The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

arj, J :smile:

Jeg ville gerne have været ned i Scandinavian i lørdags, men jeg kom liiige tilbage til Århus den selvsamme dag, og er stadig lidt hærget efter en ubehagelig virus, som gav mig ondt i halsen, lidt feber, og lidt astma-agtige symptomer. Så det må blive en anden gang.

Ja jeg læste godt i din log at du var lidt på afveje sundhedsmæssigt. Bare et andet ord for at være syg, men det lød lidt federe. :laugh::innocent: Du er altid velkommen i centret. Det ved du. :smile:
Håber, du har haft en god jul, et gådt nytår mv.

Jo igennem kom hun :tongue:

:secret: Jeg chattede lidt med duenn i dag. Hun virker da sød. Hun talte ret pænt om dig (vi kunne jo ikke snakke cykling og MOL, uden at du blev nævnt). Og jeg kunne naturligvis kun give hende ret i, at du er en ret sej tøz. :4thumbup:

:blush: Årh hvad...Det er næsten for meget. BTW hvor gemmer hun sig???? :blink: Kan hun så komme igen....Eller er det mig, der ikke er opmærksom nok?

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mht. duenn, så er det vist noget med, at hun ikke rigtig gider føre log, og måske også lidt det, at hun synes, at tonen kan blive lidt anstrengt i visse af MOL´s fora (hvilket hun ikke har helt uret i, når det f.eks drejer sig om OT forummet).

Anyway, så er mit helbred i bedring nu, og det er også godt det samme, for min dowters praksis er blevet oversvømmet (eller noget :tongue: ), så det var godt, at der ikke blev brug for ham.

Oksen will return! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mht. duenn, så er det vist noget med, at hun ikke rigtig gider føre log, og måske også lidt det, at hun synes, at tonen kan blive lidt anstrengt i visse af MOL´s fora (hvilket hun ikke har helt uret i, når det f.eks drejer sig om OT forummet).

Helt enig, også derfor jeg sjældent kommenterer noget

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 8 januar 2007 Måske en smule overtræning ?

Morgen

Spin Interval 1. SCAN mig for Mads B :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 157

:heartpump: Max 177

Styrke :superman:

Aften

Spin Distance VIBY Torben :bike:

Tid 58 min (lidt for længe??) Yes sir.

:heartpump: Snit 153

:heartpump: Max 165

Spin Basic ved mig. Vikartime for Kristina :bike:

Tid 41 min

Ingen data.

Aften præget af kvalme men et par salte peanuts fik maven i balance igen.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 9 januar 2007 påbegyndende skuldersmerter.

Men alligevel trænede jeg videre :blink: Og det har så resulteret i en 'frossen skulder' av av av og en ukampdygtig krop, når det gælder styrke. HVORFOR???????????????????????????? Pause med det..Åh nej og nu gik det så godt. :unhappy:

Træning i SCAN

Løb 60 min :4dog:

Styrke :superman:

Dagen blev brugt på frisør besøg så blondinen er helt på plads og veninde sladder og hygge i Randers. :smile:

Sidst på aftenen måtte jeg dog indtage et par smertestillende, da det gjorde mere og mere ondt i skulderen. Af skade bliver man klog eller......???

Link to comment
Share on other sites

Pas endelig på med den der frosne skulder, kære venze.

Min mor havde det engang. En dag, da jeg sidder inde på mit værelse, lyder der et brrrrrøøøøøøøøl :devil: af smerte ude fra køkkenet. Jeg styrter derud, og ser min mor stå lænet ind over køkkenbordet, imens hun jamrer af smerte, og er lige ved at besvime. BLODPROP!, tænker jeg, og griber telefonen. Inden jeg når at ringe 112, kommer min mor dog til sig selv, og siger, at der ikke er brug for ambulance.

Det viser sig så, at der er sket følgende: Da min mor går gennem døren, griber dørhåndtaget fat i ærmet på hendes bluse, så armen, med den frosne skulder, rives voldsomt bagud. Og det er noget, der gør avser!

Naturligvis vil jeg ikke skræmme livet af dig, men pas for himlens skyld på. Du skulle nødig få skulderen til at gå af led. Det har jeg prøvet 2 gange, og især første gang lærte jeg en ny definition af begrebet `smerte´, og de første par dage var morfinen min bedste ven. Gud give, at du aldrig må opleve det.

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie

allerførst.... er det vist sent gået op for mig, at du fører log igen ..sorry :blush:

- men sløvheden skal ikke forhindre mig i at ønske dig tillykke med nyt job, med :wub: og alting :bigsmile: Lyder som om det kører godt i dit liv lige nu :4thumbup: :bigsmile:

Måske en smule overtræning ?

:nono:

God bedring med skulderen !

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Pas endelig på med den der frosne skulder, kære venze.

Min mor havde det engang. En dag, da jeg sidder inde på mit værelse, lyder der et brrrrrøøøøøøøøl :devil: af smerte ude fra køkkenet. Jeg styrter derud, og ser min mor stå lænet ind over køkkenbordet, imens hun jamrer af smerte, og er lige ved at besvime. BLODPROP!, tænker jeg, og griber telefonen. Inden jeg når at ringe 112, kommer min mor dog til sig selv, og siger, at der ikke er brug for ambulance.

Det viser sig så, at der er sket følgende: Da min mor går gennem døren, griber dørhåndtaget fat i ærmet på hendes bluse, så armen, med den frosne skulder, rives voldsomt bagud. Og det er noget, der gør avser!

Naturligvis vil jeg ikke skræmme livet af dig, men pas for himlens skyld på. Du skulle nødig få skulderen til at gå af led. Det har jeg prøvet 2 gange, og især første gang lærte jeg en ny definition af begrebet `smerte´, og de første par dage var morfinen min bedste ven. Gud give, at du aldrig må opleve det.

Gýyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys en fortælling, men jeg skal nok sørge for at slappe lidt af med styrketræning. Det går faktisk allerede meget bedre, men mere om det nedenfor.

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie

allerførst.... er det vist sent gået op for mig, at du fører log igen ..sorry :blush:

- men sløvheden skal ikke forhindre mig i at ønske dig tillykke med nyt job, med :wub: og alting :bigsmile: Lyder som om det kører godt i dit liv lige nu :4thumbup: :bigsmile:

:nono:

God bedring med skulderen !

/Vivs

Jeg henviser til mit indlæg i din log, hvor jeg råsviner VIVS til for at have glemt mig. :smile: NOT!!!!!!!!

Sløv eller ej, du er altid en gæv pige mizz V

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Gud er godtnok kommet bagud med opdatering. Nej skal ikke læses, som at jeg er gud men altså som et udbrud---Nå nevermind. :blink::laugh:

Lad os bladre tilbage i datoerne og kigge på onsdag den 10 januar 2007

Intens smerte i venstre skulder, og en meget liden lyst eller mulighed for at styrketræne blev det derfor blot til lidt let løb morgen i Scan centret. :nonono:

Når man hele tiden mærker prikken og smerte, så fratager det ligesom glæden ved træningen, og derfor blev mine to timer i Viby, da også kørt på panodiler og en evig kamp for at bortprojicere smerterne.... Vi kom igennem, selovm jeg følte mig zombieagtig.... :dry:

Resumme:

Løb 45 min :4dog:

Viby:

Spin Basic ved mig :bike:

Tid 41 min

Ingen pulsdata

Spin Interval 2 ved mig :bike:

Tid 55 min

:heartpump: snit 165

:heartpump: Max 188

Og så nåede vi vist frem til Torsdag den 11 januar 2007

En dag som bød på brunch med veninde....og ingen træning. Skulle have været ude at løbe med min maraton bror i Frederikshavn, men jeg er måske en smule pivet eller også er det mageligheden, der gør, at en vinterstorm får min lyst til at løbe til at visne...og dø stille hen, så det blev til en afslappet aften foran pejsen med god mad og super familie hygge :smile:

Resumme:

NO TRAINING :innocent:

Dette tager os så frem til fredag den 12 januar 2007

Træningsmængden blev begrænset, da jeg var meget groggy efter et besøg ved min zoneterapeut i nord, som desværre konstaterede, at jeg var meget medtaget af stress og overbelastning, så ja hun vil have mig retur om et par måneder. Hendes behandling har fået min krop til at reagere med dårlig lænd, træthed og øm nakke....skulderen er i klar bedring, men jeg venter stadig med at træne vægte.

Jeg fik dog moslet mig ind på en spinning time i Scan ved Niels. Gammel kollega fra SATS, som har set lyset og altså fået time i min stald. :smile: Dejligt at have ham tilbage. Niels kørte en fed time i stil med distance men altså med lidt mere pres og lidt flere hårde intervaller til sidst.

Mit pulsur fuckede op og jeg må desværre konstatere at batteriet er fladt....Sådan havde min krop det også efter timen, og jeg dampede ud i bad og trillede hjem i Molly....

Aften bar stadig præg af den tidligere behandling. Alle mulige reaktioner fyldte min krop. Træthed, friskhed, ømhed, kvalme yes you name it. Forsøgte at gå tidligt i seng, men da underboen valgte at holde fest og endvidere synge med på en del boybandssange :blink: , ja så kunne det være det samme. Jeg faldt endelig i søvn, men blot for at sove over mig idag.... :mad: Det viste sig at jeg 1. enten havde overhørt alarmen på min nye SAMSUNG KLAPTELEFON eller 2. at den slet ikke havde gjort mig ops på, at det var blevet morgen. :dry: Take a pick.....

Yes ny mobil...kræver tilvænning, så hvis sms beskederne er lidt langsommere, så ved man nu hvorfor. Al nyt er jo svært, som man siger.

Resumme:

Scan

Spin Interval 1 ved Niels :bike:

Tid 53 min

Ingen data.

Og alt dette leder os frem til idag :smile:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 13 januar 2007

Ville ha trænet lidt inden, men som skrevet ovenfor, så rullede mine gardiner altså først op 8.45 og så var det løb ligesom kørt. Huhej ned i Scan :crazy:

Fik dejligt besøg på time 1 af M og A som til daglig træner i SATS. Førstnævnte kommer dog til mig 1 februar. :4thumbup:

Vil ikke skrive så meget om timen...andet end at den var lidt hård....men fair. :devil:

Efterfølgende skulle jeg have en basic for instruktør Lene. Dejligt at køre disse timer med langt mere luft og overskud. :smile: Er det alderen??? :laugh:

Instruktør og veninde L var også med på begge timer...Hun er jo i stald ved undertegnet... :cool: Omend hun nu ikke behøver det....

Resumme:

Scan

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 52 min

Ingen data

Spin Basic ved mig :bike:

Tid 41 min

Ingen data

Energien var væk bagefter, så alle planer om let styrke forsvandt... :blahblah: er altid godt :smile:

Jeg er stadig mærket efter zoneterapi igår. Hun havde virkelig fat...så resten af dagen skal bruges på....ingenting...Kun ren og skær afslapning..... Timerne er nemlig klar til imorgen, så det skal jeg ikke tænke mere på..

God weekend....

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 14 januar 2007

Det blev ikke idag, at styrketræning blev genoptaget. Mærker stadig en snert af smerte i min skulder....Så prøver igen imorgen.

Til gengæld havde jeg fornemt besøg på mine timer i Scan idag. Selveste Maxpower herfra og Thomas E. Det er faktisk ganske specielt når molboere er samlet....Så rigtig cool træning.

Desværre fungerer min pulsmåler ikke, og jeg har da også bestilt en ny. Det er bare minus at træne uden. :dry:

Fik også spørgsmålet idag. "Hvornår restituerer du?"....Øh yderst sjældent, men jeg er blevet bedre til det. :tongue: Måske derfor jeg sagde ja til to vikar timer imorge tidlig og imorgen aften.... :blink::crazy::nonono::w00t:

Nuvel. Timerne var opbygget så man med fordel kunne køre dem begge igennem på den anbefalede intensitet.

Resumme:

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 54 min

Ingen data

20 min på skala 3-3,5 (75-80%)

34 min fordelt på stående enkelttakt 3, siddende angreb 3,5-4-4,5-max + pauserx4

Spin Distance ved mig :bike:

Tid 53 min

Ingen data

Overvejende 3-3,5 (75-80%) dog med stigende intensitet til sidst og afslutningsvis stående eller siddende angreb 90 sek...

OG OG OG OG så venter Gran Canaria lige om hjørnet :4thumbup: En uge med varme forhåbentlig og masser af løbe træning + lange gå ture.... :smile:

God blæsende søndag til alle.....

Julie

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ahem med fare for at lyde som en nørd :innocent: må jeg lige henvise til denne her:

http://www.anden.dk/Guestbook.aspx

Hvis man scoller ned vil man den 14/1 2007 kl 16.26 se et lille indlæg postet af undertegnede...Nu har jeg endda fået accept af selveste Anden til at bruge hans musik på mine timer :innocent::smile::w00t: Han vidste nok ikke helt, at hans musik kan få folk til at svede på en cykel. :laugh:

Nuvel nuvel....afsløret som and nørd....måske lidt. :wink: :4thumbup:

Kun tilbage at sige fortsat god søndag folks.

danf

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 15 januar 2005

3 spinning timer. 2 som instruktør og 1 som gæst...Måske lige i overkanten, men styrketræning er stadig no go. :unhappy:

Morgen time Scan

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 52 min

Ingen data

Afventer stadig min nye måler

Aften timer i Scan

Spin Distance ved spin super mor Sidse :bike:

Tid 55 min

Ingen data

Spin Interval 2 ved mig. :bike:

Tid 52 min

Ingen data

Hårdt. Gisp. Træt. Faldt i søvn med det samme da hovedet ramte puden.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 16 januar 2007 Et skridt nærmere Gran Canaria. :4thumbup:

Træning bestod af løb idag.

1 time. :4dog:

Mere bliver det ikke til. Skal om lidt hen og hente mine nye MBT sko, som jeg skal testgå sydpå i næste uge... :w00t: Glæder mig.

Kan mærke at jeg får godt af en uge langt væk fra spinning og fitnesscentre :wink: Ikke fordi jeg mentalt er træt af det, men min krop er træt...Så på tide at lytte lidt til den. :smile:

God dag til jer alle.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 15 januar 2005

3 spinning timer. 2 som instruktør og 1 som gæst...Måske lige i overkanten, men styrketræning er stadig no go. :unhappy:

Morgen time Scan

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 52 min

Ingen data

Afventer stadig min nye måler

Aften timer i Scan

Spin Distance ved spin super mor Sidse :bike:

Tid 55 min

Ingen data

Spin Interval 2 ved mig. :bike:

Tid 52 min

Ingen data

Hårdt. Gisp. Træt. Faldt i søvn med det samme da hovedet ramte puden.

GRIIIIIN der skulle stå 2007.. Er lige trådt tilbage i tiden, sådan er det nok når man bliver 30 i oktober...FØRST DER :dry::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ahem med fare for at lyde som en nørd :innocent: må jeg lige henvise til denne her:

http://www.anden.dk/Guestbook.aspx

Hvis man scoller ned vil man den 14/1 2007 kl 16.26 se et lille indlæg postet af undertegnede...Nu har jeg endda fået accept af selveste Anden til at bruge hans musik på mine timer :innocent::smile::w00t: Han vidste nok ikke helt, at hans musik kan få folk til at svede på en cykel. :laugh:

Nuvel nuvel....afsløret som and nørd....måske lidt. :wink: :4thumbup:

Kun tilbage at sige fortsat god søndag folks.

danf

Det der er sg i orden, Julie. Anden er for sjov :w00t: :4thumbup: :rofl2::rofl2::wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej Søde Julie :4thumbup:

Skidt med dit stress men rigtig godt du er opmærksom på at der kan være et problem :bigsmile: kan ikke lige se hvornår du skal afsted på ferie men rigtig god ferie herfra :smile: kom nu hjem med et frisk sind og kufferten fuld af sjove og spændende oplevelser :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 17 januar 2007 Nu kun 2 dage til Gran Canaria. :4thumbup:

De sidste dage har min træning nærmest været henvist til tvang. Det er ikke lysten, der driver værket pt, men forventningen om, at jeg jo skal. :dry: Jeg mistænker det forfærdelige blæsevejr med regn og mørke for at have en negativ virkning på min krop og psyke. Jeg har aldrig været den store tilhænger af vinter, men hvem er det? Jo det er da hyggeligt med stearinlys og hygge, men jeg vil til hver en tid foretrække solens healende stråler.... :rolleyes::sun: Netop derfor glæder jeg mig SÅ meget til fredag, når jeg :superman: afsted mod sydens varme... Idag 23 grader og skyfri. :innocent:

Træningen bliver heller ikke frydefuld på grund af min dårlige skulder og nu også smerter i højre side af ryggen. Ja hvad skal det ikke ende med. :hands::4crutches: Ligenu er smerten ganske vist væk, meeen man skal ikke være for sikker. Min venstre skulder er ganske vist i bedring, men jeg lagde alligevel forsigtigt ud med let styrketræning imorges. Bare for lige at prøve. Jeg kunne, men det var ikke nogen udpræget fornøjelse... Men pyt lidt har jo også ret. Jeg mødte min veninde H som også er massør. Hun satter sin tommelfinger liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige der, hvor smerten udsprang, og der lød et brøl i centret...(mig) :cry: Konsekvensen er, at jeg har bestilt tid ved hende, til når jeg kommer hjem. Nu skal den krop sgu masseres igennem.

Hmm tirsdags aftens affaldsstoffer sad nok også lidt i kroppen. Den fik nemlig ikke for lidt med lækker mad og vin. Så kan du lære det Danf. :4slap: meeen mødte heldigvis en anden instruktør med værre tømmermænd end mine. :w00t:

De to timers spinning i Viby nærmede sig nu, og jeg skal igen indrømme, at jeg vurderede...skal skal ikke.skal skal ikke...JO DU SKAL SGU SÅ. Ud i regnen selvom der var så meget varmere i min hule...Nej med alderen så bliver jeg mere og mere inde menneske...Uh bare at ligge foran en pejs og slumre til ANDEN PÅ COKE...BEST CASE SCENARIO...

Men summasummarum når først klaveret spiller, og jeg er afsted, jamen så kører det jo fint.

Begge hold fyldt op. Flot. Viby har haft en svær start på grund brand m.m, men nu kører det forrygende derude, og der er således venteliste på mange timer, og endda fyldt på min spinning 2. Jeg siger det lige igen. FYLDT PÅ EN SPINNING 2 (Equinox' hårdeste). :devil: Nå ja så forsvinder trætheden jo ligesom, og man pløjer sig igennem. Det er også dejligt at se glade mennesker og høre et "tak for go træning". Jeg har postet programmet for denne toer time nedenfor. Basis var som den plejer....øh basis. :smile:

Resumme:

Morgentræning i Scan

30 min løb :4dog:

Styrketræning af ryg og mave. :superman:

Aften træning i Viby

Spin Basic ved mig :bike:

Tid 41 min

:heartpump: Snit 147 YES HAR FÅET MIN MÅLER :wub:

:heartpump: Max 168 (ahva på en begynder JULIE!!!!!!!!!!!)

Spin Interval 2 ved mig :bike:

Tid 52 min

:heartpump: Snit 162

:heartpump: Max 181

Efterhånden længe siden jeg har kunnet mosle pulsen op omkring de 190, men håber meget på at det kommer igen efter ferien....

Spin Interval 2 bestod denne dag af:

10 min opvarmning fordelt på 6 min siddende mellemtakt. 4 min stående enkelttakt.

1. session. 10 min

2 min siddende mellemtakt med belastning for hvert 30 sek. Startende fra skala 3 (75%) og sluttende ved 4,5 (85-90%)

15 sek rul

2 min igen

15 sek rul

2 min igen

15 sek rul

2 min igen

15 sek rul

1 min siddende mellemtakt på 3,5 (80%)

2. session

2 min siddende enkelttakt skala 4 (80-85%)

1 min stående 4,5(85-90)

2 min siddende på 4

1 min stående på 4,5

2 min siddende på 4

2 min stående på 4,5

3. session

4 min stående enkeltakt på 4

1 min siddende angreb no limits

4 min stående enkelttakt på 4

1 min stående angreb no limits

4. session

3 min siddende landevej på 3

8 min højtempo runnings fra siddende 3,5 stående 4x30 sek skala 5-6SLUT.

Poster lige dette program fordi det virkede ufatteligt godt, og tiden fløj bare afsted. Pludselig var der gået 30 min... :wub:

Imorgen skal der køres superspinning i Silkeborg ved Rytter Daniel F sammen med veninde L. Jeg glæder mig meget :superman::superman::superman:

Godaften mol. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share