Kreatin


Jacob T
 Share

Recommended Posts

Jeg inde i en pause hvor jeg ikke tar kreatin, og nu vil jeg egentlig bare høre hvad skal tænke på inden jeg går igang med kreatin igen. Jeg har f. eks. hørt at alkohol og koffein går ind og modvirker kreatin? :raisebrow: Er det sandt?

Jacob

Edited by Jacob T
Link to comment
Share on other sites

alkohol ved jeg ikke med - ud over at det generelt næppe medføre positive resultater at indtage i større mængder, men koffein er i hvert fald ikke så heldigt sammen med kreatin.

Læs alt hvad du har behov for her.

edit: jeg må være langsom idag :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

alkohol ved jeg ikke med - ud over at det generelt næppe medføre positive resultater at indtage i større mængder, men koffein er i hvert fald ikke så heldigt sammen med kreatin.

<{POST_SNAPBACK}>

Koffein har ingen indvirkning på effekten af kreatin...

<{POST_SNAPBACK}>

I vejledningen til dét kreatin jeg tager står der ellers, at indtagelse af bla.

coffein skal undgåes........ :blink: Hvor får de så lige dét fra....??????

Link to comment
Share on other sites

alkohol ved jeg ikke med - ud over at det generelt næppe medføre positive resultater at indtage i større mængder, men koffein er i hvert fald ikke så heldigt sammen med kreatin.

<{POST_SNAPBACK}>

Koffein har ingen indvirkning på effekten af kreatin...

<{POST_SNAPBACK}>

I vejledningen til dét kreatin jeg tager står der ellers, at indtagelse af bla.

coffein skal undgåes........ :blink: Hvor får de så lige dét fra....??????

<{POST_SNAPBACK}>

Det bygger på en tidligere undersøgelse som sidenhen er blevet modbevist. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som jeg forstår det giver det at du binder vand ikke mere ren muskelmasse.

Den ekstra muskelmasse nogle vil opnå, kommer da kreatin, skåret kraftigt ud, vil gøre dig i stand til at tage flere gentagelser med samme vægt end tidligere.

Vandet får dig blot til at se større og mere pumpet ud, men det er ikke muskelmasse. Det vil forsvinde igen når du stopper med kreatinen (Dog har jeg aldrig rigtigt kunnet se dette).

Denne artikel synes jeg forklarer det fremragende.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg forstår det giver det at du binder vand ikke mere ren muskelmasse.

Den ekstra muskelmasse nogle vil opnå, kommer da kreatin, skåret kraftigt ud, vil gøre dig i stand til at tage flere gentagelser med samme vægt end tidligere.

Vandet får dig blot til at se større og mere pumpet ud, men det er ikke muskelmasse. Det vil forsvinde igen når du stopper med kreatinen (Dog har jeg aldrig rigtigt kunnet se dette).

Denne artikel synes jeg forklarer det fremragende.

<{POST_SNAPBACK}>

tak skal du ha' :smile:

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man skal vel også indtage nok salt under kreatinkuren...for at vandet binder sig?

Det faktum at man øger den kroppens væskemængde ved indtag af kreatin skyldes at koncentrationen af kreatin intracellulært øges, derfor vil vand diffundere ind i cellerne for at fortynde opløsningen intracellulært da cellemembranen er impermabel for kreatin. Populært sagt hedder det sig at kreatin binder vandet men reelt bindes der ikke noget nogen steder.

Når man snakker om at salt binder vand foregår det også ved osmose. Når man indtager salt opløses salt til natrium ioner og clorid ioner, hvis natrium-ion koncentrationen i tarmen overstiger den intracellulære koncentration af natrium ioner i tarm-epithelet (sker sjældent da disse aktivt pumper natrium ind) vil vand diffundere ud fra cellerne til tarmlumen for at udligne koncentrationsforskellen i ioner. Et andet eksempel er nyrerne hvor et øget antal natriumioner i plasmafiltratet rent faktisk øger nyrernes evne til at resorbere vand. Derfor snakker man i daglig tale om at salt binder vand - men konkret set skal man altså ikke forstå det somom at salt i sig selv binder noget som helst.

De to ting, med salt og kreatin har ikke noget tilfælles udover osmose, som jeg ser det er øgningen af intracellulært vand en bivirkning, absolut ikke noget man bør sigte efter så et højere saltindtag tror jeg ikke kan anbefales

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share