anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

HST - Onsdag d. 11 September 2002

Reps level skulderskåner

Træningen

Det gik godt idag, har udvalgt nogel tidligere dage fra HST, nemlig slutningen af 12'erne og starten af 8'erne, og så kører jeg så mange reps jeg kan uden at formen bliver dårlig. Selv den mindste forringelse af form betyder STOP! Det var ret sjovt! Selvom jeg lavede i nærheden af 15-20 reps på mange af øvelserne. ;)

Cardio

15 min @ 159 | 264 kcal

Leg press

100kg | Min skulder kunne hverken holde til Front Squat eller Alm. Squat, så det blev benpres. :( Benpres er VIRKELIG kedeligt!

Leg Extension

42,5 kg | Der blev bare reppet igennem, men det begynder mærkelig nok at svide VILDT når jeg laver denne her.

DB Press

32kg | Den blev så lavet med en arm… Svært at holde balancen, men fik da lavet en masse reps.

Incline DB Press

32kg | Den blev så lavet med en arm… Svært at holde balancen, men fik da lavet reps.

DB Pullover

22kg | Holdt vejret i 3 reps ad gangen, bare noget der river i brystkassen.

BB Row

52,5kg | Her holdt jeg op med at reppe selvom jeg kunne ha lavet flere, det blev for kedeligt.

Pullup

0kg | Lavede PullUps med min egen vægt, 2 set af 6 reps, PERFEKT form.

Deadlift

135kg

Side Raise

7kg | Let, men også superstrix. Andet sæt blev kun udført med højre arm, kunne gost med begge, men vill ikke stresse venstre skulder unødigt.

Bent Over Rear Laterals

7kg | Det gælder lige om at finde formen, men jeg synes det lykkedes ok godt.

BB Shrugs

92,5kg | Let.

EZ Bar Curl

32,5kg | Grrr… Første sæt var ultralet, men andet sæt begyndte at smerte i min skulder. :angry:

Skullz

32,5kg | Meget bedre end pressdown, skal do lige vende mig til den igen.

Standing Calf Raise

87,5kg | Rep, rep, repping my day away

Cable Crunch

45kg | Ab burn… YEAH!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diæt - Ugentlig mål - Fredag d. 13 September

Vægt: 94,5kg -7

Bryst: 120cm 0

Liv: 92,5cm -9

Hofte/Numse: 105cm -5

Ben: 66 -4

(NOTE: jeg runder op/ned til nærmeste 0,5.)

Endnu en uge er gået, den næstsidste måling fandt sted imorges. Vægten var det samme som sidste uge (0,2kg mindre, men det er det samme), så det var lidt bittert. Hofte og ben mål var også de samme… :( MEN!!! Min livvidde var faldt til 92,5cm og de 2 cm havde på mystisk vis besluttet sig for at sætte sig på mit brystmål!!! :w00t: Jeg troede ikke på det, så jeg fik min kone til at foretage en ekstra måling, 120cm igen… YEAH!!! Så som det ser ud nu har jeg på 6 uger smidt:

7kg, 9cm om livet, 5cm over bager'n, 4cm om benet og 0!!! 0cm (0) om brystet! Jeg er mildest talt euforisk ligenu, og kan med tilfredshed slutte min diæt næste uge.

:kickass::ilovemuscle::banana: :band: :partycrowd: :mandance: :sweetsun: :pumpin::boobs:

(En lille tillykke fest! )

Link to comment
Share on other sites

7kg, 9cm om livet, 5cm over bager'n, 4cm om benet og 0!!! 0cm (0) om brystet! Jeg er mildest talt euforisk ligenu, og kan med tilfredshed slutte min diæt næste uge.
Det er sgu flotte resultater! Jeg kan godt følge din tilfredshed med vægttabet, og desuden at du ikke har mistet noget masse på pattøjet, er altid gode tegn... Hvad si'r fedt% så p.t.?

Btw: Fik du info'en om wsb hybriden...?

Du får sgu lige et par af dem her, til at fejre det samlede resultat: :hehe: :mandance: :mandance: :mandance: :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Fine resultater.

Jeg kom til at tænke på: når du nu har skulderproblemer, så er pull-overs måske ikke den bedste øvelse. Jeg kender mange, der har knas med skuldrene i den øvelse, undertegnede inklusiv.

Det er desuden en skrammeløvelse, hvis du spørger mig. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

MASS

Mange tak dy! Og ja jeg fik mailen på hybridden, undskyld jeg ikke har svaret… :bblush: :unsure:

Los

Det sære er at jeg GODT kan lave pull-overs! Jeg kan også lave både side og rear laterals… :retard: Det eneste jeg ikke kan er at presse en vægt fra brystet og væk.

Jeg vil gi' dig ret i at Pull-Over er en skodøvelse… Hvis man da prøver at træne sine pecs med den (som de fleste tror de gør), men jeg laver den også kun for at "expande" min brystkasse (KAN det være derfor jeg er vokset 2 cm over brystet?! :) )

Hvis man sammenligner ol' skool bb'er som var fortalere for "thorax expansion" og moderne bb'ere der påstår det ikke kan lade sig gøre, kan man se at ol' skool bb'ernes brystkasser er enorme og på moderne bb'ere er det "kun" musklerne der er enorme.

En lille artikel - med gode billeder - om Chest Expansion.

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 13 September 2002

Reps level skulderskåner

Træningen

Kender i det når man har en RIGTIG dårlig dag, og har mest lyst til at droppe træningen, men så tager man alligevel derned og får den BEDSTE træning ud af det?!

Sådan havde jeg det SLET ik i fredags! :D

Træningen gik fuldstændig som min energi var: DVASK!

Jeg holder en uge SD, finder mine forskellige RM's og kører en ny HST cyklus. Jeg gemmer WSB-hybridden til jeg er 100% på toppen, vil virkelig ha' det maximale ud af den!

Jeg kan ikke huske hvilke vægte jeg brugte så det bliver skippet. Jeg er ikke god til at køre ustruktureret. :( Det er ik' fedt at bare vælge en vægt og reppe løs.

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 23 September 2002

HST 15RM. Morgen session.

Træningen

En lille pause følte at min skulder var frisk igen, men ake nej. På Decline DB Press kunne jeg lave 5 reps, med den venstre og så foregik de resterende med højre. :( Kunne MÆRKELIG nok lave alle mine reps på Incline BB Press, men jeg burde nok have ladet vær!

Jeg kom i tanke om at jeg altid kun har trænet udadrotationen af min RC og prøvede idag INDAD rotation! AHAAAA! Der lå fejlen begravet, det gjorde nas, men jeg vidste da hvor fejlen lå.

Efter endt træning tog jeg på arbejde, ringede til min læge og fik en tid næsten med det samme. Han konstaterede det samme, at jeg havde fået en betændelses tilstand som medførte smertefuld indadrotation. Jeg fik derefter en recept på nogle gigtpiller der hedder Diclon. Til min overaskelse viste det sig at min læge er gammel sportslæge, og har arbejdet med bla badminton spillere på højt plan. PERFEKT! ;)

Jeg kan (må) træne alt undtagen ting der gør ondt, dvs pressebevægelser.

Cardio

10 min @ 159 | 172 kcal

Decline DB Press (Én arm)

34kg

Incline BB Press

60kg

BB Pullover

Kunne ikke, min skulder gjorde nasan.

T-Bar Row

40kg | Havde sat den alt for lavt! Jeg var ydmyg og satte kun én 20kg skive på, og stoppede efter 20 reps. Jeg regner med at min 15RM ligger på de 40kg.

Wide Grip Pullups

-35kg

Deadlift

90kg

Dynamic Shrug

60kg

Roman Chair Crunch

20kg

Indad Rotation Kabel

5kg*20reps*3set (Ikke HST)

Tid

Med cardio 40 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 23 September 2002

HST 15RM. Aften session.

Træningen

Det gik perfekt. Det RM tid, så jeg laver kun ét sæt og rykker videre til næste øvelse. Det er sådn lidt HIT-agtigt. Det er BESTEMT ikke tilfredstillende for mig kun at lave ét sæt på hver øvelse, men det er let, det er sikkert derfor nogen finder HIT tiltalende! ;)

Cardio

10 min @ 159 | 174 kcal

Front Squat

70kg

Leg Curl

40kg

Seated Calf Raise

60kg

Seated Alt. DB Curl

16kg

Close Grip DB Press

26kg | Pga det er med DB, er der en kortere ROM og skulderen bliver udsat for mindre pres og jeg kunne derfor gennemføre HERLIGT.

Side Raise

7 kg Perfekt form! Ingen ballade her! <_<

Reverse Crossover

15kg

Seated Wrist Curls

30kg

Indad Rotation Kabel

10kg*15reps*3set (Ikke HST)

Tid

Med cardio og hyggetempo 50 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 25 September 2002

HST 15RM. Morgen session 2.

Træningen

Bare derudaf! Hårdt at komme op, men dejligt når man kommer igang! Jeg passer stadig godt på min skulder. Det føles som om de gigtpiller der virkelig gør et godt stykke arbejde, men jeg vil ikke skubbe mit (u)held.

Cardio

10 min @ 159 | 152 kcal

Decline BB Press

75kg | Kunne ikke lave den pga min skulder, men en estimeret vægt.

Incline DB Press

26kg | Det er jeg SLET ikke tilfreds med, men det bliver hårdere med kun én arm.

DB PullOver

26kg | Var ikke så aggresiv i yderpositionen, og det viste sig faktisk at gi' et større stræk i brystkassen.

Yates Row

65kg

Close Grip PullUps

-30kg

Lying Side Raise

7kg | Kunne godt med højre, men end ikke én med venstre.

Rear DB Laterals

7kg

Behind Back BB Shrugs

100kg

Indad Rotation Kabel

10kg*15reps*3set (Ikke HST)

Tid

40 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 25 September 2002

HST 15RM. Aften session 2.

Træningen

Super træning!!! Hurtig og intens og så var det genkomsten for squat. Jeg har ikke kørt Squat siden d. 25 Juni, så den var savnet!

Cardio

10 min @ 159 | 164 kcal

Squat

90kg | GENIALT! Jeg havde 80kg på stangen, har ikke kørt alm. squat i flere måneder og sidste gang jeg kørte den klemte jeg 4 reps ud på 95kg. Så jeg var skeptisk da jeg stillede mig under stangen, da jeg første mærkede vægten var det ikke noget, første rep var jeg næsten ved at hoppe op i Power Racket. Jeg lavede 15 dybe reps uden at få sved på panden!!! Jeg er forbløffet! Havde regnet med måske at KLEEEMME 12 reps ud. 90kg burde være en BEHAGELIG max! WOHOOO! Elsker squat! Erh… Nå… Videre… :bblush:

Romanian Deadlift

90kg | Valgte igen 80kg, men det var for let, det eneste jeg kunne mærke var min xtremt usmidige haser, men jeg havde ingen problemer med at lave 15 reps.

Leg Extension

40kg | Det ik' fordi det er tungt, men den SVI'R gør den!

Standing Calf Raise

65kg

Preacher Curl

35kg | Den notorisk svage biceps slår til igen. <_<

Triceps Dip

0(96)kg | WOHOOO!!! Havde faktisk regnet med at sætte maskinen til -15kg, men før jeg vidste af var min makker gået igang med kropsvægt, så jeg fulgte trop! Havde aldrig troet at jeg skulle lave så mange reps med min nuværende vægt!!! Det skal retfærdigvis siges at pga min skulder gik jeg ikke længere ned end parallel.

Standing Wrist Curl

60kg | Startede med 50kg, men når man kan stå og snakke et helt sæt mens man træner, så er vægten ikke tung nok. OP på 60 med den!

Cable Crunch

50kg

Tid

45 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Din avatar og din medlemstitel er seriøst ude i en indentitets-krise for tiden hva'.
Hvem? Hvad? Hvor? Aaaaargh!!! :retard:

Hehehe… Du har fuldstændig ret, det fortæller lidt om mig selv, mest om hvor meget mit arbejde keder mig! ;)

Er du begyndt på en ny runde HST??

hvad gav den første dig - mere masse - større styrke - anything??

Jeg er begyndt at finde mine forskellige RMs, det egentlige cyklus begynder først om 2 1/2 uge…

Jeg cuttede på den første runde HST. Det det gav mig var at jeg tabte min næste uden at smide masse, eller rettere, jeg har aldrig før smidt SÅ LIDT masse mens jeg cuttede! :D

PS: god bedring med skulderen!!  
Den er snart parat! Passer godt på den, så den er superfrisk til når jeg begynder rigtigt om 2 1/2 uge! :devil:
Er du københavner?

Øh ja… Må jeg spørge om hvorfor du spørger? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Anyone-> Hvis du træner i et hundedyrt fitness-center, så vil jeg anbefale at prøve en idrætsklub istedet for, f.eks. Sparta, IK 99, VK Ares, Thor m. fl. Det koster næsten ingenting og man skal sjældent stå i kø ved de forskellige øvelser.

Det var sådan set bare det.

Link to comment
Share on other sites

Anyone-> Hvis du træner i et hundedyrt fitness-center, så vil jeg anbefale at prøve en idrætsklub istedet for, f.eks. Sparta, IK 99, VK Ares, Thor m. fl. Det koster næsten ingenting og man skal sjældent stå i kø ved de forskellige øvelser.

Det var sådan set bare det.

Jamen mange tak for betænksomheden! :)

Ved du om der er nogen gode klubber på Østerbro, hvor man ikke skal træne med styrkeløfts konkurrence for øje, og hvor der har håndvægte til ca. 60kg?!

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 27 September 2002

HST 10RM. Morgen session 1.

Træningen

Morgentræning er en god ting! Min strategi til at vågner som følgende:

- Stå lidt for sent op, det gør dig stresset og sætter gang i blodomløbet

- Løb om kap med bussen hen til stoppestedet, det gør dig stresset og sætter gang i blodomløbet.

- Hør mnml techno fra du står op til du træner, det gør dig stresset og sætter gang i blodomløbet

Således jeg er supertændt når jeg først går igang!

Til min store FORARGELSE har de fjernet alle de gode gamle vægtskiver, og erstattet dem med 12-kantede popmodeller med HÅNDTAG!!! GRRRRRR! :angry3:

Cardio

10 min @ 159 | 162 kcal

Decline DB Press (Én arm)

40kg | Det holder slet ikke! Fra nu af laver jeg ikke engang arbejdet med en arm, det gi'r et vred i kroppen der er ubehageligt, laver nogle lette flyes istedet.

Incline BB Press

- | Lavede den ikke, men jeg estimere mit max til 75kg.

BB Pullover

Kunne ikke, min skulder gjorde nasan.

T-Bar Row

55kg | Havde sat den for lavt igen, men kun med 5 kg denne gang! I learning! :)

Wide Grip Pullups

-25kg

Deadlift

120kg | Missede min max med ca. 10kg, så den sætter jeg til 120kg (Burde ikke være et problem.)

Dynamic Shrug

70kg | Hold fast jeg føler mig dum når jeg laver denne her! Tro jeg burde ha' en med større forstand til at tjekke om det virkelig er rigtig?! :unsure:

Roman Chair Crunch

25kg | Kunne blive ved!!! Den er dybt utilfredsstillende at lave, så jeg ændre det til 3-way crunch for at se om der skulle være lidt at hente der.

Tid

Med cardio 45 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 29 September 2002

HST 10RM. Aften session.

Træningen

Min skulder er snart klar! :) Jeg kan mærke det! Holder den lige i ro, de næste 14 dage og SÅ skal der bygges nogen patter der si'r spar 10!!!

Cardio

10 min @ 159 | 174 kcal

Front Squat

80kg

Leg Curl

50kg

Seated Calf Raise

75kg

Seated Alt. DB Curl

20kg

Close Grip DB Press

34kg

Side Raise

11kg

Reverse Crossover

17,5kg

Seated Wrist Curls

42,5kg

Indad Rotation Kabel

10kg*15reps*3set (Ikke HST)

Tid

Med cardio og hyggetempo 50 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 30 September 2002

HST 10RM. Morgen session 2.

Træningen

Prøvede at lave lette Decline Presses, men bare da jeg spændte om mod stangen gav det et jag i skulderen, jeg har også fået en lille "knop" ved trapezius hæftningen igen, det KAN være pga atrofi i området, men jeg er alligevel betænkelig. :(

Prøvede at lave flyes med én arm, men (hehehe, ku ha sagt mig selv) det var HELT umuligt!!!

Cardio

10 min @ 159 | 163 kcal

Decline BB Press

90kg | Kunne ikke lave den pga min skulder, men en estimeret vægt.

Incline DB Press

32kg | Kunne ikke lave den pga min skulder, men en estimeret vægt.

DB PullOver

32kg

Yates Row

80kg | Uuuh den er go'! Lidt dårlig stil på den sidste rep, meeen… det går nok! ;)

Close Grip PullUps

-20kg | Vægten er alt for lav, men mine arme er toasted efter Yates Row.

Lying Side Raise

10kg

Rear DB Laterals

10kg

Behind Back BB Shrugs

120kg

Indad Rotation Kabel

10kg*15reps*3set (Ikke HST)

Tid

45 minutter.

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 30 September 2002

HST 10RM. Aften session 2.

Træningen

Wohooo! Jeg elsker at squatte! :D Jeg tror jeg vil køre en Sheiko snart, bare for at kunne squatte sindsygt! ;)

Cardio

10 min @ 159 | 169 kcal

Squat

100kg | 1 ton flyttet! My powers are growning.

Romanian Deadlift

105kg | Lavede 10 lette reps med 100kg, så lidt mer vægt som max.

Leg Extension

60kg

Standing Calf Raise

87,5kg

Preacher Curl

42,5kg | Grrr… :angry: Nu har jeg fundet fejlen, preacher bænken i Hard Work er alt for smal, så mine arme bliver sat i en weird position! Laver den med DB næste gang!

Triceps Dip

10kg

Standing Wrist Curl

70kg

Cable Crunch

60kg

Tid

50 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share