove billeder forresten. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Julle og godt nytår. God rapport om nytårsfest og træning. Ufattelig man gør det ved sig selv hva? Men se den på den anden side - en god herrebrandert fortæller jo om hvor fjollet det er at forgifte sig selv. Men man skal jo lige mærke efter først haha ! Lækker middag. Lyder til i har hygget jer.

Sjove billeder forresten. :bigsmile:

Ja det er utroligt man gør det, og jeg kan så spørge mig selv, om jeg har fortrudt alle de våde varer igår. Svaret er, Ikke et eneste sekund. Det var hele sygdommen værd idag. :laugh: Men jeg er glad for, at jeg ikke drikker alkohol hver og hver anden weekend, og jeg er da også glad for at se, at jeg trods alt godt kan blive lidt småfuld (læs megastiv) :4thumbup: Kan se ud af din log, at der også har været godt gang i den uden for Viborg.

Jamen det var også en festlig juletime med Mester Buje. Han er guld værd... Nu tror jeg nok, at jeg kravler mig ind til min seng og kaster mig langt ud i drømmelandets bølger....

Link to comment
Share on other sites

Godt nytår babe

Fandme godt at høre at du kom ordentligt ind i det nye år, rart at blive bekræftet i at du er et menneske.......( ligge og rode på gulve rundt omkring i jylland tsk tsk.) og ikke en totalt umenneskelig, fanatisk, freak med lækker krop og lækkert hår )

Her i dueslaget var der den vildeste fest af alle .... NOT.... med oksemørbrad, rødvin, Asti, kransekage og ta da..... karaoke..... til tonerne af Tørfisk lagde min mand vejen øde, jeg ved ikke hva jeg har gjort siden jeg er havnet her *GG*

Ha en dejlig aften, og husk at drikke rigeligt vand hvis du skal være klar til imorgen....

knus og kram

btw vejr update..... imorgen kører din molly og min fiat igen post-7545-1136143233.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 2 januar 2006

Duenn---> Yeah jeg kan sgu ikke gå på vandet eller blæse og have mel i munden eller ramme gråspurve med kanoner eller eller... :blush: Im still only human...

Jeg er endda så menneskelig, at jeg mærker en påbegyndende influenza brede sig i min tømmermændshærgede krop...Smerterne i ryggen er ikke gået væk, og de blå mærker er så synlige, at jeg måtte ty til lange tights på mine to cykeltimer idag... :tongue: Blå mærker der ligesom vidnede om en lidt for hektisk brandert nytårsaften..Hele dagen har da også mindet mest af alt om en dødkedelig dansk spillefilm sat på slowmotion... :crazy: Skræmmende at både hjerne og krop bare ikke har arbejdet sammen idag. Alene at skulle gå op ad en trappe, fik mig til at pruste værre end en hest i trav. Så jeg frygtede virkelige mine cykeltimer...

Først og fremmest måtte jeg igen med DSB.... :unhappy: Hvilket betød, at jeg mødte en time senere (så kunne jeg også få et lift af min vidunderlige franske kollega, som skulle aflevere nogle venner på stationen omkring samme tid, som jeg ankom :wub: )Resten af dagen var sådan lidt la la. Dårlig oplevelse med en person, der nu er gemt og glemt i den syge bog om fortidige fortrydelser. Ikke sådan en ting man gider bruge den første hverdag i det nye år på, og jeg har da også måtte mane mig op for at overbevise mig selv om, at jeg da ikke skal bruge tid på sådan en fuser. Det koster alt for meget tid og energi at forsøge på noget, der i forvejen er dødsdømt. Det er en ting, jeg vil bruge år 2006 på...Cut the bs....and get to the case. Ikke mere kogen suppe på den melankolske side af mig selv men igen som Duenn siger, jeg er jo også et menneske. Et menneske der idag stadig kunne mærke det forgiftede spiritusblod løbe gennem mine årer. Den der grimme følelse af, at man har en beskidt hud og en ubehagelig varme i kroppen, fordi ens krop er ved at blive afgiftet. Jeg kunne aldrig blive alkoholiker, og der går læææænge, før jeg sætter ind med de våde procenter. Det er sikkert og vist.

Efter arbejde kørte min skønne kollega mig igen videre..hvor privilligeret er jeg ikke.....DANSKE MÆND..Tag nu ved lære :wub::wink: . Her var jeg meget meget nervøs for de to timer, jeg skulle køre. Timer hvor jeg i forvejen havde lavet et psykotisk fedt program, som jeg lige der, tvivlede på om jeg kunne klare. MEN DET KUNNE HUN SATANEDME :devil: FYldte spinningsale kan forvandle selv den mest trætte instruktør til en flyvende coach...Og damn det gik godt med det program der, selvom jeg var mere presset, end jeg normalt ville være i ædruelig tilstand. Timerne forløb som følger:

Træning idag. :bike:

Cycling III med mig

Tid 52 min

:heartpump: snit 173 jaja sprutten spiller ind

:heartpump: max 190

Musikken var et mix af toner fra Northern Exposure (minder fra mine første timer ved kongen) og Depeche Mode/Underground

Jeg havde opbygget timen således:

10 min opvarmning fordelt på 5 min siddende mellemtakt 5 min stående heltakt

6 min mellemtakt fordelt på 3 min stående 3 min siddende Fys 7-7,5

4 min siddende tempo Fys 7

5 min stående heltakt Fys 8

10 min angreb fordelt på 1 min siddende 1 min stående etc. Fys 9-10 Gjorde noget for mig nyt her, steg nemlig af cyklen de sidste tre min og pressede folk videre..Det virkede sgu.

5 min stående heltakt på Fys 7

4 min siddende tempo på Fys 8

6 min mellemtakt igen fordelt på stående/siddende Fys 7-7,5

2 min stående anbreb på 9

Slut eller ikke helt for herefter fulgte time nummer to.

Cycling udholdenhed ved mig

Tid 50 min

:heartpump: snit 162

:heartpump: max 170

Musikken var dennegang min gode gamle Oakenfold cd, der bare får en til at flyve...

Benene var tunge til sidst, og jeg var lykkelig, da de sidste minutter indfandt sig.

Stadig mange mennesker omend ikke så mange som på forrige time.

Jeg havde formet programmet således.

10 min opvarmning fordelt på 4 min siddende mellemtakt, 3 min stående heltakt,3 min siddende mellemtakt

16 min stående helt takt på Fys 7-8

8 min siddende mellemtakt Fys 7

16 min heltakt fordel på 8 min stående, 8 min siddende tung klatring Fys 7-8,5

Dejlig time.Dejlig simpel men mine ben syrede så meget til sidst, og det gjorde enkelte kunders stænger også (heriblandt en super sats spinner fra Cph, men det var også time to hun kørte, damn hun kører godt). Kan mærke det er længe siden, jeg har kørt så tungt, så længe. Det var fedt.. :devil::devil:

Klart time et var bedst, men det er jo også to forskellige timer..... Og mit legeme har det ikke for godt i forvejen, og ja nu har jeg det så rigtig dårlig, så det var da en glæde at min skønne franske kollega IGEN kørte mig på stationen. For 3. gang idag har han været så gentlemansagtig....Utroligt ikke... :w00t: Og nej nej han er gift :nonono: Forsøger vel bare at puste lidt til de danske mænds skjulte gentlemands gen :wub:

INDSKUDT SÆTNING. ..HOLD KÆFT BUBBER. KAN HØRE HANS STEMME I FJERNSYNET BAG MIG, MEN GIDER IKKE REJSE MIG OG SLUKKE :sneaky2:

Jeg tager derfor konsekvensen og melder mig syg imorgen og et par dage frem. Nu trækker jeg stikket ud af telefonen (har ingen men det er symbolsk ment) og plejer mig selv med lidt sol og varme og fremfor alt fokus på mig selv og min restituion. I næste uge går det nemlig løs med release på Balance timerne for mig, og jeg er allerede meget meget nervøs.... :unhappy: Derudover får jeg lige to faste timer mere om søndagen (en balance og en Cycling II), da een af vores instruktører har sagt op. Jeg vil jo gerne. Meget gerne. Så nu må jeg se om, jeg har sagt ja til lidt for meget. :innocent: Kan bare ikke sige nej, når det har noget med træning og undervisning at gøre...

Ole lukøje kalder på mig nu...Så jeg vil lige se om jeg kan hægte mig på hans paraply, så vi sammen kan svæve op til stjernerne i een lang sund søvn...

Knus fra Danf på vej til drømmeland...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Hey :superman:

Er du kommet over din blide start på det nye år, eller er du nu ved at blive rigtigt godt syg, idag til spinning sad der en med en blæser kørende og hostede. Heldigvis sad

jeg helt foran idag. da timen var færdig hvilket var en extrem fed time sagde han at han havde fået vildt ondt i halsen og faktisk havde halsbetændelse. det var da godt ham

der havde siddet bag ham under timen var gået. Havde det været mig tror jeg min oplevelse med timen var ødelagt. hvordan f..... kan man være så tankeløs mod andre.

Ups. så er stemningen da lagt, man bliver i så godt humør af at kikke forbi i din altid spændende log :laugh: har du brug for det får du det bedst ønsker om en god bedring

hygge

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke lidt langt mellem snapsene her i loggen ? :nonono::innocent::laugh::smile::wink: Det er da ikke hver dag, der sker noget... ju huuu....! :smile:

Jojo der sker skam noget, og jeg vender også tilbage senere. Sagen er dog, at jeg netop (faktisk igår) mistede mit job, og selvom jeg hadede det som pesten og absolut ikke trivedes, og selvom det nu gir mig seriøs mulighed for at gå efter noget med mere indhold i, så hænger humøret alligevel en del. Jeg har udsat releasen på mit balance hold med en uge, så jeg kan fordøje det hele lidt....Imorgen vil jeg tage hjem til min forældre et par dage. :unhappy: Heldigvis har jeg nogle gode venner og veninder, der er suveræne til at sparke mig i r... og sige, at HEY det var faktisk det bedste der kunne ske for dig. Nu kan du virkelig komme videre ud af den heksecirkel, jeg var kommet i.... :blush: Ja det er sandt, men ikke morsomt at blive opsagt uanset hvad årsagen er. Min er simpelthen at stillingen ikke passer til mig. Det er korrekt. Har heller ikke læst 5 år på universitetet for at sidde og snakke i telefon og lave ligegyldigt rutine arbejde...Følte jeg blev dummere for hver dag, der gik.... Men et udmærket job at starte på som nyuddannet. Nu er det bare videre. Jeg er således igang med job søgningen i hele landet nu...Så hvis nogen mangler en cand mag i Kultur, kommunikation og globalisering med speciale i marketing, ja så må de endelig sige til. :smile: Går efter stillinger som er journalistik-præget,marketingassistent, kommunikationsmedarbejder osv osv.

God lørdag til alle. Poster træningen de sidste dage lidt senere...

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Lørdag den 7 januar 2005 : :4thumbup:

Danfanta News....Godaften.

Til trods for at jeg igår mistede mit arbejde, så har jeg nærmest haft de bedste to dage i mit liv...Igår sammen med venner og veninder og en for mig særdeles vigtig spinningperson, som fik mig trukket med i centret til en spinning time med denne ved min side (Gad ikke pga dagens udfald). Timen var som sådan ikke sindsoprivende, men for mig endte den med at blive suveræn, fordi jeg netop havde denne markante personlighed til at presse mig radikalt. :devil: Jeg ønskede, at timen aldrig stoppede. Jeg kunne køre på en drøm og på flowet fra min suveræne side makker. Glemte alle incl isntruktøren selv. :w00t: Dernæst hjem til lidt mere veninde snak og sådan en halvanden times telefon samtale med en anden central person i mit liv.. :wub: Naturligvis skulle jeg lige se alles mentor Chris' program igen på TVDanmark. Han er jo en maskine...Super inspiration.

Dagen idag fik et noget anderledes udfald end oprindeligt planlagt igen på grund af omstændighederne igår. Fast besluttet på at køre et af de bedste Udholdenhedsevents ever i SATS Århus (for ikke at lyde for blæret :laugh: ), pakkede jeg Molly med diverse plastiksække og lys..Jeg havde jo taget konsekvensen og integreret mine fantastiske NCA toner og kørestil ind i selve udholdenhedstimen på 90 min...Effektivt. Særdeles effektivt...Folk var meget spændte, og jeg fik tilmed thumbs up igen INDEN timen, så det var jo storartet. :w00t: Tiden fløj afsted mens jeg guidede folk igennem fysiologisk skala 7-8 med et strejf af 9. Jeg havde formet turen således, at opvarmen udgjorde ca. 13 min, hvorefter jeg inddrog en running sektion på 8 min, således folk kom op omkring fys 9. Derefter kom de intense bjerge indeholdende en enkelt nedkørsel på 3 min...Efter sidste bjerg fortsatte vi på landevejen som indeholdt en enkelt stigning. Afsluttende med en smuk smuk landevej til engleagtige toner med lukkede øjnede rullede vi af og endte dagens tur med en følelse af rus og lykke....Jeg oplevede at få flere deltagere med op i skyerne. Det var ubeskriveligt... Men ubeskriveligt fedt og det bragte mig meget tæt på en følelse af total lykke og overskud for end ikke at skrive overblik. Jeg vender alt positivt fra nu af. Alt sker for en årsag. Dagen igår har helt sikkert haft en påvirkning på min styrke idag.

Efter timen faldt jeg i snak med en 'gammel' pige, som oprindeligt har været medlem i Equinox Scan, men som altså nu trængte til luftforandring. Hun var meget meget glad for at være hos os nu (kunne faktisk huske mig derfra), hvilket jo gjorde mig rigtig glad, selvom vi begge to naturligvis lider af savnet af Kong Ulriks timer... :wink: Dog sagde hun, at hun genfandt lidt samme følelse på mine cycling III timer :blush: Årh hvad, man lærer jo fra de bedste og sætter det hele sammen til det, man selv elsker... og da jeg jo er for evig tilhænger af maestros timer, er det jo klart at jeg lader mig inspirere af hans fantastiske instruktion samt viden. Åh han har fanget mig på en god dag.... :tongue: Jeg kommer da også med et par veninder på hans spinning rejse næste søndag..... :devil: Vi glæder os, og ja L og T glæder sig så meget, fordi de har hørt så meget, at nu skal de sgu ud og have nye spinning bukser :rofl2: Det er da humor.

Og så er vi girls btw ved at samle det endelige hold sammen til 24 timers spinning i Randers den 1 og 2 april...Jeg vil dermed bringe tre helt og aldeles newbies med indenfor 24 timers spinning....Og de glæder sig meget. Det forstår jeg godt, for det ER nemlig en oplevelse..

Så er vi tilbage ved tiden efter min udholdenhedsting idag. Der faldt me and my girls igen i snak og endte ved den ene af dem. L er røget på en saft kur, så T og jeg valgte, at være solidariske og følge trop med saft og juice. Da vi fire timer senere og en masse :blahblah: forlader L's lejlighed, bliver vi enige om at.."Nu skal vi satanedme hjem og æde :w00t: "

:innocent:

Jeg fik ikke styrketrænet og heller ikke løbet og slet ikke trænet balance...Jeg fik gjort lige præcis det, jeg trængte til...nemlig samvær med mennesker, der betyder noget for mig...What a feeling. What a relief. Efter min time imorgen kører jeg hjem til mine forældre et par dage, og der tager jeg naturligvis balance tingene med hjem, for så skal der øves og øves, så jeg bliver 100% klar til min udskudte release næste søndag. Afløser er fundet til cycling III mandag aften. Det bliver selveste Cyclingspinner, som vi har budt velkommen i SATS til en fast time tirsdage :superman: Dermed er de danske NCA instruktører samlet samme sted...Fantastisk :cheer:

Jeg vil nu lige opsummere de sidste dages træning.

Tirsdag og onsdag stod udelukkende på Balance træning om og om igen....Hårdt til sidst især i armene..

Torsdag

Balance

Cycling II ved mig

Husker ikke tallene for timen, kun at jeg kørte den over temaet 1997. HAHA hvilket betød at alt musikken var fra dette år. Det blev rent faktisk en skummende succes, selvom det lyder skræmmende. Gamle studenter kendinge som "No Diggety" og "Roses are Red" drønede ud af højttalerne, mens folk sad og smilede timen ud. Det var da syret...og sjovt...

Cycling puls ved mig

Husker igen ikke tallene, men her blev de lyserøde poptoner skiftet ud med Northern Exposure hele timen igennem. Dunkle toner og et program baseret på 4 blokke indeholdende 5 min angreb, som varierede for hver blok, vi kom igennem. Meget meget hård time og MEGET anderledes fra den forrige...

Fed træning. :bike:

Fredag en lidt + - dag. Blev overtalt til en cykel time flankeret af en makker.

Cycling II ved Niels

Ingen tal. Havde glemt mit ur, men jeg kunne mærke hjertet i halsen det meste af timen, så jo den var ganske fortrinlig takket været makkerens pres.

IDAG

Cycling Udholdenhed event 85 min ved mig

:heartpump: Snit 172 (meget højt sys jeg)

:heartpump: Max 186

Så er loggen vist opdateret.... :4mewantfood:

Næste uge byder træningsudfordringerne på release af balance samt 2 timer med min guru i the old home of Equinox Scandinavian Center. Derudover skal jeg jo prøve nogle timer i Fitness Frederikshavn heriblandt min ven Buje og super seje Lene, som nok er en af de bedste kvindelige instruktører, jeg nogensinde har kørt ved...Nå ja og en tidligere discipel af mine fra fordoms tider i Frederikshavn Helsecenter Steen Dahl, som selv er gået instruktørvejen. Det bliver spændende.

Hav en fornøjelig weekend allesammen

Danf

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey Julie

Ked af det på dine vegne over det med job - må ikke være sjovt. Kan på den anden side se, at du kæmper dig igennem med gode folk :smile: ved din side. Kommer igennem vha dit vanlige drive. Tanker + de bedste ønsker for dig videre frem :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie

Ked af det på dine vegne over det med job - må ikke være sjovt. Kan på den anden side se, at du kæmper dig igennem med gode folk :smile: ved din side. Kommer igennem vha dit vanlige drive. Tanker + de bedste ønsker for dig videre frem :hippy:

:smile: Tusind tak for dine søde tanker L. Jeg må tilstå, at det her faktisk er noget nær det bedste, der er sket for mig. Nu har jeg tid til at søge de jobs, der virkelig tæller på min uddannelsesmæssige baggrund, og jeg har tilmed fået indsigt og erfaring fra en virksomhed, som jeg kan bruge senerehen. Det, også selvom jobbet faktisk ikke var så spændende eller udfordrende, som man havde kunnet håbet. Det er jo altid svært som nyuddannet akademiker at få fat i sit drømmejob fra starten af. Det er vist nærmest umuligt, men jeg former mit liv nu, sådan som jeg vil have det og kan trække vejret og se solen skinne på en måde, jeg ikke har kunnet længe. For to dage siden, da jeg modtog min opsigelse, ja der så jeg virkelig mit bagland. Et bagland som bare var totalt i orden og som jeg ikke ville ønske var anderledes. Man opnår virkelig at se tingene i et andet perspektiv, når lynet slår uventet ned fra himlen. Jeg har slet ikke tænkt mig at give op, næ mit liv er først begyndt...Im alive and happy....Først nu kan jeg se det. Tror ofte mennesker er så stresset til daglig, at de ikke når at værdsætte de små ting i dagligdagen, som burde sætte det største smil i ansigtet...Som fx ens kollega der kommenterer ens påklædning positivt eller roserne fra deltagerne på ens cykel hold (bruger lige mig selv som eksempel) eller de små hyggelige videresendte emails fra venner og familie (som oftest bliver slettet uden at blive set på). Der er så mange ting, der sammensætter et menneske, men jeg har været for negativ og for stresset til at kunne glæde mig over det...Det her var præcis, det jeg havde brug for....

Btw håber snart vi ses....Trænger til lidt moral snak med den suveræne Tri chick. Kvindelige forbillede number one. :superman:

Jeg er hjemme ved familien....Så der er Krøniken nu... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 8 januar 2006

Træningen idag bestod udelukkende af spinning timer, som det iøvrigt har gjort de sidste dage..Men imorgen starter jeg med at løbe igen og tager hul på balance øvningen...

Jeg oplevede en intens smerte i min højre akillesene idag ved spinning :sneaky2: Desværre ved jeg godt, at det skyldes den megen balance træning i denne uge, hvor man står meget på tæer og arbejder med bare fødder. Denne måde at træne på,har jeg slet ikke været vant til, så det kræver noget tilvænning desværre...Jeg håber, dog at det snart går væk, men frygter at det skulle være noget betændelse....I så fald hvad kan man så gøre ved det...?? :dry: Det er ikke noget, jeg har haft problemer med førhen, så det skyldes hverken løb eller spinning men kan altså projiceres over på overdreven balancetræning... :cry:

Time 1

Cycling Udholdenhed ved mig.

Tid 52 min

:heartpump: Snit 166

:heartpump: Max 180

Musikken var udelukkende Paul Van Dyks drømmeagtige trance toner i eet langt kontinuerligt fedt mix. Programmet bestod af:

10 min opvarmning i siddende mellemtakt.

8 min stående heltakt Fs 7,7,5,8

7 min siddende heltakt Fs 7

6 min stående som før

5 siddende som før

4 stående som før osv

6 min siddende mellemtakt på Fs 7

Helt og aldeles suverænt enkelt som jeg ved, at de kan lide det, og som jeg selv holder så meget af. Den megen hel takt idag gjorde, at jeg næsten selv ramte endorfinerne og den svævende fornemmelse i benene, men det er reelt set uladesiggørligt, når man fungerer som instruktør.

Time 2

Cycling II ved Anne S

Tid 54 min

:heartpump: Snit 150

:heartpump: Max 173

Her begyndte min akillesene at gøre problemer, og dette ødelagde mit flow på timen, så jeg til sidst måtte fortsætte i almindelig heltakt fremfor det, vi egentlig skulle køre nemlig tempo... :nonono: Jeg havde ellers alle forudsætninger for en god træning, idet musikken var fin, benene var fine, pulsen var perfekt, og jeg havde instruktør Niels som sidemakker. Det hjælper altid med lidt pres fra en anden instruktør eller dets lige...jeg yder altid ekstra. Som fx i Scan med spinningsilden ved den ene side og en anden syret Ulrik fan til den anden.... :w00t:

Anyway Anne dirigerede timen fint igennem med masser af stående, sittende tempo :tongue: , som hun jo så smukt kalder det...Udmærket time hvor jeg også stødte på en Van dyk sang indblandet i en masse House, som er totalt Annes stil.

Nu er man så tilbage i Fræsse (slang for Frederikshavn). Sikke et syn da jeg passerede broen på motorvejen lige inden Frederikshavn...Synet af havet ahhhhh befriende... Jeg skal i FitnessFrederikshavn imorgen og spinne ved Buje, men inden skal der trænes balance i yogasalen og løbes lidt på båndet, og så bliver det vist ikke til mere imorgen. Har nedprioriteret styrketræningen til fordel for spinning og balance i denne tid, da det er det, jeg ligenu skal være 100% klar til...og med det mener jeg specielt balance timerne, for det andet kører jo bare i øjeblikket. :devil: Det er dog med vemod at måtte konstatere, at det ikke har været muligt at finde en mand til min første balancetime imorgen, og at holdet derved vil blive aflyst, trods det at der er 10 på venteliste. Det smerter mit hjerte.....Virkelig.

Ellers skal der også lige erhverves nogle klamper til mine nye hvide Specialized cykelsko venligst sponseret af en tidligere master trainer i en lidt forsinket fødselsdagsgave :blush: MERCI MERCI......

Og til min lille franske exkollega men fabelagtige ven, vil jeg lige sige (han titter nemlig med, ved jeg :wub: )

"Tu es beau comme un rayon de soleil. Tu es mon lulu et merci d'être comme tu es"

Nå ja glemte lige at mit 24 timers hold endelig har fået sit navn. TEAM INTENSITET.DK....Og jeg har endda ansøgt om lov til at bruge dette navn hos ejeren (henviser til hjemmesiden Intensitet.dk)...Så de fire musketerer er rigtig fint repræsenteret. :innocent::devil:

God aften til Mol.... :superman:

Eller skal jeg sige GAME OVER som old Sprocket :tongue:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Flot søndagsprogram. Virker som om du har fået renset spiritusblodet ud af kroppen og er ved at finde tilbage i rytmen.

Havde præcis samme smerte i hælen den anden dag. Mener det opstår ved at forsøge at lave rundt tråd stående.

Det gør nemlig NAS. *føler lidt med Jullen og synes det er synd for hende*

Din time 1 ville jeg havde nydt :) det er perfekt med sådan et 60 minutters mix ... need i say more :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Til trods for at jeg igår mistede mit arbejde, så har jeg nærmest haft de bedste to dage i mit liv...Igår sammen med venner og veninder og en for mig særdeles vigtig spinningperson, som fik mig trukket med i centret til en spinning time med denne ved min side (Gad ikke pga dagens udfald).

Fedt at læse at du til trods for at have mistet dit job, har fået smilet tilbage i din log :superman: Gad vide om ikke du har spildt dit talent der :superman: men held og lykke i din søgning. og med dit nye hold, Din Spinning nørd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey :superman:

Skal til et møde i Stilling i uge 5 kan en københavner booke en tid på dit hold, og hvilke dage kører du :superman: og ikke mindst kan det gøres på et par prøve timer.

God Aften

I uge 5 kører jeg

Mandag kl 1810 en cycling III.

Torsdag kl 1705 en cycling III + 1810 Cycling III

Lørdag kl1530 en Cycling udholdenhed 70 min,

Søndag et Body and mind event kl 14 samt en cyclin II 1530

Så send mig en pm, hvornår du har lyst til at køre og så finder vi ud af det..

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 9 januar 2006 :blink:

Lidt underligt sådan IKKE at skulle på arbejde, så istedet blev fokus lagt på ansøgninger samt træning...

Træningen for idag så således ud:

2x Balance træning

Cycling mig selv i FitnessFrederikshavn i mine nye Specialized mums sko... :superman: Ja Buje kunne ikke få luft over, så fede de var :w00t:

Tid 60 min

:heartpump: Snit 156

:heartpump: Max 180

Fik testet min nyindkøbte trance cd. Lækkert..Klamperne under skoene (jaja de hvide venner) skulle lige justeres lidt på plads efter første tur, men nu sidder de perfekt. Kuul :4thumbup:

Cycling "Ud at køre med den skøre" (ja det hed timen faktisk :crazy: ) ved Mads Buje (manden der er ved at gro ansigtsbehåring, der tilmed ser rigtig godt ud til ham)

Tid 51 min

:heartpump: Snit 155

:heartpump: Max 180

Super fed stemning med en masse kendte ansigter fra mine gamle dage ibyen heriblandt Hanne og Dorte, som ALDRIG holder mund uanset hvad, men det har jo også sin charme på visse timer. Buje er helt klart en dobbelttakt og mellemtakt freak og mine lidt trætte balance ben havde lidt svært ved at komme i så hurtige omdrejninger under de siddende spurter. Ellers et ganske pænt program, hvor vi stiftede bekendtskab med gode gamle spinning sange som fx Kate Ryan. Der rullede også toner fra Queen og Madonna gennem det fede anlæg i den flotte spinningsal, så der var lidt af hvert.... Jeg sad ved siden af de to snakkende gæs, og det lykkedes mig at presse især Hanne så meget til sidst, at hun holdte sin mund :laugh: "godt du ikke sidder der til daglig Julie". Det skal nævnes at min ven Buje, pænt reklamerede for mine sko på en aldeles speciel måde i starten af timen...."se J med sine nye venner, jeg vil ikke sige, hvordan hun har betalt for dem". :blink::bigsmile: Åh Buje han er fuld af humor ....og misundelse :tongue4: men ja det er jo ikke alle og enhver, der har sååååå gode venner, at de afleverer et par cykelsko til 2000 kvit og frit i føsdasgave. Jullen er glad.....Jeg kan næsten sove med dem om natten, så fine er de. :yo: Så kan Buje sige nok så mange gange "åh ja jeg kan næsten ikke få luft, så fede er de sko, Julie" :innocent: Han mener det, jeg ved det.....

Ellers glæder man sig jo til den 10 februar, hvor Buje afholder Blockbuster Bike i FitnessFrederikshavn. Det foregår med noget cykling og noget film...Ak ak det er næsten obvious, men jeg glæder mig meget til et halvt døgn i Fitfred med en masse sjove mennesker, pointen er nemlig således, at man skal overnatte i centret og cykle videre dagen efter. F..... man laver nogle morsomme ting, når man er bidt af en gal bodybike...hehe

Lige nu kalder sofaen for imorgen skal deres spin ansvarlige Jan Vajhøj testes....altså på cyklen :tongue: Det glæder jeg mig til....

Slut.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share