The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Mandag den 9 januar 2006 :blink:

.....Jeg kan næsten sove med dem om natten, så fine er de. :yo:

Slut.

Man kan nu sige hvad man vil om Julie, men hun mener da det hun skriver. Har lige fået en SMS fra hende. Hun er gået i seng og hun HAR skoene på......

Mærkeligt pigebarn..........

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man kan nu sige hvad man vil om Julie, men hun mener da det hun skriver. Har lige fået en SMS fra hende. Hun er gået i seng og hun HAR skoene på......

Mærkeligt pigebarn..........

:laugh::w00t::wink: Well næsten. AE AE AE AE AE :tongue: Men Buje er jo så begejstret, at han slet ikke kan få luft. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe at du har været med til at lave nogle af koncept cykel timerne, eller er jeg helt på afveje her...

Hey Julie

Du har ret - Tanja, Brian og undertegnet hygger os med at lave Cykling 1 koncept timer - men det ser ikke ud til, at det er dem du kører flest af :tongue:

Fed log du holder. Se ud som om I virkelig kører en masse cool spinning der ovre på fastlandet :4thumbup:

Gode ben og godt nytår

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie

Du har ret - Tanja, Brian og undertegnet hygger os med at lave Cykling 1 koncept timer - men det ser ikke ud til, at det er dem du kører flest af :tongue:

Fed log du holder. Se ud som om I virkelig kører en masse cool spinning der ovre på fastlandet :4thumbup:

Gode ben og godt nytår

:laugh: Havde faktisk en del cycling 1 timer i forrige skema, men de er blevet luget ud i det nye. Rent faktisk så er de her begynder timer, noget af det mest effektive jeg har oplevet i et center. Det er jo et SATS koncept, som helt sikkert har givet folk lyst til at blive ved og fortsætte på de hårdere timer...Vi kører masser af cool spinning :tongue:

Hvor kører du henne i uge 8?. Jeg kommer forbi :w00t: Åh nej en SATS jyde i SATS Cph :blink:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

....Åh nej en SATS jyde i SATS Cph :blink:

Efter selv at hvad tilbragt 17 år nord for Limfjorden, så skræmmer fastlandsfolket mig ikke :laugh: Men det ville da være super hyggeligt, hvis du kom forbi :4thumbup:

Hvor kører du henne i uge 8?. Jeg kommer forbi :w00t:

Det skulle gerne fremgå af min log :poking: men for at være lidt pædagogisk kommer det her :laugh:

Mandag (Vesterbro)

Kl. 17.05 Cykling 2

Kl. 18.10 Cykling 3

Tirsdag (Englandsvej)

Kl. 16.50 Puls cykling

Torsdag (Englandsvej)

Kl. 16.50 Cykling 2

Kl. 17.55 Cykling 1

Lørdag (Englandsvej)

Kl. 9.20 Cykling 1

Kl. 10.05 Cykling 2

Som sagt - super fedt hvis du kommer forbi, jeg vil anbefale en af cykling 2 timerne :superman:

Mht. The Joker, så er der turnus i teamet, dvs. at det er Brian der har lavet det nye program :w00t: Så den må du tage med ham :tongue:

Edited by ChristianLykke
Link to comment
Share on other sites

Efter selv at hvad tilbragt 17 år nord for Limfjorden, så skræmmer fastlandsfolket mig ikke :laugh: Men det ville da være super hyggeligt, hvis du kom forbi :4thumbup:

Det skulle gerne fremgå af min log :poking: men for at være lidt pædagogisk kommer det her :laugh:

Mandag (Vesterbro)

Kl. 17.05 Cykling 2

Kl. 18.10 Cykling 3

Tirsdag (Englandsvej)

Kl. 16.50 Puls cykling

Torsdag (Englandsvej)

Kl. 16.50 Cykling 2

Kl. 17.55 Cykling 1

Lørdag (Englandsvej)

Kl. 9.20 Cykling 1

Kl. 10.05 Cykling 2

Som sagt - super fedt hvis du kommer forbi, jeg vil anbefale en af cykling 2 timerne :superman:

Mht. The Joker, så er der turnus i teamet, dvs. at det er Brian der har lavet det nye program :w00t: Så den må du tage med ham :tongue:

Hmmm well ja hvad kan jeg sige :blush: Ups det står godtnok i din log ja, men nu kan jeg ihvertfald se det sort på hvidt i min egen log hehe :tongue: og ja jeg tænker da at jeg napper cycling 2 om lørdagen...IKKE 1'er timen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

NOOOO SHIT SPROCKET :w00t::dry: Hmm ja ja men så skal jeg lede en hulens masse SATS centre igennem, Længe leve blondine genet og længe leve dovenskaben :tongue:

Du kan jo evt. bare søge på instruktørens navn - vupti, så får du de timer han/hun kører :tongue:

Hvis du skal køre på Englandsvej lørdag formiddag, skal du nok checke antallet af fremmødte - der er som regel booket fuldt op for tiden (= nytåret har lige været over os)...

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo evt. bare søge på instruktørens navn - vupti, så får du de timer han/hun kører :tongue:

Hvis du skal køre på Englandsvej lørdag formiddag, skal du nok checke antallet af fremmødte - der er som regel booket fuldt op for tiden (= nytåret har lige været over os)...

Uhhh du blir ve hehe.. :laugh: Det vidste jeg rent faktisk ikke, at man kunne..Nå ja men der er jo også lang tid til den 24 februar, så moooon ikke nytåret har lagt sig. Sjovt nok har der også været nytår ved os i Jylland :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 10 januar 2006

Så er man tilbage i syd, selvom det godtnok trak lidt i mig for et par dage mere i nord, men aftaler de næste dage tvang mig sydpå igen... Og det er også helt okay, selvom jeg har nydt træningen i FitnessFrederikshavn og deres lækre yoga sal som lagde baggrund for min balancetræning idag. En træning der viste mig, at jeg rent faktisk kan programmet udenad nu med enkelte skønhedsfejl. Hip hip Hurra... :yo: Det var en fantastisk følelse, og jeg kunne for første gang nyde den dejlige træning uden at irriteres over mig selv og mit manglende fokus. Nu mangler jeg lige at få indlært alle udtrykkene, så er jeg ellers klar til at tage hul på timerne fra på søndag af. Lidt sommerfugle allerede i mavsen, men det er jo helt almindeligt, når det er så længe siden, jeg har undervist på gulv. Det bedste var næsten, at jeg faktisk, sys jeg så helt godt ud i det spejl :blush: Spejle kan ellers virke ret så skræmmende på os piger. :tongue:

Jeg nåede desværre ikke at afprøve spinning ansvarlige Jans time her tilmorgen. Jeg sov som en lille baby, men jeg nåede da at prøve min tidligere elev Steens om eftermiddagen. Sjovt at se en af sine egne elever pludselig sidde foran en. :smile:

Ellers har jeg som sagt nydt et par dage i fred og ro i nord blandt mennesker ,som troede jeg var flyttet tilbage igen.."kommer du så snart og underviser hos os fast igen"..Øh nej det gør jeg ikke, men vi ses da engang imellem, det er klart. Vil ikke kunne trives fast i nord mere.. :nonono:

Da jeg endelig trillede Molly ud af 'Fræsse' lagde jeg igen mærke til alle de her løbere, der bare har indfundet sig gennem det sidste halve år i byen. Frederikshavn er jo også blevet DK's løber by nummer 1, efter at projekt Start to run begyndte. Et ganske spændende projekt, hvor alle styrer imod halv og hel maratons i Gøteborg til maj...Så nu ser man folk overalt på kondistierne ibyen. Meget interessant og skønt at se.

Dette leder mig således til træningen idag:

10 km løb på FitFreds superlækre nye TechnoGym løbebånd med Tvskærm (ikke at jeg benytter mig af den, jeg vil hellere høre musik, meeen ville bare lige have det med)

1x balance træning i yoga salen

Fyraftens bike ved Steen (Ja denne time hed så dette øh)

Tid 52 min

:heartpump: Snit 149

:heartpump: Max 170

Steen lagde meget heftigt ud med en masse mellemtakt i opvarmningen, hvilket er fint nok, men måske lidt rigeligt med 2 min stående lige i starten. :yahoo: Pyt med det, vi er godt igang og holdet er faktisk velbesøgt. Ingen pauser...Ca halvvejs inde i time går Steen amok i syrerus til to sange af Bryan Adams. Min puls dør stille og roligt af den langsomme heltakt med supertung belastning. Mine lår gør dog ondt, og Hanne ved siden af og jeg bliver i fællesskab enige om at døbe ham navneT SYRE STEEN fremover.. :w00t: Og timen burde hedde Syre Bike.

Summasumarum har det været en rigtig god træningsdag igen idag, men jeg glæder mig godtnok til søndag, hvor me and my girls besøger the one and only MR UBC i hans grotte i Scandinavian Center. To timer med ham (han har lovet mig noget groft spinning) , en med mig selv og en balance, så er vi toast bagefter. Det bedste af det hele. Veninderne skal med til det hele... :superman:

post-6917-1136930390_thumb.jpg El maestro.... :devil:

The End

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 11 januar 2006

Tak okse og godt at se dig igen selv som værende aktiv på mol. Min træning kører absolut bedre end nogensinde, og det kommer sig nok af, at jeg er blevet bedre til at videreudvikle mine horisonter ved at prøve noget nyt..Således var jeg til HATHA yoga idag..En time jeg ikke har kunnet deltage på før pga. mine tidligere skæve arbejdstider, men idag skulle det således prøves...Og det bliver ikke sidste gang. Mere om det senere. :smile:

Startede ellers dagen med svære doms (herligt udtryk :w00t: ) i min bagdel og bagsiden af mine lår som følge af gårsdagens balancetræning i FitnessFrederikshavn... Havde en aftale med min franske ven i SATS om at lære ham det gudeskønne concept of spinning. Så han fik skam sin helt egen instruktør for halvanden time. Super....Trods det faktum at mit lille center er ved at blive renoveret fra top til tå, lykkes det os alligevel at få cyklet 40 min, og jeg fik på bedste vis forklaret ham alt om indstilling, Fysiologisk skala, takter osv osv osv, så alt i alt blev det til 1 time godt og vel ved cyklerne. L svedte og var mere end presset, men jeg er ret overbevist om, at der er en skjult spinner i ham, så jeg valgte at afslutte dagens lektion med 10 min siddende helt takt med tre stående angreb på 15,30 og 45 sek...Fik ham godt op på syreniveauet, det var der ingen tvivl om...Men dejligt at se og jeg nyder virkelig at involvere mennesker i den verden, som jeg elsker så meget. Det var helt sikkert også en oplevelse for ham at prøve en BodyBike for første gang, og han meddelte da også, at han slet slet ikke forestillede sig, at det foregik på denne måde med takter osv....Jojo :innocent:

Efter den lille cykel intermezzo røg vi ind ved siden af til en omgang mavetræning. Mit helt eget maveprogram med en del ture på 'planken' (pilates øvelse), og så var det ellers i bad og videre til en god solid frokost :4mewantfood:

:blahblah: Efter en masse af denne slags (samt en del spasser kommunikation :laugh: da L og jeg IKKE altid forstår hinanden som følge af at han jo er fransk og moi dansk), ja så måtte jeg tilbage til centret til noget løb og en plads på yoga timen, som var fyldt til sidste måtte....Jeg havde lokket en veninde med, der normalt er mere stiv som et bræt end jeg, og sammen nød vi diverse strækstillinger som fx fisken og koen og en meget speciel en, hvor man skulle stå på hovedet nærmest og knæene skulle hvile på albuerne. Jeg kunne ikke gøre denne øvelse, trods ihærdig hjælp fra min side veninde, men næste gang såå. En anden underlig øvelse vi skulle var sammen med en partner. Sådan noget med at røre ved hinanden osv. Det er jeg altså ikke vant til sådan lige at gøre ved andre, men med et hold udelukkende bestående af kvinder, ja så var det fint nok :tongue: Jeg vil så også indrømme, at det var enormt behageligt.

Tiden fløj afsted og pludselig var der afspænding i 20 min. Jeg var bare heeeelt væk...Hvilken sensationel følelse at ligge der på gulvet uden at kunne mærke sine arme eller ben. Fornemmelse af vægtløshed. Jeg er 100% devoted til den træningsform. Det gir mig så meget power, så meget energi.. :superman: Så efter selve yoga timen var jeg fuldstændig underlig tilmode og min veninde ligeså....Fik denne overtalt til at tage med mig på Cycling II timen trods ihærdig modstand....I omklædningsrummet mødte vi babe nummer tre Linepigen, som udbrød "HVORDAN FAEN ER DET I SER UD".....Hmmm tjah well vi så nok en anelse bøvede ud efter vores møde med diverse halsbrækkende stillinger og vejrtrækningsøvelser...Os tre ind på cyklen.

På denne cycling II time med instruktør Morten (som jeg aldrig endnu havde kørt ved) oplevede jeg en længe ønsket flyvende fornemmelse. Undskyld jeg retter lige timen til en udholdenhed...Ups :nonono: Morten spillede da også udelukkende Paul Van Dyk og kørte lange dejlige siddende/stående heltakt samt 3 styk nedkørsler...Jeg var heeeeelt lost. Kunne genkende min tidligere cykelhelt Dans vidunderlige techno Dyk sang, så jeg blomstrede totalt på min lille cykel helt uden ved vinduet. Ænsede intet af hvad de lavede inde ved siden af, men sad og hjulede i mine flotte nye sko uhhhh som de kørte afsted de hvide venner....Jeg lukkede øjnene flere gange og kunne mærke pulsen, der bankede i min hals... Jeg oplevede en følelse af styrke på den time....Og bagefter måtte jeg også rose Morten for hans valg af program og musik...Han blev meget meget glad for min vurdering og gengældte lige med et klap på skulderen. Fedt at kunne rose andre instruktører. En 'forza' mange af os har i det lille SATS center i Århus. Vi har et sublimt sammenhold, hvilket gør at vi står stærkt på hold siden... :wub: Derudover er medlemmerne i konstant kontakt med os. Dette gør at man virkelig kommer godt ind i varmen i det lille center, både hvis man er ny instruktør men også menig medlem... :banana:

Efter timen susede jeg lige forbi min franske ven igen og fik lidt næring indenbords, inden turen gik hjemad til en aften med ansøgninger og selvfølgelig MOL. L har bestemt blod på tanden mht spinning og inden længe har jeg fået et nyt medlem ind i SATS folden. (hvem sagde glad for sit center hva :4whistling: , sgu da klart når man næsten bor der :cheer: )

Alt i alt en dejlig dag med fænomenal træning. Jeg føler mig i bedre humør end nogensinde. Jeg føler, at jeg begynder at hvile meget mere i mig selv. Endelig har jeg tid og overskud til at mærke efter, hvad det er, jeg vil...Jeg vil ikke bare sidde på standby et sted, jeg inderst inde ikke ønsker at være. Og nu er mit næste mål så at komme til dette nye sted...At få det job jeg så inderligt ved, at jeg vil trives i...At leve en dag ad gangen. At lære at passe bedre på mig selv.

Samlede træningsdata for dagen idag:

Cycling intro med en god ven

40 min..Fokus mest på hans ve og velvære. Sådan skal det nu engang være..

15 min mave/rygtræning

Løb på løbebånd 40 min

Hatha yoga ved Ann Grønbæk 80 min

Cycling Udholdenhed ved Morten Skovhus

Tid: 49 min

:heartpump: Snit 158

:heartpump: Max 175

Morten havde lavet et simpelt program bestående af tre blokke med stående heltakt, siddende heltakt samt siddende nedkørsel. Uhyre effektivt og når man som jeg sidder omringet af mennesker, der rent faktisk betyder noget for en (det gør de efterhånden, som de optræder på ens egne timer, ihvertfald for mig), samt mine bedste veninder, ja så kan jeg sidde og arbejde samt stå og arbejde, som var mine ben pakket ind i vat...Utrolig fornemmelse...Havde da næsten også kunnet placere mine ben bag nakken under udstræk, da de føltes sååå lette af den forgangne yoga. Gjorde mig et par tanker om tidligere UBC timer, som naturligvis ikke kan sammenlignes med noget andet. Han vil for mig ALTID være Dks bedste og levere de for mig bedste timer, men i mangel af hans uforlignelige coaching, ja så er jeg ganske godt tilfreds med dagens indsats.

Over and out

:1356:

PS nu kun 4 dage til 2 timer med iskongen og min egen release på Balance....YEAH !!!!

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Nå opdatering senere. Lortet forsvandt.

Hey J :4thumbup:

Fedt at se det bare kører for dig :tongue:

Glæder mig vildt til at prøve dine timer så der kommer en på opleveren der også, har nu fået lavet mit 80er program og det er bare blevet p...e godt og :devil: hårdt

arbejder stadigvæk på et lille MOL træf

Kan du nu bare :superman: HYGGE :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hurtig opdatering af de sidste dages hårde fysiske strabadser, da jeg er for træt til at blive hængende. Må lade op til Maestro U's sidste søndagstimer imorgen, som lige nu ligger helt ude i tågen pga min sindsyge træning de sidste to dage...En følge af min iver efter at lave den perfekte balance time imorgen. Den der med at man kun er et menneske, holder ikke altid i min verden. Jeg vil. Jeg kæmper og jeg gør det...Ja det vil tiden vise sig ihvertfald :blush:

Torsdag den 12 januar

En sådan lidt miskmask dag i balance og spinningens tegn (Goddammit er glad for min release imorgen søndag :sneaky2: )

2 x Balance programmet...Av av av ben og bagside af lår.

Cycling II ved mig :blink: MØGTIME...JA ja det kan ikke køre som smurt i olie hver gang. :crazy:

Tid 50 min

Kan ikke huske pulstallene. Har ikke gemt dem

Keine mikrofon og den ene højttaler valgte så også at sætte ud, så det var jo en 'herlig' start på timen NOT!!!. Dernæst var jeg ved at falde af cyklen, fordi jeg mistede orienteringen. :unhappy: (tror at de sidste dages anstrengelser mht balance og min nuværende jobsituation var ved at sætte sit præg på mig) Alligevel vælger jeg at tage med på den efterfølgende time, hvilket jeg aldrig skulle have gjort

Cycling III ved Mads B

Tid 50 min

En snitpuls på 147 er bare dårligt, og humøret fik en ekstra tak ned af til de kølige temperaturer :mad: Mine ben strejkede og det værkede i mine lår..

Ubehagelig og intetsigende træning hele dagen igennem

Bedre men ikke godt blev det så fredag.

Fredag den 13 januar

Her stod dagen igen på balance træning (man vil gerne yde sit bedste), løb samt spinning.

2x balance

45 min løb på løbebånd

Cycling II ved Anne S

Tid 52 min

STADIGVÆK EN MØGLAV SNITPULS, trods mit ihærdige puklen til sidst og mit sveden som et svin...Hmm :dry: Min krop prøvede vist at fortælle mig, at den trængte til hvile for at genfinde sit powerområde :superman:

Bedre træning end torsdag men stadig ikke optimal efter min egen overbevisning.

Bedre blev det idag men også markant hårdere.

Lørdag den 14 januar 2005

:bigsmile: Hurra idag var det hele pludselig lidt mere positivt...

Cycling II ved mig (afløste Anne S)

Tid 52 min

:heartpump: Snit 149 (igen lavt, irriterende lavt)

:heartpump: Max 170

Timen var noget bedre end i torsdags, men dagen idag var også henlagt til det "indadvendte fokus" (noget folk aldrig vil glemme mig for i mit center, for jeg bruger udtrykket konstant :w00t: ) Jeg havde således opbygget timen omkring to smukke og intensive bjerge på henholdsvis 7 og 9 min. Derimellem siddende landevej og sluttelig en 12 min session med runnings af kortere varighed men i et hæsblæsende tempo... Super godt...Og folk var tilfredse, så kan jeg ikke ønske mig mere....

Herefter var jeg med på en KOM I FORM time med træningskoordinator Mia M. Skulle ligesom lige være hendes prøveklud på det nye koncept program, og det kan nok være, at jeg kunne mærke, at det var år siden, jeg sidst havde stiftet bekendtskab med aerobic. Mine lår og lægmuskler syrede pronto til under de mange knæløft, og jeg sværger at min puls lå omkring de 162, havde jeg haft måler på...Men 45 min med sveden drivende af kroppen blev det til

SATS koncept KOM I FORM ved Mia M

Tid: 45 min

Dernæst var Mia prøveklud på min balance..OG WEEE det kørte bare...What a feeling. At kunne huske det hele, at kunne sige de rigtige ting...Jeg glæder mig ligefrem til min release imorgen..Endnu gladere blev undertegnede, da Mia således vurderede " at det tydeligvis er noget du brænder for"....Yeah gu er det så. Konceptet er bare dødlækkert og træningen er optimal, hvis man er til lidt yoga og lidt taichi...Fremragende :devil:

Balance 1 x (50 min)

Så kom turen til en god lang cykeltur igen

Cycling Udholdenhed 70 min ved MIG IGEN IGEN IGEN....(Har de puttet Duracell batterier i ryggen på mig :w00t: )

Tid 63 min

:heartpump: Snit 157 (endelig)

:heartpump: max 160

Superfed time som jeg også fik rigtig meget ros for... :innocent: Trods det at mikrofonen stadig ikke virkede, fik jeg guidet folk frem i lange intervaller på fysiologisk skala 7-8 HELE timen igennem, og tiden var væk på sekunder. Sådan føltes det. Tre tempi blev brugt. Stående/Siddende heltakt, Siddende mellemtakt og siddende tempo

Over and out....Skal samle kræfter til imorgen...KILL ZONE med the man Mr UBC. Håber jeg holder. Mine veninder glæder sig lige så meget som jeg "Han har da noget at leve op til Julie" :blush: Øh nej det er da omvendt.... :smile: Men tak for de søde ord. Jeg gør mit bedste... :wink: I den forstand er jeg jo blot......et menneske

God aften alle.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 15 januar 2006

Skal liiiige nå at poste dagens fysiske og mentale udfordring...Inden Krøniken starter...

post-6917-1137349076_thumb.jpg Allerførst et billede af mine hvide engle, der tog mig helt op i skyerne idag sammen med mine to fantastiske veninder......Stive fire træningstimer var de med mig ...altså veninderne, da den sidste time var i Balancens tegn og ligesom sådan lidt i bare tæer..

Lad mig illustrere mine følelser og tanker på dagens første spinning timer ved UBC via dette billede.

post-6917-1137349360_thumb.jpg

Ganske vist er det Team DesignaKøkken rytteren Daniel Foder i aktion, men fornemmelsen af frihed, luft, fart, flow og intensitet er vist tydeligt i billedet her....Og den ramte mig med 200 km/t på Ulriks første time Interval 1...Samme intensitet ramte især min veninde T, som forlod Equinox med en følelse af overvældethed. Hun kunne intet huske fra timerne. Hverken musik, program eller de andre deltagere.... SÅDAN!!!!! Hun oplevede det jeg ønskede, hun skulle opleve.....nemlig at miste jordforbindelsen...at svæve op blandt skyerne...at mærke musklerne kontinuerligt arbejde i benene, at hårene på armen og i nakken rejser sig, selvom sveden pisker af en...Suveræn følelse....

Lad mig dog starte med begyndelsen....Vel ankommet til mit gamle hjem Scandinavian center....ANGREB tre foranstående cykler (kunne ikke få min gamle desværre :nonono: ) men det gik alligevel, trods en meget dårlig venstre pedal.... :blink:

Veninderne glæder sig og smiler lidt af min sammenligning med juleaften....Forventningens glæde...Men ikke nogen forventning for mig.Jeg vidste jo, at jeg ville opleve, det jeg elsker så meget igen. Nemlig at glemme alt omkring mig. Vi skulle jo igang med to majestætiske timer idag i Equinox med mit livs inspiration på spinningsiden. Hvordan kunne jeg forvente andet end succes.....? Nej vel og det kom også til at holde stik.

Til min store sorg var dette Ulriks sidste søndagstimer, men jeg valgte lige at overse det, ellers ville tårene da begynde at trille ned af mine svedige kinder. (blev dog en anelse trist til sidst, for der er ingen udsigt til, at jeg skal opleve det rush igen, det er at køre ved Jyllands spinning mester nummer 1)Min sjæl bløder.... :unhappy: Og selvom han ikke altid har fortjent de største roser :tongue: (hund og kat u know), så får han her min til dags dato allermest flotte anmeldelse af en spinning time eller to... :superman:

Jeg henter en gammel anmeldelse frem fra en super time, han kørte februar 2005 og fortsætter derefter med beretningen om idag...En dag hvor jeg fik introduceret mine veninder til, alt det de har hørt så meget om, til der hvor jeg kommer fra, til der hvor jeg vil henimod....Nemlig Ulriks fænomenale måde at instruere en time på. Hans uomtvistelige måde at presse de sidste kræfter ud af en gennemsyret træt krop...Hans evne til at få pulsen meget højere op end man troede var muligt..

Jeg er IKKE Ulrik. Kan aldrig blive Ulrik, men jeg er så ivrig efter at lære mere og hele tiden udvikle mig selv, så jeg bliver endnu bedre, end jeg allerede føler mig. Det er da klart, at man gerne vil lægge sig op af det bedste af det bedste UDEN dog at være nogen copycat. Nå vi springer tilbage i tiden......

" :blink: tænker jeg da manden fremsiger dagens udfordring......10 minutters stående Armstrong tempo (nærmest en Ulle dobbelttakt) så 8 så 7 så 6

osv.... Tænker lige det øjeblik, at jeg er glad for , at jeg IKKE løb inden eller tog ham Lucas' time først...Normalt ville jeg ikke antage den form for kørsel som forsvarlig for knæ og krop i det hele taget, ej heller vurdere det som fordelagtig træning, men fordi det jo er Ulle, der kører, og manden jo ved et og andet om kroppen i kraft af hans uddannelse, vælger jeg at smide alle betænkeligheder over skulderen og bare ride med på bølgen....Fornuftigt valg.

Vi er i gang. FEEEEEEEEEEEEEEED musik. Nyt, tak for det Ulle Benene er gode. Takker gud for mine ben idag. De var så fantastiske. De fløj og tog selvfølgelig mig med. Ja tak de første 10 minutter stående i dette tempo trak tænder ud, men de følgende var endnu værre. Det lykkedes mig 95% af tiden at holde kadencen, men min puls var også usvigelig høj hele tiden. Pulsdata nedenfor samt rating.

Jeg elskede hvert sekund af dette farthelvede. Jeg ydede virkelig mit ypperste, og dette gør timen til een af de bedste omend ikke DEN bedste, jeg har kørt ever.... Sidste sektion af timen er de her stående/siddende angreb. Jeg tog mine stående, fordi benene sparkede røv idag.....Og samtidig med Ulles fænomenale musikvalg, hvor de her Matrix-hardcore-dunkle toner bare passede perfekt med de her angreb, ja så var Danf svævende under loftet....Det var lige mig, og det bevirkede at jeg seriøst fløj gennem denne time (fornemmede at jeg var een af dem, der kørte allerbedst især i de her stående 10-9-8 minutters højt tempo) Jeg ønskede virkeligt, at timen aldrig sluttede, og jeg ved at de fleste ikke forstår det her, men da Ulle siger "det var det" tænker jeg virkelig ved mig selv "neeeeej ikke nu, mere, mere, mere, mere" Brat opvågning klask, øv, hyl ,suk ,græde Hvordan kan timen være slut? Nej nej nej nej luk ikke de andre ind. Bliv ved..... Desværre. Julie faldt ned fra himlen igen....Møg..... bare en halv time mere i denne oase af fed stemning og surrealistisk hårdt arbejde, mentaltpåvirkende musik og maxpulstræning (for det var det).

Min snit puls for timen, der varede 59 min var 183

Da vi rullede af, sad jeg blot i en trancelignende zombie tilstand indtil min sidemakker talte til mig og sagde, GODT KØRT og KÆFT DU KØRTE GODT MAND. Det gjorde bare timen helt perfekt. Humor, glæde, hårdt fysisk arbejde og overskud til at rose hinanden. SÅDAN skal spin timer være ALTID, hvis jeg må bestemme. Dog kunne jeg godt tænke mig at se Ulle selv køre med på cyklen hele tiden. Ikke fordi jeg betvivler hans form, men bare for lige at se Jeg ved godt, at han 'coacher', som han siger, men jeg vil lave pizza til ham i ét år, hvis han gør det bare een gang. (nej nu skal jeg også passe på, jeg har for vane at rode mig ud i alle mulige mærkelige væddemål såsom steptimer med Thomas Arendtsen i Scan mm) OG JEG TABER HVER GANG.

Taler så lidt med de andre tøser bagefter, og de stirrer måbende på mig, da jeg spørger om Ulle ALTID kører sådan hver mandag. "NEEEEEEEEEEEJ ikke så vildt" (Åh nej måske jeg har fremprovokeret et eller andet ved at sige "KOM AN" til ham øh hehe, men de sys det var godt, dog ikke som jeg, der blafrede med vingerne stadigvæk på det område)

Rating for dagens fantastiske performance både af mig selv og af UBC:

Interval 2 18.15-19.15-

Timens opbygning, musik, stemning, flow, instruktør, musik:

6 + (ikke muligt med plus normalt, da dette normalt er topkarakter)

Min egen performance: 6

Jeg kunne ikke ha' kørt bedre idag. Det var virkelig godt gået af mig selv, og jeg er seriøst glad for at min sidemand observerede, hvor meget jeg egentlig piskede afsted.

Efter timen røg der to proteinbarer indenbords og afsted til toget hjem til mit varme, dejlige bo....Virkelig en vidunderlig dag. Tænk at man kan være så heldig at være mig

PS Denne 'anmeldelse' af UBC's time idag er bestemt ikke almindelig for mig. Det er jo ikke et ukendt fænomen, at Ulle og jeg kan kaste tallerkener i hovedet af hinanden Han er p.....irriterende. Det samme sys han om mig. Haha men et eller andet sted, sys vi nok, at vi er kuuuuuuuuuuuuul....(forhåbentlig, han indrømmer det aldrig den mærkelige knægt)

Nuvel nok om dagen idag. Har netop bællet en liter kakao. Aftensmaden dropper jeg let og elegant. Er simpelthen ikke sulten....Men mere eller mindre "

Denne beretning som er taget fra mit livs bedste spinning time med UBC bevidner, hvor svært jeg har det med at finde velkvalificerede instruktører, som lever op til mine forventninger om den perfekte cykel time. Det er simpelthen ikke muligt. Jeg ville gerne, men det er en endeløs vandring fra den ene instruktør til den anden og ingen kan erstatte disse timer. Ingen kan nogensinde matche disse timer og den instruktør U er. There can be only one.... (and there is only one) Og piv nu flytter han så langt væk fra mig som muligt (IKKE SCHWEIZ :laugh: )

Anyway tilbage til nutiden og timerne idag...Lægger ud med Interval 1...En time baseret på mellemtakten og stående og siddende angreb. En svær udfordring da vi hører dagens program, og jeg mærker allerede inden, at jeg har trætte og tunge ben. Noget regulært møg på en Ulrik time.

Jeg kaster et sidste blik på min piger. Aner rædslen i deres øjne, da der bliver sagt 2 x 6 min stående mellemtakt og 3 min stående angreb etc. Jeg selv tager en ekstra dyb indåndning....kaster mig udover klippen og ud i luften..Afsted på mine tunge ben, der pludselig bliver lettere..... Ulrik træder af cyklen...presser os videre..endda også mig og denne gang lader jeg mig ikke irritere, men følger med...Ramt af endorfiner..Hans "super, flot" rykker min puls med 10 slag under de stående angreb. Kigger på mit pulsur der blinker 183 til mig. Jeg føler min hals snører sig sammen, jeg er presset. Ualmindeligt presset..Umenneskeligt presset men med kongen vimsende rundt i den halvmørke sal blandt super seriøse spinnere, der er jeg hele tiden med og hele tiden i kontrol, på vagt, afventende....Vi er siddende i mellemtakten. Jeg genfinder lidt af min manglende energi somehow. Rider videre. Har tabt fokus til alt omkring mig. Stirrer tomt frem foran min cykel på en lillebitte plet på gulvet, der bliver min støtte resten af timen...Igen er vi i angreb denne gang siddende. Ulrik af cyklen igen. Presser L til max og T får presset mere belastning på. T nævner efter timen..."jeg troede ikke jeg kunne tage mere på, men det kunne jeg...fantastisk". Jeg selv får UBC foran mig..Ser ham bare ikke..Hører ham kun. Er helt ude af lokalet. Lytter kun til Van Dyke tonerne og U's rolige kontrollerede stemme sige "Fokus, vejrtrækning". Alt det jeg bruger på mine egne timer, men som virker 100% på mig nu, fordi jeg sidder blandt de 'menige' og kan køre med...Da timen slutter må jeg sidde et par minutter og samle tankerne tilbage i mit hoved, da jeg ellers virker lidt zombie agtig...Min veninde T er ligeså langt væk, og til mit spørgsmål om hvorvidt, hun syntes timen var effektiv og musikken god osv....lyder svaret "Hvad er der sket, hvaffor noget musik, og hvor er jeg" :blink: Cool. Godtnok lidt overdrevet men hendes blik i øjnene er ikke til at tage fejl af. Hun er ramt af endorfiner. Hun er ramt af Ulrik syge.... YEAH!....Funktionel, dybdegående træning der rykker en til mentale himmelske højder....Hvor finder man ellers det?

Time nummer to fortsætter indenfor rimelighedens grænser ...ihvertfald nogle minutter... :cooldance: Jeg ærger mig over min puls, som jeg ikke kan få op i de omdrejninger, jeg ønsker mig. Det kommer så først til sidst. Benene syrer hurtigt til, og jeg priser mig lykkelig, da U siger heltakt. Hurra for første gang idag. Kigger på veninderne og ser lettelsens suk i deres grimasser.... Timen slutter med arbejde i mørke til siddende accelerationer, som bliver til angreb i og med, at jeg presser det sidste ud af mine ben. Finder min lille plet på gulvet og forsvinder igen. Ser ikke Ulrik mere, men lytter og kæmper mig videre de sidste minutter af timen. Føler mine ben. Føler mit tråd i perfekt harmoni med det flydende musik. Føler min form er så god som aldrig før. Føler en styrke så stor....Da de sidste minutter indtræffer ligger min puls atter på 183 og jeg mærker tankerne komme tilbage..."Det her er sidste gang Julie". Mærker en knugende fornemmelse i min mave og fornemmer en tåre i yderkanten af mit ene øje. Hvorfor ikke mere? Hvorfor slutter det hele nu? :crybaby:

Slut på to ubeskrivelige timer med maestro Ulrik Bjerre-Christensen som får alle andre til at blegne. Som spinningsilden beskriver det. "Man finder ikke timer så flot orkestreret som hans".

Tilbage i virkeligheden venter Jensens Bøfhus på TEAM INTENSITET.DK, hvor vi kaster os grådigt over salatbaren og opfører os som babarer, der aldrig har fået føde før. De andre gæster stirrer på os, men vi er ligeglade...Vi har været et sted, de aldrig har været og aldrig kommer...nemlig spinning heaven. L er højrystet og T griner fjoget. Jeg ligeså. Vi er totalt ligeglade og nyder bare vores nyfundne frihed og vores mentale afstresning...Samler mod og kræfter til at fortsætte træningen i SATS på min egen cycling II time og derefter release på balance.

Igen i SATS gæster vi den gamle (snart nye) sauna. Ikke så smart da man så efterfølgende kom til at ligne en kogt krebs i ansigtet.... T havde meget ondt i benene, da vi igen sad på cyklerne....Krampe av... :innocent: Stadig ingen mikrofon...Et eller andet sted fandt jeg en smule energi til på bedste vis at køre timen igennem. En god time med masser af inspirerende NCA musik og et bragende hurtigt Van Dyke mix på 14 min, som virkelig trak tænder ud...incl mine egne.

Hurtig omklædning til mit yoga frotté sæt og over til noget helt helt andet...BALANCE...Jeg havde egentlig ikke nerver på. De var vel forbrændt sammen med adskillige kalorier. Timen gik da også som forventet. Jeg kiksede et par ting, men tjekker op på dvd'en imorgen, inden jeg har endnu en balance time efter min Cycling III, så det er absolut i småtingsafdelingen. Flot klaret af mig selv og mine dejlige veninder, som var med mig hele vejen igennem. Både ved UBC men også de efterfølgende to timer ved mig selv i SATS. Way to go...Trak da også lidt på smilebåndet over en kommentar fra veninde T." Kæft jeg er glad for at jeg droppede min date til fordel for idag". Ja sådan kan det gå... Kærligheden tabte til fordel for Ulriks spinningtimer. T indrømmede da også at hun idag fandt en mening med al den her træning "Julie, det er det her jeg vil. Det er det her, der betyder noget for mig". Ak ak det er ikke sådan at slæbe cykel tossede med ind i løvens hule, men han er satanedme ikke min bror. :crazy_pilot: Der går grænsen.... :lolabove:

Ej ej Krøniken er igang. Jeg må videre. Men først lidt fakta fra timerne idag.

Spin Interval 1 ved UBC

Tid 55 min

:heartpump: Snit 159

:heartpump: Max 186

Spin Distance ved selvsamme guru

Tid 54 min

:heartpump: Snit 151

:heartpump: Max 183

Cycling II ved mig

Tid 50 min

Ingen pulsdata. Glemte mit ur i bilen.

Balance ved mig

Tid 55 min

Jeg tror faktisk, at jeg fik det hele med, selvom det var en kæmpe smøre på sådan en højhellig søndag. Men til dig Ulrik fra mig og Team Intensitet.dk ( L og T) vil vi gerne sige følgende:

:flowers: Tak for to incredible timer med dig idag.

:clap: Du er uforlignelig

:1356: Og du fortjener alverdens respekt for det du gør og det, du kan.

Og selvom jeg er af den største fascination af gode gamle Chris, tjahh så har vi også guld i Jylland. Derfor slutter jeg med et citat sagt idag af min veninde T "Jeg må sige, Julie, at du havde ret..Der var virkelig noget i alt det du sagde med disse timer og ham Ulrik" I TOLD YOU SO.

Game over and goodnight.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 16 januar 2006

Allerførst en lille morsom beretning fra min balance time her til aften...Kommer ind i mit yogatøj, tager mikrofonen på men fornemmer ikke rigtigt at der kommer noget lyd ud i salen....Går derefter ud i receptionen med mikrofonen på og beklager mig højlydt over, at den da heller ikke virker...(den i cykelsalen virker igen :4thumbup: ) Det morsomme ligger i, at mikrofonen faktisk virker ganske udmærket :innocent: og efterfølgende kan mine balance elever høre deres instruktør på bedste frederikshavnske vis bande og svovle over det tekniske l... :laugh: Pludselig kommer en af eleverne ud smilende og siger "Vi kan faktisk godt høre dig herinde hihi" Øh ups :blush: Hørte jeg nogle kommentere mit igen påbegyndende blonde hår.... :smile: En god og morsom start på en næste perfekt balance time...En time hvor jeg fik enormt meget positiv respons bagefter. Hæftede mig især ved en pige som kom hen og roste timen til skyerne. Hun spurgte om, hvor mange år, jeg havde været yoga instruktør... :blink: "2 dage" :w00t: Tegn på succes eh?

Træning idag blev til masser af trappegang fra 2. sal til kælderen med vasketøj en masse + farmer walk med tunge bæreposer og rygsæk på ryggen til Netto og tilbage og derefter til FAKTA..... :w00t:

Ellers:

Cycling III ved mig

Tid 50 min

:heartpump: Snit 167 (It's all coming back to me...C.Dion)

:heartpump: Max 178

Jeg strikkede timen sammen så godt, jeg kunne efter Ulles første program igår..Uh det var så godt, men jeg kunne ikke huske det hele :unhappy: , og jeg følte også, at folk IKKE var klar til en SÅ hård time idag, så jeg lettede lidt på intensiteten (elsker bare det ord :superman: ), meeeen de 2 x 6 min stående mellemtakt på fys 7-7,5, ja de var der, og der blev ikke på noget tidspunkt kørt heltakt.. Alt i alt en meget agressiv time med fuld knald på anlægget (alle højttalere i fuld vidgøre) og Van Dyke. Jeg var selv godt færdig til sidst. My girl T var med. Vi blev enige om at holde spinning pause begge to imorgen og lægge vægt på balance og pilates...samt genfinde det shoppinggen, som jeg for længst havde lagt på hylden... :devil:

Balance ved mig

Tid 55 min

Dejlig ro i krop og sjæl og sender lige et stort tillykke med eksamensresultatet til maestro UBC :kickass: FLOT GÅET s......

(muhahaha)

Over and goodnight

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 17 januar 2005

Vidunderligt med en 'hviledag' uden nogen form for cardio træning. Således fik me and my girl T arbejdet os igennem SATS pilates og SATS balance ved Brian idag. Havde tunge lår og mavesmerter ovenpå en Baresso Cafe Latte fra tidligere. Det sker bare IKKE igen.. Hader kaffe men hvad gør man ikke for selskabets skyld :laugh: (Stødte btw på cycling spinner samme sted, som ladede op til hendes Cycling II)

SATS Pilates ved Brian

Tid 25 min

SATS Balance ved Brian

Tid 55 min

Snart er det senge tid. Min trætte overtrænede krop trænger til hvile, så der er ladet op til løb, yoga og styrketræning imorgen. Imorgen skal der nemlig arbejdes lidt med vægtene igen. Det bliver ryg og biceps samt mave. Egentlig er jeg blevet meget trimmet på armene og maveregionen efter al min Balance træning, så det virker sgu...Herligt. :4thumbup: , men jeg savner de svære doms man indimellem får under styrketræningen og ved, at jeg vil opnå en perfekt træning ved at kombinere alle disse forskellige ting..

Iøvrigt skal der således snart powerwalkes noget mere, da der skal vandres på EL CAMINO i Spanien med veninde L til august. En bette tur på 1000 km på de små flade fødder. Foreslog hende at vi tog cyklen, men nææææ der skal vandres, så vandres bliver der..... :superman: :walking: Pilgrimsruten, som kaldes La Viá de la Plata (Sølvvejen) går fra Sevilla i syd til Santiago de Compostella i det nordvestligste Spanien og er i alt ca. 1000 km. Jeg ved endnu ikke, om jeg er med samtlige km pga hjemlige forpligtelser, men jeg er rimeligt 'hooked' på det, så nu må vi se tiden an.

"Det at vælge at tage på pilgrimsvandring kan have mange forskellige årsager, og det er for de fleste en blanding af flere motiver. For mig var den primære drivkraft et ”kald” uden nogen fornuftig forklaring på, hvorfor jeg absolut måtte af sted. Årsagerne fandt jeg faktisk først frem til på selve turen, og de blev så igen drivkraften til de følgende ture.

Og hvad er det så, jeg oplever på disse pilgrimsvandringer? Ja, det er mange ting på mange niveauer. Med hensyn til det rent fysiske, så oplever jeg en fantastisk tilfredsstillelse ved at bruge min krop og opleve, hvor meget den egentlig kan yde, når jeg sætter vilje bag. Og når jeg går gennem ”muren” – dvs. overskrider mine egne mentale grænser for min fysiske formåen, ja, så får jeg den der følelse af at blive ”høj”, som også mange sportsfolk, specielt løbere, taler om. Det er en helt fantastisk fornemmelse af at ”overvinde” sig selv. Og det er klart, at det giver både selvtillid og styrke at gøre det.

Og sommeren 2004 oplevede jeg desuden, at jeg ikke længere behøver at sætte min viljestyrke ind for at komme videre, når det er virkelig hårdt. Jeg fik derimod flere ud-af-kroppen oplevelser, hvor ”jeg” svævede over eller rundt om min krop, mens den bare gik og gik uden besvær. Det var en helt ubeskrivelig fornemmelse.

På et andet niveau er det at færdes i naturen for mig meget befordrende for mange følelser, tanker og spirituelle oplevelser. Følelsen af frihed, uafhængighed, samhørighed, storhed og ydmyghed er blot nogle få eksempler. Naturens stilhed indbyder også til refleksioner over livet og/eller til meditation – enten ved at sætte sig et smukt sted eller ved at gå-meditere. Og naturens stilhed påvirker tillige sindet, så det bliver stille, og man kan få kontakt med sit højere selv. Herefter er der så ”klar bane” for evt. spirituelle oplevelser.

Men det at gå Caminoen handler i høj grad også om at leve det enkle liv, og herigennem at erfare, at det er de helt basale ting i livet, der er de vigtigste. En ting vi har meget let ved at glemme i vores stressede og højteknologiske hverdag.

Da jeg gik i 2001 var denne erkendelse af, hvor enkelt livet i virkeligheden er, en meget stor og skelsættende oplevelse for mig. Glæden ved at opdage, at bare man har vand, mad, et sted at sove og frihed til at færdes i naturen – ja, så behøver man faktisk ikke mere - var for mig utrolig stor.

Selvom jeg hver gang er taget af sted alene og også har foretrukket at gå alene, så har jeg selvfølgelig alligevel mødt en masse mennesker på min vej. Alle der går Caminoen udgør et helt lille mini-samfund, hvor der i udstrakt grad hersker næstekærlighed. Alle interesserer sig for hinanden, hjælper hinanden og giver omsorg og kærlighed. Det kunne vi bestemt godt bruge noget mere af i det fortravlede og til tider racistiske samfund, vi lever i.

Men det mest fantastiske ved alle disse oplevelser, som man får, mens man går, er at de uden videre kan overføres til selve livet. Så vejen man går rent fysisk bliver faktisk et symbol på den vej man går i livet. Og nogle af de elementer som ”pilgrimmen” møder på sin vej er direkte symboler på det, man også møder i livet."

Maricia Suzana Manyar Cand. Mag i Spansk og fremmedssprogspædagogik samt en ivrig vandrerkvinde.

post-6917-1137532244_thumb.jpgpost-6917-1137532285_thumb.jpgpost-6917-1137532341_thumb.jpg

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 18 januar 2006

Grundet uforudsete ændringer af planen for idag, blev træning kun henlagt til powerwalk..

Powerwalk 66 min :walking:

Så skulle der også være lagret op til 3 super cykel timer imorgen med mæ og Niels :thumb: og og og ikke at glemme styrketræning, som har været forbigået i en rum tid pga balancetimerne...

På computeren bliver der lige pt spillet "Craig David" -I'm sorry...Den er bare rigtig cute....eller det er den jo ikke. Men jeg elsker bare hans fløjsbløde stemme...mif mif. lækker fyr

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Super spændende med den pilgrimstur der. Har haft et godt øje til den rute i mange år. :smile:

Er for øvrigt selv blevet ret glad for PW for tiden :walking:

Ja det virker mere og mere interessant, jo mere jeg undersøger turen...Har godt set, at du er blevet meget glad for pw. Det er også et glimrende alternativ til løb. Især de dage hvor man ikke føler benene er til at løbe....

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 19 januar 2006

Hvad sker der lige for vejret idag :blink: ? Dødirriterende....Valgte fornuftigt nok DSB imorges, da turen gik sydpå...Ganske vist var toget så forsinket, da jeg skulle hjem...men alligevel :dry:

Formiddagens træning bød på:

50 min på stepmaskine....(længe siden jeg havde stået på sådan en og erfarede også ret hurtigt hvorfor..Det er jo dødsygt. :crazy: )

Styrke af Bryst, Skuldre og triceps... Ligeledes længe siden jeg har styrketrænet. Følte mine arme var tunge som bly, så sys ikke, at det blev helt optimalt... :wink:

Herefter frokost med en god ven og en masse :blahblah: om jobmuligheder og andet med en veninde (hun er jobløs diætist :unhappy: )... Udenfor bragede sneen bare ned brrrrr...Kulden ramte mine knogler næsten idag..sådan føltes det ihvertfald...

Tilbage i mit center havde jeg sat mig for at prøve den nye Cycling I time med Karina K som instruktør...Nu har Arne og andre jo talt om det famøse musik og program, så nu skulle det være...

Cycling I ved Karina Kærgaard.

Tid 35 min

:heartpump:Snit 136 (tjah det siger vel noget om intensiteten, jeg kan ikke sparke mig selv op på sådan en time)

:heartpump:Max 150 wow syret puls..NOT!

Jeg finder faktisk programmet en true begyndertime værdig. Det er iflg min mening meget mere enkelt end forrige program, men musikken...tjahhh det var rædselsfuldt fra ende til anden. Sorry men nej det var godtnok ikke lige minded for mig...Men Karina lavede en superfed intro time. Glædeligt at have hende tilbage i vores Århus Cykelprogram.

Herefter:

Cycling II ved mig :superman:FEEEEEEEEEEEEEEE TIME....Jeg er virkelig virkelig stolt af min time der...Fik virkelig ALLE med op i den mest fantastiske running session, jeg indtil nu har kørt. Det var meget meget intenst...

Tid: 52 min

:heartpump: Snit 169

:heartpump: Max 183

Her begynder pulsen at ligne sit gamle jeg igen..Superlækkert. Timen var musikmæssigt lækkert opbygget og rent faktisk er det en cd, jeg i 1 år har haft liggende i tasken men aldrig kørt.What a mistake...Programmet bestod af 10 min opvarmning i en strøm af lækkert italiensk spinningmusik. Hernæst 14 min med Safri Duo og en kombination af stående heltakt, siddende accelerationer, siddende heltakt, stående accelerationer...Herefter 2 min restitutionslandevej. 8 min fabelagtige runnings..7 min siddende dobbelttakt med 4 stigninger.6 min stående klatring igen med 4 stigninger...og slutteligt 3 min frit valg bare den 'røde' zone strejfes... Alletiders time... :devil:

Cycling III ved mig ....Her sker der noget uventet.... :w00t:

Tid 50 min

:heartpump: Snit 160

:heartpump: Max 183

Programmet var opbygget således....:

10 min opvarmning fordelt på siddende/stående mellemtakt.

3 min stående heltakt Fs 7

30 sek siddende angreb Fs 9

3 min stående heltakt Fs 8

45 sek siddende angreb Fs 9

Altid 3 min stående heltakt mellem hvert angreb. Efter 90 sek siddende angreb bliver pyramiden vendt om, således at der bliver kørt siddende heltakt og stående angreb 90/60/45 og 30 sek...Intensiteten på de 3 min stående og siddende heltakt varierer hele tiden mellem 7 og 8. Slutter af med 9 min stående klatring på 8-8,5

Musikken var et trance mix. Fik god respons på timen efterfølgende af en af deltagerne, men ca 15 min før slutningen sker der noget helt specielt..... En af deltagerne (eller kan man sige det, når personen sidder allerbagerst og kører sit eget lille løb, hvilket jeg i forvejen hader mere end pesten, når folk gør.... Dog viser han mig den respekt at placere sig allerbagerst, så jeg accepterer det... :mad: selvom jeg absolut ikke mener, det er iorden) kæfter pludselig op under de sidste tre stående angreb om ikke, jeg vil lade lyset være tændt...(jeg slukker nemlig indimellem lyset så folk kan presse sig selv yderligere. Har nemlig vist sig at være en god effekt, og folk elsker det....på nær ham her). Jeg skruer hurtigt ned for musikken for at høre hans begrundelse for...HVORFOR JEG SKAL TÆNDE LYSET...."Jeg kan ikke se mit pulsur" beklager han sig så...Ja undskyld mig men det bragte seriøst mit p.. i kog, og de andre kiggede da også op på mig og rystede på hovedet...Jeg svarede resolut "nej det kan jeg så fortælle dig, at det gør jeg ikke, bare fordi DU ikke kan se dit pulsur".... Jeg påpegede endvidere under næste stående angreb, at det var skideligemeget med et pulsur, fordi det handlede om selverkendelse og det at mærke sin egen krop under pres...Ikke at kigge på nogle skide tal...danf blev sur :devil: Jovist jeg træner selv med pulsur, men er absolut ikke slave af det, og een person skal IKKE bestemme, hvordan jeg skal køre min time...Der ligger stensikkert en klage over mig i postkassen imorgen, men det tager jeg mig ikke af. Jeg baserer timen på det bedste, jeg har lært og på det, som jeg ved, at størstedelen nyder.... Ikke fordi der sidder en person og kører modsat af alt, hvad jeg beder ham gøre. "Hvorfor skal jeg så lave programmer og spilde min tid, hvis enkelte alligevel kører deres eget (jvf citat fra Buje i en tidligere diskussion) " Nej excuse me. Det er bare ikke okay. Jeg vender vrangen ud af mine timer og forbereder mig maksimalt....Okay fik lidt luft for mine aggressioner nu, men jeg tilrettelægger bare IKKE mine timer efter een enkelt person...FÆRDIG :sneaky2:

Ahhh godt at få det ud af kroppen...Selvom jeg ved at jeg får en påtale over det..Jeg ændrer ikke stil. Det gør jeg bare ikke. :smile:

Herefter skulle der kæmpes en kamp mod snefygning og kolde kinder for at nå mit tog hjem. Et tog der ligesom var 21 min forsinket...suk :unsure: I toget skal man så sidde overfor en fyr med FITNESSDK logo på trøjen... :nonono: Ak ak hvad byder dagen mig ikke... :w00t: Ej jeg griner lidt af det og overvejer at tage mit SATS grej op og sidde og vifte med det..Han er faktisk meget sød. :wub: selvom han er FitnessDK personale :laugh:

Nu er der ikke mere energi...Varme i kinderne og trætte muskler. Sengen kalder...

Bonne nuit...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share