The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Det er bare helt i orden, Julie!

Vi snakkes nok ved lige pludselig!

Rigtig god søndag til dig i hvert fald. Jeg skal selv ud af døren inden længe - den står på opgaveskrivning på skolen, ØV!

//AM

Opgaveskrivning Åh det er godt, man er færdig med at læse :laugh: Selvom the real working life også kan have sine :blink::crazy::smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Opgaveskrivning Åh det er godt, man er færdig med at læse :laugh: Selvom the real working life også kan have sine :blink::crazy::smile:

Jeg er heldigvis hjemme sofaen nu og har lige fået en lækker gang aftensmad :tongue:

Jeg kan desværre endnu ikke snakke med om the working life, da jeg ikke har været der, men det kommer nok en dag og jeg tvivler ikke på, at det også har sine knaster...af og til...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 22 april 2006

Pilatesuddannelse i Odense blev aflyst af sygdom, så jeg fangede min Udholdenhedstime tilbage igen af Niels, som ellers havde taget den.

Facts:

Løb :4dog:

Tid: 60 min

Ingen pulsdata

Styrketræning af ryg og mave :4flex:

Cycling Udholdenhed 70 min ved mig. :bike:

Tid 66 min

:heartpump: Snit 159

:heartpump: Max 175

Dejligt at se en del mennesker på en ellers solrig dag. Havde faktisk ikke regnet med, at der rigtigt kom nogen, men salen var da 3/4 fuld :smile:

Programmet så således ud:

10 min opvarmning fordelt på 4 min siddende mellemtakt, 4 min stående enkelttakt og 2 min siddende angreb.

5 min stående enkelttakt Fs 7

1 min siddende let høj kadence (dobbelttakt) Fs 7,5

4 min stående enkelttakt Fs 7

1 min siddende let høj kadence osv osv osv 19 min i alt

30 sek pause

5 min siddende mellemtakt Fs 7,5

1 min stående mellemtakt Fs 8

4 min siddende mellemtakt Fs 7,5

1 min stående mellemtakt Fs 8

Osvosvosv Igen 19 min i alt.

30 sek pause

10 min stående enkelttakt Fs 7- 7,5

1 min siddende tempo fs 8

1 min stående tempo fs 8,5

1 min siddende tempo fs 8

1 min stående tempo fs 8,5

1 min siddende angreb fs 9

Nå ja lige i overkanten af udholdenhed, meeeen det går jo nok alligevel... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fremme ved idag med fokus på det nye balance program In Paradisium, som er svært og mere fysisk krævende end det forrige....

Søndag den 23 april 2006

Facts:

Morgen

Øvning af Balance programmet kombineret med forsøg på at vaske tøj i en maskine, der fuckede op big time :mad:

Tid 50 min :hippy:

Eftermiddag

Stepmaskine 30 min :sleepy: (kedelig maskine)

Løb 30 min :4dog:

Cycling II ved mig :bike:

Tid 51 min

:heartpump: Snit 161

:heartpump: Max 180

Sys ikke at kunne erindre at runnings var SÅ hårdt :tongue: , men det var det da. Programmet var udelukkende (næsten) musikstyret, hvilket gør at jeg ikke kan skrive det ned exactly, men det bestod af en masse elementer, som tilsammen gjorde timen vanvittig interval præget. Kun afbrudt af et par stigninger på 6 min som det længste kontinuerlige arbejde....Jeg havde ikke regnet med mange folk, så det er da skønt at blive positivt overrasket, selvom det overvejende var en 'hønsetime idag' (læs...bestående af kvinder :smile: )

Og ENDELIG Release for mig ...In Paradisium. OVERFYLDT HOLD...GYS :blink: :4thumbup:

Balance ved mig :hippy:

Tid 55 min

Jeg anslår, at der nok var en fejlprocent på 20 :laugh: , men det tager vi i stiv arm, og heldigvis var det ikke værre, end vi kunne smile lidt af det. Programmet er supergodt og musikken rigtig rigtig fed. Krævende fysisk fordi der er meget stående arbejde på HÆNDERNE :blink: Og denne gang enormt meget gang i pulsen...Jeg råsvedte som aldrig før...Sikkert også fordi jeg havde travlt med at huske det hele....På 15 sange kan der gå meget galt :w00t:

Game over and off. Nu må det være afslapning resten af aften og opladning til en ny uge imorgen. Damn jeg får travlt...Sætter virkelig pris på mine weekender nu, kan jeg se... :hehe:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: :4thumbup: Og så fik endelig opdateret min log...og reddet mig endnu en forkølelse :blink: Hvornår lærer jeg at klæde mig fornuftigt på samt undgå folk, der snotter :w00t:

Fik lige stillet spørgsmålet på vej ud ad døren i SATS idag..."hvad skal vi køre imorgen på den Cycling III time"

Jeg aner det ikke. :wink: Hmm måske en time med inspiration var onsdagens time i Equinox....Er ret sikker på, vi nok finder på et eller andet, ellers må folk meget gerne sende mig en mail med et eller andet lækkert Cycling III program (spinning 2)...

Supergod aften til alle.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

"Hammergrebet", nå det er det den hedder.. den bruger jeg også når jeg kører stærkt... pudsigt :bigsmile:

Den balle må vi da lige have kigget på Julie, sms hvis du vil have tjekket op på det :smile:

Dejligt at se dig herinde igen.. har savnet dig i min log og på MOL generelt.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Cycling 3

Opvarmning: 10 mins

- 8 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

- 4 mins siddende tempo, fs7-8 (byggende op), puls 81-84%

- 7 mins stående angreb, fs9, puls 88-94%

- 4 mins siddende tempo, fs7 (recovery men stadig arbejdende, puls 75-79%)

- 4 mins stående angreb, fs9 (puls 88-94%)

- 4 mins siddende tempo, fs7

- 10 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Cycling 3

Opvarmning: 10 mins

- 8 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

- 4 mins siddende tempo, fs7-8 (byggende op), puls 81-84%

- 7 mins stående angreb, fs9, puls 88-94%

- 4 mins siddende tempo, fs7 (recovery men stadig arbejdende, puls 75-79%)

- 4 mins stående angreb, fs9 (puls 88-94%)

- 4 mins siddende tempo, fs7

- 10 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

hostile takeover? :blink:

Eller bare et programforslag? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Cycling 3

Opvarmning: 10 mins

- 8 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

- 4 mins siddende tempo, fs7-8 (byggende op), puls 81-84%

- 7 mins stående angreb, fs9, puls 88-94%

- 4 mins siddende tempo, fs7 (recovery men stadig arbejdende, puls 75-79%)

- 4 mins stående angreb, fs9 (puls 88-94%)

- 4 mins siddende tempo, fs7

- 10 mins stående enkelttakt, 80rpm (hurtig enkelttakt), fs8-8½

Øv det så jeg så først nu, men det prøver jeg næste gang. Fik ellers griflet noget ned,da jeg ankom i SATS, og det virkede efter hensigten, men det der ser nu :devil: ud. 7 min stående angreb. De vil hade mig :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ahh sent hjemme. NU begynder jeg at værdsætte mine weekender for alvor :blink:

Mandag den 24 april 2006

Halvt tyggende på min sene aftensmad, skal jeg da lige have opdateret min log. Jeg nåede som sagt ikke at fyre Spocks program forslag af, men den er sikkert velvalgt til min næste Cycling III time næste mandag. Istedet fik jeg lynhurtigt kreereret et program, da jeg kom i SATS..Inspireret af Ulriks time i onsdags, dog krydret med mine egne overvejelser (kunne ikke huske, så meget af hans :innocent: )

Og YES SIR....(nej kan ikke fordrage den flodhest), balance timen kørte på skinner idag. What a feelling...Og sikke jeg svedte. Har doms i min r-- nu avtjjjj....

Fik lige cyklet lidt selv inden min cykel time, så alt i alt blev det da til noget træning idag.... :smile:

Facts:

Egen cycling (udholdenhedspræget med lidt lavere intensitet) :bike:

Tid 55 min

:heartpump: Snit 148

:heartpump: Max 160

Cycling III ved mig. Kl 18.10 :bike:

Tid 51 min

:heartpump: Max 189 :devil:

:heartpump: Snit 167

Programmet er listet forneden...

Balance ved mig. Kl. 19.15 :hippy:

Tid 55 minVil prøve med puls måler næste gang, for den bliver ret høj indimellem. Åh så skønt at stå i 'træet' og have kontrollen over det Jeg sys virkelig, jeg er blevet 'hård' til det der.....hehe.

Programmet for Cycling III timen idag.

Opvarmning. 3 min siddende mellemtakt, 2 min stående, 1 siddende, 1 stående, 2 siddende og 1 min stående enkeltakt

4 blokke, hver 10 min

Blok 1:

7 min stående tempo Fs 7,5

3 min siddende angreb Fs 9-10

Blok 2:

3 min stående enkelttakt Fs 7,5

4 min siddende enkelttakt Fs 7,5

3 min angreb....(1 stående, 1 siddende, 1 stående) Fs 9-10

Blok 3:

3 min siddende mellemtakt Fs 7

2 min stående mellemtakt Fs 8

2 min siddende mellemtakt Fs 7.5

3 min stående angreb FRA mellemtakten dvs rimelig høj kadence... Fs 9-10 (medlemmerne fik valget mellem at HOLDE den i mellemtakt og skrue belastning på eller øge tempoet væsentligt)

Blok 4:

7 min stående enkelttakt Fs 8

3 min angreb (2 siddende, 1 stående med øgning af kadence sidste 30 sek) Fs 9-10

Der blev kørt til...Lækkert at se fra min plads. :devil:

Slut

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ahh sent hjemme. NU begynder jeg at værdsætte mine weekender for alvor :blink:

Mandag den 24 april 2006

Halvt tyggende på min sene aftensmad, skal jeg da lige have opdateret min log. Jeg nåede som sagt ikke at fyre Spocks program forslag af, men den er sikkert velvalgt til min næste Cycling III time næste mandag. Istedet fik jeg lynhurtigt kreereret et program, da jeg kom i SATS..Inspireret af Ulriks time i onsdags, dog krydret med mine egne overvejelser (kunne ikke huske, så meget af hans :innocent: )

Og YES SIR....(nej kan ikke fordrage den flodhest), balance timen kørte på skinner idag. What a feelling...Og sikke jeg svedte. Har doms i min r-- nu avtjjjj....

Fik lige cyklet lidt selv inden min cykel time, så alt i alt blev det da til noget træning idag.... :smile:

Facts:

Egen cycling (udholdenhedspræget med lidt lavere intensitet) :bike:

Tid 55 min

:heartpump: Snit 148

:heartpump: Max 160

Cycling III ved mig. Kl 18.10 :bike:

Tid 51 min

:heartpump: Max 189 :devil:

:heartpump: Snit 167

Programmet er listet forneden...

Balance ved mig. Kl. 19.15 :hippy:

Tid 55 minVil prøve med puls måler næste gang, for den bliver ret høj indimellem. Åh så skønt at stå i 'træet' og have kontrollen over det Jeg sys virkelig, jeg er blevet 'hård' til det der.....hehe.

Programmet for Cycling III timen idag.

Opvarmning. 3 min siddende mellemtakt, 2 min stående, 1 siddende, 1 stående, 2 siddende og 1 min stående enkeltakt

4 blokke, hver 10 min

Blok 1:

7 min stående tempo Fs 7,5

3 min siddende angreb Fs 9-10

Blok 2:

3 min stående enkelttakt Fs 7,5

4 min siddende enkelttakt Fs 7,5

3 min angreb....(1 stående, 1 siddende, 1 stående) Fs 9-10

Blok 3:

3 min siddende mellemtakt Fs 7

2 min stående mellemtakt Fs 8

2 min siddende mellemtakt Fs 7.5

3 min stående angreb FRA mellemtakten dvs rimelig høj kadence... Fs 9-10 (medlemmerne fik valget mellem at HOLDE den i mellemtakt og skrue belastning på eller øge tempoet væsentligt)

Blok 4:

7 min stående enkelttakt Fs 8

3 min angreb (2 siddende, 1 stående med øgning af kadence sidste 30 sek) Fs 9-10

Der blev kørt til...Lækkert at se fra min plads. :devil:

Slut

UHHHHHHHHHHHHH AWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWAW :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Tjek følgende billeder. En måde at køre stående på... især behagelig, når man kører i et godt hurtig tempo, da man derved har mere kontrol over kroppen...(iflg min vurdering)

Takker :4thumbup: Nå så det er hammergrebet. Bruger det tit ved stående tempokørsel, men vidste bare ikke at det hed sådan :smile:

Link to comment
Share on other sites

WEEKEND

Halleluja halleluja halleluuuuuuuuuuuuuuuja :w00t: b :4band:

Puh den har været længe ventet efter dage med arbejde, veninde fnidder, træning osv med dertilhørende-kommen-sent-hjem-vælten-i-seng-og-op-kl-6-hver-morgen :4thumbup:

Tid til at lade dem her op... :battery: :battery: :battery: :battery:

Først update fra de sidste dage.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 25 april 2006

Løb. 60 min :4dog:

+ på restaurant med veninde :4thumbup:

Onsdag den 26 april 2006

Cycling Udholdenhed ved mig (vikar for MS) :bike:

Tid 50

:heartpump: Snit 155

:heartpump: Max 170

En af de timer jeg skulle ha' sagt nej til. Benene var mere end døde, og jeg droppede al træning bagefter og kørte hjem :wink:

anderledes godt gik det torsdag.

Torsdag den 27 april 2006

Resten af vinterplanen ud har jeg nemlig fået timen efter min egen Cycling II, og JEG ELSKER BARE AT HAVE TO CYKEL TIMER EFTER HINANDEN. :devil:

Cycling II ved mig... FYLDT HOLD OG MEGA VARM SAL. LÆKKERT :devil: :bike:

Tid 50 min

:heartpump: Snit 157

:heartpump: Max 183

Cycling III ved mig Lykkedes mig endda at kapre et par ekstra medlemmer fra timen før :w00t: :bike:

Tid 50 min

:heartpump: Snit 160

:heartpump: Max 186

Bagefter FOOOOOOD ved en veninde :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 28 april 2006

Mums hvor jeg dog bare elsker ordet fredag. Prøv at smage på det mmmmm fredag. :w00t: Ikke fordi jeg er træt af mit nye job..Nej nej nej det er så spændende, at det er ligefør, man ikke vil hjem eller... well det er meget hektisk, og der er meget travlt, men det er kun et kæmpe plus for mig, der hader ALT vanearbejde. Nok derfor mine cykelprogrammer aldrig er ens to timer i træk.

Idag fandt mine kære kollegaer så ud af, at undertegnede var instruktør og straks, skal der planlægges firma træning til efteråret. Ret morsomt. :blush: Jeg har før undervist min arbejdsplads, og det kan faktisk være meget interessant. Folk får jo et lidt andet indtryk af en, når de ser en i en anden rolle end arbejdesmusen :laugh:

Jubii nu vil jeg ind og lumre i stuen min og nyde den påbegyndende weekend... så dejligt så dejligt. Det gør slet ikke så meget, at det regner udenfor, når man kan hygge indenfor med stearin lys og et varmt tæppe. :wub: Me, myselv and I. :4thumbup:

Træning idag:

Løb 88 min :4dog:

Egen cykeltræning 30 min :bike:

Imorgen skal der tages hånd på styrken igen. Det går bare ikke.

God fredag.

Link to comment
Share on other sites

Lynupdate inden aften går videre med.....andet :smile::tongue:

Lørdag den 29 april 2006

Tænk sig at man virkelig kan nyde en weekend så meget, selvom der har været godt gang i vasketøj og rengøring i dag + handlen i Ghetto med tre kæmpe bæreposer..Godt man har Molly.

I dag var også dagen, hvor jeg fik taget hul på styrketræningen. En tendens der gerne skulle fortsætte fremover. Og igen en dag hvor et af fortidens spøgelser atter kommer ind i billedet og spiller mig et puds. Fremtiden er sgu et spændende begreb. :innocent:

Træning i dag:

Styrke af bryst, skuldre og triceps. :showoff:

Spinning 1 i Harlev ved mig :bike:

Tid 48 min

:heartpump: Max 163

:heartpump: Snit 148

Cycling Udholdenhed 70 min ved mig :bike:

Tid 65 min

:heartpump: Max 183

:heartpump: Snit 162

Dejlig time og jeg følte benene var med mig. Fik ind imellem kuldegysninger over musikken og hvor dejlig høj min puls var. Første halvdel af timen placeret omkring Fs 7-7,5 til tonerne af relative glade pop-sammen-smeltede blide trance toner. Herefter tre min aktiv pause til smukke toner som mundede ud i anden halvdel af timen. AGGRESSIV HARDCORE TRANCE med en skyhøj enkelttakt og en puls der skulle ligge omkring 7 og 8-8,5. Ja igen bevægede jeg mig lidt over gennemsnittet for det tilladte på en udholdenhed hehe

Programmet så således ud.

Opvarmning. 5 min siddende mellemtakt (inkl 3x 15 sek stående), 4 min stående enkeltakt.

1. Del

3,5 min siddende tempo Fs 7

5 min stående enkelttakt Fs 7

4 min siddende tempo Fs 7

5 min stående enkelttakt Fs 7

Aktiv pause..Siddende landevej 3 min Fs 6

2.Del Aggressiviteten starter. :devil:

5 min stående tempo Fs 8-8,6

1 min siddende enkelttakt Fs 7-7,5

4 min stående tempo Fs 8-8,5

2 min siddende enkeltakt Fs 7-7,5 etc.

Sidste 5 min siddende enkelttakt blev sidste minut spenderet på et siddende Angreb

Herefter 5 min siddende mellemtakt med løsning af belastningen for hvert minut…Landende på 5 til sidst og klar til at strække ud..

Dejlig simpel men virkningsfuld time

Herefter en del :blahblah: med en kollega om pigers foretrukne samtaleemne :wub:

God aften til alle på mol og alle udefralæsende :wub:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share