anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

Man skal virkelig ligge ego'et 100% til side når man træner HST. Jeg er efterhånde ved at vende mig til hovedrystende folk, kommentarer som "tøsedrenge" og mistro blikke fra newbies som løfter mere end mig.

Lad dig ikke slå ud af nogle uvidende fjolser/newbies, de ved jo som sagt ikke bedre. Oplever det selv med mit wsb/bb program at folk glor og snakker i kroge, men har valgt og ignorere dem og køre mit eget løb!!!

Måske mere strategisk rigtigt at flytte dødløften længere hen i din workout som du nu har gjort, for den tapper alligevel en god del i energi-depoterne.

Hvordan går det med los diætos? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diæten - uddybet

Jamen Anyone, har du ik lige været på diæt?! Og hvorfor dog overhovedet gå på diæt, til MOL-Træf var du da sådn en slank, pæn ung mand?! :jehon:

Jo jeg var på diæt i starten af året, men min svi'rfar gik igennem en større hjerteoperation og døde senere pga hjernen havde taget for stor skade under operationen. Hele den periode var mærkelig, og det bustede min diæt fuldstændig.

Holdt min vægt "ok" frem til at jeg bustede min ryg. 3 ugers total træningsstop hvoraf de 2 uger var ferie, med dertil hørende feriemad nåede jeg at: tage 4kg på, ligge 4cm til min livvidde, ligge 1 cm til mine lår og miste 2 cm over brystet. Så mine mål på starten af diæten er som følgende:

Vægt: 101,5 kg

Bryst: 120 cm

Liv: 101,5 cm (Sjovt nok matche det min vægt completely!) :blink:

Ben: 70,2 cm

Jeg skulle gerne (Såfremt der ikke opstår yderliger problemer!!!) nå følgende:

Vægt: 90 kg

Bryst: MINIMUM 115 cm

Liv: 86-88 cm

Ben: 60-63 cm

Lad dig ikke slå ud af nogle uvidende fjolser/newbies, de ved jo som sagt ikke bedre.
Jeg lader mig skam heller ikke slå ud. Jeg når snart min 8 og 5 reps uger, og så begynder jeg igen at rykke rundt på vægte de andre kun drømmer om!!! :evillaughter:
Hvordan går det med los diætos?

Glimrende! :wave:

Men nu er jeg jo sådn set også kun på anden dagen… :tongue:

Jeg holder et vågent øje med din log også MASS. Du er jo igang med det jeg skal køre som mit næste projekt. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder et vågent øje med din log også MASS. Du er jo igang med det jeg skal køre som mit næste projekt. [smile.gif]

Jeg har kørt de første 4 uger af WSB/BB hybriden i morgen, med ryg/triceps fokus, og tager nu hul på uge 5-8 med bryst/biceps fokus!

Lækkert program, glæd dig........... ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det kun mig, der har lyst til at træne HST hver dag??

Jeg synes det føles SÅ kanon at køre fullbody på den måde - damn jeg hader de der to-dages-hvil der efter 3.dagen... :)

Jeg er vant til at træne 5 dage om ugen, så at skære det ned til kun 3 dage efterlader et enormt tomrum i min uge. Normalt føler jeg at ugen BANKER derudaf med fuld fart, sidste uge (og starten af denne) kører LAAANGSOMT! Jeg elsker at træne!

Endnu en grund til at glæde sig til WSB-Hybriden… Høj volumen og 4 dages træning!

Link to comment
Share on other sites

Endnu en grund til at glæde sig til WSB-Hybriden? Høj volumen og 4 dages træning!

anyone> før wsb hybriden trænede jeg også 5 gange ugenligt, uden at få det halve udbytte, pga ustruktureret træning!!! :( Man føler virkeligt at man kan gi den en skalle hver gang, med de 3 indlagte hviledage! :)

Link to comment
Share on other sites

LAWMAN> jeg troede det var dig de kaldte "Mr. motivation problems" ?? Hvis du har så meget lyst til at træne, hvorfor er det så et problem for dig at holde motivationen hvis du skulle lave samme øvelse 3 gange i ugen ?? Den kan jeg ikke umiddelbart greje ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ: Aner det ikke - men den nuværende følelse i kroppen efter HST og måden og reps og sæt jeg kører det med, giver en fed følelse - hvor jeg forlader centeret med en smule energioverskud - som Bill Pearl også anbefalede. Det betyder at lysten til at pumpe allerede næste dag er der, omend man skal hvile den dag.

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 7 August 2002

12 reps level 5

Cardio

15 min. @ 159 HR | 237 kcal

Front Squat

3 sæt á 57,5kg | Det føltes rigtig let idag!

Leg Extension

2 sæt á 21,25(42,5)kg

BB Row

3 sæt á 52,5kg | Piece of cake. Jeg er ved at ha' kørt øvelsen ind igen, så nu kører det.

Assisted Pullup

2 sæt á 42,5kg | Jeg rykkede kroppen lidt længere bagud, lidt lettere, og serratus kom på arbejde også!

Deadlift

3 sæt á 102,5kg | Gik død. Her stoppede energien. :(

DB Press

3 sæt á 30kg | Havde så meget kvalme fra dødløften at det gik lidt trægt, klarede det, men med LAAANGE pauser.

Incline BB Press

2 sæt á 57,5kg | Jeg nægter at pive over så lidt vægt, men stadig det gjorde direkte NAS i patterne!!!

Upright Row

2 sæt á 32,5kg | Her var kvalmen endelig overstået, så nu gik det let igen!

Side Raise

2 sæt á 7kg | 10 sek. pause, så kan selv den letteste vægt mærkes! ;)

EZ Bar Curl

2 sæt á 27,5kg

Pressdown

2 sæt á 27,5kg

Standing Calf Raise

3 sæt á 47,5kg

Cable Crunch

2 sæt á 42,5kg | Så kom den med! Rart at få strammet mavsen op.

Tid

1t50 | Ikke acceptabelt.

Diæt

Det her var dagen da diæten ramte Anyone.

Konklusion

Jeg bliver nødt til at skrue det ned til set pr. øvelse (Undtagen Calf Raise). Jeg er på diæt og det kan mærkes. Men for stadig at holde det OVER 30 sæt (Jeg skal jo ha' forbrændt NOGEN kcal.) har jeg tilføjet en Ol' Skool mother: DB Pullover! YEAH! 2 sæt af den! ;)

Link to comment
Share on other sites

HMMM - det jeg mener er at jeg naturligvis er relativ drænet for energi, men ikke smadret i selve musklerne.

Det undrer mig kollosalt at du vælger at køre HST som jo er BB, når du så samtidig er på diæt :unsure:

Det er jo ikke just befordrende på at vokse - en diæt hører vel nærmere hjemme når du så samtidig alene træner for maintainance af muskelmasse og ikke hypertrofi!?

Mvh.

Lawman

Link to comment
Share on other sites

I glemmer bare en vigtig ting. "The law of training specificity". Hvis man har skabt sin muskelmasse med BB træning, så skal man også vedligeholde den med BB træning under en diæt. Hvis man skifter til neural træning, bare fordi man er på diæt, så risikere man at miste den muskelmasse man har opbygget, fordi man ikke udsætter den for samme stress som man har brugt til at opbygge den. Man skal huske at målet skifter når man går på diæt. Målet er ikke længere at opbygge så meget muskelmasse som muligt. Målet er at BEVARE så meget muskelmasse som muligt. Dette gøres bedst ved at fortsætte sin tunge BB træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jamen TJ - HST er jo netop ikke tung BB de første mange gange.

Jeg siger ikke man skal køre neuralt, men bare træne almindeligt tungt - men at køre HST - formentlig som Anyone for at se om det virker - det er da tosset, når man er på diæt - så får du jo netop ikke set om resultatet er hypertrofi...

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1:

forbrænde lidt ekstra kcal så tag dog 20 mins på en cykel istedet
Nopez… For meget cardio indbyder til muskeltab. Jeg vil heller spise 600 kcal mindre end at forbrænde 500 kcal på cardio hver morgen. Jeg tror det er vigtigere at bevare så meget energi som muligt, til at træne. (Det var ment som en joke at jeg ville forbrænde kcal på DB Pullover, to sæt af dem gir måske 10-20 kcal extra. :D)

Punkt 2:

Det undrer mig kollosalt at du vælger at køre HST som jo er BB, når du så samtidig er på diæt

TJ har allerede sagt det, jeg træner for at holde på massen. Det er ikke tungt nu, men det bliver det fra på mandag af.

Derudover (og dette er sikkert rene spekulationer) tror jeg at HST er genialt at cutte på. Man træner ikke så hårdt at musklerne har et stort behov for kcal for at restituere, men alligevel træner du dem nok til at de dog skal tilpasse sig, og derfor ikke forsvinder. De bliver også aktiveret ofte og derfor ikke betragtet som unødvendig depoter der skal forbrændes.

Jeg vil egentlig gerne høre hvor meget hold der i de tanker jeg har gjort mig herover?!

formentlig som Anyone for at se om det virker.

Jeg havde heller ikke planlagt at jeg skulle cutte nu, men det virkede meget naturligt da jeg startede på HST. Jeg kunne lave en diæt som tillod mig at køre på næsten 100% kcal på træningsdagene, og ca. 50% kcal på ikke træningsdage. Det gi'r et godt gennemsnit. Jeg kan derudover oplyse at jeg allerede har smidt 4cm om livet (Og kun en 0,5cm over brystet.) B)

NÅ! Nu vil jeg gå hen og gennemføre mit sidste 12 reps workout i denne omgang! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Cool at du har smidt 4 cm - :devil:

De 0,5 cm over brystet er vel ikke brystvorterne der er forsvundet vel... :o

;)

Dine forklaringer er ok - det der blot undrede mig var, at du startede med at sige i tidernes morgen, at du ville prøve HST for at se om det virkede - altså som hypertrofi - det var blot derfor jeg opponerede mod at teste det i den sammenhæng - under diæt - for jeg tror da overhovedet ikke det er skidt at køre når man er på diæt - blot det, at muskelmassefremgangen ikke bliver som hvis man ikke cuttede.

Mvh.

Lawman

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 9 August 2002

12 reps level 6

Cardio

Project II | 15 min | 223 kcal

Front Squat

2 sæt á 60kg

Leg Extension

2 sæt á 22,5(45)kg

BB Row

2 sæt á 55kg

Assisted Pullup

2 sæt á 40kg | For første gang FLØJ jeg op uden problemer! Sært!

Deadlift

2 sæt á 105kg | Glimrende.

DB Pullover

2 sæt á 24kg | Det strak GODT i brystkassen! :devil:

Decline DB Press

2 sæt á 32kg | Kunne ikke stabilisere mine arme, så min makker holdt mig om håndledende. :(

Incline BB Press

2 sæt á 60kg | UP, UP and away!

Upright Row

2 sæt á 35kg

Side Raise

2 sæt á 8kg

EZ Bar Curl

2 sæt á 30kg

Pressdown

2 sæt á 30kg

Standing Calf Raise

3 sæt á 55kg | Satte vægten en god del op, havde kørt for let.

Cable Crunch

2 sæt á 45kg

Tid

1t30

Diæt

Timingen var perfekt på måltiderne… NÆSTEN! Gik og gulpede rugbrøds kerner efter dødløft.

Konklusion

Flere af øvelserner ramte min 12 RM, men en god del lå også under. Jeg bliver nødt til at bytte om på ryg og bryst. Mine underarme er så færdig efter rygtræningen, at jeg ikke kan stabilisere en vægt der hænger over min brystkasse, IKKE smart!

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak, mange tak! :wave:

Diæt - Ugentlig mål

Vægt: 98,5kg -3

Bryst: 119cm -1

Liv: 98,5cm -3 (Det var ikke HEEELT 4 cm, endnu…) :)

Hofte/Numse: 107,5cm -2,5

Ben: 68,5 -1,5

HST - Mandag d. 12 August 2002

8 reps level 1

Cardio

15 min @ 159| 272 kcal

Front Squat

2 sæt á 62,5kg | Let! Utroligt hvad 4 reps forskel kan gøre!

Leg Extension

2 sæt á 23,75(47,5)kg

DB Press

2 sæt á 32kg

Incline BB Press

2 sæt á 62,5kg

DB Pullover

2 sæt á 26kg

BB Row

2 sæt á 57,5kg

Assisted Pullup

2 sæt á 37,5kg

Deadlift

2 sæt á 107,5kg

Upright Row

2 sæt á 37,5kg | Også let… Høhøhø… Lidt FOR let på sidste sæt hev jeg stangen opad og gav mig selv den vildeste kajeryster… Hehehe… Ja, jeg er IKKE den skarpeste kvin i skuffen. :bblush:

Side Raise

2 sæt á 9kg | God form.

EZ Bar Curl

2 sæt á 32,5kg

Pressdown

2 sæt á 32,5kg

Standing Calf Raise

3 sæt á 57,5kg

Cable Crunch

2 sæt á 47,5kg

Tid

1t20 SUPERTID!!!

Konklusion

Hehehe… Det var godt nok let og eksplosivt! :tongue: Det er vildt at 4 reps kan gøre så stor forskel! Det her var en hel del lettere end level 1 med 12 reps.

Problemet idag var at jeg er blevet så vandt til at skulle kæmpe bare for at gennemføre, så jeg fik slet intet pump idag med den indstilling. På onsdag skal mit fokus være rettet mod QC istedet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share